ویژگی های لپ تاپ گیمینگ و تفاوت آن با لپ تاپ معمولی

ویژگی های لپ تاپ گیمینگ

آیا لپ تاپ‌های گیمینگ صرفا برای بازی کردن استفاده می‌شوند؟ اگر چنین است آیا این به این معنی است که باید برای نیازهای روزمره‌ی خود یک لپ تاپ معمولی داشته باشیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که ذهن هر شخصی که به تازگی وارد حوزه کامپیوتر شده باشد را به خود مشغول خواهد کرد. برای اینکه به ویژگی های لپ تاپ گیمینگ پی ببرید و تفاوت آن‌ها را با لپ تاپ های معمولی بدانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ های گیمینگ همچون لپ تاپ‌های معمولی هستند اما دارای تعدادی ویژگی پیشرفته نیز هستند. این لپ تاپ‌ها با توجه به مواردی که برای بازی‌های پیشرفته مورد نیاز است، تولید و طراحی شده‌اند. این لپ تاپ‌ها دارای سرعت بالای CPU، رم‌های پیشرفته، سیستم صوتی باکیفیت و سایر بخش‌های ارتقا‌یافته هستند.

یکی از ویژگی های لپ تاپ گیمینگ طراحی متفاوت آن‌ نسبت به لپ تاپ‌های معمولی است. با این حال تمامی این لپ تاپ‌ها می‌توانند علاوه بر بازی برای سایر کارها همچون نوشتن نامه و جستجو در اینترنت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

آیا می‌توان از لپ تاپ‌های گیمینگ به عنوان لپ تاپ معمولی استفاده کرد؟

لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توانند به عنوان لپ تاپ‌های معمولی مورد استفاده قرار گیرند. اگر شما یک لپ تاپ گیمینگ دارید که وزن پایینی دارد و باتری آن پرقدرت است، می‌توانید از آن به عنوان لپ‌ تاپ معمولی نیز بهره ببرید.

از آنجایی که یکی از ویژگی های لپ تاپ گیمینگ گرانی آن است، باید بدانید که اگر می‌خواهید از لپ‌ تاپ خود برای کارهای معمولی استفاده کنید بهتر است تا از ابتدا یک لپ تاپ معمولی بخرید.

به طور کلی اینکه بتوانید لپ تاپ گیمینگ را برای کارهای روزمره خود استفاده کنید یا خیر، به این بستگی دارد که با لپ تاپ خود چه کاری انجام می‌دهید. برای مثال اگر لپ تاپ گیمینگ شما دوام باتری خوبی ندارد، ممکن است برای کارهای روزمره دچار مشکل شوید.

همچنین از آنجایی که لپ تاپ گیمینگ نسبت به لپ تاپ‌های معمولی کمی سنگین‌تر است، باید بدانید که اگر می‌خواهید آن را همراه به خود به دفتر کار و یا دانشگاه ببرید ممکن است کمی دشوار باشد.

در حقیقت لپ تاپ‌های گیمینگ، دستگاه‌های عجیب و غریبی نیستند و می‌توانند همچون لپ تاپ‌های عادی عمل کنند. به همین دلیل اگر با باتری و یا وزن لپ تاپ گیمینگ مشکلی ندارید، می‌توانید از آن به عنوان لپ‌ تاپ معمولی نیز استفاده کنید.

تفاوت ویژگی های لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی 

تفاوت اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ و معمولی در این است که لپ تاپ‌های گیمینگ دارای ساختاری پیشرفته‌تر و کارت‌های گرافیک سنگینی هستند که برای گرافیک‌های بازی طراحی شده‌اند. این در حالی است که لپ تاپ‌های عادی دارای ساختاری معمولی و کارت گرافیک و حافظه رم ساده‌ای هستند.

برای اینکه بهتر به تفاوت این دو نوع لپ تاپ پی ببرید، در قسمت زیر به معرفی ویژگی های لپ تاپ گیمینگ خواهیم پرداخت.

ویژگی های لپ تاپ گیمینگ

همانطور که ذکر شد، این لپ تاپ‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که برای بازی کردن مورد نیاز است. در این قسمت به معرفی ویژگی های لپ تاپ گیمینگ می پردازیم.

