آیا می‌دانید رنگ سال ۲۰۲۱ چه رنگی است؟! در آغاز هر سال میلادی یک رنگ از طرف وبسایت پانتون PANTONE به عنوان رنگ سال معرفی می‌شود. پانتون فضای رنگی و اختصاصی است که در صنعت چاپ و تولید رنگ و پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.  این شرکت در شهر کارلتات نیوجرسی قرار دارد و امروزه بیشتر به دلیل انتخاب رنگ سال و ارتباط آن با مد و فشن شناخته می‌شود. نام این شرکت از سیستم رنگ پانتون (PMS)  الهام گرفته شده است. این شرکت برای هر طیف رنگی کدهای دقیق و مشخصی تعیین می‌کند. بنابراین تمام صنایعی که به طور مستقیم با رنگ‌ها و چاپ سر و کار دارند می‌توانند به کد دقیق رنگ مدنظر از طریق فهرست این وبسایت دسترسی داشته باشند.

رنگ سال 2021

با شروع سال جدید میلادی رنگ سال ۲۰۲۱ نیز تعیین شد. رنگ سال برای طراحان دنیای مد و فشن و طراحی داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد. رنگ سال جدید برای ما ایرانی‌ها نیز تعیین کننده بسیاری از موارد در سبک پوشش و طراحی است. چرا که با نزدیک شدن به ایام عید نوروز این سوال در ذهن بسیاری از مردم شکل می‌گیرد که برای شب عید چه لباس و چه رنگی را باید انتخاب کنیم؟

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال ۲۰۲۱ دو رنگ متفاوت انتخاب شد. شرکت پانتون رنگ‌ زرد-لیمویی با کد اختصاصی PANTONE 13-0647 Illuminating و رنگ طوسی خام با کد اختصاصی PANTONE 17-5104 Ultimate Gray را به عنوان دو رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. دو رنگ متفاوت و مستقل از هم که با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیبی جذاب و مکمل ایجاد می‌کنند. رنگ طوسی که رنگی خنثی و کاربردی است، حس سختی و مقاومت و از طرفی دیگر جلوه هماهنگی را القا می‌کند. در مقابل رنگ زرد روشن قرار دارد که بسیار انرژی بخش و شاداب است. این داستان دو رنگی است که احساسات متفکرانه عمیق‌تری را برمی‌انگیزد. داستانی که حال و هوای گرم و آفتابی و دوستانه را در بر می‌گیرد.

رنگ سال 2021

رنگ طوسی PANTONE 17-5104 Ultimate Grey نمادی از عناصر جامد و قوی است که جاودانه هستند و پایه محکمی را ایجاد می‌کنند. رنگ سنگ ریزه‌های ساحلی و عناصر موجود در طبیعت که ظاهر خنک آن‌ها توانایی ایستادن در آزمون زمان را برجسته می‌کند. Ultimate Grey احساس اطمینان را در بیننده ایجاد کرده و احساس خونسردی‌، استواری و مقاومت را تشویق می‌کند.

قرار گرفتن این دو رنگ زیبا در کنار هم، با جسارت بخشیدن به روحیه، سیر نیاز ذاتی به دیده شدن، درک شدن و شنیده شدن صدای انسان را القا می‌کند. ترکیبی از دو رنگ که پیوند آن با بینش، نوآوری و شهود، احترام به خرد، تجربه و هوش، همراه است. و ما را به سمت روش‌های تفکر و مفاهیم جدید سوق می‌دهد.

کاربرد رنگ سال ۲۰۲۱ در دنیای مد و فشن

همانطور که گفتیم دو رنگ زرد-لیمویی روشن و طوسی خنثی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. این دو رنگ زیبا در کنار هم ترکیبی بسیار شاداب و پرانرژی و در عین حال ملایم و با لطافت را ایجاد می‌کنند. با هماهنگی و ست کردن رنگ زرد و طوسی در لباس‌هایتان به روش‌های گوناگون، می‌توانید به استایلی خاص و شیک دست یابید. به خصوص برای استایل عید و لباس‌های بهاری یک گزینه مناسب و فرح بخش خواهد بود. در ادامه به معرفی چند نمونه از ترکیب‌های لباس با کاربرد رنگ‌های زرد و طوسی خواهیم پرداخت.

