طبق گفته روان‌شناسان شما در حال حاضر هرچقدر كه عاشق باشيد بازهم مي‌توانيد در عشق عميق‌تر شويد و به تقويت عشق و بهبود روابط خود و همسرتان بپردازيد. آیا تاكنون برای عميق‌تر کردن عشقتان اقدامی كرده‌ايد؟ کارهای بزرگي وجود دارند كه مي‌توانند منجر به تقويت عشق شوند اما اگر كمي دقت كنيم مي‌توانيم امور كوچكي كه به تقويت عشق نيز می‌انجامند را نیز بيابيم. در واقع کارهای کوچکی که هر روز برای شریک خود انجام می‌دهید به او اين امکان را می‌دهد که بداند به فكر او و رابطه‌تان هستيد. علاوه بر آن به تقويت عشق و پايه‌هاي رابطه‌تان با يكديگر منجر می‌شود.

ترفندهایی که برای تقويت عشق

 در اینجا ترفندهايی براي اين كار برای شما جمع آوری کرده‌ایم:

برخی از فعالیت‌های جديد و روزمره را باهم امتحان کنید

انجام کارهای قدیمی و تكراري روز به روز می‌تواند عواطف شما را از بین ببرد و شما را کسل کند و روابط شما و همسرتان را خسته‌كننده و عادی نماید. اما انجام کارهای جدید، باعث ترشح اندروفین و سروتونین در بدن شما می‌شود. درواقع مهم‌ترين هورمون‌ها براي تقويت عشق همان ترشح هورمون اندروفین و سروتونین هستند. هنگامی که هر دو شما با هم کار یا فعالیت جدید را امتحان می‌کنید، بین شما كشش و اشتیاق جديدي ايجاد مي‌شود. انجام فعالیت‌های جدید راهی برای ادامه رشد و به چالش کشیدن روابط شما با ایجاد تجربیات و خاطرات مشترک است.

افزایش عشق

زبان عشق خود را به شريك عاطفی خود بياموزيد

کارشناس روابط زناشويي و عاطفي روش‌های مشخصی ارائه مي‌دهند که مي‌توانيم با هر کدام به‌طور شهودی به ابراز عشق بپردازیم، مي‌توانيد اين روش‌ها را با مراجعه به كارشاناسان مورد نظر فراگيريد اما به طور كلي براي اینکه به تقويت عشق خود در رابطه با همسرمان بپردازيم، باید زبان عشق شریک زندگی خود را یاد بگیریم و سپس حداقل روزی یک بار با آن زبان با يكديگر صحبت کنیم.

شاید زبان عشق شريك شما این باشد که به او يك هديه كوچك بدهيد تا او را از میزان علاقه و شدت عشقی كه به او دارید آگاه نمایید. یا با يادآوري و به زبان آوردن علاقه‌تان مرتبا به او بگویید که چرا او برای شما مهم هستند. شاید انجام کاری برای شريكتان بتواند روز او را زيباتر كند، مثل اختصاص يك زمان خاص براي اينكه به او ابراز علاقه كنيد و به تقويت عشق و بهبود روابط خود بپردازيد.

بیشتر بخوانید: پیام های تبریک سال نو و نوروز برای افراد خاص

براي بودن با يكديگر برنامه‌ريزي كنيد

حتی وقتی در کنار همسرتان در حال گذراندن وقت هستيد، ممكن است به راحتي حواستان با تبليغ‌هاي تلوزيون يا مثلا تماشای یک برنامه آواز و موسیقی و يا برای تصميم گرفتن و انتخاب يك رستوران پرت شود. بايد بدانيد كه حواس‌پرتی قاتل عشق است. كارشناسان توصیه می‌کنند هنگامي كه تنها هستيد با يكديگر به برنامه‌ريزي و تمركز برای بهبود رابطه و چگونگی وقت گذراندن با يكيدگر بپردازید. این برنامه‌ریزی‌ها به تقويت عشق شما كمك می‌كند. طبق گفته کارشناسان شما در وهله اول عاشق شده‌ايد و بايد براي خود و شريكتان فرصت‌هايي را فراهم كنيد تا به تقويت اين عشق بپردازيد و از آن لذت ببرید.

تقويت عشق

زمانی براي گفتگوي صميمانه اختصاص دهيد

گفتگوي صمیمی چیست؟ یک مکالمه طولانی است که طي آن زوجين کاملاً روی یکدیگر و خواسته‌های طرفین متمرکز می‌شوند و عمیقاً درباره هر چیزي که می‌خواهند و برای آن‌ها مهم است صحبت می‌کنند.  شما درواقع با شروع گفتگوهاي صميمي جرقه صميميت و رفاقت در رابطه عاطفي و نيز جرقه تقويت عشق را مي‌زنيد.

