هارد اكسترنال ابزاری اساسی برای آسان‌تر کردن زندگی سایبري شما است. با این حال ، با وجود انواع مختلفی که در بازار وجود دارد، كار بسيار سختي است كه بدانید کدام هارد اکسترنال برای شما مناسب‌تر است. هنگام خرید یک هارد اکسترنال جدید فاکتوهای زیادی بايد در نظر گرفته شوند، اما اصلی‌ترین آن‌ها فضای ذخیره‌سازی، سرعت، قابلیت حمل و قابلیت اطمینان است. با وجود بسیاری از اين عوامل، كار بسيار دشواري است که یک درایو خارجی را “بهترین” بدانیم، اما می‌توان چند درایو پیدا کرد که به صورت كلي، نیازهای هر کسی را برآورده کنند. در اين مقاله به چند مدل از بهترين هارد اكسترنال‌‌ها پرداخته شده است.

اگر شما براي ذخیره کردن اسناد مهم خود هارد اكسترنال لازم داريد یا اينكه جزو كساني هستيد كه به دليل اعتياد به بازي‌هاي كامپيوتري نياز به فضاي اضافي داريد، هارد اكسترنال WD My Passport Wireless Pro  را با باتری شگفت‌انگیز و اندازه جمع و جور آن به شما توصیه می‌کنیم.

WD My Passport Wireless Pro بهترين هارد اكسترنال از هر نظر

WD My Passport Wireless Pro  یک هارد اكسترنال قابل حمل بی‌سیم است که تقريبا مناسب برای عکاسان، فیلمبرداران، گیمرها و هر کسی است که به دنبال ذخیره و ویرایش اسناد مديا در دسترس است.My Passport Wireless Pro  دارای ۴k  جریان و بیش از  ۸۰۲.۱۱ ac  قابلیت Wi-Fi است. به عبارت دیگر، اين هارد اكسترنال عملکرد پر سرعتي را ارائه می‌دهد.

ویژگی Wi-Fi اين هارد اكسترنال همچنین به شما اين امکان را می‌دهد تا ویرایش‌هایي كه نياز به سرعت بيشتري دارند را از طریق تلفن‌های هوشمند، رایانه یا لپ‌تاپ خود در فایل‌های مديا انجام دهید. از طریق Wi-Fi ، می‌توانید فايل‌هاي مديا با کیفیت بالا را در تلفن خود، هر رایانه یا لپتاپ شخصي و يا MAC  و حتی در تلویزیون هوشمند خود بارگیری ، ویرایش و انتقال دهید.

اگر شغل شما به گونه‌اي است كه ساعات زیادی از روز را بايد از دفتر خود دور شوید، ممکن است این هارد اكسترنال گزینه مناسبی باشد زیرا همراه خود با یک پاور بانک داخلی ۶۴۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این بدان معنی است كه شما مي‌توانيد از اين ويژگي اين مدل هارد اكسترنال براي شارژ كردن ديگر دستگاه‌هايي كه معمولا همراه خود بيرون مي‌بريد و نياز به شارژ كردن آن‌ها داريد استفاده كنيد مثل گوشي همراهتان.

سايز اين مدل هارد اكسترنال ۱۲۶ ميلي متر در ۲۳ ميلي متر است كه خب همانطور كه گفته شد بسيار جمع و جور بوده و حمل و نقل آن آسان است. اين نوع هارد اكسترنال در ظرفیت‌های مختلفی از ۱TB تا ۴TB موجود است و قيمت آن بسته به ظرفیت آن متفاوت است.

هارد اکسترنال

مشاهده و خرید

 

WD My Book بهترین هارد اکسترنال از نظر ارزش

WD My Book یک هارد اکسترنال دسکتاپ بسیار قابل اعتماد است که برای ذخیره تعداد زیادی از فايل‌هاي چندرسانه‌ای از جمله عکس، فیلم، موسیقی، اسناد و موارد دیگر طراحی شده است. هارد اكسترنال WD My Book مجهز به محافظت در برابر رمز عبور است و شما مي‌توانيد با Apple Time Machine  یا WD Backup جوين شوید تا پرونده‌های خود را ایمن‌تر کنید.

