چند  ماهی از آغاز سال ۲۰۱۹ گذشته و ما تصمیم گرفته ایم پیش از رسیدن به اواسط سال بهترین تلفن های هوشمند سال جاری را معرفی کنیم. سالی که شرکت های مختلف این صنعت به سوی مدل های تاشو و ۵G قدم برداشتند تا عصر جدیدی را آغاز کنند. در این بین تاکنون شرکت ها مطرحی چون سامسونگ و هوآوی پیش قدم شده تا بهترین ها را به مخاطبان و مشتریان ارائه دهند. اگر می خواهید ۱۰ گوشی ارزشمند برای خرید در سال ۲۰۱۹ را بشناسید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گوشی هوشمند تاشو

اگرچه پرچمداران گوشی های هوشمند غالبا انتظارات کاربران را برای داشتن گوشی ای قدرتمند و کارا برآورده می کنند، اما گاهی شاهد اسمارتفونی هستیم که با وجود مشخصه های پرچمدار در آن، نمی تواند تجربه کاربری خوبی رقم زند. ضمن آنکه وقتی صحبت از هزینه های ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری پیش می آید ریزترین جزئیات هم اهمیت پیدا می کنند و خریدار به دنبال مدلی می رود که بالاترین سطح از رضایت را برای او فراهم کند.

شاید عنوان فهرست پیش رو، معرفی بهترین تلفن های هوشمند پیشنهادی سال ۲۰۱۹ باشد اما با توجه به اینکه بسیاری از برندها هنوز در سال جدید محصولی معرفی  و عرضه نکرده اند در این فهرست ۱۰گانه شاهد مدل هایی از سال ۲۰۱۸ هستیم که جزو پرچمدارن برند خود هستند. فهرستی که شامل گوشی های هوشمندی از قبیل وان پلاس ۶تی، آیفون XR، پیکسل ۳ گوگل و چندی دیگر می شود.

البته پیش از رفتن به سراغ بهترین های ۲۰۱۹ باید به چند نکته اشاره کرد که در هنگام خرید می تواند مناسب باشد:

راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۹

مدل مفهومی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

پیش از خرید گوشی هوشمند باید فاکتورهایی را در نظر گرفت. از جمله این فاکتور ها می توان به کیفیت ساخت و طراحی ، سهولت در کاربری، ویژگی های نوآورانه، عملکرد و ارزش خرید اشاره کرد. به طور کلی برای خرید اسمارتفون پرچمدار باید هزینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ پوندی در نظر گرفت اما گاهی این هزینه به ۱۰۰۰ پوند هم می رسد. با این حساب با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند شما می توانید بسته به بودجه خود گوشی هوشمندی خریداری کنید.

آیا باید گوشی هوشمند آیفون خریداری کرد یا اندرویدی؟

در میان سیستم عامل های همراه دو سیستم عامل iOS و اندروید محبوبیت بیشتری دارند. اسمارتفون های ویندوزفونی اگرچه هنوز هم در بازار فعالیت دارند اما کمتر از یک درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می دهند و این در مقایسه با آندروید و iOS به ترتیب با ۷۵ و ۲۲ در صد از سهم بازار بسیار ناچیز است. بنابراین باید از میان این دو مورد یکی را برای خرید انتخاب کرد.

آیفون یا گوشی اندرویدی

همانطور که گفته شد بیشترین سهم را اندروید به خود اختصاص داده و iOS در رتبه ی دوم قرار دارد. اگر به فروشگاه گوگلی پلی سری بزنید با انبوهی از برنامه ها مواجه می شوید. با وجود آن که سهم iOS بسیار کمتر از آندروید است اما توسعه دهندگان اپ سعی می کنند برنامه خود را در اپ استور نیز منتشر کنند. اگر شما می خواهید از میان دو مدل اندروید و آیفون یکی را انتخاب کنید باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. شایان ذکر است که خرید آیفون به طور متوسط هزینه بیشتری برای خریدار به همراه خواهد داشت.

در مجموع خرید یک گوشی هوشمند ایده آل با توجه به فاکتورهای مختلف اهمیت بالایی دارد و شما نباید تنها به موارد خاصی توجه کنید. بنابراین اگر به دنبال تلفن هوشمند برجسته برای خرید هستید این مطلب را تا پایان دنبال کنید.

بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۹

۱- گوگل پیکسل ۳

 

امتیاز ۴.۵/۵

قیمت: ۷۹۹ دلار

شرکت گوگل گوشی هوشمند پیکسل ۳ را در اکتبر ۲۰۱۸ همراه با پیکسل ۳ ایکس ال معرفی کرد. در حقیقت این نسخه از پیکسل ۳ یک مدل معمولی به حساب می آید که از مشخصات مناسب و رده بالایی بهره می برد. سری پیکسل ۳ در بیشتر موارد نسبت به رقبا خود برتری دارند، بخصوص آن که در بحث دوربین از بهترین ها بازار به شمار می روند. باتری تقریبا ۳۰۰۰ میلی آمپری این گوشی از قابلیت شارژ بی سیم برخوردار است و استاندارد ضدآب در طراحی این گوشی لحاظ شده است.

شاید پیکسل ۳ ابعاد کوچکتری در مقایسه با پیکسل ۳ ایکس ال داشته باشد، اما در مجموع با قیمت ۷۹۹ دلاری یک گزینه ارزشمند به شمار می رود.

۲- سامسونگ گلکسی اس۱۰

 

امتیاز ۴.۵/۵

قیمت: ۹۹۹ دلار

گلکسی اس ۱۰ در اوایل سال ۲۰۱۹ توسط سامسونگ معرفی شد. گوشی هوشمندی که در دسته پرچمداران رده بالا قرار می گیرد و کره ای ها بهترین مشخصات سخت افزاری را برای آن در نظر گرفته اند. با ویژگی هایی نظیر شارژ بی سیم، جک هدفون و استاندارد ضدآب، تجربه کاربری خوبی را می توان با گلکسی اس ۱۰ انتظار داشت. این اسمارتفون سامسونگ به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ (با توجه به بازاری که در آن عرضه می شود) مجهز است که در کنار حافظه رم ۸ گیگابایتی می تواند عملکرد سخت افزاری مناسبی از خود نشان دهد.

همچنین با استفاده از نمایشگر ۶.۱ اینچی ۱۴۴۰×۳۰۴۰ پیکسلی Super AMOLED، گلکسی اس ۱۰ می تواند وضوح تصویر بالایی را نمایش دهد. در بخش دوربین از سنسور سه گانه ۱۲/۱۲/۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو ۴K برای دوربین اصلی و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰ و انبوهی از ویژگی های روز تصویربرداری در قسمت دوربین سلفی بهره گرفته شده است.

گلکسی اس ۱۰ با باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری که شامل فناوری شارژ سریع و پشتیبانی شارژ بی سیم می شود، ساعت ها کاربر را در کنار خود سرگرم می سازد. بنابراین باید این پرچمدار سال ۲۰۱۹ سامسونگ را یکی از گزینه های ارزشمند در میان تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۹ به حساب آورد.

۳- وان پلاس ۶تی

Smiley face

امتیاز: ۴.۵/۵

قیمت : ۶۰۰ دلار

در اواخر سال ۲۰۱۸ بود که وان پلاس نسخه T گوشی هوشمند پرچمدار وان پلاس ۶ را معرفی کرد. OnePlus 6T با قیمتی نسبتا ارزان مشخصات قدرتمندی دارد که در میان رقبا بهترین است و می تواند عملکرد بسیار بالایی از خود نشان دهد.

بدنه ای شیشه ای، صفحه نمایش پروضوح و در عین حال قیمت غیرقابل باور ۶۰۰ دلاری این گوشی هوشمند را با قیمتی بسیار کمتر در کنار گلکسی اس ۱۰ و پیسکل ۳ در میان بهترین گوشی های حال حاضر قرار می دهد

وان پلاس همیشه نسخه منحصربفردی برای اسمارتفون های خود در نظر می گیرد که در مدل وان پلاس ۶تی McLaren Edition نام دارد و از حافظه ۱۰ گیگا بایتی بهره می برد.

۴-هوآوی میت ۲۰ پرو

امتیاز: ۴.۵/۵

سری میت هوآوی همیشه مدل هایی برتر نسبت به سری پی هستند. به طوری که صفحه نمایش پروضوح و بزرگتر، سخت افزاری قدرتمندتر و نوآوری های قابل توجه برای آنها در نظر گرفته می شود.

