خرید روغن نارگیل| معرفی تمام خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است چرا که خواص روغن نارگیل بسیار زیاد است و محققان هر روز به یکی از این خواص پی میبرند و می توان گفت این یک روغن معجزه آسای واقعی است.

فهرست مطالب

این روغن علاوه بر استفاده در زیبایی پوست و مو، یکی از مدعیان اصلی در کمک به کاهش وزن و کاهش روند بیماری‌هایی مثل آلزایمر است.

تولیدکنندگان روغن‌های خوراکی به تدریج در حال جایگزین کردن محصولات‌شان با روغن نارگیل هستند. علاوه بر این بیش‌تر خانواده‌ها در کشورهای توسعه یافته از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می‌کنند. کارایی این روغن نه تنها در سرخ کردن غذاهاست، بلکه می‌توان از آن در پخت شیرینی، ساخت شامپو و دیگر موارد هم استفاده کرد. این ماده علاوه بر فواید زیاد، طعمی مطلوب دارد و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

به علاوه این روغن به قدری کاربرد دارد که احتمالا خیلی از آن‌ها را نمی‌دانید.

در ادامه این مقاله ۲۹ کاربرد مفید روغن نارگیل را برای شما توضیح خواهیم داد، و محصولات درجه یکی را به شما معرفی میکنیم پس با ما همراه باشید.

خواص روغن نارگیل

نارگیل

۱. روغن نارگیل و محافظت پوست در برابر اشعهٔ فرابنفش

آغشته کردن سطح پوست با این روغن می‌تواند، از رسیدن اشعهٔ فرابنفش (UV) خورشید به آن جلوگیری کند. این اشعه، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و باعث ایجاد چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای می‌شود. در حقیقت طبق تحقیقی که انجام شده، مشخص شد که روغن نارگیل حدود ۲۰٪ از اشعهٔ فرابنفش را مسدود می‌کند.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که این روغن تاثیر کرم‌های ضد آفتاب را ندارد که حدود ۹۰٪ از اشعهٔ فرابنفش را مسدود می‌کنند. در تحقیق دیگری تخمین زده شد که روغن مذکور یک محافظ ضد آفتاب با اس پی اف (SPF) هفت است. این اس پی اف پایین‌تر از حداقل سطح اس پی اف توصیه شده در برخی کشورها است.

۲. افزایش سوخت و ساز بدن با روغن نارگیل

روغن نارگیل، حاوی تری گلیسیریدهای زنجیرهٔ متوسط (MCTs) است. اینها اسیدهای چربی هستند که به سرعت جذب می‌شوند و قابلیت افزایش سوخت و ساز کالری را دارند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که، این اسیدهای چرب می‌توانند حداقل به صورت موقتی سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. بر اساس تحقیق انجام شده در این زمینه مشخص شد که، مصرف ۱۵ تا ۳۰ گرم از این اسید چرب باعث افزایش میزان کالری مصرف شده در بدن طی ۲۴ ساعت می‌شود.

در مالتینا بخوانید:

روغن آرگان چیست ؟ معرفی خواص روغن آرگان اصل و ۱۰ روغن آرگان برتر دنیا

۳. پخت و پز ایمن در دمای بالا با روغن نارگیل

روغن نارگیل از اسید چرب اشباع بالایی برخوردار است. در حقیقت ۸۷٪ چربی آن را اسید چرب اشباع شده تشکیل داده است. این ویژگی باعث شده تا روغن نارگیل، یکی از بهترین روغن‌ها برای پخت و پز و حتی سرخ کردن غذا باشد. چربی‌های اشباع شده برخلاف چربی‌های غیر اشباع موجود در روغن‌های گیاهی، ساختار خود را هنگام گرم شدن در دمای بالا حفظ می‌کنند. روغن گیاهانی مثل ذرت و گلرنگ(گیاهی با دانه‌های روغنی)، هنگام گرم شدن تبدیل به ترکیبات سمی می‌شوند. این ترکیبات ممکن است برای سلامتی مضر باشند. بنابراین روغن نارگیل یک جایگزین مناسب برای پخت و پز در دمای بالا است.

