25 فیلم خارجی که مدیران باید ببینند (به همراه لینک دانلود)

بهترین فیلم های خارجی مدیریتی

فیلم خارجی و سریال برای بعضی از ما از کتاب چیزی کم ندارند. فیلم‌ها برای ما درس‌هایی از زندگی هستند که برخوردهایی که هر کدام از ما در شرایط مختلف می‌توانیم داشته باشیم را مشخص می‌کنند. فیلم و سریال از بهترین و دوست داشتنی‌ترین معلمانی هستند که اجازه می‌دهند خودتان ببینید، برداشت کنید و یاد بگیرید. یکی از چالش‌هایی که هر کدام از ما در زندگی با آن مواجه می‌شویم، مدیریت کردن است. همه ما لازم داریم که به نوعی و کم و بیش این مهارت را یاد بگیریم و بحران‌های زندگی‌مان را مدیریت کنیم. در این مقاله از وبلاگ مالتینا قصد داریم 20 فیلم که می‌توانند در این زمینه راهنمای شما باشند و شما را در شرایط مشابه قرار داده و پیام‌های مفیدی برای‌تان داشته باشند را لیست کرده و معرفی کنیم.

فهرست مطالب

1- فیلم خارجی The Social Network : بهترین و مناسب‌ترین افراد می‌توانند از بعیدترین مکان‌ها بیایند.

فیلم خارجی The Social Network
The Social Network (2010)

این فیلم چالش‌های واقعی کارآفرینان امروز را نشان می‌دهد. آنچه مرا در این فیلم تحت تاثیر قرار داد این بود که اگر از شرایط موجود رضایت ندارید، همیشه فرصتی برای تغییر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مهم این است که شما چه قدم‌هایی بردارید و سفر شما به سمت موفقیت باشد یا شکست. موفقیت بزرگ شما بر مبنی اعتماد به خودتان است.

دانلود فیلم The Social Network

دانلود زیرنویس فیلم The Social Network

2- فیلم مدیریتی Wall Street: طمع و زیاده خواهی همیشه هم بد نیست.

فیلم خارجی wallstreet
Wall Street (1987)

طمع خوب است. حداقل گوردن گکو که همین نظر را دارد. وال استریت که در پس زمینه بزرگ‌ترین و مشهورترین بورس سهام دنیا قرار دارد، به معضلاتی که همه ما در برخی از مواقع در حرفه خود با آن رو به رو می‌شوید، می‌پردازد. آیا ما به ارزش‌ها، اصول و اخلاق خود پایبند هستیم؟ یا آیا ما به ثرمت و قدرتی دست پیدا می‌کنیم که احتمالا لایق آن هستیم؟

دانلود فیلم Wall Street

دانلود زیرنویس فیلم Wall Street

3- فیلم خارجی The Big Short : نسبت به دنیای پیرامون‌تان آگاه‌تر شوید.

فیلم خارجی The Big Short
The Big Short (2010)

این فیلم درباره بحران مالی سال 2008 ساخته شده است و به عنوان بهترین فیلم در مورد دنیای تجارت مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان قرار گرفت. این TDGL پیچیدگی‌های دنیای مالی را با چنان سادگی توضیح می‌دهد که هر کس می‌تواند آن را درک کند و زمانی که شما در مورد آنچه VH ;I در دنیای مالی اتفاق میفتد می‌دانید، حس می‌کنید که صدای زنگ‌های خطر را می‌شنوید.

دانلود فیلم The Big Short

دانلود زیرنویس فیلم The Big Short

 

4- فیلم مدیریتی Up In The Air: مردم مردم را ترک میکنند. نه سازمان‌ها

فیلم خارجی
Up in the Air 2009

این احتمالا یکی از معدود فیلم‌هایی است که متخصصات منابع انسانی واقعا می‌توانند با آن ارتباط برقرار کند. رها کردن افراد قطعا آسان نیست و این یکی از چیزهایی است که ما از شخصیت جورج کلونی یاد می‌گیریم. اما قبل از آن این یک درس مهم برای تمام رهبران دنیا است که سازمان‌ها تنها در خدمت پیشرفت و فناوری نیستند. بلکه پارامتر اصلی در خصوص تمام آن‌ها مردم هستند.

دانلود فیلم Up In The Air

دانلود زیرنویس فیلم Up In The Air

5- فیلم خارجی Other People’s Money: در رقابت‌های شغلی‌مان دوام بیاوریم.

