‌دریافت جایزه اسکار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های برتری یک فیلم نسبت به دیگر فیلم‌ها می‌باشد، زیرا که مراسم اسکار یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین مراسم‌های جهان برای تشخیص بهترین فیلم است. بدیهی است که هرکسی برای دیدن فیلمی با ارزش به آن دسته فیلم‌هایی رجوع می‌کند که پرمحتوا باشد و در کل جهان آن را پسندیده باشند. پس بهترین آنها را می‌توان آثاری خواند که در مراسم اسکار جزء بهترین فیلم‌ها برگزیده شده‌اند. در این نوشته بهترین فیلم‌های جهان که از اسکار جایزه دریافت کرده‌اند را به شما معرفی خواهم کرد.

۱- انگل Parasite” – ۲۰۱۹″

“انگل” فیلمی است ساخته ی کشور کره جنوبی به کارگردانی “بونگ جون-هو”. ژانر این فیلم کمدی، درام و مهیج است که در سال ۲۰۱۹ تولید شد. این فیلم با بودجه ۱۱ میلیون دلاری ساخته شد و در جشنواره های مختلفی برنده ی جوایز شد. از مهمترین جوایز میتوان به کسب نخل طلا در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ اشاره کرد و همچنین برای بهترین فیلم نامه، کارگردانی و همچنین بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوپ سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد. میتوان گفت انگل در سال ۲۰۲۰ در اسکار کولاک کرد و اولین فیلم غیر انگلیسی زبانی بود که ۶ جایزه در اسکار را به نام خود کرد که شامل: بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و بهترین کارگردانی بود.

جایزه اسکار-انگل

دریافت جایزه اسکار توسط عوامل فیلم “انگل”

خلاصه داستان

خانواده ایی به نام ” کی تاک” که تمام اعضای آن مشغول به کارهای کم درآمد هستند و برای امرار معاش در مکان های مجلل رفت و آمد می کنند. اما یک روز تصمیم می گیرند که با زیرکی وارد خانه خانواده بسیار ثروتمندی شوند. در این میان دچار اتفاقات متفاوتی می شوند که بیرون آمدن از خانه برایشان غیرممکن می شود و زندگی برایشان تبدیل به یک کابوس می شود.

دانلود فیلم Parasite

دانلود زیرنویس فیلم Parasite

شما میتوانید نقد و بررسی کامل فیلم “انگل” را در مالتینا بخوانید:
فیلم انگل | نقد و بررسی فیلم انگل برنده اسکار ۲۰۲۰

۲- کتاب سبز green book” – ۲۰۱۸″

کتاب سبز فیلمی است بسیار آموزنده که در سال ۲۰۱۸ تولید شد. کارگردان این فیلم “پیتر فارلی” است که در ژانر کمدی-درام کتاب سبز را تولید کرد. “ویگو مورتنسن” به شکلی نقش راننده را اجرا می کند و درس زندگی میدهد که زبان از توصیف آن قاصر است.

همچنین “ماهرشالا علی” زوج هنری مورتنسن به خوبی توانسته است طعم تلخ نژاد پرستی را به تصویر بکشاند و آن را برای تمام جهانیان بازگو کند. کتاب سبز فیلمی است کاملا متفاوت که تنها پیام آن نژاد پرستی نیست و هیچ گاه بیننده را با این پیام خسته نمی کند. شاید به همین دلیل است که green book توانست جایزه ی اسکار ۲۰۱۹ را مال خود کند.همچنین green book جز ۱۰ فیلم برتر سال از طرف انستیتوی فیلم آمریکا قرار گرفت.

جایزه اسکار-کتاب سبز

صحنه ایی از فیلم “کتاب سبز”

خلاصه داستان

ابتدای فیلم با “تونی لیپ” مردی ایتالیایی- آمریکایی آغاز می شود که برای کسب درآمد دست به هر کاری می زند. اما پیانیست مشهوری به نام “دان شرلی” پیشنهاد استخدام به عنوان راننده و همراه در تور بزرگ کنسرت هایش در جنوب آمریکا را به او می دهد. تونی پیشنهادش را قبول می کند و در این سفر طولانی اتفاقاتی رخ می دهد که به تدریج باعث تغییر این دو فرد لجباز و متفاوت می شود.

دانلود فیلم green book

دانلود زیرنویس فیلم green book

۳- شکل آب The Shape of Water” – ۲۰۱۷″

شکل آب فیلمی است اثر دستان هنرمند “گیرمو دل تورو” که بعنوان ژانر فانتزی تاریک رمانتیک به نمایش عموم گذاشته شد. با توجه به گفته “گیرمو دل تورو” طرح اولیه این داستان در سال ۲۰۱۱ هنگام صرف صبحانه دونفره با “دنیل کاروس” برای ساخت فیلمی فانتزی به ذهن اش رسید و تکمیل کردن آن ۶ سال به طول انجامید.

