دانلود رایگان کتاب | رمان های پر فروش کلاسیک به انتخاب goodreads

معروف ترین کتاب های پر فروش به انتخاب goodreads

رمان خواندن یکی از بهترین راه ها برای جدا شدن از دنیایی که در آن وجود داریم و وارد شدن به یک دنیای زیباتر و جذاب تر است. با کتاب میتوان هر غیرممکنی را ممکن کرد. خلاقیت، تقویت قوه تخیل، رویاپردازی، کسب انرژی و… تمام هدایایی است که کتاب برای ما به ارمغان می آورد.

رمان ها از میان انواع موضوعاتی که کتاب ها شامل آنها هستند، طرفداران خاص خودش را دارد. رمان انسان را به داستان اشخاصی دعوت می کند که سرشار از شگفتی و تنوع می باشند.

در این میان رمان هایی وجود دارند که تمام این ویژگی ها را به زیبا ترین شکل ممکن برای ما به تصویر می کشند. زیرا نویسنده آنها خود و خواننده را به خوبی می شناسد و درک می کند. بنابراین بیشترین تاثیر را بر ذهن خواننده می گذارد. در این بین، پرفروش ترین کتاب های جهان همیشه مورد توجه کتاب خوانان و همچنین کسانی که به تازگی میخواهند کتاب خوانی را شروع کنند بوده است.

در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین رمان های کلاسیک دنیا آشنا کنیم که جز پر فروش ترین کتاب های سایت آمازون بوده و حداقل امتیاز 4 ستاره در سایت goodreads را بدست آورده اند.

1- رمان غرور و تعصب “Pride and Prejudice”

کتاب-غرور و تعصب

رمان غرور و تعصب، اثری زیبا و درخشان از جین آستن، روایت داستانی از عشق، غرور و قضاوت هایی است که عشق را به خود آلوده می کند.
این کتاب توسط”جین آستن” در سن 21 سالگی او نوشته شد و یکی از بهترین اثر آستن نیز به شمار می رود. جین آستن این کتاب را با نام “بچه دلبندم” میخواند و به مدت 17 سال انتشار آن به طول انجامید.

از زمان 1813، رمان غرور و تعصب یکی از محبوب ترین رمان های زبان انگلیسی باقی مانده است. فیلم غرور و تعصب نیز از روی همین کتاب فیلم سازی شده است که در سال 2005 ساخته شد. جین آستن در تمام کارهایش و به ویژه در این اثر، زندگی اجتماعی و خانوادگی جامعه ی انگلیس را به تصویر کشیده است و همچنین از جایگاه زنان، نحوه ی قضاوت و تصمیم گیری ها و… سخن می گوید.

خلاصه داستان

غرور و تعصب داستانی است رمانتیک که شرح خانواده ی بنت و 5 دختر جوانشان که در سن ازدواج با همسایگان و اطرافیانشان و روابط خانوادگی آنها می باشد.
داستان حول محور 5 دوشیزه جوان خانواده ی بنت جین و الیزابت و مردان جوانی به نام بینگلی، ویکهام و دارسی است. آقای بینگلی، مردی است جوان از خانواده ی اصیل و ثروتمند که به تازگی در آنجا ساکن شده است. وجود مردی جوان با این ویژگی ها، همسایگان را به تکاپو وا داشته است تا او را به دامادی خود منسوب کنند. تمام این داستان ها از یک مهمانی و مجلس رقص آغاز می شود…

شما می توانید کتاب “غرور و تعصب” را به زبان اصلی در مالتینا مشاهده و خریداری کنید…

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “غرور و تعصب”:

غرور و تعصب – جین آستن

2- کتاب رمان 1984

کتاب-1984

کتاب معروف 1984، شاهکاری قدرتمند از “جورج اورول” می باشد که در سال 1948 منتشر شد. این کتاب به گونه ای است که هیچگاه قدیمی نمی شود و خواندن آن در هر عصری یادآورد زندگی در همان لحظه است. یکی از اعجوبه های زمان و داستان نویسی را می تواند در این کتاب پیدا کرد، زیرا که این کتاب در کمال خیالی بودن، طیف هایی از واقعیت را نیز به همراه دارد و ذهن خواننده را به چالش می کشد.

این کتاب، داستانی است پادآرمانشهر – تصویر جامعه ای خیالی که در آن ویژگی های منفی بیشترین نقش را دارند و مورد قبول هیچ انسانی نمی باشد- که زندگی اجتماعی مردم در آن همیشه زیر نظر سیاست است و آزادی فردی در این جامعه معنایی ندارد.این اعتقاد جورج اورول است که اگر روند تاریخ تغییر نکند، انسان ها انسانیت خودشان را از دست می دهند.