فیلم خارجی Other People’s Money
Other People’s Money (1991)

کنترل یک شرکت مانند یک گاو نرعصبانی است که قطعا شما نمی‌خواهید سر راه او قرار بگیرید. این فیلم مبارزاتی را به تصویر می‌کشد که غول‌های شرکتی بر شرکت‌های کوچک‌تر تحمیل می‌کنند.

دانلود فیلم Other People’s Money

دانلود زیرنویس فیلم Other People’s Money

6- فیلم خارجی Working Girl: اعتبار شما می‌تواند تنها اخلاق حرفه‌ای شما باشد.

فیلم خارجی Working Girl
Working Girl (1988)

صداقت، درستی و اصالت می‌تواند اعتبار زیادی برای شما به وجود آورد و به نوعی به یک سرمایه ارزشمند برای شما تبدیل شود. این چیزی است که این فیلم به خوبی آن را نمایش می‌دهد. مهم نیست که شما چه نقشی در سازمان خود بازی می‌کنید، همه ما می‌توانید در مورد خودمان و کاری که در زندگی می‌توانید انجام دهیم، چیزهای زیادی یاد بگریم.

دانلود فیلم Working Girl

دانلود زیرنویس فیلم Working Girl

7- فیلم خارجی Invictus : مهمترین چیز ایجاد ارتباطات درست است.

فیلم خارجی Invictus
Invictus (2009)

فیلم‌های کمی وجود دارند که ذات و اساس وجودی یک رهبر را به تصویر بکشد و بتواند به خوبی از پس این کار بربیاید. Invictus یک فیلم مدیریتی و یک نمونه عالی از به تصویر کشیدن زندگی الهام بخش، جسورانه و تحول گرا یک رهبر است.

دانلود فیلم Invictus

دانلود زیرنویس فیلم Invictus

8- Norma Rae: بهترین نکته در خصوص رهبری این است که شما از ابتدا رهبر نیستید و باید به آن جایگاه برسید

فیلم خارجی Norma Rae
Norma Rae (1979)

بهترین نکته در خصوص رهبری این است که شما از ابتدا رهبر نیستید و باید به آن جایگاه برسید و درواقع همیشه در حال تلاش کردن برای رسیدن به جایگاهی هستید که انتظار آن را می‌کشید. نورما نتیجه تلاش‌های خودش را برای رسیدن به قله و بهبود شرایط کار در کارخانه نساجی پس می‌گیرید و در این فیلم خارجی مبارزه یک زن واقعی و مصمم برای ایجاد تعادل در زندگی خودش را که هم زمان با چالش‌های در زندگی خانوادگی هم درگیر است، می‌بینیم.

دانلود فیلم Norma Rae

دانلود زیرنویس فیلم Norma Rae

9- فیلم خارجی Moneyball: اطلاعات میتوانند به شما کمک کنند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

فیلم خارجی
Moneyball (2011)

آنچه که من را در این داستان واقعی به خودش جذب کرد، این است که چطور کاراکتری که برد پیت نقش آن را بازی می‌کرد، از هنجار دوری کرده و کار درست را انجام می‌دهد. ایجاد یک تیم بیسبال از طریق تجزیه و تحلیل آماری و احتمالات ( به لطف اقتصاد دان جوانی که استخدام کرده است) و برد کردن در آن شرایط یک نبوغ ناب بود. فیلم مدیریتی Moneyball  نمونه کاملی از این که چرا در شیوه‌های تجارت باید به فرایندهای کلاسیک و سنتی هم توجه کرد.

دانلود فیلم Moneyball

دانلود زیرنویس فیلم Moneyball

10- فیلم خارجی The Aviator : برای موفقیت باید ابتکار، خلاقیت و ریسک پذیری را همزمان در خود تقویت کنید

فیلم خارجی The Aviator
The Aviator (2004)

اگر می‌خواهید که با یک فرد مهم در صنعت رقابت کنید، باید ابتکار، خلاقیت و ریسک پذیری را توامان با هم داشته باشید و تا حدودی با دیگران متفاوت باشید. این فیلم الهام بخش مهارت‌های رهبری افسانه‌ای Howard Hughe را نشان می‌دهد.

