با گسترش صنعت در حوزه‌های مختلف به خصوص صنعت آرایشی و بهداشتی و پیشرفت زندگی بشری در جنبه‌های مختلف، امروزه کمتر خانمی را می‌توانید بیابید که در اتاق خواب خود یک میز آرایش نداشته‌ باشد. خانم‌ها به صورت ذاتی تمایل ‌دارند همواره چهره جذابی داشته ‌باشند و زیبا به نظر برسند.

یکی از راه‌هایی که باعث جذب آدم‌ها به یکدیگر می‌شود، داشتن چهره‌ای آراسته و جذاب است. به همین دلیل صنعت آرایشگری در سالیان اخیر با پیشرفت چشم‌گیری روبرو بوده ‌است. امروزه وسایل آرایشی و شیوه‌های آرایشی بسیار زیادی وجود دارد. اما آیا هر وسیله آرایشی و یا هر شیوه آرایشی برای هر خانمی مناسب است؟

قطعا خیر، اگر این‌گونه بود و هر نوع آرایشی و هر نوع وسیله آرایشی برای تمامی خانمی مناسب ‌بود، پس چرا برخی از خانم‌ها با استفاده از یک روش آرایشی خاص نمی‌توانند همانند سایر افراد جذاب بنظر برسند؟

اشتباهات رایج آرایشی

رازهای یک آرایش خوب

شیوه آرایش هر فرد مختص خود اوست و با یادگیری اصول و با استفاده از لوازم آرایشی مناسب می‌توان چهره‌ای جذاب و زیبا داشت. در اینجا می‌خواهیم برای داشتن آرایش صحیح و یا پرهیز از اشتباهات رایج آرایشی، به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهیم.

از جمله عواملی که در تعیین نوع آرایش صحیح تاثیرگذارهستند می‌توان به قالب صورت، فرم لب، فرم و اندازه چشم، رنگ چشم و رنگ پوست اشاره‌ کرد.

قالب صورت

قالب صورت یکی از شاخص های کلیدی در انتخاب آرایش مناسب بشمار می رود. قالب صورت به طور کلی به پنج دسته ی صورت گرد، صورت مستطیلی، صورت بیضی، صورت لوزی، صورت قلبی تقسیم می شود که در ادامه آرایش مناسب هر کدام از این قالب های صورت گفته می شود.

قالب صورت

آرایش مناسب صورت گرد

صورت گرد به صورتی گفته می‌شود که طول و عرض صورت هم‌اندازه ‌باشد، اطراف گوش‌ها پهن‌تر و چانه گرد باشد.
برای مدل صورت گرد باید مدل ابروها زاویه‌دار باشد، استفاده از رژ گونه در زیر استخوان گونه به منظور برجسته‌سازی توصیه می‌شود. مدل مو باید به شکلی باشد که صورت لاغرتر به ‌نظر برسد پس باید طول موها از چانه بلندتر باشد، رژ گونه به شکلی باشد که به طرف بینی نزدیک و از خط خارجی صورت دورباشد تا صورت کشیده‌‌تر به ‌نظر برسد.

آرایش مناسب صورت مستطیلی

ضورت مستطیلی به صورتی گفته می‌شود که لاغر باشد و چانه و پیشانی نیز کشیده ‌باشد.

استفاده از مدل موی چتری (برای پهن نشان‌دادن صورت) توصیه می شود همچنین رژ گونه را به زیر استخوان گونه بزنید و آرایش لب نباید باعث توجه ‌بشود به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده‌ نکنید.

آرایش مناسب صورت

آرایش مناسب صورت بیضی

صورت بیضی به صورتی گفته می‌شود که طول صورت از عرض آن بیشترباشد و پیشانی کوتاه‌تر از چانه ‌باشد.

استفاده از یک رژ گونه برنزی رنگ یا سرخ (برای برجسته‌سازی گونه) الزامی است همچنین رژ گونه را باید به صورت گرد استفاده ‌کنید تا صورت متعادل‌تر به‌ نظر برسد، لازم است بدانید که مدل موی کوتاه یا بلند برای این نوع صورت مناسب است.

آرایش مناسب صورت مربع

صورت مربعی به صورتی گفته میشود که دارای زوایای زیادی بوده و اندازه ی عرضی و طولی صورت و همینور پیشانی و فک یکسان باشد.

