با این که می‌دانیم هرگز از روی جلد کتابی، نمیتوان راجع به محتوای آن قضاوت کرد، اما انکار تاثیر ظاهر در نگاه اول، امریست اجتناب‌ناپذیر. همه ما در طول زندگی‌مان با صدها نفر برخورد می‌کنیم و خواسته یا ناخواسته، در نگاه اول جذب برخی ویژگی‌های ظاهری افراد می‌شویم یا به کلی از معاشرت با آنها دوری می‌کنیم. در نتیجه این سوال همیشه ذهن ما را به خود مشغول می‌کند: مردان جذب چه چیزی در تیپ و سبک پوشش زنان میشوند و زنان چه نوع استایل مردانه را می‌پسندند؟

با ورود مدرنیته به جامعه، تغییر سبک زندگی و پیشرفت صنعت مد و فشن، مردان نیز بیشتر از گذشته به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و بدون شک این مساله جایگاه بسیار مهمی در زندگی اجتماعی و عاطفی‌شان پیدا کرده‌است.

استایل مردانه

شاید فکر کنید دنیای مد فقط متعلق به زنان است اما این دنیای پر زرق و برق که با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است، مردان را نیز مخاطب خود قرار داده است. این روزها طراحان مد بسیار زیادی مشغول طراحی بهترین و جدیدترین مدل‌ها برای انواع استایل مردانه هستند.

حال اگر به دنبال پاسخ سوال «چگونه مردی به‌روز و خوش‌استایل باشیم؟» هستید، مطلب زیر را از دست ندهید. ما در این مقاله مهمترین نکاتی را که زنان در استایل مردانه به آن توجه می‌کنند، برای شما گردآوری کرده‌ایم.

۱. آراستگی و پیراستگی:

استایل مردانه

مهم نیست چه چیزی پوشیده‌اید، اولین و مهمترین چیزی که زنان در مورد شما متوجه می‌شوند،بهداشت فردی و سپس آراستگی است. این عادت‌ها شامل مواردی مانند اصلاحِ به موقع صورت،کوتاهی موها، داشتن بوی عطری خوشایند و … است. با این که هر زنی، سلیقه و نظر متفاوتی دارد اما همه راجع به یک چیز در مورد ظاهر مردان اتفاق نظر دارند: تمیزی و آراسته بودن.

۲. کفش‌ مناسب:

استایل مردانه

یکی از اولین چیزهایی که زنان در استایل مردانه به آن دقت می‌کنند، کفش‌ها هستند. کفشی که انتخاب می‌کنید استایل شما را کامل می‌کند. این گزینه، می‌تواند شما را به مردی خوشتیپ تبدیل یا به کلی تیپ‌تان را خراب کند(حتی اگر لباس‌های زیبا و گران قیمت پوشیده باشید). پس توجه داشته باشید، کفشی که انتخاب می‌کنید متناسب با لباسی باشد که به تن دارید. برای مثال، پوشیدن اسنیکرها (sneakers) برای یک قرار دو نفره و یا یک قرار کاری، قطعا  انتخاب خوبی نیست.

۳. جین‌ با تیشرت‌ سفید:

استایل مردانه

جیکوب دیویس (Jacob W.Davis) با تولید جین‌ها برای اولین بار، لطف بسیار بزرگی به دنیای مد و فشن کرد. این لباس‌های با دوام، راحت و البته بسیار زیبا، سبکی نوین دارند و به شدت کاربردی هستند. جین‌ها به دلیل راحتی و زیبایی، در دسته پرطرفدارترین لباس‌های مردانه قرار دارند. خبر خوب این است که زنان نیز به همان اندازه به جین‌ها در استایل مردانه علاقه‌مندند، مخصوصا در کنار تیشرت‌های سفید.

هر مردی حداقل یک شلوار جین در کمد لباس خود دارد. اندازه، قد و رنگ شلوارهای جین، مواردی هستند که حتما باید با توجه به فرم بدنی و رنگ پوست‌تان، انتخاب شوند. معمولا رنگ‌های تیره بیشتر پسندیده می‌شوند. دقت کنید قد شلوار خیلی بلند یا کوتاه نباشد و بهتر است، دم‌پای آن کمی روی کفش قرار گیرد.

