امروزه بسیاری از مردم به دنبال انجام کارهایی هستند که به آن علاقه‌مند باشند. آنها نمی‌خواهند هنگامی که در سن ۶۰ سالگی بازنشست شدند احساس کنند که زندگی خود را هدر داده اند و هیچ لذتی از آن نبردند. خوشبختانه امروزه شروع یک کسب و کار با هزینه ای اندک کمی آسان‌تر شده است.

در اینجا من ۷۵ ایده شروع یک کسب و کار را با شما در میان گذاشته ام. برخی از این کارها فقط نیاز به یک اینترنت ساده و برخی دیگر نیاز به مهارت ها و گواهینامه های خاص دارند شما می توانید هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

بهترین ایده های کسب و کار

  1. ساختن chatbot

من در کنگره کارآفرینان با عنوان “chatbot پنجره ای جدید” گفتم: “در ۱۰ سال قبل هر شرکت یک وب سایت داشت، در حدود پنج سال پیش هر شرکت نیاز به یک برنامه نویس داشت و امروزه هر شرکت نیاز به پیغام رسانی از طریق AL و chatbot دارد.” این امکان فرصت های شغلی فراوانی را برای شما به همراه می‌آورد. شما می توانید بدون استخدام در یک شرکت نحوه عملکرد آنها را یاد بگیرید و از آنها استفاده نمایید.

امروز همه شرکت ها به مرحله ای رسیده اند که باید از این امکان استفاده کنند. Chatbot فرصت بزرگی را برای شرکت ها جهت برقراری ارتباط با مشتریان، جمع آوری داده ها، بهبود تلاش های بازریابی و حفظ مشتریان فراهم می‌کنند. شما می توانید با استفاده از این امکان به راحتی کسب و کار و تجارت خود را راه اندازی کنید. به راحتی برای خود توانستم از طریق سایت chattypeople.com این امکان را فراهم کنم ولی برای استفاده از این مورد، راه های متعدد دیگری نیز وجود دارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید عبارت است از:

  • در مورد استفاده از این امکان مطالعه کنید و اطلاعاتی را به دست آورید.
  • یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • درباره شرکت هایی که از این امکان استفاده می کنند اطلاعات جمع آوری نمایید.
  • “چت بات” خود را راه اندازی نمایید.
  • آن را از طریق فیسبوک خود دنبال کنید.
  • شما بدون نیاز به دوره های طولانی مدت برنامه نویسی می توانید از این طریق از چنین مزیتی بهره مند شوید.

Smiley face

نحوه عملکرد “چت بات” بسیار عالی و به صورت زیر است:

  • شما می توانید از طریق فیسبوک خود از نظرات دیگران آگاه شوید.
  • می‌تواند از طریق تبلیغات تقاضای مشتریان را افزایش دهد.
  • می‌تواند شرایط را تجزیه و تحلیل کند.
  • شما می توانید از طریق فیسبوک خود سفارشات را پیگیری نمایید.
  • همچنین باید ذکر کرد که این امکان بر روی تمامی سیستم عامل ها قابل اجرا می باشد.
  1. خدمات حسابداری

آیا شما در کارهای حسابداری عالی عمل می کنید و می خواهید از این طریق در خانه خود کسب درآمد نمایید؟ برای تبدیل شدن به یک حسابدار خوب شما نیازی ندارید که مدرک معتبر حسابداری و یا گواهینامه رسمی داشته باشید، فقط کافیست بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید. نرم افزارهای آنلاین حسابداری و ابزارهای پرداخت آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این ها کاملا رایگان است. خدماتی که این نرم افزارها ارائه می دهند عبارت است از:

  • تهیه ترازنامه.
  • ارائه اظهارنامه درآمدی.
  • تهیه گزارش های مالی ماهانه، سه ماهه و یا سالانه.

Smiley face

  1. فعالیت به عنوان یک دستیار مجازی

ممکن است شغل دستیاری کمی سطح پایین باشد ولی شما به راحتی می توانید درآمد خوبی را از این طریق کسب کنید. اگر شما قبلا این کار را در یک شرکت واقعی انجام داده اید، هم اکنون باید آن را به صورت دیجیتالی انجام دهید. به این صورت شما آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. برای پیدا کردن مشتری می توان از سایت هایی مانند “پونیشا” یا “انجام میدم” استفاده کنید. با استفاده از این روش شما می توانید مشتریان، ساعت کاری و نحوه پرداخت دستمزد (ساعتی، روزانه یا ماهانه) را خودتان انتخاب کنید.

Smiley face

  1. خدمات بازاریابی

شما برای انجام فعالیتهای بازاریابی نیاز به یک سطح خاصی از اطلاعات دارید. لازم به ذکر است که اگر شما در این زمینه تجربه ای ندارید بهتر است در دوره های آموزشی آنلاینی که ممکن است کمی گران باشد شرکت کنید. این کار ابزار مناسب برای شروع یک فعالیت بازاریابی دیجیتالی انحصاری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را در آینده گسترش دهید. بازاریابی شاخه های گوناگونی دارد که شما می توانید در هر کدام که به آن علاقمندید فعالیت نمایید.

شرکت ها همواره به دنبال افرادی هستند که بتوانند فعالیت‌های بازاریابی را به درستی انجام دهند و قادر باشند که بازدیدکنندگان وب سایتشان را به مشتریان دائمی تبدیل نمایند. علاوه بر این شما می‌توانید محتوای سایت هایشان را از طریق سئو بهبود ببخشید. شما می توانید از طریق عناوین و توضیحات مناسب، کلمات کلیدی و دسته‌بندی‌های درست و انتخاب تصاویر متناسب با محتوا به توسعه سایت شرکت‌ها کمک نمایید.

Smiley face

  1. مشاور رسانه های اجتماعی

آیا شما کسی را می شناسید که فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را دوست نداشته باشد و از آن استفاده نکند؟ آیا شما دوست دارید در این زمینه آموزش‌های رسمی ببینید؟ توییتر و گوگل در میان سایر سیستم عامل ها، دوره های حرفه ای کاملی را با ارائه گواهینامه های معتبر ارائه می دهند که کاملا هم رایگان هستند. مشاور رسانه های اجتماعی شغلی با ظرفیت نامحدود و مشتریانی از سراسر جهان است و شما به راحتی می توانید کار خود را توسعه و گسترش دهید. از آنجا که هر سال سیستم عامل های جدید و متعدد و متنوعی ارائه می‌شود، این شغل امکان توسعه و گسترش بی حد و حصر را برای شما فراهم می نماید. شما می توانید از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی برای راحت تر کردن کار خود استفاده نمایید.

