آخرین باری که به دوستتان زنگ زده‌اید و او گفته: «چقدر حلال‌زاده‌ای داشتم به تو فکر می‌کردم» را به یاد دارید؟ در آن لحظه شما ارتباط تله پاتی برقرار کرده‌اید. اگر تا به حال به نیروهای درونی و ذهنی که در وجودتان نهفته است بی‌توجه بودید، دیگر زمان آن رسیده که خود را به این راه ارتباطی مجهز کنید، زیرا چندان دور از ذهن نیست که به زودی گوشی‌های همراهی که این روزها طاقت دوری از آنها را برای حتی یک دقیقه نداریم، کاربرد خود را از دست بدهند و عصر ارتباط با تله پاتی به کمک قدرت بیکران ذهن از راه برسد.

بیشتر بخوانید: آشنا پنداری یا دژاوو چیست؟

در این مطلب ضمن آشنایی با ماهیت این نیرو به عنوان یک راه ارتباطی با دیگران، یاد می‌گیریم چگونه این قدرت خدادادی را تقویت کنیم و با اصول انجام تله پاتی آشنا می‌شویم.

تله پاتی چیست؟

معنای تله پاتی چیست؟

تله پاتی یا دورآگاهی  که به آن «دو هم‌اندیشی» هم می‌گویند فرآیند دریافت فکر یا احساس از فردی دیگر است. نوعی ادراک فراحسی، بدون استفاده از سایر حواس پنجگانه که به عنوان «حس ششم» نیز شناخته می‌شود. فعالیت‌های مربوط به تله پاتی به شکل‌های مختلف دیده می‌شوند:

  • خواندن یا حس کردن آنچه در ذهن دیگران رخ می‌دهد.
  • ارتباط برقرار کردن با دیگری بدون صحبت کردن
  • القا کردن چیزی مانند یک کلمه یا تصویر به ذهن فرد دیگر
  • کنترل کردن رفتار یا افکار دیگران

برای درک بهتر نیروی تله پاتی باید لایه‌های وجودی و درونی انسان را بشناسیم. همه ما توانایی آگاهی و احساس داریم. همچنین دارای توانایی برقراری ارتباط با شعور دیگران هستیم. این ارتباط با همسان‌سازی شبکه ذهنی‌مان با ذهن فرد دیگر اتفاق می‌افتد. درست مانند امواج رادیویی، اگر بتوانیم فرکانس ذهن خودمان را با فرکانس ذهن فرد دیگری تنظیم و هم‌راستا کنیم، پیام مورد نظر مخابره خواهد شد.

تله پاتی در دوقلوها

یکی از بهترین مثال‌ها برای درک قدرت تله پاتی توانایی دوقلوهای همسان در برقراری ارتباط بدون کلام و ذهنی با همدیگر است. حتما داستان‌های زیادی در این مورد شنیده‌اید که دوقلوها جمله هم را کامل می‌کنند و یا اگر برای یکی از آنها خطری ایجاد شود، دیگری حتی وقتی فرسنگ‌ها دورتر باشد آن را حس می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

نشانه‌هایی که ثابت می‌کند شما دارای قدرت تله پاتی هستید

اگر آنقدر بزرگ هستید که این مقاله را می‌خوانید، حتما تجربیات زیادی را تا امروز در مورد تله پاتی داشته‌اید. شاید به خاطر نیاورید اما این ارتباط ذهنی از کودکی با شما بوده است.

تله پاتی و شهود

این حس در کودکان و زنان قوی‌تر است زیرا به احساس خود بیشتر اعتماد می‌کنند. شما هم اگر به آنچه در ذهن خود دریافت می‌کنید باور داشته باشید به راحتی خواهید توانست ارتباط تله پاتی برقرار کنید. کافیست به نشانه‌ها دقت کنید. حتی در خواب هم قدرت شهودی شما حامل پیام‌هایی است.

تله پاتی و رویا

تله پاتی و رویا

وقتی خواب هستید مغز در بهترین حالت برای جذب پیام است. خواب دیدن در واقع اتفاقی است که مغز تصاویر، صداها و اتفاقاتی از گذشته، حال یا آینده را دریافت می‌کند. اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که خواب‌های شبانه خود را در روز بعد به یاد آورید، از درستی بعضی صحنه‌ها در واقعیت و بیداری شگفت‌زده خواهید شد.

نشانه های دیگر

  • احساس خاصی در چشم سوم خود که مابین دو ابرو است دارید.
  • آدم همدلی هستید و اخساسات غم و شادی دیگران را به خوبی درک می‌کنید و هم‌ذات پنداری می‌کنید.
  • با عالم غیرمادی ارتباط نزدیکی دارید.
  • به راحتی دروغ را تشخیص می‌دهید.
  • افکار دیگران را می‌توانید بخوانید.
  • توانایی دریافت پیام ذهنی دیگران را دارید.
  • توانایی ارسال پیام ذهنی به دیگران را دارید.

