مدتی است که بازی‌های سبک بتل رویال (Battle Royale) بسیار محبوب شده‌اند و همچنان بازیکنان مختلفی در سرتاسر جهان به این ژانر جذب می‌شوند. بازی‌های سبک بتل رویال با محوریت بقا طراحی می‌شوند و در این سبک، برنده کسی یا تیمی است که به عنوان آخرین بازمانده در یک جنگ آزاد، بتواند سایر رقبا را از میان بردارد.

می‌توان گفت که سال ۲۰۱۸، سال بازی‌های آنلاین و چند نفره به خصوص در این سبک بوده است. البته بازی‌هایی در این سبک همچنان در سال ۲۰۱۹ نیز عرضه می‌شوند. هر ماه بخش‌ها و آپدیت‌های جدیدی برای بازی‌های قدیمی ارائه می‌شود که بازار رقابت را برای چنین عناوینی بسیار داغ کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ بازی از برترین‌ بازی‌های این سبک را به شما معرفی کنیم.

Fortnite

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، گوشی‌های هوشمند و نینتندو سوییچ

می‌توان گفت که بازی فورتنایت، باعث محبوبیت سبک بتل رویال بین بازیکنان شد و به درستی پدیده سال ۲۰۱۸ لقب گرفت. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شد بازی Fortnite نسبت به رقیب خود یعنی بازی PUBG محبوب‌تر شود، رایگان بودن آن بود. شرکت Epic Games همواره عنوان کرده است که از انجام تست‌های مختلف برای بهبود بازی هیچگاه خجالت زده نیست. این شرکت بارها تغییرات مختلفی نظیر تغییر نقشه‌ها، اضافه کردن هواپیما و ارائه بخش‌های مختلف را در بازی ایجاد کرده است. بازی Fortnite هم اکنون بر روی تمامی پلتفرم‌ها قابل دسترسی است و حتی بازیکنان می‌توانند با استفاده از قابلیت کراس پلی در هر دستگاهی وارد اکانت خود شده و به انجام بازی بپردازند.

PUBG

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و گوشی‌های هوشمند

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که به اختصار به PUBG مشهور شده نیز از جمله بازی‌های مطرح در سبک بتل رویال است. در سال ۲۰۱۸ این بازی برای رقابت با بازی فورتنایت، نقشه‌های جدیدی به نام Sanhok و Vikendi به علاوه سیستم پویا آب و هوایی را به بازی اضافه کرد. یکی از ویژگی‌هایی که بازی پابجی را از بازی فورتنایت متمایز می‌کند، گرافیک واقعی‌تر این بازی است. بازی پاجی در پلتفرم موبایل توانسته است تا حدی موفق‌تر عمل کند و این می‌تواند به دلیل رایگان بودن بازی در این پلتفرم باشد.

Apex Legends

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

به تازگی استودیو Respawn با همکاری شرکت الکترونیک آرتز بازی بتل رویال و رایگان Apex Legends را منتشر کرد. این بازی با ترکیب سبک شوتر اول شخص و سبک بتل رویال توانست در روزهای اول عرضه به بیش از ۱۰ میلیون کاربر دست یابد. در این بازی کاراکترهای مختلفی حضور دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و می‌توان در حین بازی از قابلیت‌های آن‌ها برای پیروزی استفاده کرد.

Call of Duty: Black Ops 4 – Blackout

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

شرکت‌ Treyarch سال ۲۰۱۸ همه طرفداران سری بازی Call of Duty را شگفت زده کرد. نسخه چهارم از سری بازی Black Ops برای اولین بار بدون قسمت تک نفره و داستانی عرضه شد. با موفقیت سبک بتل رویال شرکت‌های توسعه دهنده این بازی تصمیم گرفتند که با ارائه بخش Blackout به این بازی، سهمی در این بخش داشته باشند. طراحان این بازی همچنین با ارائه ابزارهایی جدید و نقشه‌های قدیمی نسخه‌های پیشین توانسته‌اند تا حدی نبود بخش داستانی بازی را جبران کنند.