اولین جایزه ی دریافتی این فیلم جایزه ی شیر طلایی در جشنواره فیلم ونیز بود. شکل آب توانست در اسکار ۱۳ جایزه را از آن خود کند. از جمله ی آنها میتوان جایزه ی اسکار بهترین فیلم، بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی، بهترین کارگردانی، موسیقی متن و طراحی صحنه  نام برد. همچنین این فیلم در سال ۲۰۱۷ جز ده فیلم برتر از نظر بنیاد فیلم آمریکا شد.

جایزه اسکار- شکل آب

پوستری از فیلم “شکل آب”

خلاصه داستان

در سال ۱۹۶۲ که آمریکا درگیر جنگ سرد با شوروی است، آزمایشگاهی محرمانه آمریکایی وجود دارد. زنی به نام “الیسا” در آنجا مسئول نظافت است که قادر به صحبت کردن نیست. او در هنگام نظافت در یکی از اتاق ها متوجه موجودی دوزیست می شود و کم کم رابطه ای عاشقانه بین آن دو شکل می گیرد که سبب ماجراهایی پرخطر برایش می شود…

دانلود فیلم The Shape of Water

دانلود زیرنویس فیلم The Shape of Water

۴- مهتاب  Moonlight” – ۲۰۱۶″

مهتاب فیلمی است درام که توسط “بری جنکینز” کارگردانی شد. فیلم نامه آن بر اساس رمان “پسرهای سیاه زیر نور مهتاب آبی به نظر می رسند” نوشته شده و شکل گیری شده است. مهتاب با بودجه ۱.۵ میلیون دلاری که بودجه ی کمی تلقی می شود توانست تقریبا ۴۲ میلیون دلار به فروش برسد. همچنین در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب توانست جایزه ی بهترین فیلم درام را از آن خود کند. در مراسم اسکار نیز جایزه های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم نامه اقتباسی و بهترین فیلم را دریافت کرد.

جایزه اسکار-مهتاب

پوستری از فیلم سینمایی “مهتاب”

خلاصه داستان

پسر سیاه پوستی به نام “شایرون” از کودکی با مشکلات فرهنگی و خانوادگی رشد می کند و در یک محله ی فقر نشین سیاه پوستان زندگی می کند. شایرون مادری معتاد دارد و پدرش نیز آن هار را مدت ها پیش ترک کرده است. هنگامی که شایرون از دست بچه های مدرسه که او را اذیت می کنند فرار می کند، با مرد سیاه پوستی به نام “خوان” برخورد می کند که سرنوشتی مانند او داشته است. اما او اکنون مواد فروش است…

دانلود فیلم Moonlight

دانلود زیرنویس فیلم Moonlight

۵- افشاگر Spotlight” – ۲۰۱۵″

افشاگر فیلمی است به کارگردانی “توماس مک کارتی” در ژانر زندگی نامه ایی- جنایی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. اسپات لایت اسم گروه روزنامه نگاری است از روزنامه “بوستون گلوب” است. این فیلم در هشتاد و هشتمین دوره جشنواره اسکار توانست در ۶ زمینه نامزد شود که جایزه ی بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی را دریافت کند.

مک کارتی درباره ی روزنامه نگاری و این فیلم می گوید: «راستش با وضعیت روزنامه‌نگاری جدی و حرفه‌ای کنونی، الان بهترین زمان برای فساد است، برای اینکه این نوع روزنامه‌نگاری، سالهاست در کشور من – و مطمئنم در کشور شما هم- از بین رفته‌است؛ بنابراین روزنامه‌نگاران نمی‌تواند این جور مسائل را حل کنند. اما اگر با خبر شوند، می‌توانند آن را روی توئیتر یا فیس بوک بگذارند، اما آیا می‌توانند هفته‌ها و ماه‌ها را در دادگاه بگذرانند و به دنبال پلیس و مصاحبه با افراد باشند؟ نه. بیشترِ مردم، کار دارند.»

جایزه اسکار-افشاگر

تصویری جالب از لحظه‌ی معرفی “افشاگر” بعنوان بهترین فیلم در اسکار

خلاصه داستان

داستان از سال ۲۰۰۱ شروع می شود و گروه کوچکی از محققان و روزنامه نویسان را تشکیل می دهند و مسیر تحقیقشان به سمت کودک آزاری در یکی از کلیساهای کاتولیک در ماساچوست آمریکا می رسد…

دانلود فیلم Spotlight 

دانلود زیرنویس فیلم Spotlight 

با بهترین انیمیشین‌های جهان آشنا شوید:
بهترین انیمیشن های جهان در سال های اخیربه همراه تریلر

۶- مرد پرنده  Birdman” – ۲۰۱۴″

مرد پرنده فیلمی است که میتوان گفت بیشتر اجزای مهم اش را “الخاندرو گونسالس اینیاریتو” رهبری کرده است از جمله نویسندگی، کارگردانی. این فیلم در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در ۱۴ نوامبر اکران جهانی شد. این فیلم هم مانند دیگر فیلم های معرفی شده در سال ۲۰۱۵ منتخب نامزد ۷ جایزه شد که در این میان جایزه ی بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا درام، بهترین فیلم نامه، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.  همچنین از نظر بنیاد فیلم آمریکا نیز به عنوان بهترین فیلم های سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.

