لیست 25 سریال برتر آمریکایی که حتما باید ببینید!

25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی از سال 2000 تاکنون

انتخاب 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی حتی اگر به بازه زمانی از سال 2000 به بعد محدود شود، چندان ساده نیست. برای بودن در لیست سریال‌های موفق، ملاک‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت. میزان فروش، تعداد جوایز برنده شده، تیم سازنده و بازیگران، امتیاز در سایت‌های رتبه‌بندی مانند IMDb، نظرات موافقان و مخالفان و دهها معیار دیگر، می‌تواند در فهرست‌بندی سریال‌‌های موفق تلویزیونی در نظر گرفته شود.

فهرست مطالب

قبلا مطلبی با عنوان پنج سریال برتر از نگاه IMDb در مالتینا منتشر شده است. در این نوشته، سعی کرده‌ایم با جمع‌بندی نظرات علاقمندان که در وب‌سایت‌های مختلف درج شده، لیستی از بهترین سریال‌های دو دهه اخیر را پیشنهاد دهیم.

برای معرفی 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکائی که تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد، به لیست مجموعه‌های تلویزیونی که بیش از 100 هزار رأی در IMDb کسب کرده و همچنین با اقبال عمومی و درخشش در جشنواره‌های مختلف روبرو شده‌اند نگاهی داشته‌ایم.

اگر سریال مورد علاقه شما در این فهرست وجود ندارد، برای کامل شدن لیست، لطفا آن را در زیر این مطلب پیشنهاد دهید.

لیست بهترین سریال های آمریکایی

1- بازی تاج و تخت (Game of Thrones (Got)  (2011–2019

مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت، تاریخ نبرد خشونت‌بار خانواده‌های اشرافی در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس را، برای به‌دست آوردن تخت آهنین، در پر‌مخاطب‌ترین سریال دهه اخیر به تصویر می‌کشد. داستانی که غیرقابل پیش‌بینی بودن سرانجام هر شخصیت، آن را نفس‌گیر و پر از هیجان نموده است.

این سریال موفق آمریکایی با درخشش در جوایز امی، گلدن گلوب، هوگو، انجمن منتقدین تلویزیون و انجمن بازیگران فیلم، توانسته است در جایگاه برترین سریال موفق تلویزیونی آمریکایی قرار بگیرد.

سریال بازی تاج و تخت یکی از 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکا است.

سریال GOT ، اقتباسی از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی “ترانه یخ و آتش” نوشته جرج آر.آر. مارتین است که از سال 2011 تا 2019 در سراسر جهان منتشر شده است.

علاقمندان بازی‌های ویدیویی بد نیست بدانند، چهار بازی ویدیویی، با الهام از شخصیت‌های این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی ، ساخته شده است. یکی از این بازی‌ها “بر فراز بازی تاج و تخت” نام دارد.

امتیاز 9.4  در IMDb  از  تعداد 1559415  رأی       تعداد فصل: 8       تعداد کل قسمت‌ها: 73

سازنده: دیوید بنیاف، دی.بی.وایس

بازیگران اصلی: نمی‌توان تعدادی بازیگر را به عنوان بازگیر اصلی در این سریال نام برد. تا مخاطب تصور می‌کند فلان شخصیت نقش اصلی است و فیلم داستان او را دنبال می‌کند، کشته شده و شخصیت دیگری وارد داستان می‌شود.

از بین بازیگران سریال تاج و تخت به سختی می‌توان بازیگران اصلی را انتخاب کرد.

اگرچه پایان بسیار بد این سریال در فصل 8، همه علاقمندانش را غافلگیر کرد، تا جایی که برای ساخت مجدد فصل آخر آن، طومار امضا جمع‌آوری کنند، اما بی‌تردید سریال بازی تاج و تخت یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های حماسی پس از سال 2000 است.

اگر می‌خواهید علت عدم رضایت دوست‌داران این سریال جذاب را بدانید، مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

یک ایرانی در لیست عوامل ساخت بهترین سریال سال‌های اخیر

رامین جوادی آهنگساز معروف سریال بازی تاج و تخت

از نکات جالب بازی تاج و تخت برای ما ایرانی‌ها، آهنگساز معروف ایرانی- آلمانی، آقای رامین جوادی، خالق موسیقی معروف‌ترین سریال آمریکایی دهه اخیر است. با ما همراه باشید تا اجرای این موسیقی زیبا و بخش‌هایی از سریال خارق‌العاده بازی تاج و تخت را با هم ببینیم.

دانلودکنید

2-افسارگسیخته (قانون شکن) (Breaking Bad  (2008–2013

والتر وایت، معلم شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه یک دبیرستان متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه شده است. او برای تأمین مالی خانواده‌ و هزینه‌های درمانی‌اش، به همراه یکی از دانش‌آموز خود، جسی پینکمن شروع به تولید و پخش متا‌آمفتامین (شیشه) می‌کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به یکی از بزرگترین مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

بریکینگ بد، رکوردار تحسین‌برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان در گینس

بریکینگ بد در برخی منابع با عنوان بدبیاری نیز ترجمه شده است. سازندگان این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی ، نسخه اصلی آن را با زیرنویس اورجینال فارسی برای فارسی‌زبانان ارائه داده‌اند.

این سریال در مجموع 47 جایزه مختلف را برنده شده است. شاید جالب‌ترین نکته درباره سریال بریکینگ بد، ثبت رکورد تحسین‌ برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان در گینس، به خاطر 99 درصد رأی مثبت منتقدان باشد.

اگر دقت کنید در طول سریال، لباس‌های هر کاراکتر به رنگ خاصی است و این ثبات رنگ، تعمدی و نشانه‌ای از روحیه هر فرد در این سریال است.

بریکینگ بد، اصطلاحی انگلیسی به معنی فردی که در اثر یک اشتباه، برای مدتی از راه راست منحرف شده است می‌باشد.

