اگر علاقمند به فیلم‌های ژانر انیمیشن هستید و ملاک انتخابتان، فیلم‌های راه یافته به مراسم اسکار است، با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ که در نود و یکمین دوره اسکار، نامزد این جایزه معتبر جهانی صنعت فیلم و سینما بوده‌اند را به شما معرفی کنیم.

علاوه بر‌ فیلم‌های راه یافته به مراسم اسکار، تعدادی از انیمیشن‌‌های جذاب و جدید این ژانر دوست‌داشتنی که تا پایان امسال اکران خواهند شد را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، فرصت مناسب و بهانه خوبی برای تماشای کارتون های برتر سال در کنار فرزندان است. انتخاب یک فیلم انیمیشن مناسب، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، می‌تواند با آموزش مفاهیم صلح و دوستی نقش تأثیرگذاری در تربیت آنها داشته باشد. تماشای تقابل خیر و شر و مقایسه آنها، باعث شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودکان و آماده‌سازی آنها برای ورود به جامعه می‌شود.

بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ ؛ راه یافته به مراسم اسکار

 با اینکه ۹۰ سال از قدمت جایزه اسکار می‌گذرد، انتخاب بهترین فیلم پویانمایی (انیمیشن) از سال ۲۰۰۲ به این جشنواره اضافه شد. فرش قرمز جشنواره اسکار در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (مطابق با ۶ اسفند۹۷) تهیه‌کنندگان و عوامل ساخت ۵ انیمیشن برتری که در سال ۲۰۱۸ تولید و اکران شده بودند را بر روی خود دید.

نامزدی بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ به نام چهار انیمیشن آمریکایی مرد عنکبوتی؛ ورود به دنیای عنکبوتی، شگفت‌انگیزان ۲، جزیره سگ‌ها، رالف اینترنت را خراب می‌کند و انیمیشن میرای از کشور ژاپن ثبت شده است.

5 انیمیشن نامزد جایزه اسکار در سال 2019

بعد از غول دوست داشتنی شرک، که اولین برنده اسکار در ژانر انیمیشن است، کارتون‌های معروفی چون شهر اشباح، در جستجوی نمو، شگفت‌انگیزان، والاس و گرومیت؛ نفرین موجود خرگوش نما، خوش‌قدم، راتاتویی، وال ئی، آپ، داستان اسباب‌بازی ۳، رنگو، دلیر، منجمد، شش قهرمان بزرگ، پشت و رو، زوتوبیا و کوکو فیلم‌های انیمیشنی هستند که در هفده دوره قبل، جایزه اسکار را به خانه برده‌اند.

مرد عنکبوتی ؛ ورود به دنیای عنکبوتی  Spider-Man: Into the Spider-Verse

شرکت سونی پیکچرز، از کمپانی‌های معروف انیمیشن‌سازی آمریکا، یکی از بهترین فیلم‌ها درباره مرد عنکبوتی را به دنیای انیمیشن و سینما معرفی کرد. فیلم مرد عنکبوتی؛ ورود به دنیای عنکبوتی (یا مرد عنکبوتی؛ سفر به دنیای عنکبوتی) در جشنواره های مختلف سال ۲۰۱۹ توانست از سد رقیبان عبور کرده و برنده بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ در جشنواره های گلدن گلوب، بفتا و اسکار شود.

مایلز مورالز، نوجوانی که از علاقمندان مرد عنکبوتی است، در هنگام کشیدن نقاشی دیواری در یک ایستگاه متروکه، توسط عنکبوتی رادیواکتیوی نیش زده می‌شود و پس از مدتی قدرت‌های عنکبوتی در وی ظاهر می‌شود. این موضوع مایلز را به شدت به وحشت می‌اندازد به خصوص که می‌داند پدرش که پلیس است، به دنبال مرد عنکبوتی می‌گردد.

پیتر پارکر، مرد عنکبوتی اصلی در حادثه‌ای کشته شده اما در دنیای موازی دیگری زنده است و در کنترل نیروهای مایلز به او کمک می‌کند. مایلز متوجه می‌شود که او و پارکر تنها کسانی نیستند که ماسک می‌زنند و اسپایدرمن‌ های دیگری از دنیاهای مختلف نیز وجود دارند.

بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ ، چه‌قدر در فروش موفق بوده است؟

این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلار، به عنوان بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ انتخاب شد و با فروش بیش از ۲۸۰ میلیون دلار علاوه بر موفقیت در گیشه، توانست استقبال و تحسین منتقدان را نیز جلب نماید.