جایزه اسکار-مرد پرنده

تصویر قسمتی از فیلم “مرد پرنده”

خلاصه داستان

فیلم درباره ی بازیگر میان سالی است که در دوران اوج خود نقش یک ابرقهرمان بسیار محبوب به نام “بردمن” را بازی کرده است. اکنون تصمیم دارد در تئاتری بازی کند که از روی داستانی کوتاه به نویسندگی “ریموند کارور” تولید شده است، بازی کند و مشهور بودن کمرنگ شده اش را دوباره پررنگ کند و به شکوه دوباره خود برسد.

دانلود فیلم Birdman 

دانلود زیرنویس فیلم Birdman 

۷- ۱۲ سال بردگی   ۱۲Years a Slave”  – ۲۰۱۳″

۱۲ سال بردگی فیلمی است برگرفته از کتاب “۱۲ سال بردگی” از “سالومون نورثاپ” که کارگردانی آن را “استیو مک کوئین” به عهده گرفته و تهیه کننده آن نیز “برد پیت” می باشد. این فیلم موفقیت های شگرفی را کسب کرده که شامل اولین فیلم تاریخ سینما که یک بریتانیایی سیاه پوست توانست در آن اسکار بهترین فیلم را تصاحب کند. جایزه ی بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین بازیگر مکمل زن را در اسکار از آن خود کرد. همچنین جز ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB محسوب شده است.

جایزه اسکار-12 سال بردگی

عکسی از لحظه‌ی دریافت جایزه‌ی اسکار “۱۲ سال بردگی”

خلاصه داستان

“سالومون نورثاب” سیاه پوستی آزاد است که به همراه خانواده اش در نیویورک زندگی می کند و با ویولن خود زندگی اش را می چرخاند. اما یک روز در واشینگتن سالومون مسموم و دزدیده می شود و به عنوان برده فروخته می شود. او به مدت ۱۲ سال در مزرعه مشغول به کار و بردگی میشود…

دانلود فیلم Twelve Years A Slave 

دانلود زیرنویس فیلم Twelve Years A Slave 

۸- آرگو  Argo” – ۲۰۱۲″

آرگو فیلمی است به کارگردانی “بن افلک” که در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. جالب است بدانید که این فیلم درباره ی آمریکایی هایی است که در تهران هستند و در پی گروگان گیریی های دوران انقلاب به دنبال فرار به کشور خود هستند. سه اسکار بهترین فیلم، فیلم نامه اقتباسی و بهترین تدوین را کسب کرد و دومین فیلمی بود که بدون نامزد شدن در اسکار مستقیم جایزه ی بهترین کارگردانی را برد. در مراسم گلدن گلوب هم دو جایزه ی بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. در سایت “راتن تومیتوز” نیز ۹۳% را از تماشاچیان کسب کرد.

جایزه اسکار-آرگو

بخشی از فیلم “آرگو”

خلاصه داستان

در دوران انقلاب در سال ۱۳۵۸ که دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا حمله می کنند و آنجا را محاصره می کنند، کارمندان آمریکایی که در آنجا کار می کردند را دستگیر کردند. در این میان ۶ نفر از کارمندان موفق می شوند تا از دست آنها فرار کنند و به خانه ی سفیر کانادا “کن تیلور” بروند. پس از با خبر شدن آمریکایی ها جلسه ای را برای انجام امورات فرار آنها در سازمان اطلاعات آمریکا برگزار می کنند…

دانلود فیلم Argo

دانلود زیرنویس فیلم Argo

۹- هنرمند  The Artist” – ۲۰۱۱″

فیلم هنرمند ساخته ی تحسین برانگیز “مایکل هازاناویشیوس” که در سال ۲۰۱۱ در ژانر کمدی- درام  در کشور فرانسه ساخته شد. جایزه ی گلدن گلوب را در زمینه بهترین فیلم موزیکال به نام خود کرد. این فیلم در سبک سیاه و سفید و صامت است و مورد توجه بسیاری از منتقدان بزرگ قرار گرفته است.
بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی لباس، زمینه هایی است که فیلم آرتیست در آن موفق به گرفتن جایزه ی اسکار شد.

جایزه اسکار-هنرمند

صحنه‌ایی بسیار معروف از فیلم “هنرمند”

خلاصه داستان

در سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۱ داستانی جالب رخ می دهد. “جورج والنتین” هنرپیشه سینمای صامت است که هیچ رقیبی برای خودش نمی بیند. اما در زمانی که عصر سینمای صامت مرسوخ شده و به سینمای ناطق تغییر می باید، جورج محبوبیت اش را از دست می دهد و در این میان با دختری جوان که به کمک جورج وارد سینما شده و به شهرت می رسد، مورد توجه همه قرار می گیرد.

