لیدی گاگا، سفیر برند ساعت های تودور

 لیدی گاگا به کمپین های تبلیغاتی ساعت های تودور پیوست و از این پس سفیر خانم ساعت های تودور می باشد. هر برندی برای این‌که محصولاتش را تبلیغ کند و خود را به تمام مردم جهان معرفی نماید، برای خود سفیرانی را انتخاب میکند. این سفیران عمدتا از بین افراد مشهور انتخاب می‌شوند. افراد مشهور با شرکت در عکاسی‌های تبلیغاتی این برندها و استفاده از محصولات‌شان در مراسم‌های مهم و رسمی، باعث می‌شوند یک برند شهرت زیادی پیدا کند. فرقی نمیکند که به چه دلیل به این مقاله سر میزنید چه طرفدار برندهای معروف انواع ساعت مچی باشید و یا طرفدار هنرمند و خواننده متفاوتی چون لیدی گاگا باشید؛ پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به خبر پیوستن لیدی گاگا به کمپین های ساعت‌های تودور خواهیم پرداخت اما در ابتدا، شما را با برند ساعت تودور بیشتر آشنا می‌کنیم و سپس به ماجرای سفیر جدید ساعت‌های مچی تودور می‌پردازیم.

لیدی گاگا و فعالیت‌هایش

تاریخچه برند تودور

برند ساعت تودور یکی از قدیمی‌ترین برندهای ساعت است که توانسته از شروع فعالیت‌ خود در این حوزه بسیار خوب ظاهر شود. در این بخش سعی داریم، شما را با تاریخچه طولانی این برند بیشتر آشنا نماییم.

برند تودور در سال ۱۹۲۶ میلادی توسط ساعت ساز سوئیسی به نام Veuve de Philippe Hüther  به نمایندگی از هانس ویلسدورف، بنیان‌گذار ساعت‌های رولکس به ثبت رسید. در سال ۱۹۳۶ میلادی، ویلسدورف خود، سرپرستی برند تودور را به دست گرفت. وی همچنین، در سال ۱۹۴۶ میلادی شرکت Montres Tudor SA را تاسیس کرد تا ساعت‌هایی با کیفیت ساعت‌های رولکس، اما با قیمت کمتر تولید کند. برای مشاهده و خرید ساعت رولکس اصل در مالتینا کلیک کنید.

با راه ‌اندازی مجموعه Tudor Oyster در اواسط دهه ۱۹۴۰، بدنه و شیشه ضد آب که متعلق به برند رولکس بود به ساعت‌های تودور اضافه شد. در سال ۱۹۵۲ میلادی، تودور اولین ساعت اتوماتیک خود را با نام پرنس تولید و عرضه کرد. تودور برای طراحی این ساعت اتوماتیک، از الگوی ساخت ساعت‌های اتوماتیک رولکس استفاده کرد. همین ساعت‌های اتوماتیک و ضد آب بودن ساعت‌های تودور باعث شد، برند تودور به یکی از بهترین ساعت‌سازان جهان تبدیل شود.

جالب است بدانید، نیروی دریایی فرانسه (Marine Nationale) از ساعت‌های تودور، در هنگام غواصی و تحقیق در زیر آب استفاده می‌کردند. از دهه ۱۹۶۰ تا اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی، ساعت‌ها عمدتا بدون بند به نیروی دریایی فرانسه تحویل داده می‌شدند. زیرا ارتش فرانسه تاکید داشت، بند این ساعت‌های مچی از نظر رنگ و ظاهر شبیه به لباس ارتشیان باشد. به همین دلیل خود ارتش، بندهای مخصوصی را برای این ساعت‌ها تولید می‌کرد.

 برند تودور اولین ساعت مخصوص غواصی خود را در سال ۱۹۵۴ با نام Oyster Prince Submariner، تولید کرد. این ساعت ۱۰۰ متر زیر آب هم دوام می‌آورد.  در سال ۱۹۵۸، تودور بر روی ساعت‌های ضدآب خود تغییراتی اعمال کرد تا در عمق ۲۰۰ متری نیز به‌ خوبی کار کنند. از سال ۱۹۶۴ میلادی، تودور ساعت‌های ضدآب خود را به طور اختصاصی برای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تولید کرد.

همچنین، در سال ۱۹۵۷ میلادی، برند تودور قابلیت آلارم را بر روی ساعت‌های مچی خود اضافه کرد. نمونه‌های اولیه این ساعت‌ها، ساده بودند اما به تدریج پیشرفت کردند.

