زنان جنبه‌ها و ویژگی‌های متفاوت و متعددی دارند که روی مردان تاثیر می‌گذارد اما برخی از رفتارها و خصوصیات زنانه‌ای وجود دارد که توجه هر مردی را به خود جلب می‌کند. رفتارها و خصوصیاتی که شاید شما از تاثیر آن‌ها بر جذابیت زنانه آگاه نباشید. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که وجود چه ویژگی‌هایی در زنان، برای مردان جذاب است؟ مردان خواسته‌ها و نیازهای ساده‌ای دارند و آنچه که در مورد زنان دوست دارند، نیز به اندازه کافی ساده است. در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا به موضوع ویژگی‌های یک زن جذاب و خصوصیاتی که باعث افزایش جذابیت زنان می‌شوند، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

زن جذاب

ویژگی های زن جذاب

مردان جذب زنانی که رفتار و ویژگی‌هایی شبیه مادرشان دارند، می‌شوند

اغلب ما جذب افرادی که شبیه والدین‌مان هستند، می‌شویم؛ زیرا آن‌ها نخستین حامیان ما در طول زندگی هستند. مردان با خاطراتی که از دوران کودکی با مادران‌شان دارند، رشد می‌کنند و به عنوان افرادی بالغ، دوست دارند که در زندگی‌شان به زن‌ها اجازه دهند تا آن نقش مادرانه را برای‌شان همچنان ایفا کنند. آقایان ممکن است مفهوم همسر را با واژه‌هایی چون عطوفت و شفقت مادرانه، حامی، بهترین دوست، در ذهن خود تداعی کنند. حمایت‌گر بودن و داشتن عطوفت و مهربانی مانند یک مادر، باعث می‌شود مردان، به این دسته خانم‌ها علاقه زیادی پیدا کنند و تصمیماتی جدی برای آینده‌شان بگیرند.

یک زن جذاب زنی است به ظاهر و آراستگی خود اهمیت می‌دهد

حتما می‌دانید که چقدر ظاهر زن برای مرد اهمیت دارد، اما شاید نمی‌خواهید این حقیقت را باور کنید. برای یک مرد، ظاهر زن گویای همه چیز است. در نخستین دیدار، مرد بر اساس ظاهر زن، در مورد او قضاوت می‌کند. اگر از نگاه مرد، زن جذاب نباشد، هر چیزی مربوط به آن زن را فراموش خواهد کرد. البته جذابیت از نگاه مردان، معانی متفاوتی دارد. برای  اینکه یک زن جذاب باشید، کافیست ظاهر طبیعی‌، آراسته و مرتبی داشته باشید. مردان حافظه بصری قوی دارند و بر اساس آنچه که می بینند، قضاوت می‌کنند. در اوایل آشنایی یک زن و مرد، ظاهر یک زن اهمیت و تاثیر زیادی دارد و این را هم بدانید، وقتی مردی زنی را دوست دارد، از نظر او، آن زن، زیباترین زن دنیاست.

نکته مهم دیگر در مورد لباس‌ها و پوشش یک زن است. سبک و نوع لباس پوشیدن، در واقع معرف شخصیت یک فرد است. سبک لباس پوشیدن شما، چیزهای زیادی درباره شما می‌گوید و نخستین برداشت از قیافه و ظاهر شما از طریق نوع لباس پوشیدن‌تان به دست می‌آید. بنابراین به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید باوقار و متین به نظر برسید، باید این اهداف را با نحوه لباس پوشیدن‌تان، نشان دهید.

حتی اگر آدم بسیار موفقی هم باشید، ظاهر نامناسب شما، ارزش واقعی‌تان را پنهان می‌کند. آقایان در اغلب موارد، درباره هر چیز با توجه به ظاهر آن تصمیم گیری می‌کنند، بنابراین تا حد معمول و معقولی به آراستگی و زیبایی ظاهر و لباس‌هایتان اهمیت دهید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که مردان، زنانی را که آرایش‌های ملایم‌تری دارند را جذاب‌تر می‌دانند و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و داشتن ظاهر مصنوعی، برای‌شان ناخوشایند بوده و جذابیتی ندارد.

زن جذاب

چگونه زن جذابی باشیم؟

رعایت ادب و احترام در هر شرایطی

داشتن رفتارهای مطابق با ادب و احترام، یکی از ویژگی‌های ساده اما بسیار مهمی است که یک زن جذاب را از دیگران متمایز می‌کند. رعایت ادب و احترام که باعث زیبایی باطنی یک زن می‌شود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و معیارها برای مردانی است که به دنبال انتخاب شریک زندگی خود هستند. در واقع اصل و پایه برای شروع هر رابطه‌، حفظ چهارچوب‌های ادب و احترام توسط هر دو طرف است و داشتن یک شخصیت مودب، باعث افزایش جذابیت زنان در نگاه مردان می‌شود.