دانلود فیلم The Aviator

دانلود زیرنویس فیلم The Aviator

11- The Pursuit of Happyness: این فیلم را می‌تواند داستان پشتکار، پایداری، فداکاری و به سادگی تسلیم نشدن دانست

فیلم مدیریتی
The Pursuit of Happyness (2006)

این فیلمخارجی را می‌تواند داستان پشتکار، پایداری، فداکاری و به سادگی تسلیم نشدن دانست. این فیلم علاوه بر اینکه یک نگاه تیزبین و واقع گرایانه دارد، به خاطر به نمایش درآوردن مبارزات ویل اسمیت واقعا ارزش دیدن را دارد. فیلم مدیریتی The Pursuit of Happyness می‌خواهد بگوید که اگرچه غرور معمولا فراموش می‌شود اما همیشه ارزشمند است.

دانلود فیلم The Pursuit of Happyness

دانلود زیرنویس فیلم The Pursuit of Happyness

12- فیلم خارجی The Insider : همیشه بهترین خودت باش

فیلم خارجی The Insider
The Insider (1999)

سوت زدن می‌تواند دشوار باشد و این همان چیزی است که یک محقق علوم زمانی که می‌خواهد مدیریت شرکت‌های بزرگ دخانیات را به عهده بگیرد، یاد می‌گیرید. در این داستان واقعی شجاعت را یاد می‌گیرید و یاد می‌گیرید که در زمان عصبانیت چطور باز هم کار درست را انجام دهیم. خصوصا زمانی که در مقابل ابر کمپانی ها قرار می‌گیرید.

دانلود فیلم The Insider

دانلود زیرنویس فیلم The Insider

13- فیلم خارجی Glengarry Glen Ross: مهارت‌های بهتر برای فروش بیشتر را یاد بگیرید.

فیلم خارجی
Glengarry Glen Ross (1992)

اگر فروش گزینه مورد علاقه شما یا حرفه شما است، این فیلم خارجی می‌تواند توجه‌تان را جلب کند. این فیلم نگاه تیز، شوخ و اغلب بی رحمانه‌ای دارد. اما این موارد معمولا در زمینه فروش لازم و ضروری است. اگر به دنبال بالا بردن رقم فروش خود هستید، این فیلم مدیریتی می‌تواند در بهبود مهارت‌های‌تان به شما کمک کند.

دانلود فیلم Glengarry Glen Ross

دانلود زیرنویس فیلم Glengarry Glen Ross

14- فیلم خارجی Thank You For Smoking: همه باید بها بپردازند.

فیلم مدیریتی
Thank You For Smoking (2005)

انجام کاری که مقایر با اعتقادات شخصی و اصول شما است، معمولا آسان نیست. اما نه برای نیک تیلور. به گفته او همه باید بها بپردازند و این دقیقا همان چیزی است که چهره عمومی صنعت دخانیات می‌خواهد بگوید.

دانلود فیلم Thank You For Smoking

دانلود زیرنویس فیلم Thank You For Smoking

15- فیلم خارجی The Wolf of Wall Street : بهترین افراد را برای رهبری انتخاب کنید.

فیلم خارجی
The Wolf of Wall Street (2013)

این فیلم از روش‌های غیراخلاقی رهبران و احتمالا سریع‌ترین راه‌ها برای حل مشکلات الهام گرفته شده است. با این حال داستان جردن بلفورت بیش از این است. او یک رهبر کاریزماتیک است که می‌تواند همه چیز را همان طور که می‌خواهند مدیریت کند و از پس چالش‌های مختلف بربیاید. ما فقط باید محتاط باشیم و رهبری را انتخاب کنیم که می‌تواند از پس کارها به خوبی بربیاید.

دانلود فیلم The Wolf of Wall Street

دانلود زیرنویس فیلم The Wolf of Wall Street

16- فیلم خارجی The Devil Wears Prada: رهبران هم حد و مرزهایی دارند.

فیلم مدیریتی
The Devil Wears Prada (2006)

در تمام زمان‌هایی که برای یک رئیس خشک و خشن و وحشتناک کار کرده‌اید، این فیلم مدیریتی می‌تواند با شما هم ذات پنداری کند و حرف‌های شما را بزند. فیلم خارجی Meryl Streep به همه ما یاد می‌دهد که یک رهبر چه حد و مرزهایی دارد و چطور نباید رفتار کند. به خصوص در برابر اعضای تیم جوان که از او تاثیر می‌گیرند و دوست دارند او را الگو خودشان قرار دهند.

