لذت تجربه بازی های گروهی و آنلاین تا حدی جذابیت دارد که می تواند تا ساعات طولانی شما را میخکوب کند! امروزه گوشی های هوشمند از سخت افزارهای قدرتمندی استفاده می کنند که توانایی پردازش آنها را تا حد فوق العاده‌ای افزایش داده است. شرکت های بازی سازی مختلفی برای موبایل گیم‌های متنوعی را ساخته‌ و طرفداران زیادی را بدست آورده‌ا‌ند. حتما بازی استراتژی برای موبایل را امتحان کرده اید، اگر شما هم از طرفداران این ژانر هستید حتما نام بازی PUBG به گوشتان خورده است. این گیم جذاب توانسته در سراسر جهان محبوب شود و گیمرها ساعات زیادی از زمان خود را به آن اختصاص می دهند. هیجان، شلیک و فرار از دست دشمنان ویژگی های لذت‌بخش PUBG است که البته بهترین بازی های استراتژیک دیگر بر همین مبنا ساخته شده‌اند که در ادامه از وبلاگ مالتینا به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل

اگر این ژانر شما را عاشق خود کرده، از همین سبک بهترین بازی های استراتژیک را آماده کرده‌‌ایم که می‌تواند تجربه شیرینی از محیط‌های جدید و کلاسیک برایتان رقم بزند. کم کم PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان PUBG را کنار بگذارید و توانایی خود در شلیک به اهداف را در بازی‌های جدیدتر به رخ بکشید. در این لیست سعی کردیم تا بازی های مختلفی را برای سلیقه‌های گوناگون تهیه کنیم پس نگران ایده‌های خاص خود برای انتخاب دلخواهتان نباشید. سعی شده بازی‌های جدید بر طبق ترکیبی از ویژگی‌های PUBG در نظر گرفته شود  و مولفه‌های مهمی مانند تیراندازی، غارت کردن و تسلط بر دشمنان را در تهیه لیست دخیل کنیم.  با این توضیحات تا حدودی متوجه شدهید که چه چیزی انتظار شما را می‌کشد، بگذارید بهترین بازی های استراتژیک در سال ۲۰۲۰ میلادی را برای جایگزینی با PUBG را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های استراتژیک مانند PUBG در سال ۲۰۲۰

 این یک لیست حرفه ای برای علاقمندان این حوزه به شمار می رود. تابحال حتما بازی‌های چند نفره را روی دسکتاپ تجربه کرده اید اما بد نیست چند بازی آنلاین و در اصطلاح مولتی پلیر را روی گوشی هوشمند خود امتحان نمایید. سعی شده تا بازی‌های انتخاب شده روی هر دو سیستم عامل مشهور آندروید و آیفون در نسخه های جداگانه قابلیت نصب داشته باشند، پس همراه ما باشید!

۱- بازی  استراتژیک DayZ: Battle Royale

بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل

DayZ: Battle Royale

حالت DayZ برای بازی Arma2 که نبرد رویال را به نمایش می گذارد. خبر جذاب ایکه سازنده PUBG این حالت جنگی را توسعه داده که به عنوان یک مود جذاب برای Arma2 شناخته می شود. در این گیم پلی تمام بازیکنان در جزیره‌ای دور افتاده و پر از زامبی گیر افتاده‌اند. شما می توانید با همکاری سایر بازیکنان در این نبرد آخر الزمانی به نابودی زامبی‌ها بپردازید. البته می توانید به تنهایی ابتکار عمل را بدست گیرید و تمام افراد جلوی راهتان را از میان بردارید. بازیکنان به سرعت بعد از کشته شدن دوباره به بازی بر می‌گردند و خیلی معطل نخواهید شد. چیزی که در نبرد رویال با آن مواجه می‌شوید این است که نباید به هیچکس اعتماد کنید و هرچه زودتر توانایی‌های خود را بهبود بخشید. بازی شروع شده؟! منتظر چه هستید؟