خلاصه داستان

این کتاب شرح دنیایی است که متشکل از سه کشور به نام های: ” اوراسیا، ایستیشیا و اوشینیا” می باشد. این دنیای ترسناک در لندن که در کشور اوشینیا واقع است رخ می دهد. جامعه ی این کشور به سه طبقه اجتماعی تقسیم شده است: طبقه ی کارگر، اعضای عادی حزب، اعضای رده بالا حزب. تمام افرادی که در این سه رده قرار دارند باید از شخص یا چیزی به نام “برادر بزرگ” اطاعت کنند. برادر بزرگ را هیچکس ندیده و نمی شناسد و این همیشه معمایی است که در ذهن مردم جامعه قرار دارد.

تمامی افراد جامعه توسط تلویزیون هایی که در سرتاسر کشور قرار دارد، تحت نظر هستند. با کوچکترین صحبت و خطایی درباره ی برادر بزرگ و حزب آنها دستگیر شده و مجازات می شوند. قوانینی نظیر نداشتن رابطه ی احساسی، فرزند، تعلقات، ننوشتن و …

برای مشاهده و خرید این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید…

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “1984”:

1984-جورج اورول

3- کتاب گتسبی بزرگ “The Great Gatsby”

کتاب-گتسبی بزرگ

از جذاب ترین و فاخر ترین رمان های نوشته شده در دنیا، کتاب “گتسبی بزرگ” است. این کتاب روایت مردی است عجیب، خاص و عاشق که هیچکس از رمز و راز زندگی واقعی آن با خبر نیست. این رمان توسط “اف. اسکات فیتزجرالد” (F. Scott Fitzgerald) در سال 1925 نوشته شده است.
پس از فوت فیتزجرالد در سال 1940 و پس از جنگ در سال های 1945 و 1953، این کتاب تجدید چاپ شد و مورد توجه خوانندگان قرار گرفت. رمان “گتسبی بزرگ” از بهترین رمان های قرن آمریکا و همچنین بیست و دومین رمان برتر انگلیسی زبان قرن معرفی شد.
این کتاب هب گونه ای بزرگ و ارزشمند است که به عنوان کتب استاندارد در دانشگاه ها و مدارس سراسر جهان در رشته ی ادبیات آمریکا تدریس می شود.

خلاصه داستان

داستان از نگاه مردی به نام “نیک” روایت می شود و دیدگاه اش را نسبت به آقای گتسبی بیان می کند. نیک از آمریکا شمالی به نیویورک مهاجرت کرده و در همسایگی مردی قرار دارد که هر شب مهمانی های بزرگی برپا می کند و بسیار ثروتمند می باشد. معمای برگزارکننده این مراسم ها و چگونگی بدست آوردن ثروت به این بزرگی، نیک را به چالش می کشد. تا اینکه یک روز دعوت نامه ای از گتسبی – همسایه ثروتمند او- به دستش می رسد.

نیک با گتسبی به مرور صمیمی می شود و پی می برد که تمام این مهمانی ها هدفی است برای دیدن معشوقه قدیمی گتسبی که شاید روزی او به مهمانی اش بیاید. نیک متوجه می شود که معشوقه ی گتسبی همان دخترخاله اش است که خانه ای در آن سوی دریاچه و درست روبرو خانه ی گتسبی دارد. تا اینکه او تصمیم میگیرد برنامه ایی ترتیب دهد تا این دو یکدیگر را ملاقات کنند…

کتاب “گتسبی بزرگ” را میتوانید به زبان اصلی در مالتینا خریداری کنید…

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “گتسبی بزرگ”:

گتسبی بزرگ-اسکات فیتزجرالد

4- کتاب جین ایر (Jane Eyre)

کتاب-جین ایر

از مشهورترین کتاب های “شارلوت برونته” میتوان رمان “جین ایر” نام برد. این کتاب که تقریبا ریشه در زندگی خود نویسنده دارد، در سال 1847 در سن 30 سالگی برونته منتشر شد. این رمان از همان ابتدا یکی از معروف ترین و محبوب ترین اثر انگلیسی زبان شد. شارلوت برونته در سن 38 سالگی و در انتظار تولد فرزند اول، درگذشت.
این رمان به قدری زیبا و تاثیرگذار است که نمایشنامه های متعدد، فیلم سینمایی و حتی اپرا نیست از آن ساخته شده است و یکی از پر فروش ترین رمان های جهان به شمار می رود.