دانلود فیلم The Artist

دانلود زیرنویس فیلم The Artist

۱۰- سخنرانی پادشاه  The King’s Speech” – ۲۰۱۰″

فیلم بریتانیایی سخنرانی پادشاه با کارگردانی ” تام هوپر” محصول سال ۲۰۱۰ است که در ژانر درام قرار گرفته. این فیلم کنایه آمیز و شخصیت محور است که در قالب داستان جرج ششم حرف های مهمی را به تماشاگر می زند. یکی از بهترین فیلم هایی که میتوانید در آن قدرت فیلم نامه را درک کنید. ولی در عین حال به این موضوع هم اشاره دارد که مردم فارق از هرگونه آگاهی سیاسی، علاقه دارند تا فرد اول کشور آنان سخنور خوبی باشد، هرچند که هیچ آگاهی از سیاست نداشته باشد.

موفقیت های کسب شده در گلدن گلوب: برنده بهترین بازیگر نقش مرد برای “کالین فرث” و نامزد در زمینه های بهترین فیلم، بازیگر مکمل نقش مرد، مکمل نقش زن، کارگردانی، فیلم نامه و موسیقی شد. همچنین برنده ی جایزه ی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول و بهترین فیلم نامه اوریجینال را در این جشنواره جهانی مال خود کرد.

جایزه اسکار-سخنرانی پادشاه

پوستر فیلم “سخنرانی پادشاه”

خلاصه داستان

پسر پادشاه انگلستان ، “برتی” به خاطر داشتن لکنت زبان اعتماد به نفس اش را از دست داده است و برای حضور در مجامع اجتماعی خجالت می کشد. اما این مشکل نمیتواند همینطور ادامه پیدا کند و به همراه و کمک همسرش تصمیم می گیرد که بر این مشکل غلبه کند و نقص هایش را درمان کند.

دانلود فیلم The Kings Speech

دانلود زیرنویس فیلم The Kings Speech

 

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید:
برسی کمیک| آیا بتمن و جوکر برادر هستند؟

 

۱۱- مهلکه The Hurt Locker” – ۲۰۰۹″

مهلکه فیلمی است در ژانر جنگی به کارگردانی “کاترین بیگلو” که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این فیلم آمریکایی با هزینه ی اولیه ۱۵ میلیون دلاری درآمدی ۴۹ میلیون دلاری کسب کرد. همچنین این فیلم توانست در اسکار برنده ی بهترین فیلم، بهترین کارگردان، فیلمنامه اورجینال، میکس صدا، تدوین صدا و تدوین شود.
در جشنواره بفتا در سال ۲۰۱۰ نیز توانست مقام بهترین فیلم، کارگردان، فیلمبرداری، فیلمنامه، تدوین و صدا را کسب کند.

جایزه اسکار-مهلکه

پوستر فیلم “مهلکه”

خلاصه داستان

سربازان آمریکایی که وظیفه ی آنها خنثی کردن بمب است در یکی از ماموریت ها بر اثر یک انفجار رئیسشان را از دست می دهند و فردی به نام “جیمز” بعنوان رئیس گروه جایگزین می شود. رفتار متفاوت جیمز با رئیس قبلی باعث کشمش های بسیار و تنش میان گروه می شود. اما شرایط باعث می شود تا دیدگاه اعضای گروه با او تغییر کند…

دانلود فیلم The Hurt Locker

دانلود زیرنویس فیلم The Hurt Locker

۱۲- میلیونر زاغه نشین Slumdog Millionaire” – ۲۰۰۸″

این فیلم محصول مشترک کشور های انگلستان، ایالات متحده، آلمان، فرانسه و هندوستان است که به کارگردانی “دنی بویل” صورت گرفت. داستان میلیونر زاغه نشین از رمان “کیو و ای” (Q and A) به نویسندگی “ویکاس سواروپ” برگرفته شده است.

درکل میلیونر زاغه نشین نامزد دریافت ۱۱۱ جایزه بین المللی شد و در هشتاد و یکمین جشنواره اسکار برنده ی بهترین فیلم، بهترین کارگردان، فیلم نامه اقتباسی، تصویر برداری، تدوین فیلم، موسیقی متن و بهترین ترانه شد.

