عطر و ادکلن محبوب هنرمندان را بشناسید

عطر و ادکلن

مسلما یکی از شخصی‌ترین و محبوب‌ترین کالاهای جذابی که تاکنون تولیدشده است و مکررا توسط بانوان و آقایان مورداستفاده قرار می‌گیرد، عطر و ادکلن است. بو و رایحه عطر و ادکلن انتخابی هر فرد نشان از جنبه‌های مختلف شخصیتی وی دارد. به‌عبارت‌دیگر بوی عطر و ادکلن بیانگر میزان شجاعت، جسارت، روحیه شگفت‌انگیز و منحصربفرد هرکس، میزان علاقه‌مندی به گل و گیاه و جذابیت‌های فردی است. بو و رایحه عطر و ادکلن در بسیاری از موقعیت‌ها تأثیر غیر قبل انکاری دارد. گروه مد و پوشاک مالتینا شما را با تعدادی از بهترین عطرها آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

 

 

 بازیگران زن و عطر و ادکلن محبوب آن‌ها

عطر و ادکلن

عطر و ادکلن تکمیل‌کننده‌ یک استایل شیک و آراسته هستند. در سراسر دنیا هنرمندان، بازیگران و چهره‌های سرشناس اهمیت ویژه‌ای به استایل و ظاهر خود می‌دهد. با توجه به موقعیت و شرایط کاری این دسته از افراد باید به تمام جزئیات در لباس و پوشش دقت ویژه‌ای داشته باشند. استایل شیک تنها محدود به لباس نمی‌شود. بلکه با انتخاب عطر و ادکلن متناسب با شرایط فصلی و موقعیت مکانی، هنرمند می‌تواند آراستگی استایل خود را تکمیل کند.

اگر ازجمله افرادی هستید که علاقه فراوانی به عطر و ادکلن دارید و آن را بخش مهمی از اکسسوری‌های هر استایل می‌دانید، بهتر است با سلیقه هنرمندان و بازیگران محبوب جهان در انتخاب عطر و ادکلن آشنا شوید. شما می‌توانید از این عطرها برای تکمیل کردن استایل خودتان ایده بگیرید. یادتان باشد که راز جوانی سلبریتی ها فقط در انتخاب لباس یا رسیدن به پوست و مو نیست، بلکه آنها تمام چیزهایی را که به ظاهر مربوط می‌شود از جمله بو و رایحه بدن‌شان را به درستی انتخاب می‌کنند.

پس اگر مشتاق هستید که بدانید هنرمندان محبوب و مشهور دنیا از کدام برند عطر و ادکلن استفاده می‌کنند؟ عطر موردعلاقه سلبریتی محبوب شما کدام است؟ آیا شما هم امکان خرید این عطر را دارید؟ تا پایان این مقاله با گروه مد و پوشاک مالتینا همراه شوید.

۱. مرلین مونرو ؛ فلوریس رُز ژرانیوم(Floris Rose Geranium)

عطر و ادکلن

همانند میلیون‌ها زن دیگر در سراسر جهان، مرلین مونرو نیز از طرفداران عطر شنل نامبر فایو (Chanel No 5) بود.مرلین مونرو در یکی از مصاحبه‌های خود به خبرنگاران گفته است که: «من هر شب قبل از رفتن به رختخواب از این عطر استفاده می‌کنم». اما این عطر تنها عطر موردعلاقه‌ مونرو نبود.

پس از سال‌ها، در سال ۲۰۰۲، مشخص شد که مرلین مونرو میل و علاقه شدیدی به استفاده از عطر فلوریس رز ژرانیوم (Floris Rose Geranium) داشته است. این عطر  در حجم زیاد در هتل بورلی هیلز به صورت مخفیانه به مرلین مونرو تحویل داده می‌شد. وی در یکی از فیلم‌هایش به نام «بعضی‌ها داغشو  دوست دارن» از این ادو توالت استفاده کرده است. این عطر ترکیبی از رایحه‌های گل رز، شمعدانی، سنبل هندی و چوب صندل است. امروزه تولید این عطر متوقف شده است و فقط به‌صورت روغن ضروری برای حمام در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

۲. ژاکلین کندی؛ جوی بای ژان پَتو (Joy by Jean Patou)

عطر و ادکلن

ژاکلین کندی در طول عمر خود انواع مختلفی از عطرها را استفاده کرده است. ازجمله محبوب‌ترین عطر و ادکلن‌ مورد استفاده ژاکلین می‌توان عطر کلاسیک کریگلر لاولی پاچولی۵۵ (Krigler Lovely Patchouli 55) را نام برد. این عطر ترکیب تندی از رایحه‌های چوب، ترنج و چرم است. یکی دیگر از عطرهای محبوب ژاکلین عطر جور(Joy) از برند ژان پتو(Jean Patou) بوده است، این عطر سال‌ها جزو گران‌قیمت‌ترین عطرهای جهان به شمار می‌رفت.

برای تولید یک اونس از این عطر با رایحه قوی از گل‌ها، بیش از ۱۰ هزار گل یاسمن و ۲۸ دسته ۱۲ تایی گل رز موردنیاز است. از آنجایی‌که آغاز تولید این عطر در سال ۱۹۲۹، مصادف با آغاز رکود بزرگ تجاری بود، تصمیم به تولید این عطر یک تصمیم تجاری ریسک‌پذیر عنوان می‌شد.

اما رایحه‌ لوکس و ماندگار این عطر باعث شد که جوی، به یکی از موفق‌ترین عطرها در تمام دوران تبدیل شود. این عطر در سال ۲۰۰۰ جایزه عطر قرن فیفی (FiFi) را از بنیاد عطر فراگرانس فاندیشن (Fragrance Foundation) در ایالات‌متحده دریافت کرد. این رویداد سالانه در شهر نیویورک برگزار می‌شود که در آن از برجسته‌ترین رویدادهای صنعت عطر و ادکلن تقدیر می‌شود.

۳. گریس کلی؛ کرید فلوریسیمو(Creed Fleurissimo)

عطر و ادکلن

در سال ۱۹۵۶، گریس کلی به‌عنوان شاهزاده خانم وارد کاخ سلطنتی موناکو شد. وی در حالی که در راهروی کلیسای جامع سنت نیکلاس از جلوی مهمان ویژه از جمله کری گرانت و اوا گاردنر رد می‌شد؛ از عطر کرید فلوریسیمو (Creed Fleurissimo) استفاده کرده بود. اولیور کرید عطر ساز مشهوری بود که برای خانواده‌های سلطنتی عطر دست‌ساز تولید می‌کرد. این عطر مکمل رایحه دسته‌گل عروس بود. نت‌های این عطر ترکیبی از ترنج، گل مریم، زنبق و گل رز بلغاری است.

۴. الیزابت تیلور؛ ژان دسپرز بَل اَ ورسای (Jean Desprez Bal a Versailles)

عطر و ادکلن

امروزه هر کدام از هنرمندان، بازیگران و افراد سرشناس خط تولید عطر اختصاصی خود را دارند. با این وجود، الیزابت تیلور از جمله نخستین افراد سرشناسی بود که خط تولید عطر خود را راه‌اندازی کرد، عطرهایی مثل White Diamonds، Forever و Passion که رایحه‌های بی‌نظیری دارند.

تا به امروز، هنوز عطر وایت دایاموندز (White Diamonds)، یکی از مشهورترین و ماندگارترین عطرها در دنیای عطر و ادکلن محسوب می‌شود. با این وجود، پیش‌تر الیزابت از عطرژان دسپرز بَل اَ ورسای (Jean Desprez Bal à Versailles) استفاده می‌کرد. این عطر شرقی حاوی نت‌هایی از رز ماری، شکوفه‌های پرتقال، چوب صندل و وانیل است. این عطر در سال ۱۹۶۲ تولید شده است. الیزابت تیلور در هنگام بازی در نقش کلئوپاترا از این عطر استفاده کرده و   این عطر را به مایکل جکسون هم هدیه داده است.

۵. ناتالی وود؛ جانگل گاردنیا (Jungle Gardenia)

عطر و ادکلن

 

ناتالی وود، از جمله طرفداران ابدی رایحه ظریف و عاشقانه‌ گل یاسمن بود. حتی هنوز هم باغچه‌ای از گل‌های یاسمن بر روی مزارش وجود دارد. عطر موردعلاقه ناتالی وود، برای اولین بار توسط ستاره قدیمی هالیوود باربارا استانویک به هنگام فیلم‌برداری فیلم عروس چکمه در سال ۱۹۶۴ استفاده شده بود. این عطر به‌عنوان یکی از عجیب‌وغریب‌ترین عطرها شناخته‌ می‌شود.

نت اصلی این عطر حاوی رایحه پرتقال تلخ، گل مریم و گل آفتاب‌پرست است. بعدها دختر ناتالی، ناتاشا گرگسون واگنر نسخه‌ به روز شده از این عطر با رایحه یاسمن را به افتخار مادرش، با نام ناتالی به بازار عرضه کرد.