 ممكن است آخرين باري كه زمانی را برای داشتن گفتگو صمیمانه اختصاص داده بودید، همان بار اول يا دوم ديدارتان بوده باشد. احتمالا آخرین بار زمانی بوده‌ است كه با يكديگر قدم زديد و شام يا قهوه خورديد و به گفتگو با يكديگر پرداخته‌ايد. قطعا در آن زمان حرف‌هاي بيشتري براي شنيدن و گفتن داشتيد كه باعث مي‌شد يكديگر را بيشتر و بهتر بشناسيد و میزان صميميتتان را افزایش دهید. اكنون نيز مي‌توانيد با انجام همان كارهای مشابه مثل گذشته به تقويت عشق و صميميت ميان خودتان بپردازيد. هنگامي كه همه چيز برايتان كسل‌كننده شده به گفتگو با يكديگر بپردازيد تا هم به تقويت عشق منجر شود و هم اختلالات احتمالي را برطرف كنيد.

تقويت عشق با اشتراک علايقتان را با همسرتان

درصورتي كه به خواننده يا  گروه موسیقی و سبک موسیقی خاصي علاقه داريد الان وقت آن است كه بلیط كنسرت آن‌ها را تهیه کنید و با شريكتان اين علاقه‌تان را به اشتراك بگذاريد. حتي اگر او به خواننده يا سبک موسیقی مورد علاقه شما، علاقه‌مند نباشد. اين كار باعث مي‌شود كه شريكتان علاقه‌ شما را از زاويه‌اي ديگر ببيند و سعی کند آن را درک کند و به علاقه شما احترام بگذارد. توجه به این امر منجر به تقويت عشق بين شما می‌شود. بنابراين از آن پس شريك شما مي‌داند كه شما به چه چيزي علاقه‌مند هستيد و در ذهن خود آن را در نظر مي‌گيرد.

برای تقويت عشق زندگی جنسی خود را ارتقا بخشيد

مانند سایر بخش‌های یک رابطه، رابطه جنسی نیز می‌تواند مشغله‌هاي شما، زندگي اجتماعي بيرون از خانه و نيز خستگي‌تان را برطرف كند و باعث شود براي مدتي آن‌ها را فراموش كنيد. اما برنامه‌ريزي براي داشتن رابطه جنسي مي‌تواند بيشتر به تقويت عشق شما كمك كند. این برنامه‌ريزي می‌تواند شامل استفاده از شمع، روغن بدن یا تلاش برای ايجاد موقعیت جدید در رابطه جنسي باشد. شما ممکن است بخواهید برای ايجاد ایده‌های جدید يك كار كاملا متفاوت انجام دهيد. بنابراين خلاق باشید، براي اين خلاقيت وقت بگذاريد تا علاوه بر تقويت عشق بين شما و شريكتان، به تقويت ميل جنسي‌ خود و بهبود آن بپردازيد.

بیشتر بخوانید: آیا خانم ها هم می توانند پیشنهاد دوستی بدهند؟

 يكديگر را بي‌دليل و بدون مناسبت خوشحال كنيد

ممكن است شما در ابتداي رابطه به دلیل اینکه رابطه خوب و صميمي با همسرتان دارید، براي اين موضوع اهميت خاصي قائل نشويد. اما با گذشت زمان توجه به اين نكته جز اصول اساسی و مهم در روابط تبدیل می‌شود. پس سعی کنید تا جای ممکن به تقويت عشق بين خود و شريك عاطفی خود كمك كنيد. سعی کنید یکدیگر را بي‌ مناسبت سوپرایز کنید و از تهیه هدیه‌های بزرگ يا كوچك برای همسرتان خوشحال باشید. براي مثال شام را از رستوران مورد علاقه خود سفارش دهید تا در خانه و در کنار یکدیگر آن را با عشق و محبت سرو کنید. یک یادداشت عاشقانه در کیف سالن ورزشی شريكتان بگذارید و يا اولين قرار خود را بازآفريني كنيد. فقط سعي كنيد اين غافلگيري‌ها به صورت شخصي و معنادار باشند تا بيشتر به تقويت عشق بين شما و همسرتان منجر شوند.

  برای تقويت عشق با هم بخندید

به اشتراک گذاشتن نيروي قوي شادی و نشاط با همسرتان چقدر برايتان اهميت دارد؟ طبق گفته كارشناسان و بررسی مطالعات مشخص شده است که میزان خنده در رابطه مهم‌تر از میزان رابطه جنسی است. به همین دلیل است که این فعالیت ساده می‌تواند عشق شما را عمیق‌تر کند و به تقويت عشق ميان شما و شريكتان بپردازد. خنديدن با يكديگر كاري بسيار ساده و مهيج است و هر فرد در رابطه خود با شريك عاطفی و یا همسرش مي‌تواند انجام دهد. همچنين خنده مي‌تواند به عنوان محافظي در برابر خشم و عصبانيت‌هاي گاه و بي گاه عمل كند.