جایزه اسکار-میلیونر زاغه نشین

پوستری از فیلم “میلیونر زاغه نشین”

خلاصه داستان

“جمال ملک” پسری ۱۸ ساله یتیم است که در منطقه فقیر نشین بمبئی زندگی می کند. او در مسابقه ی معروف “چه کسی میخواهند میلیونر شود؟” شرکت می کند و موفق می شود تا به مرحله ی پایانی برسد و برنده ی مسابقه شود. همین امر باعث می شود تا پلیس به برنده شدن آن و وجود تقلب در بازی شک کند و او را دستگیر می کنند…

دانلود فیلم میلیونر زاغه نشین

دانلود زیرنویس فیلم میلیونر زاغه نشین

۱۳- جایی برای پیرمردها نیست No Country for Old Men” – ۲۰۰۷″

جایی برای پیرمردها نیست فیلمی است جنایی و مهیج به کارگردانی برادران کوئن – جوئل کوئن و اتان کوئن – که از داستان رمانی با همین عنوان فیلم به قلم نویسنده آمریکایی “کورمک مگ کارتی”.
در اسکار سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت ۸ جایزه و در آخر برنده ۴ جایزه اسکار بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین کارگردانی را دریافت کرد. همچنین این فیلم توانست ۷۶ جایزه مختلف دریافت کند که از جمله ی آنها جشنواره فیلم کن و گلدن گلوب می باشد.

جایزه اسکار-جایی برای پیرمردها نیست

پوستر فیلم “جایی برای پیرمردها نیست”

خلاصه داستان

“لولین ماس” مرد شکارچی است در مناطق روستایی تگزایش که جنازه های چندین قاچاقچی پیدا می کند که یکدیگر را به قتل رسانده اند. در این میان دو میلیون دلاری که در آنجا بود را به جای خبر دادن به پلیس بر میدارد و فرار می کند. پس از این اتفاق یک قاتل (آنتون چیگور) و کلانتر (اد تام بل) به دنبال “ماس”، کسی که پول ها را برداشته است، میگردند.

دانلود فیلم No Country for Old Men

دانلود زیرنویس فیلم No Country for Old Men

۱۴- رفتگان The Departed” – ۲۰۰۶″

رفتگان از فیلم های جنایی “مارتین اسکورسیزی” است که برایش افتخارات زیادی را به ارمغان آورد. فیلم نامه آن براساس فیلم «اعمال شیطانی» نوشته شده است که چهار سال پیش از اکران دپارتد منتشر شده بود. “لئوناردو دی کارپریو” مثل همیشه یکی از بهترین بازی هایش را در این فیلم به نمایش گذاشت.
“رفتگان” توانست در اسکار سال ۲۰۰۷ برنده ی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، فیلم نامه اقتباسی و بهترین تدوین شود.
در گلدن گلوب نیز “اسکورسیزی” توانست جایزه ی بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

جایزه اسکار-رفتگان

پوستر فیلم “رفتگان”

خلاصه داستان

پلیس جوان “بیلی کاستیگان” ماموریت دارد تا در جمع خلافکاران بوستون نفوذ کند و جاسوسی آنها را برعهده بگیرد. در این میان یکی از وفاداران رئیس گروه خلافکاران مخفیانه و با لباس مبدل وارد اداره پلیس می شود و او نیز جاسوسی آنجا را برای گروه گانگسترها می کند. اما هردو گروه متوجه می شوند که در میان آنجا جاسوس وجود دارد و سعی در پیدا کردن آن شخص دارند.

دانلود فیلم The Departed

دانلود زیرنویس فیلم The Departed

۱۵- تصادف Crash” – ۲۰۰۵″

فیلم تصادف فیلم نامه ایی بسیار دقیق و جذاب است به کارگردانی “پل هگیس” محصول کشور آمریکا در ۲۰۰۴. فیلمی پرمایه که حدود ۸ داستان مختلف را روایت می کند و به سرعت به هم گره می خورند. اصل فیلم مقوله ی نژادپرستی را بررسی و بازگو می کند و توانست فروش بیش از ۹۸ میلیون دلار را در جهان کسب کند.
از دیگر افتخارات “تصادف” کسب جایزه ی بهترین فیلم، فیلم نامه و تدوین در هفتاد و هشتمین مراسم اسکار میتوان نام برد.

جایزه اسکار-تصادف

پوستر و معرفی بازیگران فیلم “تصادف”

خلاصه داستان

مجموع داستانی روایت از فردی به نام “فرهاد”- مهاجر ایرانی- به همراه دختر و همسرش؛ دو جوان سیاه پوست که به شکل ناشیانه ایی دزدی می کنند؛ وکیلی با همسرش که اتومبیلشان سرقت می شود؛ ماجرای تجسس قتل پلیس سیاه پوست توسط یک کارآگاه؛ کارگردانی به نام “کامرون” و تنش های خانوادگی اش؛ دو پلیس با رفتارهای متفاوت که یکی مخالف نژاد پرستی و دیگری موافق بدرفتاری با سیاه پوستان و…

دانلود فیلم Crash

دانلود زیرنویس فیلم Crash

۱۶- دختر میلیون دلاری ” Million Dollar Baby” – ۲۰۰۴

“دختر میلیون دلاری” که با نام دیگری به شکل “عزیز میلیون دلاری” نیز شناخته شده است، فیلمی است ورزشی به کارگردانی “کلینت ایستوود” که تهیه کنندگی آن را نیز به همراه سه نفر دیگر بر عهده داشت. از بازیگران برجسته این فیلم میتوان از “هیلاری سوانک”، “کلینت ایستوود” و “مورگان فریمن” نام برد.
در مراسم اسکار عنوان ۷ نامزدی را کسب کرد و برنده ی ۴ بخش از این جشنواره شد که عبارتند از: بهترین فیلم، کارگردانی، نقش مکمل مرد و نقش اول زن شد. در جشنواره گلدن گلوب نیز افتخار برنده شدن بهترین کارگردانی و نقش اول زن کسب کرد.