Smiley face

  1. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته شغل بسیار آسانی است که شما می‌توانید از طریق فروش محصولات شرکت های دیگر و دریافت پورسانت، درآمد بالایی را برای خود ایجاد کنید. فرآیند این کار به این صورت است که شما محصولاتی را که دوست دارید انتخاب می کنید و برای آنها تبلیغات انجام می‌دهید و به ازای هر محصولی که به خاطر تبلیغ شما به فروش برسد، پورسانت دریافت می نمایید. بازاریابی وابسته کار بسیار آسانی است و شما برای شروع به یک وبلاگ یا وبسایت مخصوص خود نیاز دارید. هرچه آمار بازدید از سایت شما بیشتر باشد موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. اگر شما قبلا این فعالیت را انجام داده اید می توانید از مشتریان گذشته خود نیز استفاده نمایید.

Smiley face

  1. تستر

معمولا افراد برای خرید یک محصول به نظرات و تجربه دیگران بسیار توجه می کنند و این موضوع بر آنها بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید به وب سایت ها و شرکت های مختلف پیشنهاد دهید که در قبال پولی که از آنها دریافت می کنید به بررسی محصولاتشان بپردازید و نظرات تاثیر گذاری درباره آنها ارائه دهید. بهتر است برای این کار وبسایت و یا وبلاگ مخصوص خود را داشته باشید تا بتوانید این کار را به صورت بلندمدت انجام دهید و درآمد بیشتری بدست آورید.

Smiley face

  1. خدمات منشی‌گری

همانند مورد سه فعالیت های مربوط به دبیرخانه نیازمند تجربه چندانی نمی باشد. همه آنچه که شما به آن احتیاج دارید عبارت است از:

  • مهارت های سازمانی قوی.
  • مهارت های ارتباطی.
  • توانایی مدیریت زمان.
  • استقلال کاری.

وظایف روزمره شما به عنوان یک منشی شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی برای جلسات.
  • پاسخ به ایمیل ها.
  • تنظیم ساعات ملاقات.
  • پاسخ به تماس های تلفنی.

Smiley face

  1. مشاوره آنلاین

آیا شما می‌توانید خوب صحبت کنید؟ آیا شما راه درست زندگی را پیدا کرده اید و دوست دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ شما می توانید به عنوان یک مشاور آنلاین فعالیت خود را آغاز کنید و به دیگران برای حل مشکلاتشان و یا بهبود شرایط شان راهنمایی های را ارائه دهید. این نوع از مشاوره با مسئولیت بالایی همراه است زیرا شما درباره نحوه زندگی افراد به آنها راهنمایی می دهید. وظایف روزانه این شغل عبارت است از:

  • فعالیت به عنوان یک مشاور در سایت های دوست یابی.
  • برقراری ارتباط با دیگران.
  • ارائه مشاوره های آنلاین و یا تلفنی به افراد.

Smiley face

  1. فروشنده یا دستیار فروش

این شغل تقریبا همانند بازار‌یابی وابسته است. تفاوت اصلی آن در این است که شما به جای بازاریابی محصول آن را به طور مستقیم به خود مشتری ارائه می دهید. این فرآیند به اینگونه است که شما با فروش مستقیم محصولات سایر شرکت ها به مشتریان پورسانت دریافت می کنید.

متاسفانه این شغل خطرات زیادی نیز در پی دارد و همچنین کلاهبرداری های فراوانی در این زمینه انجام می شود و شما باید دقت لازم را انجام دهید، چرا که به هر حال شما در ارتباط با مشتری هستید و مسئولیت این کار کاملاً بر عهده شماست. همیشه به یاد داشته باشید که:

  • اطلاعات کاملی را درباره توزیع‌کننده جمع آوری کنید.
  • تمامی پرداختهای الکترونیکی را تا زمانی که بسته به دست مشتری نرسیده است ثبت کنید.
  • به هیچ عنوان جزئیات حساب بانکی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

Smiley face

  1. طراحی نرم افزار

در حال حاضر به صورت روزانه نرم افزارهای مختلفی راه اندازی می‌شوند. اگر شما فکر می‌کنید که مهارت انجام این کار را دارید و ایده منحصر به فردی در ذهن خود آماده کرده اید، وقت آن است که آن را اجرایی کنید. علاوه بر اینکه شما هزینه اندکی بابت شروع این کار نیاز دارید، زمان کمی نیز می توانید به این فعالیت اختصاص دهید. پس از این که نرم افزار خود را طراحی نمودید، آن را از طریق استراتژی های بازاریابی مناسب به دیگران معرفی کنید تا بتوانید درآمد کافی بدست آورید. بهترین نکته درباره این نوع از فعالیت این است که شما در هر نقطه ای از جهان که باشید می توانید این کار را انجام دهید.

Smiley face

  1. طراحی وبسایت

ما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و هر شرکتی برای اینکه بتواند محصولات خود را به فروش برساند نیازمند یک وب سایت است. اگر در این زمینه مهارت کافی داشته باشید به راحتی می توانید وارد این صنعت شوید. علاوه بر این شما می توانید وب سایت هایی را در سیستم عامل های مختلف به وجود آورید. اگر می خواهید مهارت های طراحی وب سایت خود را افزایش دهید و به سطح بالاتری برسانید می‌توانید از آموزش هایی که در سایت codecademy.com ارائه شده است استفاده کنید. در اینجا شما می توانید مواردی مانند طراحی وب سایت های خرید، وبلاگ ها، صفحات خدماتی و فرم های بازخورد را یاد بگیرید.

Smiley face

  1. تامین کننده امنیت اینترنتی

هک کردن و ویروس ها فقط برخی از تهدیدات امنیتی در دنیای اینترنتی امروز است. اگر در این زمینه اطلاعات و مهارت کافی داشته باشید، می‌توانید درآمد خوبی به دست آورید. معمولا شرکت هایی که اطلاعات حساس مشتریان را در اختیار دارند خواهان استفاده از خدمات شما خواهند بود.

Smiley face

  1. گرافیست

معمولا شرکت‌ها به دنبال طراحی یک برند تجاری مخصوص برای خود هستند تا مشتریان بتوانند راحت‌تر آنها را شناسایی کنند. اگر شما بتوانید به راحتی خود را با قوانین شرکت ها و نیاز مشتریان تطابق دهید، برای شروع این کار فقط به یک رایانه و برنامه های کاربردی مانند photoshop و illustrayor نیاز دارید. شما می توانید به شرکت ها در طراحی لوگو، تصاویر تبلیغاتی، آگهی ها و نامه ها کمک کنید.

Smiley face

  1. ناشر اینترنتی

ناشران اینترنتی معمولا از نرم افزارهای مختلف برای انتشار مجلات، کتاب‌ها، خبرنامه های بازاریابی و موارد دیگر استفاده می کنند. برای ارائه خدمات کامل تر شما می توانید خودتان به نگارش مطالب اقدام کنید و یا از نویسندگانی دعوت به عمل آورید تا این کار را برایتان انجام دهند.

