همیشه در ماه بهمن، سینمادوستان حال و هوای دیگری را تجربه می‌کنند؛ خرید بلیت، دیدن فیلم‌های جشنواره، دنبال کردن اخبار و… . هر چند، سال‌های اخیر از روزهایی که عشاق سینما جلوی درب سالن‌ها صف می‌کشیدند، کمی فاصله گرفته است اما هنوز هم دنبال کردن اخبار و سینما رفتن لذت دارد. جشنواره امسال هم چند ماهی است که به پایان رسیده و داستان‌ها و ماجراهایش هم کم‌کم فراموش می‌شوند اما تیپ و استایلی که برخی بازیگران زن ایرانی در این جشنواره داشتند، هنوز جای بحث و بررسی دارد.

بازیگران زن ایرانی

یکی از بخش‌های پرطرفدار و جذاب هر جشنواره‌ای، دنبال کردن هنرپیشه‌های رنگارنگی است که هر یک تلاش می‌کنند در روزهای جشنواره، بهترین تیپ و استایل را داشته باشند. اگر سینمادوست باشید و از سوی دیگر مُد و فشن هم از علایقتان باشد، قطعا دوست دارید با خوش پوش ترین بازیگران زن ایرانی در جشنواره فجر ۱۳۹۷ آشنا شوید.

خوش پوش ترین بازیگران زن ایرانی در جشنواره فیلم فجر ۹۷ چه کسانی بودند؟

شاید دقت کرده باشید که در سال‌های اخیر، بازیگران زن ایرانی به پوشش خود در جشنواره‌ها، اهمیت زیادی می‌دهند. تلاش بعضی از این دوستان کاملا ناموفق است و با پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب، خود را در فهرست سیاه کارشناسان مد و فشن قرار می‌دهند.

بازیگران زن ایرانی

اما بعضی دیگر با رعایت نکات طراحی لباس، پوششی را برای خود انتخاب می‌کنند که با اندام و شخصیت‌شان هماهنگ است. رنگ، اندام، موقعیتی که در آن شرکت می‌کنید و جنس لباس از جمله گزینه‌هایی هستند که هر کس برای داشتن تیپی جذاب باید در نظر بگیرد. اجازه بدهید از خوش‌پوش‌ترین بازیگران زن ایرانی در جشنواره فیلم فجری که گذشت، بیشتر برای‌تان بگوییم:

۱. پریناز ایزدیار

بازیگران زن

داشتن قدی بلند و اندامی متناسب باعث می‌شود تا تقریبا هر مدل و سبکی از پوشش بر اندام پریناز ایزدیار به خوبی بنشیند. داشتن تیپی متفاوت نیاز به توجه و دقت دارد؛ توجه و دقت به رنگ‌ها، جنس پارچه، اکسسوری یا همان زیورآلات و اجزای جانبی تیپ و استایل. ایزدیار همه این موارد را کاملا رعایت کرده است. جنس لخت و نرم پارچه این سرهمی در کنار ترکیب رنگ آبی و مشکی باعث شده تا با یک لباس مناسب برای حضور در جشنواره‌ای رسمی رو به رو باشیم.

انتخاب کیف مشکی با رده‌هایی از رنگ آبی هم این استایل را چشم‌نوازتر کرده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره داشت، رده‌های باریک روی پارچه سرهمی است. وجود رده‌های عمودی روی پارچه لباس باعث کشیده نشان دادن اندام می‌شود و در ایزدیاری که خود اندامی بلند و کشیده دارد، این خطوط به جلوه ظرافتش کمک کرده است. پریناز ایزدیار بارها نشان داده که می‌تواند در فهرست بازیگران زن ایرانی خوش‌پوش قرار بگیرد.

۲. بهنوش طباطبایی

بازیگران زن - بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی هم از آن بازیگران زن ایرانی است که به تنوع در پوشش علاقه زیادی دارد. بعضی از چهره‌های معروف، تیپ و استایل مشخصی دارند و همیشه در یک محدوده و مرزبندی خاص، لباس‌های خود را انتخاب می‌کنند اما طباطبایی با پوشیدن مدل‌ها، رنگ‌ها و تیپ‌های مختلف نشان داده که به سبک و استایل خاصی وابسته نیست. این پوشش او در جشنواره هم باعث شده تا در میان یکی از خوش‌پوش‌ترین‌ها قرار بگیرد.

فرمولی که در این سبک از پوشش رعایت شده، فرمولی همیشه‌برنده است؛ انتخاب یک پارچه رسمی، هماهنگی رنگ‌هایی هم‌طیف و اکسسوری‌هایی مناسب و به اندازه. مدل دامن بهنوش طباطبایی برای اندام موزون او بسیار مناسب است و او را متعادل و متناسب نشان می‌دهد.