جایزه اسکار-دختر میلیون دلاری

پوستر فیلم “دختر میلیون دلاری”

خلاصه داستان:

مگی فیتزجرالد (هیلاری سوانک) که ۳۱ سال دارد به پیش مربی ایی که باشگاه بوکس در لس آنجلس دارد می رود و از او می خواهد که مربی اش شود. پس از پافشاری های بسیار “فرانکی دن” قبول می کند که به او آموزش دهد. فرانکی مربی بسیار بزرگی است که بوکسرهای موفقی را به جهان معرفی کرده است. مگی تمرین های سخت را پشت سر می گذارد تا وارد مسابقه قهرمانی جهان شود اما در این مسابقه اتفاقاتی می افتد…

دانلود فیلم دختر میلیون دلاری

دانلود زیرنویس فیلم دختر میلیون دلاری

۱۷- ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه ” The Lord of the Rings: The Return of the King” – 2003

ارباب حلقه ها مجموعه ایی متشکل از سه زیربخش است با عنوان های: ۱- یاران حلقه ۲- دو برج و ۳- بازگشت پادشاه. فیلمی است فانتزی که از رمانی با همین اسم اقتباس شده است. رمان ارباب حلقه ها به قلم توانمند “جی.آر.آر تالکین” نوشته شده است. قسمت سوم فیلم در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی “پیتر جکسون” تولید شد.

بازگشت پادشاه در اسکار نامزد ۱۱ عنوان شد که در تمام آنها برنده شد. ولی چون بازیگران مشهوری در آن بازی نکردند، نتوانست نامزد بازیگری را از آن خود کند. در گلدن گلوب نیز از ۴ نامزدی، ۴ جایزه را کسب کرد.

جایزه اسکار-ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه

پوستر فیلم “ارباب حلقه ها:بازگشت پادشاه”

خلاصه داستان:

در ادامه ی قسمت دوم ارباب حلقه ها، “فرودو” که حلقه را حمل می کند به همراه “سم” به سمت “کوه هلاکت” می روند و این راه به دست “گالوم” هدایت می شود. از آنجایی که حلقه از آن کوه به وجود آمده است، برای نابودی نیز باید به همان جایی که متولد شده دفن شود. اما این کار ساده نیست و در راه اتفاقات ناخوشایندی برایشان پیش می آید که باید از گالوم کمک گیرند.

دانلود فیلم The Lord of the Rings The Return of the King

دانلود زیرنویس فیلم The Lord of the Rings The Return of the King

۱۸- شیکاگو ” Chicago” -2002

فیلم شیکاگو که براساس یک تئاتر موزیکال نوشته و ساخته شده است با کارگردانی “راب مارشال” انجام شد. این فیلم در سال ۲۰۰۲ تولید شد که بازیگران بزرگی مثل “رنه زلوگر”، “کارترین زتا جونز” و “ریچارد گی یر” به بازی جلوی دوربین پرداختند.
این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد و در کل توانست برنده ی ۶ جایزه شود. برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین تدوین، بهترین کارگردان هنری، بهترین طراحی لباس و بهترین صدا را از آن خود کرد.

جایز اسکار-شیکاگو

پوستری از فیلم “شیکاگو”

خلاصه داستان

سال ۱۹۲۰ در شیکاگو، “راکسی” نامزدش را که مدعی بود که میتواند از راکسی ستاره بسازد، به قتل می رساند. “ولما” که مانند راکسی خواننده گروه بود پس از آنکه فهمید خواهر و همسرش رابطه ایی پنهانی داشتند، هر دو را به قتل رساند. از آنجایی که هردو به زندان رفته اند درگیری هایی برای آزادی از زندان بینشان رخ می دهد.

دانلود فیلم Chicago

دانلود زیرنویس فیلم Chicago

۱۹- ذهن زیبا ” A Beautiful Mind” – ۲۰۰۱

ذهن زیبا فیلمی است درام و زندگی نامه ایی که در سال ۲۰۰۱ بر اساس کتابی با همین نام برگرفته شده است. این کتاب نوشته ی “سیلویا ناسار” و به کارگردانی “ران هاوارد” می باشد. فیلمی که با هزینه ی ۵۸ میلیونی توانست بیش از ۳۱۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.