برای آرایش گونه این مدل صورت، رژ گونه به شکل مستطیل و کشیده به سمت بالا بزنید. مستطیل را به سمت بینی نزدیک کنید و از خط خارجی صورت دور کنید تا صورت کشیده تر شودهمچنین می توانید از کانتورنیگ روی گونه، پیشانی، چانه استفاده کنیدتا زوایا محو شده و صورت گردتری داشته باشید

مدل موی چتری میتواند در محو کردن زوایای این مدل صورت ها کمک کننده باشد.

آرایش و نحوه استفاده از رژ گونه

آرایش مناسب صورت لوزی

صورت لوزی به صورتی گفته می‌شود که پیشانی و فک باریک باشند و استخوان‌های گونه پهنی داشته‌ باشید.

ابروهای روبه بالا و دنباله‌دار، آرایش چشم زیاد، استفاده از یک پودر روشن‌کننده در پیشانی، روی پل بینی و در مرکز چانه راهکارهایی در جهت زیباتر شدن این مدل صورت است. همچنین برای باریک‌تر نشان‌دادن گونه از کانتورینگ استفاده ‌کنید، بهتره مدل موی شما در اطراف پیشانی به صورت پف باشد.

آرایش مناسب صورت قلبی

صورت فلبی به صورتی با چانه و گونه برجسته و همچنین پیشانی پهن گفته می‌شود.

استفاده از خط لب و برق لب، آرایش گونه نباید جلب توجه‌ کند برای این منظور می‌توانید از یک رنگ ملایم رژگونه استفاده‌کنید، مدل موی چتری یا فرق کج نیز برای این مدل صورت مناسب است.

آرایش و نحوه صحیح آن

فرم و اندازه چشم

شاخص مهم دیگر در انتخاب نوع آرایش فرم و اندازه ی چشم ها می باشد. چشم ها شاید مهمترین عضو صورت انسان ها در شکل گیری جذابیت و زیبایی هستند. برای همین انتخاب آرایشی مناسب برای آنها میتواند نقشی کلیدی در زیبایی شما داشته باشد.

چشم‌های گرد

اگر فرم چشمان شما به صورت گرد است، بهتر است از سایه چشم مات در گوشه درونی و بیرونی چشم استفاده ‌نکنید. همیشه به خاطر داشته باشید برای آرایش چشم از رنگ‌های رنگین کمانی استفاده‌ نکنید. از خط چشم بلند استفاده‌ کنید تا چشمان شما افتاده و روبه پایین به ‌نظر نرسد. اگر می‌خواهید چشمانتان بزرگ به‌ نظر برسد از رنگ‌های روشن به عنوان سایه چشم استفاده ‌کنید. برای هایلایت گوشه داخلی چشم از یک مداد سفید کمک بگیرید تا از هرگونه قرمزی داخل چشم جلوگیری ‌شود.

چشم‌های نزدیک به‌هم

در این فرم، فاصله چشم‌ها از اندازه یک کره چشم کمتر است. برای این فرم از چشم از سایه روشن استفاده ‌کنید (باعث ایجاد فضا در گوشه داخلی چشم می‌شود). از سایه‌های سفید مات یا براق خنثی استفاده ‌کنید. برای اینکه گوشه خارجی چشم مورد توجه قرار بگیرد، از ریمل استفاده‌ کنید. استفاده از مژه‌های مصنوعی در گوشه خارجی چشم نیز برای چشم‌های نزدیک بهم مناسب است.

چشم‌های کشیده

در این حالت ممکن است چشمان شما اندکی کوچک به ‌نظر برسد، که برای حل این مشکل می‌توانید از سایه چشم استفاده‌ کنید. خط چشم گربه‌ای خود را نازک نگه ‌دارید و آن را در امتداد مژه‌هایتان بکشید تا پلک بالایی‌تان، پُر به نظربرسد. در زیر چشم از یک سایه تیره استفاده‌ کنید تا حدود پلک پایینی مشخص باشد.