خلاصه داستان

داستان درباره ی دختری است به نام “جین ایر” که در سنین کودکی خانواده اش را از دست داده است و مجبور به تنهایی شده است. عمه ی جین نگهداری اش را به عهده نمی گیرد و او را به پرورشگاه می فرستد. جین زندگی کردن را در پرورشگاه می آموزد، اینکه چگونه به تنهایی و بدون پول و خانواده زندگی اش را سپری کند.

سپس به خانه ی شخصی به نام آقای راچسر به عنوان معلم استخدام می شود. پس از گذشت مدتی متوجه می شود که همسر این آقا در طبقه ی بالا خانه زندگی می کند و دیوانه است اما آقای راچسر به جین علاقه مند شده است…

شما میتوانید کتاب “جین ایر” اثر شارلوت برونته را در خانه ی خود داشته باشید…

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “جین ایر”:

جین ایر-شارلوت برونته

5- کتاب جنایت و مکافات “Crime and Punishment”

کتاب-جنایت و مکافات

این کتاب در سال 1866 توسط نویسنده بزرگ روسی”داستایوسکی” نوشته شد. جنایت و مکافات نیز مانند دیگر کتاب های داستایوسکی در شرایط سخت این نویسنده انتشار یافت. 7 سال پیش از انتشار داستایوسکی نامه ای خطاب به برادرش توضیح داد که طرح اولیه این داستان را در زندان نوشته است و به نام “اقرارنامه ای به شکل رمان” آن را ثبت کرده است. و در سال 1866 به طول 1 سال در مجله ی “The Russian Messenger” چاپ شد و بعد از ان به شکل کتاب آن را منتشر کرد.

رمان جنایت و مکافات برنده نوزدهمین دوره نمایشگاه کتاب سال ایران در سال 1379 و بهترین ترجمه در ادبیات داستانی انتخاب شد. فیلم سینمایی ایرانی “پل خواب” نیز از این کتاب برگرفته شده است.

خلاصه داستان

جوانی 23 ساله، “رومانویچ راسکلنیکف” شخصیت اصلی رمان است که دارای فکری خاص و کنجکاو می باشد. مرد جوانی با چهره ای زیبا که فقر و بی پولی باعث شده است تا با زندگی و دنیای اطراف اش احساس بیگانگی کند. او همیشه با خودش صحبت می کند و به موضوعات مختلف فکر میکند. حتی در هنگام راه رفتن زمزمه می کند و یا با صدای بلند خودش را مورد خطاب قرار می دهد.

جوانی که ناعدالتی و بیچارگی دنیای اطرافش او را به تنگ آورده. داستان از آنجایی خاص می شود که راسکلنیکف پس از این همه کشمکش تصمیم میگیرد که نقشه ای که در سر دارد را عملی کند و “الینا ایوانونا”، پیرزن نزول خور، را با تبر به قتل برساند.

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “جنایت و مکافات”:

جنایت و مکافات-داستایوسکی

6- کتاب رمان بلندی های بادگیر “Wuthering Height”

کتاب-بلندی های بادگیر

رمان زیبای بلندی های بادگیر، تنها رمان نویسنده “امیلی برونته” می باشد. او تنها با نوشتن یک کتاب توانست به شهرتی جهانی دست یابد. این رمان خارق العاده در سال 1847 منتشر شد. دلیل متفاوت بودن و مورد توجه خوانندگان قرار گرفتن آن، به این خاطر است که توضیح داستان از سوی نویسنده نیست و همچنین دارای لحنی شاعرانه و دراماتیک می باشد.

“عشق هرگز نمی میرد” نام دیگر رمان “بلندی های بادگیر” می باشد. این کتاب را میتوان به عنوان عاشقانه ترین رمان انگلیسی برشمارد.

امیلی برونته شاعر و نویسنده بریتانیایی در سال 1848 در سن 30 سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت. او خواهر نویسندگان بزرگ کلاسیک جهان، “شارلوت برونته” و “ان برونته” بود. امیلی برونته را به نام “الیس بل” هم می شناسند.