یک زن جذاب شنونده خوبی است

وقتی شما به سخنان فرد دیگری مشتاقانه گوش می‌دهید، این فرد به لحاظ زیست شیمیایی تحت تاثیرتان قرار می‌گیرد و مغز او هورمون شادی آور یا اندروفین، ترشح میکند که باعث می‌شود فرد درباره خودش احساس خوشایندی پیدا کند. خوب گوش دادن به حرف‌های یک مرد و شنونده خوبی بودن، باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود و مهم‌تر از همه، او شما را به خاطر این حسن اخلاق، که با دقت تمام به حرف‌های او گوش می‌دهید، بیشتر دوست داشته و اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کند. بطور کلی، زنانی که دارای هنر و مهارت خوب گوش دادن به سخنان فرد مقابل و بروز واکنش مناسب نسبت به آن‌ها هستند، در نظر مردان، از جذابیت زیادی برخوردارند.

زن جذاب

چگونه زن جذابی باشیم؟

زنان با اعتماد به نفس، همیشه جذاب هستند

زمانی که خودتان را دوست بدارید و به توانایی‌های‌تان اطمینان داشته باشید، اطرافیان شما نیز این موضوع را باور کرده و در نظرشان فردی جذاب به نظر خواهید رسید. داشتن اعتماد به نفس و حس اطمینان، بیان کننده احساس درونی شما نسبت به خودتان است. اگر احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، این احساس از وجودتان، به دنیای بیرون سرایت خواهد کرد و برای اطرافیان‌تان هم پدیدار و آشکار خواهد شد و درست مانند یک آینه جادویی این احساس را به شما بازتاب خواهند نمود. اگر در مورد خودتان احساس خوبی نداشته باشید، اطرافیان‌تان متوجه این احساس شده  و آن‌ را در رفتارشان نسبت به شما، بازتاب خواهند داد.

اگر خود را همانطور که هستید، دوست نداشته باشید، آنگاه نه تنها در روابط خود، بلکه در طول زندگی با مشکل مواجه خواهید شد. چرا که رابطه‌ی مستقیمی میان میزان دوست داشتن خودتان و میزانی که دیگران شما را دوست خواهند داشت، وجود دارد. شما هرگز موفق نخواهید شد، دیگران را مجبور به دوست داشتن کسی کنید، که خودتان او را دوست ندارید. بنابراین تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید و حس خوبی به خود و ویژگی‌های‌تان نداشته باشید، نمی‌توانید کسی را وادار کنید تا شما را دوست داشته باشد.

زنانی که حس اطمینان نسبت به خودشان دارند و به ارزش وجود خود آگاه بوده و به آن افتخار می‌کنند، از اعتماد به نفش و همچنین از جذابیت بالایی برخوردارند که در حرکات و رفتار‌شان منعکس می‌شود.

زن جذاب

داشتن استقلال فکری؛ یکی از خصوصیات یک زن جذاب

زن جذاب از نگاه مردان، زنی است که استقلال فکری داشته، به افکار و عقاید خود متکی باشد. داشتن وسواس در تصمیم گیری و نیاز مداوم به تایید شدن از طرف دیگران، برای مردان ناخوشایند است. این رفتار باعث می‌شود که شما در دیدگاه مردان فردی به نظر برسید که در گرفتن تصمیمات مناسب در شرایط مختلف زندگی ناتوان است.

زن جذاب زنی است که شناخت مناسبی از خود دارد

اگر می‌خواهید زن جذابی باشید ابتدا باید خودتان را بشناسید و زمانی که خودتان را شناختید، باید خودتان باشید. بله خودتان! شما علایق خاص خود را دارید؛ چیزهایی که دوست دارید و یا چیزهایی که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید. بعضی خانم‌ها از ابراز عقاید و نظرات خود می‌ترسند و ترجیح می‌دهند در مورد چیزهایی که با آن‌ها موافق نیستند، ساکت بمانند یا دروغ بگویند، اما مردها نمی خواهند با چنین زنانی همراه باشند که هیچ نظری از خودشان ندارند. چیزی که بدتر از زنی است که خود را نمی شناسد، زنی است که می‌ترسد خودش باشد و مدام به دنبال وفق دادن خود با علایق و افکار دیگران است. 

در واقع یکی از اسرار جذاب بودن یک زن این است که او بتواند نظر و عقیده خود را صادقانه و مودبانه بیان کند و صراحت بیان داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید زنی جذاب باشید. سعی کنید خودتان باشید و از آنچه که هستید، لذت ببرید.

زنانی که لبخند بر لب دارند، از جذابیت بالایی برخوردارند

لبخند زدن نه تنها نشانه شادی و نشاط یک زن است، بلکه انرژی و نور زندگی را به طرف مقابل منتقل می‌کند. مردی که به چشمان شاد و درخشان یک زن خیره می‌شود، علائم خوشبختی و شادی را می‌بیند که در آینده تجربه خواهد کرد. داشتن یک لبخند زیبا، بهترین و زیباترین آرایش برای چهره یک زن است که به او جذابیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.