نامزدی ۸ اسکار و برنده ی ۵ تا آنها از افتخاراتی است که می توان برای فیلم “ذهن زیبا” نام برد که با عنوان های: بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مکمل زن می باشد.

جایزه اسکار-ذهن زیبا

صحنه ایی از فیلم “ذهن زیبا”

خلاصه داستان:

داستان درباره ی زندگی ریاضیدانی به نام “جان نش” است که برنده جایزه نوبل شده. داستان از آنجایی شروع می شود که جان نش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و تصمیم به استاد شدن دارد. اما از وقتی که “ویلیام پارچر” مرموز به سراغش می آید و از او میخواهد تا در جنگ جهانی اول در بخش رمزشکنی از علم و استعدادش استفاده کند.

دانلود فیلم A Beautiful Mind

دانلود زیرنویس فیلم A Beautiful Mind

۲۰- گلادیاتور ” Gladiator” – ۲۰۰۰

فیلم افسانه ایی و حماسی به کارگردانی “ریدلی اسکات” در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. از نقاط قوت این فیلم میتوان از موسیقی متن ساخته شده توسط آهنگساز بزرگ “هانس زیمر” نام برد. در IMDB نیز این فیلم جز ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما شمرده می شود و از بهترین فیلم های “ریدلی اسکات” است.

با نامزدی ۱۲ فیلم، ۵ جایزه را گلادیاتور در اسکار دریافت کرد. که شامل: جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه های تصویری، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلم، بهترین تدوین صدا می شود.

جایزه اسکار-گلادیاتور

تصویری از فیلم “گلادیاتور”

خلاصه داستان

ژنرالی بزرگ در امپراطوری رم، ماکسیموس، در ارتش امپراطوری قدرتمند مارکوس اورلیوس خدمت می کند. امپراطور مارکوس در هنگام مرگ از ژنرال خود می خواهد تا امور مربوط به سرزمین اش را به دست بگیرد. اما فارغ از اینکه پسر امپراطور، “کومودوس”، بسیار مکار است و نمیگذارد او به وصیت پدرش عمل کند…

دانلود فیلم Gladiator

دانلود زیرنویس فیلم Gladiator

لیست تمام فیلم های سینمایی از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۰

