انواع مدل های شیک و راحت کت تک مردانه مناسب فصل بهار

کت تک مردانه

کم‌کم به زمانی از سال نزدیک می‌شویم که هوا برای پوشیدن پیراهن و تی‌شرت هنوز سرد است و برای پوشیدن پالتو و کاپشن‌های زمستانی گرم. آقایان محترم و خوش‌پوش در فصل بهار، چه انتخاب‌هایی در اختیار دارند؟ آنها می‌توانند بنا به اندام و سلیقه‌شان، انواع مدل‌های کت تک مردانه بهاری را انتخاب کرده و تیپی عالی و درجه‌ یک داشته باشند.

به عنوان یک جنتلمن شیک‌پوش باید چه کت‌هایی را در فصل بهار به تن کنید؟

فرقی نمی‌کند که به سبک پوشش اسپورت و غیررسمی علاقه‌مند هستید یا طرفدار تیپ‌های کلاسیک و کت مردانه رسمی هستید. در هر حال، انتخاب‌های متنوعی برای خرید کت پیش رویتان قرار دارد. تنوع مدل‌های کت تک مردانه بهاری بسیار زیاد است. به عنوان فردی که به تیپ و پوشش خود و البته دنیای مد و فشن اهمیت می‌دهد باید یک یا چند کت بهاری مناسب در کمد لباس‌هایتان داشته باشید. در ادامه به معرفی مدل‌های مختلفی از کت‌ تک مردانه بهاری پرداخته شده است:

۱. کت تک مردانه جین

کت تک مردانه

سال‌هاست که کت‌های جین یا در اصطلاح «لی» در میان محصولات پرطرفدار و دوست‌داشتنی بازار لباس مردانه به فروش می‌رسند. اگر دوست دارید، تیپی ساده و غیررسمی داشته باشید و در عین حال، شیک و جذاب به نظر برسید حتما یک عدد کت تک جین برای خود خریداری کنید. در سال ۱۸۷۸، لِوی اشتراوس(Levi Strauss) یعنی بنیان‌گذار کارخانه شلوار جین‌های معروف لیوایز (Levi’s) با ارائه کت‌های جین به بازار لباس مردانه، طرح و سبک جدیدی به پوشش آقایان اضافه کرد. در آغاز به واسطه جنس ضخیم و استحکام پارچه‌های جین، محصولات آن بیشتر مورد توجه کارگران معدن، مهندسان خطوط راه‌آهن، گاوچران‌ها و… قرار داشت اما با تنوع محصولات جین موجود در بازار و جا افتادن این سبک و جنس از پوشش در دنیای مُد، «جین‌پوشی» به یک استایل و سبک ویژه در میان مردان و بعدها زنان بدل شد.

تنوع رنگ کت‌های تک جین بسیار زیاد است. یادتان باشد، لزومی ندارد شلوار و کت جین‌تان دقیقا هم‌جنس و هم‌رنگ باشند. اتفاقا، در سِت کردن کت و شلوار جین، وجود اندکی تفاوت در طیف رنگی باعث جذاب‌تر شدن تیپ و سبک پوشش می‌شود. لایه‌لایه پوشیدن هم گزینه دیگری است که در هنگام استفاده از کت جین می‌توانید در نظر داشته باشید. منظور از لایه‌لایه پوشیدن، استفاده از چندین لایه لباس روی یکدیگر است. یعنی مثلا ابتدا تی‌شرت بعد یک پیراهن اسپورت مردانه روی آن و سپس کت جین را بپوشید. پوشیدن هودی زیر کت جین هم سبک جالبی است که هم شکل و شمایل خوبی دارد و هم افراد سرمایی را راضی نگه می‌دارد.

۲. کت چرمی

کت تک مردانه

کت تک مردانه چرمی هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل بهار است. این کت‌ها هم در تیپ و سبک رسمی قابل استفاده هستند و هم در تیپ غیررسمی و اسپورت. قدمت کت‌های چرمی در دنیای مد و فشن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد. در جنگ جهانی اول، خلبان جنگنده‌های آلمانی و روسی از این کت‌ها استفاده می‌کردند. اما زمانی مورد توجه عموم قرار گرفتند که اروینگ شات (Irving Schott)، نخستین کت چرمی موتورسواری را طراحی و روانه بازار کرد. اگر اهل سینما باشید حتما تیپ مارلون براندو با کت چرمی معروفش در فیلم وحشی (The Wild One) را به خاطر دارید.