صداگذاری حرفه‌ای، داستان غیرقابل پیش‌بینی، موسیقی متن استثنائی از نقاط برجسته این فیلم انیمیشن زیبا هستند که آن را در نگاه منتقدان، به بهترین کارتون ابرقهرمانی تاریخ تبدیل کرده‌اند.

کارگردانان این فیلم انیمیشن ابرقهرمانی باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن هستند.

برخی از صداپیشگان انیمیشن مرد عنکبوتی؛ ورود به دنیای عنکبوتی عبارتند از: جیک جانسون، ماهرشالا علی، هیلی استاینفلد، نیکلاس کیج، برایان تایری هنری

انیمیشن مرد عنکبوتی در درون دنیای عنکبوتی برنده اسکار بهترین انیمیشن در سال 2019

لینک دانلود

شگفت انگیزان دو – ۲ Incredibles

شاید بهتر باشد جایزه بهترین انیمیشن‌های اسکار را به نام “جایزه پیکسار” نام‌گذاری کنند! این جایزه در ۱۸ دوره‌ای که در بخش پویانمایی برگزار شده، شاهد برنده شدن پیکسار؛ رکورددار استودیوهای انیمیشن‌سازی، در چهار دوره متوالی از سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بوده است.

قسمت دوم کارتون هیجان‌انگیز و جذاب شگفت انگیزان، ۱۴ سال پس از اکران قسمت اول ساخته شد. کارگردان این انیمیشن کامپیوتری، فیلیپ بِرَدلی معروف به  بِرَد بِرد می‌گوید تمام این مدت مشغول نوشتن فیلمنامه و ویرایش آن کرده است.

یکی از بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ ، یادآور بنیان‌گذار فقید اپل

شگفت انگیزان ۱ در زمانی که بنیان‌گذار پیکسار و اپل، استیو جابز نابغه دنیای کامپیوتر در قید حیات بود، برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۴ شد.

شگفت انگیزان ۲ با صداپیشگانی همچون کریگ تی نلسن، هالی هانتر، ساموئل ال جکسون، باب ادنکیرک، کاترین کینر و جاناتان بنکس و همچنین بِرَد بِرد، به موفقیت بزرگی در فروش رسید. با اینکه این انیمیشن جذاب در نهایت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ را به مرد عنکبوتی واگذار کرد، اما موفق به کسب بیش از یک میلیارد دلار سود شد.

داستان این قسمت دقیقاً از ادامه قسمت اول دنبال می‌شود. فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که به شهر وارد کرده‌اند به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی روبرو شوند.

انیمیشن شگفت‌ انگیزان 2 یکی از نامزدهای اسکار بهترین انیمیشن سال 2019

لینک دانلود

 

جزیره سگ‌ها – Isle of Dogs

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ که نامزد جایزه اسکار بود، جزیره سگ‌ها به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی وس اندرسون است که توسط کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز فیلم  به اکران درآمد.
این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلاری خود فقط توانسته حدود ۶۴ میلیون دلار بفروشد که این رقم پائینی برای این فیلم استاپ موشن است.
اگر می‌خواهید بدانید استاپ موشن چیست باید بگوئیم، استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از حرکت متوالی این تصاویر، به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند.

طنز و سیاست در یکی از بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹

این انیمیشن متفاوت علاوه بر طنز زیرپوستی قوی، دیدگاه‌های سیاسی را هم با ظرافت بیان می‌کند. (در یکی از سکانس‌ها معترضین به سگ کشی، به سیاست‌های شهردار انتقاد می‌کنند و شهردار آنها را یک گروه کوچک اخلالگر در امور کشور خطاب می‌کند)

داستان در یک شهر خیالی در ژاپن آینده روایت می‌شود که شهردار آن اعلام می‌کند تمامی سگ‌ها اعم از خانگی و ولگرد باید از شهر تبعید بشوند و به جزیره آشغال‌ها که در آنسوی دریاها قرار دارد منتقل شوند. شهردار کوبایاشی علت این موضوع را فراگیری بیماری تب سگ‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید که این مریضی مرگ‌آور در حال شیوع است و پادزهری هم برای آن وجود ندارد.

پسربچه‌ای که دلش برای سگی که از او مراقبت می‌کرد تنگ شده، خودش را به جزیره می‌رساند. او  در کنار سگ‌هایی که یا از انسان‌ها متنفرند، یا دوست دارند نزد آن‌ها برگردند، برای یافتن اسپاتس، سگ و دوست قدیمی‌اش تلاش می‌کند.