دانلود فیلم The Devil Wears Prada

دانلود زیرنویس فیلم The Devil Wears Prada

17- فیلم خارجی Office Space: این اشتباهات را تکرار نکنید

فیلم خارجی Office Space
Office Space (1999)

Office Space منظره کمدی از محیط کار روایت می‌کند اما بین تمام خنده‌ها سرخوردگی‌های زندگی واقعی که کارمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را هم نشان می‌دهد. از بیگانگی، کنار گذاشته شدن، درک نشدن، کارفرمایان وحشتناک و اخراج گرفته تا نارضایتی کارمندان به خاطر روند کاری که دارند. این فیلم تمام این موارد را به خوبی به تصویر می‌کشد.

رهبرانی که در این فیلم‌ها زندگی می‌کنند یا بخشی از کارشنان به تصویر کشیده شده است را ببینید و از آن‌ها الگو بگیرید تا اشتباهاتشان را تکرار نکنید و رفتارهای درستش را الگو خودتان قرار دهید.

دانلود فیلم Office Space

دانلود زیرنویس فیلم Office Space

18- فیلم خارجی Apollo 13: شکست جز گزینه‌های ما نیست.

فیلم خارجی Apollo 13
Apollo 13

این فیلم به شما یاد می‌دهد که موفق نشدن یک گزینه نیست. در بسیاری از ماموریت‌ها و چشم‌اندازهایی که پیش روی شماست، باید این جمله را به یاد بسپارید. کاراکترهای این فیلم یک نمونه ار رهبرانی هستند که در شرایط بحرانی باید تصمیمات منطقی بگیرند. در اصل این فیلم نشان می‌دهد که مدیران چطور می‌توانند یک مشکل و کار غیر ممکن را به کمک کار گروهی، نبوغ و عملکرد منطقی حل کنند.

دانلود فیلم Apollo 13

دانلود زیرنویس فیلم Apollo 13

19- فیلم مدیریتی  King’s Speech: بالاتر از نقاط ضعف‌تان حرکت کنید

فیلم خارجی King’s Speech
King’s Speech

این فیلم مدیریتی داستان پادشاه جورج ششم را روایت می‌کند و یکی از بهترین فیلم های مدیریتی و رهبری است چرا که نقش رهبری در شرایط غیرممکن را نمایش می‌دهد. در این فیلم پادشاه به کمک مشاور خود موفق می شود با تکیه بر مهارت های رهبری و جسارت جنگ را به درستی هدایت کرده و پشت سر بگذارد. King’s Speech رهبری فوق العاده کینگ جورج و همچنین رابطه عالی اون با مربی‌اش را نشان میدهد.

شما از این فیلم درس‌هایی در خصوص رهبری در دنیای واقعی می‌گیرید. مواردی مانند اینکه زمانی که مشکلی وجود دارد، باید به آن اعتراف کنید و برای حل آن به دیگران اعتماد کتید و به دنبال راه حل باشید.

دانلود فیلم King’s Speech

دانلود زیرنویس فیلم King’s Speech

20- فیلم خارجی The Internship and Outsourced: وحدت در گوناگونی و تنوع است.

فیلم خارجی The Internship and Outsourced
The Internship and Outsourced

ما در مورد سیاست‌های فرصت شغلی برابر (EEO)  حرف می‌زنیم و چه نمونه‌ای از بروین سپاری و کارآموزی بهتر است؟ Outsourced و The Internship هر دو مورد به خوبی در خصوص آمیختگی های فرهنگی صحبت کرده است و به سوالات گوناگون از قومیت‌های مختلف پاسخ داده است. Internship در خصوص دو کارآموز می‌باشد که تلاش می‌کنند تا در شغلی که در گوگل دارند، در کنار سایر “Nooglers” _شامل یک پسر آمریکایی-آسیایی، یک دختر هندی آمریکایی و یک نفر دیگر که همیشه با تلفن صحبت می‌کند_ پیروز شوند.

Outsourced نیز در مورد یک فرد آمریکایی صحبت می کند که مجبور است کارهایش را به صورت تلفنی به افرادی در هند برون سپاری کند. او در هنگام انجام این کار از هند شناخت بیشتری پیدا می‌کند. هر دو فیلم شامل آموزش این است که چطور مجموعه‌ای از کارمندان از فرهنگ‌های، پیشینه‌ها، قومیت‌ها، جنسیت‌ها و نژادهای مختلف می‌توانند به هم درس‌های ارزشمندی از کار تیمی بدند.