لیدی گاگا در صفحات شخصی خود نیز ساعت های تودور را تبلیغ میکند

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۲ برند معروف و محبوب ساعت مچی مردانه برای هر سطح اقتصادی

کیفیت و آوازه برند تودور

تودور یکی از شرکت‌های تابعه رولکس است و اغلب آن را برادر کوچک رولکس، می‌نامند. در واقع تودور ساعت‌های با کیفیت سوئیسی را با قیمت مناسب‌تری، در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. همین مسئله باعث شده که مشتریان بیشتری نسبت به برند رولکس داشته باشد. در واقع، شما می‌توانید با خریدن ساعت‌های تودور به کیفیتی تقریبا مشابه ساعت‌های رولکس دست یابید. شما میتوانید برای خرید ساعت تودور از آمازون آمریکا به واسطه مالتینا خرید خود را نهایی کنید و سپس به صورت کاملا اورجینال با ارسال رایگان در سرتاسر ایران تحویل بگیرید.

ساعت‌های تودور در ساعت‌ فروشی‌های اکثر کشورهای جهان دیده می‌شوند. اما چندین سال است که در بازار آمریکای شمالی غایب هستند.

از نظر ما برند تودور، در میان ۲۰ برند لوکس ساعت مچی قرار می‌گیرد. با اینکه تودور را برادر کوچک رولکس می نامند اما این برند آن ‌قدر کیفیت بالایی دارد که این لقب برایش کم لطفی محسوب می‌شود. زیرا خود برند تودور به تنهایی، می‌تواند در دسته بهترین تولیدکنندگان ساعت قرار بگیرد. بنابراین نیازی ندارد زیر سایه برند دیگری باشد.

با اینکه تودور شناخته شده‌ترین مارک دنیا نیست و عده زیادی هستند که با این برند آشنایی ندارند، اما کیفیت ساعت‌های آن فوق‌العاده است. زیرا هم ساعت‌های تودور و هم ساعت‌های رولکس توسط افرادی مشابه تولید می‌شوند.

همچنین، دستگاه‌ها و ماشین‌هایی که در تولید این ساعت‌ها به کار گرفته می‌شود نیز کاملا یکسان و مشابه هم هستند. لازم به ذکر است، اجزای بیرونی ساعت‌های برند تودور که ظاهر آن را می‌سازند، شبیه به بدنه ساعت‌های رولکس هستند. ولی اجزای داخلی آن‌ها با هم تفاوت دارند.

لیدی گاگا و ساعت

بیشتر بخوانید: نگاهی به جوایز برندگان و اتفاقات گرمی اواردز ۲۰۲۱

بهترین و افسانه‌ای‌ترین ساعت‌های تودور

محبوب‌ترین ساعت‌ تولید شده توسط برند تودور، احتمالاً Tudor Submariner است که در نام‌گذاری آن از نام Rolex  Submariner الهام گرفته شده است. Tudor Submariner در سال ۱۹۵۴ میلادی توسط برند تودور تولید شد.

 این ساعت در واقع های کپی Rolex Submariner بود. از آنجایی که از دقت و ظرافت بسیار بالایی در ساخت  Tudor Submariner استفاده شد، این ساعت‌ های کپی، بسیار شبیه به نمونه اصلی آن شد. به طوری که تشخیص  Tudor Submariner و Rolex Submariner از هم کار بسیار دشواری بود. همین مسئله باعث شد این نمونه از ساعت‌های تودور طرفداران و خریداران زیادی پیدا کند. بنابراین شاید اگر از طرفداران این برند سوال کنید، از کجا با برند تودور آشنا شدند؟ به احتمال زیاد در پاسخ به سوال شما به  Tudor Submariner اشاره کنند.

برند تودور همان طور که اشاره کردیم از مدت‌ها قبل تا به امروز ساعت‌های غواصی، ساعت‌های ورزشی و ساعت‌های مچی که در استفاده روزمره به کار گرفته می‌شوند را ارائه می‌دهد. حتی اگر تودور بهترین برند ساعت‌های مخصوص استفاده روزانه نباشد، قطعا برترین سازنده ساعت‌های ورزشی و غواصی به شمار می‌رود Tudor Heritage و Tudor Pelagos نمونه‌هایی از بهترین و خاص‌ترین ساعت‌های غواصی هستند که توسط برند تودور تولید شده‌اند.

