اگر شما هم از علاقه‌مندان به بازی های کامپیوتری یا به قول خودمان خوره‌ی بازی هستید، قطعاً دوست دارید بدانید چه بازی‌هایی با چه سبک‌هایی قرار است برای کنسول‌ بازی در سال جدید عرضه شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ بازی که در سال جدید منتشر خواهند شد و گیمرها مشتاقانه منتظر آن‌ها هستند، آشنا کنیم.

Death Stranding

بازی Death Stranding

بی‌شک همه‌ی علاقه‌مندان به هیدئو کوجیما، مشتاقانه در انتظار تماشای صحنه‌های جدیدی از Death Stranding بودند. این بازی بر روی موتور Decima طراحی و در نمایشگاه E3 2016 برای اولین بار معرفی شد. بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره بازیکنان در نمایشگاه E3 2018 شاهد تریلر جدیدی از گیم‌پلی و صحنه‌های آن بودند. البته این بازی خارق‌العاده به طور انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل‌ اجرا خواهد بود.

بدون اغراق بازی Death Stranding یکی از هیجان‌انگیز‌ترین ساخته‌های هیدئو کوجیما در حال حاضر است. تاکنون تریلرهای مختلفی از این بازی به نمایش گذاشته شده و همه از عجیب و غریب بودن آن به خوبی مطلع هستند.

Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry

بازی Devil May Cry محصولی از کمپانی کپکام و در سبک اکشن ساخته شده است. شما در این نسخه، کنترل کاراکتر محبوب این مجموعه یعنی دانته را در دست دارید که با موجودات جهنمی مبارزه می‌کند. دانته یک استاد بزرگ در تسخیر جن‌ها و نابودی شیاطین است که مهارت بسیار خوبی در زمینه‌ی فنون رزمی و شمشیرزنی دارد. 
در این بازی، می‌توانید نحوه‌ی مبارزه‌ی دانته را خودتان انتخاب کنید؛ از نزدیک دشمنان‌تان را با شمشیر تکه تکه کنید یا از فاصله‌ای دور، آنها را منفجر کنید. دشمنان جدیدی که در این عنوان طراحی شده‌اند، از قدرت بیشتر و سلاح‌های قوی‌تری برخوردارند و می‌توانند تبدیل شوند و پرواز کنند.

The Sinking City

بازی The Sinking City

استودیو Frog wares تریلر جدیدی از بازی The Sinking City منتشر کرد. این تریلر به المان‌های «کارآگاهی» بازی اختصاص دارد. بعضی از این المان‌ها و ویژگی‌ها به عناوین سری شرلوک هولمز که توسط همین استودیو توسعه یافته‌اند، شباهت دارند.

بازی The Sinking City در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۸ (۲۱ مارچ ۲۰۱۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس ۱ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Halo: Infinite

بازی Halo: Infinite

عنوان بعدی سری بازی‌های محبوب هیلو، اینفینیت نام خواهد داشت. در تریلر رونمایی از بازی Halo Infinite در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2018، شما اسپارتان مورد علاقه‌ی همه، یعنی مسترچیف را می‌بینید که در حال قرار دادن کورتانا یا یک سیستم هوش مصنوعی دیگر در کلاه خود است.

هیلو اینفینیت برای ویندوز و ایکس باکس ۱ منتشر خواهد شد و توسط استودیوی ۳۴۳ Industries و با استفاده از موتور جدید Slipspace طراحی می‌شود. به گفته‌ی مدیر تبلیغات بخش بازی‌های مایکروسافت، این تریلر در واقع یک نمایش از این موتور جدید بود؛ استودیوی ۳۴۳ قصد دارد هیلو را به سمتی جدید ببرد و مسترچیف، همان‌طور که خیلی از طرفداران خواهان آن بودند، در متن این حرکت قرار خواهد داشت.

Project Awakening

بازی Project Awakening

بازی Project Awakening: Arise، ساخته‌ی جدید استودیوی Cygames، از زمانی که معرفی شد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد و عنوانی جذاب به نظر رسید؛ اگرچه تا این لحظه سازندگان این بازی در خصوص آن کاملاً ساکت بوده‌اند. این بازی دو سال پیش معرفی شد و مدتی در سکوت خبری فرو رفت. پس از آن و در جریان رویداد Tokyo Game Show سال گذشته‌ی میلادی، شاهد انتشار تیزر تریلری جدید از آن بودیم که نگاهی به نسخه‌ی نهایی این پروژه داشت.

به غیر از موارد بالا، دیگر شاهد انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوی جدیدی از این بازی نبودیم و حتی نمی‌دانیم که Project Awakening: Arise چه زمانی عرضه خواهد شد. اما به نظر می‌رسد این قضیه تا مدتی دیگر تغییر خواهد کرد. این بازی توسط سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های ویدئویی کره، یعنی کمیته‌ی مدیریت و رده‌بندی بازی‌های کره، تحت عنوان Project Awakening: Arise بررسی شده است.