امتیاز 9.5 در IMDb  از تعداد  1227356  رأی        تعداد فصل:  5            تعداد کل قسمت‌ها: 62

سازنده: وینس گیلیگان

تعدادی از بازیگران اصلی: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس و …

دانلودکنید

3-خانه پوشالی (2013-2019)  HOUSE OF CARDS

علاقمندان به دنیای سیاست، از این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی به شدت استقبال کرده‌اند. ماجراهای مردی به نام فرانک آندروود که برای تصرف مقام ریاست جمهوری آمریکا به هر ترفندی متوصل می‌شود، حتما پرده از بسیاری از حقایق پشت پرده دنیای سیاست بر‌خواهد داشت.

سریال خانه پوشالی (یا خانه‌ای از ورق‌ها) از سریالی بریتانیایی به همین نام و رمانی نوشته مایکل دابز (روزنامه‌نگار آمریکایی-بریتانیایی) اقتباس شده است.

خانه پوشالی یکی از پرمخاطب‌ترین سریالهای آمریکایی دهه اخیر است.

زمان ساخت فصل پنجم، اتهام رسوایی اخلاقی کوین اسپیسی، بازیگر نقش اول سریال، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. در داستان، او از سمت ریاست جمهوری استعفا داد و در واقعیت، از جمع بازیگران اخراج شد.

پس از وقفه‌ای طولانی، نویسندگان تلاش کردند فصل ششم را آماده کنند. در فصل آخر سریال خانه پوشالی، کلر آندروود، همسر فرانک، رئیس جمهور می‌شود.

امتیاز 8.8 در IMDb  از تعداد  432732  رأی      تعداد فصل: 6       تعداد کل قسمت‌ها: 73

سازنده: بو ویلیمن

تعدادی از بازیگران اصلی: کوین اسپیسی، رابین رایت، کیت مارا، کوری استول، سکینه جعفری (ظاهرا ایرانی نیستند!) ماهرشالا علی (برنده دو جایزه اسکار و نقش اول فیلم کتاب سبز) و …

دانلودکنید

4-خانواده سوپرانو  (1999-2007)  The Sopranos

دوست‌داران فیلم‌های مافیایی گانگستری با این سریال، لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه خواهند کرد. اگرچه ممکن است برخی انتقاد کنند که ژانر گانگستری دیگر قدیمی و منسوخ شده است، اما سوپرانوز نشان داد که نوآوری و خلاقیت، از هر موضوع قدیمی، می‌تواند شاهکاری بیافریند.

خانواده سوپرانوز یکی از 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی

داستان سریال آمریکایی خانواده سوپرانوز، پیرامون زندگی مردی به نام تونی سوپرانوز می گردد که دارای زندگی دوگانه کاملا متفاوتی است. یک بخش زندگی او به خانواده‌اش اختصاص دارد و قسمت دیگر زندگی‌اش به شبکه زیر زمینی مافیای نیوجرسی، که او ریاست هر دو را عهده‌دار است.

جیمز گاندولفینی با بازی هنرمندانه‌اش در نقش تونی سوپرانوز، در مرز شخصیتی دوست‌داشتنی و خانواده‌دوست و شخصیتی وحشتناک و مافیایی، استادانه حرکت می‌کند.

سریال خانواده سوپرانوز موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب و چند جایزه معتبر دیگر شده است.

امتیاز 9.2 در IMDb  از تعداد  255620  رأی       تعداد فصل:  6          تعداد کل قسمت‌ها: 86

سازنده: دیوید چیس

تعدادی از بازیگران اصلی: جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو، مایکل امپریولی و …

دانلودکنید

5- فارگو  (2014–ادامه دارد)  Fargo

فارگو سریالی درام و جنایی است که فصل اول آن جایزه امی بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین تیم بازیگری را از آن خود کرد.

تاکنون قتل‌های زنجیره‌ای متعددی در ایالات مختلف آمریکا، دستمایه ساخت فیلم و سریال شده‌اند. فارگو نیز یکی از بهترین سریال‌های آمریکایی است که با الهام از حوادث واقعی که در سال 2006 در مینه‌سوتا اتفاق افتاده  در 3 فصل ساخته شده و فصل چهارم آن نیز در حال ساخت می‌باشد.

فارگو سریالی معمایی جنایی در لیست برترین سریال‌های پس از سال 2000

آشنایی کاملا اتفاقی یک قاتل با یک مأمور بیمه ساده که از کودکی با عقده حقارت و آزار و اذیت اطرافیان روبرو بوده، منجر به قتل‌های زنجیره‌ای فجیعی می‌شود که بیننده را تا انتهای سریال به دنبال خود می‌کشاند. اتفاقاتی ساده و غیرکلیشه‌ای که منجر به نتایج بزرگ و خشونت‌باری می‌شود.

امتیاز  9.0 در IMDb از تعداد 276196  رأی         تعداد فصل:  3          تعداد کل قسمت‌ها: 30

سازنده: نوآ هاولی

تعدادی از بازیگران اصلی: بیلی باب تورنتون، الیس تولمن، کالین هنکس، مارتین فریمن و …

دانلودکنید

6- شنود  (2002-2008)  THE WIRE

اگر علاقمند به سریال‌های درام جنایی هستید، شنود انتخاب خوبی است. داستان این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی که توسط یک نویسنده و خبرنگار پلیس سابق نوشته شده، اگرچه مورد علاقه مخاطبان و تحسین منتقدان قرار گرفت، اما عجیب است که هیچ جایزه بزرگی را دریافت نکرد!

سریال شنود (در برخی منابع: سیم)، داستان خوش ساختی درباره سیستم‌ها و ساختار جامعه است. اینکه سیستم‎‌های فاسد دولت چگونه همه چیزهای خوب و ارزش‌های انسانی را از بین می‌برند.

شنود سریالی جالب درباره سیستم فاسد جامعه است.