آرایش چشم کشیده

چشم‌های خمار

اکر دقت کرده باشید در این فرم از چشم‌ها هنگامی ‌که چشم باز است، پلک چندان مشخص نیست. اگر حالت چشمان شما خمار است برای پلک‌ها از سایه مات گرم استفاده‌ کنید. برای استخوان پیشانی از رنگ قهوه‌ای یا خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده ‌کنید تا فاصله رنگی زیادی بین پلک و پیشانی شما به وجود نیاید. برای این فرم از چشم از خط چشم نازک در نزدیک خط مژه استفاده ‌کنید.

چشم‌های برجسته

این فرم از چشم‌ها نیازی به آرایش سنگین ندارد و استفاده از یک مداد نرم با رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای یا خاکستری تیره مناسب به نظر می‌رسد. حتی‌الامکان برای این مدل چشم‌ها از ریمل استفاده ‌نکنید.

آرایش چشم برجسته

رنگ چشم

سبز

از سایه‌هایی با رنگی مثل کهربایی استفاده‌ کنید. روی تمام پلک و گوشه چشم از یک سایه کرمی یا مسی رنگ استفاده ‌کنید. اگر قصد مصرف سایه را ندارید، می‌توانید از ریمل‌های قهوه‌ای و یا مدادهای قهوه‌ای یا آبی بهره ببرید.

آبی

از آنجا که چشم‌های آبی رنگ به خودی خود از زیبایی بسیار زیادی برخوردار هستند، خیلی از خانم‌ها با چشم آبی ترجیح می‌دهند از آرایش خاصی استفاده نکنند. اما اگر قصد آرایش چشمان آبی خود را دارید تنها از یک ریمل مشکی استفاده ‌کنید زیرا باعث جذاب‌ترشدن چشمان شما می‌شود.

آرایش چشم آبی

چشم‌های عسلی

افراد چشم‌ عسلی می‌توانند از رنگ‌های متنوعی استفاده ‌کنند اما توصیه ما استفاده از رنگ آبی است. استفاده از خط چشم آبی روشن، باعث درخشان‌شدن پوشش عنبیه می‌شود. اگر رنگ چشم شما عسلی تیره است استفاده از خط چشم قهوه‌ای با ریمل آبی به جذاب‌شدن چشم شما کمک زیادی می‌کند.

رنگ پوست

پوست سرد

زمینه صورتی، قرمز یا آبی

زیورآلات نقره‌ای برای پوست‌ سرد مناسب هستند، همچنین پوشش سفید یا سیاه باعث جذاب‌تر شدن شما می‌شود.

از لنزهایی با رنگ آبی، طوسی یا سبز استفاده‌ کنید و رنگ موهایتان را بلوند، قهوه‌ای و یا مشکی با تناژ آبی، نقره‌ای و بنفش کنید.

همچنین جالب است بدانید برای پوست سرد لباس‌هایی به رنگ آبی، قرمز روشن، سبز، صورتی، بنفش و سبزآبی مناسب است.

آرایش اصولی و جذاب

پوست گرم

زمینه زرد، هلویی و طلایی

برای پوست گرم استفاده از زیورآلات زرد رنگ و با پوشش‌های کرم‌ یا قهوه‌ای رنگ مناسب است.

از لنزهایی با رنگ قهوه‌ای یا عسلی استفاده‌ کنید و از رنگ موی بلوند، قرمز ومشکی با زمینه طلایی برای زیباتر شدن موهایتان بهره ببرید.

برای پوست گرم استفاده از لباس‌هایی با رنگ هلویی، قهوه‌ای، گلبهی، خردلی، یشمی و کرم مناسب است.

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم | موثرترین کرم های دور چشم

 ترکیبی از پوست گرم و سرد

اگر رنگ پوست شما طبیعی باشد هم زیورآلات زردرنگ و هم زیورآلات نقره‌ای برای شما مناسب است. لباس‌هایی با رنگ‌های شاد مثل صورتی، سبز تیره، سبز روشن، قرمز و زرشکی بپوشید. از رنگ چشم طوسی، قهوه‌ای و عسلی استفاده‌ کنید. هررنگ مویی برای پوست طبیعی جذاب و مناسب به نظر می‌رسد.