لبخند ابزار یک زن جذاب

افزایش جذابیت

زنانی که تعریف و تمجید می‌کنند 

مردان به تحسین نیاز دارند و خوشحال می‌شوند که از آنان تعریف کنید. تحسین و تمجید شما، به مرد حس اعتماد به نفس و شادی می‌بخشد و نشان می‌دهد که شما به نیازهای او توجه دارید و می‌خواهید خوشحالش کنید. وقتی او به این موضوع مهم پی می‌برد، راحت‌تر می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. همه افراد دوست دارند که دوست داشته شوند و مورد توجه و اهمیت فرد یا افراد دیگری قرار بگیرند. تعریف و تمجید از مرد سبب نمی‌شود که او از خود راضی و مغرور شود. بلکه هرگونه ستایش، تأیید، یا تحسین مردان به خاطر موفقیت‌ها یا کارهایی که انجام می‌دهند و ویژگی‌های مثبتی باعث می‌شود شما را به طرز چشمگیری تیزبین و زیرک بداند.

همچنین، مؤلفه‌ی دیگری که به اندازه تعریف و تمجید باعث جذابیت یک زن می‌شود، قدردانی کردن از دیگران در مقابل کارهای هر چند کوچک یا بزرگی است که انجام می‌دهند. قدردان بودن و تشکر کردن از دیگران نشان از داشتن یک شخصیت مهربان و  که این ویژگی در زنان، برای همه مردان جذاب و مورد توجه است.

زن جذاب

راهکارهای افزایش جذابیت

نگرش مثبت و شوخ طبعی از ویژگی‌های بارز یک زن جذاب

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود زن جذابی باشید، داشتن روحیه شوخ طبعی و طنز در مواجهه با اتفاقات رومزره زندگی و داشتن نگرش مثبت به جهان اطراف‌تان است. البته این جمله، بدین معنا نیست که همیشه مانند یک کمدین رفتار کنید ولی سعی کنید حفظ روحیه‌تان در اولویت شما باشد و اندکی مزاح را در لابه لای کلام‌تان ( با رعایت حد و مرزها) داشته باشید. این امر باعث افزایش روحیه و انرژی مثبت خود و اطرافیان‌تان می‌شود. همچنین باعث می‌شود آن‌ها از گذراندن وقت‌شان و بودن در کنار شما لذت ببرند. شما باید یاد بگیرید که در لحظه زندگی کنید و از آن لذت ببرید و روحیه مثبت خود را حفظ کنید. این امر باعث می‌شود در نظر دیگران و همچنین مردان، بسیار جذاب‌تر باشید.

زن جذاب

جذابیت زنان

زنی که اهداف و آرزوهای خودش را دارد

یک زن جذاب همیشه می‌داند چه چیزی را در زندگی می‌خواهد و چه هدفی دارد. هنگامی که با مشکلات روبرو می‌شود، هرگز وقت خود را صرف سرزنش دیگران، پیداکردن مقصر و غر زدن نمی‌کند. او با حفظ آرامش سعی در حل مشکلات و موانع دارد و همین مسئله او را جذاب‌تر می‌کند.

برای آقایان، هیچ چیز هیجان انگیزتر و جذاب‌تر از از زنانی نیست که کارهای خود را با شوق و علاقه انجام می‌دهند و برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ خود تلاش می‌کنند. هنگامی که شما یک زن پرشور و نشاط هستید و در مورد اهداف خود در زندگی صحبت می کنید، چشمان شما می‌درخشد. بسیاری از آقایان به این اشتیاق اهمیت می‌دهند و و مجذوب این ویژگی می‌شوند.

کلام آخر

وقتی یک زن اعتقاد دارد که جذاب است، دنیای اطراف او چاره‌ای جز پذیرفتن این موضوع ندارد. هنگامیکه یک زن نسبت به ظاهر و ویژگی‌های خود احساس رضایت دارد و خود را همانطور که هست، پذیرفته و سعی می‌‌‌‌کند با صلح و همدری با دنیای اطراف خود برخورد کند، جذابیت را به انسان‌های اطراف خود منعکس می‌کند و این چیزی است که همه مردان آن ‌را دوست دارند. آنچه باعث جذابیت یک زن می‌شود، عادات كوچك و صفات منحصر به فرد او هستند. قطعا هر زنی جذابیت‌های مختص خود را دارد که او را از سایر زنان متمایز می‌کند.

اگر تجربه یا دیدگاه مفیدی در مورد ویژگی‌های یک زن جذاب و این که چگونه می‌توانیم یک زن جذاب باشیم، دارید، خواهشمندیم در بخش نظرات این مطلب، با ما و خوانندگان مالتینا به اشتراک بگذارید. همچنین برای مطالعه مطالب مفید و کاربردی دیگر در زمینه سبک زندگی و داشتن عادات سالم به بخش مجله بانوان وبلاگ مالتینا مراجعه نمایید.

منبع: thelist.com

در مالتینا بیشتر بخوانید: 

چگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟

در انتخاب و خرید صندل تابستانی اشتباه نکنید.مناسب ترین مدل برای جذابیت استایل شما

[ست کردن لباس زنانه] با ۱۰ ترکیب رنگی فوق العاده جذاب و خاص