درگیری پلیس با مجرمین برای بالا بردن آمار توانمندی خود، منجر به باتجربه‌تر شدن خلافکاران به زندان افتاده ‌می‌شود و این دور تسلسل باطل همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر از داستان‌های زندگی واقعی و آدم‌هایی معمولی و کارهای باورپذیرشان لذت می‌برید، تماشای این سریال بی‌نظیر را از دست ندهید. در هر فصل از سریال وایر، جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور، از تجارت غیرقانونی مواد مخدر تا سیستم مدارس و وضعیت رسانه‌های خبری معرفی می‌گردد.
امتیاز  9.3 در IMDb  از تعداد   248170   رأی         تعداد فصل:  5            تعداد کل قسمت‌ها: 60

سازنده: دیوید سیمون

تعدادی از بازیگران اصلی: دومینیک وست، جان دومن، ادریس البا، فرانکی فایسون، لاری گیلیارد و …

دانلودکنید

7- کارآگاه حقیقی  (2014-ادامه دارد)   True Detective

مجموعه تلویزیونی جنایی کارآگاه حقیقی، بر روی تحقیقات دو پلیس برای پیدا کردن قاتلی سریالی متمرکز است. هر دو کارآگاه زندگی آشفته‌ای دارند. یکی از آنها دخترش را در یک تصادف به صورت اسرار‌آمیزی از دست داده و شخصیتی درون‌گرا دارد، آن دیگری به دلیل خیانت، در زندگی زناشویی دچار مشکلات زیادی است.کارآگاه حقیقی یک سریال موفق تلویزیونی آمریکایی به سبک آنتولوژی است.این سریال که مورد تحسین منتقدین قرار گرفته به سبک آنتولوژی ساخته شده است. یعنی در انتهای هر فصل، داستان خاتمه یافته و فصل بعد با داستانی جدید و تیمی متفاوت ساخته می‌شود.

ترانه دورتر از هر جاذبه‌ای در تیتراژ فصل اول، با این سریال به شهرتی جهانی رسید. در فصل سوم، بازیگر اسکار برده امسال، ماهرشالا علی بازیگر اصلی است.
امتیاز  9.0 در IMDb  از تعداد   446434  رأی        تعداد فصل:  3           تعداد کل قسمت‌ها: 24

سازنده: نیک پیزولاتو

تعدادی از بازیگران اصلی: متیو مک کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن، مایکل پاتس، ماهرشالا علی و …

دانلودکنید

8- بی‌شرم (2011- ادامه دارد)  Shameless

سریال بی‌شرم، داستان خانواده فقیری از طبقه کارگر آمریکا که پدری الکلی و بی‌مسئولیت، شش فرزند خود را در گردابی از مشکلات اخلاقی، اقتصادی رها کرده را به تصویر می‌کشد. این فیلم تلاش دارد با لحنی صریح و بی‌پرده- که گاهی برای مخاطب آزاردهنده می‌شود- مشکلات این افراد را در جامعه‌ای که فقر پایه و بنیان همه نوع جرم و تخلف است به نمایش بگذارد.

بی شرم کمدی سیاه از طبقه کارگر آمریکایی را به نمایش می‌گذارد.

بازیگران این کمدی سیاه آمریکایی آنقدر در قالب نقش فرو رفته‌اند که تماشاچی با هر یک از آنها به راحتی هم‌ذات ‌پنداری می‌کند. پل ابوت، خالق این اثر می‌گوید: “این داستان اقشار کم درآمد نیست. این داستان یقه آبی‌ها نیست; آنها اصلا یقه ندارند.”

  سریال بی شرم (بی حیا) برنده ۸ جایزه و نامزد دریافت ۴۳ جایزه دیگر شده است.

امتیاز  8.7 در IMDb  از تعداد   171660  رأی        تعداد فصل:  9           تعداد کل قسمت‌ها: 110

سازنده: پل ابوت

تعدادی از بازیگران اصلی: ویلیام اچ میسی، امی رسوم، جاستین چتوین، اتان کانکسکی و …

دانلودکنید

9- تئوری بیگ بنگ  (2007-2019)   The Big Bang Theory

داستان فیلم درباره دو هم‌اتاقی است که با یک مهندس هوا‌فضا و یک متخصص فیزیک نجومی دوست هستند و در روابط اجتماعی ناموفق هستند. دختر بازیگر ناموفقی که پیش‌خدمت رستوران و دختری اجتماعی است در خانه روبرویی آنها زندگی می‌کند. دوستی و رفت و امد این افراد و  تضاد شخصیتی کاراکترهای فیلم، صحنه‌های خنده‌داری را خلق می‌کند.

چیزی که تئوری یا نظریه بیگ بنگ را از سریال‌های کمدی دیگر متمایز می‌کند، شوخی‌های هوشمندانه و علمی آن است.

اتمام سریال تئوری بیگ بنگ، یک تراژدی برای طرفدارانش بود. علت آن و همچنین نکات جالب دیگری درباره این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی را، از اینجا می‌توانید بخوانید.

تئوری بیگ بنگ سریالی سیت کام و یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های آمریکایی است.

تئوری بیگ بنگ یک سیت کام (situation comedy) است. منظور از سیت‌کام، سریال‌هایی هستند که معمولا در فضای بسته و محدودی مثل خانه یا دفتر کار ضبط می‌شوند و هنگام دیالوگ‌های خنده‌دار، صدای خنده حضار واقعی یا ضبط شده پخش می‌شود.

امتیاز 8.2  در IMDb  از تعداد   652751   رأی      تعداد فصل:  12           تعداد کل قسمت‌ها: 279

سازنده: چاک لوری – بیل پریدی

تعدادی از بازیگران اصلی: جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کوئوکو، سایمون هلبرگ، کونال نایر و …

دانلودکنید

10- دکستر (2006-2013)  DEXTER

اگر علاقمند به دیدن فیلم‌های پرهیجان و غیرقابل پیش‌بینی هستید حتما دکستر را تماشا کنید. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره دکستر مورگان، قاتلی زنجیره‌ای است که در میامی در ورای چهره مقبول خود، از موقعیت شغلی خود به عنوان یک کارشناس جرم‌شناسی در زمینه تحلیل آثار خون استفاده کرده و به شکار قاتلین گریخته از چنگال قانون می‌پردازد.

