وبسایت آمازون و سگ‌های معروفش! اگر کمی فکر کنید شاید به خاطر بیاورید که روفوس اولین سگ کارمندی بوده که در آمازون فعالیت خود را آغاز کرد. هزاران سگ امروز در پردیس سیاتل آمازون در کنار کارمندان مشغول فعالیت هستند، اما در سال ۱۹۹۶ تنها یک سگ وجود داشت: سگی به نام روفوس که در ابتدا فقط در انبارها پرسه می‌زد. اثر ماندگاری که این سگ بر روی چنین شرکت بزرگی گذاشت، بسیار فراتر از انتظاری بود که صاحبان این سگ، سوزان و اریک بنسون، داشتند.

استفاده از سگ‌ها به عنوان کارمند

سوزان و اریک بنسون به همراه سگ‌های پیشاهنگی در خانه خود در سیاتل، ولز زندگی می‌کردند. وقتی این زوج به آمازون آمدند، اریک به عنوان اولین مهندس نرم افزار این شرکت و سوزان به عنوان اولین مدیر ویراستاری، مشغول کار شدند. از آنجا که آن‌ها باید ساعت‌های طولانی را در محل کار خود سپری می‌کردند، از مسئول آنجا، جف بزوس، پرسیدند که آیا می‌توانند روفوس را با خود به سر کار ببرند. پاسخی که او به اریک داد این بود:” آیا او یک سگ خوب است؟”

روفوس سگ خوبی بود و امروز آمازون فرهنگ برجسته سگ دوستانه خود را مدیون روفوس است. اگرچه روفوس در سال ۲۰۰۹ درگذشت، اما هنوز هم حضور وی در دفتر سیاتل، جایی که یک ساختمان را به نام او اختصاص داده‌اند و عکس‌ها نشانگر خاطره او هستند، احساس می‌شود.

سگ‌ها در آمازون

ایجاد فرهنگی غنی با وجود سگ‌ها در محیط کار

آشنایی با سگ‌های وبسایت آمازون

روفوس پیش از این که به آمازون بپیوندند، در کار اداری باتجربه بود و با اریک و سوزان در محل کار قبلی آن‌ها یعنی نت اسکیپ همکاری داشت. در فضای انبار در یک بخش صنعتی سیاتل، داشتن یک سگ در محل کار مسئله دشوار یا غیرممکنی نبود. شما حتی می‌توانستید یک فیل را نیز با خود به محل کارتان ببرید و هیچ کس نیز به این مسئله اعتراض نمی‌کرد!!!

سوزان می‌گوید:” ما متوجه شدیم که اگر بخواهیم ساختمان محل کار خود را عوض کنیم و به یک ساختمان بهتر برویم ممکن است از روفوس استقبال نشود. بنابراین، هنگامی که آمازون با مالکان مکان جدید قرارداد بست، در متن قرارداد نیز مسئله روفوس را مطرح نمود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.”

با بزرگ شدن مشاغل و انتقال به دفاتر مرکز شهر، صاحبان ملک کمتر نسبت به موضوع حضور سگ حساسیت نشان می دادند. کم کم سایر کارمندان نیز خواستار این شدند که سگ‌های خود را با خود به محل کار بیاورند. اما به آن‌ها یادآوری می‌شد که روفوس تنها سگ مجاز است، تا اینکه روزی یکی از مدیران اجرایی سابق امور مالی گفت: “از این پس، به همه سگ‌ها روفوس گفته می‌شود و همه می‌توانند در محل کار حضور یابند.”

وبسایت آمازون و سگ‌ها

نام گذاری سگ‌ها به روفوس برای حضور در محل کار

سوزان می‌گوید:” این جواب عواقب مثبت و منفی بسیار زیادی برای شرکت به همراه داشت”. هنگامی که آمازون در سال ۱۹۹۸ در ساختمان Pac Med در Beacon Hill اقامت گزید، شرکت برنامه‌ای ترتیب داد تا بخشی را برای سگ‌ها آماده کنند.

