آب طعم دار چیست و چه فوایدی دارد؟ اکثر ارگان‌های بدن انسان به آب نیاز دارند و برای داشتن پوستی شفاف، جوان و زیبا؛ باید حداقل روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم. علی رغم نیاز شدید بدن انسان به نوشیدن آب، بیشتر ما از نوشیدن آن طفره رفته و روزانه به اندازه کافی آب دریافت نمی‌کنیم. به خصوص کودکان ما که جست و خیز زیادی نیز داشته و احتیاج افزون‌تری به نوشیدن آب دارند، غالبا به سختی میزان آب کافی می‌نوشند. به همه این موارد، نزدیک شدن به فصل گرما و نیاز بیشتر بدن به آب را نیز اضافه کنید!

آب طعم‌ دار به عنوان گزینه‌ای عالی برای آن دسته از افرادی که مایل به نوشیدن آب ساده نیستند، پیشنهاد می‌شود. انواع مختلف آب طعم‌دار، با طعم‌های گوناگون و جذاب می‌توانند راه حلی خوشمزه و دلچسب برای فراری‌ها از نوشیدن آب باشند و این افراد را با نوشیدن آب، آشتی دهند.

آب‌های طعم‌دار، نه تنها بی اشتهایی شما به نوشیدن آب را برطرف ساخته، بلکه دارای خواص زیادی هستند که ضمن نوشیدن آب، از آن‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد. به همین دلیل در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از بهترین آب‌های طعم‌دار که برای هر طبع و سلیقه‌ای جذاب هستند، می‌پردازیم.

آب طعم دار

بهترین ترکیب‌های آب طعم‎دار:

۱. آب طعم دار سیب و دارچین:

این آب طعم‌دار ضمن ارزان قیمت بودن، بسیار ساده تهیه شده و مواد مکمل آن همیشه در دسترس هستند. آب طعم‌دار سیب و دارچین را درست باید مانند آب سیب بدانیم؛ البته بدون شکر و مواد نگهدارنده! سیب با داشتن فیبر زیاد و خاصیت سم‌زدایی و همین طور دارچین با آنتی اکسیدان‌های قوی خود، در این ترکیب ظاهر می‌شوند.

آب طعم دار سیب و دارچین

۲. آب طعم دار هندوانه:

هندوانه را باید یکی از عالی‌ترین میوه‌ها، برای اضافه کردن به آب بدانیم. این میوه طعمی شیرین داشته و شیرینی طبیعی به آب اضافه می‌کند. به علاوه هندوانه منبع غنی از ویتامین A بوده و برای تهیه آب طعم‌دار تابستانی فوق العاده خواهد بود.

آب طعم‌دار هندوانه

۳. آب طعم دار گریپ فروت، پرتقال و لیمو:

هیچ شکی در خواص فوق العاده ترکیب گریپ فروت، پرتقال و لیمو نمی‌توان داشت. این ترکیب از مرکبات، آب طعم‌دار کاملی به وجود می‌آورد. مزه شیرین و ترش، آب طعم‌داری خلق می‌کند که هرگز بهتر از آن را تست نکرده‌اید. میزان فیبر بالا، ویتامین C و پتاسیم در آب طعم‌دار گریپ فروت، پرتقال و لیمو یافت می‌شود. این نوشیدنی گوارا، سلامت و آبرسانی کامل به بدن شما را تضمین می‌کند.

آب طعم دار گریپ فروت، پرتقال و لیمو

۴. آب طعم دار لیمو، خیار و نعناع:

هر جایی که ترکیب لیمو و نعناع را داشته باشیم، حتما طعمی منحصر به فرد انتظارمان را می‌کشد. اضافه کردن لیمو به تنهایی، برای تهیه کردن آب طعم‌دار؛ فوق العاده خواهد بود. اما با اضافه کردن نعناع و خیار، به نوشیدنی در سطحی کاملا جدید می‌رسید. نعناع گیاه شناخته شده‌ای ست که به هضم غذا کمک کرده و خیار نیز ویژگی‌های ضد التهابی دارد. از این آب طعم‌دار نوشیده و احساس طراوت را بازشناسید.

آب طعم‌دار لیمو، خیار و نعناع

۵. آب طعم‌دار خیار و فلفل:

آب طعم‌دار خیار و فلفل، خاصیت سم‌زدایی بسیار قوی دارد. خیار حاوی اسید آمینه‌ای به نام سیترولین است که برای پاک سازی کبد و کلیه‌ها کاربرد دارد. فلفل نیز متابولیسم بدن را افزایش داده و در ضمن طعم تیز آن در آب نوشیدنی، فوق العاده لذت بخش و نشاط آور می‌نماید.

آب طعم‌دار خیار و فلفل هالوپینو

۶. آب طعم دار توت فرنگی و ریحان:

این نوشیدنی طعم تابستان را برایتان تداعی خواهد کرد. به همان اندازه نیز از نوشیدن آن، احساس گرما و شادی تابستانی را در جسم خود بازخواهید شناخت. طعم خاص توت فرنگی در ترکیب با ریحان و غلیان ویتامین C در این آب طعم‌دار، غوغا می‌کنند. با نوشیدن آب طعم‌دار توت فرنگی و ریحان به صورت روزانه، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و به زیبایی پوستتان کمک می‌کنید.