Ring of Elysium

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر

شرکت Tencent که ناشر بازی PUBG در چین است، بازی بتل رویال خود با عنوان Ring of Elysium را نیز برای کامپیوتر در سال ۲۰۱۸ عرضه کرد. این بازی با بهره‌گیری از سیستم آب و هوایی پویا و استفاده از اسنوبورد و بهره‌ گیری از فرمول کلی بازی پابجی توانست این بازی را به محبوبیت برساند. در این بازی، بازیکنان باید از بوران سرما فرار کرده و در کنار آن با یکدیگر نیز رقابت کنند.

Battlefield V – Firestorm

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

متاسفانه یا خوشبختانه با رونق گرفتن بازی‌های سبک بتل رویال ، شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های ویدئویی نیز بخشی از بازی‌های خود را به این سبک اختصاص داده‌اند و بازی محبوب Battlefield نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت DICE ماه‌‌ها پس از عرضه بازی Battlefield 5 بخش بتل رویال این بازی را با عنوان Firestorm معرفی کرد. این بخش از ۶۴ بازیکن در قالب ۴ تیم پشتیبانی می‌کند. نقشه‌های این بازی همانند قبل دارای ساختما‌های تخریب‌پذیر و وسایل نقلیه نظیر تانک است. نقشه‌های این بخش همچنین دارای حالت‌های مختلفی نظیر به دست آوردن اهداف مشخص است که سبب شده این بازی نسبت به سایر بازی‌ها تنوع بیشتری داشته باشد.

Counter-Strike: Global Offensive – Danger Zone

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر

در اواخر سال ۲۰۱۸، شرکت Valve اعلام کرد که بازی Counter strike رایگان خواهد شد و در کنار آن نیز بخش جدیدی به نام Danger Zone به عنوان بخش بتل رویال به بازی اضافه می‌شود. در این بخش ۱۶ تا ۱۸ بازیکن باید در مدت زمان ۱۰ دقیقه با یکدیگر بازی کنند. نقشه این بخش نیز نسبت به نقشه‌های موجود در بازی، بزرگ‌تر طراحی شده است. در این بخش Danger Zone سلاح و سایر المان‌های موجود در بازی Counter Strike نظیر گروگان‌ها حضور دارند.

H1Z1

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر و پلی استیشن ۴

بازی H1Z1 پس از سه سال عرضه به صورت دسترسی اولیه در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی و رایگان عرضه شد. در این بازی همچنین یک بخش به نام Auto Royale قرار دارد که بتل رویالی با وسایل نقلیه است. در این بازی نیز همانند سایر بازی‌های بتل رویال بازیکنان می‌توانند به صورت فردی، گروهی و یا دو نفره به انجام بازی بپردازند. شرکت توسعه دهنده این بازی همچنان به جهت بروز نگه داشتن بازی همچنان به عرضه آپدیت‌های مختلف می‌پردازد. همچنین نسخه ایکس‌ باکس وان این بازی نیز عنوان شده است که به زودی عرضه خواهد شد.

Darwin Project

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر و ایکس باکس وان

بازی Darwin Project برای اولین بار در نمایشگاه E3 2017 معرفی شد و بازیکنان باید در محیطی یخ زده با یکدیگر به رقابت بپردازند. در این بازی به جای دویدن به دنبال سایر بازیکنان، می‌توان قدم‌های آنان را با ردیابی ردپا‌ها بر روی برف دنبال کرد تا به بازیکنان حریف رسید. این بازی در زمان دسترسی زودهنگام نتوانست بازیکان زیادی را جذب کند، از اینرو توسعه دهندگان تصمیم به رایگان کردن بازی گرفتند.

Realm Royale

بازی های بتل رویال

پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴

بازی Realm Royale اسپین آفی از بازی شوتر Paladins است که در سبک بتل رویال توسط استودیو Hi-Rez توسعه یافته است. این بازی شامل چندین کاراکتر با قابلیت‌های خاص است که بسته به نوع بازی می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. در این بازی نیز بازیکنان می‌توانند در گروه‌های چهار نفره تا صد بازیکن در نقشه‌های وسیع بازی با یکدیگر به رقابت بپردازند. سیستم ساخت و ساز نیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی به شمار می‌رود.

اگر از مقاله فوق لذت بردید می‌توانید به مقاله‌ معرفی بهترین بازی‌های جهان باز را نیز مطالعه کنید. همچنین می‌توانید سایر مقالات در رابطه با موضوع بازی و سرگرمی را نیز مطالعه کنید. برای بالا رفتن کیفیت مقالات حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Pcgamer