اصول انتخاب ست لباس مردانه طبق جدیدترین کالکشن ها

اصول خوش پوشی آقایان

اگر می خواهید یک جنتلمن باشید اصولی لباس هایتان را ست کنید!

دوست دارید مردی خوش‌پوش و شیک باشید و علاوه بر اینکه با رفتارتان، دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهید با ظاهرتان همه نگاه‌ها را به خود جلب کنید؟ پاسخ قطعا مثبت است. یک ست لباس مردانه به شما کمک می کند تا همیشه شیک و جذاب باشید. اما همه نمی‌دانند که اصول خوش پوشی آقایان چیست و با چه ترفندهایی می‌توان به این دستاورد رسید. واقعیت این است که شیک‌پوش شدن، ترفند و قلق دارد. حتی اگر به طور ذاتی دارای سلیقه‌ای خاص و درجه یک نباشید باز هم با گشت و گذار در دنیای مد و پوشاک و الهام گرفتن از اصول صحیح مد و فشن هم می‌توانید به جنتلمنی خوش‌پوش تبدیل شوید. با ما همراه باشید تا اصول ست لباس مردانه را برایتان بگوییم:

اصول شیک پوشی آقایان - شیک پوشی پسرانه

این روزها، دنیای مد و فشن برای آقایان هم پیشنهادات متنوعی دارد. دیگر انتخاب‌ لباس و رنگ‌های مختلف برای آنها با محدودیت‌های سابق رو به رو نیست. حالا دیگر رنگ‌های گوناگون و طرح‌های متنوعی برای دوخت لباس مردانه استفاده می‌شود و لزوما یک دست کت و شلوار تیره‌رنگ و اتو کشیده، بهترین تیپ و استایل برای یک مرد محسوب نمی‌شود. با توجه به اینکه رنگ‌ها، مدل‌ها و طرح‌های لباس مردانه بسیار وسیع و گسترده هستند، یادگیری اصول خوش پوشی آقایان هم برای افرادی که دوست دارند مانند یک جنتلمن واقعی باشند بسیار ضروری است. اما با چه اصولی باید آشنا شوند؟ در ادامه از مهم‌ترین اصول برای شیک‌پوشی گفته‌ایم. با ما همراه باشید تا با اصول ست لباس مردانه آشنا شوید:

سِت کردن کمربند با کفش

اصول خوش پوشی آقایان - کمربند شیک و مجلسی

سِت کردن کمربند با کفش، یکی از اصول خوش پوشی آقایان است. این هماهنگی و تناسب بسیار ساده است اما روی ظاهرتان اثرات به شدت مثبتی دارد. با انتخاب کمربند و کفش مشکی یا کمربند و کفش قهوه‌ای ، دست‌تان برای پوشیدن لباس‌های مختلف کاملا باز خواهد بود. اما اگر کمربندهایی از رنگ‌های دیگر انتخاب کنید، هم برای هماهنگ کردن بخش‌های دیگر لباس‌تان دچار مشکل می‌شوید و هم بعدا کمربند و کفش را با لباس‌های محدودی می‌توانید به تن کنید و امکان طراحی استایل‌های مختلف و متنوع را از دست می‌دهید.

اگر اهل پوشیدن لباس‌های چندان رسمی هم نیستید و معمولا کفش‌های اسپورت مثل اسنیکرها را به پا می‌کنید باید به فکر تهیه یک کمربند اسپورت باشید. یادتان باشد که استفاده از شلوار جین، کمربندی رسمی و کفش اسپورت بسیار دور از اصول خوش پوشی آقایان است و استایلتان را کاملا خراب و بی‌معنی می‌کند.

تناسب کراوات و پیراهن مردانه

اصول خوش پوشی آقایان - ست کراوات و پیراهن

پوشیدن پیراهن و کراواتی از یک رنگ برای مدتی از روندهای بسیار رایج دنیای مُد و فشن بود. هر چند که چنین طرح و سبکی بد نیست اما قبول کنید که با بازی با رنگ‌ها، تیپ و استایلتان به شدت جذاب‌تر خواهد شد. پس به جای اینکه از پیراهن و کراواتی با یک رنگ استفاده کنید به دنبال رنگ‌هایی باشید که یکدیگر را تکمیل می‌کنند و در کنار هم جلوه جذابی دارند.

مثلا پیراهن آبی کم‌رنگ، کراواتی زرشکی و کت و شلواری طوسی در کنار هم ترکیبی ایده‌آل از رنگ‌های چشم‌نوازی ایجاد می‌کند که هر کس از دیدن آن لذت می‌برد. اگر جلیقه، پولیور یا بخش‌های دیگر لباستان را هم در هماهنگی با کراوات انتخاب کنید و از رنگ‌های متنوع و مکمل بهره ببرید، قطعا اصول خوش پوشی آقایان را به خوبی در تیپ و استایلتان لحاظ خواهید کرد.

