امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شده است و بستری مناسب برای بازاریابی و فروش‌ آنلاین محسوب می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال یک طرح یا ایده جذاب اینستاگرامی باشید، اما پس از کلی فکر و امتحان کردن روش‌های مختلف باز هم به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسید. در چنین شرایطی سوالات زیادی در سرتان به وجود می‌آید که اگر پاسخ مناسبی برای تولید محتوای اینستاگرام پیدا نکنید، هیچوقت دست به اقدام عملی نخواهید زد. این بار در مالتینا به شما کمک می کنیم تا چگونه ایده‌های جذاب‌تری برای خود بسازید و دنبال کنندگان بیشتری کیب کنید.

ایده های جذاب برای تولید محتوای اینستاگرام موفق

ایده‌ها و طرح‌های زیادی برای کسب درآمد و تولید محتوای اینستاگرام وجود دارد، اما در این بین انتخاب یک ایده‌ خلاقانه و جدید که کاربران را به خود جذب کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در تلاش برای ایجاد یک کسب و کار پر رونق در اینستاگرام هستید، وقتی هیچ ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد با ما همراه باشید تا چند ایده‌ جذاب و محبوب در حوزه ی جذب اینستاگرام را به شما معرفی نمائیم.

ایده های جذاب تولید محتوای اینستاگرام برای موفقیت

ایده های جذاب اینستاگرام

  1. انتخاب یک پس زمینه خلاقانه و جذاب

شاید برایتان پیش بیاید که با شروع یک کسب و کار در اینستاگرام، به دنبال یک پس زمینه مناسب برای صفحه خود باشید ولی هیچ ایده‌ی جذابی به ذهنتان نمی‌رسد. در طراحی پس زمینه صفحه اینستاگرامتان از رنگ‌ها و الگوهای مرتبط با برند تجاری حرفه خود کمک بگیرید. پیش از شروع فعالیت خود، طرح‌های مورد نظرتان را امتحان کنید و ضمن توجه به علایق خود، سلیقه کاربران فضای صفحه ی خود را نیز در نظر بگیرید. انتخاب یک طرح خلاقانه و جذاب در افزایش بازدهی کارتان بسیار موثر خواهد بود.

  1. توجه به گرافیک پست‌های اینستاگرام

پیش از انتشار پست‌های اینستاگرام خود به برخی نکات جزئی و مهم توجه داشته باشید. طراحی ظاهری و گرافیک پست شما در میزان بازدید، لایک و کامنت دریافتی از سوی کاربران بسیار موثر است. از همین رو توجه به گرافیک پست، نوشتن یک کپشن متناسب و مرتبط و ترکیبی از هشتگ‌های پرطرفدار باعث افزایش بازدهی پست‌های اینستاگرام شما خواهد شد.

  1. حیوانات خانگی دوست داشتنی

امروزه اکثر سلبریتی‌های مشهور ایرانی و خارجی دارای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه هستند و عکسهای آنها را در صفحات اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند که این پست‌ها طرفداران خاص خود را دارد. الگوبرداری از این ایده و انتشار عکسهایی از حیوانات خانگی مثل توله سگ‌های سفید و پشمالو در افزایش بازدهی صفحه‌تان تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر انتشار این عکس‌ها اطلاعاتی درباره خود و حیوان خانگی‌تان را نیز با دنبال کنندگان صفحه خود به اشتراک بگذارید.

  1. میز محل کار، جذاب به نظر میرسد
ایده های جذاب اینستاگرام

محل کار فعالیت در اینستاگرام

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقت زیادی را در محل کارتان سپری می‌کنید، میز محل کارتان یکی از صمیمی‌ترین دوستان‌تان محسوب می‌شود. انتشار عکس‌هایی از فضای محل کارتان و میزی که تمام وقت در کنارتان است، ایده‌ای متفاوت برای پست اینستاگرام شما خواهد بود.