Smiley face

  1. طراحی برنامه های کسب و کار

داشتن ایده های ناب و اکتشافی بسیار عالی است، ولی شما باید بتوانید ایده ها را روی کاغذ بیاورید و اجرا کنید. اگر شما قبلا تجربه شروع یک کسب و کار را داشتید بهتر است با کسانی که دارای ایده‌های ناب هستند همکاری کنید و مسیر تازه ای را در زندگی خود شروع نمایید. شما باید درباره خدماتی که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید قیمت گذاری دقیقی داشته باشید. شما به راحتی می توانید یک سیستم اینترنتی طراحی کنید تا مشتریان تان سفارشات خود را به شما بدهند. یک کپی از ایده اولیه خود داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید. قالب های مختلفی را که توانایی ایجاد آن را دارید به مشتریان خود معرفی کنید تا تنوع خدمات تان افزایش پیدا کند.

Smiley face

  1. مشاور مالیاتی

معمولاً همه شرکت‌ها چه بزرگ چه کوچک پول زیادی را بابت داشتن مشاور مالیاتی پرداخت می‌کنند. این کار این فرصت را به آنها می دهد تا به راحتی بتوانند بر فعالیت‌های روزمره خود تمرکز کنند. اگر تجربه کافی را در این زمینه داشته باشید به راحتی می توانید این فعالیت را انجام دهید. با این حال بهتر است از دوره ها و سمینارهای آموزشی که در این زمینه ارائه می‌شود، استفاده کنید.

Smiley face

  1. بلاگر

آیا شما در زمینه خاصی تخصص دارید؟ اگر شما درباره مسائل مختلف مثل سفر، مد و زیبایی اطلاعات فراوانی دارید و یا نحوه انجام کار را به طور دقیق می‌دانید، می توانید از طریق یک وبلاگ آن را به دیگران معرفی کنید. همه آنچه که شما برای انجام این کار به آن نیاز دارید یک کامپیوتر و یک دوربین با کیفیت خوب است. شما می توانید با ایجاد فضای تبلیغاتی و بررسی محصولات مختلف در پلتفرم خود درآمد فراوانی را کسب نمایید.

Smiley face

  1. تولید محتوا

این کار همانند وبلاگ نویسی است. شما باید در ارتباط با محصولاتی که می خواهید به صورت آنلاین به فروش برسانید اطلاعات مرتبطی را جمع آوری کنید. شما باید سعی کنید مواردی را که مورد توجه مشتریان است برجسته نمایید. این کار را می توانید در سایت هایی مانند دیجی کالا و آمازون انجام دهید.

Smiley face

  1. رزومه نویس

معمولا افراد کمی هستند که در این زمینه تخصص لازم را دارند و علاقمند به انجام این کار می باشند. افراد برای اینکه بتوانند رزومه خوبی داشته باشند پول قابل توجهی را بابت آن پرداخت می کنند. این کار هیچ گونه هزینه ای برای شما در بر ندارد، فقط باید بتوانید ساعاتی از روز را به انجام این فعالیت اختصاص دهید.

Smiley face

  1. شناسایی و فروش محصولات پر فروش

همان طور که از نامش مشخص است، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که محصولات پر فروش را شناسایی کنید و برای کسب سود بیشتر به فروششان بپردازید. شما باید توانایی شناسایی محصولات پر فروش، محصولات ماندگار را داشته باشید.

Smiley face

  1. توسعه دهنده وبسایت

شما باید برای این کار یک سایت موجود را خریداری و سپس به توسعه و بهبود آن بپردازید. اگر شما مهارت های لازم را داشته باشید، می توانید به راحتی تجارت خود را انجام دهید. برای این کار شما باید سایت هایی را که امکان بهبود دارند را شناسایی کنید.

Smiley face

  1. مترجم

اگر شما یک زبان دیگر بلد هستید، ترجمه یکی از ساده ترین و سودآور ترین صنایعی است که می توانید در آن فعالیت نمایید. بر اساس مقیاس های جهانی، مترجمان برای شروع کار نیازی به سرمایه ندارند و می توانند در سال حداقل ۴۰۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند. البته این موضوع بستگی به اعتبار شرکتی که شما در آن استخدام شده اید و مدت زمان قرارداد شما دارد.

Smiley face

  1. مشاور مالی

اگرچه تعداد افرادی که مایل به شروع یک کسب و کار هستند رو به رشد است، اما هنوز هم نمی‌دانند که چگونه باید مسائل مالی خود را سازمان‌دهی کنند. با اخذ گواهینامه های مالی شما می توانید اعتبار خود را به مشتریان تان نشان دهید. همچنین اگر شما قبلاً این کار را تجربه کرده اید می‌ توانید به شرکت های بزرگ مشاوره و راهنمایی بدهید.

Smiley face

  1. خدمات ویراستاری

فعالیت های ویراستاری کار بسیار آسانی است که برای شروع نیاز به سرمایه ای ندارد و پتانسیل فراوانی برای توسعه دارد. از تحقیقات دانشجویی گرفته تا مقالات معتبر می‌شود تواند در طیف سفارشات شما قرار بگیرد. شما می توانید خدمات زیر را ارائه دهید:

  • تحقیقات دانشجویی.
  • مقالات حرفه ای و معتبر.
  • نوشتن مطلب برای سایت ها.
  • ویرایش و تصحیح کتاب ها.
  • فهرست بندی.

Smiley face

  1. فروش آنلاین عکس

اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید و یا اگر فقط به این کار علاقه مند هستید، می توانید عکس های خود را در سایت ها به فروش برسانید. تنهای چیزی که برای شروع کارتان احتیاج دارید یک دوربین عکاسی ترجیحا دیجیتال با حداقل ۸ مگاپیکسل و یک کامپیوتر است. شما می توانید در ابتدا عکس های خود را در سایت هایی مانند Gettyimages.com و Flicker.com عرضه کنید و سپس برای این کار سایت های با کیفیت دیگری را انتخاب نمایید.

Smiley face

  1. برنامه ریز غذایی

افراد زیادی وجود دارند که عاشق غذا هستند اما نمی توانند درباره غذای خود تصمیم گیری کنند. علاوه بر این آنها هیچ گونه اطلاعاتی درباره مواد غذایی ندارند و یا نمی دانند که با بودجه خود چه غذاهایی را می‌ توانند بخورند. به عنوان یک برنامه ریز غذایی شما باید:

  • یک لیست از مواد غذایی تهیه کنید.
  • دستورالعمل های گام به گامی برای مشتریان ارائه دهید.
  • ارزش مواد غذایی را مشخص نمایید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات حمایتی برای بیماران

ارائه خدمات حمایتی برای بیماران در سراسر جهان بسیار اهمیت دارد. روزانه شما می توانید:

به افراد برای پیدا کردن بیمارستان مورد نظرشان کمک کنید.