بیشتر بخوانید: آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟

سگ‌های وبسایت آمازون و روفوس

اریگ و سوزان تا سال ۲۰۰۱ در آمازون ماندند و روفوس حضور مداوم داشت. سوزان می‌گوید:” او یکی از اعضای شرکت آمازون شده بود. حتی گاهی اوقات در کارهای اداری نیز به اعضا کمک می‌کرد. به ‌تبع کارمندان شرکت نیز مراقب او بودند و از وی محافظت می‌کردند.”

اریک می‌گوید:” او گاهی اوقات وارد جلسات می‌شد، زیر میز می‌نشست و از این کار بسیار لذت می‌برد و خوشحال بود.”

روفوس همچنین یک جای ثابت در وب سایت، جایی که محل رسمی خدمات شرکت بود باز کرد. سوزان می‌گوید:” هنگامی که شما وارد وبسایت آمازون می‌شوید به جای نشانگر موس شکل پنجه‌های روفوس را می‌بینید و برای انتخاب گزینه مورد نظر خود باید آن را روی گزینه بچرخانید. از نظر برخی از مردم این کار احمقانه و از نظر برخی دیگر شایان ستایش است”. حضور وی در داستان‌های مطبوعاتی و در صفحات وبسایت آمازون سرانجام او را به شهرتی بسیار زیاد و غیرقابل تصور رساند. او شروع به دریافت هدایا از مشتریان کرد و در کل سطح شهر شناخته شد.

محیط کار آمازون و وجود سگ‌ها

سگ‌ها در محوطه فروشگاه بزرگ آمازون

زندگی بعد از آمازون

پس از ترک آمازون، سوزان و اریک کارهای سیاسی را انجام دادند، ارتباطات فناوری و وب را برای یک کارزار ریاست جمهوری به کار گرفتند و بعداً برای سرویس دیجیتال ایالات متحده کار کردند. علاوه‌براین، سوزان سال‌ها با مرکز اجتماع سیاتل Town Town Hall کار و به جمع‌آوری کمک‌های مالی کمک کرده بود. بنزون‌ها همچنین حامیان جدی برابری در ازدواج و حقوق هم‌جنس‌گرایان و میزبان مهمانی سالانه باغ حقوقی لامبدا بوده اند.

سوزان می‌گوید:” “ما از اینکه كه بتوانیم چیزهایی را كه برای قلب و احساسات ما مهم است دنبال كنیم، احساس خوشبختی می‌کنیم. آمازون این امکان را برای ما فراهم کرد.”

در طی این حرکات، روفوس هنوز هم هر از گاهی به محل کار میرفت زیرا در آنجا دوستان بسیار زیادی داشت که او را دوست داشتند و از او مراقبت می‌کردند.”

سوزان می‌گوید:” فکر می‌کنم بازنشستگی برای او کمی سخت بود. او از رفتن به محل کار بسیار خوشحال بود.”

با این وجود، هنگامی که روفوس دیگر نتوانست دوست‌های قدیمی خود را در آمازون ببیند، عاشق پارک و گردش شد. علاوه بر ساختمان روفوس در اتحادیه دریاچه جنوبی، وی هنوز هم صفحه مخصوص خود را دارد. وب‌سایتی که در آن مشتریان همچنین می‌توانند پروفایل حیوانات خانگی مورد علاقه خود را ایجاد کنند.

آمازون و فرهنگی برای حضور سگ‌ها

خوشحالی سگ‌ها از حضور در کنار صاحبانشان در محیط کار

در ادامه نظر شما را به دیدن یک فیلم هیجان‌انگیز در مورد حضور سگ‌ها در آمازون جلب می‌کنم.

منبع:

aboutamazon

 

با تاریخچه ربات آمازون یا همان دنبو آشنا شوید

AWS آمازون چیست؟ آشنایی با سرویس رایانش ابری آمازون