۴. روغن نارگیل و کمک به بهبود سلامت دندان‌ها

روغن نارگیل می‌تواند به عنوان سلاحی قدرتمند در برابر باکتری‌های دهانی، از جمله استرپتوکوکوس میوتانس (Streptococcus mutans) مقابله کند. این باکتری یکی از عوامل پوسیدگی‌ دندان‌ها و ابتلا به بیماری‌های لثه‌ای است. در تحقیقی مشخص شد که، شست‌وشوی دهان با روغن نارگیل به مدت ۱۰ دقیقه مقدار باکتری‌های دهانی را به همان اندازهٔ دهان شویه‌های ضدعفونی کننده کاهش می‌دهد. در تحقیق دیگری استفاده از این روغن به عنوان دهان شویه، باعث کاهش چشمگیر التهاب و پلاک دندان در نوجوانان مبتلا به التهاب لثه شد.

۵. کاهش ناراحتی و اگزمای پوستی با روغن نارگیل

روغن نارگیل - Coconut oil

تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نارگیل اختلالات پوستی و میزان چربی سطح پوست را متعادل می‌کند. در مطالعه‌ای که بر روی کودکان مبتلا به اگزمای پوستی انجام شد. مصرف روغن نارگیل در ۴۷٪ از آنها نشان دهندهٔ بهبود این بیماری بود.

۶. روغن نارگیل موثر در بهبود عملکرد مغز

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، در کبد شکسته شده و تبدیل به کتون‌ها می‌شوند. این ماده می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی جایگزین برای مغز عمل کند. تحقیقات متعددی نشان دهندهٔ تاثیرات چشمگیر اسیدهای چرب روغن نارگیل بر درمان اختلالات مغزی، از جمله صرع و آلزایمر است. برخی محققان، مصرف اسیدهای چرب نارگیل را به عنوان منبعی برای افزایش سطح کتون‌ها در بدن توصیه می‌کنند.

۷. تهیه سس مایونز سالم‌ با روغن نارگیل

اغلب سس‌های مایونز حاوی روغن سویا و شکر هستند. با این حال خودتان به راحتی می‌توانید با روغن نارگیل و روغن زیتون، در منزل سس مایونز تهیه کنید. دستور ساخت سس مایونز خانگی را در سایت‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید.

۸. روغن نارگیل مرطوب کننده فوق العاده

روغن نارگیل مرطوب کنندگی مناسبی در سطح بازوها، پاها و آرنج‌تان ایجاد می‌کند. ضمنا می‌توانید صورتتان را هم با این روغن آغشته کنید. البته این کار برای افرادی که پوست‌شان چرب است، توصیه نمی‌شود. ضمنا روغن نارگیل برای درمان ترک پاشنه پا بسیار مفید است. برای این کار کافیست، شب‌ها یک لایه نازک از روغن نارگیل را روی ترک‌ها قرار داده و با پوشیدن جوراب آن را ثابت نگه دارید. پس از مدتی شاهد از بین رفتن ترک‌ها خواهید بود.

۹. روغن نارگیل آنتی باکتری طبیعی

روغن نارگیل تازه دارای خواص ضد باکتریایی است و می‌تواند به درمان عفونت‌ها کمک کند. در یک تحقیق آزمایشگاهی مشخص شد که این ماده، باعث توقف رشد باکتری کلاستریدیوم دیفیسیل (Clostridium difficile) می‌شود. این باکتری که در روده رشد می‌کند، یکی از عوامل ابتلا به اسهال شدید است. به علاوه بنظر می‌رسد که این ماده با مخمرها مبارزه می‌کند. تاثیری که معمولا به اسید لوریک، اصلی‌ترین اسید چرب موجود در روغن نارگیل نسبت داده می‌شود. با تمام این صحبت‌ها، هنوز هیچ تحقیقی وجود ندارد که تاثیر مصرف روغن نارگیل را بر کاهش عفونت‌های پوستی و گوارشی اثبات کند.

۱۰. روغن نارگیل موثر در افزایش سطح کلسترول خوب (HDL)

خواص روغن نارگیل

مشخص شده که این روغن در برخی افراد سطح کلسترول خون را بالا می‌برد. با این حال، قوی‌ترین و پایدارترین تاثیر آن در افزیش کلسترول خوب خون (HDL) است. مطالعه‌ای که بر روی زنان مبتلا به چاقی شکمی انجام شد، نشان داد که HDL خون در گروهی که روغن سویا مصرف می‌کردند کاهش یافته و در گروهی که روغن نارگیل استفاده می‌کردند، افزایش پیدا کرده است.

