۵ راه حل برای افزایش درآمد:

کار کردن و اشتغال علاوه بر انتفاع مالی، احساس رضایت شخصی نیز به افراد می‌بخشد. این احساس رضایت، زمانی که با افزایش درآمد همراه شود، بارها بیشتر خواهد بود. به جرات می‌توان گفت که بیشتر افراد برای رسیدن به نفع مالی‌ست که به استخدام درآمده و یا کسب و کار شخصی خود را راه اندازی می‌کنند.

 

روش های افزایش درآمد در شغل فعلی

پیش از استخدام شدن، جستجو و یافتن کاری که متناسب با نیازها و تخصص‌های فردی شما باشد، اهمیت دارد. اما پس از یافتن شغل مورد نظر و شروع به کار، رفته رفته احساس نیاز به افزایش درآمد و بالا بردن دریافتی ماهیانه را خواهید شناخت.

ورودی ماهیانه ثابت و بدون تغییر که امکان افزایش آن وجود نداشته باشد، به شکل مانعی برای پیشرفت در امور روزمره ظاهر شده و نوعی رخوت و کسالت مالی و حتی شغلی به وجود می‌آورد. این درست همان چیزی‌ست که جامعه کارمندان کم و بیش با آن دست به گریبان هستند.

اما برای افزایش درآمد بدون تغییر شغل، روش‌هایی وجود دارند که در زیر به ۵ مورد ساده، برتر و کارآمد آن‌ها می‌پردازیم.

روش‌های افزایش درآمد در شغل فعلی

برای افزایش درآمد خود، تقاضای افزایش حقوق بدهید

روش های افزایش درآمد در شغل فعلی

البته تقاضای افزایش حقوق، هرگز نباید بدون مبنا و اساس باشد. لازم است که پیش از چنین تقاضایی، سطح عملکرد خود را بالا برده و کارنامه درخشان کاری از خود برجای بگذارید. کارفرما باید درخواست شما برای افزایش درآمد ماهیانه‌تان را منطبق بر ادعایی متناسب دانسته و برای رد کردن آن، بهانه‌ای نداشته باشد.

سر وقت در محل کار خود حاضر شده و وظایف‌تان را به درستی و به طور کامل و بدون خطا انجام دهید. سعی کنید خلاقیت و نوآوری را به کار وارد کرده و به نوعی نسبت به هم‌ردیفان خود، برجسته‌تر به چشم آیید. تنها در این صورت است که کارفرما خود را برای موافقت با افزایش حقوق شما، آماده خواهد دید.

هزینه‌های جاری خود را کاهش دهید

روش های افزایش درآمد در شغل فعلی

اگر چه این به صورت مستقیم به افزایش درآمد شما منجر نمی‌شود، اما باور کنید که با کمی دقت در هزینه‌های جاری و کاستن از آن‌ها، می‌توانید مانده حساب خود در پایان ماه، را افزایش دهید. (حتی بعضی اوقات این عدد افزوده، در قیاس با کل؛ قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.)

به طور مثال برای رفت و آمد به محل کار، به جای استفاده از تاکسی یا وسیله نقلیه شخصی، به استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی روی بیاورید. باور داشته باشید که علاوه بر کاهش هزینه، زحمت کمتری نیز برای رفت و آمد متحمل شده و آسایش اعصاب و روان بالاتری خواهید داشت.

همین طور اگر شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، سرو غذای رایگان برای کارمندان خود ندارد؛ به جای سفارش غذا از رستوران، از منزل ناهار بیاورید.

به خاطر دارم که فیش حقوقی خودم هر ماه با عدد شگفت انگیزی مربوط به سفارش غذا، همراه می‌شد. از زمانی که تصمیم گرفتم هر روز وعده ناهار را از منزل بیاورم، هم این عدد خارق العاده که هر ماه از فیش حقوقم کسر می‌شد، کنار رفت و هم این که تغذیه سالم‌تری را تجربه ‌کردم.

