مدتی است در رسانه‌های اجتماعی بحث پیشنهاد دوستی از طرف دختر داغ شده است و بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا خانم‌ها هم می‌توانند به مردی که از نظر آن‌ها جذاب است، پیشنهاد دوستی بدهند. این بحث هم‌چنان ادامه دارد اما چیزی که مرا شگفت‌زده کرد تعداد زنانی بود که واقعاً آمادگی پیشنهاد دادن را داشتند، بدون اینکه احتیاط کنند و یا اهمیتی به پیامد‌های آن بدهند. 

تظاهر را کنار بگذارم، من قبلاً موافق پیشنهاد دوستی از طرف دختر بودم و عقیده داشتم که زنان نیز باید بتوانند پیشنهاد دهند، اما پس از تفکر مجدد درباره آن، به این نتیجه رسیدم که اگر ما این موضوع را بپذیریم ممکن است آسیب‌هایی نیز به‌ همراه داشته باشد.

این دو سناریو را تصور کنید، “یک خانم جوان و زیبا روبروی یک مرد زانو می‌زند، یک حلقه از کیف خود بیرون می‌آورد و از دوست‌پسر خود تقاضای ازدواج می‌کند و او نیز با پریدن و فریاد زدن می‌گوید” بله می‌پذیرم “؛ و یا “یک دختر جوان در اواسط دهه بیست را در نظر بگیرید که مدتی یک آقا را می‌شناسد. آن‌ها بسیار صمیمی هستند و خیلی اوقات با هم صحبت می‌کنند، اما آن مرد حس و حال رفتن به سمت او و پیشنهاد دادن را ندارد، پس آن دختر به سمتش می‌رود و به او پیشنهاد دوستی می‌دهد و می‌گوید “من واقعاً عاشق تو هستم و می‌خواهم دوست من باشی.”

در نگاه اول هر دو سناریو اشتباه به نظر می‌رسند! اما اشکالی ندارد ما برخی از رسوم گذشته را کنار بگذاریم و به شخص موردنظر خود سیگنال بدهیم که برای برخی از اقدامات متعهدانه آماده هستیم تا او با اطمینان بیشتری به ما پیشنهاد بدهد. در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که به نظر می‌رسد زنان را از پیشنهاد دادن به مردان منصرف می‌کند. یک روز به‌صورت تصادفی ویدیوی تبلیغاتی در یوتیوب دیدم که در آن زنی از دوست‌پسرش تقاضای ازدواج کرد. آن یک تبلیغ جالب بود اما من حدس می‌زنم اگر زنی در دنیای واقعی به مرد مورد نظر خود پیشنهاد دوستی بدهد، حتماً از خجالت و شرمساری حسابی عرق ‌می‌کند.

پیشنهاد ازدواج

پیشنهاد ازدواج از طرف خانم ها خوب یا بد ؟

بسیاری از افراد می‌گویند نباید نظرات زیر ویدیوها را بخوانید، چرا که حاوی توهین‌های جنسی زیادی هستند. به‌عنوان‌مثال زیر آن ویدیو نوشته شده بود، زنی که به همسرش پیشنهاد می‌دهد، مردانگی همسر خود را دزدیده است؛ با این که به نظر می‌رسد هنوز بخش زیادی از جامعه هنوز این موضوع را نپذیرفته است، خانم‌هایی هم پیدا می‌شود که به فرد موردعلاقه خود پیشنهاد داده‌اند و تعداد این خانم‌های هنجارشکن رو به افزایش است. در ادامه به بررسی برخی از دلایلی می‌پردازیم که مانع از آن شده است تا بسیاری از زنان در پیشنهاد دوستی پیش‌قدم شوند.