دانلود فیلم The Internship

دانلود زیرنویس فیلم The Internship

21-  سریال Kung Fu Panda: انرژی‌تان را متمرکز کنید

تمام این سریال در مورد رهبری است و درس‌هایی را درمورد اینکه تا چه اندازه مهم است که ما چالش‌هایی برای بهتر کردن شخصیت خودمان داشته باشیم و یا تا چه اندازه مهم است که مربیان خوبی داشته باشیم. اما مهم‌ترین درسی که از این سریال یاد می‌گیریم این است که رهبران باید رهبری کنند. زمانی که شخصیت اصلی پو برای رهبری پیش می‌آید، در خصوص توانایی‌های خودش دچار چالش‌های مختلفی می شود. اما زمانی که او نقاط قوت و ضعف خودش را می‌شناسد، این توانایی را پیدا می کند که به عنوان یک رهبر وارد میدان شود و به دوستان و خانواده‌اش این الهام را بدهد که جنگ را آغاز کنند.

دانلود فیلم Kung Fu Panda

دانلود زیرنویس Kung Fu Panda

22- فیلم خارجی Remember the Titans: قدرت تیم‌های خوب

فیلم خارجی Remember the Titans

این فیلم خارجی آزمایشات و دردسرهای t.c را مستند می‌کند. تیم‌های فوتبال دو دبیرستان به عنوان دو فرهنگ مختلف گرد هم می‌ایند و تلاش می‌کنند تا با یک هدف مشترک یعنی پیروزی در مسابقات فوتبال با هم متحد شوند. از آنجا که بازیکنان شروع به پذیرش و اعتماد به هم می‌کنند، ان‌ها موفق می‌شوند که در این تیم موفق شوند. در طول فصل این اعتماد بارها و بارها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. موقعیت‌هایی به وجود می‌ایند که سوالات و نگرانی‌هایی را برای افر اد ایجاد می‌کند اما هر بار تمرکز روی هدف مشترک یعنی پیروزی در مسابقات کشوری این امکان را می‌دهد که بتوانند موضوع را حل کنند. در نهایت فیلم درباره کار سخت، فداکاری، ایثار و رهبری و موفقیت است.

دانلود فیلم Remember the Titans

دانلود زیرنویس فیلم Remember the Titans

23- فیلم مدیریتی Jerry Maguire: جسارت ایجاد تغییر را داشته باشید

فیلم خارجی مدیریتی Jerry Maguire
Jerry Maguire

این فیلم داستان یک نماینده ورزش را شرح می‌دهد که دوست دارد در حرفه خود تغییری ایجاد کند و به خاطر آن اخراج می‌شود. Jerry Maguire سعی دارد برحه‌ای را شرح دهد که شما حس می‌کنید که لازم است یک تغییر ضروری و مهم در شغل یا محل کار یا جامعه‌تان ایجاد کنید بدون اینکه در این مسیر باعث ایجاد خسارت زیاد یا مشکلات متعددی شوید و زیانی را متوجه افراد کنید.

دانلود فیلم Jerry Maguire

دانلود زیرنویس فیلم Jerry Maguire

24- فیلم خارجی Clerks: تمام افرادی که به شما خدمت میکنند، دوست شما نیستند

فیلم خارجی Clerks
Clerks

فیلم خارجی کمدی کوین اسمین داستان دو پسر نه چندان قابل تحمل را روایت می‌کند که در یک فروشگاه در کنار هم کار می‌کنند. Clerks سعی دارد این درس را به شما بدهد که افرادی که در پشت میز ادارات به شما خدمت می‌کنند، تنها کار تعریف شده خودشان را انجام می‌دهند و مراودات آن‌ها با شما به این معنی نیست که آن‌ها شما را دوست دارند.

دانلود فیلم Clerks

دانلود زیرنویس فیلم Clerks

25- فیلم خارجی Angry Men: قناعت، قدرت تصمیم گیری و پایبندی به ایجاد هماهنگی از مهارت‌هایی است که یک مدیر باید داشته باشد.

فیلم خارجی
Angry Men

این فیلم درام دادگاهی ممکن است مدیریت را به روشی که شما انتظار آن را دارید، به شما یاد ندهد. با این حال چیزهای زیادی برای یاد گرفتن در این فیلم وجود دارد. این فیلم تا حد زیادی بر ویژگی‌های اصلی تاکید دارد که رهبران اساسا باید به آن‌ها واقعف باشند. مواردی مانند قناعت، تصمیم گیری گروهی و ایجاد یک هارمونی و هماهنگی.

دانلود فیلم Angry Men

دانلود زیرنویس فیلم Angry Men

 

مقالات مرتبط:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی در سال های اخیر

برسی کمیک| آیا بتمن و جوکر برادر هستند؟

منبع:

paulkeijzer

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024