اگرچه هنوز شرکت Cygames هیچ خبری از این بازی منتشر نکرده است، اما بررسی آن در سازمان‌های رده‌بندی سنی، به نزدیک بودن زمان عرضه‌ی این عنوان اشاره دارد. به همین خاطر، به احتمال بسیار زیاد، تا مدتی دیگر شاهد انتشار اطلاعات و جزئیات جدیدی از Project Awakening: Arise خواهیم بود. کلمه‌ی «Arise» که به عنوان این بازی اضافه شده نیز بسیار جالب توجه است. شاید Project Awakening: Arise در حقیقت یک نسخه‌ی دمو یا بتا برای این بازی پیش از عرضه‌ی آن باشد.

Beyond Good & Evil 2

بازی Beyond Good & Evil

بازی Beyond Good & Evil 2 برخلاف نامش ادامه‌ی قسمت اول نیست، بلکه به دوران قبل از تولد Jade که کارکتری از نسخه‌ی اول است برمی‌گردد. Jade در منظومه‌ی خورشیدی بزرگی به اسم System 3 متولد می‌شود، جایی که مرکز کلونی‌ها و تجارت در قرن ۲۴ است. یوبی‌سافت در مورد گیم‌پلی بازی، اطلاعات زیادی منتشر نکرده است، اما سفر بین سیارات و اقمار متعدد و محیط آنلاین وسیع دو ویژگی این بازی است.

تاریخ اکران Beyond Good & Evil 2 اعلام نشده، اما قبل از معرفی نسخه‌ی نهایی، گیمرها می‌توانند در برنامه‌ی Space Monkey برای آزمایش نسخه‌ی بتای بازی شرکت کنند.

Metro Exodus

بازی Metro Exodus

Metro Exodus روانه‌ی بازار شد. این بازی از جمله‌ی عناوینی است که بازیکنان بسیاری انتظار انتشار آن را می‌کشیدند و آن را جزو بازی‌های برتر سال ۲۰۱۹ می‌دانند. یکی از بدترین خبرهایی که از این بازی برای طرفداران آن منتشر شد، خبر تأخیر انتشار این بازی بود که با بازخورد نه‌چندان مثبت علاقه‌مندان به سری بازی‌های Metro روبه‌رو شد. اما به هر حال این تأخیر باعث شد که Metro Exodus بیشتر به سمت تکامل برود و بتواند در سبک خودش، به عنوان بهترین ظاهر شود.

Metro Exodus همانند نسخه‌ی قبلی آن، تم اصلی خود را حفظ کرده و همچنان در محیطی تأثیرگذار با داستانی قابل‌توجه دنبال می‌شود. این بازی از شبیه‌سازی فیزیکی تحسین‌برانگیزی برخوردار است، طوری که کاملاً می‌تواند بازیکن را در جریان محیط اجرای بازی قرار دهد و گیم‌پلی قابل‌لمسی را برای آن رقم بزند. این بازی با امکاناتی که در نسخه‌های قبلی آن شاهد بودید دنبال می‌شود، ضمن اینکه جزئیات جدید و بسیاری نیز به آن اضافه شده است.

Metro Exodus فضای تاریک و نسبتاً ترسناکی را که در سری‌های قبلی آن شاهد بوده‌ایم، حفظ کرده که این ویژگی در کنار شبیه‌سازی فیزیکی آن، جنبه‌ی ترسناک‌تر و هیجان‌انگیزتری را در تونل‌های مترو برای بازیکنان به نمایش می‌گذارد. این بازی جدا از فضاهای تاریکی که در تونل‌های مترو به تصویر می‌کشد، از محیط‌های آزاد و روشن‌تری نیز برخوردار است که جزو تفاوت‌های قابل‌توجه Metro Exodus نسبت به عناوین گذشته‌ی آن محسوب می‌شود، طوری که بیشتر می‌توان آثاری از طبیعت و زندگی را در جریان بازی احساس کرد.

Artyum قهرمان اصلی و سرشناس سری بازی‌های Metro در این عنوان نیز به نقش‌آفرینی می‌پردازد و تصویر جدیدی از داستان Metro را به نمایش می‌گذارد. Metro Exodus توسط شرکت ۴AGames ساخته شده و توسط شرکت Deep Silver برای پلتفرم‌های Xbox 1، PS4، PC هم‌اکنون در دسترس است.

Cyber Punk 2077

بازی Cyber Punk 2077

بازی Cyberpunk 207۷ از بزرگترین پروژه‌های استودیو CD PROJECT RED است که عناوین دیگری مانند سری The Witcher و Saints Row را ساخته است. 

اگر سایبرپانک ۲۰۷۷ را نمی‌شناسید، بهتر است بدانید که این بازی یک عنوان نقش‌آفرینی اول شخص است که دارای برخی المان‌های تیراندازی نیز هست.

غالب تمرکز گیم‌پلی Cyberpunk 2077 بر روی تصمیم‌گیری‌های پویای گیمر در مأموریت‌های اصلی و جانبی است.