سریال جنایی دکستر سریالی پرهیجان و معمایی است.

دکستر با پیدا کردن جنایتکاران، خود به قتل آنها اقدام می‌کند. آموخته‌های هری، پدرخوانده دکستر که از آن‌ها به عنوان کدهای هری یاد می‌شود به دکستر کمک می‌کند که هیچ اثری از قتل‌های خود به جای نگذارد و به دور از تعقیب پلیس، به شکار خود ادامه دهد.

اینکه چرا دکستر با آن ظاهر موجه و شخصیت اجتماعی‌اش، دیو خفته‌ای در درون خود دارد، برمی‌گردد به دوران کودکی که شاهد قتل و تکه تکه شدن مادرش بوده است.

این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی ، برنده دو جایزه امی و دو جایزه گلدن گلوب و بسیاری جوایز دیگر است و تحسین منتقدان را به دست آورده است.

امتیاز  8.7 در IMDb  از تعداد  601015   رأی         تعداد فصل:  8          تعداد کل قسمت‌ها: 96

سازنده:  جیمز مینسون جونیور

تعدادی از بازیگران اصلی: مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر، دزموند هروینگتون، لورین ولز و …

دانلودکنید

11- فرار از زندان (2005-2009)  PRISON BREAK

داستان این درام جنایی در مورد دو برادر است که یکی از آن‌ها به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و دیگری برای نجات و آزادی برادر خود تلاش می‌کند.

باز هم رامین جوادی آهنگساز معروف ایرانی-آلمانی ساخت موسیقی این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی جذاب و اکشن را برعهده داشته و برای آن نامزد دریافت جایزه امی در سال 2006 شده است. علاوه براین، سریال فرار از زندان، جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین سریال درام گلدن گلوب را از آن خود کرده است.

سریال فرار از زندان، سریال موفق تلویزیونی آمریکایی است که برای شبکه نمایش خانگی به فارسی دوبله شده است.

سریال فرار از زندان  یکی از اولین سریال‌های معروف بین ایرانیان در نیمه دوم دهه هشتاد شمسی بود. فصل‌های ابتدایی آن خارج از تلویزیون دوبله شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی جذاب، پس از مدتی از شبکه نمایش پخش شد و سپس به شبکه نمایش خانگی راه یافت.

امتیاز 8.4 در IMDb  از تعداد   432733  رأی         تعداد فصل:  6          تعداد کل قسمت‌ها: 90

سازنده: پل شیورینگ

تعدادی از بازیگران اصلی: ونتورث میلر، دومینیک پرسل، آمائوری نولاسکو، سارا وین کالیز و …

دانلودکنید

12- لاست (گمشده) (2004-2010) LOST

ماجراهای علمی-تخیلی عده‌ای از بازماندگان سقوط هواپیما، در یک جزیره مرموز و گرمسیری در اقیانوس آرام، دستمایه ساخت سریال معروفی به نام لاست یا گمشدگان شد.

اگر بدانید که سریال لاست بیش از 480 بار نامزد دریافت جایزه در جشنواره‌های مختلف شده و 106 جایزه از جمله سریال درام برجسته امی و گلدن گلوب را دریافت کرده و به عنوان برترین سریال تاریخ توسط مجله تایمز انتخاب شده، برای تماشای آن درنگ نخواهید کرد.

سریال لاست یا گمشدگان یکی از معروف‌ترین سریال‌های آمریکایی بین ایرانیان است.

سریال گمشده یا گمشدگان، مفهوم مکان و زمان را در ذهن مخاطب به‌هم می‌ریزد. فراموش کردن خاطرات گذشته و دوباره آغاز کردن در مکانی که هیچ‌کس نمی‌داند کجاست و در زمانی که وجود ندارد، باید هیجان‌انگیز باشد و مخاطب را تا انتها با خود همراه کند.

امتیاز 8.4 در IMDb  از تعداد   458310   رأی        تعداد فصل:  6          تعداد کل قسمت‌ها: 121

سازنده: جفری لیبر، جی.جی.آبرامز، دیمون لیندلوف

تعدادی از بازیگران اصلی: جاش هالووی، نوین اندروز، متیو فاکس، تری اوکوئین و …

دانلودکنید

13- سریال 24 (2001-2010) سریال موفق تلویزیونی آمریکایی دنیای سیاست

عنوان طولانی‌ترین سریال درام را این سریال سیاسی-جنایی با خود یدک می‌کشد. هر فصل آن 24 قسمت دارد که شامل ماجراهای بیست و چهار ساعت از یک روز است.

با اینکه به دلیل استفاده از شخصیت‌های مسلمان به عنوان تروریست، مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت، اما سریال 24، جوایز متعددی را برنده شده است. بهترین سریال درام 2006 امی و 2003 گلدن گلوب بخشی از جوایز این سریال پرماجرا است.

سریال 24 طولانی‌ترین سریال درام

داستان فیلم، پیرامون شخصیتی است که در واحد ضد‌تروریستی پلیس آمریکا کار می‌کند. او در هر فصل (که روایتگر یک شبانه‌روز است) برای متوقف‌کردن حملات تروریستی و سوء قصد به جان رئیس جمهور و شناختن عوامل فساد در دولت، فقط 24 ساعت فرصت دارد و باید مجرمین را شناسایی و قبل از وقوع جرم دستگیر‌ کند.

امتیاز 8.4  در IMDb از تعداد   163448  رأی            تعداد فصل:  8            تعداد کل قسمت‌ها: 204

سازنده: جول سارنو، رابرت کوچران

تعدادی از بازیگران اصلی: کیفر ساترلند، الیشا کاتبرت، کارلوس برنارد، مری لین راجسکوب و …

دانلودکنید

14- دکتر هاوس (2004-2012)  HOUSE M.D

نوبتی هم که باشد، نوبت تماشای دنیای پزشکان در یک سریال درام پزشکی جذاب آمریکایی است. این سریال پنج جایزه امی، دو جایزه گلدن گلوب و جوایز دیگری دریافت کرده که از فصل دوم تا چهارم، آن را در رده ده سریال برتر در آمریکا قرار داده است.