۱۱. تهیه شکلات تلخ بدون قند با روغن نارگیل

استفاده از شکلات تلخ خانگی، یک روش خوشمزه برای بهره بردن از مزایای روغن نارگیل است. فقط باید به یاد داشته باشید که آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. زیرا این روغن در دمای ۷۶ درجهٔ فارنهایت (۲۴ درجهٔ سانتیگراد) ذوب می‌شود. پیدا کردن دستورالعمل‌ها به صورت آنلاین بسیار آسان است. سعی کنید برای سالم نگه داشتن مواد، به دنبال ایده‌های بدون قند باشید.

۱۲. کمک به کاهش چربیِ شکمی با روغن نارگیل

روغن نارگیل قادر است به کاهش چربی‌های شکمی کمک کند. این چربی‌ها می‌توانند با افزایش خطراتی همچون، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو همراه باشند. در یک آزمایش که بر روی مردان چاق انجام شد، آنها توانستند با اضافه کردن دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل به رژیم غذایی‌شان، شاهد از بین رفتن ۲.۵۴ سانتی‌متر از چربی‌های شکمی باشند.

در تحقیق دیگری زنان با رژیم غذایی محدود مورد بررسی قرار گرفتند. کسانی که روزانه دو قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر) از این روغن مصرف کرده بودند، شاهد کاهش در اندازهٔ دور کمرشان بودند. در مقابل گروهی که از روغن سویا استفاده می‌کردند، اندکی افزایش میزان چربی‌ها را در ناحیه کمرشان تجربه کردند.

۱۳. رطوبت ساقه مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل قادر است به حفظ سلامت مو کمک کند. در مطالعه‌ای تاثیرات این ماده و روغن آفتاب گردان، بر موها مقایسه شد. تنها استفاده از روغن نارگیل بود که پس از شستشوی موها با شامپو باعث کاهش از دست دادن پروتئین موهای سر شد. این نتیجه در موهای سالم و موهای آسیب دیده کاملا یکسان بود. محققان به این نتیجه رسیدند که ساختار منحصر به فرد اسید لوریک موجود در نارگیل باعث شده، این روغن بتواند در مقایسه با دیگر روغن‌ها بیش‌تر در مو نفوذ کند.

در مالتینا بخوانید:

خواص زنجبیل و مواجهه با دنیای سلامتی و خوشمزگی

۱۴. کاهش احساس گرسنگی با استفاده از روغن نارگیل

تری گلیسیریدهای سطح متوسط موجود در نارگیل، می‌توانند به کاهش گرسنگی کمک کنند. این امر به خودیِ خود منجر به کاهش میزان کالری دریافتی می‌شود. در تحقیق کوچکی، مردانی که رژیم غذایی‌شان حاوی میزان بالایی از اسیدهای چرب MCT بود، کالری کم‌تری دریافت می‌کردند. به علاوه آنها نسبت به مردان دیگری که رژیم غذایی‌شان فاقد این اسید چرب بود، کالری بیشتری هم می‌سوزاندند.

۱۵. ترمیم و بهبود زخم‌ ها با روغن نارگیل

روغن نارگیل - Coconut oil

در یک آزمایش مشخص شد، موش‌هایی که زخم‌های‌شان با روغن نارگیل درمان می‌شود، التهاب کم‌تری را تجربه می‌کنند. به علاوه استفاده از این ماده باعث افزایش سطح کلاژن در پوست آنها می‌شود که یک عامل اصلی در تشکیل بافت پوست است. بنابراین زخم‌شان هم زودتر بهبود می‌یابد. برای سرعت بخشیدن در بهبود زخم‌ و خراش‌های کوچک بهتر است مقدار کمی روغن نارگیل را، مستقیما روی زخم قرار داده و آن را با باند بپوشانید.

۱۶. روغن نارگیل و سلامت استخوان‌ ها

با انجام آزمایش بر روی حیوانات مشخص شده که، آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن تازهٔ نارگیل رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. این رادیکال‌ها سلامت استخوان را به خطر می‌اندازند. یک مطالعهٔ شش هفته‌ای بر روی موش‌هایی که ۸٪ از کالری دریافتی‌شان از روغن نارگیل بود، نشان داد تراکم استخوان‌هایشان به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

۱۷. دفع حشرات مزاحم با روغن نارگیل

برخی روغن‌های طبیعی می‌توانند، راهی برای دور کردن حشرات و خلاصی از شر نیش و گزیدگی آنها باشند. با این حال باید توجه داشته باشید که قبل از مالیدن مستقیم این روغن‌‌ها به پوست، ابتدا آنها را با روغن مکمل ترکیب کنید. در یک مطالعه مشخص شد، ترکیب روغن نارگیل با روغن‌های ضروری تایلندی بیش از ۹۸٪ گزش برخی پشه‌ها را کاهش می‌دهد.