در ابتدا گیمرها به ساخت شخصیت اول بازی، به نام V می‌پردازند و تقریباً همه‌ی ویژگی‌های «وی» را، حتی اینکه دلیل مهاجرتش به Night City (محل رخ دادن داستان بازی) چه بوده است، تعیین می‌کنند.

تیم ساخت بازی، زمان زیادی را برای طراحی دقیق آن صرف کرده است. همه چیز در سایبرپانک ۲۰۷۷ به طور اختصاصی طراحی شده و جو بازی بسیار خاص است. هدف این است که گیمرها به خوبی حس اندوه محیط را و اینکه شرکت‌های بزرگ، زندگی مردم را قبضه کرده‌اند، درک کنند. به همین منظور و با هدف غرق کردن کامل گیمرها در محیط بازی، نمای اول شخص برای بازی برگزیده شد.

Skull & Bones

بازی Skull & Bones

Skull & Bones در سبک اکشن و چند نفره‌ی آنلاین است. در عصر طلایی دزدان دریایی اتفاق می‌افتد و ناخدایان غارتگر، قوی‌ترین سلاح‌های موجود، یعنی کشتی‌های جنگی را فرماندهی می‌کنند. برای تبدیل شدن از یک فرد خرده پا به یک شاه دزدان دریایی باید استاد دریانوردی بشوید و به جنگ‌های دریایی بروید، درحالی که در حال گردآوری متحدان دیگری هستید که هیچ‌کس نمی‌تواند شکست‌شان دهد.

شما در Skull & Bones قادرید در دنیای کشتیرانی که بازیکنان دیگر از سراسر جهان در حال کشتیرانی هستند، مهارت‌های دزدان دریایی خود را با جنگیدن با دیگر بازیکنان بر سر رسیدن به اقیانوس هند به چالش بکشید. همچنین انتخاب بر عهده‌ی خودتان است که مانند گرگی تنها به شکار بروید یا با دیگر گروه‌های دزدان دریایی متحد شوید و بر حالت‌های مختلف بازی تسلط پیدا کنید.

شما می‌توانید در این بازی، نبردهای دریایی را تجربه کنید و یک دزد دریایی تمام‌عیار شوید. بهترین کشتی را که برای سبک بازی‌تان مناسب است انتخاب کنید و با کمک غنیمت‌هایی که در جنگ‌ها به دست می‌آورید، کشتی خود را ارتقا دهید و بهترین تصمیمات را برای خدمه‌ی خود بگیرید. می‌توانید با کمک نیروی باد، با چندین تاکتیک مختلف، برای نبرد به رقیبان نزدیک شوید. این بازی با گرافیک خیره‌کننده و واقع‌گرایانه، می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارد. این بازی از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

Gears 5

بازی Gears 5

نسخه‌ی بعدی سری بازی‌های Gears of War سال ۲۰۱۹ وارد بازار بازی‌های ویدئویی خواهد شد. مایکروسافت طی کنفرانس E3 keynote خود در E3 2018 از بازی Gears 5، اولین بازی ترسناک ۲۰۱۶ در سبک تیراندازی، رونمایی کرد. در این عنوان ستاره‌ی بازی Kait Diaz که برای اولین بار در Gears 4 معرفی شد و در بخش چند نفره‌ی بازی قابل‌اجرا بود نیز نقش‌آفرینی خواهد کرد.

توسعه‌ی Gears 5 بر عهده‌ی استودیوی کانادایی The Coalition بوده است؛ این استودیو از سال ۲۰۱۴ عهده‌دار طراحی این مجموعه‌ی بازی است. در این عنوان شاهد تغییر جزئی در نام‌گذاری این عنوان هستیم و همان‌طور که متوجه شده‌اید عبارت «of war» به طور کامل از عنوان بازی حذف شده است.

در حال حاضر جزئیات کمی درباره‌ی این عنوان به اشتراک گذاشته شده است، اما مشخص شده که این بازی قابلیت split-screen و حالت آنلاین co-op را دارد و مایکروسافت تصاویر گرافیکی زیبایی را در این بازی ارائه کرده است. این نسخه به عنوان «بزرگترین و زیباترین دنیای Gears تا کنون» توصیف می‌شود، از وضوح تصویر ۴K Ultra HD و HDR پشتیبانی می‌کند و با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه اجرا می‌شود. مثل همه‌ی بازی‌های first-party ایکس باکس، Gears 5 در هر دو پلتفرم ایکس باکس ۱ و رایانه‌های ویندوز ۱۰ ارائه خواهد شد.

طبق اخباری که از کنفرانس E3 به گوش می‌رسد، بدون شک سال جدید سالی پر از تازه‌های گیمینگ برای علاقه‌مندان به این سرگرمی خواهد بود و از این رو شرکت‌های گیم با قدرت بیشتری به رقابت می‌پردازند. شما بیش از همه منتظر کدام بازی هستید؟