بیشتر بخوانید: ۲۵ ویژگی بهترین همسر دنیا که قبل از ازدواج باید بدانید

دلایلی که مانع از مطرح کردن پیشنهاد دوستی از سمت دختران و زنان می‌شود

۱- دیگران با ترحم و دلسوزی با شما برخورد می‌کنند

زنی که پیشنهاد می‌کند باید بسیار ناامید باشد، درست است؟

” واو، طفلک! به او پیشنهاد دادی؟”

بسیاری از زنان می‌ترسند از طرف دوستان و یا خانواده‌‌شان با دلسوزی‌های عجیب‌وغریب مواجه شوند. آن‌ها می‌ترسند یک زن ضعیف و ناامید به نظر برسند. از نظر بسیاری پیشنهاد دوستی از طرف دختر پذیرفته شده نیست و آن را نشانه ضعف آنان می‌دانند.

۲- ظاهراً رسوم قدیمی خیلی جذاب‌اند

برخی از مردم سنت‌های قدیمی را دوست دارند. به‌عنوان‌مثال ما در روز شکرگزاری دور هم جمع می‌شویم، نوشیدنی می‌نوشیم و کلی غذا می‌خوریم و البته اسراف زیادی هم می‌کنیم، بدون اینکه به دلیل انجام چنین کاری فکر کنیم. بسیار خوب برخی از مردم با رعایت این سنت‌ها احساس خوبی پیدا می‌کنند، اما وقت آن فرارسیده است که اجازه دهیم انجام سنت‌های قدیمی تنها یک انتخاب باشد و نه یک وظیفه که باید همه افراد جامعه انجام دهند. همان‌طور که تماشای مردی که غرور خود را کنار می‌گذارد و تقاضای ازدواج می‌کند، دلپذیر است، مشاهده زنی که پیشنهاد دوستی می‌دهد زیبایی‌های خود را دارد!

ازدواج کردن

۳- در برخی از کشورها حتی قوانینی در خصوص پیشنهاد دوستی وجود دارد

ظاهراً، زنان فنلاند و اسکاتلند فقط می‌توانند در سال‌های کبیسه – ۲۹ فوریه – به مردان موردعلاقه خود پیشنهاد ازدواج دهند. بر اساس این قوانین باستانی و یا حداقل رسوم پذیرفته‌شده حتی اگر مجازاتی برای آن تعیین نشده باشد، ارائه پیشنهاد از جانب زنان سبب بدشانسی آن‌ها می‌شود. این موضوع واقعاً خنده‌دار است زیرا با اینکه در بیشتر جوامع امروزی، اغلب مردان پیشنهاد ازدواج می‌دهند آمار طلاق بسیار بالاست.

۴- به زنان یاد داده‌اند که منفعل باشند.

حتی امروزه هم که بسیاری از سنت‌های قدیمی تغییریافته است، بسیاری از زنان فکر می‌کنند باید زنانه برخورد کنند. این بدان معناست که باید منتظر باشند تا مرد موردنظرشان یک روز به آن‌ها پیشنهاد بدهد، یا یک مرد برایشان نوشیدنی بخرد و باقی ماجرا شروع شود و یا اینکه منتظر باشند مرد موردعلاقه‌شان در تیندر (اپلیکیشن دوست‌یابی) به آن‌ها پیام دهد؛ زیرا در غیر این صورت، رفتار مناسب یک خانم را از خود نشان نداده‌اند. از نظر آنها پیشنهاد دوستی از طرف دختر یک رفتار زنانه نیست.

پیشنهاد دوستی از طرف دختر

پیشنهاد دوستی از طرف دختر

۵- شما با مطرح کردن پیشنهاد دوستی احساس مردانگی را از او می‌گیرید

خانم‌ها! اجازه دهید یک ثانیه روی مردان تمرکز کنیم؟ ما دوست داریم که آن‌ها همیشه ظاهری مردانه داشته باشند و قادر به تصمیم‌گیری‌های جسورانه باشند؛ اما وقتی ما به جای آن‌ها این تصمیم شجاعانه را بگیریم و در جهت اجرای آن اقدام کنیم، نقش‌های ما با هم جابجا شده است. برخی از مردم فکر می‌کنند زنی که پیشنهاد دهد به مردانگی مردان حمله کرده است و پیشنهاد دوستی از طرف دختر یک تابو است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید حلقه ازدواج و معرفی جدیدترین حلقه های ازدواج ۲۰۱۹

