خرید ریش تراش Wahl و طریقه نگهداری

خرید ریش تراش Wahl

ریش تراش یکی از اجزای جدانشدنی زندگی مردان است. در زمان‌هایی مانند قرنطینه که نمی توانید از منزل خارج شوید، داشتن یک ریش‌ تراش  با کیفیت در خانه، ضروری است. یکی از بهترین برندهای دنیا در زمینه ساخت ریش تراش برند Wahl  است. در این مقاله، پس از معرفی کوتاهی از شرکت Wahl،  نکات مهم برای خرید ریش تراش Wahl، 10 ماشین ریش‌تراش برتر Wahl و طریقه نگهداری از ریش تراش را شرح خواهیم داد.

تاریخچه شرکت Wahl

شرکت Wahl، واقع در شهر استرلینگ ایالت ایلنویز، تولید کننده ماشین‌های ریش تراش برای انساان‌ها و حیوانات است.

ماشین ریش تراش Wahl، در سال 1919 در نتیجه آزمایش‌های لئو وال «Leo J. Wahl»  بر موتور‌های الکترومغناطیسی ساخته شد. لئو وال با استفاده از این موتور، یک ماساژور طراحی کرد و عموی او شروع به فروش آن به آرایشگرها کرد. آن جا بود که لئو متوجه شد آرایشگرها نیاز به ابزار جدیدی دارند. پس از اعزام عمویش به جنگ مکزیک، ریاست کارگاه تولید ماساژور را بر عهده گرفت و شروع به انجام آزمایش‌های مختلف برای ساخت نوعی ماشین ریش تراش کرد.

در 14 اکتبر 1919، لئو وال موفق شد شرکت وال را تاسیس کند و تا سال 1920 هزاران عدد از ریش تراش‌های خود را بفروشد. وال سعی می کرد تا با آرایشگرها بطور مستقیم در ارتباط باشد تا نیازهای آن‌ها را بشناسد و ماشین‌های خود را ارتقا ببخشد.

امروزه شرکت وال، علاوه بر ریش تراش‌ها و ماشین‌های مخصوص تراشیدن موهای حیوانات مختلف، ماساژور هم تولید می‌کند.

چه چیزی باعث می‌شود سراغ خرید ریش تراش Wahl بروید؟

عرضه ماشین‌های اصلاح با سیم و بی‌سیم

بسیاری از ماشین‌های اصلاح وال را می‌توانید هم باسیم و هم بی‌سیم استفاده کنید. اگر وقت دارید، به راحتی می‌توانید آن را به برق وصل کنید و کار اصلاح را انجام دهید و اگر در جایی هستید که نمی‌توانید از برق استفاده کنید، با وجود باتری‌های قوی، 90 دقیقه برای کار خود وقت دارید.

طراحی ارگونومیکی بی نقص

ابزارهای مختلف، هرچقدر هم که خوب باشند اگر استفاده از آن‌ها باعث درد دست شود، کنار گذاشته می‌شوند. وال به اندازه کافی به طراحی ریش‌تراش‌هایش اهمیت می‌دهد و هیچوقت استفاده از آن‌ها دست را خسته نمی‌کند.

استفاده از موتورهای پرقدرت

وال در ماشین‌های اصلاح‌هایش از دو نوع موتور استفاده می‌کند، موتورهای الکترومغناطیسی و روتورها. موتورهای الکترومغناطیسی، انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند و صدای کم‌تری هم تولید می‌کنند و به دلیل داشتن قطعات کم‌تر، عمر بیشتری دارند.

تیغ‌های با کیفیت

تیغ‌های ریش تراش‌های وال، به اندازه کافی تیز هستند که کار خود را به درستی انجام دهند و مقاومت بالایی دارند. دندانه‌های تیغه‌ها به هم برخورد نمی‌کنند و با روغن‌کاری مداوم، می‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

نگهداری آسان

نگهداری و تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده است. فقط لازم دارید که تیغه‌ها را هر چند وقت یک بار تمیز و روغن کاری کنید. در ادامه این مقاله روش این کار را برای شما شرح خواهیم داد.

قیمت مناسب

گاهی هزینه‌هایی اصلاح بسیار زیاد می‌شود. وال برای تمامی استفاده‌ها و بودجه‌ها ماشین‌های اصلاح مناسبی را عرضه می‌کند.