  1. گل‌ها، ساده و خاص

انتشار تصاویری از گل‌های رنگارنگ و زیبا، مخاطبتان را به ذوق می‌آورد و حس نشاط و تازگی را به کاربرانتان هدیه می‌کند. تماشای این عکس‌های دوست داشتنی لبخند را به لبان مخاطبانتان هدیه می‌کند. انسان‌ها هیچوقت از دیدن گل‌های زیبا و رنگارنگ خسته و دل زده نمی‌شوند، از همین رو انتشار تصاویر گل‌ها یکی دیگر از ایده‌های جذابی است که در عین سادگی بسیار پرطرفدار و محبوب می‌باشد.

  1. فعالیت‌های روزمره

انتشار تصاویری درباره آنچه امروز انجام داده‌اید، تفریحات و سرگرمی‌هایی که انجام داده‌اید، اتفاقاتی که برایتان رخ داده است، غذایی که خورده‌اید، حس و حال خوبی که دریافت کرده‌اید، خریدهایی که انجام داده‌اید و … یکی از بهترین ایده‌های روزانه برای پست‌های اینستاگرام می‌باشد.

  1. موفقیت‌هایی که اخیرا بدست آورده‌اید

اگر در کاری موفق شده‎اید، فرقی نمی‌کند که موفقیت شما کوچک یا بزرگ باشد، احساس خوب و انرژی مثبتی که بدست آورده‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید. افرادی که این پست را می‌بینند، علاوه بر انرژی مثبتی که از شما دریافت می‌کنند، انگیزه بیشتری برای رسیدن به موفقیت در کارهایشان خواهند داشت. انتشار یک پست درباره موفقیتی که بدست آورده‌اید و اشتراک گذاری شادی و حال خوب‌تان در آن موقعیت ایده‌ای جالب و کاربردی برای اینستاگرام خواهد بود.

  1. از هشتگ‌ها کمک بگیرید

از هشتگ‌های هفتگی مانند Throwbackthursday# و falshbackfriday# در پست‌هایتان استفاده کنید. ترکیب این هشتگ‌ها با یک عکس جذاب و مرتبط ایده خوبی برای اشتراک گذاری پست‌های هفتگی در اینستاگرام می‌باشد.

  1. کتاب‌هایی که به طور مداوم می خوانید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به مطالعه علاقه زیادی دارید، تصویری از قفسه کتاب‌هایتان را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید تا آنها را به مطالعه تشویق و ترغیب کنید. حین تولید محتوای اینستاگرام در این زمینه، اطلاعاتی درباره کتاب‌ها، نویسندگان، ناشران و … را به کاربرانتان ارائه دهید.

  1. غذاهای مورد علاقه شما

به طور قطع می‌توانم بگویم که غذا خوردن یکی از تفریحات مورد علاقه همه مردم می‌باشد. انتشار عکسی از صبحانه ساده و خوشمزه‌ای که خودتان آن را تهیه کرده‌اید، ناهاری که مادرتان با کلی عشق  علاقه برایتان پخته است و یا شامی که به همراه دوستانتان در بیرون خورده‌اید، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ایده‌های ایسنتاگرامی محسوب می‌شود. اگر شما هم از آن دسته‌ از افرادی هستید که پیش از خوردن یک شکلات یا یک لیوان قهوه عکس آن را در اینستاگرامتان به اشتراک می‌گذارید، از ظاهر غذا غافل نشوید. تزئین غذا و فضای اطراف آن در زیبایی عکس تاثیر زیادی دارد. از همین رو ظرف غذای خود را را به سمت بهترین پنجره روشن خانه خود قرار دهید و فراموش نکنید که پس زمینه عکس خود را با یک کتانی و یک لیوان آب پرتقال تزئین کنید.