صورت حساب های شرکت های بیمه را جمع آوری نمایید.

خدمات شرکت های بیمه را معرفی کنید.

افرادی که به این خدمات احتیاج دارند، اغلب بیمارانی هستند که به دلیل بیماری خود توانایی انجام این کارها را ندارند. مهم این است که آنها در طول این دوره زندگی خود از خدمات و پشتیبانی مناسبی بهره مند شوند.

Smiley face

  1. فروشگاه های آنلاین

اگر شما یک محصول عالی دارید، اما سرمایه لازم برای تاسیس یک فروشگاه و تامین نیروی انسانی لازم را ندارید، چرا این کار را به صورت آنلاین انجام نمی دهید؟ علاوه بر اینکه شما نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارید، فرصت های بسیاری نیز برایتان به وجود خواهد آمد. سایت های تبلیغاتی می تواند دامنه فعالیت شما را محدود کند، اما فروشگاه های آنلاین این گونه نیست. با یک فروشگاه الکترونیکی، می توانید:

محصولات خود را به همه افراد در سراسر جهان به فروش برسانید.

فروشگاه شما ۷ روز هفته ۲۴ ساعته باز است و این به معنای کسب درآمد بیشتر می باشد.

شما می توانید از طریق سیستم عامل های دیگر و سایر رسانه های اجتماعی نیز فروش خود را افزایش دهید.

هر لحظه می توانید این کار را آغاز کنید.

فعالیت های بازاریابی را از طریق گوناگون و سایر سایت ها انجام دهید.

Smiley face

  1. نظرسنجی های آنلاین

اگرچه شما با انجام این کار ثروتمند نمی شوید، اما می توانید درآمد ثابتی برای خود داشته باشید. انجام این فعالیت اصلاح کار سختی نیست و شما می توانید حدود ۱۵۰ دلار از این طریق به دست آورید. بعضی از محبوب ترین سیستم های نظرسنجی عباراتند از:

  • Mysurveys
  • InboxDollars
  • Global test market
  • Earning Station
  • Harris poll

سرویس هایی در ایران هم هستند که میتواند پول شما را نقد کنند. میتوانید با یک سرچ ساده آنها را پیدا کنید و از خدمات آنها استفاده کنید.

Smiley face

  1. تهیه ویدیو

روش های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید بر اساس آنها به تولید و تهیه ویدیو در خانه خود بپردازید. افراد بسیاری هستند که تمایل به مشهور شدن در یوتیوب یا آپارات دارند اما توانایی ویرایش با کیفیت بالای فیلم هایشان را ندارند. خدماتی که می توانید در این زمینه ارائه دهید عبارتند از:

ویرایش ویدئو ها.

تهیه کلیپ های موسیقی.

تهیه کلیپ های تبلیغاتی.

Smiley face

  1. مشاوره های محیط زیستی

اکثر شرکت‌ها به دنبال یافتن روش‌های جدیدی هستند تا بتوانند فعالیت های خود را به نحوی انجام دهند که با محیط زیست سازگار تر باشد و به آن آسیب نرسانند. متاسفانه اکثر روش هایی که سازگار با محیط زیست است کمی گران تمام می‌شود، بنابراین شرکت ها به افرادی مانند شما احتیاج دارند تا بتوانند بدون افزایش هزینه هایشان فعالیت های خود را بهبود ببخشند.

Smiley face

  1. کارمند مرکز تماس تلفنی

اکثر شرکت ها به دنبال استخدام افرادی به عنوان کارمند مرکز تماس تلفنی هستند تا بتوانند پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشند. همه آن چیزی که شما برای شروع کار خود به آن احتیاج داری یک خط تلفن و یک کامپیوتر است. علاوه بر این که با انجام این کار شما می توانید حقوق پایه ثابتی داشته باشید، هزینه های حمل و نقل تان نیز صفر می‌شود. همچنین به دلیل خوردن غذا در خانه هزینه این مورد نیز کاهش می یابد.

Smiley face

  1. نماینده فروش

در این کار شما باید مستقیما به سراغ مشتریان بروید و محصولات خود را در محل زندگی آنها به فروش برسانید. با انجام این کار برای شرکت های بزرگ در مناطق مناسب به دلیل ملاقات افراد جدید می توانید درآمد نسبتاً بالا و خوبی را کسب نمایید.

Smiley face

  1. برنامه ریز سفر

امروزه با وجود سیستم های رزرو آنلاین که در همه جا در دسترس است، همه افراد به راحتی می توانند از خانه خود برای تعطیلاتشان برنامه ریزی کنند. اما با توجه به عوامل مختلفی که در این کار تاثیرگذار است ممکن است افرادی کمی گیج شوند. برخی از این عوامل مختلف عبارتند از:

انتخاب هواپیما و پرواز.

اجاره اتومبیل.

انتخاب هتل.

رستوران ها.

رزرو تور.

انتخاب فعالیت های تفریحی.

اگر مهارت های سازمانی قوی و مهارت های ارتباطی بالایی دارید، می توانید در ارائه چنین خدماتی به دیگران کمک کنید و آنها را راهنمایی نمایید. گزینه های مناسب برای مشتریان خود را پیدا کنید و در ازای ارائه خدمات از آنها پول دریافت کنید.

Smiley face

  1. تجارت آنلاین

برای انجام معاملات ارزی آنلاین شما می توانید از ویدیو های آموزشی، دوره های آنلاین و برنامه های کاربردی که این کار را به شما گام به گام آموزش می‌دهند، استفاده کنید و تجربه لازم در این زمینه را به دست آورید. تمام آنچه که شما برای انجام این کار به آن احتیاج دارید عبارت است از:

مهارت های فنی.

مهارت های تحلیلی پایه.

کمی اطلاعات درباره جریان وجوه نقد.

یک تلفن، تبلت و یا یارانه.

Smiley face

  1. خیاطی آنلاین

امروزه مردم به طور فزاینده ای به ظاهر خود اهمیت بسیار بالایی می دهند و ترجیح میدهند که از لباس های متنوع و متفاوتی استفاده کنند. افراد مختلف دارای سایز ها و سلیقه های متفاوت هستند، بنابراین در این صنعت فضای فعالیت و گسترش بسیار زیادی وجود دارد. گرفتن سفارشات لباس به صورت آنلاین و تولید آنها هنوز یک کار نوین و جدید است، بنابراین زمینه رشد و بهبود بسیار زیادی را دارد. علاوه بر این شما باید تمامی ملزومات مورد نیاز برای خیاطی را در خانه تهیه کنید و در محل زندگیتان به راحتی هرچه تمام تر به انجام این کار بپردازید. مواردی که باید تهیه نمایید عبارتند از:

پارچه، الگوهای خیاطی، چرخ خیاطی و سایر ملزومات.