لیدی گاگا و تبلیغات ساعت

معیارهای ما برای رتبه ‌بندی تودور

همان‌طور که گفتیم از دید ما تودور در بین ۲۰ برند ساعت مچی لوکس دنیا قرار دارد. اما باید بدانید معیارهایی که برای رتبه دادن به یک برند در نظر گرفته می شود، کاملا وابسته به سلیقه شخصی است. بنابراین شاید این رتبه‌ای که ما برای برند تودور در نظر گرفته‌ایم، برای شما معقول نباشد. معیارهایی که ما در نظر گرفتیم تا به تودور رتبه دهیم، عبارت هستند از:

  • سابقه طولانی و قدمت برند
  • عرضه محدود، اما تقاضا زیاد
  • اعتبار
  • استقلال برند
  • ابتکار عمل
  • تاثیر آن بر روی ساعت ‌سازی
  • کیفیت ساخت
  • دامنه قیمت
  • حضور در بازارهای جهانی

پیوستن لیدی گاگا به تبلیغات ساعت های تودور

هنگامی که Tudor، در سال ۲۰۱۷ لیدی گاگا را به عنوان اولین سفیر زن خود اعلام کرد، تعجب عده زیادی را برانگیخت.

گاگا در آن زمان شهرت زیادی پیدا کرده بود. همچنین سال ۲۰۱۷ میلادی، سال بسیار مهمی برای فعالیت حرفه‌ای او بود. به طوری که اگر بخواهیم بیشترین پیشرفت گاگا را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که گاگا در سال ۲۰۱۷ به اوج شهرت و پیشرفت خود دست یافته است.

در آن زمان، او به تازگی در Super Bowl اجرای خیلی خوبی داشت و پنجمین آلبوم رسمی خود را با نام Joanne منتشر کرده بود. همچنین، برای بازی در فیلم American Horror Story برنده گلدن گلوب شده بود.

دیوید بکهام نیز یکی از سفیران برند ساعت مچی تودور است. بنابراین، او از این نظر همکار گاگا به حساب می‌آید. اگر نام این بازیکن اسبق فوتبال انگلیس را در گوگل جست‌وجو کنید، خواهید دید که در اکثر تصاویری که از او موجود است، ساعتی به ‌دست دارد. اما لیدی گاگا بر خلاف دیوید بکهام، از ساعت مچی زیاد استفاده نمی‌کند. اگر تصاویر او را در هنگام اجرا، حضور در فرش قرمز و مصاحبه‌ها ببینید، هیچ‌گاه ساعتی روی دست او مشاهده نخواهید کرد.

لیدی گاگا و دیوید بکهام

بنابراین، گاگا در مراسم مختلف و اجراهایش خیلی به تبلیغ این ساعت مچی‌ها نمی‌پردازد. همچنین، او در هیچ‌کدام از صحنه‌های حضورش در فیلم  A Star Is Born، ساعت‌های مچی تودور را دست نکرده بود. در حقیقت بیشتربن فعالیت تبلیغاتی گاگا، از طریق کانال یوتیوب او صورت می‌گیرد.

 بنابراین اگر به کانال یوتیوب این خواننده سری بزنید، با تبلیغات برند تودور مواجه خواهید شد. با این مسئله که گاگا خارج از فضای تبلیغات و عکاسی، ساعت‌های تودور را دست کند، به یک آرزو برای دارندگان این برند تبدیل شده است.

اگر تبلیغات این برند با حضور لیدی گاگا را دیده باشید، متوجه خواهید شد که گاگا در این تبلیغات ساعتی به نام Black Bay در دست دارد. Black Bay یکی از ساعت‌های برند تودور است که کمی مردانه به ‌نظر می‌رسد. اما این ساعت مورد علاقه گاگا بوده و اکثرا در تبلیغات از آن استفاده می‌کند. Black Bay یا خلیج سیاه یک ساعت ۳۶ میلی‌متری با قیمت ۲۸۵۰ دلار است. مطمئنا این ساعت جذاب طرفداران زیادی هم دارد.

زمانی که لیدی گاگا به همراه بردلی کوپر در جشنواره فیلم ونیز حاضر شدند، بردی کوپر به عنوان سفیر IWC ساعت مچی این برند را در دست داشت. در حالی که گاگا از هیچ‌کدام از ساعت‌های برند تودور در استایل خود استفاده نکرده بود. همچنین، او برای شرکت در مراسم اسکار به جای استفاده از محصولات برند تودور، از یک الماس ۳۰ میلیون دلاری که ۱۲۸ قیراط بود، به عنوان اکسسوری استفاده کرده بود.

این مطلب حقیقت دارد که که گاگا به دنبال تجملات و شگفت‌انگیز کردن لباس‌هایش است. بنابراین از چیزهایی در استایل خود استفاده می‌کند که خیلی تجملاتی باشند.  اما برای همه این سوال وجود دارد که چرا از مجموعه Tudor Glamour که بسیار پر زرق و برق است، در هیچ مراسمی استفاده نمی‌کند؟

خوب است توجه شما را به این نکته نیز جلب کنیم، در فیلم زیبای A Star Is Born آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای توسط لیدی گاگا و بردلی کوپر اجرا شد. طبق نظر تحلیل گران در تکه‌ای از آهنگ‌های اجرا شده در این فیلم، لیدی گاگا به کلمه غواصی اشاره دارد. در قسمت پایین تکه ای از این آهنگ و کلمه غواصی را برای‌تان آورده‌ایم.

