ممکن است همه هدفون‌ها از نظر ظاهری مانند هم به نظر برسند، اما حقیقت این است که انواع مختلفی دارند و دارای کاربردهای مختلفی نیز هستند. برخی از آن‌ها بسیار سبک و با ظرافت طراحی شده‌اند تا به راحتی درون گوش شما جای بگیرند. معمولا ایرباد و هدفون را به گونه‌ای طراحی می‌کنند تا برای ورزشکاران و یا علاقه‌مندان به دومیدانی مناسب باشند.

به طور کلی هدفون‌ها از نظر طراحی در دو گروه جای می‌گیرند. نوع اول در داخل گوش قرار می‌گیرد و معمولا برای استفاده‌های روزمره و هنگام ورزش کردن بسیار مناسب است. این نوع هدفون‌ها فضای کمی به خود اختصاص می‌دهند و اگر سیمشان را جمع کنید، به آسانی می‌توانید آن‌ها را در جیب خود جای دهید و هرجایی که دوست داشتید به موسیقی گوش دهید. گروه دیگر دور گوش قرار می‌گیرد و تقریبا ابعاد آن‌ها بزرگ طراحی شده‌ است. درعوض گوش دادن به موسیقی با آن‌ها دارای کیفیت و لذت بیشتری است.

بدون شک استفاده از ایربادها خواه مدل‌های باسیم یا بی‌سیم یکی از بهترین روش‌ها برای گوش دادن به موسیقی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی مدل‌های مختلف ایرباد و هدفون بپردازیم. اگر چه ایربادهای بی‌سیم واقعی مانند Apple AirPods، Sony WF-1000XM3 و Beats Powerbeats Pro محبوبیت مدل‌های بی‌سیم را افزایش داده‌اند، اما هنوز هم هدفون‌های باسیم و گردنبندی به دلیل امنیت بیشتر و کیفیت بهتر صدا ارزش خود را میان مشتریان حفظ کرده‌اند. با وجود گزینه‌های فراوان، انتخاب ایرباد و هدفون مناسب می‌تواند مشکل باشد، برای کمک به شما ما بهترین هدفون‌ها را از نظر ارزش پولی و همچنین کیفیت صدا، طراحی و امکانات جمع‌آوری کرده‌ایم

نحوه انتخاب بهترین ایرباد و هدفون

بهترین ایرباد و هدفون موجود در بازار، آن‌هایی هستند که شما در هنگام استفاده طولانی مدت احساس خستگی نکنید. اگر به دنبال یک ایرباد / هدفون برای استفاده در پیاده‌روی و دویدن هستید، هدفونی را انتخاب کنید که مقاومت IPX4 یا بالاتر در برابر آب داشته باشد. این بدان معنی است که آن‌ها قادر به تحمل مقداری عرق و همچنین اندکی باران هستند.

در فهرست ما انواع هدفون‌های با سیم و بی‌سیم وجود دارد، اما بیشتر مدل‌های جدیدتر بی‌سیم طراحی شده‌اند. در حال حاضر هدفون بی‌سیم مورد علاقه ما، هدفون سونی مدل WF-1000XM3 است که از نظر طراحی و کیفیت یک قدم جلوتر از دیگر انواع ایرباد و هدفون موجود در بازار است، این هدفون بی‌سیم، صدای واقعی را با فناوری حذف نویز پخش می‌کند.

در هنگام انتخاب هدفون توجه داشته باشید که طول عمر باتری مناسبی داشته باشد، در این صورت می‌توانید مطمئن باشید باتری هدفون شما هنگام گوش دادن به موسیقی خیلی زود قطع نمی‌شود.

اما از همه این موارد مهم‌تر کیفیت پخش صدای هدفون است. سعی کنید هدفونی انتخاب کنید که بهترین صدا را داشته باشد. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی هستید ایرباد و هدفون را خریداری کنید که از الگوریتم‌های رمزنگاری‌ صوتی Hi-Res مانند LDAC وaptX HD Bluetooth پشتیبانی کند.