  1. یادآوری فعالیت‌های روزمره

ممکن است فکر کنید مخاطبان شما اطلاعات کافی و لازم درباره شما و فعالیت‌های روزمره‌تان دارند، اما یادآوری این موارد علی رغم تکراری بودن، ایده نسبتا خوبی است. با گسترش فعالیت‌های شما در اینستاگرام، تعداد کاربران شما روز به روز افزایش پیدا می‌کنند و از همین رو نیازمند وجود برخی اطلاعات هستند تا شما را بیشتر و بهتر بشناسند. از این ایده ساده و جالب غافل نباشید.

  1. مکان‌های موردعلاقه

هر کدام از ما تعلق خاطری نسبت به برخی مکان‌ها داریم و از بودن در آنجا لذت می‌بریم و احساس آرامش می‌کنیم. چه خوب است که این حال خوب را با کاربران خود به اشتراک بگذاریم و حس و حال مان را با آنها شریک بسازیم. فرقی نمی‌کند که مکان مورد علاقه شما بالکن خانه تان باشد یا ساحل دریا یا هم پارک‌های جنگلی و … با انتشار یک عکس از محلی که در آن هستید، انرژی مثبت خود را به دیگران نیز هدیه کنید.

  1. توصیه‌های مثبت یا اشتراک یک منبع کاربردی

امروزه صفحات اینستاگرامی زیادی وجود دارند که راهکارهای رسیدن به موفقیت و جملات انگیزشی و مثبت را در صفحه خود به اشتراک می‌گذارند. اگر تصاویر یا ویدیوهایی را دیدید که شما را تحت تاثیر قرار داده است یا به واسطه آن موفقیت‌هایی به دست آورده اید و زندگی‌تان تغییر کرده است، آن را با سایر کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

  1. روتین صبح شما

چند ایده جذاب برای تولاید محتوا در اینستاگرام

فعالیت روزمره در اینستاگرام

هر کدام از ما دارای لیستی از کارهای مشخص و از پیش تعیین شده هستیم که پس از بیدار شدنمان آنها را انجام می‌دهیم. چه خوب است که این موارد را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا از فعالیت‌ها و عادت‌های روزانه همدیگر آگاه شوید و از ایده های همدیگر بهره‌مند شوید. این لیست عموما در بردارنده مواردی همچون ساعت بیداری، صبحانه، چک کردن ایمیل‌ها و گوشی همراه، ورزش صبحگاهی، رفتن به محل کار و … می‌باشد.

  1. خودتان را معرفی کنید

اگر جزو کسانی هستید که اخیرا به اینستاگرام پیوسته‌اید، اطلاعاتی درباره خودتان را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید تا آنها نیز شما را بهتر بشناسند. فراموش نکنید که هر بار دیگر خودتان را با مخاطبان خود معرفی کنید. استفاده از هشتگ fridayintroductions# در افزایش بازدهی پست شما موثر خواهد بود.

  1. نظرخواهی از کاربران

تولید محتوای ایستاگرام و انتشار پست با عدم نظرخواهی از بینندگان یک پروژه از پیش شکست خورده به حساب می‌آید. گاهی اوقات پیش می‌آید که در انتخاب چیزی دو دل هستید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید. در این جور مواقع کمک گرفتن از دوستان و مشورت با اطرافیانتان تاثیر گذار بوده و مشکل شما را حل می‌کند. اینستاگرام دارای قابلیت‌های متعددی است که یکی از آنها پرسشی است که دو جواب دارد و کاربرانتان بسته به سلیقه خود یکی از جواب‌ها را انتخاب می‌کنند. با استفاده از این روش شما می‌توانید نظرخواهی را در اینستاگرام با کاربرانتان به اشتراک بگذارید و بدین وسیله از آنها کمک گرفته و به توسعه پیج خود بپردازید.

  1. چرا این حرفه را انتخاب کردید؟

فعالیت‌های هر فرد در حوزه اینستاگرام به شغل و حرفه‌ی او مرتبط است اما گاهی این سوال برای کاربران شما پیش می‌آید که چرا شما این شغل را انتخاب کرده‌اید. پاسخ به این سوالات و دلایل شما برای انتخاب این شغل ایده‌ای خوب برای رفع کنجکاوی کاربرانتان خواهد بود.

