جهان امروز بر پایه‌ی ایده‌ها و استارت آپ هایی می‌چرخد که شاید روزی در حد یک ایده بودند، ایده‌ای که اگر با افراد عادی در میان گذاشته می‌شد، مورد تمسخر قرار می‌گرفت؛ اما با پیگیری و سخت‌کوشی یک شخص یا تیم امروزه هر یک از آنها گوشه‌ای از زندگی انسان را در برگرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین ایده‌های استارت‌آپی جهان در سال ۲۰۱۹ را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

استارت آپ

کایروس استارت آپ ها را رتبه‌بندی می‌کند

کایروس به عنوان یکی از ده‌ها شرکت سرمایه‌گذاری فعال در جهان که روی ایده‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند، شناخته می‌شود. این شرکت از میان ۲۵۰۰ ایده‌ی استارت‌آپی که در مرحله‌ی اولیه از سراسر جهان برای این شرکت ارسال شده است، ۵۰ استارت‌آپ را انتخاب و مبلغ ۵۰ هزار دلار را برای شروع به کار این کسب‌وکارها به آنها داده است.

از این لیست ۵۰ تایی، ۱۰ مورد از برترین‌های آنها را برای معرفی به شما انتخاب کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید:

۱. مدیریت هتل‌های کلمبیایی با استارت آپ Ayenda Rooms

استارت آپ

در کشور کلمبیا هتل‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، Ayenda Rooms نام استارت‌آپی برای مدیریت این‌گونه هتل‌ها است. هتل‌هایی که از سیستم مدیریت Ayenda Rooms استفاده می‌کنند، سرویس‌های مربوط به مدیریت و رزرو اتاق را به طور کامل دریافت می‌کنند. همچنین در این سیستم بخش‌هایی برای مدیریت هوشمند امکانات رفاهی (مانند صبحانه، وای‌فای، ملحفه‌های تمیز و…) نیز در نظر گرفته شده است، تا هم کاربران و هم مدیران هتل‌ها بتوانند به راحتی بسیاری از نیازهای خود را از این طریق رفع کنند.

در سه ماهه‌ی اول راه‌اندازی آزمایشی Ayenda Rooms در هتل‌هایی که از این سیستم برای مدیریت خود استفاده کرده‌اند، ۳۰ درصد رشد در استفاده و رزرو اتاق‌های هتل مشاهده شده (با اینکه تنها ۳۷ هتل در ۳ شهر کلمبیا از این سیستم استفاده می‌کنند)، که رقم فوق‌العاده‌ای بوده است.

۲. آموزش رشد و تربیت نوزادان با استارت آپ BabySparks

استارت آپ

مطمئناً هر زوج جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، لازم است نکات و دستورالعمل‌هایی برای نگهداری از عضو جدید خانواده‌شان بیاموزند. BabySparks نام استارت‌آپی در این زمینه است که ۵ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. در این استارت‌آپ آموزشی، همه‌ی آموزش‌های لازم برای نگهداری و رسیدگی به نوزادان، به پدران و مادران ارائه می‌شود تا بتوانند در سال‌های اولیه‌ی زندگی فرزند خود به خوبی از آنها نگهداری کنند.

۳. ابزارهای Bumblebee Spaces با کاربردهای چندگانه

استارت آپ

 

زندگی امروزه‌ی انسان به دلیل رشد جمعیت و کمبود فضا بسیار فشرده است؛ تا حدی که گاهی مجبور است در منازل یا اتاق‌هایی کوچک زندگی کند. از این رو باید بسیاری از وسایلی که انسان روزانه از آنها استفاده می‌کند نیز متناسب با این‌گونه اتاق‌ها و محیط‌های کاری ساخته شوند. Bumblebee Spaces نام استارت‌آپی در این زمینه است که تلاش می‌کند با بهره‌گیری از عمل روز، وسایلی ترکیبی را اختراع کند تا در کنار اشغال فضای کمتر، بیشترین امکانات را در اختیار انسان قرار دهد.

در حال حاضر این استارت‌آپ در زمینه‌ی تولید تخت‌خواب، کمد، کابینت و… فعالیت دارد. بسیاری از این وسایل در سقف منازل جاسازی شده و به کمک اپلیکیشن مخصوص، تمامی آنها در دسترس خواهند بود.

۴. اتوبوس های لوکس استارت آپ Cabin

استارت آپ

استارت آپ

مسافرانی که اتوبوس را به عنوان وسیله‌ی سفر خود انتخاب می‌کنند، همیشه با معضل نبود امکان خواب و کمبود فضا و امکانات اتوبوس‌ها روبه‌رو می‌شوند. Cabin نام استارت‌آپی است که پس از بررسی این معضل، شروع به تولید اتوبوس‌های لوکس کرده است که تمام امکانات رفاهی را مانند یک هواپیمای اختصاصی، در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در اتوبوس‌های کابین، فضای بیشتری در اختیار هر مسافر قرار می‌گیرد، همچنین تخت‌هایی برای استراحت شبانه‌ی مسافران در این‌گونه اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است که در نهایت منجر به افزایش رضایت مسافران خواهد شد.