خلاصه داستان

این کتاب شرح داستان دو معشوق به نام های “کاترین” و “هتکلیف” است که در میان این دلباختگی دشواری ها و دردسرهایی که در پیشرو آنها روایت می کند.
مرد جوان ثروتمندی به نام “لاکوود” که اهل جنوب انگلیس است، خانه ای را در یورکشایر برای داشتن یک زندگی آرام تر اجاره می کند. لاکوود به رسم ادب، پیش صاحب خانه ی خود، “هیث کلیف” می رود که در بلندی بادگیر زندگی می کند. اما در این زندگی همه چیز عجیب است. رفتار آقای “هیث کلیف” نجیب زاده متفاوت و غیر اجتماعی می باشد. تمام این نشانه های غیرعادی بودن داستان را به سمت کشف راز این خانه و اعضای آن سوق می دهد.

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “بلندی های بادگیر”:

بلندی های بادگیر-امیلی برونته

7- ماجراهای هاکلبری فین “The Adventures of Huckleberry Finn”

کتاب-ماجراهای هاکلبری فین

ماجراهای هاکلبری فین یا “سرگذشت هاکبری فین” اثری است ارزشمند از “مارک تواین”، نویسنده قدرتمند و طنزپرداز آمریکایی در قرن نوزده. این کتاب منتشر شده در سال 1884 طنزی است در پی نقد جامعه که خواننده را به فکر وا می دارد.

یک سال پس از انتشار این کتاب، کتابخانه های عمومی “ماساچوست” به علت زبان به ادبانه ی این کتاب، ممنوع اعلام کردند. این کتاب حاوی زبانی است کاملا عامیانه که هرکسی در هر سنی می تواند با خواندن اش به آن علاقه مند شود. این زبان عامیانه و روان یکی از علل اصلی حضور نام این کتاب در بین معروف ترین رمان های پر فروش تاریخ می باشد.

“ارنست همینگوی” درباره ی این رمان می گوید: تمام ادبیات امروزی آمریکا از یک کتاب به نام “سرگذشت هکلبری‌فین” سرچشمه می‌گیرد. این بهترین کتاب ماست. همه آثار آمریکایی از این کتاب سرچشمه می‌گیرد. پیش از این چیزی نبود و پس از آن هم چیزی به آن خوبی نیامد.

خلاصه داستان

تمامی داستان همانطور که از اسم کتاب پیداست، درباره ی پسری به نام “هاکلبری فین” به همراه برده ای فراری به نام “جیم”. هاکلبری فین پسری است از خانواده ی پدری الکلی که بعد از چند سال پدرش گم می شود. هاکلبری با خواهرش زندگی می کند که برده ای به نام جیم دارد. کل داستان حول محور -آزادی جیم از بردگی و همچنین خانواده و پدر هاکلبری می باشد که وقایای عجیبی رخ می دهد…

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “ماجراهای هاکلبری فین”:

ماجراهای هاکلبری فین-مارک تواین

8- کتاب رمان لولیتا “Lolita”

کتاب-لولیتا

این رمان نوشته “ولادمیر ناباکوف” روسی است و در همان ابتدای انتشارش، توجه بسیاری را از سوی نویسندگان کلاس جذب خود کرد. این رمان، بیانی سرشار از بازی با کلمات از یک عشق مضحک شعله ور و پر زرق و برق است. لولیتا شاهکاری بی نظیر از عشق، توهم و هوس است.

نام رمان لولیتا در بین لیست های مهمی از خواندنی ترین و پرفروش ترین رمان های جهان به چشم می خورد. 100 رمان برتر به انتخاب مجله تایمز، 100 رمان برتر کتابخانه مدرن و big read، نام لولیتا را به عنوان یکی از رمان های پر فروش عاشقانه معرفی کرده اند.

خلاصه داستان

هامبرت هامبرت، محقق رومانتیک و زیباپسند، به کلی عاشق و دل داده لولیتا هیز شده است. لولیتا دختر 12 ساله ابریشمین پوست و بلورین تن و بسیار زیبای خانم صاحب خانه هامبرت است. هامبرت با وجود عدم رضایت و تنها از سر نزدیک شدن به لولیتا، تن به ازدواج با خانم هیز، مادر لولیتا داده است. هامبرت عمیقا از تعقیب و گریز نافرجام این عشق رنج می برد. و آنگاه که خود لولیتا نیز در جای دیگری به دنبال توجه و عاطفه می گردد، این مصیبت برای هامبرت ناامیدی را هم به دنبال می آورد.

