با توجه به استقبال زیاد مردم از سریال های شبکه ی نمایش خانگی و عدم وجود محدودیت های رسانه ای در اینگونه سریال های ایرانی در مقایسه با سریال های تلویزیونی، کارگردانان تمایل زیادی به ساخت این دسته از سریال ها پیدا کرده اند به گونه ای که به تازگی شاهد ازدیاد چشمگیر تعداد سریال های ایرانی در حوزه ی نمایش خانگی بوده ایم.
در این مقاله به توضیح مختصری درمورد بهترین سریال های ایرانی اخیر که ارزش یکبار دیدن را دارند میپردازیم، نا گفته نماند که تعدادی ازاین سریال ها به پایان رسیده و تعدادی نیز همچنان در حال پخش هستند.
در چندماه اخیر سریال های ایرانی با موضوعات جذاب، کارگردانان کاربلد و بازیگران با تجربه یا حتی نوپا که دراینگونه سریال ها فرصت دیده شدن یافتند به شبکه ی نمایش خانگی عرضه شد، از جمله ی این سریال های ایرانی میتوان به هم گناه، آقا زاده، قورباغه، ملکه ی گدایان، دراکولا، میخواهم زنده بمانم و غیره اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره ی هرکدام از این سریال ها دراختیارتان قراردهیم.

بهترین سریال ایرانی اخیر

سریال هم گناه:

بهترین سریال ایرانی
شاید به جرأت ميتوان گفت که هم گناه یکی از بهترین سریال های ایرانی چندسال اخیر است. حضور بازیگران کارکشته در این سریال و البته کارگردان خوش ذوقی همچون مصطفی کیایی هم گناه را به سریال ایرانی پرطرفداری تبدیل کرد. داستان فیلم درمورد خانواده ی صبوری است که همگی در یک عمارت زندگی میکنند اما در همان قسمت های آغازین سریال وجود اتفاقات پی در پی برای هرکدام، آرامش را از آنها سلب میکند.
در این سریال ایرانی با عاشقانه هایی مواجه میشوید که عجیب و البته آتشین هستند. مصطفی کیایی که پیش از این در سینما خوش درخشیده بود با ساخت هم گناه، بعنوان اولین تجربه ی ساخت سریال ایرانی در حوزه ی نمایش خانگی، بار دیگر توانایی خود درعرصه ی فیلم سازی را به رخ کشید. در هم گناه ، پرویز پرستویی، محسن کیایی، هدیه تهرانی، پدرام شریفی،مسعود رایگان، هنگامه قاضیانی، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، حبیب رضایی وبسیاری از بازیگران دیگر، هنرنمایی کرده اند.

همچنین بخوانید: ۵ سریال برتر نمایش خانگی که در تاریخ سینمای ایران جاودانه شد

سریال آقا زاده:


این سریال ایرانی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا در تیر ماه ۹۹ به شبکه ی نمایش خانگی عرضه و در دی ماه به پایان رسید.
همانگونه که از نام سریال پیداست داستان حول محور دو شخصیت به نام های نیما و حامد است که هردو به نوعی آقا زاده محسوب میشوند اما در رفتار کاملا متفاوت هستند. ورود شخصیتی به نام راضیه ( مانلی) به زندگی حامد توسط نقشه ی نیما ، جرقه ی آتشِ انتقام نیما از حامد است.
در این سریال ایرانی بازیگران توانمندی همچون جمشید هاشم پور، امین تارخ، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، امیر آقایی، امین حیایی، سینا مهرداد، نیکی کریمی حضور دارند. همچنین پردیس پور عابدینی بعنوان اولین تجربه ی خود در این سریال بسیار خوش درخشید و بی شک آقا زاده سکوی پرتاب او به سمت موفقیت های آینده خواهد بود.
اگر مشتاق کشف دنیای مرموزسیاست هستید یا از تماشای فداکاری های یک عاشق منقلب میشوید آقا زاده را از دست ندهید.

قورباغه از بهترین سریال های ایرانی:

بهترین سریال ایرانی

طرفداران سبک خاص هومن سیدی در فیلم سازی، قطعا از تماشای قورباغه لذت خواهند برد. او بعد از تجربه های موفق در سینما، به ساخت سریال ایرانی روی آورد. بعد از مدت ها انتظار این سریال در دی ماه سال گذشته اجازه ی پخش گرفت و در نهم فروردین ماه به پایان رسید. ژانر این سریال معمایی و دلهره آور است به نحوی که بعد از پایان قسمت اول قورباغه شمارا با هزاران سوال در ذهن تان رها خواهد کرد. نوید محمد زاده همانند مغزهای کوچک زنگ زده در این سریال نیز خوش درخشید و بار دیگر به کارگردان ثابت کرد که از اعتماد به او پشیمان نخواهد شد. در این سریال ایرانی بازیگران مطرحی همچون: صابر ابر، سحر دواتشاهی، فرشته حسینی ، مهران غفوریان و هومن سیدی نیز حضور دارند.