کاربرد یک رنگ خنثی در کنار رنگی شادب از جمله مواردی است که از طرف بسیاری از طراحان مد و منتقدان دنیای فشن به آن اشاره شده است. در سال ۲۰۲۱ به راحتی می‌توان با کنار هم قرار دادن طوسی و زرد هم به ترکیب جذاب و متناسب و هم استایلی شیک و به روز دست یافت.

شما می‌توانید کت یا مانتو زرد روشن را به همراه شلوار و دامن طوسی بپوشید. چنین ترکیبی در عین راحتی زیبایی به خصوصی نیز ایجاد خواهد کرد. این جزو ترکیباتی است که دو رنگ مکمل، یکی در بالا تنه و دیگری در پایین تنه قرار می‌گیرند و هماهنگی ایجاد می‌کنند.

رنگ سال 2021

اگر به لباس‌های یکنواخت و تک رنگ علاقه دارید، می‌توانید یکی از رنگ‌های طوسی یا زرد را به تنهایی بپوشید. در مقابل، رنگ دیگر را در اکسسوری یا کیف و کفش به کار ببرید. این که کدام رنگ را در تن‌تان نشان دهید، به سلیقه و روحیات شما بستگی دارد. در مناسبت‌های رسمی‌تر می‌توانید از لباس‌های طوسی در طیف‌های مختلف استفاده کنید. با افزودن رنگ زرد در بخشی از استایل‌تان، آن را از حالت خنثی بودن درآورده و به آن انرژی و طراوت ببخشید.

اگر تمایل دارید لباس‌تان به تنهایی زرد باشد، می‌توانید از رنگ طوسی در کیف و کفش استفاده کنید. چنین ترکیبی جلوه‌ای مدرن و ایده‌آلی ایجاد خواهد کرد. زرد رنگی است که احساس گرما را تداعی می‌کند. در نتیجه ترکیب کردن آن با طوسی که نقطه مقابل آن است با ایجاد طیفی سرد، گرمای آن را متعادل کرده و ظاهری دلنشین و مطلوب ایجاد خواهد کرد.

رنگ سال 2021

گاهی ممکن است استفاده از تنها دو رنگ در ترکیب لباس‌ها کسل کننده به نظر برسد. در چنین مواقعی، پیشنهاد ما افزودن یک یا دو رنگ هماهنگ دیگر به ترکیب زرد و طوسی است. توجه داشته باشید که این دو رنگ را باید با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید تا همچنان هماهنگی و زیبایی برقرار باشد.

۱. زرد+طوسی+ سیاه و سفید

سیاه و سفید به تنهایی یک ترکیب زیبا و جذاب است که در هر دوره‌ای می‌توان آن را به کار برد. به بیانی دیگر، ترکیب سیاه و سفید یک ترکیب فارغ از زمان در دنیای طراحی و مد و فشن است و هرگز از رده خارج نمی‌شود. یکی از مهم ‌ترین مزیت‌های این ترکیب، کاربرد آن در کنار سایر رنگ‌هاست. شما به راحتی می‌توانید یک یا دو رنگ دیگر را در کنار سیاه و سفید قرار دهید و به آن جلوه متفاوتی ببخشید.

رنگ سال 2021

۲. زرد+طوسی+آبی

آبی و زرد دو رنگ مکمل هم هستند. بدون شک رنگ‌های مکمل ترکیب جذابی در کنار هم به وجود می‌آورند. حال اگر یک رنگ خنثی مانند طوسی نیز در کنار آن قرار داده شود، هم تنوع و هم جذابیت بیشتری به ظاهر شما القا خواهد کرد.

رنگ سال 2021

۳. زرد+طوسی+سبز

زرد یکی از ترکیبات اصلی رنگ سبز است. به همین دلیل ترکیب ایده ‌آلی در کنار آن به وجود می‌آورد. شما به راحتی می‌توانید سبز و زرد را در طیف‌های مختلف با هم ست کنید. افزودن یک رنگ سرد خنثی مانند طوسی به چنین ترکیبی، آن را ملایم‌تر کرده و ظاهری متناسب و شیکی ایجاد می‌کند.