۱۸. روغن نارگیل و جلوگیری از عفونت واژن و رحم

قارچی با نام کاندیدا آلبیکانس مسئول عفونت‌های مخمری است که معمولا در نقاط گرم و مرطوب بدن مثل دهان ،واژن یا مهبل رشد می‌کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان دهندهٔ تاثیر روغن نارگیل در کاهش عفونت‌های ناشی از کاندیداست. محققان دریافتند که، این روغن دقیقا به اندازهٔ داروی فلوکونازول مؤثر است. داروی ضد قارچ مذکور معمولا برای عفونت‌های ناشی از کاندیدا تجویز می‌شود.

۱۹. از بین بردن لکه‌ها با روغن نارگیل

از روغن نارگیل می‌توان برای از بین بردن لکه‌های مختلف، ازجمله لکهٔ مبلمان و فرش استفاده کرد. به این صورت که ، مقداری از این روغن را با کمی جوش شیرین به شکل خمیر در آورده و روی لکه قرار دهید، پنج دقیقه صبر کنید و بعد آن را پاک نمایید.

۲۰. کاهش التهاب با روغن نارگیل

روغن نارگیل

چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان می‌دهد که خوردن روغن نارگیل، تاثیرات ضد التهابی قوی دارد. مطالعات انسانی نشان دهندهٔ تاثیر احتمالی مصرف این روغن بر کاهش مقدار التهابات و علائم استرس اکسیداتیو است. این مورد خصوصا در مقایسه با چربی‌های اشباع نشده صادق است. با این وجود، تحقیقات بیش‌تری باید انجام شود.

۲۱. روغن نارگیل یک دئودورانت طبیعی

عرق بدن به خودی خود بویی ندارد. باکتری‌هایی که روی پوست‌ زندگی می‌کنند توانایی ایجاد بوهای نامطبوع را دارند. خاصیت ضد باکتریایی روغن نارگیل آن را تبدیل به یک دئودورانت طبیعی می‌کند، که فاقد مواد شیمیایی است. می‌توانید دستورالعمل‌های زیادی دربارهٔ ساخت دئودورانت‌های طبیعی، که از روغن نارگیل و سایر مواد طبیعی ساخته شدند را به صورت آنلاین پیدا کنید.

۲۲. رغن نارگیل ؛ منبع سریع انرژی

اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل نسبت به اسیدهای چرب زنجیره بلند که در بیش‌تر غذاها وجود دارند، به گونه‌ای متفاوت هضم می‌شوند. این چربی‌ها مستقیما از روده به کبد منتقل شده و سپس در صورت نیاز، بدن از آنها به عنوان یک منبع انرژی سریع و بدون قند استفاده می‌کند.

۲۳. التیام ناهنجاری های پوستی با روغن نارگیل

از این روغن می‌توان برای بهبود ناهنجاری‌های پوستی استفاده کرد. کافیست به سادگی اندکی روغن نارگیل را، روی این ناهنجاری‌ها بمالید و برای چند لحظه ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

۲۴. تسکین علائم آرتروز به کمک روغن نارگیل

آرتروز با علائمی مانند التهاب و عدم تحرک در مفاصل همراه است. آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهند که، آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنون (موجود در روغن نارگیل) قادرند برخی از علائم آرتروز را تسکین دهند. یک مطالعه بر روی موش‌های مبتلا به آرتروز نشان داد که، درمان این بیماری با پلی فنول‌های حاصل از عصاره نارگیل باعث کاهش التهاب و چندین علائم التهابی دیگر می‌شود. با این حال شواهدی مبنی بر تاثیر مشابه پلی فنول‌های سطح پایین موجود در این روغن وجود ندارد.

۲۵. درخشان‌سازی مبلمان چوبی با روغن نارگیل

روغن نارگیل - Coconut oil

جالب است که بدانید به کمک روغن و عصاره نارگیل می‌توانید کاری کنید که مبلمان چوبی منزلتان درخشان و صیقلی‌تر شود.