  نام اصلی فیلم سال نامزد برنده
۱         فیلم “زیبایی آمریکایی” “American Beauty” ۱۹۹۹ ۸ ۵
۲          فیلم “شکسپیر عاشق” “Shakespeare in Love” ۱۹۹۸ ۱۳ ۷
۳          فیلم “تایتانیک” “Titanic” ۱۹۹۷ ۱۴ ۱۱
۴          فیلم “بیمار انگلیسی” “The English Patient” ۱۹۹۶ ۱۲ ۹
۵  فیلم “شجاع دل” “Braveheart” ۱۹۹۵ ۱۰ ۵
۶ فیلم “فارست گامپ” “Forrest Gump” ۱۹۹۴ ۱۳ ۶
۷ فیلم “فهرست شیندلر” “Schindler’s List” ۱۹۹۳ ۱۲ ۷
۸ فیلم “نابخشوده” “Unforgiven” ۱۹۹۲ ۹ ۴
۹ فیلم “سکوت بره ها” “The Silence of the Lambs” ۱۹۹۱ ۷ ۵
۱۰ فیلم “رقصنده با گرگ ها” “Dances With Wolves” ۱۹۹۰ ۱۲ ۷
۱۱ فیلم “رانندگی برای خانم دیزی” “Driving Miss Daisy” ۱۹۸۹ ۹ ۴
۱۲ فیلم “مرد بارانی” “Rain Man” ۱۹۸۸ ۸ ۴
۱۳ فیلم “آخرین امپراطور” “The Last Emperor” ۱۹۸۷ ۹ ۹
۱۴ فیلم “جوخه” “Platoon” ۱۹۸۶ ۸ ۴
۱۵ فیلم “خارج از آفریقا” “Out of Africa” ۱۹۸۵ ۱۱ ۷
۱۶ فیلم “آمادئوس” “Amadeus” ۱۹۸۴ ۱۱ ۸
۱۷ فیلم “شرایط مهرورزی” “Terms of Endearment” ۱۹۸۳ ۱۱ ۵
۱۸ فیلم “گاندی” “Gandhi” ۱۹۸۲ ۱۱ ۸
۱۹ فیلم “ارابه های آتش” “Chariots of Fire” ۱۹۸۱ ۷ ۴
۲۰ فیلم “مردم معمولی” “Ordinary People” ۱۹۸۰ ۶ ۴
۲۱ فیلم “کریمر علیه کریمر” “Kramer vs. Kramer” ۱۹۷۹ ۹ ۵
۲۲ فیلم “شکارچی گوزن” “The Deer Hunter” ۱۹۷۸ ۹ ۵
۲۳ فیلم “آنی هال” “Annie Hall” ۱۹۷۷ ۵ ۴
۲۴ فیلم “راکی” “Rocky” ۱۹۷۶ ۱۰ ۳
۲۵ فیلم “دیوانه از قفس پرید” “One Flew over the Cuckoo’s Nest” ۱۹۷۵ ۹ ۵
۲۶ فیلم “پدرخوانده: قسمت دوم” “The Godfather Part II” ۱۹۷۴ ۱۱ ۶
۲۷ فیلم “نیش” “The Sting” ۱۹۷۳ ۱۰ ۷
۲۸ فیلم “پدرخوانده” “The Godfather” ۱۹۷۲ ۱۰ ۳
۲۹ فیلم “ارتباط فرانسوی” “The French Connection” ۱۹۷۱ ۸ ۵
۳۰ فیلم “پاتن” “Patton” ۱۹۷۰ ۱۰ ۷
۳۱ فیلم “کابوی نیمه شب” “Midnight Cowboy” ۱۰۶۹ ۷ ۳
۳۲ فیلم “الیور” “Oliver!” ۱۹۶۸ ۱۱ ۵
۳۳ فیلم “در گرمای شب” “In the Heat of the Night” ۱۹۶۷ ۷ ۵
۳۴ فیلم “مردی برای تمام فصول” “A Man for All Seasons” ۱۹۶۶ ۸ ۶
۳۵ فیلم “اشک ها و لبخندها” “The Sound of Music” ۱۹۶۵ ۱۰ ۵
۳۶ فیلم “بانوی زیبای من” “My Fair Lady” ۱۹۶۴ ۱۲ ۸
۳۷ فیلم “تام جونز” “Tom Jones” ۱۹۶۳ ۱۰ ۴
۳۸ فیلم “لورنس عربستان” “Lawrence of Arabia” ۱۹۶۲ ۱۰ ۷
۳۹ فیلم ” داستان وست ساید” “West Side Story” ۱۹۶۱ ۱۱ ۱۰
۴۰ فیلم “آپارتمان” “The Apartment” ۱۹۶۰ ۱۰ ۵
۴۱ فیلم “بن هور” “Ben-Hur” ۱۹۵۹ ۱۲ ۱۱
۴۲ فیلم “ژی ژی” “Gigi” ۱۹۵۸ ۹ ۹
۴۳ فیلم “پل رودخانه کوای” “The Bridge on the River Kwai” ۱۹۵۷ ۸ ۷
۴۴ فیلم “دور دنیا در ۸۰ روز” “Around the World in 80 Days” ۱۹۵۶ ۸ ۵
۴۵ فیلم “مارتی” “Marty” ۱۹۵۵ ۸ ۴
۴۶ فیلم “در بارانداز” “On the Waterfront” ۱۹۵۴ ۱۲ ۸
۴۷ فیلم “از اینجا تا ابدیت” “From Here to Eternity” ۱۹۵۳ ۱۳ ۸
۴۸ فیلم “بزرگترین نمایش روی زمین” “The Greatest Show on Earth” ۱۹۵۲ ۵ ۲
۴۹ فیلم ” یک آمریکایی در پاریس” “An American in Paris” ۱۹۵۱ ۸ ۶
۵۰ فیلم “همه چیز درباره ایو” “All About Eve” ۱۹۵۰ ۱۴ ۶
۵۱ فیلم “تمام مردان شاه” “All the Kings Men” ۱۹۴۹ ۷ ۳
۵۲ فیلم “هملت” “Hamlet” ۱۹۴۸ ۷ ۴
۵۳ فیلم “قرارداد شرافتمندانه” “Gentleman’s Agreement” ۱۹۴۷ ۸ ۳
۵۴ فیلم “بهترین سال های زندگی ما” “The Best Years of Our Lives” ۱۹۴۶ ۸ ۷
۵۵ فیلم “تعطیلی از دست رفته” “The Lost Weekend” ۱۹۴۵ ۷ ۴
۵۶ فیلم “به راه خود می روم” “Going My Way” ۱۹۴۴ ۱۰ ۷
۵۷ فیلم “کازابلانکا” “Casablanca” ۱۹۴۳ ۸ ۳
۵۸ فیلم “خانم مینی ور” “Mrs. Miniver” ۱۹۴۲ ۱۲ ۶
۵۹ فیلم “چه سرسبز بود دره من” “How Green Was My Valley” ۱۹۴۱ ۱۰ ۵
۶۰ فیلم “ربه کا” “Rebecca” ۱۹۴۰ ۱۱ ۲
۶۱ فیلم”برباد رفته” “Gone with the Wind” ۱۹۳۹ ۱۳ ۸
۶۲ فیلم “نمیتوانی این را با خودت ببری” “You Can’t Take It with You” ۱۹۳۸ ۷ ۲

 

منبع: bazaracademy  today.com

در مالتینا بخوانید:
صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند
فیلم ترسناک | فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۰ به همراه تریلر
بهترین فیلم های خارجی |۱۰۰ فیلمی که نگاه شما به زندگی را تغییر می‌دهند (۱)