رنگ سال 2021

۴. زرد+طوسی+صورتی

کاربرد دو رنگ شاداب و زیبای زرد و صورتی در کنار هم یکی از ترندهای پرطرفدار در سال‌های اخیر بوده است. از طرفی دیگر، جلوه و ملایمت طوسی و صورتی در کنار هم نیز، هماهنگی انکار ناپذیری در دنیای رنگ‌ها و طراحی دارد. نظرتان چیست این سه رنگ زیبا و جذاب را این بار در کنار هم ببرید و اطرافیان را متحیر کنید؟ با انتخاب طیف‌های متناسب از این سه رنگ زیبا می‌توانید استایلی شیک و جذاب با جلوه‌ای دخترانه و ظریف خلق کنید.

رنگ سال 2021

رنگ سال ۲۰۲۱ برای استایل مردانه

از آنجا که مردان بیشتر به رنگ‌های سرد و خنثی رغبت نشان می‌دهند، می‌توان گفت سال ۲۰۲۱ یکی از سال‌های خوش شانس برای آن‌هاست. اگر نگاهی به کمد لباس مردان بیاندازیم قطعا لباس‌های طوسی در طیف‌های مختلف خواهیم یافت. خبر خوب این است که آقایان در سال ۲۰۲۱ می‌توانند با یکی از محبوب ترین رنگ‌هایشان به شیک‌ترین مردان سال تبدیل شوند. کافیست در قسمتی از لباس یا اکسسوری رنگ زرد روشن را به کار ببرید. در تصاویر پایین می‌توانید نمونه‌هایی از رنگ سال ۲۰۲۱ یعنی طوسی و زرد را در کاربرد استایل مردانه ببینید و ایده بگیرید.

رنگ سال 2021

سخن پایانی

از مهم‌ترین مزیت‌های تعیین رنگ سال در دنیای مد و فشن، جهت دادن به طراحی‌ها و ایجاد انگیزه برای خلاقیت و آفرینش زیبایی هرچه بیشتر است. دنیای پر زرق و برق مد پر از فرصت‌ هاست و محدودیتی در آن وجود ندارد. دنیای رنگ‍‌ها بسیار گسترده و متنوع‌تر از آن است که بتوانید به چند ترکیب بسنده کنید. کافی است کمی رنگ‌ها بشناسید. به مرور خواهید دید که با شناخت رنگ‌ها و توجه به جلوه آن‌ها قادر خواهید بود زیبایی‌ منحصر به فردی در استایل تان خلق کنید.

رنگ سال 2021

نظر شما چیست؟

آیا شما هم جزو کسانی هستید که رنگ سال و ترندهای جدید را دنبال می‌کنید؟ نظرتان در مورد رنگ سال ۲۰۲۱ چیست و چه پیشنهادی برای ایجاد تیپ مناسب برای این رنگ‌ها را دارید؟!

فروشگاه اینترنتی مالتینا با فراهم آوردن امکان خرید مستقیم و آسان از وب سایت معتبر آمازون به شما این فرصت را می‌دهد تا شیک‌ترین لباس‌ها را از معتبرترین برندها خریداری کنید. اگر برای استایل سال جدید خود به دنبال لباس ست به رنگ‌های طوسی و زرد روشن هستید، به فروشگاه بزرگ مالتینا سر بزنید.

منابع: vogue.com، pantone.com، italianbark.com

در مالتینا بلاگ بیشتر بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۰| راهنمای ست کردن لباس با رنگ آبی کلاسیک

[ست کردن لباس زنانه] با ۱۰ ترکیب رنگی فوق العاده جذا و خاص

راهنمای کامل ست لباس برای زوج های خوش سلیقه

استایل تک رنگ یا مونوکروم در لباس پوشیدن را می شناسید؟

آیا بهترین برندهای چرم ایرانی را می‌شناسید؟

فشن بلاگر اینستاگرام در زمینه مد ؛ شغل محبوب این روزهای دنیا