  1. آنچه در کیف شماست

این نوع پست‌های اینستاگرام بسیار دوست داشتنی و خاص هستند و کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند. اینکه شما چه چیزهایی در کیف خود قرار داده‌اید و چه مقدار پول به همراه دارید، ایده‌ای جالب برای پست‌های روزانه اینستاگرام محسوب می‌شود.

  1. سالم بودن / فعال بودن / خوش استایل بودن

سلامتی لازمه داشتن یک زندگی شاد می‌باشد و از همین رو توجه به ورزش و انجام حرکات ورزشی در کنار تغذیه مناسب یکی از ارکان مهم تامین سلامت افراد محسوب می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که بخشی از وقت روزانه خود را به ورزش کردن، تهیه غذاهای مقوی و سالم و توجه به سلامت جسمانی خود اختصاص می‌دهید، آن را با دیگر دوستان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری پست‌های خود مراقبتی دیگران را مجاب می‌کند که توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند.

  1. اشتراک گذاری فعالیت‌هایی که در حال انجام دادن آنها هستید

اگر اخیرا فعالیت خاصی را آغاز کرده‌اید یا در تلاش برای گنجاندن عادات مثبت در برنامه روزانه خود هستید، آن را در قالب یک پست انگیزشی با دیگران به اشتراک بگذارید.

  1. انتشار عکسی از فروشگاه مورد علاقه شما

وقتی که برای تفریح یا خرید از خانه خارج می‌شوید و در بین راه به فروشگاه‌های مورد علاقه خود (کوچک یا بزرگ بودن آن مهم نیست) می‌روید، عکسی از آن برای اشتراک در اینستاگرام بگیرید. شما می‌توانید با انتشار پستی در اینستاگرام از فروشگاه کوچک شهر خود حمایت کنید و یادتان نرود که از هشتگ shopsmall# نیز استفاده نمائید. فراموش نکنید که در تمام پست های تولید محتوای اینستاگرام از هشتگ مخصوص به آن استفاده کنید.

  1. قدردانی از کسانی‌که به شما روحیه و انرژی مثبت می‌دهند

همه ما در اطرافمان افرادی را داریم که همیشه ما را تشویق می‌کنند و دوست دارند که ما را در مسیر رسیدن به موفقیت‌ها بزرگ ببینند. این فرد می‌تواند عضوی از خانواده‌تان ، دوستان شما، همکاران و یا حتی مربی شما باشد که با تشویق‌هایشان مسیر رسیدن به هدف را برای شما آسان‌تر می‌کنند. اشتراک گذاری این انرژی مثبت ایده خوبی برای شما خواهد بود.

  1. اشتراک گذاری موارد مورد علاقه‌تان
اشتراک گذاری موارد مورد علاقه‌تان

ثبت علایق در اینستاگرام

هر کدام از ما نسبت به برخی از وسایل شخصی خود، چیزهایی که در اتاقمان قرار دارد یا اسباب بازی‌های دوران کودکی خود تعلق خاطر داریم و از آنها به خوبی مراقبت می‌کنیم. انتشار عکسی از این موارد، تجربه‌ای خاص و نوستالژیک خواهد بود که افراد با دیدن آن‌ها عمیقا به فکر فرو می‌روند.

  1. تفریحات دوستانه

وقت گذراندن با دوستان یکی از بهترین تفریحاتی است که نهایتا به تجربیاتی شاد و ماندگار تبدیل می‌شود. اگر با دوستان‌تان به تفریح می‌روید، از لحظات شاد و صمیمانه خود عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا شادی شما به کاربرانتان منتقل شود.

  1. فعالیت‌های خیرخواهانه

انجام فعالیت خیر خواهانه‌ای مانند کمک به یک فرد نیازمند، تهیه مواد غذایی برای خانواده‌های بی‌سرپرست و صدقه دادن و … کاری بسیار ارزشمند است که اشتراک گذاری آن دیگران را به انجام آن ترغیب می‌کند.

  1. به اشتراک گذاشتن موسیقی مورد علاقه

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که می‌گویند: موسیقی غذای روح است. گوش دادن به موسیقی باعث ایجاد آرامش در افراد می‌شود و حس و حال خوب ناشی از آن تا چندین ساعت بعد وجود دارد. موسیقی مرز ندارد و همه ما علاوه بر گوش دادن به موسیقی‌هایی به زبان فارسی، آهنگ‌هایی از خواننده‌های سایر کشورها را گوش داده‌ایم و به آنها علاقمندیم. اشتراک گذاری موسیقی مورد علاقه‌مان در اینستاگرام باعث می شود دیگران هم آن موسیقی را گوش دهند و از آن لذت ببرند.

  1. طلوع و غروب خورشید

طلوع و غروب خورشید  دو بار در روز در بیشتر نقاط جهان رخ می دهد. بنابراین، در زمان مناسب به بیرون از منزل بروید و یک عکسی از طلوع و غروب خورشید را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. این یکی از نکات جذاب اما مهم برای تولید محتوای اینستاگرام به شمار می‌آید.

  1. مواردی که اخیراً یاد گرفته اید

هرکدام از ما در طول روز با افراد مختلفی روبرو می‌شویم و اتفاقات کوچک و بزرگ زیادی را پشت سر می‌گذاریم. چه خوب است که در این بین، نکات خود و فعالیت‌های هرچند کوچکی که یاد گرفته‌ایم را با سایر کاربرانمان به اشتراک بگذاریم تا آنها نیز در حال خوب ما سهیم باشند.

  1. نوشیدنی مورد علاقه شما

هرکدام از ما به نوشیدنی خاصی علاقمند هستیم، یا نوشیدنی‌های سرد مثل آبمیوه‌ها، نوشابه‌ و… و یا نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، نسکافه، چای و … انتشار عکسی از نوشیدنی مورد علاقه‌تان به کاربرانتان نشان می‌دهد که شما طرفدار چه نوع نوشیدنی هستید.

  1. اطلاعاتی درباره راه‌های ارتباطی خود با کاربرانتان به اشتراک بگذارید

اطلاعاتی درباره سایر راه‌های ارتباطی خود به اشتراک بگذارید تا در صورت غیرفعال شدن صفحه اینستاگرام‌تان، کاربران شما به وسیله آن بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. این موارد شامل سایت، شماره تلفن، صفحه فیسبوک و … می‌باشد.

امیدواریم که ایده‌های جذاب تولید محتوای اینستاگرام به شما برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر در آن کمک کرده باشد. وبلاگ مالتینا سرشار از مطالب متنوع و خواندنی است که علاوه بر سرگرم نمودن، اطلاعات شما را در زمینه های مختلف افزایش می دهد. ما در بخش مهارت و کسب‌و‌کار موضوعات بسیار کاربردی را برای شیوه های کسب دانش در مورد راه اندازی کسب‌وکار برای کاربران خود آماده کرده‌ایم که خواندن مطالب آن را با اهمیت می‌دانیم. اگر دوستانی دارید که به اینگونه موضوعات علاقه دارند، از طریق اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی به آنها آگاهی بخشید. در انتها اگر نظری یا پیشنهادی در مورد مطلب فوق دارید از طریق درج کامنت به گوش ما برسانید.

مطالب پیشنهادی:

آموزش جامع مهارت های کسب درآمد آنلاین با ۷۰ ایده جهانی

۱۰ شغل استارت آپی و خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

اگر [اصول فروشندگی] را رعایت کنید کسب و کارتان ۱۰۰% رونق می گیرد

معرفی ۷ شغلی که با سرمایه کمتر از ۵ میلیون شما را به موفق می کند