نکته مهم این است که شما باید دقیقا سایز های مشتریان خود را داشته باشید تا بتوانید لباسی متناسب با آنها بدوزید.

Smiley face

  1. بازاریابی آنلاین

شرکت های بسیاری وجود دارند که خدمات بازاریابی به شما ارائه می دهند. یکی از انواع بسیار مهم و پر استفاده از بازاریابی، بازاریابی آنلاین است. برای این کار شما باید هنگامی که در خانه قرار دارید به جذب مشتری بپردازید و قرار ملاقات های مشتری با شرکت را تنظیم نمایید. میزان مبلغ دریافتی شما به گستردگی فعالیت های شرکت و یا پروژه‌ای که با آنها مشارکت می کنید، بستگی دارد.

Smiley face

  1. معرفی خدمات مختلف به دیگران

آیا دوستان یا خانواده شما هنگام بروز یک مشکل و احتیاج به یک لوله کش، باغبان و یا وکیل با شما تماس می گیرند؟ اگر جواب این سوال مثبت است و شما علاقه دارید که این خدمات مورد نیاز دیگران را به آنها معرفی کنید، می توانید کسب و کار خود را در این زمینه شروع نمایید. شما می توانید با همکاری با حرفه های مختلف به مشتریان خود به بهترین خدماتی را که به آن احتیاج دارند معرفی کنید و در ازای آن پول دریافت نمایید. برای شروع شما باید لیستی از کسب و کارهایی که می خواهید به دیگران معرفی کنید، تهیه نمایید. برتری و مزایای استفاده از این خدمات را به مشتریان خود توضیح دهید. برای جلب مشتری می توانید از تبلیغات آنلاین و تبلیغ در روزنامه ها و مجلات استفاده نمایید.

Smiley face

  1. برنامه ریزی پروژه

برنامه ریزی پروژه ها را می توان از راه دور انجام داد، اما داشتن یک رویکرد کلی در این زمینه و ارایه خدمات به صورت منطقه‌ای و محلی هم از نظر کیفی و هم از نظر سرمایه ای می‌تواند کار شما را بهبود ببخشد. شما می توانید به راحتی این کار را از خانه خود شروع کنید و قرارهای ملاقات خود با مشتریان تان را در رستوران‌ها، کافه‌ها، دفتر و یا خانه خود برقرار کنید.

Smiley face

  1. عکاسی حرفه ای

فرقی نمی‌کند که یک مراسم عروسی، مهمانی خانوادگی و یا افتتاحیه یک شرکت بزرگ باشد، معمولاً افراد پول بسیار خوبی برای عکاسی از مراسم های خود پرداخت می نمایند. اگر شما تجربه کافی در این زمینه را ندارید می توانید در دوره های آموزشی که برگزار می‌شود ثبت نام و شرکت کنید، در غیر این صورت تنها هزینه‌ای که باید بپردازید خرید یک دوربین با کیفیت و خوب است. قیمت روزانه خود را برای مشتریان تان تعیین کنید، دقت داشته باشید که در تعیین قیمت هزینه های رفت و آمدتان را نیز در نظر بگیرید.

Smiley face

  1. انجام فعالیت های آموزشی

آیا تا به حال به عنوان یک معلم فعالیت کرده اید؟ آیا شما به جز زبان مادریتان زبان دیگری بلد هستید و در آن مهارت دارید؟ آیا مطالعات تخصصی در زمینه ریاضی، علوم و یا هر دانش دیگری دارید؟ اگر چنین است شما می توانید به راحتی به آموزش بزرگسالان و کودکان بپردازید. اگر قصد آموزش به کودکان را دارید بهتر است مهارت های ارتباطی با آنها را یاد بگیرید. این کار برای شما هزینه بسیار اندکی دارد و می توانید برای آموزش به خانه‌های مشتریان تان مراجعه نمایید.

Smiley face

  1. مربی کامپیوتر

بزرگسالان بسیار زیادی هستند که تمایل به یادگیری نحوه استفاده از رایانه و کامپیوتر دارند. این به این معنی است که اگر شما در این زمینه مهارت و تجربه دارید می توانید به آموزش دیگران بپردازید. نکته بسیار مهم در زمینه این آموزش ها این است که افراد نمی خواهند به صورت تخصصی کامپیوتر را یاد بگیرند بلکه مایل هستند تا مبانی پایه ای مانند فرستادن ایمیل و یا استفاده از مرورگرهای اینترنتی را یاد بگیرند.

Smiley face

  1. مشاور املاک

به عنوان یک مشاور املاک شما باید مسئولیت برآورده کردن انتظارات مشتریان خاص خود را بپذیرید. شما همچنین باید بین مستاجر و مالک ارتباط برقرار کنید و منافع هر دو گروه را تا حد ممکن تامین نمایید. وظیفه شما پیدا کردن خانه های مناسب برای افراد است.

Smiley face

  1. انجام کار تعمیرات و بازرسی از خانه

ممکن است این شغل اینطور به نظر برسد که فقط نظارت بر کار دیگران است اما در واقع به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. شما باید به طور دائم محصولات جدیدی که وارد بازار می شود را رصد کنید و اطلاعاتی را درباره آنها به دست بیاورید، همچنین باید همواره در جریان تغییرات به وجود آمده در قوانین باشید. شبکه سازی و برقراری ارتباط مثبت با افراد محلی و سایر کسب و کارها شانس موفقیت شما را افزایش می دهد زیرا آنها خدمات شما را به مشتریان خود معرفی می کنند.

Smiley face

  1. خدمات پیک

ممکن است شما فکر کنید که این کار وظیفه شرکت پست منطقه شما است، اما در حقیقت این یک شغل محلی پرفروش و پر مشتری است که شما می توانید از طریق آن درآمد نسبتا خوبی را به دست آورید. نکته مهم درباره این شغل انعطاف پذیری ساعات کاری است. هرچه شما خدمات ویژه تر و خاص تری ارائه دهید مبلغ دریافتی تان نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

Smiley face

  1. مربیگری

اگر شما یک رکورد فوق العاده در یک رشته خاص دارید و یا موفقیت‌های فراوانی توانسته اید کسب کنید، می‌توانید از نظر ذهنی و فیزیکی به آموزش افراد بپردازید. افراد زیادی به خصوص کارآفرینان به مشاوران ذهنی مانند شما احتیاج دارند تا بتوانند کار خود را بهبود ببخشند. شما می توانید این شغل را در خانه خود و بدون هیچگونه سرمایه گذاری شروع کنید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات درمانی و ماساژ

شما برای ارائه خدمات درمانی و ماساژ با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید احتیاج به مجوز های متفاوتی دارید. اگر شما علاقه مند به انجام فعالیت های مرتبط با سلامتی هستید می توانید با گذراندن دوره های آموزشی در این زمینه فعالیت کنید. هنگامی که دوره های خود را کامل گذراندید و مجوزهای لازم را کسب کردید تنها هزینه‌ای که باید بپردازید خرید ملزومات و روغن های مورد نیاز برای ماساژ است.