۶- پیشنهاد دوستی از طرف دختر ارزش او را پایین می‌آورد

برخی از زنان فکر می‌کنند اگر زنی به مردی ابراز علاقه کند و به او پیشنهاد دوستی بدهد، قبل از هر چیز ارزش خود را در نزد آن مرد از دست می‌دهد و انجام این کار باعث می‌شود که اوضاع بدتر ‌شود؛ و اگر با مردی که هنوز آمادگی ازدواج ندارد این موضوع را مطرح کنید، هرگز آدم مناسبی به نظر نخواهید رسید و در شرایط بد و ناخوشایندی قرار خواهید گرفت. اگر با یک مرد خوب و باشخصیت سروکار داشته باشید که دوست ندارد شما را نادیده بگیرد، احساس می‌کند مجبور است چیزی را بپذیرد که آمادگی آن را ندارد؛ و درکل موضوع گفت‌وگوی او و دوستانش خواهید شد و از شما به‌عنوان یک زن سطح پایین و کم‌ارزش سخن می‌گویند.

پیشنهاد ازدواج از سمت دختر

پیشنهاد ازدواج از سمت دختران می تواند چالش هایی به همراه داشته باشد.

۷- شما ارزش خود را به‌عنوان یک زن از دست می‌دهید

چه چیزی زیباتر از این است که مردی با شجاعت و حالتی مردانه به سمت شما بیاید، شما را تحسین کند و پس از یک گفت‌وگوی صمیمی به شما ابراز علاقه کند. این موضوع سبب می‌شود تا شما به‌عنوان یک زن در خود احساس ارزش کنید و به خود افتخار کنید.

همان‌طور که گفتیم، زنان زیادی نیز وجود دارند که به مرد مورد علاقه خود پیشنهاد داده‌اند. در ادامه تجربیات برخی از این زنان از پیشنهاد دوستی و ازدواج شرح داده شده است.

معرفی و بیان تجربیات زنانی که پیشنهاد دوستی یا ازدواج خود را مطرح کرده‌اند

کاساندرا تی.

ما برای تعطیلات همراه با خانواده ‌دوست پسرم به هونولولو رفته بودیم. من برای انجام آن ۶ ماه برنامه‌ریزی کرده بودم. کارهایی مانند آماده کردن محلی برای عکاسی، استخدام نوازنده حرفه‌ای، دریافت اجازه والدین و سایر موارد. به بهانه کمک به یک دوست، او را پیش عکاس بردم. پس‌ازاینکه چند تا عکس با هم انداختیم، عکاس حلقه را به من داد. نامزدم پشت من بود، من حرف‌های قشنگی در گوش او زمزمه کردم، درحالی‌که جعبه حلقه در دست من بود. در این لحظه دیگر او فهمیده بود قرار است چه اتفاقی بیفتد. وقتی او به سمت من چرخید، من روی یک زانو نشستم و از او درخواست کردم. او گریه کرد و جواب مثبت داد و پدرش از همه چیز فیلم گرفت.

اگر کسی را بدون قید و شرط دوست دارید و نمی‌خواهید بدون او زندگی کنید، باید به او بگویید، مهم نیست چه کسی این کار را انجام می‌دهد. پس پیشنهاد دوستی از طرف دختر خیلی هم غیر منطقی و احساسی نیست.

مارسیا اف.

من در سالگرد دومین سال دوستی‌مان این کار را کردم. در طول رابطه من هیچ علاقه‌ای به ازدواج نداشتم. راب شوخی می‌کرد که اگر عقیده من تغییر کرد باید پیشنهاد ازدواج بدهم؛ بنابراین وقتی تصمیم گرفتیم با دوستان خود به جشن آب‌جو خوری اکتبر در اروپا برویم، در آنجا به او پیشنهاد بدم. ما با دوستان خود در حال کوهنوردی در کشور اتریش بودیم که من از راب خواستم از ما عکس بگیرد. در این هنگام از او پرسیدم آیا می‌خواهد درباره آینده ما برنامه‌ریزی کند؟ و او گفت “مطمئناً؟” اما کاملاً نمی‌دانست جریان از چه قرار است. برای روشن‌تر شدن مطلب، از من پرسید که آیا می‌خواهی جلوی من زانو بزنی؟ سپس با اشتیاق “بله!” را  گفت. او کاملاً شگفت‌زده شده بود.