برخی از  صدا‌پیشگان این انیمیشن نامزد اسکار ۲۰۱۹ عبارتند از: برایان کرانستون، جف گلدبلوم، بیل مری، اسکارلت جوهانسون، آکیرا اینو

جزیره سگ‌ها نامزد اسکار بهترین انیمیشن سال 2019

لینک دانلود

میرای – Mirai

میرای، انیمیشن ماجراجویی محصول کشور ژاپن به نویسندگی و کارگردانی مامورو هوسودا، یکی دیگر از کاندیداهای جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ است.

داستان فیلم درباره پسربچه ای است که پس از ورود به یک باغ جادویی، در زمان سفر می کند و در یک دوره زمانی متفاوت با افراد خانواده خود ملاقات می کند. خواهر کوچکتر این پسربچه هم از زمان آینده، او را در این ماجراجویی شگفت‌انگیز همراهی می‌کند و…
این فیلم  به زبان ژاپنی است اما شما می‌توانید نسخه دوبله شده آن را تماشا کنید.

انیمیشن ژاپنی میرای، نامزد اسکار بهترین انیمیشن سال 2019

لینک دانلود

رالف اینترنت را خراب می‌کند – Ralph Breaks the Internet

دنباله انیمیشن رالف خرابکار، با نام رالف اینترنت را خراب می‌کند، در لیست نامزدهای جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. کارگردانان این انیمیشن پرهزینه با بودجه ۱۷۵ میلیون دلار، ریچ مور و فیل جانستون هستند.جان سی رایلی، سارا سیلورمن و گل گدوت از هنرمندانی هستند که در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند.

قسمت دوم انیمیشن رالف خرابکار، شش سال بعد از وقوع اتفاقات قسمت اول رخ می‎دهد. در قسمت اول دیدید که رالف خرابکار وارد بازی‌های کامپیوتری شد اما در قسمت دوم کارش آنقدرها هم ساده نیست. رالف این بار می‌خواهد در دنیای اینترنت خرابکاری کند. رالف و ونلوپ که حالا با هم دوست شده‌اند، ردیاب یک وای فای را پیدا می‌کنند که آنها را به یک ماجراجویی جدید می برد.

استودیو سینمایی والت دیزنی که یکی از بهترین تولید‌کنندگان انیمیشن جهان است توزیع این فیلم را برعهده داشت. اکثریت علاقمندان این انیمیشن دیدنی معتقدند، تصویری که از اینترنت در این فیلم زیبا به نمایش درآمده را هرگز تصور نکرده بودند و برایشان بسیار جالب بوده است.

رالف اینترنت را خراب می‌کند، نامزد اسکار بهترین انیمیشن سال 2019

لینک دانلود

معرفی بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹  که به زودی اکران خواهند شد

قبلا در معرفی ۱۰ انیمیشن جذاب و کارتون هیجان انگیز خبر داده بودیم که چندین فیلم انیمیشن زیبا و جذاب در راه هستند. انیمیشن‌هایی که در حال گذراندن آخرین مراحل تدوین هستند و به زودی راهی سینماهای سراسر جهان خواهند شد.

در این بخش به تعدادی از بهترین انیمیشن‌ های سال ۲۰۱۹ که در تابستان و پاییز امسال بر پرده سینماهای جهان خواهند نشست، می‌پردازیم.

بهترین انیمیشن های سال 2019 که به زودی اکران خواهند شد

 

منجمد دو  – Frozen2

بعد از موفقیت قسمت اول انیمیشن فروزِن که آن را به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های دنیا تبدیل کرد، استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی که چندان اعتقادی به ساخت دنباله برای آثارش ندارد، این بار سنت شکنی کرده و پس از ۶ سال، خبر ساخت قسمت دوم آن را به علاقمندانش در سراسر دنیا داده است.

انیمیشن منجمد۲، به کارگردانی جنیفر لی و کریس باک که در قسمت اول فروزن نیز با هم همکار بودند، قرار است در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸) به روی پرده سینماها بیاید.

انیمیشن Frozen اقتباسی آزاد  از رمان ملکه برفی نوشته هانس کریستین اندرسن، نویسنده معروف دانمارکی بود، اما با توجه به اطلاعات کمی که درباره انیمیشن فروزِن ۲ در دست است، انتظار می‌رود قصه‌ای مستقل‌تر داشته باشد.

حدس و گمان درباره السا و آنا و ماجراهایشان بین دوست‌داران این کاراکترهای جذاب، همچنان ادامه دارد. اما چاره‌ای نیست. برای ورود دوباره به دنیای انیمیشن منجمد، باید کمی دیگر صبر کرد.