Smiley face

  1. مربی شخصی

آیا شما از اندام خود راضی هستید و فکر می کنید در زمینه ورزش های جسمانی اطلاعات لازم را دارید؟ اگر شما پتانسیل انجام این کار را دارید پس چرا دوره های آموزشی برگزار نمی کنید؟ شما می توانید دوره های آموزشی ورزشی را همراه با ارائه رژیم های درمانی برگزار کنید. شما قادر خواهید بود این کار را در باشگاه محل زندگیتان و یا در خانه خود انجام دهید.

Smiley face

  1. آشپز

شما می توانید فعالیت خود را به عنوان یک آشپز شروع کنید و برای کسانی که وقت کافی برای پختن غذا را ندارند این کار را انجام دهید و در ازای ارائه خدمات از آنها پول دریافت نمایید. اگر میخواهید کار خود را از دیگران متمایز کنید باید غذاهای متنوعی را که با رژیم های غذایی مختلف متناسب است ارائه دهید. مثلاً شما می توانید وعده های غذایی بدون گلوتن، گلوکز و یا تخم مرغ را تهیه کنید و یا برای افرادی که دارای بیماری های خاص هستند غذاهای رژیمی بپزید.

Smiley face

  1. خدمات نظافتی

ارائه خدمات نظافتی کار بسیار آسان است و نیازی به آموزش ندارد. شما می توانید به افرادی که خودشان وسایل نظافت را تهیه می کنند، تخفیف دهید و یا اگر خودتان این محصولات را تهیه می‌کنید خدماتی گران‌تر ارائه دهید. شما همچنین می توانید با انتخاب مشتریان خاص و ارائه خدمات و امکانات بیشتر درآمد خود را افزایش دهید. این خدمات و امکانات عبارتند از:

تمیز کردن اداره ها و شرکت ها در طول شب.

تمیز کردن رستوران ها و خانه های مردم در طول روز.

ارائه خدمات نظافتی برای هتل ها.

Smiley face

  1. مربی حیوانات خانگی

در بعضی از مناطق شما می‌توانید با مراقبت از سگ های دیگران درآمد خوبی به دست آورید. معمولاً افرادی که مشغله های کاری فراوان دارند و فرصت نمی کنند که به حیوانات خانگی خود برسند، از شما می خواهند تا از سگ هایشان پرستاری کنید. در طول انجام این کار شما می‌توانید به ارائه خدمات اضافه‌تر نیز بپردازید. همچنین شما می‌توانید موارد مختلفی را به سگ ها آموزش دهید و در قبال آن پول بیشتری دریافت نمایید.

Smiley face

  1. خدمات بسته بندی

اگر شما مایل به انجام کارهای راحت هستید می‌توانید در صنعت بسته‌بندی مشغول به کار شوید. معمولا افراد هنگام اسباب کشی و نقل مکان از یک خانه به خانه دیگر به خدمات شما احتیاج پیدا می کنند و نیاز دارند تا کسی وسایل آنها را بسته بندی کند. معمولا بسته بندی وسایل کار بسیار وقت گیری است و همه افراد فرصت انجام این کار را ندارند، پس چه بهتر که به شما مراجعه کنند و مسئولیت این کار را به شما بسپارند.

Smiley face

  1. خدمات خشکشویی

اگر شما به دنبال راهی برای کسب درآمد در خارج از خانه هستید و مهارت آنچنانی ندارید، ارائه خدمات خشکشویی می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد. این خدمات در آینده امکان توسعه و گسترش فراوانی دارد. پیچیده ترین و سخت ترین فرآیند این کار گرفتن مجوزهای لازم برای شروع است. میزان رشد کار شما بستگی به منطقه ای دارد که در آن فعالیت می کنید. تمام چیزهایی که شما برای شروع انجام کار به آن احتیاج دارید عبارتند از:

توانایی بررسی هزینه‌ها، درآمدها، مالیات و پرداختن به مسائل مالی.

تصمیم گیری درباره چگونگی روند پرداخت.

ایجاد یک وب سایت برای معرفی کار خود و انجام کارهای تبلیغاتی.

Smiley face

  1. خدمات مراقبتی

برای ارائه خدمات مراقبتی شما باید آموزشهای لازم را ببینید و مجوزها و گواهینامه های مورد نیاز را اخذ نمایید. اگر در گذشته شما مجبور به مراقبت از والدین و یا خواهر و برادر خود بودید و به این کار علاقمند شده اید، به راحتی می توانید در این زمینه به کسب درآمد بپردازید. شما نه تنها می توانید مشتریان خود را انتخاب کنید، بلکه ساعات کاری خود را نیز می توانید تنظیم نمایید. با این حال اغلب از شما انتظار می رود که کارهای نظافت، شست و شو، اتوکردن، پخت غذا، رسیدگی به بیماران، خرید و تهیه لباس را انجام دهید.

Smiley face

  1. اجاره اتاق خانه

برای شروع این کار لازم نیست که شما حتما یک خانه بزرگ با چندین اتاق خواب داشته باشید. اگر خانه زیبا و تمیز دارید که یک اتاق آن خالی است، چرا آن را اجاره نمی دهید؟ وب سایت های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند تا تبلیغ کار خود را در آنجا بکنید. شما حتی می توانید با ارائه غذا و نوشیدنی، تورهای گردشگری، ارائه محصولات محلی و خدمات خانگی تجربه بی نظیر و لذت بخشی را برای مشتریان خود رقم بزنید، همچنین درآمد بیشتری نیز به دست آورید.

Smiley face

  1. خدمات نگهبانی

اگر شما می‌خواهید به عنوان یک نگهبان در یک شرکت بزرگ فعالیت کنید باید بدانید که کمی کارتان دشوار است. اگرچه شما بابت انجام این کار پول خوبی دریافت می کنید اما کارفرما از شما انتظار دارد که هر آنچه به شما گفته است را با خوشرویی و لبخند انجام دهید. علاوه بر این شما برای انجام این کار باید به ظاهر خود بسیار اهمیت دهید.