درخواست ازدواج

پیشنهاد دوستی از طرف دختران همیشه هم به شکست منجر نمی شود.

شوول

از وقتی‌که دوستی ما شروع شد، همه می‌پرسیدند پیتر چه زمانی پیشنهاد ازدواج می‌دهد. او همیشه دست چپ خود را بالا می‌برد و می‌گفت “هر وقت آمادگی آن را داشته باشم و یا اگر بخواهم حقوق برابر را رعایت کرده باشم هر وقت او آمادگی داشته باشد می‌تواند درخواست کند. ” بنابراین من تصمیم گرفتم به او پیشنهاد ازدواج دهم و به دنبال ایده‌ای برای انجام آن می‌گشتم؛ بنابراین یک حلقه خریدم و موضوع را با پدر و مادرش در میان گذاشتم.

او را برای شام به خانه‌ام دعوت کردم. برای او شام درست کردم و سفره را با شمع و گل تزیین کردم و یک شراب نیز باز کردم. وقتی او وارد خانه من شد به نوشیدن شراب دعوتش کردم. من کلی حرف آماده کرده بودم که به او بزنم، اما وقتی خواستم شروع به صحبت کنم دچار لکنت شدم؛ اما سرانجام همه‌چیز را جمع‌وجور کردم و حلقه را از زیر میز بیرون آوردم و از او خواستم که با من ازدواج کند و او گفت بله.

بیشتر بخوانید: علاقه مردها به خانم‌ها و ۱۰ نشانه‌ای که یک مرد عاشق شماست

لکسی ا.

من از خانواده‌ام خواستم تا جشن شکرگزاری را همراه با من و دوست‌پسرم در آپارتمان کوچکم در نزدیکی سانفرانسیسکو بگذرانند. برادرم می‌دانست که من چه قصدی دارم اما دیگر اعضای خانواده از آن بی‌خبر بودند. ما برای گردش به نزدیکی کاخ هنرهای زیبا رفته بودیم من به برادرم و دوست‌دخترش گفتم اگر دوست دارند می‌توانند چند تا عکس جلوی کاخ بگیرند. وقتی کار آن‌ها تمام شد، برادرم گفت الان نوبت شماست. ما کنار هم ایستادیم و دوست‌پسرم به شوخی گفت “وای، من فکر می‌کنم اکنون بهترین زمان برای پرسیدن یک سوال بسیار مهم است.” خندیدم و حلقه را از جیبم بیرون آوردم و گفتم “اوه، بسیار خوب، من از شما درخواست می‌کنم با من ازدواج کنید!” او شوکه شده بود، فکر کرد دارم با او شوخی می‌کنم و بلافاصله اشک‌هایش جاری شد و گفت داری با من شوخی می‌کنی؟ سپس گفت بله.

پیشنهاد ازدواج

در نهایت اقدام به پیشنهاد دوستی به هر فرد بستگی دارد

جمعبندی

در پایان باید گفت که به نظر می رسد هنوز جامعه آماده پذیرفتن پیشنهاد دوستی یا ازدواج از طرف ها خانم ها نیست و علاوه بر این با وجود دلایلی که در مقاله ذکر شد پیشنهاد از سمت خانم ها می تواند چالش های بزرگی برای آنها به همراه داشته باشد که می تواند در آینده ی رابطه نیز تاثیر گذار باشد. 

اما همانند سایر موضوعات زندگی، نمیتوان نسخه ی واحدی برای همه ی افراد پیچید. روحیات طرفین، فرهنگ خانوادگی و ده ها فاکتور دیگر می تواند در این تصمیم تاثیر گذار باشد. از این رو هر فرد باید با توجه به شناخت از خود و طرف مقابل اقدام به تصمیم گیری کند.

brides

cosmopolitan