برای داشتن تیپ دنیمِ (Denim) جذاب (دنیم به پارچه‌های جین گفته می‌شود)، بهتر است در کنار شلوار جین، تیشرت‌هایی در اندازه و مدل متناسب انتخاب کنید. تیشرت‌هایی که به خوبی روی بدن‌تان می‌نشینند، اندام شما را خوش‌فرم و مرتب نشان می‌دهند. به آستین‌های تیشرت یا بلوزتان نیز دقت کنید که خیلی تنگ یا گشاد نباشد.

۴. کت و شلوار رسمی:

استایل مردانه

به ندرت می‌توان زنی را یافت که لباس‌ رسمی مردانه برایش جذابیتی نداشته باشد. زمانی که یک کت و شلوار رسمیِ شیک و زیبا به تن می‌کنید، یکی از بهترین موقعیت‌ها را برای جذب نگاه‌ها به سمت خود در اختیار دارید. این استایل مردانه یکی از جذاب‌ترین تیپ‌ها برای زنان است.

برای انتخاب کت و شلوار مناسب، باید چند نکته خیلی ضروری را به یاد داشته‌ باشید:

  • کتی که به تن می‌کنید باید کاملا اندازه‌تان باشد.
  • سرشانه‌ها را به خوبی و تا جای مناسب پوشش دهد و آستین‌ها دقیقا تا انتهای مچ دست‌‌ها باشد.
  • قد شلوار باید نه به اندازه‌ای کوتاه باشد که بالاتر از کفش‌ها قرار بگیرد و جوراب‌ها نمایان شوند، نه به قدری بلند که روی کفش تا خورده و آویزان شود.
  • به طور کلی کت و شلواری که به تن می‌کنید، نباید خیلی تنگ یا گشاد، و خیلی بلند یا کوتاه باشد. پس، شرط مهم در انتخاب یک لباس رسمیِ شیک و جذاب، اندازه صحیح آن است.
  • ترکیب مناسب رنگ کت و شلوار، پیراهن، کراوات و کفش، نقش مهمی را در ظاهر نهایی شما ایفا می‌کند. سعی کنید رنگ‌های متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای یا خاکی و طوسی در دسته رنگ‌های پرطرفدار هستند.

۵. آستین‌های تاشده:

استایل مردانه

بالا زدن آستین‌ها برای خانم‌ها دوست‌داشتنی و جذاب است. با همین ترفند ساده می‌توانید خوشتیپ‌تر به نظر برسید و خود را فردی قوی و با اعتماد به نفس نشان بدهید.

۶. شلوار پارچه‌ای ضخیم، صاف و اتوشده:

استایل مردانه

 شلوارها نیز مانند کت و شلوارها و یا هر لباس دیگری باید متناسب با اندازه صحیح بدن شما انتخاب شوند تا به یک استایل مردانه شیک و جذاب برسید. شلوارهای پارچه‌ای خیلی تنگ یا گشاد، ظاهری بسیار نامناسب به وجود می‌آورند. بهتر است این نوع شلوارها پارچه ضخیمی داشته باشند تا زود چروک نشوند و در انتهای یک روز پرمشغله با ظاهری ناخوشایند روبه‌رو نشوید. با داشتن چند شلوار پارچه‌ای در رنگ‌های متفاوت و کمی خلاقیت، می‌توانید با انواع تیپ‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون خودنمایی کنید.

فراموش نکنید که اگر پیراهنتان را داخل شلوار قرار می‌دهید حتما یک کمربند مناسب هم انتخاب کنید. در غیر این صورت ظاهری ناقص و نامرتب خواهید داشت. از طرفی بستن کمربندهای شیک و زیبا روی این شلوارها به جذابیت شما کمک فراوانی خواهد کرد.