Smiley face

  1. پیک سوپرمارکت

معمولا سوپرمارکت های بزرگ این خدمات را ارائه می دهند اما به دلیل تعدد مشتریانشان معمولاً مواد غذایی یا دیر به دست مشتری می‌رسد و یا هنگامی که میرسد که از دهن افتاده است. اگر شما وسیله نقلیه شخصی دارید می توانید این کار را به آسانی انجام دهید. برخی از مردم به دلیل مشغله های کاری فراوان و یا محدودیت های فیزیکی قادر به انجام این کار نیستند پس شما می‌توانید مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. شما همچنین می توانید آپشن های متفاوتی را به کار خود اضافه کنید مانند ارسال سریع غذا، مراقبت از سگ ها، انجام خدمات مراقبتی، انجام خدمات نگهبانی.

Smiley face

  1. ارائه خدمات باغبانی

اگر شما مهارت کافی در انجام کارهای باغبانی و چمن زنی دارید می توانید این کار را به صورت دائمی انجام دهید، زیرا در دوازده سال ماه مشتری خواهید داشت. شما می توانید خدماتی مانند باغبانی، چمن زنی، گلکاری، برف‌روبی را انجام دهید. ارائه خدمات کشاورزی در هر نقطه از جهان مشتری های خاص خودش را دارد. این که شما در یک منطقه روستایی و یا شهری زندگی می کنید به گسترش و توسعه کارتان کمک می نماید.

Smiley face

  1. خدمات نگهداری از کودکان

خدمات نگهداری از کودکان یک کار بسیار پرسودی است. اگر شما برای انجام این کار گواهینامه ها و مجوزهای لازم را داشته باشید می توانید به مراتب درآمد خیلی بیشتری به دست آورید. گرچه آموزش رسمی برای انجام این کار نیاز نیست اما اگر شما دوره های آموزشی مرتبط را دیده باشید می توانید مشتریان بیشتری را جذب خود کنید. شما می توانید به عنوان پرستار بچه و مربی فعالیت خود را آغاز کنید و به کارهای مراقبتی و درمانی نیز بپردازید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات ایمنی

این مورد یک تجارت جدید است که ممکن است خیلی از افراد با آن آشنا نباشند. هر خانواده ای که یک کودک تازه متولد شده یا کودک کوچک دارد می‌خواهد خانه‌ای امن برای آنها فراهم کند. مناطق بسیار زیادی در خانه وجود دارد که می تواند خطرناک باشد مانند گوشه های تیز پله ها. شما برای انجام این کار نیاز به سرمایه چندانی ندارید ولی در بعضی از مناطق نیاز به کسب مجوز های لازم دارید. برای درک بهتر این شغل و دانستن مزایای آن بهتر است دوره‌های کارآموزی که در این زمینه ارائه می‌شود را بگذرانید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات دیجیتالی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چه بلایی بر سر سی دی ها و دی وی دی های قدیمی که دیگر از آن استفاده نمی کنیم می آید؟ برای افرادی که برای دیدن فیلم ها یا گوش دادن به موسیقی ها، سی دی می خرند و آنها را از اینترنت دانلود نمی کنند این موضوع بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید این سی دی ها و دی وی دی ها را در حراجی ها به فروش برسانید و یا به موسسات خیریه و انجمن‌های مختلف هدیه دهید. شما می توانید با انجام این کار به صورت بلندمدت برای خود یک درآمد ثابت ایجاد کنید.

Smiley face

  1. راننده شخصی یا خدمات تاکسی‌رانی

این کار بسیار آسان است که شما می توانید آن را شروع کنید. فقط توسعه این کار بستگی به منطقه ای دارد که شما در آن زندگی می کنید. بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها ترجیح می دهند که برای رفت و آمدشان یک راننده شخصی استخدام کنند. آنها دوست دارند وقت خود را بیشتر صرف کارهای مهمتر بکنند. از سوی دیگر اگر شما مایل به انجام فعالیت در زمینه تاکسیرانی هستید، می توانید به عنوان یک راننده اسنپ کار خود را آغاز کنید. برای شروع این کار شما نیاز به یک ماشین شخصی مناسب، گواهینامه رانندگی، گوشی هوشمند، سن بالای ۲۱ سال و دست کم ۳ سال تجربه رانندگی دارید.

برخی از مزایای اصلی این نوع از فعالیت عبارت است از:

شما می توانید ساعت کاری خودتان را تنظیم کنید، شما رئیس خودتان هستید، همواره از افزایش قیمت ها بهره مند می شوید و هر روز افراد جدیدی را ملاقات می نمایید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات آرایشی و بهداشتی

اگر شما قبلا در یک آرایشگاه کار می کردید و یا در زمینه کارهای آرایشی و بهداشتی تجربه کافی دارید ولی سرمایه لازم را برای تاسیس یک سالن زیبایی را ندارید، می توانید این کار را در خانه خودتان آغاز کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید شرایط خانه شما مطابق با قوانین کشورتان در این زمینه است. شما با انجام این کار می توانید درآمدی بالایی را کسب کنید. علاوه بر این شما می‌توانید خدمات بهداشتی دیگری از قبیل رنگ مو، مراقبت های بهداشتی مو، مانیکور و پدیکور، ماساژ و خدمات میکاپ را ارائه دهید.

Smiley face

  1. طراح داخلی

همواره صاحبخانه ها و صاحب کسب و کارهای مختلف برای طراحی فضای داخلی خانه و شرکت خود و ایجاد تزیینات لازم به دنبال افراد مناسب برای انجام این کار می گردند. داشتن مدارک و مجوزهای لازم و مرتبط به شما کمک می کند تا در زمینه‌های مختلف بتوانید به طراحی داخلی بپردازید. در بعضی از کشورها انجام این کار بدون داشتن مدرک مرتبط کاری غیرقانونی است. نکته بسیار مهم در انجام این کار این است که شما باید بتوانید سلیقه مشتری خود را درک کنید و فضایی متناسب با علایق او ایجاد نمایید. سوالاتی که از مشتریان خود باید بپرسید عبارتند از:

  • آیا این اتاق به یک کودک، بزرگسال و یا هر دو تعلق دارد؟
  • آیا شما حیوان خانگی دارید؟
  • کاربری این اتاق چیست؟

Smiley face

  1. راهنمای تورهای گردشگری

بسیاری از گردشگران برای بازدید از مکان های مختلف احتیاج به راهنما دارند. با وجود راهنما آنها می‌توانند هر سوالی که دارند بپرسند و احساس واقعی خود را نسبت به آن مکان اظهار نمایند. اگر شما محل زندگی خود را مثل کف دست تان می شناسید، پس چرا در این زمینه به فعالیت نمی پردازید؟ شما می توانید امکانات مختلفی مانند تورهای گردشگری پیاده روی، تورهای گردشگری با استفاده از تاکسی و اتوبوس، ارائه غذا و نوشیدنی و معرفی رستوران های خوب را در بسته های پیشنهادی خود بگنجانید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات عروسی