دکتر هاوس دیک سریال درام پزشکی است که برنده جوایز زیادی شده است.

داستان فیلم درباره دکتر گریگوری هاوس، نابغه پزشکی اما مردم گریز معتاد به داروی مسکن است که به روش‌های خاص خود که مورد تایید قوانین بیمارستان نیست، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد و همین موضوع باعث درگیری او با رئیس بیمارستان می‌شود. او در این راه با کمک تیم حرفه‌ای خود، برای شناسایی بیماری افراد، حتی به صورت غیر‌قانونی وارد منزل آنها می‌شود.

امتیاز  8.7 در IMDb  از تعداد   378055   رأی          تعداد فصل:  8         تعداد کل قسمت‌ها: 177

سازنده: دیوید شور

تعدادی از بازیگران اصلی: هیو لوری، لیسا ادلستین، عمر اپس، رابرت شان لئونارد، جنیفر موریسون و …

دانلودکنید

15- فراطبیعی (2005-2018)  SUPERNATURAL

برای علاقمندان فیلم‌های ترسناک، این سریال‌ موفق تلویزیونی آمریکایی ، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. داستان درباره برادران وینچستر است که در پی مرگ مرموز  و وحشتناک مادرشان، با ماشین شِوی ایمپالای مشکی خود، سراسر آمریکا را در جستجوی پدر که ناپدید شده است زیر پا می‌گذارند و در این سفر با وقایع ماورا طبیعی روبرو می‌شوند.

دو برادر به دنبال اسطوره‌ها و موجوداتِ فرا‌طبیعی کلاسیک همچون ارواح، خون‌آشام‌ها و گرگینه ها و شکار آنها هستند…

سوپرنچرال داستان شکارچی شیاطین است که در این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی به نمایش درآمده است.

شاید انتخاب نام “وینچستر ”برای کاراکترهای اصلی مجموعه تصادفی باشد، اما جالب است بدانید یک عمارت معروف در سن‌خوزه کالیفرنیا توسط سارا وینچسترهمسر سازنده اسلحه‌ی وینچستر ساخته‌شده که ساخت آن 38 سال طول کشیده است.

طبق افسانه‌های محلی، دلیل این ساخت و ساز مداوم در عمارت این بوده که یک مدیوم (واسطه روحی) به خانم وینچستر گفته که اگر او دست از ساخت‌وساز بردارد، ارواح کسانی که با اسلحه وینچستر کشته‌شده‌اند به سراغ او خواهند آمد.

در این عمارت عجیب و غریب که بدون هیچ نقشه فنی ساخته شده، پله‌های بن‌بستی وجود دارد که به هیچ جایی ختم نمی‌شوند تا ارواح را دچار سرگردانی کنند!

امتیاز  8.5 در IMDb  از تعداد   354000   رأی        تعداد فصل:  14         تعداد کل قسمت‌ها: 253

سازنده: اریک کریپک

تعدادی از بازیگران اصلی: جرد پادالکی، جنسن اکلس، میشا کالینز، مارک شپرد و …

دانلودکنید

16- آشنایی با مادر (2005-2014)  How I Met Your Mother

سریال سیت کام آمریکایی آشنایی با مادر (و یا چگونه با مادرتان آشنا شدم)، برنده 5 جایزه امی و جوایز دیگری به انتخاب مردم شده و در سال 2009 نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شده است. داستان با برگشت به گذشته و نقل خاطرات مردی می‌گذرد که برای فرزندانش ماجراهایی که منجر به ملاقات او با مادرشان شده است را بیان می‌کند.

آشنایی با مادر یکی از 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی در فهرست ما است.

در این سریال که پایانی غافلگیر‌کننده دارد، علاوه بر پرداختن به مقوله عشق و پیدا کردن نیمه گمشده، به دوستی‌های قدیم نیز می‌پردازد. اینکه چقدر آرزوهای دوران جوانی می‌تواند تحقق یابد و نقش دوستان واقعی در گذر از مرحله جوانی به میانسالی چقدر است.

علاوه بر نقش کوتاه نازنین بنیادی؛ بازیگر ایرانی-بریتانیایی در فصل ششم، بازیگر ایرانی‌الاصل مشهدی؛ مارشال منش در نقش رانجیت در فصل‌های 3 ،5 و 8 دیالوگ کوتاه و خوانندگی به زبان فارسی داشته است.

خبر خوب برای طرفداران این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی ، این است که خالقان این سریال گفته‌اند قصد دارند اسپین آف (SPIN OFF) این اثر را با عنوان چگونه با پدرتان آشنا شدم بسازند. اسپین آف اثری است که از اثری دیگر مشتق شده است.

امتیاز  8.3 در IMDb  از تعداد   544161   رأی       تعداد فصل:  9         تعداد کل قسمت‌ها: 208

سازنده: کارتر بیز، کریگ توماس

تعدادی از بازیگران اصلی: جاش رادنر، جیسون سیگل، کوبی اسمالدرز، نیل پاتریک هریس و …

دانلودکنید

17- لیست سیاه (2013-ادامه دارد)  The Blacklist

ریموند ردینگتون یکی از معروف‌ترین مجرمان دنیا و نفر چهارم لیست ده نفره تحت تعقیب اف بی ای، خودش را خود خواسته تسلیم اف بی آی می‌کند و از آن پس تبدیل به منبع مخفی این آژانس برای شناسایی خطرناک‌ترین تبهکاران دنیا می‌شود. مجرمانی که حتی آژانس‌های جاسوسی هم از وجود برخی از آنها اطلاعی ندارند و همین اسامی هستند که لیست سیاه مشهور را شکل می‌دهند.