اگر به دنبال یک روش ارزان برای ذخیره کلیه فیلم‌ها و بازی‌هایی هستید که روزانه بارگیری می‌کنید، ممکن است این هارد اكسترنال برای شما مناسب باشد. این نوع هارد اكسترنال به راحتی فايل‌هاي ۵ گیگابایت بر ثانیه را با سرعت USB 3.0 سریع منتقل مي‌كند. هارد اكسترنال  WD My Book می‌تواند میلیون‌ها عکس و هزاران ساعت فیلم ذخیره کند، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران حذف یا به روزرسانی فايل‌هاي خود باشید! نرم افزار ذخیره سازی پشتیبان WD به شما اين امکان را می‌دهد تا با پشتیبان گیری خودکار برنامه ریزی کنید تا بتوانید از امنیت و ذخیره فایل‌های خود اطمینان حاصل کنید.

اندازه این هارد اكسترنال ۶.۷ در ۱.۹ در ۵.۵ اینچ (HWD) و وزن آن ۲.۰۲ پوند است و به گونه‌ای طراحی شده است که روي دسكتاپ شما قابل جاگذاري است و مانند ديگر هاردهاي اكسترنال به راحتي در دسترس نيست. همچنین برای راه اندازي آن به آداپتور برق نياز داريد. این هارد اكسترنال دارای کابل  USB 3.0، آداپتور برق، WD Backup ،  WD Security و  WD Drive Utilities و همچنین راهنمای سریع نصب است. این هارد اكسترنال با Windows و Mac سازگار است.

هارد

مشاهده و خرید

 

WD Elements Desktop بهترین هارد اکسترنال از نظر تطبيق پذيري

هارد اکسترنال WD Elements Desktop فضای فراواني براي ذخیره سازی از ۲TB تا ۱۰TB را ارائه می‌دهد. این هارد اكسترنال بسیار متنوع است زیرا با کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی و لپ تاپ سازگار است. اگر شما یک گیمر هستید که به دنبال یک فضای اضافی روی کنسول خود هستید، یا فردي هستيد که رایانه شخصی شما به دلیل نداشتن هارد اكسترنال در حال کند شدن است، پس WD Elements Desktop  برای شما مناسب است. به جای حذف فايل‌ها، هارد اکسترنال WD Elements Desktop را به دستگاه خود وصل کرده و انتقال فایل‌ها را شروع کنید. به همین سادگی.

پس از بيرون آوردن  Desktop Elements از جعبه آن، آن را وصل کنید تا براي استفاده آماده باشد. ذخیره بالای ظرفیت اين هارد اكسترنال باعث انتقال سریع داده‌ها می‌شود ، بنابراین لازم نيست كه شما تمام روز در آنجا بنشینید و منتظر بمانید تا پرونده‌های شما منتقل شده و دستگاه‌های شما به ظرفیت عملکرد بهینه خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: ۵۰ مورد از بهترین تجهیزات جانبی دوربین عکاسی و فیلمبرداری

اين نوع هارد اكسترنال با داشتن اندازه ۴۸ میلی متر در ۱۳۵ میلی متر با ۱۶۵.۸ میلی متر (WLH)  جزو هارد اكسترنال‌هاي جمع و جور نیست. با این حال، بسيار بادوام ساخته شده است. سازنده اين هارد كيفيت آن را تضمين كرده و همچنين درایو آن برای احتیاط بیشتر در داخل محفظه‌اي بادوام نگه داشته می‌شود بنابراين دیگر نیازی به نگرانی در مورد شکستن آن نخواهيد داشت. اما با اين حال، Desktop Elements هیچ ویژگی امنیتی دیگری مانند رمز عبور یا نرم افزار محافظ را ارائه نمی‌دهد.

کارایی آمیخته با ظرافت

در صورتي که به یک هارد اکسترنال قابل اعتماد و بادوام نیاز دارید که فضای کافی را نیز در اختیار شما قرار دهد، Western Digital My Passport Pro بهترين گزينه براي شماست. این هارد اكسترنال به شما اين امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را از هر کجا حتي در حين حركت ويرايش کنید و یا انتقال دهيد.