در فهرست زیر به بررسی بهترین ایرباد و هدفون‌های ارائه شده در سال ۲۰۲۰ خواهیم پرداخت و شما را با مشخصات هر یک از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

بهترین ایرباد و هدفون‌های ارائه شده در سال ۲۰۲۰

 

۱- هدفون درون‌گوشی وان مور (۱More) مدل Triple Driver

اگر به دنبال یک هدفون با صدای خوب و قیمت مناسب هستید، این هدفون را انتخاب کنید.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • استفاده از کنترل پلاستیکی ارزان قیمت
  • کیفیت ساخت و طراحی عالی
  • قیمت مناسب تر

برخی از مشخصات

  • وزن: ۱۸ گرم
  • محدوده فرکانسی: ۲۰ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز
  • حساسیت: ۹۹ دسی‌بل در ۱ کیلوهرتز
  • طول کابل: ۱۲۵ سانتی‌متر

یکی از بهترین هدفون‌های با سیم که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ خریداری کنید، هدفون Triple Driver است. تنها پس از چند هفته استفاده از هدفون‌های ۱MORE Quad Driver و ۱More Triple Driver متوجه می‌شوید که این هدفون‌ها نسبت به دیگر هدفون‌های هم‌رده خود بسیار ارزشمند بوده و دارای قیمت مناسبی نیز هستند. پیدا کردن هدفونی با قیمت ۱۰۰ دلار که کیفیت صدا و ساخت بهتری از ۱More Triple Driver داشته باشد، مشکل به نظر می‌رسد.

اگر به دنبال یک هدفون با کیفیت ساخت بهتر هستید می‌توانید مدل ۱ MORE Quad Drivers را انتخاب کنید. البته این هدفون دارای ایراداتی نیز هست. به عنوان مثال کابل پلاستیکی آن کیفیت مطلوبی ندارد و به نظر می‌رسد ریموت کنترل آن از مواد ارزان قیمت ساخته شده است. با این‌حال در مقایسه با قیمت آن، می‌توان گفت که این ایرادات اهمیت چندانی ندارند و با این هزینه نمی‌توان کیفیت بهتری ارائه کرد.

هدفون ها

 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید هدفون و معرفی جدیدترین هدفون های ۲۰۱۹ دنیا

۲- ایرباد بی‌سیم سونی مدل WF-1000XM3 True

یک هدفون با ویژگی حذف نویز واقعی که رویای شما را تحقق می‌بخشد.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • شنیدن لذتبخش موسیقی
  • برای استفاده هنگام ورزش مناسب نیست
  • ظاهر مخفی
  • حذف نویز واقعی

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۷۰ گرم
  2. محدوده فرکانسی: ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  3. میزان کارکرد باتری: ۱۸ ساعت
  4. NFC دارد

همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از ایربادهای با سیم نیز ویژگی حذف صدا وجود ندارد، اما شرکت سونی این ویژگی را بر روی مدل‌های بی‌سیم پیاده‌سازی کند که کار فوق‌العاده‌ای است. هدفون سونی مدل WF-1000XM3 True به‌خوبی صداهای محیط را حذف می‌کند و تجربه شنیدن یک صدای دلپذیر را برای شما رقم می‌زند.

انواع هدفون

 

۳- هدفون بی‌سیم RHA مدل RHA MA390

این هدفون یکی از بهترین نک‌باد‌ها (هدفون گردنی) در محدوده قیمتی مربوط به خود است. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر را نام برد.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کیفیت ساخت فوق‌العاده
  • ایده‌آل نبودن برای استفاده هنگام تمرین‌های ورزشی
  • صدای پویا
  • قیمت مناسب تر

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۲۴ گرم
  2. حساسیت: ۱۰۰ دسی‌بل
  3. میزان کارکرد باتری: ۸ ساعت
  4. محدوده فرکانسی: ۱۶ تا ۲۲۰۰۰ هرتز

اگرچه آینده صنعت هدفون متعلق به ایربادهای بی‌سیم است، اما هنوز هم از نظر حفظ باتری و قابلیت اطمینان فوق‌العاده عمل نمی‌کنند. علاوه بر این، این هدفون‌ها به‌راحتی گم می‌شوند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. یک گزینه جایگزین عالی برای آن‌ها، استفاده از نک‌باد‌ها (هدفون گردنی) بی‌سیم است. چرا که این نوع از هدفون‌ها دارای طول عمر بیشتر برای شنیدن پیوسته موسیقی و کیفیت بی‌سیم بهتری هستند. یکی از بهترین نک‌بادهای موجود در بازار بدون شک هدفون بی‌سیم RHA مدل RHA MA390 است.

۴-  Cambridge Audio مدل Melomania 1

این هدفون بی‌سیم دارای صدای فوق‌العاده است. از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • ممکن است دکمه‌های کنترلی آن خیلی شما را راضی نکنند.
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت
  • طراحی عالی

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۹.۲ گرم
  2. حساسیت: ۹.۸ دسی‌بل
  3. میزان کارکرد باتری: ۴۵ ساعت
  4. محدوده فرکانسی: ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
  5. NFC دارد

شرکت Cambridge Audio به تولید محصولات صوتی پیشرفته معروف است اما تاکنون اقدام به تولید ایرباد بی‌سیم نکرده بود. ویژگی برجسته این هدفون طول عمر باتری آن است که می‌تواند تا ۴۵ ساعت شارژ نگه دارد.

