بازی های PS4 و XBOX One که بیشترین آمار فروش را دارند کدام اند؟

کنسول بازی

بازی PS4 و XBOX One:

تقریباً به سال‌های آخر کنسول‌های نسل هشتم بازی نزدیک می‌شویم و باید به زودی منتظر معرفی کنسول‌های جدید پلی استیشن و ایکس باکس از طرف شرکت‌های سونی و مایکروسافت بود. این دو کنسول به طور قطع بازی‌های خاطره‌انگیز زیادی را در طی این سال‌ها به کاربران خود ارائه کرده‌اند. از اینرو، تصمیم گرفته‌ایم که به 10 بازی از بهترین بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بر اساس امتیازات کسب شده در وبسایت معتبر Metacritic بپردازیم.

بازی PS4 و بازی Xbox One

پلی استیشن 4

در ادامه می‌توانید 10 بازی ps4 از پرامتیازترین بازی‌هایی که در وبسایت متاکریتیک برای کنسول PS4 منتشر شده‌اند را مشاهده کنید. در بین این 10 عنوان، بازی‌های انحصاری این کنسول نیز به چشم می‌خورند که حاکی از توان بالای شرکت سونی در عرضه بازی‌های انحصاری است.

1) Red Dead Redemption 2 – 97/100 – 2018

پلی استیشن 4

نسخه دوم بازی Red Dead Redemption پس از 8 سال توسعه سرانجام در سال 2018 عرضه شد. داستان بازی پیش از وقایع داستان اول رخ می‌دهد و بازیکنان در نقش «آرتور مورگان» به نقش آفرینی می‌پردازند. جهان باز بودن و وجود جزئیات بسیار زیاد از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی است که می‌تواند تا سال‌ها بازیکنان را سرگرم کند. این بازی با دریافت 98 نقد و میانگین امتیاز 97 از 100 در صدر بهترین بازی‌های عرضه شده برای پلی استیشن 4 قرار گرفته است.

2) Grand Theft Auto V – 97/100 – 2014

بازی های پلی استیشن 4

باید گفت که شرکت راک استار به طور قطع جز شرکت‌هایی است که به خوبی از خواسته‌های مخاطبانش آگاهی دارد. اینکه دو عنوان از این شرکت رتبه اول و دوم برترین بازی‌ها را از آن خود کنند قطعا اتفاقی نبوده است.  کمتر کسی را می‌توان یافت که خاطره‌ای از سری بازی‌های GTA نداشته باشد. این بازی که محصول شرکت راک استار است در سال 2013  برای پلی استیشن 3 عرضه شد اما همچنان پس از گذشت نزدیک به 6 سال هنوز در میان طرفداران محبوبیت دارد. جهان باز و وجود امکانات فراوان در آن سبب شده است که بازیکنان هیچگاه دست از بازی کردن این عنوان برندارند. محبوبیت این بازی به قدری بود که شرکت راک استار تصمیم گرفت نسخه پلی استیشن 4 آن را نیز عرضه کند و از آن زمان تا به امروز به یکی از محبوب‌ترین بازی در میان کاربران پلی استیشن 4 تبدیل شده است.

3) The Last of Us Remastered – 95/100 – 2014

بازی های پلی استیشن 4

بازی The Last of Us نیز همانند بازی GTA V در سال 2013 و برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد اما استقبال کاربران از آن به حدی بود که شرکت سونی تصمیم گرفت نسخه‌ای بازسازی شده از آن را برای کنسول پلی استیشن 4 نیز عرضه کند. این بازی ماجرای بقا در دنیای پسا آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد و بازیکنان در نقش «جول»، قاچاقچی که از دختری نوجوان مراقبت می‌کند، بازی می‌کنند. اگر از طرفداران این بازی هستید باید گفت که باید منتظر عرضه نسخه دوم آن توسط شرکت ناتی داگ باشید. البته هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای این بازی تعیین نشده است اما شایعات همگی بر عرضه شدن این بازی در سال 2019 حکایت دارند.

4) God of War – 94/100 – 2018

بازی های پلی استیشن 4

امکان ندارد کسی کنسول پلی استیشن داشته باشد و از سری بازی God of War خاطره‌ای نداشته باشد. چهارمین عنوان از سری بازی‌های خدای جنگ سال گذشته منتشر شد. این بازی که داستان اساطیر یونان باستان را روایت می‌کند در جدیدترین نسخه خود به داستان‌های اساطیری اسکاندیناوی پرداخته است. بازی خدای جنگ تاکنون جوایز بسیاری را در زمینه‌های مختلف نظیر بهترین بازی در مراسم The Game Awards 2018 کسب کرده است.

5) Persona 5 – 93/100 – 2017

بازی های محبوب پلی استیشن 4

 بازی Pesona 5 در سبک اکشن و نقش آفرینی توسط شرکت Atlus توسعه یافته است که در واقع ششمین عنوان در سری بازی‌های Persona به حساب می‌آید. داستان بازی در توکیو امروزی رخ می‌کند و بازیکنان داستان «جوکر» را پس از اینکه به اشتباه به حمله‌ای متهم می‌شود دنبال می‌کنند. از نکات قابل توجه در این بازی وجود چرخه روز و شب و سیستم آب و هوا است که به بازی رنگ و لعاب زیبایی داده است. اگر از طرفداران سری داستان‌های ژاپنی هستید بدون شک از این بازی لذت خواهید برد.

6) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – 93/100 – 2015

بازی های محبوب پلی استیشن 4

اگر سری بازی‌های Metal Gear Solid را بازی کرده باشید قطعا نام «هیدئو کوجیما» را از یاد نخواهید برد. این کارگردان افسانه‌ای با اضافه کردن المان‌های فلسفی و زیبایی شناختی رنگی دیگر و متفاوت به بازی‌های خود می‌بخشد و سری بازی‌ها Metal Gear Solid از این قاعده مستثنی نیست. نسخه V از این بازی توسط استودیو Kojima Production توسعه و توسط شرکت کونامی منتشر شد. داستان بازی در سال 1984، نه سال پس از وقایع نسخه Ground Zeroes و یک دهه پیش از اتفاقات بازی اصلی Metal Gear Solid رخ می‌دهد. اینبار نیز بازیکنان با داستان Snake همراه خواهند شد.

7) Uncharted 4: A Thief’s End – 93/100 – 2016

بازی محبوب پلی استیشن 4

از دیگر عناوین محبوب در کنسول پلی استیشن می‌توان به سری بازی‌های Uncharted اشاره کرد. در آخرین نسخه از این بازی که توسط شرکت ناتی داگ توسعه یافته است، شاهد حضور «نیتن دریک» هستیم که از کشف گنجینه‌ها همراه با همسرش «النا» بازنشسته شده است. اما او بار دیگر با برادرش و دوست همیشگی‌اش برای یافتن گنج گمشده‌ای متحد می‌شود. این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین از نقشه بزرگتری برخوردار است که همین امر آزادی عمل بیشتری را به بازیکنان می‌دهد.

8) Journey – 92/100 – 2015

پلی استیشن 4

بازی Journey از جمله بازی‌های مستقلی است که برای اولین بار برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. در این بازی، بازیکنان کنترل شخصیتی را در کویری بی‌انتها در دست دارند که از موانع برای رسیدن به مقصد عبور می‌کند. بازیکنان سفری یکسان را در Journey دنبال می‌کنند و می‌توانند در حین سفر به یکدیگر کمک کنند اما نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این بازی از جمله بازی‌های هنری و ماجراجویی است که می‌تواند تا مدت‌ها بازیکنان را سرگرم کند.

9) Bloodborne – 92/100 – 2015

پلی استیشن 4

«هیدتاکا میازاکی» نیز مانند کوجیما از جمله کارگردانان مطرح ژاپنی در صنعت بازی سازی است. این کارگردان که پیش از این به ساخت سری بازی‌های Dark Souls مشهور است در سال 2015 بازی Bloodborne را در سبک اکشن و نقش آفرینی توسعه داد. بازیکان در این بازی، شخصیتی را در شهری گوتیک دنبال می کنند که ساکنانش به بیماری واگیرداری مبتلا شده‌اند. گیم پلی نبردهای بازی به قدری جذاب است که بازیکنان را تا ساعت‌ها درگیر خود خواهد کرد.

10) Undertale – 92/100 – 2017

پلی استیشن 4

بازی Undertale نیز از جمله بازی‌های مستقل دیگری است که توسط فردی به نام «توبی فاکس» توسعه و منتشر شده است. در این بازی، بازیکنان کنترل کودکی را به عهده دارند که به زیر زمین پرتاب شده است و باید راه خود را برای نجات از میان موجودات زیرزمینی پیدا کند. المان‌های نقش آفرینی زیبایی که از سری بازی‌های Mario and Luigi و Mother الهام گرفته شده است به زیبا شدن بازی بسیار کمک کرده است.

ایکس باکس وان

نکته قابل توجه در بهترین عناوین کنسول Xbox One حضور تنها یک بازی انحصاری در بین 10 بازی برتر این کنسول است. این بدین معنی است که شرکت مایکروسافت راهی طولانی برای ارائه بازی‌های انحصاری نسبت به شرکت سونی دارد.

1) Red Dead Redemption 2 – 97/100 – 2018

پلی استیشن 4

جذابیت بازی Red Dead Redemption 2 به قدری است که نه تنها در کنسول پلی استیشن 4 بلکه در کنسول شرکت مایکروسافت نیز در صدر بهترین بازی‌ها قرار دارد.

2) Grand Theft Auto V – 97/100 – 2014

Smiley face

حضور دو بازی از شرکت راک استار در بین بهترین بازی‌های دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نشان می‌دهد که این شرکت به راستی توانسته بازار کنسول‌های بازی را از آن خود کند. تا بدین جا مشخص شده است که کاربران کنسول‌های سونی و مایکروسافت تقریبا از لحاظ سبک بازی به یکدیگر بسیار نزدیک هستند.

3) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – 95/100 – 2015

Smiley face

با وجود اینکه رتبه‌های اول و دوم در دو کنسول پلی استیشن 4 وایکس باکس وان یکسان بود اما تفاوت از رتبه سوم به بعد رقم می‌خورد. دلیل عمده این تفاوت نیز به طور واضح مشخص است که نشان دهنده عناوین اختصاصی بیشتر کنسول پلی استیشن 4 نسبت به کنسول ایکس باکس وان است. این موضوع توسط رئیس ایکس باکس «فیل اسپنسر» نیز تایید شده و او عنوان کرد که مایکروسافت قصد دارد استودیوهای بیشتری را به استودیوهای بازی سازی خود در آینده اضافه کند.

4) Celeste – 94/100 – 2018

Smiley face

بازی Celeste در کنسول پلی استیشن 4 نیز از امتیاز خوبی برخوردار بود اما به واسطه حضور بازی‌های اختصاصی این کنسول نتوانست در بین 10 بازی برتر قرار گیرد. این بازی در سبک پلتفرمر توسط دو توسعه دهنده کانادایی تولید شده است. پس از عرضه، این بازی توانست نظر بسیاری از منتقدین و کاربران را جلب کند به طوری که وبسایت Polygon این بازی را به عنوان پنجمین بازی برتر سال 2018 معرفی کرد.

5) Resident Evil 2 Remake – 93/100 – 2019

Smiley face

شرکت کپکام در سال 2019 تصمیم گرفت که بار دیگر بازیکنان را با داستان‌های رزیدنت اویل درگیر کند اما اینبار با بازسازی نسخه قدیمی بازی Resident Evil 2 محصول سال 1998، مخاطبان را به وجد آورد. گیم پلی و صحنه‌های ترسناک بازی به قدری واقعی کار شده‌اند که بازی از حس نوستالژیک فراتر رفته و تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های سال 2019 شده است. پس از محبوبیت نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 2، کارگردان بازی، «کازونوری کادوی» در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این شرکت توقع نداشته است که شخصیت Mr. X این چنین بین طرفداران محبوب شود.

6) INSIDE – 93/100 – 2016

Smiley face

بازی INSIDE نیز از جمله بازی‌های ماجراجویی و پلتفرمر است که بین کاربران کنسول ایکس باکس وان محبوب شده است. در این بازی، بازیکنان کنترل پسری را در دنیایی ترسناک به عهده دارند و باید با حل معماها و عبور از موانع به موفقیت برسند. این بازی کمی پس از عرضه بازی Limbo عرضه شد و از موتور همین بازی بهره می‌برد.

7) Forza Horizon 4 – 92/100 – 2018

Smiley face

سرانجام پس از معرفی شش بازی به عنوانی می‌رسیم که به صورت انحصاری برای کنسول‌ ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شده است. سری بازی‌های فورزا از جمله محبوب‌ترین عناوین موجود در سبک رانندگی و مسابقه‌ای هستند که توسط شرکت Playground Games توسعه و توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده است. جهان باز و گرافیک بالا در آخرین نسخه از سری Forza Horizon سبب شده است که بسیاری از مخاطبان جذب این بازی شوند.

8) Divinity: Original Sin II – 92/100 – 2018

Smiley face

بازی Divinity: Original Sin II در ژانر نقش آفرینی ادامه‌ای بر نسخه اول بازی است. این بازی در هنگام عرضه توسط بسیاری از منتقدین مورد استقبال قرار گرفت. منتقدین، پیچیدگی و تعاملی بودن بازی را ستایش کرده و آن را یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش آفرینی عنوان کردند. این بازی همچنین در سطح جهانی نیز فروش خوبی داشته و توانسته بیش از یک میلیون نسخه در دو ماه فروش داشته باشد.

9) What Remains of Edith Finch – 92/100 – 2017

Smiley face

داستان بازی What Remains of Edith Finch حول شخصیتی به نام «ادیت فینچ» رخ می‌دهد. در خانواده فینچ، نفرینی وجود دارد که یکی از اعضا خانواده در هر نسل به طرز غیرعادی می‌میرد. بازی تاریخ و سرنوشت خانواده را از زبان ادیت به صورت دراماتیکی بازگو می‌کند. این بازی پس از عرضه با استقبال خوبی از طرف منتقدین مواجه شد، به طوری که جایزه بهترین بازی سال 2017 را در مراسم بازی آکادمی بریتانیا دریافت کرد.

10) The Witcher 3: Wild Hunt – 91/100 – 2015

Smiley face

بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز از جمله بازی‌های نقش آفرینی و اکشن است که توانسته در رتبه دهم بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس قرار بگیرد. این بازی بر اساس داستان‌های فانتزی به نام The Witcher که توسط نویسنده لهستانی آن نوشته شده است، توسعه یافته و ادامه‌ای است بر نسخه دوم آن که در سال 2011 عرضه شد. بازیکنان در این بازی در نقش «گرالت» در دنیایی باز، بازی خواهند کرد.

اگر از این مطلب لذت بردید می‌توانید مقاله‌ای در رابطه با بهترین بازی‌های جهان باز نوشته شده است را نیز مطالعه کنید.

منبع: Metacritic

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024