پاییز ۲۰۱۸ هوآوی طی رویدادی خانواده میت ۲۰ را معرفی کرد و یکی از آنها میت ۲۰ پرو نام داشت. این مدل یکی از بالاترین نسخه های گوشی هواوی محسوب می شود. اگرچه یک نسخه ویژه پورش دیزاین نیز همیشه در کنار خانواده پرچمداران هوآوی جای می گیرد.

با قیمت ۸۹۹ پوند، تجربه کاربری میت ۲۰ پرو بسیار لذت بخش است. زیرا از یک سو شاهد سخت افزاری فوق العاده قدرتمند هستیم و در سوی دیگر هوش مصنوعی بی نظیر نه تنها در تصویربرداری، بلکه در بیشتر زمینه ها کمک حال کاربر است. اسپیکرهای استریو، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، قابلیت ضدآب و چندی دیگر، مشخصه هایی هستند که در میت ۲۰ پرو قابل دریافت است.

۵-آیفون XS اپل

امتیاز: ۴.۵/۵

قیمت: ۹۹۹ دلار

شرکت اپل یکی از بزرگترین کمپانی های فناوری شناخته می شود و هر سال دست کم دو تا سه مدل آیفون جدید معرفی می کند. در اواخر تابستان ۲۰۱۸، نسل جدید اسمارتفون های این شرکت با عنوان آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR معرفی شدند. در این میان نسخه XS یک مدل استاندارد بوده و مشخصات مطلوب در کنار طراحی پریمیومی برای آن در نظر گرفته شد.

سری آیفون XS جانشین آیفون X سال ۲۰۱۷ هستند که با ارتقا جزئی در طراحی و ارتقا بزرگ در سخت افزار معرفی و عرضه شدند. نمایشگر OLED باکیفیت، سیستم تشخیص چهره امن، کیفیت بالا ساخت و صدها ویژگی دیگر، آیفون XS را به گوشی هوشمند قابلی در جهان تبدیل کرد.

یکی از ویژگی های این اسمارتفون پشتیبانی شارژ سریع و بی سیم است. همچنین باید به عمر باتری طولانی و دوربین های با عملکرد بالا نیز اشاره داشت که در مجموع محصول اپل را به مدلی ایده آل تبدیل کرده است.

اگر می خواهید یک گزینه با نمایشگر بزرگتر از اپل داشته باشید، نسخه آیفون XS Max را فراموش نکنید.

۶- آنر ویوو ۲۰

امتیاز: ۴.۵/۱۰

شرکت هوآوی برای گسترش فروش بخش تلفن همراه خود برند آنر را با هدف تولید گوشی هایی قدرتمند با قیمتی مناسب تاسیس کرد تا به افزایش شهرت خود نیز کمک کرده باشد. در این بین طی سال های گذشته اسمارتفون های باکیفیت و جذابی توسط این کمپانی معرفی و عرضه شد.

یکی از آنها آنر ویوو ۲۰ نام دارد که با طراحی خیره کننده و مشخصات قدرتمند یکی از پرچمداران خاص بازار موبایل محسوب می‌شود. با قیمت ۴۴۹ پوندی چنین ویژگی هایی بی نظیر است و رقیب جدی OnePlus 6T به شمار می رود. همچنین یکی از اولین اسمارتفون هایی به حساب می آید که از دوربین سلفی در گوشه ی بالای صفحه نمایش به جای ناچ در وسط آن بهره می برد.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با هوش مصنوعی قدرتمند بهترین تصویربرداری را رقم می زند. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، پردازنده کایرین ۹۸۰ و چند ویژگی ایده آل دیگر، آنر ویوو ۲۰ را در فهرست برترین ها قرار می گیرد.

۷- آیفون XR

Smiley face

امتیاز: ۵/۵

قیمت: ۸۹۹ دلار

همانطور که گفته شد شرکت اپل در اواخر سال ۲۰۱۸ نسل جدید آیفون های خود را در سه مدل معرفی کرد که نسخه اقتصادی این سری آیفون XR نام دارد. گوشی هوشمندی با رنگ بندی متنوع و مشخصات سخت افزاری هم سطح با مدل‌های تاپ آیفون ۲۰۱۸، که در نگاه نزدیک خیره کننده است.