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “لولیتا”:

لولیتا-ولادمیر ناباکوف

9- کتاب موش ها و آدم ها “Of mice and men”

کتاب-موش و آدم ها

“موش ها و آدم ها” رمان کوتاهی از “جان اشتاین بک” است که حکایت دو کارگر خارجی را نقل می کند که در دوران رکود اقتصادی بزرگ، به دنبال یافتن کار هستند. جورج و رفیق ساده لوحش، لنی، تنها چیزی که دارند یکدیگر و یک رویای بزرگ است. رویایی که یک روزی بالاخره صاحب زمین خود شوند. پرداختن به مضمون هایی جهانی و مفاهیمی عامه پسند مثل یک دوستی مشترک و نمایش تنهایی و محرمیت کارگران آمریکایی، موش و آدمها را به یکی از نوشته های پرطرفدار جان اشتاین بک و بهترین رمان های پر فروش تاریخ بدل کرده است. نوشته ای که موفقیت های زیادی را نصیب این رمان و چندین نمایش خیابانی و فیلم وابسته به آن کرد.

خلاصه داستان

آن دو سر انجام صاحب کاری در یک مزرعه در سالیناس ولی کالیفورنیا می شوند. اما رویاهای آن ها هنگامی نقش بر آب می شود که لنی، در کشاکش علیه ظلمی شدید، درک نشدن و حسادت، قربانی قدرت خودش می شود.

رمان آموزنده “موش و آدم ها” را میتوانید در مالتینا مشاهده کنید و در صورت تمایل خریداری کنید.

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “موش ها و آدم ها”:

موش ها و آدم ها-جان اشتاین بک

10- کتاب کنت مونت کریستو “The count of Monte Cristo”

کتاب-کنت مونت کریستو

کنت مونت کریستو رمانی به قلم توانای “الکساندر دوما” است. نویسنده پروایی از حقیقت نمایی ندارد. نوشته هم صریح، ساده و روان است. این رمان به سبب غنای ادبی و روابط تامل برانگیزی که بین شخصیت های خود دارد، همچنان برای بسیاری از خوانندگان جذابیت مخصوص به خود را دارد و در بین رمان های پر فروش تاریخ جا خوش کرده است.

قصه بی نظیر و حماسی سرشار از رنج و عذاب دوما، که الهام گرفته از ماجرای واقعی به اشتباه زندانی شدن یک زندانی است، برای نخستین بار در دهه 1840، مورد توجه خیل عظیمی از مردم قرار گرفت.

خلاصه داستان

ادموند دانته در زندان قلعه گریم افتاده، بخاطر جرمی که هرگز مرتکب نشده است. در همانجا متوجه آوازه حضور یک گنج می شود. گنجی که در جزیره مونت کریستو پنهان شده است. او در همان زندان نه تنها نقشه فرار، بلکه نقشه رسیدن و بیرون کشیدن آن گنج را نیز می ریزد. به کمک این نقشه توجه سه زندانبان مسئول نگهداری از او را نیز جلب می کند

بعدها رابین باس، ترجمه ای روان از این کتاب و به سبک نگارش خود دوما، در زبان انگلیسی از این کتاب نگاشت. ویرایش های مختلفی نیز به انضمام مطالب اضافی و یادداشت هایی برای درک بهتر مطالب کتاب، به بازار ها عرضه شدند.

مشاهده و خرید

دانلود پی دی اف فارسی کتاب “کنت مونت کریستو”:

کنت مونت کریستو-الکساندر دوماست

جمع بندی

در طول تاریخ رمان های پر فروش و کتاب های عاشقانه بسیاری نوشته شده است. به سختی می توان از بین این آثار و شاهکار های ادبیات لاتین، برخی را بر دیگر کتاب ها برتری داد. اما برخی از این آثار برای همیشه در قلب تاریخ ادبیات کتاب های عاشقانه حک شده باقی می مانند. سایت goodreads دسته بندی جامعی از این کتاب ها در زمینه های مختلف ارائه می دهد. شما به راحتی می توانید این کتاب های و رمان های پر فروش را به زبان اصلی و از طریق مالتینا خریداری نمایید.

خواندن کتاب ها به زبان اصلی، یکی از جذاب ترین و بهترین تجربه های هر فرد می تواند باشد. دست یافتن به کتاب های چاپ اصلی در ایران با چالش هایی همراه است اما با وجود همراه همیشگی شما “فروشگاه مالتینا” به راحتی می توانید هر کتابی را از آمازون انتخاب کرده و سپس خریداری کنید و درب منزلتان تحویل بگیرید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید کتاب از آمازون

کارزار نویسندگان ایرانی و افغان برای افزودن زبان فارسی به کتاب‌های آمازون

منبع: Goodreads

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024