۲- بازی Apex Legends

Apex Legends

Apex Legends

به لطف گیم پلی پویای Apex Legends، یک سبک شوتر حرفه ای به مانند PUBG را تجربه خواهید کرد. با اینکه نبرد رویال طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های مختلف را در دل خود جای داده اما این Apex Legends است که فریاد جنگ شما را برآورده می‌کند. این بازی همانند PUBG امکان بازی گروهی را فراهم می کند و می‌توان تیم قدرتمندی تشکیل داد. برای اینکه مطمئن شوید در این بازی به قدرت پیش می‌روید، توانایی شخصیت مورد نظر خود را بهبود بخشید. مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربفرد در کنار داستان جذاب باعث شده تا نام Apex Legends در میان بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل قرار گیرد.

۳- بازی جنگی Z1 Battle Royal

Z1 Battle Royal

Z1 Battle Royal

Z1 Battle Royal یک بازی سوم شخص چند نفره در سبک شوتر و تلاش برای بقا است و این همان وجه تشابه با PUBG می‌باشد. نبرد رویال تجربه یک جنگ تمام عیار را به صورت تصادفی در نقشه برای شما فراهم می کند. همچنین در این بازی می‌توانید منابع را از قسمت های مختلف نقشه بدست آورید و ابزارهای اساسی را پیدا کنید. علاوه بر حالت معمول بازی، چندین شیوه دیگر مانند Standard death-match در این گیم قرار گرفته تا حس تکراری بودن  نداشته باشد.

۴- بازی محبوب Call of Duty

Call of Duty

Call of Duty

حتما نام Call of Duty را شنیده اید! نسخه های جذاب این بازی پیش تر برای کنسول‌های مختلف منتشر شده است. کمپانی بازی‌سازی Activation شاهکار خود را در سبک شوتر با انتشار Call of Duty به نمایش گذاشته است. اگر به دنبال بازی هستید که در چندین مورد شباهت فراوانی به PUBG داشته باشد، بازی مانند COD پیدا نمی کنید. در این بازی حالت های مختلفی مانند ۱۰۰ player battle royal، fast-packed 5v5 team deathmatch و غیره وجود دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

علاوه بر این COD شخصی سازی کاملی را ارائه می دهد تا بتوانید با شخصیت دلخواه خود بازی را آغاز کنید. اسلحه های شگفت انگیز در کنار یونیفرم‌های نظامی خاص در ابتدا قفل شده که هر چه در مراحل پیش بروید، امکان باز کردن آنها به وجود می آید. همچنین جوایزی به صورت فردی و تیمی وجود دارد که با توجه به عملکرد شما در بازی ب شما اعطا می‌گردد.

۵-بازی  استراتژیک Ring of Elysium

Ring of Elysium

Ring of Elysium

بازی Ring of Elysium توسط استودیو Aurora طراحی شده و مدت‌های زیادی خود را به عنوان یک بازی شوتر خوب معرفی نموده است. به همین سبب دیگر نیاز به تلاش زیادی برای نشان دادن خود در این لیست ندارد، چراکه از گزینه‌های مناسب برای جایگزین کردن آن با PUBG به شمار می رود. اما در مورد گیم پلی، تمام رقبای خود را در جزیره از بین ببرید و سعی کنید زنده بمانید! داستان به شیوه جذابی جلو می رود و پرواز نجات تنها ۴ نفر را همراه خود می‌کند!

شما باید با سلاح‌های قدرتمند خود، رقبا را یکی یکی از میان بردارید. این چالش جذاب باعث می‌شود تا این بازی به یک رقیب قدرتمند برای PUBG تبدیل شود. جدا از گیم پلی، سبک Fortnite و مجموعه‌ای از سلاح‌های متنوع باعث محبوبیت این بازی شده است. اسلحه BMX برای یک شکارچی طراحی شده، پس معطل نکنید! یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل در سبک تیراندازی انتظار شما را می کشد.

۶- بازی Unturned: Arena Mode

Unturned: Arena Mode

Unturned: Arena Mode

Unturned یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود در Steam است. این بازی به سبک sandbox با موضوع آخر الزمانی زامبی به اجر در آمده و گرافیک متفاوتی دارد. Unturned دارای دو حالت آنلاین و آفلاین می باشد که می توان به صورت مولتی پلیر آن را بازی کرد. حالت Arena از لحاظ گیم پلی شباهت فراوانی به PUBG دارد. افراد به صورت تصادفی در نقاط مختلف نقشه شروع به بازی می‌کنند و مجبورند تا پای جان بجنگند. در آخر هر که زنده بماند به عنوان برنده انتخاب می شود. گرافیک بازی به صورتی است که به آن احتمالا عادت نداشته باشید، گرافیک سه بعدی با کیفیت بالا که بیشتر از همه به بازی Minecraft شباهت دارد. با این وجود، unturned یکی بازی واقعا هیجان انگیز است که قطعا ارزش یک بار امتحان کردن دارد.

۷- بازی  استراتژیک Rust: Battle Royale

Rust: Battle Royale

Rust: Battle Royale

Rust: Battle Royale یکی از بهترین بازی های استراتژیک چند نفره موجود است. این بازی در حالت dead match دو گروه از بازیکنان را روبروی هم قرار می‌دهد که برای بقا جان یکدیگر را می‌گیرند. شما در ابتدا با کمترین تجهیزات شروع به بازی می‌کنید و با جستجو می‌توانید منابع بیشتری کسب کنید. همچنین قادر به ایجاد تیم هستید و سایر بازیکنان همراه شما خواهند شد. از آنجا که این بازی تنها یک برنده در پایان دارد، اعتماد به سایرین گزینه خوبی به نظر نمی رسد. هر چقدر با دیگران دوست شوید، در پایان باید یکی از شما بمیرد.

بیشتر بخوانید : معرفی ۶ بازی برتر اندروید ایرانی با بالاترین آمار دانلود روزانه

۸- بازی  Ark: Survival Evolved

Ark: Survival Evolved

Ark: Survival Evolved

Ark: Survival Evolved به عنوان یک بازی با موضوع تیراندازی و تلاش برای زنده ماندن شناخته می‌شود. البته جذابیت آن به سبب شروع جنگ در ماقبل تاریخ و مبارزه با دایناسورها و سایر جانوران تاریخی می‌باشد. این بازی یک گزینه مناسب برای جنگ های تک نفره و گروهی است؛ علاوه بر اینکه جان شما در برابر سایر بازیکنان مورد تهدید قرار می گیرد، دایناسورها و جانوران و اتفاقات طبیعی نیز شما را از پای در می‌آورند. اما بهترین قسمت این نبرد طاقت فرسا، استفاده از دایناسورها برای مبارزه با سایر بازیکنان است. بنابراین بسیار هوشمندانه نقشه بکشید و دشمنان خود را از بین ببرید.

۹- ARMA 3: Battle Royale شبیه ترین بازی به PUBG

ARMA 3: Battle Royale

ARMA 3: Battle Royale

حالت نبرد Royale بازی Arma3 به عنوان شبیه‌ترین گیم به PUBG شناخته می شود که این مسئله بی ارتباط به مشترک بودن سازندگان این دو بازی نیست. اگر میخواهید PUBG را دوباره تجربه کنید، بازی های ARMA 3: Battle Royale و DayZ به سرعت شما را به آن فضا می‌برد. باز هم باید برای نجات پیدا کردن و بقا مبارزه کنید؛ در همان ابتدای بازی به میدان یک جنگ تمام عیار وارد می‌شوید، پس حسابی خود را آماده نمایید. اگر به دنبال یک تجربه لذت بخش در میان بهترین بازی های استراتژیک می‌گردید، حتما Arma3 را امتحان کنید!

۱۰- بازی Islands of Nyne: Battle Royale

Islands of Nyne: Battle Royale

Islands of Nyne: Battle Royale

Islands of Nyne: Battle Royale یک بازی در حال توسعه است که هنوز در مرحله آلفا و آزمایشی قرار دارد. هنوز نسخه کامل این بازی را نمی توان دریافت کرد، اما نسخه آلفا در اختیار گروهی از گیمرها قرار دارد. این بازی از فیلم The Hunger Games الهام گرفته و یک نبرد جذاب را وعده می دهد. این بازی رقابتی به صورت اول شخص ساخته شده که در یک تصویر بسته شما را در مقابل سایر افراد نشان می‌دهد.

همچنین شخصیت‌های تخیلی با قدرت‌های ویژه در این بازی دیده می‌شود که می‌تواند جزو جذابیت‌های Islands of Nyne به شمار رود. به علاوه برای این بازی یک سیستم رقابتی ویژه‌ای درنظر گرفته شده که با مراجعه به سایت سازنده از جزئیات آن باخبر می‌شوید.

۱۱- بازی محبوب Minecraft: Hunger Games

Minecraft: Hunger Games

Minecraft: Hunger Games

اگر می‌خواهید گرافیک بلوکی را تجربه کنید و تمرکز خود را روی بقا بگذارید تا جنگ، Minecraft: Hunger Games انتخاب بسیار خوبی برای شماست. محبوب ترین بازی در این ژانر که تجربه جنگ همه جانبه‌ای را به جای می‌‌گذارد و در پایان فقط باید یک نفر زنده بماند. هر بازیکن با یک کیت کار خود را آغاز می‌کند که شامل اسلحه، موادغذایی و غیره می‌باشد. مهارت‌های جدیدی را کسب کنید و خود را ارتقا دهید تا در این نبرد زنده بمانید. سرورهای مختلفی برای ورود وجود دارد که دنیای وسیعی را در مقابل شما قرار می‌دهد. این بازی به لطف گیم پلی خوب خود در میان لیست بهترین بازی های استراتژیک موبایل در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : بهترین بازی‌های غیررایگان سیستم عامل iOS

۱۲- بازی Infestation: the new Z

Infestation: the new Z

Infestation: the new Z

برای یک تیراندازی پر سروصدا در یک بازی Open World آماده شوید! شما احساس لذت بخشی در کنار سایر بازیکنان بدست خواهید آورد. این بازی حالت‌های مختلفی دارد و چندین دنیای بازی برای شما تعبیه شده است. می‌تونید در یک تیم با دوستان خود بازی کنید یا به چالش فردی می‌خواهم زنده بمانم! در بازی بپردازید. افراد جدید را در بازی مشاهده کنید و با آنها بجنگید. شخصیت زامبی نیز در این بازی وجود دارد پس با دیدن آنها رحم به دلتان راه ندهید. بازی Infestation: the new Z به صورت مداوم بروزرسانی می‌شود و تنوع زیادی از پوسته‌ها و گیم پلی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. این قابلیت‌های مناسب شما را پای این بازی نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید یک تجربه متفاوت در زمینه بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل داشته باشید، حتما این بازی را نصب کنید.

۱۳- بازی GTA V: Smuggler’s Run

GTA V: Smuggler’s Run

GTA V: Smuggler’s Run

GTA V: Smuggler’s Run یک بازی دارای ورژن رایگان است، که توانسته محبوبیت خوبی کسب کند. حالت آنلاین این بازی کاربران زیادی را سرگرم کرده که از سراسر دنیا به رقابت باهم می پردازند. همه بازیکنان روی نقاط تصادفی بازی را آغاز می‌کنند و نبردهای هیجان انگیزی رخ خواهد داد. اگر شما از قبل با بازی‌های GTA آشنایی داشته و به گیم پلی آن علاقه دارید، حتما اجرای بازی Smuggler را در برنامه‌های خود بگنجانید.