ساختار سریال مانند یک پازل است که هر قسمت، بخشی از تصویر گم شده این پازل را بازیابی می کند. پازلی درباره خود ردینگتون؛ هویت واقعی الیزابت، افسری که ردینگتون فقط با او همکاری می‌کند و سایر معماهایی که یک سرشان در زندگی شخصی آنها است و سر دیگرشان به اتفاقات دوران جنگ سرد بر می‌گردد.

لیست سیاه یکی از بهترین سریال‌های خارجی است که در ایران د.بله و در شبکه نمایش خانگی پخش شده است.

ایده این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی از کجا پیدا شد؟

ایده اصلی داستان این سریال، به گفته تهیه‌کنندگان آن، دستگیری جیمز بالجر، رهبر تحت تعقیب گروه گانگستری وینتل هیل، دومین نفر بعد از اسامه بن لادن در لیست اف بی ای بود. تهیه کننده اجرایی این مجموعه ، جان ایسندراث گفته است:

 ایده اصلی این بود که چه می‌شد اگر مردی شبیه جیمز بالجر خود را تسلیم می‌کرد و می‌گفت من تعدادی قانون دارم که می‌خواهم شما اجرایش کنید و اگر این کار را بکنید من اسم کسانی که با آن‌ها در طول بیست سال گذشته کارکردم را می‌دهم؛ بنابراین وقایع دنیای واقعی بر روی شکل دادن این داستانی که قبلاً درباره‌اش فکر شده بود تأثیر گذاشت.

اینکه چگونه می‌توان کسی که به آن اعتماد ندارید را در مرکز نمایشی بگذارید که درباره تلاش برای پیدا کردن مجرمان است؟ این‌یک چرخش خوش‌اقبالی بود که ایده‌های داستان مدنظر قرار گرفتند و بعد یک داستان در دنیای واقعی رخ داد که به شکل‌دهی داستان کمک کرد.

علاقمندان فیلم‌های اکشن و جنایی حتما از دیدن این سریال لذت خواهند برد. این سریال جوایز مختلفی را به دست آورده و به صورت دوبله شده در شبکه نمایش خانگی ایران نیز، در سال 1394 پخش شده است.

امتیاز 8.1  در IMDb  از تعداد   160964   رأی        تعداد فصل:  6         تعداد کل قسمت‌ها: 133

سازنده: جون بوکنکامپ

تعدادی از بازیگران اصلی: جیمز اسپادر، مگان بون، دیگو کلاتنهوف، هشام توفیق، امیر اریسن و …

دانلودکنید

18- کرم شب‌تاب (2002-2003)  Firefly

از معدود سریال‌های آمریکایی که فقط در یک قسمت ساخته شده و ادامه دار نشده است این مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی است.

گرچه از این موضوع به عنوان اشتباه شبکه فاکس یاد می‌شود و همواره فشار زیادی بر روی مسئولین این شبکه تلویزیونی برای ادامه ساخت این سریال بوده، اما خبرها حاکی از آن است که انتشار “مجموعه رمان‌های فایرفلای” که دربرگیرنده ادامه این سریال هستند، به گمانه‌زنی‌ها درباره ساخت فصل‌های بعدی سریال، خاتمه داده و دیگر نباید منتظر بمانیم.

فایرفلای از معدود سریال‌های آمریکایی است که تنها در یک فصل ساخته شده است.

داستان فیلم ماجراهای 9 انسان پس از ورود به یک منظومه شمسی جدید است که با ساکنان آن منظومه ارتباط پیدا کرده و اتفاقات جالبی بینشان رخ می‌دهد.

 هر چه زمان پیش می‌رود، داستان  فایرفلای به نظر جالب‌تر می‌رسد. زیرا بسیاری از تم‌های آن جلوتر از زمان بوده و انگار پیش‌گویی‌هایی از آینده بوده است. آینده‌ای که ترکیبی از استانداردهای آمریکایی با فرهنگ آسیای شرقی را نشان می‌دهد. جایی که دو زبان انگلیسی و ماندرین زبان اصلی آنجاست.

امتیاز 9.0 در IMDb  از تعداد   227028   رأی      تعداد فصل:  1         تعداد کل قسمت‌ها: 14

سازنده: جاس ویدون

تعدادی از بازیگران اصلی: ناتان فیلیون، جینا تورس، آلن تودیک، مورینا بکرین و …

دانلودکنید

19 – هانیبال (2013-2015)  Hannibal

 اگر کتاب سکوت بره‌ها را خوانده یا فیلم آن را با بازی درخشان سر آنتونی هیپکینز که برای این نقش برنده جایزه اسکار شد، با آن دهان‌بند عجیب و نگاه پر از جنونش به یاد دارید و از ماجراهای هانیبال لکتر لذت برده‌اید، نباید این سریال ترسناک را از دست بدهید. چون این سریال هم اقتباسی از مجموعه رمان‌های تامس هریس براساس شخصیت هانیبال لکتر است.

داستان سریال هانیبال درباره مامور اف بی ای، ویل گراهام است که برای گرفتن قاتلان، خود را به جای قاتل قرار می‌دهد و به جای او فکر می‌کند تا بتواند رفتار وی را درک و شناسایی کند. گراهام در تحقیقات خود با یک روانشناس معروف به نام هانیبال لکتر آشنا می‌شود و هر دو با هم روی پرونده‌های قتل کار می‌کنند. داستان وقتی به اوج می‌رسد که ویل متوجه می‌شود همکارش هانیبال، خود یک قاتل زنجیره‌ای است.

هانیبال یکی از 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی است که در ژانر فیلم‌های ترسناک قرار دارد.

قاتل آدمخوار یا پزشک اجتماعی و خوش‌تیپ؟

هانیبال لکتر، آدمخوار کت شلوارپوش و متمدن، که در فریزر خانه‌اش گوشت آدمیزاد فریز شده دارد و برای میهمانانش با همین گوشت، چه غذاهایی که درست نمی‌کند! در پس چهره سرد و نگاه نافذ خود، بی هیچ دیالوگی، ترس را به جان مخاطب می‌ریزد.