خلاقیت در پوشیدن جوراب

اصول خوش پوشی آقایان - ست جوراب و کفش

انتخاب رنگ مناسب برای جوراب هم یکی از اصول خوش پوشی آقایان است. رنگ جوراب باید با رنگ شلوار هماهنگ باشد. استفاده از جوراب‌های طرح‌دار مانند جوراب‌های راه‌راه یا چهارخانه هم فکر خوبی برای خاص کردن تیپ و استایل است. سعی کنید که رنگ جوراب را با کفش‌ها و شلوار هماهنگ کنید. در اینجا هم دو انتخاب در اختیار دارید: یا رنگ جوراب را از طیف رنگی شلوار و کفشتان انتخاب کنید یا به سراغ رنگی متضاد بروید که در کنار رنگ کفش و شلوارتان جذاب می‌شود. یادتان باشد که جوراب‌های سفید معمولا گزینه خوبی برای داشتن تیپی شیک و جذاب نیستند. پس بهتر است آنها را برای پوشیدن در باشگاه و ورزش کردن در کمد نگه دارید.

رمز و راز پوشیدن ساعت

اصول خوش پوشی آقایان - ساعت مردانه

ساعت یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های هر استایل مردانه‌ای است. پس اهمیت آن را دست‌کم نگیرید و حتما برای خرید ساعت مردانه شیک برنامه‌ریزی کنید. اگر به یک مهمانی دعوت شوید و شیک‌ترین لباس‌ها را هم بر تن کنید، بدون ساعت انگار چیزی کم خواهید داشت. پس ساعتی شیک و متناسب با سلیقه‌تان بخرید و اصول خوش پوشی آقایان را رعایت کنید.

یادتان باشد که بهتر است، رنگ بند ساعت را با رنگ کمربندتان هماهنگ کنید. مثلا ساعت مشکی و کمربندی به همین رنگ انتخاب کنید یا اگر ساعت‌تان بندی قهوه‌ای دارد، رنگ کمربندتان هم از طیف قهوه‌ای باشد. ساعت‌هایی با بند نقره‌ای در انواع تیپ‌ها به خوبی جلوه می‌کنند و لازم نیست آنها را با رنگ کمربند سِت کنید.

عینک‌های طبی و آفتابی

اصول خوش پوشی آقایان - جانی دپ

عینک از آن مواردی است که می‌توان تیپ و استایلتان را از این رو به آن رو کند. برای اینکه خوش‌تیپ‌تر به نظر برسید حتما عینک طبی یا آفتابی خود را متناسب با شکل و فرم چهره‌تان انتخاب کنید. اگر عینک آفتابی یا طبی‌تان روی صورت‌تان ننشیند، ظاهرتان تا حد زیادی مخدوش خواهد شد. پس بهتر است با بررسی عینک مناسب با صورت و چهره به جذابیت‌های ظاهری خود اضافه کنید. استفاده از عینک آفتابی، علاوه بر اینکه شما را از اشعه‌های مضر خورشید در امان نگه می‌دارد، شما را به شدت خوش‌تیپ و جذاب خواهد کرد. شک نکنید!

شناخت لباس مناسب برای هر موقعیت

اصول خوش پوشی آقایان - تیپ شیک رسمی

یکی از نکات بسیار مهمی که در طراحی تیپ و استایل باید در نظر بگیرید، توجه به موقعیت‌هاست. باید بدانید که در هر موقعیتی چه نوع ست لباس مردانه را انتخاب کنید و بپوشید. مثلا اگر به یک مهمانی دورهمی در عصر دعوت شده‌اید، پوشیدن کت و شلوار اصلا فکر خوبی نیست. فرقی نمی‌کند که کت و شلوارتان بسیار شیک و خوش دوخت است یا خیر، در هر حال با پوشیدن چنین لباسی به وصله ناجوری جمع بدل خواهید شد و این اصلا خوشایند نیست.

حال اگر در یک مجلس عروسی هم به جای پوشیدن کت و شلوار، یک پیراهن اسپورت و شلوار جین بپوشید باز هم از دنیای شیک‌پوشی و اصول خوش پوشی آقایان فرسنگ‌ها دور می‌شوید. پس یادتان باشد که هر نکته مکانی دارد. پس باید در هر موقعیت، لباسی متناسب با همان شرایط انتخاب و بر تن کنید.