۱۴- بازی  استراتژیک Fortnite

Fortnite

Fortnite برای کنسول‌های مختلفی از جمله ویندوز هم وجود دارد و گستردگی فوق‌العاده‌ای از این حیث دارا می‌باشد. این بازی روایتگر داستانی‌‌ حماسی است که کاملا در یک فضای فعال اتفاق می‌افتد. حالت Battle Royale در این بازی به حدی جذاب است که PUBG آن را تهدید به شکایت کرده است؛ دلیل این امر شباهت فراوان سبک بازی آنهاست. اگر می‌خواهید از یک بازی جذاب در کنسول یا کامپیوتر شخصی خود لذت ببرید حتما Fortnite را نصب کنید. بروزرسانی‌های مداوم بازی به روند جذاب آن کمک شایان توجهی نموده است.

۱۵- بازی Garena Free Fire: Kalahari

Garena Free Fire: Kalahari

Garena Free Fire: Kalahari

اگر به دنبال جایگزین سبک و سریعی برای PUBG می‌باشید، Garena Free Fire: Kalahari پاسخ صحیحی به نیاز شماست. در این بازی سبک تیراندازی، نبردهای شدید را در حالت رویال تجربه خواهید کرد. اگر موفق به فریب رقبا شوید و از هجوم دشمنان جان سالم به در ببرید، به عنوان برنده شناخته می شوید. از سایر ویژگی‌های Garena Free Fire: Kalahari می‌توان به گرافیک نسبتا چشمگیر و مانور آسان اشاره کرد که گیم پلی بسیار روانی را ارائه می‌دهد. دقیقا مانند PUBG این بازی نیز به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار گرفته است. خوشبختانه شما با ۱۵ تا از بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل آشنا شدید، اما برای اینکه به صورت متفاوت و جذابی بازی کنید، چه تدبیری اندیشیده اید؟

دسته بازی برای موبایل

دسته بازی برای بهترین باز های استراتژیک موبایل

دسته بازی برای موبایل

نبردهای Battle Royale طرفداران زیادی را میان گیمرها بدست آورده و بازی های محبوبی مانند PUBG در این زمینه رکوردشکنی نموده‌اند. اما این سبک بازی به سرعت در میان شرکت‌های بازی‌سازی گسترش پیدا کرد، همانطور که در بالا لیست بهترین بازی های استراتژک برای موبایل را مشاهده کردید. مسئله آزار دهنده اما نیاز به واکنش سریع در این گونه بازی‌ها می‌باشد، بسیاری از گیمرها از سختی کنترل‌ها به روی گوشی لمسی خود شکایت دارند. به علاوه این بازی‌ها از دسته‌های بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند و نیاز به ابزار تخصصی دارند. برای اینکه تجربه بهتری داشته باشید از دسته‌های مخصوص بازی استفاده کنید. برای بررسی محصول مرتبط در این زمینه روی لینک زیر کلیک نمایید:

وبلاگ ماتینا سعی کرده تا با ارائه مطالب جذاب به شما اطلاعات مفیدی را منتقل کند که خواندن آنها اهمیت زیادی دارد. دسته معرفی محصول به خوانندگان در مورد کارایی کالاهای مختلف توضیحات خوبی را ارائه می‌کند. شما می توانید در بخش نظرات در مورد تجربه های شخصی خود صحبت کنید و کامنت دلخواه خود را در مورد موضوع فوق درج نمایید.

منبع : beebom

این مقالات را نیر ببینید:

۱۰ بازی اندروید ۲۰۱۹ که فقط مخصوص حرفه ای ها طراحی شده است

برترین بازی‌های رایگان سیستم عامل IOS در سال ۲۰۱۹ کدام اند؟