اصول انجام تله پاتی

تقویت این نیرو همانند تقویت هر یک از عضلات بدن است. اگر راهنما و برنامه درستی نداشته باشید، کار سختی در پیش رو خواهید داشت. اگر تصمیم گرفته‌اید از این توانایی خود بهتر استفاده کنید، از اصول انجام تله پاتی که در ادامه می‌خوانید استفاده کنید.

۱- مدیتیشن را بیاموزید

مدیتیشن فقط چهارزانو نشستن و چشمها را بستن و واژه «اوم» را تکرار کردن نیست! بلکه تمرینی برای آرام و خلوت کردن ذهن است. تصور کنید در یک طرف اتوبان شلوغ و پر‌ترافیک ایستاده‌اید و دوستتان در سمت دیگر است و شما با فریاد می‌خواهید به او چیزی بگویید. بدیهی است صدای شما در سرو صدای ماشین‌ها گم خواهد شد.

بدون ساکت کردن ذهن، اگر بخواهید ارتباط تله پاتی با کسی برقرار کنید حکایت فریاد زدن در اتوبان خواهد بود، چون ذهن در هر لحظه صدها و هزاران فکر را در خود جای داده و در حال پردازش آنهاست.

تله پاتی و مدیتیشن

۲- قدرت خود را تعین کنید

گیرنده هستید یا فرستنده؟ بعضی از مردم فرستنده‌های خوبی هستند و بعضی دیگر گیرنده‌های قوی‌تری دارند. اگر برایتان پیش آمده که به فرد خاصی فکر کرده‌اید و او در همان لحظه به شما زنگ زده است، فرستنده ماهری هستید و اگر به دوستی زنگ زده‌اید و او گفته ” همین الان داشتم به تو فکر می‌کردم یا درباره تو حرف می‌زدم” نشان می‌دهد گیرنده‌های ذهنی قوی دارید. در هر دو حالت ارتباط تله پاتی را تجربه کرده‌اید.

۳- برای ارسال پیام تمرین کنید

وقتی از نظر ذهنی در وضعیت سکون و آرامش قرار گرفتید یک پیام تصویری یا متنی کوتاه را تجسم کنید و سعی کنید با تمرکز آن را از ذهن خود و از طریق یک کابل یا لوله نامرئی به ذهن فرد مورد نظرتان بفرستید. حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر مسیر حرکت این پیام تمرکز کنید.

۴- دریافت پیام را تمرین کنید

به چیزهایی که به ذهنتان الهام می‌شود اعتماد کنید. اگر به طور ناگهانی دلتان برای فردی تنگ می‌شود، بی‌دلیل دچار دلشوره و نگرانی می‌شوید و یا تصمیم ‌می‌گیرید بی‌مقدمه به دوستی زنگ بزنید، دقت کنید شما در حال دریافت پیام تله پاتی هستید از دوستتان بپرسید قبل از تماس شما آیا به شما فکر کرده است؟

۵- تمرینات تله پاتی بیشتر را جستجو کنید و انجام دهید

برای ارتقای قدرت ذهنی خود، سعی کنید از تازه‌ترین مقالات و تمرینات جدید در حوزه‌های مختلف ذهنی مانند تقویت حافظه، هیبنوتیزم، مدیتیشن، ذهن‌آگاهی و … باخبر شوید و روی مهارت خود به صورت مستمر کار کنید.

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه با تکنیک ها و روش های اثبات شده از سوی کارشناسان

سه گام عملی برای بهبود و تقویت نیروی تله پاتی

برای تمرین تله پاتی روی افکارتان تمرکز کنید

گام اول: روی افکارتان تمرکز کنید

۱- حس‌های جسمی خود را تنظیم کنید. با هدفون به یک موسیقی سفید (white noise) گوش بدهید تا صداهای مزاحم دیگر را در ذهنتان خاموش کنید.

۲- عضلات خود را بکشید و یا یوگا انجام دهید.

۳- با مدیتیشن ذهن خود را آرام و خالی کنید.

گام دوم اصول تله پاتی : یک تصویر یا کلمه را با ذهن خود ارسال کنید

گام دوم: یک پیام تله پاتی ارسال کنید

۱- شخصی که پیام شما را خواهد گرفت تجسم کنید.

۲- تصور کنید که برقراری ارتباط با آن فرد چه حسی دارد.

۳- روی یک تصویر یا کلمه ساده تمرکز کنید.

۴- پیام خود را انتقال دهید و آن را یادداشت کنید.

۵- از گیرنده پیام بخواهید هر چه به ذهنش آمده برایتان بنویسد.

۶- پاسخ او را با نوشته خودتان درباره پیام مقایسه کنید.

از دوستتان بخواهید پیام تله پاتی شما را دریافت و هرچه حس کرد یادداشت کند

گام سوم: با دوست یا همسر خود تمرین کنید

۱- به نوبت سعی در ارسال و دریافت پیام کنید.