I’m off the deep end, watch as I dive in

I’ll never meet the ground

Crash through the surface, where they can’t hurt us

We’re far from the shallow now

در متن آهنگی که برای‌تان آوردیم کلمه dive، به معنی غواصی است. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چرا روی کلمه غواصی در این آهنگ انقدر دقیق شده‌ایم. همان طور که در قسمت توضیح درباره تاریخچه این مطلب اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های برند تودور ساخت ساعت غواصی بوده، گفته می‌شود لیدی گاگا با آوردن کلمه غواصی در این آهنگ، به صورت خیلی جزئی و هوشمندانه به تبلیغ ساعت‌های تودور پرداخته است. البته در ارتباط با موضوعی که توضیح دادیم، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

 

سفیر خانم و آقای برند ساعت های تودور

لیدی گاگا در کنار دیوید بکام به تبلیغ ساعت های تودور می پردازند

دلایل انتخاب لیدی گاگا توسط برند تودور

یادآوری سبک پاپ

گاگا یک نوازنده، بازیگر، فعال سیاسی و خیر است. علاوه ‌بر این‌ها لیدی گاگا ویژگی‌های بسیار دیگری نیز دارد. گاگا با سبک منحصربه‌فرد خود، در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر طرفدار دارد. علاوه ‌بر این‌ها گاگا با استایل خاص خود دنیای مد را شیفته خود و سبکش کرده است.

او برنده جایزه اسکار شده و ۹ گرمی را تاکنون در کارنامه خود به ثبت رسانده است. همچنین، گاگا جوایز دیگری مانند ۲ گلدن گلوب و ۲۰ جایزه دیگر از MTV دارد. لیدی گاگا به درجه‌ای از شهرت و احترام رسیده است که کمتر کسی می‌تواند به آن مرحله دست پیدا کند.

سبکی بی‌ حد و مرز

لیدی گاگا یک نماد مد جهانی است. او هر چیزی را که می‌پوشد با وسواس و دقت بر می‌گزیند. او استایلی دارد که مانند یک تابلو نقاشی، هنر را نشان می دهد.

گاگا این مسئله که هر لباس پیامی مهم را منتقل می‌کند، به خوبی درک کرده است. همچنین، او می‌داند که هر چیزی که در استایل به کار می‌رود، یک نقش کلیدی در نشان دادن مفهوم لباس دارد.

همچنین، او همیشه استایل خود را جسورانه انتخاب می‌کند. بنابراین ممکن است ۳ یا ۴ ساعت بر روی مچ خود ببندد. اما جالب است بدانید، او زمانی که می‌خواهد فقط از یک ساعت استفاده ‌کند،‌ ساعت Black Bay 32 را برمی‌گزیند.

این‌ها بخشی از دلایلی بودند که تودور برای انتخاب لیدی گاگا ارائه کرده است. دلایل بسیار دیگری همچون، قدرتمند بودن، تلاش‌گر بودن، آزاد و مستقل بودن و… نیز از عللی هستند که باعث شد، این برند لیدی گاگا را برای تبلیغ ساعت‌های تودور برگزیند.

لیدی گاگا و تبلیغاتش

خرید ساعت های تودور

اگر می خواهید آشنایی بیشتری با مدل های این برند با سابقه داشته باشید و از قیمت آنها در آمریکا و ایران اطلاع پیدا کنید سری به لینک زیر در مالتینا بزنید. ضمنا اگر خواستار خرید ساعت های تودور هستید می توانید به راحتی آنها را سفارش دهید و با اطمینان از اوریجینال بودن، آنها درب منزلتان تحویل بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، برند تودور نیز مانند سایر برندها به دنبال افرادی است که با سبک متفاوت خود، دنیای مد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. زیرا این افراد می‌توانند محصولات یک برند در بین تمام مردم جهان ترند کنند. آن‌ها این توانایی را دارند تا کاری کنند این برند به دنیای مد وارد شود. همچنین، برندها با استفاده از افرادی با ویژگی‌های خاص مانند گاگا، کاری می‌کنند که محصولات تولیدی‌شان نیز خاص و متفاوت به‌ نظر برسد.

امیدواریم توانسته باشیم، اطلاعات مفیدی درباره برند تودور و همکاری گاگا با این برند خدمت شما ارائه کنیم. نظران و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

watchonista

tudorwatch

baselworld

swissdiverswatches