به نظر شما شادترین زوج‌ها برای بهبود روابط خود از چه راهکارهای موثری استفاده می‌کنند؟ البته هر زن و شوهر با ديگري متفاوت هستند. در حالی که یک شب مي‌تواند به شبي تاريخي براي يك زن و شوهر تبديل شود، همان شب مي‌تواند براي يك زن و شوهر ديگر به يك كابوس تبديل شود. گرچه سبک‌ها و سلیقه‌های شما ممکن است متفاوت باشد، اما هيچ‌كس منكر اين موضوع نيست كه همه زوج‌ها فقط دنبال يك چيز مي‌گردند و آن هم سعادت و تقويت عشق ميان آن‌هاست.

 مهم نيست كه شما در چه مرحله‌اي از رابطه خود با همسرتان هستيد، سعي كنيد موارد موثر و مهمی که باعث افزایش عشق و شادی در روابط شما می‌شود را ياد بگيريد و در زندگي خود به كار ببريد تا به تقويت عشق ميان خود و شريكتان بپردازيد.

تقويت عشق

شادترین زوج‌ها برخی از کارها را در طی روز براي تقويت عشق میان خود و همسرشان انجام می‌دهند. این کارها عبارتند از:

 عدم توجه و اهمیت به رسوم خشک و قدیمی

زوج‌هایی که هنگام بيدار شدن و يا رفتن به سركار يا بيرون با يكديگر سلام و احوال‌پرسي و خداحافظي و گفتگو‌هایی از سر عشق و علاقه بهم دارند خوشحال‌تر هستند. زیرا به صورت آگاهانه به دنبال جويا شدن از حال يكديگر هستند. آن‌ها برای آگاهی از حال همسرشان در قالبي مستقيم و رسمی احوال‌پرسی نمی‌کنند. اما با استفاده از روشی صمیمی این کار را انجام می‌دهند و به يكديگر میزان توجه و علاقه خود را نشان مي‌دهند و در جستجو راه‌هایی مناسب برای تقويت عشق بين يكديگر هستند.

تماس با یکدیگر در طول روز برای تقويت عشق

طبق گفته روانشناسان زوج‌هایی که يكديگر را نوازش مي‌كنند و با يكديگر در تماس هستند، علاوه بر تقويت عشق همچنان روحیه یکدیگر را حفظ می‌کنند و آن را بهبود می‌دهند. این تماس بدان معناست که در طول روز از طریق تلفن، پيامك یا ایمیل فقط با یک احوال پرسی ساده با يكديگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها از این روش استفاده می‌کنند تا به شریک عاطفی خود توجه و محبت خود را نشان دهند و برنامه‌ای برای اوقات باهم بودنشان تنظيم كنند تا با يكديگر باشند و اوقات خوبی را تجربه نمایند.

اينكه به شريك عاطفی و یا همسر خود نشان دهید كه او اولويت زندگي‌ شما است، حتي هنگامي كه از هم دور هستيد بسيار خوب است و مي‌تواند به خوبي به تقويت عشق بین شما دو نفر منجر شود.

گذراندن زمان‌هايي بي‌وقفه باهم در طول روز

خوشبخت‌ترین زوج‌ها هر روز کمتر از ۱۵ دقیقه زمان را بي‌وقفه با يكديگر مي‌گذارنند. معمولا زوج‌ها وقتی بیش از چند دقیقه روی یکدیگر متمرکز هستند، به تبادل اطلاعات گذشته می‌پردازند و می‌توانند با مکالماتی عمیق‌تر ارتباط خود را مستحکم‌تر كنند و به تقويت عشق به يكديگر بپردازند. در واقع اين زمان يك اولويت محسوب مي‌شود و با حواس‌پرتي‌هايی مثل امور كودكانتان، تلوزيون و چيزهاي ديگر همراه نيست.

تقويت عشق

بیشتر بخوانید: علاقه مردها به خانم‌ها و ۱۰ نشانه‌ای که یک مرد عاشق شماست

گفتن “دوستت دارم” به زبان عشق خود

روش‌های بسیاری برای ایجاد احساس دوست داشتن وجود دارد، از به زبان آوردن این جمله به ساده‌ترین شکل ممکن گرفته تا خرید هدایا. خوشحال‌ترین زوج‌ها زبان‌ عشق شریک زندگی خود را درک می‌کنند و با آن‌ها به همان‌گونه صحبت می‌کنند. بعضی‌ها دوست دارند عبارت “دوستت دارم” را بشنوند، برخی دیگر علاقه دارند در معرض رفتارهاي عاشقانه قرار بگیرند. و حتی ممکن است برخي از افراد برای احساس دوست داشتن نیاز به در آغوش گرفته شدن و یا بوسه داشته باشند.