بنظر می‌رسد این روغن علاوه بر جلا دادن به چوب، به عنوان یک مادهٔ دافع گرد و غبار عمل می‌کند. علاوه بر این، بر خلاف بسیاری از جلا دهنده‌های صنعتی که بوی تندی دارند، رایحهٔ دلپذیری هم دارد.

۲۶. روغن نارگیل بهترین پاک کننده آرایش چشم

این روغن یک پاک کنندهٔ آرایش لطیف و مؤثر است. کافیست مقداری از آن را با پنبه روی محل مورد نظر بمالید و به آرامی پاک کنید، تا همهٔ آثار آرایش از بین برود.

۲۷. بهبود سلامت کبد با روغن نارگیل

آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات، نشان دهندهٔ تاثیر چربی‌های اشباع شده موجود در روغن نارگیل در محافظت از کبد است. این چربی‌ها کبد را از قرار گرفتن در معرض آسیب‌های احتمالی ناشی از مصرف الکل یا سموم مختلف محافظت می‌کنند. در یک مطالعه، موش‌هایی که پس از قرار گرفتن در معرض مواد سمی با این روغن تحت درمان قرار گرقتند،  شاهد کاهش علائم التهابی و افزایش عملکرد آنزیم‌های مفید کبدی بودند.

۲۸. برطرف کردن چروک لب‌ها با روغن نارگیل

این روغن یک براق کنندهٔ طبیعی لب به شمار می‌رود. چین و چروک‌های لب را پر می‌کند و حتی باعث محافظت آنها در برابر نور خورشید می‌شود.

در مالتینا بخوانید:

زردچوبه و ۲۰ خاصیت بی نظیر این ادویهٔ خوش طعم را بشناسید!

۲۹. تهیه سس سالاد خانگی با روغن نارگیل

سس‌های سالا آماده اغلب با قند و مواد نگهدارنده پر شده‌اند. این روغن علاوه بر طعم خوشی که دارد باعث سالم نگه داشتن سالادهای تهیه شده در منزل می‌شود.

معرفی محصول

در ادامه قصد معرفی چند محصول با کیفیت را داریم که می‌توانید آنها را از وبسایت مالتینا (واسط خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا) به راحتی تهیه کنید.

روغن نارگیل ویوا نچرالز (Viva Naturals)

روغن نارگیل - Viva Naturals Organic Extra Virgin Coconut Oil

روغن نارگیل - Viva Naturals Organic Extra Virgin Coconut Oil

روغن آلی ویوا نچرالز ( Viva Naturals Organic Extra Virgin Coconut Oil)تصفیه نشده است، در اوج تازگی برداشت شده و به شکل یک روغن خالص استخراج می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها روغن‌شان را از نارگیل‌های نرسیده یا خشک استخراج می‌کنند. به این صورت که آنها را در دمای بسیار بالا پردازش کرده و بعد روغن بدست آمده را سفید می‌کنند. اما ویوا نچرالز هیچ کدام از این کارها را انجام نمی‌دهد و یک روغن خالص و با کیفیت در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این روغن برای پخت و پز و محافظت از پوست و مو استفاده می‌شود.

عصاره نارگیل اورگانیکس (Oraganix)

روغن نارگیل - Oraganix

روغن نارگیل - Viva Naturals Organic Extra Virgin Coconut Oil

عصاره نارگیل یک مکمل قوی برای رقیق کردن روغن‌های خوراکی است. زیرا بی بو و بی‌رنگ است. این ترکیب به آنها اجازه می‌دهد که ضمن نرم و لطیف‌تر شدن، استحکامشان را هم حفظ کنند. این محصول یک ترکیب ضد عفونی کنندهٔ قوی و مناسب برای پوست و مو است.

روغن نارگیل تصفیه شده پاراگوئه (Parachute)

روغن نارگیل - Parachute

روغن نارگیل

  • ساخته شده از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد.
  • عاری از حلال‌ها و افزودنی‌های شیمیایی.
  • بهترین انتخاب برای افراد مشکل پسند.

از این روغن برای خوردن استفاده می‌شود.

برای خواندن مطالب جذاب و متنوع دیگر حتما به وبلاگ مالتینا سر بزنید.

منبع:healthline

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024