کارت گرافیک

لپ تاپ‌های گیمینگ دارای گرافیک بسیار بالایی هستند. زمانی که برای خرید این لپ تاپ‌ها اقدام کردید، حتما اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک لپ تاپ جدید باشد و قابلیت ارتقا داشته باشد. اکثر کارت‌های تصویر می‌توانند بدون اینکه تغییر سخت‌افزاری زیادی نیاز باشد، ارتقا پیدا کنند. گرافیک بالای لپ تاپ‌های گیمینگ سبب می‌شود تا تصاویر و بازی‌ها دارای رزولوشن بالایی باشند. این کارت‌های گرافیک موجب می‌شوند تا بازی‌ها بدون هیچگونه هنگ کردن و اختلالی اجرا شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید کارت گرافیک برندهای ASUS و MSI و BIOSTAR

 قابلیت سه‌بعدی

امروزه اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ دارای قابلیت سه‌بعدی هستند. قابلیت سه‌بعدی سبب می‌شود که لذت بازی کردن بیشتر شود. به همین جهت خیلی خوب است که در زمان خرید، به دنبال یک لپ تاپ 3D باشید.

اندازه صفحه و نمایشگر

در گذشته این ویژگی به اندازه‌ی امروز مورد توجه نبود. با ظهور تکنولوژی‌هایی همچون تکنولوژی سه‌بعدی و HD، اندازه‌ی صفحه نمایش نیز به یک عامل کلیدی در لپ تاپ‌ها تبدیل شد. برای اینکه بتوان از تمامی این پیشرفت‌ها در حوزه تکنولوژی لذت برد، نمایشگرهای بزرگ‌تر نسبت به نمایشگرهای کوچک‌تر ارجح هستند.

بیشتر بخوانید : معرفی ۷ اکسسوری گیمینگ حرفه‌ای برای افزایش لذت و هیجان بازی‌های ویدیویی

پردازشگر و هارد درایو

سرعت CPU، مهم‌ترین ویژگی لپ تاپ‌های گیمینگ است. حتما نمی‌خواهید زمانی که در اوج لذت و بازی هستید، لپ تاپ شما به صورت ناگهانی متوقف شود. بنابراین سرعت پردازشگر مهم است. هارد درایوهای SATA انرژی کمتری مصرف می‌کنند و دارای نرخ ساعت مناسبی هستند. پردازشگرهای پرسرعت از ویژگی‌های لازم برای لپ تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شوند تا بتوان با سرعت بازی‌ها را بارگذاری کرد.

حافظه (رم)

رم تعیین می‌کند که یک کامپیوتر می‌تواند چه تعداد برنامه را بدون تحت تاثیر قرار دادن سرعت پردازش، به صورت موازی اجرا کند. رم بالاتر،‌ تضمین خواهد کرد که از بازی کردن لذت بیشتری خواهید برد. علاوه بر رم، وی رم (VRAM) نیز یک عامل مهم است. وی رم نوعی رم است که مخصوص تصاویر و ویدیو است. وی رم یک ویژگی بسیار مهم در دستگاه‌های سه‌بعدی است. به یاد داشته باشید که پیش از خریدن لپ تاپ گیمینگ،‌ رتبه‌بندی رم و وی رم را بررسی کنید.

ویژگی های لپ تاپ گیمینگ و رم آن

وزن و قیمت

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، لپ تاپ‌های گیمینگ به سبب ویژگی‌های پیشرفته‌ی خود وزن بالاتری نسبت به لپ تاپ‌های عادی دارند. همچنین قیمت این لپ تاپ‌ها نیز بالاتر از قیمت لپ تاپ‌های معمولی است.

کیفیت بالای صدا

لپ تاپ‌های گیمینگ نسبت به لپ تاپ‌های معمولی، کیفیت صدای بسیار بهتری دارند. اسپیکرهای داخلی و جک‌های صوتی این لپ تاپ‌ها سبب ایجاد سیستم صوتی DTS می‌شوند. شما با استفاده از این لپ تاپ‌ها می‌توانید از کیفیت صدای بهتر لذت ببرید.

قطعات قابل ارتقا

اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ هم‌اکنون دارای قطعات قابل ارتقا هستند. شما می‌توانید به سادگی به تعویض پردازشگرها، مموری، پدهای لمسی موس و سایر اجزا بپردازید. در این حالت نیازی نیست که برای استفاده از امکانات پیشرفته، لپ تاپ خود را تعویض کنید.

برندهای معروف لپ تاپ‌های گیمینگ

از میان برندهای معروف لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Alienware

Asus

MSI

Sager

Toshiba

 شما می‌توانید همین حالا لپ تاپ مورد نظر خود را از طریق مالتینا سفارش دهید.

 منایع:

getsmartstuffs.website

pagedesignweb.com

 

این مطالب را نیز در مالتینا بلاگ بخوانید :

معرفی ۱۰ [لپتاپ گیمینگ] که فقط مخصوص حرفه ای ها ساخته شده!

Razer | چگونه برند ریزر بهترین تولید کننده تجهیزات گیمینگ شد؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024