به جز این‌ها، روش‌های دیگری نیز برای کاهش هزینه‌های ماهیانه وجود دارد. شما می‌توانید هزینه قبض تلفن همراهتان را نیز به شکل قابل توجهی کاهش دهید. کافی‌ست به جای ارسال پیامک یا تماس‌های تلفنی مستقیم؛ به ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و تماس‌های اینترنتی روی بیاورید.

این‌ها و موارد مشابه، از هزینه‌های جاری ماهیانه شما به میزان قابل توجهی کاسته و می‌توانند در نهایت مانده حسابتان را افزایش دهند. در حقیقت کافی‌ست که الگوی رفتاری و سبک زندگی خود را کمی تغییر داده و آن را منظم‌تر سازید!

شغل دوم در فرمت دورکاری پیدا کنید

روش های افزایش درآمد در شغل فعلی

بعضی اوقات از هر سمتی وارد می‌شوید، پاسخ نگرفته و برای افزایش درآمد به موفقیت دست نمی‌یابید. در این موارد راه حل دیگری پیشنهاد می‌شود: شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های دورکاری و استخدام فریلنسرها، یک شغل دورکاری و یا از مشاغل خانگی پیدا کرده و در ساعات خارج از زمان کار ثابت خود، به آن بپردازید. به این شکل عایدی جانبی از شغل دوم پیدا کرده و موفق به افزایش درآمد خود خواهید شد.

با توجه به این که در دنیای کسب و کار امروزی، کارفرمایان بسیاری علاقه به استخدام در فرمت دورکاری دارند، حتی شاید بتوانید بخشی از فعالیت‌های شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، را بر عهده گرفته و درآمد جانبی برای خود به وجود بیاورید.

اضافه کاری داشته باشید

روش های افزایش درآمد در شغل فعلی

بیشتر مشاغل دارای فرصت اضافه کاری هستند و برای افزایش درآمد، نباید این فرصت را از دست بدهید. شاید حتی با روزی یک ساعت اضافه کاری، بتوانید فیش حقوقی پایان ماه خود را پررنگ‌تر و جذاب‌تر سازید.

بعضی از سازمان‌ها، امکان کار در روزهای تعطیل را نیز دارند و در صورتی که موقعیت داشته باشید؛ بهره برداری از این روزهای تعطیل نیز فرصتی فوق العاده خواهد بود.

بالاتر از سطح انتظار ظاهر شوید

شغل رویایی

برای افزایش درآمد ماهیانه، کمی جامع‌تر نگاه کنید. همیشه قرار نیست که تغییرات در همین ماه فعلی، تاثیرات خود را نشان دهند. شما می‌توانید برای چند ماه و یا حتی سال آینده کاری خود، برنامه‌ ریزی کرده و در واقع سرمایه گذاری کنید. برای این منظور، باید بالاتر از سطح انتظار ظاهر شوید. قرار نیست که همیشه در حد کفایت مسئولیت‌های خود را به انجام برسانید، بلکه می‌توانید چیزی بیشتر ارائه داده و به نوعی خود را برتر از وظایف فعلی، به اثبات برسانید.

به این شکل کارفرما و مدیریت مجموعه، متوجه قابلیت‌های افزون‌تر شما گشته و احتمالا در آینده نزدیک مسئولیت‌های بیشتری به اضافه درآمد بالاتر، برایتان در نظر می‌گیرد. علاوه بر آن، خود را در چند قدمی ارتقاء شغلی قرار داده و می‌توانید با کسب موقعیت شغلی برتر، به افزایش درآمد خود نیز کمک شایانی نمایید.

افزایش درآمد به موازات احساس خوب

تمام این موارد موثر در افزایش درآمد، تنها در شرایطی به معنای واقعی در بهبود سطح زندگی شما تاثیرگذار هستند که بتوانند احساس بهتری خلق کرده و عزت نفس پایداری به وجود بیاورند. در غیر اینصورت افزایش سطح درآمد، نه تنها کارآمد نبوده؛ بلکه به افت روحیه و فرسودگی شخص منجر خواهد شد.

منبع: forbes