۵. با استارت آپ Compound خانه‌دار شوید

استارت آپ

مالکان استارت‌آپ Compound بر این باورند که می‌توانند با همه‌گیر کردن استارت‌آپ خود، سرمایه‌گذاری در آمریکا را رونق دهند. آنها برای خرید خانه در سانفرانسیسکو، نیویورک و سایر شهرهای بزرگ آمریکا، وام تهیه می‌کنند و افراد می‌توانند با استفاده از این استارت‌آپ با آسودگی بیشتری خانه‌دار شوند.

۶. انتخاب بهترین خدمات بیمه‌ای توسط استارت آپ Covered Insurance

استارت آپ

پیدا کردن یک شرکت بیمه، مطابق انتظارات شخص همواره یکی از مشکلاتی بوده است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو بوده‌اند. از این رو استارت‌آپ Covered Insurance پدید آمده است تا با ارائه‌ی امکاناتی به کاربران، آنها بتوانند بیمه‌ای شخصی‌سازی‌شده و متناسب با شرایط خود را بیابند و خریداری کنند.

۷. با استارت آپ CowryWise، با هر میزان سرمایه، سرمایه گذاری کنید

استارت آپ

شاید کمتر کسی را بتوان یافت که دوست نداشته باشد با سرمایه گذاری در بخش، کار یا حرفه‌ای، سود بالایی کسب کند. این در حالی است که بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری رایج، نیاز به سرمایه‌ی بسیار زیادی دارند، که همین امر عملاً امکان سرمایه‌گذاری را برای قشر بزرگی از جامعه که سرمایه‌ی چندانی ندارند، از بین می برد. CowryWise نام استارت‌آپی است که این امکان را برای همه‌ی اقشار جامعه فراهم می‌آورد تا با کمترین میزان دارایی نیز بتوانند شروع به سرمایه‌گذاری کنند. افراد می‌توانند با تنها ۲۷ سنت، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند و رفته رفته بر سرمایه‌ی خود بیفزایند.

۸. خرید محصولات کشاورزی بدون واسطه با استارت آپ Frubana

استارت آپ

یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات مختلف، وجود دلال‌ها و واسطه‌های فروش است. این دسته از افراد با قرار گرفتن بین کشاورزان و رستوران‌داران باعث افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت خدمات رستوران‌ها می‌شوند. مطمئناً با حذف این دلال‌ها و برقراری ارتباط مؤثر و مستقیم بین کشاورز و مالک رستوران، می‌توان مواد اولیه را با قیمتی بسیار کمتر از کشاورز خرید و در نتیجه ثبات بسیار بالایی را در قیمت‌ها ایجاد کرد. Frubana درست همین کار را انجام خواهد داد.

این استارت‌آپ به گونه‌ای طراحی شده است که بین کشاورز و مدیران رستوران‌ها ارتباط برقرار می‌کند؛ مدیران سفارش‌های خود را مستقیماً برای کشاورز می‌فرستند و هزینه‌ی آن را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واسطه‌ها، به طور مستقیم به حساب کشاورز واریز می‌کنند تا محصول مورد نیاز برای آنها ارسال شود.

۹. اجاره یا خرید منزل توسط استارت آپ Rentlogic

استارت آپ

همه‌ی ما برای زندگی به یک خانه نیازمندیم. برخی از افراد که ثروت زیادی دارند، مایلند منزلی را برای خود بخرند و برخی دیگر مایل به اجاره‌ی طولانی‌مدت یک خانه هستند. از آنجایی که هیچ یک از خریداران و اجاره‌کنندگان از شرایط منزلی که به آنها پیشنهاد شده، اطلاع ندارند، استارت‌آپ Rentlogic راه‌اندازی شد تا اطلاعات کاملی درباره‌ی منازلی که برای فروش یا اجاره قرار داده شده‌اند، ارائه دهد و شما را در انتخاب بهتر منزل موردنظرتان یاری کند. در این اپلیکیشن منازل به ۴ دسته شامل F، C، B، A تقسیم‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید منزل مورد نظر را از نظر سلامت و امنیت، به راحتی مورد بررسی و انتخاب قرار دهید.

۱۰. مالیات خود را توسط Tributi بپردازید

استارت آپ

مبحث مالیات در بسیاری از کشورهای پیشرفته اهمیت بسیار بالایی دارد و دولت و مالکان کسب‌وکارها نیز بر سر پرداخت مالیات به موقع، حساسیت زیادی دارند. از این رو Tributi به عنوان یک استارت‌آپ در زمینه‌ی پرداخت سریع مالیات راه‌اندازی شده است، تا مالکان کسب‌وکارها بتوانند در مدت زمان کمتر و نیز با دقت بالاتر، مالیاتی را که برایشان در نظر گرفته شده، بپردازند.

 

شما می‌توانید با مطالعه بیشتر درباره‌ی این استارت آپ ها ایده‌های مختلفی را در ذهن خود ایجاد کنید؛ ممکن است ایده‌ی شما یکی از برترین استارت‌آپ‌های سال بعد باشد!