خرید شلوار جین مناسب

اصول خوش پوشی آقایان - شلوار جین مردانه

داشتن یک شلوار جین مناسب برای خوش‌پوشی بسیار ضروری است. شلوار جین را می‌توانید با تی‌شرت‌ها، پیراهن‌های مردانه اسپورت و… هماهنگ کنید. در واقع، با خرید یک شلوار جین مناسب، امکان پوشیدن لباس‌های متنوعی برایتان به وجود می‌آید و می‌توانید آن را در سِت‌های متنوعی به کار بگیرید. پس به عنوان فردی که به دنبال رعایت اصول خوش پوشی آقایان است حتما به فکر خرید شلوار جین باشید. یادتان باشد که ترکیب شلوار جین باید با هیکل‌تان تناسب داشته باشد.

به هیچ‌عنوان به دنیال جین‌هایی نروید که اصطلاحا مُد می‌شوند ولی با اندامتان در تناسب نیستند. مهم نیست که شلوارهای جین چسبان رایج شده‌اند یا خیر؛ اگر این شلوارها با اندام‌تان در هماهنگی نیست به دنبال مدل‌هایی بروید که بیشترین تناسب را با شما دارند.

 یک دست کت و شلوار مناسب

اصول خوش پوشی آقایان - کت و شلوار مردانه

حتی اگر از آن دست آقایانی هستید که به تیپ و استایل غیررسمی و اسپورت عشق می‌ورزید؛ باز هم باید یک دست کت و شلوار شیک در کمد داشته باشید. کت و شلوارها بهترین گزینه برای ابراز سلیقه و طرز فکرتان هستند. نوع کت و شلواری که انتخاب می‌کنید، رنگ و طرح آن و دوخت و برش لباس نشان می‌دهد که چه نوع فردی هستید، چه سلیقه‌ای دارید و در یک کلام، چطور دوست دارید در نگاه دیگران جلوه کنید. کت و شلوارها مانند بوم نقاشی هستند. یعنی فرصت و مجالی در اختیارتان قرار می‌دهند تا رنگ‌ها و طرح‌ها را کنار هم بچینید و به جنتلمنی ایده‌آل بدل شوید.

رعایت نظافت و آراستگی

اصول خوش پوشی آقایان - استایل مردانه شیک

 

رعایت نظافت و آراستگی هم در تیپ و استایل مردانه شما بسیار مهم است. اگر می‌خواهید خوش‌پوش و شیک باشید باید همیشه تمیزی و آراستگی را در تیپ‌تان حفظ کنید. پس اگر لباس‌تان بوی نامطبوع عرق تن می‌دهد، حتما آن را بشویید، کفش‌ها را واکس بزنید و اجازه ندهید که چروک‌ها روی شلوار یا کت‌تان جا خوش کنند. هر چقدر مرتب‌تر، تمیزتر و آراسته‌تر باشید یعنی اصول خوش پوشی آقایان را هم بیشتر می‌دانید.

خرید کت تک مردانه

آقایان خوشتیپ

کت‌ تک مردانه هم مانند شلوار جین، بسیار کاربردی است و کامل کننده یک ست لباس مردانه است اگر یک عدد کت مناسب اندامتان بخرید و رنگ آن هم از میان رنگ‌های خنثی باشد، آن را با لباس‌های متنوعی هماهنگ خواهید کرد. افراد خوش‌پوش به تنوع در استایل هم اهمیت می‌دهند و فقط یک دست لباس ندارند. پس اگر دوست دارید که مانند آنها متنوع بپوشید باید لباس‌هایی را به کمدتان اضافه کنید که امکان سِت کردن آنها با طیف گسترده‌ای از لباس‌های دیگر ممکن است.  این توصیه را جدی بگیرید و یک کت تک مردانه زیبا برای خود بخرید.

در آخر

شاید بعضی از افراد به رسیدگی به تیپ و ظاهر اعتقاد نداشته باشند و فکر کنند که توجه به این بخش از زندگی بیهوده است. اگر شما هم چنین تصوری دارید، سخت در اشتباه هستید. به خاطر اینکه تیپ و استایل فقط ظاهرتان را نمی‌سازد بلکه نشان از سبک زندگی، عقاید و سلیقه‌تان است. پس ظاهر می‌تواند معترف و بیان‌کننده عقاید و سلایق شخصی‌تان باشد. آیا دوست ندارید که به چنین چیز مهمی رسیدگی کنید؟ برای شیک‌تر بودن و خریدی آسان و جذاب، سر زدن به فروشگاه بزرگ مالتینا هم به شدت توصیه می‌شود.

منبع: liveabout.com