رنگ پوست

رنگ پوست

فرم لب

لب‌های بزرگ برجسته

لب‌ها را حدود یک میلیمتر به داخل خط طبیعی لب خط لب بکشید. سپس با استفاده از یک رژ لب مات، درون خطوط را پرکنید. از برق لب‌های جلب توجه کننده استفاده ‌نکنید. بهتر است تا جای ممکن از مداد لب نیز استفاده ‌نکنید. برای لب‌های بزرگ استفاده از رژ لب‌های تیره مناسب است اما اگر از رنگ تیره خوشتان نمی‌آید، از رنگ‌های کرمی و مات استفاده ‌کنید.

لب بالایی بزرگتر از لب پایینی

برای لب پایین از مداد لب استفاده‌ کنید و سعی ‌کنید کمی خارج از لب خود مداد را بکشید و آن را مطابق با رژ خود انتخاب نمایید تا لب‌هایتان طبیعی‌تر به نظر برسد. در لب پایینی از رژهای حجیم ‌کننده و برق لب استفاده‌ کنید و در لب بالا به صورت خیلی نازک از برق لب بهره ببرید.

لب بالایی نازک

برای این فرم از لب‌ها استفاده‌ از مداد لب را توصیه می‌کنیم. مداد لب را بر روی خط بالایی لب خود بکشید و بر روی لب پایینی مداد لب را نازک بکشید تا تعادل لب به درستی حفظ شود. از مداد لب و رژ لب یکرنگ استفاده‌ کنید. می‌توانید از برق لب‌های حجیم‌کننده نیز برای این فرم لب بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم پودر آرایشی| معرفی ۲۰ برند برتر کرم پودر

لب‌های عادی

لب‌هایی که در چهره شما حالت متعادلی دارند را براساس آرایش کلی چهره خود، آرایش‌ کنید. مثلا اگر آرایش چشم غلیظی دارید از رژهای کمرنگ‌تر و یا اگر در لب خود از رژ پررنگ استفاده می‌کنید، از آرایش چشم کمتری استفاده‌ نمایید.

آرایش لب‌ها با انواع رژ

لب‌های باریک

لب‌ها را حدود یک میلیمتر به سمت خارجی و بیرونی لب، یک خط معمولی بکشید. سپس داخل خطوط را با رژ لب، پر کنید. درنهایت به وسط لب پایین، برق لب بزنید. برای لب‌های کوچک از رژ لب تیره استفاده‌ نکنید. بهتر است از رژ لب‌های ملایم مثل صورتی کم‌ رنگ استفاده‌ کنید. همچنین استفاده از یک مداد لب با رنگ کالباسی و سپس استفاده از یک رژ ملایم هم برای این فرم لب‌ها توصیه می‌شود.

 

آیا برند لوازم آرایشی بر روی کیفیت آرایش تاثیرگذار است؟

شاید شما هم بدون معطلی در جواب این سوال بگویید: بله، قطعا!

ما نیز با شما مخالف نیستیم و باید بگوییم کیفیت لوازم آرایشی قبل از هر چیز به حفظ سلامتی پوست، چشم و موهای ما میپردازد و از این رو اهمیت بسیار بالایی دارد و بر روی کیفیت آرایشمان نیز تاثیرگذار است.  از آنجایی که برندهای آرایشی به طور مداوم و تخصصی بر روی انواع پوست ها و نیازهای اشخاص مطالعه دارند پس طبعا هزینه کردن برای لوازم آرایشی برند در نهایت نتیجه بهتری هم بر روی آرایش صورتمان و هم حفظ سلامتی پوست و مویمان خواهد داشت. اما مطلبی که نباید فراموش کنیم این است که ورای برندها و لوازم آرایشی، این چگونگیه استفاده از لوازم آرایشی است که مهم است. استفاده درست و چگونگی کشیدن خطوط و رنگ ها بر روی چهره بسیار اهمیت دارد و به آموزش و تمیرین نیاز دارند. در این مطلب ویدیویی از آلی آندره (Ali Andreea)، که در حوزه آرایشگری به نام است، برای شما با زیرنویس فارسی تهیه کرده ایم تا طرز صحیح آرایش کردن مانند آرایشگران حرفه ای را یاد بگیرید و از اشتباهات آرایشی دوری کنید.