۲- کارت بازی کنید و سعی کنید کارت‌های طرف مقابل را حدس بزنید.

۳- یک تصویر ذهنی بکشید و برای فرد مقابل بفرستید.

۴- نتایج تمرینات خود را در یک دفترچه ثبت کنید.

تمرین برای تقویت تله پاتی

چند نمونه از ارتباط تله پاتی

تله پاتی در تاریخ

حتما «هلن کلر» بانوی نابینا و ناشنوای معروف را می‌شناسید که حتی قادر به حرف زدن نبود. او در ۶ سالگی تحت تعلیم معلم سرخانه خود، خانم «آن سالیوان» از کودکی خارج از کنترل، به فردی موفق در جامعه تبدیل شد. او اولین فرد کر و لالی بود که توانست در دانشگاه تحصیل کند و مدرک لیسانس بگیرد، ۱۲ کتاب بنویسد و به عنوان یک سخنران برجسته در جهان شناخته شود. هلن کلر در زندگینامه خود به ارتباط تله پاتی که بین او و خانم سالیوان بود اشاره کرده و گفته است ارتباط آن دو، تنها محدود به زبان اشاره نبوده بلکه چیزی فراتر از آن و رابطه‌ی ذهنی قوی با هم داشته‌اند.

تله پاتی در حیوانات

حیوانات برای ارتباط با انسان‌ها و یا هم‌نوعان خود از ارتباطات ذهنی تله پاتی استفاده می‌کنند. مثلا وال‌ها با ارسال سیگنال‌هایی قادرند پیام خود را به وال‌های دیگر که صدها کیلومتر دورترند ارسال کنند. یا زمان قابل ملاحظه‌ای پیش از وقوع زلزله، جانوران می ‌توانند آن را احساس کرده و تغییر مکان بدهند. اگر حیوانات این توانایی را دارند، چرا انسان نداشته باشد؟

تله پاتی در حیوانات

تله پاتی بین عشاق

هرچه عواطف و احساسات بین دو نفر قوی‌تر باشد، ارتباط ذهنی بین آنها قدرتمندتر خواهد بود. در سال ۲۰۱۲ خودروی خانم «تریسی گرنجر» از اهالی کالیفرنیا در یک شب یخبندان زمستانی، در اثر برخورد با مانع از جاده منحرف و به اعماق دره سقوط کرد. با استخوان‌های شکسته و بدنی زخمی در وضعیتی بود که می‌دانست هیچ کس او را در آن دره عمیق پیدا نخواهد کرد. خانم تریسی امید خود را از دست نداد و سعی کرد با همسرش ارتباط تله پاتیکی برقرار کند. با تمرکز زیاد پیامی را مدام در ذهنش تکرار کرد و برای همسرش فرستاد: “اتفاقی افتاده کاری بکن!”

بعدها همسرش در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ” حس دلشوره عجیبی داشتم. احساس می‌کردم اتفاق بدی در حال افتادن است. برای همین به پلیس اطلاع دادم و ۹ ساعت بعد، گروه تجسس همسرم را در حالی که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد پیدا کردند.

توانایی‌های مغز پیچیده انسان

تله پاتی و قدرت ذهن انسان

مغز انسان پیچیده‌ترین و ناشناخته‌ترین عضو بدن است. اگرچه دانشمندان این باور عمومی را که ما فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مغزمان استفاده می‌کنیم را رد می‌کنند و معتقدند بیشتر بخش‌های مغز در همه انسانها فعال است، اما بی‌تردید توانایی و قابلیت‌های زیادی در این عضو از بدن نهفته که هنوز شناخته نشده است. یکی از این توانمندی‌ها، نیروی تله پاتی است که اگر چه به صورت ناخودآگاه و کم و بیش، بیشتر افراد آن را تجربه می‌کنند، اما امروزه ثابت شده است که یادگیری اصول انجام صحیح تله پاتی می‌تواند در زندگی روزمره ما بسیار کاربردی و اثرگذار باشد.

برخی از افراد تله پاتی را به دلیل تکرارناپذیر بودن و ناملموس بودن تجربیات آن، موضوعی شبه علم می‌دانند و آن را دستمایه‌ی ساخت فیلم‌های تخیلی قلمداد می‌کنند، اما دانشمندان در حال مطالعه و پژوهش این موضوع بوده و آزمایشات مختلفی را با استفاده از دستگاه‌هایی که قادر به ثبت امواج مغناطیسی مغز هستند انجام می‌دهند. این آزمایشات ماهیت و وجود ارتباط ذهنی تله پاتی را به اثبات رسانده‌ و این مطالعات پیش‌بینی آینده‌ای که انسانها به راحتی و بدون هیچ ابزار کمکی در حال ارسال و دریافت پیام ذهنی هستند را ممکن کرده‌اند.

شما از تله پاتی چه تجربه‌ای دارید؟

منابع:  alittlesparkofjoy  و  wikihow