هارد اكسترنالWD My Passport Pro دارای باتری بسیار قوی است و نيز به راحتي قابل حمل است. من فکر می‌کنم شما این ويژگي را دوست داشت ه باشید که دارای یک درگاه اضافی نیز هست كه برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن همراه شما یا کنترل کننده‌های بازی بسيار مناسب است.

اما براي ديگر پيشنهادهاي موجود پس از بررسی ده‌ها مدل برتر در بازار، ما Samsung T5 را به عنوان یک مدل همه کاره و با دوام مناسب برای بسیاری از اهداف پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر این نوع هارد اكسترنال مدل دلخواه شما نباشد، ما چند درایو مناسب دیگر براي پيشنهاد داریم که برای تهیه نسخه پشتیبان از فايل‌‌هاي شما، در هر شرایطی که باشند مناسب هستند.

بهترین هارد

مشاهده و خرید

 

بررسی سامسونگ T5 SSD

هارد اكسترنال سامسونگ T5 یک درایو کم حجم، مقرون به صرفه و با سرعت بالا است که به نظر می‌رسد یک پيشنهاد ذخیره سازی قابل حمل با كيفيت بالا است. اين نوع هارد اكسترنال با بهره‌گیری از آخرین نسل فناوری ۳D V-NAND سامسونگ، حداکثر ۲ ترابایت فضا را ذخيره كرده و ابعاد كوچكي نيز دارد، هرچند که در انواع مختلف و با اندازه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

هارد اكسترنال T5 سامسونگ که در پوسته‌ای محکم و آلومینیومی قرار دارد، ادعا می‌کند این درایو خارجی می‌تواند بدون مشکل در برابر افت به اندازه شش پا مقاومت کند. اگرچه به سختی به شما پیشنهاد می‌کنیم چنین ادعاهایی را به طور صد در صد بپذيريد اما خب مهم است که درایوهای خارجی که مانند درايوهاي داخلي توسط خود جسم كامپيوتر يا لپ تاپ محافظت نمی‌شوند به اندازه کافی محکم باشند که بتوانند در برابر ضربه‌ها کمی مقاومت از خود نشان دهند.

به لطف سرعت، اندازه کم حجم و ویژگی‌های اضافی مانند نرم افزار رمزنگاری سازگار، هیچ هارد اكسترنال دیگری وجود ندارد که بتوانیم به اندازه هارد اكسترنالSamsung T5 سامسونگ به شما توصیه کنیم. هرچه به سمت بالای طیف فضای ذخیره سازی بروید قيمت اين هارد اكسترنال گران‌تر مي‌شود . براي مثال مدل ۲TB چند صد دلار قیمت خواهد داشت  اما بسیار ارزان‌تر از آن است که چند سال پیش بود و اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید بهترين هارد اكسترنال براي شما خواهد بود.

هارد اکسترنال سامسونگ

مشاهده و خرید

 

 Seagate Backup Plus Ultra Slim قابل حمل و سبك

اگر به دنبال يك هارد اكسترنال قابل حمل با قیمت مناسب هستید، Seagate Backup Plus Ultra Slim Portable  به احتمال زیاد متناسب با انتظارات شما خواهد بود. اين نوع هارد اكسترنال نه تنها ۴.۸ اونس وزن دارد و ضخامت آن فقط ۹.۶۵ میلی متر است، بلکه قیمتی مقرون به صرفه نيز دارد.  ۸۰ دلار برای ۲TB یا ۶۰ دلار برای ۱TB آن. با وجود اينكه سرعت اين نوع هارد اكسترنال با هاردهاي پرسرعت به نسبت قابل مقايسه نيست اما معیارها به ما نشان می‌دهند که با داشتن وزن بسيار كم و قابل حمل بودن آن‌ها، می‌تواند با هر هارد اكسترنال خارجي در بازار رقابت کند. جنس اين هارد اكسترنال پلاستيك بوده كه در قسمت بالاي آن كمي آلومينيوم نيز به كار رفته است.