عرضه وسایل جانبی

ماشین اصلاح به تنهایی کار خود را انجام می‌دهد ولی با وسایل جانبی، می‌تواند نتیجه بهتری را به ارمغان بیاورد. وال ست‌های مختلفی را با ریش‌تراش‌ها ارائه می‌دهد که در موقعیت‌های متفاوتی به کار می‌آیند.

داشتن گارانتی

اکثر ریش تراش‌های وال دارای 5 سال گارانتی هستند. تنها نکته منفی این است ک باید ماشین اصلاح را برای آن‌ها با پست ارسال کنید. توجه داشته باشید که با توجه به عدم سرویس‌دهی در ایران، گارانتی بسته به فروشندگان ممکن است تغییر کند.

خرید ریش تراش wahl

نکات مهم برای خرید ریش تراش Wahl

هنگام خرید ریش‌تراش، چیزهای مختلفی را باید در نظر بگیرید. سبک زندگی، جنس مو و مدل مویی که می خواهید از آن استفاده کنید، همه در انتخاب مدل ریش‌تراش موثر هستند. بگذارید ما در  خرید ریش تراش Wahl کمکتان کنیم.

فاکتورهایی که باید به آن‌ها توجه کنید، به شرح زیر هستند:

  • تیغه‌ها
  • طریقه نگهداری
  • اهرم قابل تنظیم
  • شانه‌های متنوع
  • بی‌سیم یا باسیم بودن

اکنون درباره هر مورد توضیح کوتاهی می‌دهیم.

تیغه‌ها

تیزی تیغه و کیفیت آن نقش کلیدی در کیفیت کوتاهی مو دارد. تیغه‌های ماشین‌های ریش‌تراش وال، از جنس استیل کربن هستند و برای مدت طولانی‌تری تیز می‌مانند.

طریقه نگهداری

تیغه‌های ماشین‌های ریش‌ریش تراش وال، به صورت خودکار تیز می‌شوند ولی برای داشتن موهای منظم، بهتر است که کارهای مراقبتی را انجام دهید. برای جلویری از زنگ‌زدگی و افزایش طول عمر تیغه ها، قبل از اولین استفاده تیغه‌ها را روغن‌کاری کنید. پس از هر استفاده هم، موها را از لای تیغه‌ها تمیز کرده و تیغه‌ها را روغن بزنید.

اهرم قابل تنظیم

اهرمی به شما امکان تنظیم تیغه ها را می‌دهد. در صورتی اهرم را بالا بدهید، تیغه‌ها کوتاه و در صورتی که اهرم را پایین بیاورید، بلند می‌تراشند. این قابلیت هنگام سایه زدن به کار می‌آید.

شانه‌های متنوع

هر ماشین ریش‌تراش با یک ست از شانه عرضه می‌شود. هر شانه یک شماره دارد که طول موی تراشیده شده را نشان می‌دهد. این شماره‌ها از شماره 0.5 (1.5 میلیمتر) شروع شده و شماره 8 (25 میلیمتر) آخرین شماره است. در این ست، دو شانه مخصوص تراشیدن موی اطراف گوش هم وجود دارد.

جالب است بدانید که شرکت وال، اولین شرکتی بود که سیستم شماره‌گذاری شانه‌ها را ایجاد کرد.

8        7        6        5        4        3        2        1.5     1        0.5

25 میلیمتر     22 میلیمتر     19 میلیمتر     16 میلیمتر     13 میلیمتر     10 میلیمتر     6 میلیمتر       4.5 میلیمتر          3 میلیمتر       1.5 میلیمتر

بی‌سیم یا باسیم بودن

وال هر دو مدل بی‌سیم/باسیم و باسیم را عرضه می‌کند. انتخاب میان این دو بستگی به نیازها و سبک زندگی شما دارد. ریش‌تراش‌های باسیم را بدون محدودیت انرژی و برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید. ریش‌تراش بی‌سیم را در هر مکانی می‌توانید استفاده کنید و آن را راحت‌تر می‌توانید حرکت دهید. همه مدل‌های بی‌سیم را می‌توان باسیم به برق وصل و استفاده کرد.

این‌ها نکاتی هستند که در خرید ریش تراش Wahl و یافتن مدل مناسب، به شما کمک می‌کنند. در ادامه به معرفی 10 ریش‌تراش شرکت وال می‌پردازیم.