با اینکه این سریال برنده جوایز مختلفی شد، اما در نهایت تولید آن پس از فصل سوم متوقف شد. برای علاقمندان به فیلم‌های مهیج روانشناسانه که دچار ضعف و ناراحتی قلبی نیستند، تماشای این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی را به شدت توصیه می‌کنیم.

البته فراموش نکنید که دیدن این سریال به دلیل صحنه‌های پر از خشونت و دیوانگی‌های کاراکترهایش، محدودیت سنی دارد و با درجه‌بندی PG-13 به والدین تذکر قاطع می‌دهد که برای دادن اجازه تماشای این فیلم به نوجوانان زیر 13 سال خود دقت نمایند.

امتیاز  8.5 در IMDb  از تعداد    203686    رأی        تعداد فصل:  3         تعداد کل قسمت‌ها: 39

سازنده: برایان فولر

تعدادی از بازیگران اصلی: هیو دنسی، مدس میکلسن، کارولین داویرناس، جیلین اندرسون و …

دانلودکنید

20- فرینج (علوم غریبه) (2008-2013)  FRINGE

یکی از معروف‌ترین سریال‌های آمریکایی بعد از سال 2000، مجموعه تلویزیونی فرینج در ژانر علمی- تخیلی است. این سریال بیش از 40 بار نامزد دریافت جوایز مختلفی شده و برخی از آنها را دریافت نموده است.

فرینج به معنای علوم حاشیه‌ای، ماورایی یا غریبه است که با استفاده از آن می‌توان بین دنیاهای موازی رفت و آمد کرد.

فرینج و جهان‌های موازیسریالی در ژانر علمی-تخیلی است.

داستان درباره ماجراهای بخشی نیمه سری از اداره پلیس اف بی ای به نام فرینج است که با روی دادن هر واقعه عجیبی دست به‌کار می‌شوند تا از رموز آن سردر آورده و مشکل به وجود آمده را حل کنند. در نهایت این گروه با استفاده از طرح دکتر بیشاپ و سپتامبر موفق به نجات دنیا می‌شوند.

جهان‌های موازی که این روزها نه تنها ذهن دانشمندان فیزیک و کوانتوم؛ بلکه ذهن نویسندگان فیلمنامه‌ها را سخت به خود مشغول کرده، یکی از سوژه‌هایی است که درباره آن در آینده، داستان‌های بیشتری خلق خواهد شد زیرا پاسخ به این سوال همیشگی بشریت که آیا حیات در جایی خارج از این جهان وجود دارد یا نه، تا جهان بافی‌ست ادامه خواهد داشت.

امتیاز  8.5 در IMDb  از تعداد   203686   رأی       تعداد فصل:  5         تعداد کل قسمت‌ها: 100

سازنده: جی.جی. آدامز، الکس کورتزمن، روبرتو ارسی

تعدادی از بازیگران اصلی: آنا تورو، جان نوبل، جاشوا جکسون، جسیکا نیکول و …

دانلودکنید

21- دنیای غرب (2016- ادامه دارد)   Westworld

علمی-تخیلی، درام، مهیج، اکشن و وسترن هر جور ژانری که بخواهید در این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی وجود دارد.

تصور کنید که شما به عنوان انسان واقعی، با پرداخت مبلغی بتوانید از شهربازی سرزمین انسان‌های مصنوعی بازدید کنید و آزادانه و بدون ترس از تلافی میزبان، هر کاری که دلتان می‌خواهد با آنها و در دنیای آنها انجام دهید چون فکر می‌کنید ربات‌های آن سرزمین بی‌خطر هستند. اما اگر این ربات‌ها ناگهان دارای آگاهی شوند آیا باز هم به شیطنت خود ادامه خواهید داد؟

موسیقی سریال دنیای غرب را رامین جوادی، آهنگساز ایرانی-آلمانی ساخته است.

اگر به تماشای این سریال مهیج نشستید و از موسیقی آن لذت بردید، بدانید که آهنگساز این سریال موفق آمریکایی نیز رامین جوادی خودمان است.

امتیاز  8.8 در IMDb  از تعداد   352161   رأی         تعداد فصل:  2           تعداد کل قسمت‌ها: 20

سازنده: جاناتان نولان، لیزا جوی

تعدادی از بازیگران اصلی: آنتونی هاپکینز، تندی نیوتن، جفری رایت، جیمز مارسدن و …

دانلودکنید

22- منتالیست (روانکاو)  (2008-2015)   The Mentalist

منتالیست داستان پاتریک جین، مرد ذهن‌خوان است که با قدرت ذهن و توانایی پیشگویی و ذهن‌خوانی خود در یک شوی تلویزیونی، فردی را مورد تمسخر قرار می‌دهد و آن مرد در پاسخ، همسر و دختر پاتریک را به قتل می‌رساند. پاتریک در تعقیب قاتل و با استفاده از استعداد ذهن خود، به عنوان مشاور اداره تحقیقات کالیفرنیا، در پیدا کردن جنایتکاران همکاری می‌کند.

منتالیست یا ذهن‌خوان یکی از بهترین سریال‌های آمریکایی دوبله شده در سایت‌های پخش فیلم آنلاین ایرانی است.

این سریال پلیسی آمریکایی، با ماجراهایی رمزگونه برای به دام انداختن مجرمین توسط تله‌های استادانه پاتریک، بیننده را کنجکاوانه همراه خود می‌کند.

سریال منتالیست برای پخش در برخی از وب‌سایت‌های پخش فیلم و سریال آنلاین، توسط پیشکسوتان دوبلاژ همانند منوچهر والی‌زاده، فریبا رمضان‌پور و بهروز علیمحمدی و … به فارسی دوبله شده و در دسترش مخاطبان قرار گرفته است.

امتیاز 8.1 در IMDb  از تعداد     152646   رأی       تعداد فصل:  7         تعداد کل قسمت‌ها: 151

سازنده: برونو هلر

تعدادی از بازیگران اصلی: سیمون بیکر، رابین تونی، تیم کانگ، اوین یومان و …

دانلودکنید

23-خاطرات خون آشام (2009-2017)  The Vampire Diaries

در لیست موفق‌ترین سریال‌های آمریکایی دو دهه اخیر، نمی‌توان از کنار خون‌آشام‌ها بی‌تفاوت گذشت و برای علاقمندان فیلم‌های ترسناک پیشنهادی نداشت.