پارچه‌های رسمی و خوش‌رنگ لباس و شال هم او را برای حضور در یک موقعیت رسمی کاملا آماده کرده است. نکته درخشان این تیپ، گردنبند ساده و بلندی است که روی مخمل سبز به خوبی نشسته و البته کیف زیبا با طراحیِ شلوغی که سادگی تیپ را کمی شکسته و جلوه آن را بیشتر کرده است.

۳. ماهور الوند

بازیگران زن ایرانی - ماهور الوند

ماهور الوند بازیگر جوان و خوش‌آتیه‌ای است. الوند فقط در بازیگری استعداد ندارد، ظاهرا در انتخاب تیپ و استایلی مناسب هم فردی مستعد به شمار می‌رود. بلوز و دامنی به رنگ سبز و مشکی با رویه‌ای هم‌جنس و هم‌رنگ دامن، یک استایل کاملا رسمی، خوش‌رنگ و ساده است.

استفاده از گردنبندی بزرگ و بلند، باعث شده که تیپ از سادگی مطلق دربیاید. اما انتخاب کیف و کفش می‌توانست کمی خلاقانه‌تر صورت بگیرد. انتخاب این کیف و کفش اشتباه نیست ولی شاید اگر مدل کیف و کفش کمی خاص‌تر بود، ماهور الوند در صدر فهرست خوش‌پوش‌ترین بازیگران زن ایرانی این متن قرار می‌گرفت.

۴. سارا بهرامی

بازیگران زن ایرانی - سارا بهرامی

سار بهرامی برای ایفای نقش‌های متفاوت و البته پوشیدن لباس‌های خاص و مناسب همیشه تلاش می‌کند. در هر دو زمینه هم تا حد زیادی موفق بوده است. این لباس او در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ هم جای تعریف دارد.

پیراهنی با رنگ و جنس مناسب، کیف و کفشی زیبا با مدلی خاص و هماهنگ با رنگ پیراهن باعث شده تا بهرامی در گروه خوش‌پوش‌ها قرار بگیرد. مدل دامن پیراهن، آستین‌ها پُف‌دار و مدل سرآستین‌ها هم آن را متفاوت و چشم‌نواز کرده است. پیله ناحیه سینه لباس هم طرحی بسیار خلاقانه به شمار می‌رود که با اندام سارا بهرامی کاملا جور درمی‌آید.

۵. فرشته حسینی

بازیگران زن ایرانی - پریناز ایزدیار

فرشته حسینی بازیگر افغان‌تبار و جوانی است که هم بر پرده سینما و هم در جشنواره‌های مختلف حضوری درخشان دارد. این بازیگر زیبا و تازه‌نفس با تیپی کاملا آونگارد (پیش‌رو) و متفاوت در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ ظاهر شد.

شلوارهای گشاد و کوتاه در ماه‌های گذشته از مدل‌های پرطرفدار بازار مُد به ویژه در میان بازیگران بوده‌اند. اما این مدل به هر کسی نمی‌آید. انتخاب رنگ‌هایی از یک طیف و کیفی با طرحی ساده و خوش‌رنگ از تیپ فرشته حسینی، تیپی درجه یک ساخته است. معمولا شلوارهای گشاد و کوتاه را در مهمانی و مراسم رسمی با کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشند ولی این بازیگر جوان با انتخاب جورابی با رده‌های عمودی و کفشی تخت، تلفیقی پُست‌مدرن و خاص ایجاد کرده است.

۶. شیلا خداداد

بازیگران زن ایرانی - شیلا خداداد

استفاده از شلوارهای گشاد و هماهنگ کردن آنها با رویه‌ای کوتاه در یک موقعیت رسمی ایده  بسیار خوبی است. شیلا خداداد هم در این تصویر با رویه‌ای کوتاه، رنگی زیبا و مجلسی و البته کیفی کمری، یک تیپ شیک و چشم‌نواز دارد.

کیف‌های کمری، مدتی است در دنیای مد جای خود را بازتر کرده‌اند و به سبک پوشش رسمی هم پا گذاشته‌اند. البته برای استفاده از آنها باید اندامی متناسب داشته باشید. بدیهی است که فردی با شکم بزرگ نمی‌تواند از چنین کیفی استفاده کند.

در آخر

بازیگران زن ایرانی - جشنواره

مرور کردن و تماشای تیپ و استایل بازیگران بسیار سرگرم‌کننده است. قبول دارید؟ این قشر از افراد معمولا دارای اندام‌های خوبی هستند و سلیقه، وقت و دقت زیادی برای داشتن تیپ و پوششی زیبا صرف می‌کنند. پس با الهام گرفتن از آنها می‌توانید، انتخاب‌های خوبی برای هماهنگ کردن لباس‌ها و تنظیم تیپ و استایلی شیک داشته باشید.