ایربادها

۵- RHA مدل T20i

اگر شما هنوز هم دوست دارید از یک هدفون باسیم استفاده کنید، RHA مدل T20i یک انتخاب عالی است. از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کیفیت ساخت عالی
  •  عدم وجود ریموت کنترل برای سیستم عامل اندروید
  • قابلیت تنظیم صدا
  • بسیار راحت

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۴۱ گرم
  2. طول کابل: ۱.۳۵ متر
  3. حساسیت: ۹۰ دسی‌بل
  4. محدوده فرکانسی: ۱۶ تا ۴۰۰۰۰ هرتز

هدفون‌های ساخته‌شده توسط شرکت RHA کیفیت بالایی دارند و از بهترین مواد اولیه در ساخت آن‌ها استفاده شده است. یکی از بهترین هدفون‌های تولیدشده توسط این شرکت مدل T20i است. این هدفون به‌خوبی نویزهای موجود در محیط را حذف می‌کند و با بهره‌گیری از استاندارد High-Res صدایی شفاف و باکیفیت را ارائه می‌دهد. افرادی که می‌خواهند هنگام ورزش کردن یا دویدن از هدفون استفاده کنند، T20i یک مدل مناسب است.

به کمک فیلترهای موجود در این هدفون، می‌توانید به دور از صداها و نویزهای محیطی، آهنگ‌های موردعلاقه خود را به بهترین شکل ممکن گوش دهید. هدفون RHA T20i به دلیل نوع طراحی توگوشی که دارد، برای گذاشتن در جیب لباس مناسب است، بنابراین برای افرادی که می‌خواهند هدفونشان را همراه با خود به هر جایی ببرند و هیچ‌گاه از موسیقی جدا نشوند، انتخاب بسیار خوب و مناسبی است.

هدفون و ایرباد

 

بیشتر بخوانید: ۲۰ پیشنهاد جذاب خرید هدیه برای بانوان عاشق فناوری

۶- ایرباد Optoma مدل NuForce BE Sport4

این هدفون بی‌سیم در عمل نشان داده است که واقعا بی‌نقص است. برخی از نقاط مثبت آن به شرح زیر است.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • صدای گیرا
  • این هدفون برای شنیدن موسیقی با یک گوش مناسب نیست.
  • صدای قابل تنظیم
  • طراحی خوب و کاربردی

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۱۵.۵ گرم
  2. طول کابل: ۵۸ سانتی‌متر
  3. حساسیت: ۹۲ دسی‌بل
  4. محدوده فرکانسی: ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ کیلو هرتز
  5. میزان کارکرد باتری: ۱۰ ساعت

این هدفون برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مناسب است. این هدفون مخصوص باشگاه و پیاده‌روی طراحی‌شده است. در خانه و یا بیرون از آن و در محیط‌های شلوغ می‌توانید از آن استفاده کنید و از موسیقی موردعلاقه خود، بدون مزاحمت صداهای محیط اطراف لذت ببرید.

هدفون و ایرباد

۷- وان پلاس (OnePlus) مدل Bullets Wireless 2

ایرفون بی‌سیم وان پلاس (OnePlus) مدل Bullets Wireless 2 یک هدفون بی‌سیم فوق‌العاده با قیمت بسیار مناسب است. این هدفون دارای مزایای زیر است.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کلید خاموش/ روش مغناطیسی
  • عدم استفاده از جعبه حمل چندان مناسب
  • صدای دلپذیر
  • ارتباط بی‌سیم عالی

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۱۳ گرم
  2. محدوده فرکانسی: ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  3. حساسیت: ۹۶ دسی‌بل
  4. میزان کارکرد باتری: ۸ ساعت

با اینکه شرکت وان پلاس به خاطر ساخت گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده شناخته‌شده است، اما این دلیل نمی‌شود مهارت کافی برای ساخت انواع ایرباد و هدفون را نداشته باشد. این شرکت در هنگام رونمایی از گوشی‌های وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو، از هدفون عالی خود نیز رونمایی کرد. این هدفون دارای طراحی بسیار زیبایی است. برای تجربه صدای بی‌نظیر وان پلاس کافی است این دستگاه کوچک را روشن کنید تا در مدت زمان کوتاهی با بلوتوث دستگاه موردنظر شما ارتباط برقرار کند. اگر از این هدفون فاصله بگیرید، پس از مدتی به صورت خودکار خاموش می‌شود.