انواع بسیار متنوع و مختلفی از کت‌های چرمی در بازار وجود دارد. بسته به سلیقه، اندام و البته تعداد اسکناس‌های موجود در جیب خود می‌توانید، کت چرمی مناسب را انتخاب و خریداری کنید.  در خرید کت چرمی همیشه، گزینه‌ای را انتخاب کنید که کاملا اندازه شماست. کت چرم خیلی تنگ یا خیلی گشاد،جلوه زیبایی نخواهد داشت. آستین کت هم نباید پایین‌تر از مچ قرار بگیرد و قد مناسب آن هم روی کمر است. کت چرمی که خیلی پایین‌تر از کمر باشد اصلا جالب نخواهد بود.

۳. کت بامبِر

کت تک مردانه

برای طراحی و تولید کت‌های بامبر هم مانند بیشتر لباس‌های مردانه از پوشاک خلبان‌ها و افسران نظامی الگوبرداری شده است. این روزها، بامبرها در جنس‌ها و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. بامبر چرمی، جیر و نایلونی از جمله انواع مختلفی از این کت پرطرفدار هستند که در دهه۵۰ میلادی مورد استفاده خلبانان آمریکایی بود. یکی از مزایای مهم این نوع کت تک مردانه، سبُک بودن آن است. سبک بودن بامبرها باعث می‌شود تا انتخاب خوبی برای فصل بهار باشند. کت‌های بامبر بیشتر مناسب تیپ و سبک پوشش اسپورت هستند اما در موارد معدودی با برخی از شلوارهای کتان و پارچه‌ای تیره هم حالت رسمی پیدا می‌کنند. خرید یک عدد کت تک مردانه از نوع بامبر، شما را خوش‌تیپ و جذاب خواهد کرد. شک نکنید!

۴. کت اسپورت

کت تک مردانه

این روزها از کت‌های اسپورت در مراسم و مهمانی‌های رسمی هم استفاده می‌شود. جوانان علاقه زیادی به پوشیدن این مدل از کت دارند و تنوع رنگ و طرح پارچه‌ها هم دست افراد با هر سلیقه‌ای را در انتخاب کاملا باز می‌گذارد. اما اگر به رعایت قوانین دنیای مُد علاقه دارید، بهتر است از کت‌های اسپورت در موقعیت‌های خیلی رسمی استفاده نکنید. رنگ کت و تی‌شرت زیر آن را با هم هاهنگ کنید و با یک عدد شلوار جین یا کتان، تیپی شبیه ستاره‌های جذاب هالیوودی بسازید. پیشنهاد ما برای خرید کت اسپورت، کُتی است که رنگ تیره‌ای دارد. مثلا رنگ سورمه‌ای، آبی‌ تیره یا خاکستری از جمله گزینه‌های خوبی هستند که امکان هماهنگ کردن آنها با کفش، پیراهن، تی‌شرت و شلوارهای مختلف آسان‌تر است.

۵. کت کتان

کت تک مردانه

مطمئن باشید از خرید کت کتان هیچ‌وقت پشیمان نخواهید شد. هر جنتلمن خوش‌پوشی باید حداقل یک کت کتان در کمد لباس‌هایش داشته باشد. جنس کتان، دوام زیادی دارد و اگر خودتان هم در پوشیدن آن دقت و سلیقه به خرج بدهید تا مدت‌ها می‌توانید، یک دست کت مناسب و شکیل را نگهداری کنید. برش‌ها، رنگ‌ها و مدل‌ کت‌های کتان بسیار متنوع است و برای داشتن تیپی رسمی و اسپورت کاملا قابل‌استفاده خواهد بود. اگر به دنبال داشتن ظاهری خاص‌تر و امروزی‌تر هستید، بهتر است کت‌های کتانی را خریداری کنید که کمی اندامی‌تر و چسب‌تر هستند.

در آخر

برای انتخاب کت تک مردانه در فصل بهار، دست‌تان کاملا باز است. کت‌های مردانه بهاری شیک هم برای تیپ‌های رسمی و کلاسیک از تنوع خوبی برخوردار هستند و هم برای تیپ‌های غیررسمی و اسپورت. در انتخاب و خرید علاوه بر مدل مورد علاقه‌تان باید به رنگ و هماهنگی شکل و برش کت با اندام خود هم دقت ویژه‌ای داشته باشید. اگر مدل کت با شکل بدنتان تناسب داشته باشد، بر قامت‌تان به خوبی می‌نشیند و جذاب‌تر خواهید شد.

منبع: theidleman.com