معرفی 10 انیمیشن جذاب و کارتون هیجان انگیز که در دنیا دیده شدند

انیمشن‌ها جایگاه نمایش آنچه هستند که نیمتوان در عالم واقعی نشان داد. با توجه به اینکه هدف و مخاطب اولیه‌ی انیمشن‌ها کودکان هستند تاثیر این ثار بر جامعه بسیار عمیقتر از چیزی است که بتوان تصور کرد. در این مطلب قصد داریم تا 10 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما را معرفی کنیم، با ما همراه شوید.

انیمیشن ها و به طور کلی کارتون‌ها علاوه بر افزایش و تقویت قوه‌ی تخیل و آگاهی کودکان در دنیای امروز به عنوان وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرند. در کنار این موضوع اما نباید فراموش کرد که مخاطب بسیاری از همین انیمیشن‌ها بزرگسالان نیز هستند و در حقیقت رده‌ی سنی خاصی برای لذت بردن از این آثار وجود ندارد.

دنیای انیمیشن در سال‌های اخیر به شدت به کامپیوتر وابسته شده است و بسیاری از متخصصین این مورد را مثبت میدانند چراکه علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت ساخت میتوان آثاری طولانی‌تر نیز تهیه کرد. جالب است بدانید که حتی امروزه نیز بسیاری از پدیدآورندگان این آثار استفاده از نقاشی و صرف سالها تلاش برای ساخت یک کارتون را به استفاده از کامپیوتر وتکنولوژی ترجیح میدهند.

1- منجمد (2013)

انیمیشن

اثری بزرگ و زیبا از استودیو والت دیزنی که با فروشی معادل یک میلیارد و 290 میلیون دلار علاوه بر تبدیل شدن به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ توانست به هفتمین اثر پرفروش تاریخ سینما نیز تبدیل شود. داستان منجمد حول محور شاهزاده‌ای گردش میکند که به طور ناخواسته موجب یخ زدن سرزمین پدری خود میشود. منجمد در کنار فروش فوق العاده و داستان جالب از نظر منتقدین نیز انیمیشن موفقی بود تا در نهایت پاسخی به تلاش های سازندگان آن باشد. منجمد همچنین موفق به کسب دو جایزه در اسکار نیز شد تا در رده‌ی اول پرفروش ترین انیمشن‌های تاریخ قرار بگیرد.

در تریلر زیر میتوانیم تیزری از منجمد 2 که قرار است امسال منتشر شود را تماشا کنیم.

2- شگفت انگیزان 2 (2018)

انیمیشن

انیمیشنی به کارگردانی بِرَد برد و از استودیو پیکسار که توانست به سرعت خود را به رده ی دوم پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ برساند. داستان شگفت انگیزان 2 در ادامه ی شگفت انگیزان 1 است. شگفت انگیزان 2 با وجود اینکه در رقابت اسکار میدان را به رقیب خود “مرد عنکبوتی” واگذار کرد اما از نظر منتقدین به عنوان اثر قوی تر طبقه بندی شد.

داستان شگفت انگیزان با ریشه گرفتن از شخصیت های ابرقهرمانی نوشته شده و با توجه به علاقه ی امروزی به چنین داستان هایی به فروشی معادل 1 میلیارد و 243 میلیون دلار رسید.

3- مینیون‌ها (2015)

انیمیشن

ارتباط جالب مینیون ها با تعدادی از انیمیشن‌های همین لیست یعنی شگفت انگیزان و تا حدی «منِ نفرت انگیز» از لحاظ تکامل تک سلولی ها و تبدیل آنها به انسان و موجوداتی دیگر بسیار جالب است. مینیون‌ها به کارگردانی پیر کافین و کایل بالدا توانست تنها در آمریکا به فروشی 336 میلیون دلاری برسد تا در نهایت فروش کلی مینیون‌ها به مبلغی بالغ بر 1 میلیارد و 159 میلیون دلار رسید. اگر میخواهید شگفت انگیزان را ببینید دیدن مینیون‌ها نیز به شما توصیه میشود.

4- داستان اسباب بازی‌ها 3 (2010)

انیمیشن

از برترین آثار انیمیشنی تاریخ با داستانی بسیار گیرا و تکان دهنده که شاید محبوبیت بیشتری میان بزرگسالان داشته باشد تا کودکان. سری انیمیشن‌های داستان اسباب بازی‌ها موفق شدند تا خاطراتی بسیار خوش را در ذهن مخاطبان خود رقم بزنند. داستان اسباب بازی‌های سه با سرعتی فوق العاده به فروشی بیش از1 میلیارد دلار رسید تا علاوه بر اینکه تبدیل به چهارمین انیمیشن پرفروش تاریخ میشود (در سال اکران رتبه ی اول لیست) حسن ختامی باشد بر مجموعه ی داستان اسباب بازی‌ها، بااینحال در سال گذشته در خبری هیجان انگیز عنوان شد که باید منتظر نسخه‌ی چهارم این انیمیشن نیز باشیم. سازندگان نسخه ی چهارم داستان اسباب بازی‌ها این قول را به ما داده‌اند که ناامید نخواهیم شد.

داستان اسباب بازی‌ها موفق به کسب دو جایزه در اسکار گردید.

5- من نفرت انگیز 3 (2017)

انیمیشن

من نفرت انگیز 3 از استودیوی یونیورسال توانست با فروشی معادل 1 میلیارد و 34 میلیون دلار به رتبه‌ی پنجم این لیست برسد. من نفرت انگیز 3 در ادامه‌ی داستان دو قسمت قبلی است و توانست به بهترین شکل ممکن اشکالات نسخه های اول و خصوصا دوم را از یاد ها ببرد.

پیر کافین و کایل بالدا با کارگردانی این اثر نشان دادند که موفق‌های آنها تصادفی نبوده و ایده‌های مهمی پشت آثارشان قرار دارد.

6- در جستجوی دوری (2016)

انیمیشن

در جستجوی دوری برای کسانی که به دنیای انیمیشن علاقه مند هستند اثری بسیار خاطره‌انگیز است. این اثر به کارگردانی «اندرو استانتون» توانست با داستانی مشابه «در جستجوی نمو» آنچه که بسیاری سال‌ها در انتظار آن بودند را برآورده کند. در جستجوی دوری داستان ماهی فراموش کاری را روایت میکند که به طور اتفاقی وارد دنیای انسان‌ها میشود و در تلاش است تا به اقیانوس بازگردد.

در جستجوری دوری توانست به فروشی 1 میلیارد و 28 میلیون دلاری برسد و جوایز بسیاری را کسب کرده و از نظر منتقدین نیز به عنوان اثری قوی و با ارزش طبقه بندی شود.

7- زوتوپیا

انیمیشن

اثری دیگر از استودیو والت دیزنی که داستان فانتزی سرزمینی با حکومت حیوانات را روایت میکند. در زوتوپیا شاهد روایت چندین داستان جالب هستیم که مورد اصلی در ارتباط با فسادی مخفیانه است. برایان هاوارد و ریچ مور به عنوان کارگردانان این اثر توانستند پس از ساخت این انیمیشن مجوز ساخت مجموعه ای با همین عنوان را نیز دریافت کنند. زوتوپیا توانست در نهایت به فروشی 1 میلیارد و 23 میلیون دلاری برسد.

زوتوپیا موفق به کسب یک جایزه‌ی اسکار شد.

8- من نفرت انگیز 2

انیمیشن

اثری کمدی که با وجود اینکه موفق به فروشی نزدیک به 1 میلیارد دلار شد از نظر منتقدین همواره به انیمیشنی متوسط یاد میشود. من نفرت انگیز 2 موفق شد با پیشی گرفتن از نسخه‌ی اول خود به فروشی 970 میلیون دلاری برسد هرچند از نظر داستانی و شاید کیفیت به عنوان ضعیف‌ترین در این مجموعه‌ی 3 تایی طبقه بندی میشود.

9- در جستجوی نمو (2003)

انیمیشن

اثری فوق العاده با داستانی جالب و آموزنده که در زمان اکران خود به سرعت تبدیل به یک ماجراجویی خاطره انگیز گردید. امروزه از در جستجوی نمو به عنوان یک شاهکار هنری یاد میشود. در جستجوی نمو داستان ماهی کوچکی است که در تلاش برای رسیدن به خانواده‌اش با مشکلات بسیاری روبرو میشود. این اثر خاطره انگیز و جالب در زمان اکران خود به فروشی 940 میلیون دلاری رسیده و تبدیل به پرفروش‌ترین انمیشین تاریخ تا آن زمان شد.

10- شیر شاه (1994)

انیمیشن

اثر باشکوه و کلاسیک هالیوود که در قیاس مقایسه به مانند تایتانیک دنیای انیمیشن هاست. شیر شاه با داستانی کاملا حماسی و کارگردانی فوق العاده و صداگذاری‌های زیبا و بی بدیل تبدیل به یکی از به یا ماندنی ترین کارتون‌های کلاسیک تاریخ گردید و نام آنرا در هر لیستی که نامی از انیمیشن و کارتون باشد میتوان دید.

شیر شاه داستان عمویی ظالم را روایت میکند که برادر خود را به قتل رسانده و درنهایت بوسیله‌ی برادرزاده اش تقاص اعمال شیطانیش را پس میدهد. شیر شاه به مانند بعضی از آثار کلاسیک و گاها معاصر دنیای انیمیشن به یکی از نمادهای این دنیای کودکانه اما عالم گیر تبدیل شده است. در ماه های اخیر اخبار هیجان انگیزی درمورد ساخت نسخه‌ی جدیدی از این اثر را شنیدیم و باید امیدوار بود تا پس از سال‌ها شاهد یک شاهکار ابدی دیگر خواهیم بود.

همانطور که خواندیم سه استودیوی پیکسار، والت دیزنی و یونیورسال بیشترین نماینده‌ها در این لیست را دارند و همین موضوع منجر شده است که آثار جدیدی که وارد این لیست خواهند شد نیز همگی در این سه استودیوی بزرگ ساخته شوند.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024