با قیمت نهایی ۸۹۹ دلاری این گوشی هوشمند نسبت به آیفون XS و چند پرچمدار دیگر اندرویدی ارزان تر است. به جز صفحه نمایش LCD و دوربین تک لنز ۱۲ مگاپیکسلی، در باقی مشخصات مشابه آیفون XS است. این یعنی پردازنده A12 اپل، فناوری شارژ بی سیم، سنسور تشخیص چهره و ده ها ویژی دیگر برای آن در نظر گرفته شد.

عمر باتری عالی و تنوع رنگی بالا این اسمارتفون از دیگر نکات ارزشمند این مدل از گوشی های شرکت اپل است.

۸-ال جی V40 ThinQ

Smiley face

امتیاز: ۴.۵/۵

قیمت: ۹۰۰ دلار

اگر چه V40  ال جی را تنها می توان در ایالات متحده و کره جنوبی پیدا کرد اما ویژگی های قابل توجه آن نظر هر فردی را جلب می کند. ال جی در آن استاندارد ضد آب IP68، دوربین اصلی سه گانه، فناوری شارژ بی سیم، جک هدفون و فناوری صوتی بی نظیر تعبیه کرده است.

طراحی باریک، وزن کم، صفحه نمایش پروضوح تر از V30 این مدل را به یکی از گزینه های عالی برای خریدن گوشی هوشمند تبدیل کرده است. متاسفانه نسبت به رقبا دستاورد خاصی ندارد اما در بحث دوربین و برخی ویژگی های دیگر باید آن را تحسین کرد.

۹- شیائومی می۸ پرو

Smiley face

امتیاز: ۴.۵/۵

قیمت: ۵۷۵ دلار

با قیمت ۵۷۵ دلاری بی شک می ۸ پرو شیائومی یکی از ارزان ترین پرچمداران به شمار می رود. با قیمت مشابه OnePlus 6T شما در می ۸ پرو حافظه رم ۸ گیگابایتی دریافت می کنید نه ۶ گیگابایتی. طراحی شفاف و خیره کننده، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، عملکرد سخت افزاری عالی و دوربین باکیفیت موجب می شود تا شما شیفته می ۸ پرو شوید.

می ۸ پرو به جز می ۹ یکی از بهترین اسمارتفون های شیائومی قابل تهیه در فروشگاه ها است. اگر می خواهید مدلی مشابه همین محصول شیائومی اما با طراحی کشویی دریافت کنید، می میکس ۳ گزینه مناسبی است.

۱۰- سامسونگ گلکسی نوت ۹

Smiley face

امتیاز: ۴.۵/۵

قیمت: ۹۹۹ دلار

شرکت سامسونگ در طراحی گلکسی نوت ۹ تفاوت چشمگیری را نسبت به مدل قبلی آن یعنی گلکسی نوت ۸ ایجاد نکرده است. از این رو در نگاه نخست شاید متوجه مدل آن نشوید و به سختی این مدل را تشخیص دهید. اما دوربین عقب ارتقایافته و برخی ویژگی های دیگر، نوت ۹ را به گوشی هوشمند ارزشمندتری تبدیل می کند.

نوت ۹ کیفیت ساخت بهتری دارد و با صفحه نمایش بزرگتر، سنسور اثرانگشت دقیق و باتری پرظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپری ایده آل به نظر می رسد. نرم افزار بهینه شده، دوربین های باکیفیت، اسپیکرهای استریو و استفاده از بهترین پنل نمایشگر، تجربه کار با گلکسی نوت ۹ را لذت بخش می سازد.

نوت ۹ با قیمت ۹۹۹ دلاری بر خلاف دیگر پرچمداران گوشی های هوشمند کماکان از جک هندرفری استفاده می کند و قلم معروف سامسونگ با نام اس پن با کارایی بیشتر نسبت به گلکسی نوت ۸ در آن بکار گرفته شده است.

آیا به نظر شما جای گوشی ای در این لیست خالی است؟ اگر بخواهید گوشی مورد نظر خود را به لیست ما وارد کنید کدام گوشی را از لیست ما حذف می کنید؟

منبع: techadvisor