فعالیت در زمینه عروسی همواره مشتریان خاص خودش را دارد و هیچگاه بی رونق نمی شود. معمولا روز عروسی بهترین و مهمترین روز عروس و داماد است ولی ممکن است به دلیل استرس برای برنامه ریزی های مختلف عروس و داماد نتوانند به اندازه کافی از این روز لذت ببرند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند که این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارند و کمی از استرس خود کم کنند. اگر شما مهارت های سازمانی قوی و مهارت های ارتباطی خوبی دارید و به صنعت عروسی علاقه دارید و در این باره نکات لازم را می دانید، می توانید این فعالیت را در خانه خود انجام دهید. در ابتدا شما می‌توانید این کار را برای دوستان و آشنایان خود انجام دهید. سپس با معرفی کار خود به دیگران مشتریان بیشتری جذب کنید.

Smiley face

  1. ارائه خدمات امنیتی

معمولا افرادی که به تعطیلات می روند به شدت نگران خانه و زندگی خود هستند مخصوصا اگر حیوان خانگی داشته باشند. این کار به سرمایه‌گذاری بسیار اندکی نیاز دارد. شما برای شروع می توانید این کار را برای خانواده، دوستان و همسایگان خود انجام دهید. شما برای تبلیغات و بازاریابی کار خود و معرفی آن به دیگران می توانید کارت ویزیت چاپ کنید، وب سایت مخصوص خود را راه‌اندازی کنید و یا در مجلات و روزنامه‌ها به تبلیغ بپردازید.

Smiley face

  1. مراقبت از سالمندان

در حال حاضر امید به زندگی افزایش پیدا کرده است و در اکثر کشور ها جمعیت زیادی در کهنسالی به سر می برند. این گونه افراد به دلیل سن بالا برای انجام فعالیت های روزمره خود و مراقبت های درمانی به کمک احتیاج دارند. شما می توانید در ازای دریافت پول این کار را برای آنها انجام دهید.

Smiley face

  1. خدمات تعمیرات الکترونیک

در قرن بیست و یکم همه افراد حداقل یک وسیله الکترونیکی در خانه خود دارند. اگرچه اکثر این دستگاه ها دارای گارانتی و بیمه هستند ولی افراد ترجیح می دهند هنگام خراب شدن به سرعت ایراد آن برطرف شود تا دوباره بتوانند از آن استفاده کنند. این شغل جای پیشرفت و توسعه فراوانی دارد. شما می توانید به تعمیرات لوازم خانگی، کامپیوتر، دوربین، تلفن، بلندگو و تجهیزات موسیقی، تلویزیون و دستگاه های بازی بپردازید.

Smiley face

  1. تعمیرات مبلمان

اگر شما به صنعت چوب و کارهای خیاطی علاقه‌مند هستید می توانید در این زمینه به فعالیت بپردازید. برای این کار بهتر است دوره های آموزشی را بگذرانید و کتاب هایی که در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید. علاوه بر این می توانید از فیلم های آموزشی که در یوتیوب وجود دارد نیز استفاده کنید. این صنعت پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و پیشرفت دارد. شما همچنین می توانید به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پیشنهاد همکاری دهید و بازار خود را گسترش دهید. این یکی از کارهایی است که شما می‌توانید از طریق آن درآمد بسیار بالایی را کسب نمایید.

Smiley face

  1. تعمیرات خودرو

اگر شما مهارت های کافی و ابزار مناسب را برای انجام این کار داشته باشید می توانید آن را به راحتی در خانه خود انجام دهید. همچنین اگر شما ابزار مناسب را دارید ولی اگر فضای لازم را برای انجام این کار در اختیار ندارید می توانید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید، به این صورت که مشتریانتان با شما تماس می گیرند و شما به خانه آنها مراجعه می کنید و خودروشان را تعمیر می نمایید. همچنین شما می توانید خدمات شست و شوی اتومبیل را نیز ارائه دهید. اگر شما مشکلی با کثیف شدن بدن و دستان تان ندارید می توانید از آن درآمد خوبی کسب نمایید. این یک کار بسیار ارزشمند است که پول بسیار خوبی در آن نهفته است.

Smiley face

  1. تعمیر دوچرخه

اگرچه تعمیر دوچرخه یک شغل فصلی است ولی شما می توانید از طریق آن درآمد بسیار خوبی را کسب نمایید. ارائه این خدمت برای کسانی که برای رفت و آمدشان از دوچرخه استفاده می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید بهتر است این خدمات را به صورت سالانه ارائه دهید. اگر امکان این را داشته باشید که یک مغازه برای خود تهیه کنید به مراتب پول بیشتری به دست می آورید.

Smiley face

  1. برنامه ریزی برای منو رستوران ها

آشپز رستوران تنها کسی نیست که درباره منو غذایی تصمیم می‌گیرد. رستوران های باکیفیت بالا اغلب منو خود را متناسب با فصل تغییر می‌دهند. این کاری آسان است که شما می توانید بدون هیچ گونه سرمایه گذاری آن را انجام دهید. اگر شما به تهیه غذا علاقمندید می توانید وارد این کار شوید. بسیاری از رستوران ها به دنبال افرادی هستند تا بتوانند در برنامه ریزی منو غذایی آنها را یاری کنند. شما می توانید به رستوران های محلی مراجعه کنید و آنها را با مهارت های آشپزی خود آشنا کنید.

Smiley face

  1. خدمات مراقبت از کودکان

شما برای شروع این کار نیاز به مهارت ها و مجوزهای لازم دارید. اگر علاقمند به کودکان هستید می توانید ابتدا این کار را برای دوستان و آشنایان خود انجام دهید. برخی از افراد دوست ندارند فرزندشان به مهد کودک برود، شما می توانید همان امکانات را در خانه در اختیارشان قرار دهید. فقط توجه کنید که در هنگام اخذ مجوز تمامی قوانین مربوط را بدانید. راهنمایی های درستی دریافت کنید و از افراد مطلع کمک بگیرید. آموزش های لازم را دریافت کنید و حتماً کار خود را بیمه نمایید.

Smiley face

نکته پایانی

شما می توانید با انجام این کارها درآمد خوبی داشته باشید. همچنین می توانید در کار مورد علاقه خود فعالیت نمایید. اینترنت این امکان را برای شما فراهم کرده است که توانایی های خود را به دیگران معرفی و عرضه کنید و دوره های آموزشی لازم را بگذرانید. این امکان چنین فرصت عالی برای شما ایجاد می‌کند و شما به راحتی می توانید از آن بهره مند شوید.