آب طعم‌دار توت فرنگی و ریحان

۷. آب طعم‌دار انبه، زنجبیل و خیار:

زنجبیل در هر ترکیبی به سان معجزه‌ای از طعم و خواص می‌نماید. خاصیت ضددرد و التیام بخشی آن، همیشه مد نظر طب سنتی بوده است. مخلوط انبه، خیار و زنجبیل برای طعم دادن به آب نوشیدنی، نشاط، طراوت و سرزندگی را به بار خواهد آورد.
انبه برای بهبود وضعیت گوارشی و خیار با خواص آبرسانی و پاکسازی کبد؛ در این آب طعم‌دار، بسیار به جا انتخاب شده‌اند.

آب طعم دار انبه، زنجبیل و خیار

۸. آب طعم‌دار آناناس، انار و لیمو:

قرار گرفتن انار و لیمو به معنای ویتامین رسانی بالا در این آب طعم‌دار است. آناناس و فواید منحصر به فردش نیز شیرینی به ترشی لیمو و انار، تزریق می‌کند. آب طعم‌دار آناناس، انار و لیمو به بهترین شکل ترشی و شیرینی را با هم ترکیب کرده و نوشیدنی خوشمزه با خواص سم‌زدایی و ضدالتهابی محسوب می‌شود.

آب طعم‌دار آناناس، انار و لیمو

۹. آب طعم‌دار تمشک و لیمو:

این آب مزه‌دار تمشک و لیمو با ظاهری جذاب و طعمی فراموش نشدنی؛ انتخابی ایده‌آل برای آن‌هایی ست که می‌خواهند خود را به نوشیدن آب، عادت بدهند. طعم تمشک و تکه‌های لیمو به این نوشیدنی، مزه‌ای جدید می‌بخشند. البته فلاوانوئیدها و اسید سیتریک موجود در لیمو و همین طور فیبرهای تمشک، خواصی که به دنبالش هستیم را تأمین می‌سازند.

آب طعم‌دار تمشک و لیمو

۱۰. آب طعم دار انگور، تمشک و خیار:

خیار به تنهایی این نوع آب را به یک سم زدای قوی تبدیل می‌سازد. با ترکیب خیار، انگور و تمشک به آب طعم‎داری بسیار گوارا و خوشمزه می‌رسیم. این نوشیدنی؛ علاوه بر تمیز کردن بدن، دارای خواص ضدالتهابی نیز بوده و آنتی اکسیدان‌های فعال دارد. لازم به ذکر است که استفاده از انگور (به ویژه انگور سیاه) در این ترکیب، خواص ضد‌سرطانی به وجود می‌آورد.

آب طعم‌دار انگور، تمشک و خیار

نمونه‌هایی که در بالا ذکر کردیم، تنها تعدادی از انواع بی‌نهایت آب‌های طعم‌دار بودند. شما می‌توانید بنا بر سلیقه خود و انتظاری که از طعم‌ها دارید؛ آب طعم‌دار مورد نظرتان را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که برای آماده سازی آب طعم‌دار خانگی؛ لازم است که مواد را داخل بطری آب ریخته و اجازه دهید برای چیزی بین ۱ تا ۲ ساعت در همان وضعیت باقی بمانند. بهتر است که مقداری یخ پودری یا قالبی نیز به این مخلوط اضافه نمایید.

دقت کنید که برای نگهداری و حمل و نقل آب طعم‌دار لازم است از بطری دتاکس واتر استفاده کنید. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین بطری‌های مخصوص آب طعم‌دار یا دتاکس واتر را از مالتینا خریداری نمایید.

بطری مخصوص آب طعم‌دار

به علاوه برای این که میزان کافی آب در روزمره بنوشید، توصیه می‌کنیم که از بطری هوشمند Hidrate Spark استفاده نمایید. این بطری هوشمند، زمان‌های نوشیدن آب را به شما یادآوری کرده و دیگر بهانه‌ای برای کم آب نگه داشته بدن خود نخواهید داشت. قمقمه هوشمند برای کودکان، بزرگسالان و سالمندانی که در هیاهوی روزمره و سرگرمی‌های خود؛ نوشیدن آب را از یاد می‌برند، همراهی عالی محسوب می‌شود.

بطری هوشمند آب

برای خرید بطری آب هوشمند روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بطری هوشمند

آب طعم‌دار مورد علاقه خود را در این بطری‌های هوشمند ریخته و ضمن بهره‌مندی از آبرسانی کافی به بدن، از طعم‌های گوارا و دلچسب آب‌های طعم‌دار نیز لذت ببرید.

آب طعم دار

اگر پیش از این برای نوشیدن آب، خود را تنبل و بی‌انگیزه احساس می‌کردید؛ از این پس نوشیدن آب‌های طعم‌دار، به یکی از عادات روزمره و هیجان انگیز شما تبدیل خواهند شد.