هاردهای اکسترنال

مشاهده و خرید

 

Adata SE730H با دوام‌ترين هارد اکسترنال

آيا به دنبال یک درايو SSD  با دوام فوق العاده هستید؟ شما آن را پیدا کردید! هارد اكسترنال اي ديتا ۵۰۰ گیگابایتی برای مقاومت در برابر شرایط سخت، با عایق کاری  IP68، ضد ضربه بودن طبق استانداردهاي نظامی و ضد آب بودن طراحی شده است. این نوع هارد اكسترنال مي‌تواند در آب با عمق ۶ پا به مدت يك ساعت دوام بياورد، بنابراین باران و آب نمي‌تواند خطری برای آن ایجاد کند. اين نوع هارد اكسترنال براي اتصال از USB 3.1 Gen 2 نوع C استفاده می‌کند (برای بار خواندن و نوشتن تا ۵۰۰ مگابایت در ثانیه) ، بنابراین سازگاری نباید مشکلی ایجاد کند. در حالی که می‌توانید این درایو را در هر كجا كه خواستيد با خود ببريد، باید مراقب باشید که آن را گم نكنيد، زیرا تنها چند سانتی متر طول دارد.

هارد اکسترنال کوچک

مشاهده و خرید

Western Digital My Passport Ultra هارد اکسترنال با بهترين قيمت

هارد اكسترنالWestern Digital My Passport  که به تازگی معرفی شده است، سبک‌ترین مدل موجود در بازار نیست، اما با ضمانت سه ساله و اعتبار WD برای قابلیت اطمینان همراه است. همچنین اينكه اين نوع هارد اكسترنال با قیمت پایین در دسترس است. مدل ۱TB صرفاً ۵۰ دلار قیمت دارد. مهم‌تر از همه، این هارد اكسترنال نیازی به نیروی خارجی ندارد و ساختاری براق و شیکی را به نمایش می‌گذارد كه به احتمال زیاد به همین دلیل برای بسیاری از افراد اولین انتخاب است. اين مدل هارد اكسترنال حتی در رنگ‌های مختلف وجود دارد.

هارد wd

مشاهده و خرید

 

Western Digital My Book Duo بهترین هارد اکسترنال حرفه‌اي براي ذخیره سازی

اگر می‌خواهید یک هارد اكسترنال داشته باشيد كه به مدت طولاني برايتان دوام بياورد، WD MyBook Duo  یک انتخاب عالی است. این هارد اكسترنال عظیم با حداکثر فضاي ذخيره سازي  ۲۰ ترابایت ۸۰۰ دلار یا حداقل فضاي ذخيره سازي ۴TB با قیمت ۲۵۹ دلار در بازار موجود است. شما می‌توانید دو درایو موجود در این محوطه را به عنوان RAID پیکربندی کنید. همچنين اينكه، با خريد اين نوع هارد اكسترنال فضای ذخیره سازی زیاد و دو سال ضمانت از یک برند معتبر دریافت می‌کنید.

MyBook Duo که از USB 3.1 كه از انتقال اطلاعات با سرعت بالا پشتیبانی می‌کند به این معنی که می‌توانید درایوهای شکسته را جایگزین کنید و مدت طولانی پس از خرابی درایوها از محفظه استفاده کنید و با پشتیبانی کامل از رمزگذاری سخت افزار AES 256 بیتی، می‌توانید مطمئن شوید که هیچ کس نمی‌تواند اطلاعات شما را جز شما بخواند.

هارد اکسترنال جدید

مشاهده و خرید

 

Western Digital Passport My Wireless بهترین هارد اکسترنال بي‌سيم

برای کاربران پرمشغله بخصوص آن‌هایی که مدت طولاني در خارج از منزل هستند،  اتصال SSD به USB و سپس به رایانه مي‌تواند بسيار زما‌ن‌بر باشد. نسخه بی سیم هارد اكسترنال Western Digital Passport My Wireless با ارائه جریان بی سیم برای بررسی سریع عکس‌ها و فیلم‌ها و آپلودهای آسان، این مشکل را کاهش می‌دهد. یک دکمه لمسی فایل‌ها را از کارت SD یا یک دستگاه USB (هر دو در درایو یکپارچه) منتقل می‌کند. قابلیت‌های بی‌سیم می‌تواند ۱۰ ساعت جریان ۷۲۰p داشته باشد و در صورت لزوم می‌تواند تا ۴k فیلم را مدیریت کند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این یک انتخاب عالی برای عکاساني است كه دائما در حال حرکت هستند.

برترین هاردهای کوچک

مشاهده و خرید

 

منابع:

digitaltrends

imore