5 ریش‌تراش برتر وال

1)      دستگاه اصلاح وال مدل 5622

 

خرید ریش تراش wahl

بی‌سیم

ابعاد: 10.5 * 5.8 * 2.3 اینچ

وزن: 12.6 اونس

تیز کردن تیفه خودکار

14 شانه

قابل شارژ

به همراه ماشین اصلاح گوش و بینی

کیف مخصوص

2)      دستگاه اصلاح وال Groomsman مدل 5621

 

خرید ریش تراش wahl

بی‌سیم

ابعاد: 10.5 * 5.8 * 2.3 اینچ

وزن: 12.6 اونس

تیز کردن تیفه خودکار

14 شانه

کار با باتری

به همراه ماشین اصلاح گوش و بینی

کیف مخصوص

خرید ریش تراش wahl

3)      ماشین اصلاح بی‌سیم وال مدل 79434

 

خرید ریش تراش wahl

بی‌سیم

وزن: 908 گرم

تیز کردن تیفه خودکار

قابلیت جدا کردن تیغه‌ها

موتور قوی

قابلیت استفاده بی‌سیم و باسیم

4)      ماشین اصلاح وال مدل 9864R

 

خرید ریش تراش wahl

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم

ابعاد: 5.9 * 10.8 * 2.4

وزن: 1.4 پوند

امکان استفاده از سری‌های متفاوت

تیغه‌های با کیفیت

قابلیت شارژ

باتری لیتیوم یون

به همراه کیف مخصوص

5)      ماشین اصلاح Magic Clip  وال

 

خرید ریش تراش wahl

وزن: 1.4 پوند

8 شانه متفاوت

تیغه‌های با کیفیت

قابلیت استفاده باسیم و بی‌سیم

به همراه کیف مخصوص، روغن و برس

برای مشاهده مدل‌های مختلف و خرید ریش تراش Wahl، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده و خرید

طریقه نگهداری از ماشین ریش‌تراش

پس از خرید ریش تراش Wahl و استفاده ازآن، باید از روش نگهداری آن نیز آگاه باشید تا بتوانید ازآن برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید.

در این بخش به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک ماشین ریش‌تراش وال را در 9 مرحله باز کنید، تیز کنید و دوباره قطعات آن را ببندید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعد از هر 3 یا 4 بار استفاده انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

وسایلی که لازم دارید:

  • پیچ‌گوشتی شماره 0
  • برس کوچک
  • الکل ایزوپروفیل 90 درصد
  • سنگ تیزکن
  • روغن مخصوص ماشین ریش‌تراش

مرحله اول

خرید ریش تراش wahl

با پیچ گوشتی، پیچ‌های روی ریش‌تراش را با چرخاندن به سمت چپ، باز کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید تیغه‌ها را از ریش‌تراش جدا کنید.

مرحله دوم

خرید ریش تراش wahl

با استفاده از برس، روی قسمت بالایی ریش‌تراش بکشید تا تمام موهای موجود را بردارید.

مرحله سوم

خرید ریش تراش wahl

برای از بین بردن هر نوع زنگ‌زدگی روی تیغه، آن را به طول کامل در الک ایزوپروفیل 90 درصد قرار دهید. تیغه باید حداقل 5 دقیقه درون محلول باقی بماند.

مرحله چهارم

خرید ریش تراش wahl

تیغه را از درون محلول دربیاورید. با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز، تیغه را خشک کنید. در حین خشک کردن، با فشار اندکی پارچه را در همه جهات روی تیغه بکشید. این کار باقی مانده زنگ زدگی را برداشته و تیغه را پولیش می‌دهد.

مرحله پنجم

خرید ریش تراش wahl

تیغه را به صورت افقی روی سنگ تیزکن بکشید. اول روی آن را بکشید تا تیغه تیز شود، سپس پشت آن را بکشید.

مرحله ششم

خرید ریش تراش wahl

تیغه را سر جایش قرار دهید و پیچ‌ها را با استفاده از پیچ‌گوشتی سر جای خود آن قدر به سمت راست بچرخانید، تا سفت شوند. حواستان به جایگیری تیغه‌ها باشد.

مرحله هفتم

خرید ریش تراش wahl

قبل از استفاده مجدد، تیغه‌ها را روغن‌کاری کنید.  تیغه‌ها باید بعد از هر 3 یا بار استفاده، روغن‌کاری شوند.

مرحله هشتم

خرید ریش تراش wahl

ماشین ریش تراش اکنون قابل استفاده است، قبل از استفاده، بگذارید چند لحظه روشن بماند.

منبع: getarazor

 

مطالب پیشنهادی :

[Honest Amish] برترین روغن رشد ریش موجود در دنیا ساخت کشور آمریکا

ساعت مردانه و تمام چیز هایی که در هنگام خرید آن باید بدانید