 

 

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، طرز صحیح آرایش کردن بسیار مهم است، آنقدر که میشود با لوازم آرایشی حرفه ای در نهایت آرایشی بد و نازیبا بر روی چهره خودمان به وجود بیاوریم. این روزها برای داشتن یک آرایش حرفه ای، ابزار و براش های آرایشی از نیازهای اساسی برای هر خانمی به شمار می آیند. در ادامه  لوازم و براش های آرایشی که در ویدئو استفاده شده اند را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در آرایش های خود از اینها بهره بگیرید. گفتنی است که این براش ها از بهترین و مرغوب ترین لوازم  های آرایشی بوده و مورد نیاز هر خانم برای داشتن آرایشی حرفه‌ای و جذاب‌تر است.

 

قلمو دوتایی و حرفه‌ای JAPONESQUE

مجموعه برس های Japonesque جز ابزارهای آرایشی لازم برای کیف لوازم آرایش هر خانمی است. این مجموعه طراحی زیبایی دارد و الیاف قلم موی مصنوعی آن حرفه ای و با اندازه‌های مختلف است. این محصول برای استفاده از لوازم آرایشی پودری بسیار مناسب است. دسته این براش‌ها منحصر به فرد با اندازه متوسط و قابل کنترل است و امکان استفاده راحت از این محصول را برای شما تضمین می‌کنند. بادوام و در عین حال فوق العاده نرم است. این دو قلم مو دارای قابلیت‌های بی شماری برای افزایش زیبایی چهره شما است. برای یک آرایش حرفه‌ای می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. زیرا این محصول برای برنزه کردن صورت رژ گونه و سایر پودرهای آرایشی مناسب است.

براش‌های آرایش مخصوص

برس شیب دار مصنوعی و سر گرد شماره ۱۷۰

این قلمو سر گرد و کمی گنبدی شکل است. دسته آن باریک و کشیده است و از الیاف مصنوعی کاملاً لوکس و نرم تهیه شده است. از این برس برای لوازم آرایش پودری استفاده می‌شود و بسیار ایده‌آل است. این محصول همانند MAC Studio Tech است. برس های حرفه ای MAC نیز با بهترین مواد ساخته و مونتاژ می‌شوند. آن‌ها از دسته‌های چوبی و برنجی ساخته شده‌اند.

براش‌های مخصوص آرایش صورت

بیوتی بلندر اصل: اسفنج آرایشی برای پودرها و کرم‌ها

این اسفنج آرایشی بسیار کاربردی است و قابلیت استفاده مجدد را دارد و یکبار مصرف نیست و از کیفیت بالایی برخوردار است. بیوتی بلندر ابزاری مناسب برای آرایش است و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. ضمنا لازم است بدانید که رنگ‌های روشن این محصول نسبت به رنگ‌های تیزه آن زودتر تمیز می‌شوند و شستشو راحت‌تری دارند. برای یک آرایش بی عیب و نقص از این محصول آرایشی کمک بگیرید زیرا بیوتی بلندر به محو کردم کرم پودر شما بر روی صورت کمک می‌کند. همچنین برای لوازم آرایشی برنزه کننده نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. بیوتی بلندر طوری طراحی شده است که قبل از استفاده باید آن را کمی مرطوب نمایید. این کار به شما کمک می‌کند آرایش شما بهتر روی صورتتان جذب شود. همچنین منجر به صرفه جویی و کاهش میزان مصرف لوازم آرایشی شما می‌شود.این محصول خطری برای محیط زیست ندارد و از رنگ‌های مجاز برای ساخت آن استفاده می‌شود. لازم است بدانید که پس از چندین بار استفاده  از این محصول رنگ طبیعی آن کمتر از روز اول خواهد شد. اما نگران نباشید زیرا رنگ آن به صورت شما و یا لباستان منتقل نخواهد شد. این محصول ساخت کشور آمریکا است.

بیوتی بلندر

پودر شماره ۱ براق کننده صورت Laura Mercier، مناسب برای پوست‌هایی با رنگ طبیعی

این محصول حاوی رنگدانه‌های بسیار ریز است که روی صورت حالت سایه روشن ایجاد می‌کند. بسیار سبک و لطیف است طوری که حس خوشایندی روی صورت شما ایجاد می‌کند. چین و چروک و خطوط ریز روی صورت شما را پوشش می‌دهد و آن‌ها را مخفی می‌کند.

پودر آرایش حرفه‌ای