با توجه به اینکه این هدفون مقاومت زیادی در برابر رطوبت از خود نشان نمی‌دهد، پیشنهاد می‌شود در ورزش‌هایی که سطح ارتباط با آب و رطوبت زیاد است، از هدفون Bullets Wireless 2 استفاده نکنید. ایرفون Bullets Wireless 2 در مدت زمان ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود و تا ۱۰ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. البته شارژ کامل باتری، دوام بیشتری دارد و تا ۱۴ ساعت مداوم می‌تواند فعالیت کند.

ایرباد و هدفون‌های با کیفیت

۸-  Lypertek Tevi

در یک جمله باید بگوییم این یک هدفون فوق‌العاده و مقرون به صرفه است. برخی از ویژگی‌های مثبت آن به شرح زیر است.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • قیمت بسیار مناسب
  •   طراحی ساده آن
  • با صدایی بسیار مناسب برای عاشقان موسیقی
  • عملکرد بسیار خوب باتری

برخی از مشخصات

  1. محدوده فرکانسی: ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  2. میزان کارکرد باتری: ۷۰ ساعت

اگر به دنبال یک ایرباد بی‌سیم عالی با قیمت بسیار مناسب هستید، Lypertek Tevi یک انتخاب بسیار خوب برای شماست. این ایرباد قیمتی حدود ۱۳۰ دلار دارد. این هدفون از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود، دارای صدای متوازن است، ضد‌‌ آب است و در یک کلام هر آنچه از یک هدفون انتظار دارید را در خود جای‌داده است.

هدفون های بی سیم

 

بیشتر بخوانید: قابلیت های جذاب انگشتر هوشمند چیست؟ ومعرفی ۱۰ انگشتر هوشمند

۹- هدفون بی‌سیم Sennheiser  مدل CX Sport

هدفون بی‌سیم Sennheiser مدل CX Sport یک هدفون بی‌سروصدا با صدای عالی است که دارای مزایای زیر است.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • قیمت نسبتاً گران
  • طراحی مناسب برای ورزش

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۱۵ گرم
  2. میزان کارکرد باتری: ۶ ساعت

اگر به دنبال یک هدفون مناسب برای دویدن و راهپیمایی هستید، هدفون Sennheiser مدل CX Sport یک انتخاب عالی برای شماست.

هدفون اسپرت

 

۱۰- هدفون درون‌گوشی وان مور (۱More) مدل Quad Driver

این هدفون شرکت وان مور از مدل Triple Driver گران‌تر است اما قدرتمندتر است. هدفون مدلQuad Driver دارای ویژگی‌های مثبت زیر است.

نقاط مثبت

نقاط منفی

  • صدای متوازن و زیبا
  • مدل Triple Driver قیمت مناسب‌تری نسبت به عملکردش دارد.
  • کیفیت ساخت فوق‌العاده و لوکس
  • کارکرد خوب کنترل‌ از راه دور

برخی از مشخصات

  1. وزن: ۱۸.۵ گرم
  2. طول کابل: ۱.۲۵ متر
  3. محدوده فرکانسی: ۲۰ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز
  4. حساسیت: ۹۹ دسی‌بل در ۱ کیلوهرتز

این هدفون قیمت بالایی دارد، اما ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. همانند مدل Triple Driver دارای صدای مناسب و کیفیت ساخت عالی است اما اگر به دنبال یک هدفون با کیفیت ساخت کمی بهتر هستید می‌توانید مدل ۱MORE Quad Drivers را انتخاب کنید.

ایرباد و هدفون بی سیم

در پایان پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا نیاز خود را به هدفون یا ایرباد را مشخص کنید سپس به دنبال بهترین نوع آن باشید. اگر ورزشکار هستید قطعا نوع ضد آب آن برای شما مناسب تر است. ما در این مطلب لیست بهترین هدفون‌های روز را برای شما جمع آوری و مزایا و معایب هر یک را ذکر کرده‌ایم. شما تا چه حد با لیست تهیه شده موافق هستید کدام یک از این موارد ارزش بیشتری نسبت به قیمتشان دارد؟ چه هدفون هایی جایشان در این لیست خالیست؟
با مراجعه به فروشگاه مالتینا میتوانید انبوهی از هدفون ها و ایرپاد های اورجینال را با قیمتشان در آمریکا و ایران ملاحضه کنید. همچنین اگر علاقه مند به تکنولوژی هستید با مراجعه به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ مالتینا می توانید مطالب کاربردی فراوانی پیدا کنید.

منابع:

techradar

همچنین بخوانید :

کاملترین راهنمای مچ بند هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام سال ۲۰۱۹

بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ به همراه ویدئوی معرفی