یادگیری زبان عشق شریک زندگی خود و صحبت کردن به صورت روزانه، تمامی تردیدهای شما نسبت به اینکه کدامیک نسبت به دیگری عشق و علاقه بیشتری داريد را از بین می‌برد و علاوه بر آن باعث تقويت عشق بين شما دو نفر نيز مي‌شود. همچنین این آمادگی را ايجاد مي‌كند تا ازين به بعد به شريكتان نشان دهيد كه زبان عشق شما چيست و از چه طریقی دوست دارید به همسر خود عشق بورزید و یا مورد عشق و توجه او قرار بگیرید.

هم‌زمان به رختخواب رفتن در صورت امکان

اختصاص دادن زمانی به يكدیگر در پايان يك روز نه فقط در قالب رابطه جنسي، یک راه عالی برای افزایش صمیمیت و تقويت عشق است بلکه اين كار باعث مي‌شود بتوانید باهم صحبت کنید و افکار و ایده‌هایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. این گفتگوها به شما و همسرتان احساس امنیت می‌دهد و عشق و علاقه شما به یکدیگر را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید گفتگو قبل از خواب و در پایان روز علاوه بر تقويت عشق براي صميمي‌تر شدنتان نيز خوب است.

تقویت برخی از عادات روزانه می‌تواند عشق شما را افزایش دهد. كارشناسان توصیه می‌کنند که این سه مورد را جزئی از کارهای روزمره خود با شریكتان خود قرار دهید تا بتوانيد به تقويت عشق‌تان در زندگی زناشویی كمك كنيد.

تقويت عشق

لذت بردن از بازگشتن به خانه

حداقل دو بار در روز امكان ارتباط برقرار كردن و جوياي حال يكديگر شدن برای زوجین به وجود می‌آید. سعی کنید وقتی از خانه بيرون مي‌رويد و هنگامي كه به خانه باز مي‌گرديد، و یا هنگامی که به بدرقه يكديگر هنگام بيرون رفتن از درب خانه می‌روید، از لحن مثبت استفاده کنید. بدین گونه برای ساختن يك روز خوب و عالی به شركيتان کمک می‌کنید. هنگام استقبال و بازگشت به خانه نيز از همین روش استفاده کنید. در پايان روز هنگام ورود همسرتان به خانه زمانیکه حرفي به او نمی‌زنید نشان دهنده این است كه حضور همسرتان براي شما مهم نيست. اين ممکن است امر تقويت عشق را با مخاطره روبرو کند.

تقويت عشق با گفتگو در مورد اتفاق‌های روزمره

ممكن است اتفاقات روزمره شما با همسرتان يكسان باشد، اما گاهی اینگونه نیست. با گفتگو در مورد اتفاقات رخ داده در طی روز می‌توانید از اتفاقات پیش آمده برای همسرتان هنگامي كه در كنار او نيستيد نیز مطلع شوید. بنابراين برای تقویت رابطه خود، در مورد روزي كه همسرتان در کنار شما نبوده و روزتان را به دور از هم سپري كرده‌اید بپرسید. شما می‌توانید حتی جزئیات مربوط به روز خود را با او به اشتراک بگذارید. اگر می‌توانید در روز چند دقیقه‌ای را به این مکالمات اختصاص دهید تا به تقويت عشق و ايجاد صميميت در روابط خود بپردازيد.

تا جای ممکن در كنار يكديگر خوابيدن در شب

ممكن است شما عادت کرده باشید که شب‌ها بیدار باشید یا به عبارتی شب زنده دار باشيد و ساعات خوابيدنتان با همسرتان متفاوت باشد اما سعي كنيد براي تقويت عشق ميان خود و شريكتان هم كه شده بر عادات خودغلبه کنید و با يكديگر و در يك رختخواب و در زمان مشخصی به خواب رويد تا هم صميميت و عشق بین شما بيشتر شود و هم به تقويت عشق‌تان كمك كنيد. اما در صورتي كه نمي‌توانيد ساعات خواب خود را با همسرتان تنظيم كنيد حتما در هنگام بيداري مرتبا به وقت گذرانی با همسرتان مشغول باشید تا از ايجاد فرصت صميميت و تقويت عشق غافل نشويد.

تقويت عشق و استوار ساختن آن

منابع:

brides ،brides، brides