سریال ملکه ی گدایان:

حسین سهیلی زاده که در سال ۹۸ با ساخت سریال ایرانی مانکن بار دیگر توانایی اش در ساخت سریال را به رخ کشید، سال گذشته از ساخته ی جدید خود رونمایی کرد، ملکه ی گدایان سریال درام و عاشقانه ای که این روزها طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده بیشتر از مانکن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. خلاصه ی داستان در مورد پسری است که برای ملاقات پدرش در بیمارستان بصورت قاچاقی از ترکیه به ایران بازمیگردد اما در کمال ناباوری پس از بازگشت به ایران هیچکس او را نمیشناسد و این آغاز یک داستان رمز آلود است. در این سریال ایرانی صحنه های زیادی از زندگی کودکان کار نیز به تصویر کشیده شده و این موضوع خود گواهی برای انتخاب هوشمندانه ی نام این سریال است.
فرزاد فرزین که پیش از این اثبات کرد در بازیگری نیز همانند خوانندگی استعداد ویژه ای دارد این بار هم در ساخته ی جدید سهیلی زاده حضور موثر و تحسین برانگیزی را از خود نشان داد
رویا نونهالی، باران کوثری، پانته آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، الهام کردا و سولماز غنی از دیگر بازیگران این سریال ایرانی هستند.

همچنین بخوانید: معرفی پنج سریال ماندگار تلویزیون بعد از انقلاب

سریال ایرانی دراکولا:


این سریال افصل دوم سریال ایرانی هیولاست که همانند دیگر آثار مهران مدیری از همان قسمت های آغازین سریال شما را با خود همراه میکند و شما به شدت مشتاق تماشای قسمت های بعدی خواهید بود، واقعیت های تلخ اما خنده آور که در تمام ساخته های اخیر مدیری به چشم می آید باعث محبوبیت بسیار زیاد این سریال کمدی در بین مردم شده است.
در قسمت اولِ این سریال ایرانی با مهمانی مجلل و البته عجیبی روبه رو خواهید شد که ژاله کبیری( ویشکا آسایش) به مناسبت تولد همسرش کامران کامروا ( مهران مدیری) تدارک دیده است. در همین قسمت شما با بازیگران اصلی این سریال آشنا میشوید و از دیالوگ های طنز آمیزی که بین آنها رد و بدل میشود لذت خواهید برد.
از بازیگران این سریال میتوان به مهران مدیری، ویشکا آسایش، محمد بحرانی، گلاره عباسی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، نیما شعبان نژاد و اندیشه فولادوند اشاره کرد.

سریال میخواهم زنده بمانم:

بهترین سریال ایرانی

میخواهم زنده بمانم عاشقانه ای مربوط به دهه ی شصت است. این سریال ایرانی ساخته ی کارگردان توانمند شهرام شاه حسینی است که علاقه ی زیادی به ساخت سریال های ایرانی با داستان های جذاب و متنوع دارد. این سریال در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون نیز در حال پخش است. در میان سریال های ایرانی نمایش خانگی، میخواهم زنده بمانم بسیار پرطرفدار شده است. سرگذشت عشقی ناکام و بی رحمیِ دنیای انسان ها در این سریال ایرانی به خوبی به تصویر کشیده شده. اگر طرفدار پر و پاقرص فیلم های درام و رمانتیک هستید میخواهم زنده بمانم بهترین گزینه برای شماست.
حامد بهداد، سحردولتشاهی، پدرام شریفی، مهران احمدی، علی شادمان و …. در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

سخن آخر

در مقاله ی فوق به معرفی چند مورد از بهترین سریال های ایرانی در سبک های متفاوت پرداختیم. به طرفداران واقعی فیلم های ایرانی توصیه میکنم که تماشای سریال های ذکرشده را از دست ندهند.

نظر شما چیست؟

شما کدام یک از این سریال ها را تماشا کرده اید؟ آیا جای سریالی در این لیست خالیست؟ نظر خود را با ما و سایر خوانندگان این مطلب در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و بگویید بهترین سریال ایرانی اخیر را چه سریالی می دانید. همچنین اگر به این مقاله علاقه مند بودید می توانید آن را از طریق لینک شبکه های اجتماعی کنار مقاله برای دوستانتان ارسال کنید.

 

[alert type=”info”]بیشتر بخوانید در مالتینا بلاگ

پنج سریال برتر تاریخ از نگاه imdb

۲۵ سریال موفق تلویزیونی آمریکایی از سال ۲۰۰۰ تاکنون

بهترین و پرمخاطب‌ترین سریال های خارجی ۲۰۲۰ – به همراه تریلر

بهترین سریال‌ها و فیلم‌ها برای تماشا به همراه خانواده – بخش اول [/alert]