۷. بلوزهای سه‌دکمه:

استایل مردانه

بلوزهای سه‌دکمه یکی از مدل‌های بلوز جذاب و پرطرفدار مردانه است. به شرطی که در فصل مناسب و رنگی زیبا انتخاب شوند. با پوشیدن این نوع بلوزها در کنار شلوارهای تک‌رنگ و ساده به همراه کفش‌های مناسب، در عین احساس راحتی، از جذابیت خود اطمینان حاصل کنید.

۸. پلیور یقه هفت:

استایل مردانه

وقتی صحبت از استایل مردانه و جذابیت در میان باشد، بدون شک تصویر انواع پلیورهایی با یقه هفت شکل در ذهن مجسم می‌شود. قدمت استفاده از این نوع پلیورها به دهه‌ها پیش می‌رسد. این‌طور که پیداست از شمار طرفداران این لباس چیزی کم نشده‌است. بسیاری از زنان اعتراف کرده‌اند که، پلیورهای یقه هفت، خیلی شیک و جذاب به نظر می‌رسند. توصیه‌ی ما به شما پوشیدن پلیور روی یک پیراهن یقه پاکتی به همراه کراوات است. بیشتر زنان در جذابیت این استایل مردانه اتفاق نظر دارند. به خصوص اگر رنگ‌ها با ذوق و دقت انتخاب شوند.

۹. اکسسوری و زیورآلات مردانه:

استایل مردانه

زیورآلات مناسب نشان‌دهنده‌ ذوق و سلیقه‌ شماست. شاید بسیاری از مردان موافق استفاده از زیورآلات نباشند و یا آنها را مختص زنان بدانند. اما حتی یک قطعه اکسسوری کوچک در کنار لباستان، می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در استایل مردانه شما داشته‌ باشد. این زیورآلات می‌تواند هرچیز کوچک و ساده‌ای مانند یک ساعت، کمربند، انگشتر، دستبند و… باشد.

اگر از آن دسته مردانی هستید که نمی‌دانید از چه نوع زیورآلاتی استفاده کنید و یا علاقه‌مند به این کار نیستید، توصیه ما به شما استفاده از یک ساعت مینیمالیستی و یا کمربندی شیک و ساده است. چنین انتخابی می‌تواند ایده‌ جالبی برای شروع باشد. به یاد داشته باشید که هرگز بیش از سه نوع زیورآلات را هم‌زمان استفاده نکنید گزینه‌های انتخابی‌تان پرزرق‌وبرق و اغراق‌آمیز نباشند.

۱۰. کفشهای منکل (Mankles):

استایل مردانه

کفشهای منکل، به کفش‌هایی گفته می‌شود که کمی پایین‌تر از استخوانِ برجسته‌یِ مچِ پا قرار می‌گیرند. این کفش‌ها که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده‌اند، از دید زنان، مدرن و جذاب هستند. از نظر آن‌ها تنها مردانی به سمت این کفش‌ها می‌روند که با دنیای مد و فشن آشنایی و ارتباط خوبی دارند.

این کفش‌ها معمولا با شلوارهای نسبتا کوتاه پوشیده می‌شوند. به شرطی که فاصله بین کفش و شلوار بیش از ۳ یا ۴ سانتی‌متر نباشد. در غیر این صورت، نه تنها شیک و به‌ روز نخواهیدشد، بلکه استایلی خنده‌دار و نامناسب خواهید داشت.

همه‌ی افراد دارای سلایق و نظرات متفاوتی هستند، بنابراین هیچ آماری قطعی نیست. ممکن است، خانم مورد علاقه‌تان نظری کاملا متفاوت در مورد ظاهر شما داشته باشد. هرگز فراموش نکنید، جذابیت ظاهری در هر نوع رابطه‌ای فقط در نگاه اول تاثیرگذار است. قطعا هیچ چیزی به اندازه‌ی اخلاق، روحیات و شخصیت یک فرد نمیتواند موثر و ماندگار باشد.

منبع: ties.com

 

مقالات پیشنهادی: