اگر چه به نظر می‌رسد که همیشه باید آموزش انگلیسی به صورت حضوری و در تعامل مستقیم با معلم و استاد باشد، اما دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی نیز در جای خود اثربخشی قابل ملاحظه‌ای دارند. به ویژه اگر در انتخاب وب سایتی که دوره آنلاین را ارائه داده است، دقت و توجه کافی داشته باشید، امکان این برایتان فراهم می‌شود که یادگیری مناسبی از این فضا داشته و سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بهترین وب سایت‌هایی که دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی را ارائه می‌دهند، بپردازیم.

دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی

زمانی که شما از دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی استفاده می‌کنید، حتی نیازی نیست که لباس خواب خود عوض کرده و از تختخواب بیرون بیایید. می‌توانید در همان وضعیت وارد وب سایت مورد نظر خود شده و به دنبال کردن آموزش‌ها مشغول شوید. به علاوه این هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و تمام فرآیند آموزش رایگان است. تمام آن چیزی که شما نیاز دارید، اتصال به اینترنت، کمی زمان و تمایل به یادگیری است.

۱- وب سایت Alison

online english courses

این وب سایت در سال ۲۰۰۷ میلادی شروع به کار کرده و فضایی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی دارد. این وب سایت دارای بیش از ۱۰۰۰ دوره است. تمرکز آن بر بهبود مهارت‌های کاری در زبان انگلیسی، برای کمک به شما در یافتن شغل جدید قرار داشته و اگر در محیط کاری خود به زبان انگلیسی نیاز دارید، وب سایت Alison گزینه‌ای عالی خواهد بود.

دوره‌هایی که باید در این وب سایت بگذرانید:

  • دوره Social English Language: این دوره به شما کمک می‌کند تا مکالمه انگلیسی خود را بهبود بخشید.
  • دوره Introduction to English Grammar: در اینجا می‌توانید گرامر و نحوه ساخت جملات را به خوبی بیاموزید.

 

 

۲- وب سایت  آموزش رایگان انگلیسی MOOEC

online english courses

این وب سایت تنها برای زبان آموزان انگلیسی و آن‌هایی است که می‌خواهند این زبان را یاد بگیرند. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، MOOEC مخفف عبارت Massive Open Online Course English است. این سایت دوره‌هایی برای فراگیری این زبان در همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته دارد.

جالب است بدانید MOOEC به جای این که هفته‌ها طول بکشد، دوره‌های خود را به صورت تک درس برگزار می‌کند. به این شکل زمان کمی را برای یادگیری هر بخش اختصاص خواهید داد.

دوره‌هایی که باید در این وب سایت بگذرانید:

  • دوره Elementary English Course: این یک دوره عالی برای آن‌هایی است که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اند.
  • دوره Common Mistake: این دوره برای رفع اشکال است و می‌توانید اشتباهات خود را در آن دنبال کنید.
  • دوره Coffee Culture: این دوره برای آن دسته از افرادی است که به انگلیسی استرالیایی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را پرورش دهند.

دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی

۳- وب سایت FutureLearn

در بسیاری از دوره‌های آنلاین باید به تنهایی آموزش انگلیسی را دنبال کنید، اما در این وب سایت می‌توانید با صدها نفر دیگری که مشابه شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، ارتباط برقرار کرده و مهارت‌های خود را به این شکل گسترش دهید. در این وب سایت انگلیسی آمریکایی آموزش داده نمی‌شود و اگر به دنبال یادگیری انگلیسی آمریکایی هستید، باید به سراغ وب سایت دیگری بروید.

دوره‌هایی که باید در FutureLearn بگذرانید:

  • دوره A Beginners’s Guide to Writing in English for University Study: در این دوره آموزش‌هایی برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه کشور خارجی با زبان انگلیسی را دارند، ارائه می‌شود.
  • دوره Understanding IELTS: در این دوره آموزش برای افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، دنبال خواهد شد.
  • دوره Exploring English: در این دوره می‌توانید دانسته‌های خود در زبان انگلیسی را افزایش داده و با فرهنگ مردم آن آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای نوشتن نامه اداری و رسمی به انگلیسی + چند نمونه نامه اداری انگلیسی

۴- وب سایت edX

online english courses

این یکی از بزرگترین وب سایت‌های آموزش رایگان انگلیسی است که به وسیله دو دانشگاه مشهور هاروارد و MIT ایجاد شده است. شما می‌توانید بسیاری از دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی را در این وب سایت پیدا کنید. در واقع می‌توانید گواهینامه دانشگاهی دانشگاه آریزونا را نیز در وب سایت edX به دست بیاورید.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره English Grammar and Style: در این دوره زبان آموزان متوسط تا پیشرفته به شما کمک می‌کنند تا نویسنده بهتری شوید.
  • دوره Conversational English Skills: در این دوره می‌توانید مکالمه به زبان انگلیسی را به شکلی بهتر بیاموزید.

۵- وب سایت آموزش رایگان انگلیسی Udemy

online english courses  وب سایت Udemy می‌خواهد همه چیز را بیاموزد. در این وب سایت ده‌ها هزار دوره وجود دارد که واقعا فرصتی برای دنبال کردن تمام آن‌ها نخواهید داشت. لازم به ذکر است که همه دوره‌های آموزشی Udemy رایگان نیستند، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها به صورت رایگان عرضه شده‌اند.

در این وب سایت تعدادی سخنرانی ویدیویی، مطالب نوشتاری و آزمون‌های  مختلف نیز وجود دارند که به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک زیادی خواهند کرد.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره English as a Foreign Language: در این دوره گرامر از طریق مثال‌های مکالمه واقعی آموزش داده می‌شود.
  • دوره English Grammar for Beginners: در این دوره می‌توانید اصول گرامر و زبان انگلیسی را در سطح مبتدی بیاموزید.

۶- وب سایت Open Learning

online english coursesدر وب سایت Open Learning محیطی بسیار دوستانه را پیدا خواهید کرد و می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را با لذت کامل دنبال کنید. در اینجا دوره‌های مبتدی تا حرفه‌ای ارائه شده و آموزش برای همه رایگان است.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  •  دوره Using Sentences Connectors: در اینجا شما می‌توانید مهارت‌های نوشتن و دستور زبان انگلیسی را در سطح انگلیسی پیش دانشگاهی بیاموزید.

دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی

۷- آموزش رایگان انگلیسی با وب سایت My MOOC

online english coursesMy MOOC بهترین راه حل برای زبان آموزان انگلیسی است که وقت آزاد زیادی در دست ندارند و می‌خواهند رزومه / CV خود را سریع بهبود دهند. این دوره‌ها از شش تا ۲۱ ساعت طول می‌کشد، بنابراین کوتاه و مهم هستند. این وب سایت و آموزش‌های آن روی صحبت کردن و نوشتن متمرکز است، اما همه می‌توانند دوره‌ای را پیدا کنند که متناسب با نیازهای آنها باشد.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Unlock your English: این دوره در ۱۵ ساعت اصول زبان انگلیسی را برای مهارت های کاری آموزش می‌دهد. اگر دوست دارید با دانشجویان دیگر در تماس باشید، My MOOC محیطی عالی است.
  • دوره English Pronunciation in a global world: در این دوره شما همه چیز را در مورد تلفظ صحیح انگلیسی می‌آموزید و می‌توانید مکالمه خود را بهبود بخشید.

۸- وب سایت American English

online english coursesاین وب سایت به وسیله دفتر امور آموزشی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود و برای معلمان و دانشجویانی است که زبان انگلیسی آمریکایی را به عنوان زبان دوم خود می‌آموزند.

اگر شما یک زبان آموز متوسط تا پیشرفته هستید، می‌توانید از این وب سایت بهره‌برداری قابل توجهی داشته باشید.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره English for journalism: در این دوره تمام مواردی که شما باید در مورد روزنامه‌نگاری به زبان انگلیسی بدانید، آورده شده است.
  • دوره English for career development: به وسیله این دوره می‌توانید نیازهای شغلی خود به اضافه زبان انگلیسی را بهبود بخشید.
  • دوره English for STEM fields: اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات بهبود بخشید، این دوره برای شما عالی است.

همچنین دنبال کنید: راهکار یادگیری زبان در کمتر از یکسال با متد استیون کراشن

۹- وب سایت ESOL Courses

online english courses وب سایت ESOL Courses برای کسانی که می‌خواهند زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی دوم خود بیاموزند، عالی عمل می‌کند. دوره‌‌های آنلاین آن در سطح مبتدی، پیش از متوسط، متوسط و پیشرفته هستند. برای تمرین مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود و همین طور مهارت‌های نوشتاری از این وب سایت بهره‌مند شوید.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Beginners Course: اگر تازه یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اید، این دوره را دنبال کنید.
  • دوره Elementary Course: وقتی دوره مبتدی را تمام کردید، در دوره جدید Elementary Course وارد شوید.
  • دوره Easy Readers: در این دوره خواندن و مکالمه را با عبارت‌های کوتاه می‌آموزید.

۱۰- وب سایت آموزش رایگان انگلیسی Canvas Network

online english coursesاین وب سایت برای زبان آموزانی است که حد و مرزی برای یادگیری زبان انگلیسی خود قائل نیستند، مناسب خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید بی نهایت بیاموزید، به وب سایت Canvas Network وارد شوید.

دوره هایی که باید بگذرانید:

  • دوره College Readiness: در این دوره می‌توانید، خواندن، نوشتن و مکالمه را به خوبی بیاموزید و همین طور انگلیسی در ریاضیات آموزش داده می‌شود.

دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی

۱۱- دوره‌های آنلاین انگلیسی در Learn English Online

online english coursesاین وب سایت مکان مناسبی برای یافتن هم چیز درباره زبان انگلیسی است؛ از جمله دستور زبان، واژه‌ها، انجمن‌ها، گرامر و … .

در این سایت ۱۱ واحد را که به ۵۴ درس تقسیم شده است، می‌توان دنبال کرده و کلیه زوایای زبان انگلیسی را در آن‌ها آموخت.

با این همه اگر نمی‌خواهید ترتیب دروس را دنبال کرده و یا به دنبال تمرین مهارت خاصی هستید، می‌توانید روی تب Improve کلی کرده و مهارت مورد نیاز خود را در سطح لازم انتخاب نمایید.

دوره هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Improve your spoken English: این در واقع یک دوره نیست، اما شامل بسیاری از اطلاعات و نکات در مورد چگونگی بهبود مهارت‌های گفتاری است.
  • دوره Improve your writing: در این دوره می‌توانید مهارت‌های نوشتاری خود را بیاموزید. راهنمای صحیح نوشتن کلمه، علائم نگارشی و غیره نیز در این بخش جای دارد.

۱۲- وب سایت Coursera

online english coursesاین وب سایت برای زبان آموزان پیشرفته توصیه می‌شود و سرعت یادگیری در آن به مراتب بالاتر است. هر دوره دارای فیلم‌های آموزشی است و به دنبال آن آزمون‌ها و تمریناتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای درک مطلب کمک بگیرید.

جالب است بدانید که در این وب سایت مرتبا دوره‌هایی اضافه می‌شوند و می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها، دوره‌هایی که برایتان مناسب هستند را انتخاب کنید.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Essentials for English Speeches and Presentations: این دوره به طور خاص برای زبان آموزان چینی زبان طراحی شده است.
  • دوره English Composition I: در این کلاس مهارت نوشتاری زبان انگلیسی به طوری جدی دنبال می‌شود.

۱۳- دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی در Udacity

online english coursesوب سایت Udacity برای زبان آموزان سطح  متوسط تا پیشرفته مناسب است و افرادی که می‌خواهند دوره‌هایی را در زمینه تجارت، علوم کامپیوتر یا توسعه شخصی بیاموزند، Udacity را مناسب خواهند یافت. با این وب سایت می‌توانید زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود احساس کنید.

وب سایت Udacity، به اندازه ۲۸۶ دوره به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و تمام آن‌ها کارامدی خاص خود را دارند.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Refresh Your Resume: در این دوره می‌توانید بهترین رزومه انگلیسی را به دست بیاورید.
  • دوره Introduction to Artificial Intelligence: هوش مصنوعی هر کجا که برویم در اطراف ما قرار دارد. از یادگیری ماشینی گرفته تا رباتیک. در این دوره کاربرد زبان انگلیسی در این حوزه را یاد می‌گیرید.
  • دوره College Algebra: اگر در زمینه ریاضیات فعالیت می‌کنید و عاشق اعداد، معادلات و لگاریتم و … هستید، این دوره می‌تواند لغات انگلیسی در دنیای ریاضیات را بهبود بخشد.

۱۴- وب سایت World Education University

online english coursesاین وب سایت برای افرادی که فراتر از حد متوسط انگلیسی را می‌دانند، مناسب است. در محیط آن می‌توانید به سرعت انگلیسی را آموخته و در آن پیشرفت داشته باشید. از آن جا که WEU تمام دوره‌های خاص خود را دارد، شما می‌توانید به شکلی آکادمیک در این وب سایت، انگلیسی را بیاموزید.

دوره‌هایی که باید بگذرانید:

  • دوره English Composition: این دوره مهارت نوشتاری زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.
  • دوره Listening, Speaking and Pronunciation from MIT: مطالب درسی مانند سخنرانی‌ها و جزوه‌ها از این موسسه معروف به صورت رایگان در این بخش در دسترس است.
  • دوره Conventions in Writing: دستور زبان انگلیسی به کمک فیلم‌های کوتاه جذاب در این دوره آموزش داده می‌شود.

دوره‌های آنلاین انگلیسی

۱۵- دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی در وب سایت Saylor

online english coursesآخرین گزینه سطح پیشرفته ما، وب سایت Saylor است که به عنوان یک وب سایت غیرانتفاعی، دوره های آنلاین رایگان را ارائه می دهد. در اینجا تعدادی از دوره‌ها پولی هستند، اما شما می‌توانید از میان دوره‌های آنلاین، به اندازه کافی زبان انگلیسی بیاموزید.

دوره هایی که باید بگذرانید:

  • دوره Pre-College English: در این دوره شما برای نوشتن در سطح دانشگاهی آماده می‌شوید.

 

سخن پایانی

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید، منتظر نمانید. از میان این لیست وب سایت مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بهترین دوره‌های آنلاین رایگان انگلیسی را آغاز نمایید.

 

 

منبع : fluentu