فروزن 2 یکی از بهترین انیمیشن های سال 2019

 

خانواده آدامز – The Addams Family

خانواده آدامز در ژانر کمدی، خانوادگی و انیمیشن، به کارگردانی کنراد ورنن و گرگ تیرنن برای اکران در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

خانواده آدامز بر اساس مجموعه کمیک هایی به همین نام که در مجله نیویورکر در دهه ۳۰ میلادی به چاپ می‎رسید نوشته شده و درباره خانواده‌ای عجیب و غریب به نام آدامز است که برای شرکت در یک جشن مهم و مسابقه تلویزیونی آماده می‌شوند اما در این برنامه با یک مجری طماع و حیله گر روبرو می‌شوند که مشکلات زیادی برای این خانواده ایجاد می‌کند.

خانواده آدامز از بهترین انیمیشن های سال 2019

 

زشت – Abominable

قرار است در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ۱۳۹۸)  از این انیمیشن جدید استودیو انیمیشن‌سازی دریم ورکس رونمایی شود.

 جیل کالتون و تاد ویلدرمن کارگردانان کارتون زشت هستند و کلویی بنت، آلبرت تسای، تنزینگ نورگای ترینور و تسای چین از بازیگران صداپیشه این انیمیشن جدید هستند.

در معرفی داستان فیلم آمده است که یی که پدر خود را به تازگی از دست داده است،  موجود افسانه‌ای به نام یتی را که از دست انسان‌ها فرار کرده است، در پشت‌بام خانه‌اش در شهر شانگهای پیدا می‌کند. او و دوستانش، جین و پنگ نام او را اورست می‌گذارند و سفری پرماجرا را برای بازگرداندن یتی به نزد خانواده‌اش آغاز می‌کنند.

باید منتظر باشیم و ببینیم  Abominable آیا در جلب توجه مخاطبان ژانر انیمیشن موفق خواهد بود؟

کارتون زشت، یکی از بهترین انیمیشن های سال 2019

 

جاسوسان نامحسوس – Spies in Disguise

اولین همکاری ویل اسمیت و تام هالند در انیمیشن جاسوسان نامحسوس، در اولین تجربه کارگردانی نیک برونو تروی کوآن باید دیدنی باشد.

جاسوسان نامحسوس (یا جاسوسان با لباس مبدل) که توسط استودیوی انیمیشن‌سازی بلو‌اسکای تولید شده است، قرار است در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ شهریور ۱۳۹۸) توسط کمپانی فاکس قرن بیستم اکران شود.

در معرفی داستان این فیلم انیمیشن می‌بینیم که وقتی اتفاقی غیر منتظره جهان را در معرض نابودی قرار می‌دهد، لانس استرلینگ، بهترین جاسوس خوش‌تیپ و جذاب جهان، باید با پسر غیراجتماعی اما باهوشی به نام والتر که مخترع گجت‌های جاسوسی است متحد شود تا خطرات را رفع کند.

جاسوسان نامحسوس از بهترین انیمیشن های جاسوسی سال 2019

 

غارنشینان دو – The Croods 2

غارنشینان پس از ماجراجویی‌هایشان در قسمت اول و دوران تخیلی مابق تاریخ کرودیشز، پس از ۷ سال باز خواهند گشت. این شخصیت‌های دوست‌داشتنی که اولین ساکنین کره زمین بودند و با بیرون آمدن از غارها، به ماجراجویی‌های بامزه‌ای پرداختند قرار است بعد از این همه انتظار، دوباره میهمان خانه‌های ما شوند.

قسمت اول این انیمیشن کمدی، ماجراجویانه در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی انیمیشن دریم ورکس با صداپیشگی هنرمندان معروفی چون نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینولدز تولید شد. ماجراهای خنده‌دار و استقبال مخاطبان و منتقدان، باعث شد سازندگان آن به فکر ساخت قسمت دوم بیفتند.

انیمیشن سه بعدی غارنشینان برای اکران در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۷ شهریور ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

 

قسمت دوم انیمیشن غارنشینان

دنیای انیمیشن شاید برای گروه سنی کودکان ساخته می‌شود اما از تماشای آن، کودک درون همیشه فعال بزرگترها هم به همان اندازه و چه بسا بیشتر لذت می‌برند.

شما کدام‌ یک از انیمیشن‌های معرفی شده را دیده‌اید؟ کدام‌ها را دوست دارید؟

مطالب بیشتر برای علاقمندان به فیلم‌های جدید:

۱۰ فیلم برتر ۲۰۱۹ که بیشترین بازدید را داشتند

بهترین سریال‌های خارجی که در سال ۲۰۱۹ به اتمام می‌رسند کدامند؟