 سریال خاطرات خون‌آشام یک درام ترسناک فراطبیعی است که با اقتباس از مجموعه کتاب‌هایی به همین عنوان نوشته ال جی اسمیت ساخته شده است.

خاطرات خون‌آشام سریالی برای آنهایی که فیلم ترسناک دوست دارند.

استفان و دیمن دو برادر خون آشام هستند که عمر جاودانه دارند و سعی می‌کنند میل آشامیدن خون غریزی خود را کنترل کنند و به جای انسان‌ها با شکار حیوانات این غریزه را ارضا کنند. آنها برای اینکه توجه کسی را درباره پیر نشدن‌شان به خود جلب نکنند، مدام تغییر مکان می‌دهند و از شهری به شهر دیگر می‌روند.

در ویرجینیا، اسفان که برادر شریفی است عاشق دختری دبیرستانی به نام الینا گیلبرت می‌شود. دیمن برادر شرور که از استفان کینه به دل دارد، هدفی جز آزار برادرش ندارد. از این رو استفان باید از عشقش نه تنها در برابر میل غریزی خون‌آشامی خود بلکه در برابر برادر شرور و غیرقابل کنترلش هم محافظت کند.

امتیاز  7.7 در IMDb  از تعداد    262751    رأی        تعداد فصل:  8          تعداد کل قسمت‌ها: 171

سازنده: کوین ویلیامسون، جولی بلک

تعدادی از بازیگران اصلی: نینا دوبرو، پل ویسلی، ایان سامرهلدر، استیون آر. مک کوئین و …

دانلودکنید

24- پیکان (2012-ادامه دارد)  ARROW

اگر در کودکی عاشق رابین‌هود بوده‌اید که برای مردم فقیر، با ثروتمندان و مقامات درگیر می‌شد، حتما از سریال آمریکایی اَرو خوشتان خواهد آمد.

داستان درباره جوان ثروتمندی است که پس از واژگونی قایق تفریحی‌اش به مدت 5 سال در یک جزیره برای بقا می‌جنگد. پس از بازگشت به شهر خود، تصمیم می‌گیرد با پوشیدن لباس مبدل و استفاده از تیر و کمان، انتقام پدر و شرایط بد زندگی خواهر 16 ساله معتادش را بگیرد. کماندار جوان، در مسیر مبارزه با مقامات فاسد شهر، تیمی از بهترین افراد را دور خود جمع می‌کند.

پیکان یکی از 25 سریال موفق تلویزیونی آمریکایی در فهرست ما است.

این سریال آمریکایی  بر پایه شخصیت پیکان سبز از کمیک‌ استریپ‌های شرکت دی‌سی کامیکس ساخته شده است. این شرکت ناشر و خالق آثار کمیک بسیاری است و شخصیت‌هایی مثل بتمن، سوپرمن، گرین ارو، فلش و … را خلق کرده است. شخصیت فلش و چندین کاراکتر دیگر از این مجموعه به سریال ارو در طول 7 فصل اضافه شده‌اند.

امتیاز  7.6 در IMDb  از تعداد    381576    رأی       تعداد فصل:  7         تعداد کل قسمت‌ها: 141

سازنده: دی سی کامیکس

تعدادی از بازیگران اصلی: استیون امل، دیویر رمزی، امیلی بت ریچاردز، کیتی کسیدی، ویلا هلند و …

دانلودکنید

25- سریال 100 نفر (2014-ادامه دارد)  The 100

آخرین سریال موفق تلویزیونی آمریکایی این فهرست

زمین پس از چندین انفجار هسته‌ای خالی از سکنه شده و تنها بازماندگان سه نسل بعد در ایستگاه فضایی آرک زندگی می‌کنند. کمبود غذا و اکسیژن باعث می‌شود که تعداد 100 نفر از جوانان شرور و خلافکار ایستگاه را به زمین بفرستند تا ببینند آیا زمین برای سکونت امن شده یا نه. این 100 نفر در حالی پا روی کره زمین می‌گذارند که هیچ تجربه و شناختی از زندگی بر روی زمین ندارند.

این 100 نفر در تلاش برای بقا بر روی زمین با چالش انتخاب رئیس بین خودشان و مواردی از این دست روبه‌رو هستند که ناگهان متوجه می‌شوند در زمین تنها نیستند…

100 نفر سریال پرهیجان و تخیلی موفق آمریکایی

از نقاط قوت این سریال موفق تلویزیونی آمریکایی ، جلوه‌های ویژه آن است. همچنین بازی خوب جوانان بازیگر، روند داستان را با ضرباهنگ تندی به پیش می‌برد.

اگر کمی صبوری کنید و در قسمت‌های اولیه منتظر معرفی کاراکترها بمانید در ادامه از هیجان زیاد این سریال راضی خواهید شد. برای دوست‌داران فیلم‌های تخیلی که به روایت بازماندگان یک فاجعه می‌پردازد، تماشای این سریال را پیشنهاد می‌دهیم.

امتیاز  7.7 در IMDb   از تعداد     178980    رأی     تعداد فصل:  5         تعداد کل قسمت‌ها: 71

سازنده: جیسون روتنبرگ، کیس مورگان

تعدادی از بازیگران اصلی: الیزا تیلور، لینزی مورگان، پیج تورکو، آیزیا واشینگتن و …

دانلودکنید

در این لیست تعدادی از برترین سریال‌های آمریکایی که در 19 سال گذشته اکران شده‌اند را معرفی کردیم. کدام‌یک از این سریال‌ها را دیده‌اید؟ چه سریال‌های دیگری را دوست داشته‌اید که نام‌شان در این لیست نیامده است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و سایر علاقمندان فیلم و سریال به اشتراک بگذارید.

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024