۶. پرنسس دیانا؛ کِلکو فلور (Quelques Fleurs)

عطر و ادکلن

پرنسس دیانا در روز عروسی خود با عطر کلکو فلور (Quelques Fleurs) وارد کلیسای جامع سنت پل شد. این عطر حاوی رایحه‌های شگفت‌انگیز از اسانس ترنج، رز، یاسمن است. بعدها پرنسس دیانا یکی از طرفداران اصلی عطر فابورگ ۲۴ (24 Faubourg) از برند هرمس شد. این عطر در سال ۱۹۹۵ توسط موریس راسل به افتخار فروشگاه   هرمس (Hermès flagship) در پاریس نام‌گذاری و به بازار عرضه شد. رایحه‌ آفتابی این عطر حاوی نت‌هایی از شکوفه‌های پرتقال، هلو، یاسمن و عنبر از جمله عطرهای محبوب پرنسس دیانا بود.

۷. دوروتی درینگر؛ تابو دانا (Tabu Dana)

عطر و ادکلن

دوروتی درینگر اولین زن سیاه‌پوستی است که برای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نامزد شد. در این مراسم دوروتی از عطرتابا (Taba) از برند دانا (Dana) استفاده کرده بود. این عطر رایحه جذاب زنانه توسط عطرساز مشهور جین کارلز با دستورالعمل اختصاصی تولید شد. نام این عطر از کلمه تابو با شعار رایحه ممنوعه گرفته شده است. نت‌های این عطر شامل ترنج، شبدر، گل رز شرقی، عنبر، خزه، مشک، نعنای هندی و چوب صندل است.

۸. اوا گاردنر؛ کرید فلور(Creed Fleurs de The Rose Bulgare)

عطر و ادکلن

اوا گاردنر از جمله طرفداران عطر کریدفلور دو رز بولگار (Creed Fleurs de The Rose Bulgare) بود. عطر گل رز که حاوی نت‌های ترنج و چای سبز است. برای شناسایی جذاب ترین عطر و ادکلن های زنانه دنیا می‌توان از روی دست سلبریتی‌ها تقلب کرد.

۹. آدری هپبورن؛ژیوانشی لَنتِردی ( Givenchy L’Interdit)

عطر و ادکلن

این عطر به‌طور اختصاصی توسط عطر ساز ماهر و زبردست هوبرت ژیوانشی برای آدری هپبورن در سال ۱۹۵۷ تولید شده است. کلمه L’Interdit در زبان فرانسه به معنای ممنوعه است. شایعاتی مبنی بر عدم تمایل آدری هپبورن در مورد تولید و فروش انبوه این عطر وجود دارد. اما سرانجام در سال ۱۹۶۰ این عطر به منظور فروش انبوه به بازار عرضه شد.

عطر لنتردی(L’Interdit) حاوی ترکیبی از رایحه‌های ترنج، رز، یاسمن، زنبق، بنفشه، نرگس و چوب صندل است. یکی دیگر از عطرهایی که در سال‌های آخر عمر آدری مورد توجه وی قرار گرفته بود، عطر کرید اسپرینگ فلاور(Creed Spring Flower) بود. این عطر نیز به طور اختصاصی برای وی تولیدشده بود.

۱۰. کاترین هپبورن؛ گورلن ول دو نویی (Guerlain Vol de Nuit)

عطر و ادکلن

کاترین هپبورن یکی از طرفداران پروپاقرص عطر گورلن دو نویی (Guerlain Vol de Nuit) تولید شده در سال ۱۹۳۳ بود. این عطر با الهام گرفتن از کتاب پرواز شبانه آنتوان دوسنت اگزوپری تولید شده است. آنتوان دوسنت اگزوپری همان نویسنده کتاب شازده کوچولو است. نت‌های این عطر ترکیبی از رایحه‌ چوب و گل‌های معطر مانند ترنج، یاسمن و وانیل است.

۱۱. لورن باکال؛ دیپتیک لُمبر دان لو (Diptyque L’Ombre Dans L’Eau)

عطر و ادکلن

نیمی از طرفداران داستان‌های عاشقانه و رمانتیک هالیوود ازجمله طرفداران عطرهای لوکس و محبوب فرانسوی دیپتیک پاریس (Diptyque Paris) هستند. رایحه بی‌نظیر این عطر حاوی اسانس انگور سیاه و رز بلغاری است. هم‌چنین در ترکیبات این عطر از اسانس چوب، زعفران، زیره سبز، چرم و دود بهره گرفته‌شده است.

آراستگی و خوش‌بویی از جمله نکاتی است که بسیاری از هنرمندان، بازیگران و افراد سرشناس به آن اهمیت می‌دهند. این روزها با توجه به تنوع بالای محصولات تولیدشده در زمینه عطر و ادکلن گزینه‌های متعددی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در این مطلب ۱۱ عطر و ادکلن موردعلاقه بازیگران محبوب معرفی شد. شما می‌توانید با الهام گرفتن از عطر محبوب بازیگر موردعلاقه‌ خود این محصول را به سبد خرید خودتان اضافه کنید. سر زدن به فروشگاه مالتینا برای خرید عطرهای اصل هم ایده خوبی است. شک نکنید!

منبع :townandcountrymag.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024