تماشای بهترین فیلم های خارجی در کنار فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی شبکه نمایش خانگی، یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات ما در سال‌های اخیر شده است. از وقتی سایت‌های دانلود فیلم و پلتفرم‌های نمایش فیلم روی کار آمده‌اند، در هر خانواده‌ای می‌توان حداقل یک نفر را علاقمند و مشتاق دیدن فیلم‌های خوب پیدا کرد. اگر از شما بپرسند ماندگارترین و بهترین فیلمی که دیده‌اید چه بوده؟ احتمالا یکی دو عنوان را به خاطر می‌آورید که پس از تماشای آنها، داستان فیلم تا مدت‌ها، همراه شما مانده و ذهن‌تان را درگیر خود کرده است.

داشتن لیستی از ۱۰۰ فیلمی که نگاه شما را به زندگی تغییر می‌دهند از بین بهترین فیلم های خارجی که تاکنون بر پرده سینماها آمده‌اند، کار شما را که به دنبال چیزی فراتر از سپری کردن دو ساعت از عمر خود جلوی تلویزیون هستید، بسیار راحت می‌کند. ما در این فهرست، فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف را گلچین کرده‌ایم که با توجه به علاقمندی خود می‌توانید آنها را در لیست انتظار یا واچ لیست قرار دهید. آنچه مسلم است پس از دیدن هر یک از این فیلم‌ها، چیزی در شما تغییر خواهد کرد و زندگی را به قول سهراب سپهری، جور دیگر خواهید دید.

قبل از انتخاب از لیست  بهترین فیلم های خارجی به این نکته مهم توجه کنید

در این قسمت، ۵۰ فیلم اول را به شما معرفی می‌کنیم و برای طولانی نشدن مطلب، سری دوم را می‌توانید در قسمت بعدی دنبال نمایید. اما قبل از هر چیزی لازم است از مناسب بودن محتوای فیلم‌ها، برای افراد خانواده خود مطلع شوید.

جدول رده‌بندی فیلم‌های خارجی

همانطور که می‌دانید اکثر فیلم‌هایی که در جهان به اکران درمی‌آیند دارای رده‌بندی سنی هستند تا والدین بتوانند نظارت بیشتری بر محتوایی که فرزندان‌شان تماشا می‌کنند داشته باشند. این قانون از ابتدای قرن بیستم، در پی اعتراض گروهی از والدین درخصوص محتوای خشونت‌بار و غیرمناسب برخی از فیلم‌ها، به تصویب رسیده است و اگر چه با تأخیر، اما بالاخره از دهم اردیبهشت ۱۳۹۸ در ایران نیز با توجه به فرهنگ و عرف جامعه، قانونی مشابه لازم‌الاجرا گردید.

در انتخاب هر یک از فیلم‌های این فهرست، توصیه می‌کنیم به رده‌بندی سنی آن نیز توجه کنید. برای آگاهی بیشتر، به جدول زیر توجه نمایید.

جدول رده بندی سنی فیلم‌های خارجی

مخصوص تماشاگران عمومی و کودکان- فاقد صحنه‌های نامناسب است G
والدین ابتدا تماشا کنند و سپس تصمیم بگیرند که برای فرزندشان مناسب است یا خیر PG
هشدار به والدین: برای کودکان زیر ۱۳ سال ممکن است صحنه‌های نامناسب داشته باشد PG-13
مخصوص بزرگسالان: افراد زیر ۱۷ سال، بدون همراهی والدین نباید تماشا کنند R
برای افراد زیر ۱۷ سال به هیچ عنوان مناسب نیست NC-17

لیست بهترین فیلم های خارجی (قسمت اول)

فیلم مرثیه‌ای بر یک رویا

۱- مرثیه‌ای بر یک رویا (۲۰۰۰) Requiem for a dream

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

فیلم، داستان چهار شخصیت را روایت می‌کند که در ارتباط با یکدیگر برای رسیدن به آرزو‌‌‌‌های خود، به مصرف و تجارت قرص‌های روانگردان دست می‌زنند اما با دگرگونی وضعیت جسمی و روانی آنها، پایان تلخی در انتظارشان خواهد بود.

این فیلم برای به تصویر کشیدن اثرات مواد توهم‌زا بر زندگی فردی و اجتماعی فرد، از جانب منتقدان و روانشناسان مورد تحسین واقع شده و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در کارنامه خود دارد. پس از دیدن فیلم مرثیه‌ای بر یک رویا، آیا کسی باز هم به دنبال مصرف مواد مخدر خواهد رفت؟!

کارگردان: دارن آرونوفسکی| بازیگران: الی برستین، جرد لتو، جنیفر کانلی، مارلون وینز

زیبای آمریکایی یکی از بهترین فیلم های خارجی

 

۲- زیبای آمریکایی (۱۹۹۹) American Beauty

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

فیلم زیبای آمریکایی با شعار تبلیغاتی «نزدیک‌تر نگاه کن» موفق به کسب ۵ جایزه اسکار در رشته‌های مختلف از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین نقش اول مرد شده است.

داستان فیلم روایتی تلخ از زندگی زوجی است که سالهاست روابط زناشویی سرد و بی‌روحی را به خاطر تنها فرزند خود تحمل می‌کنند اما وقتی پای عشق، افسردگی، خیانت، کمبودهای شخصیتی و عاطفی به میان آید داستان جالب و آموزنده‌تر خواهد شد.

کارگردان: سام مندس| بازیگران: کوین اسپیسی، آنت بنینگ، تورا بیرچ، وز بنتلی

تاریخ مجهول آمریکا

۳- تاریخ مجهول آمریکا (۱۹۹۸) American History X

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.5

فیلم تاریخ مجهول آمریکا روایتی غیرخطی و سرشار از خشونت، درباره نژادپرستی و نئونازیسم در آمریکا است. این فیلم در فهرست «۱۰۰ فیلم، ۱۰۰ تحسین» بفا نیز قرار دارد که از نظر منتقدین، فیلم‌های این فهرست انسان را متحول کرده و سرغیرت می‌آورد.

داستان فیلم بیان‌گر ریشه‌های نژادپرستی افراطی دو برادر و نفرت آنان از سیاه‌پوستان است که در نهایت تقابل خشونت‌بار سیاه و سفید سرانجامی جز مرگ را در پی نخواهد داشت. با دیدن این فیلم، دیگر چه کسی می‌تواند ادعای برتری نسبت به نژادی دیگر کند؟

کارگردان: تونی کی| بازیگران: ادوارد نورتون، ادوارد فرلانگ، بورلی دی آنجلو، جنیفر لین

فیلم شجاع دل یکی از بهترین فیلم های خارجی تاریخی

۴- شجاع دل (۱۹۹۵) Braveheart

ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

شجاع دل یکی از آثار فاخر مل گیبسون در مقام کارگردان است که نامزد ۱۰ رشته و برنده ۵ اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

این فیلم روایتی از استثمار اسکاتلند توسط انگلستان در قرن ۱۳ است. «ویلیام والاس» جنگجوی اسکاتلندی، رهبری گروه شورشیان را علیه «ادوارد یکم» در اولین جنگ استقلال طلبی اسکاتلند برعهده می‌گیرد. سال‌ها مبارزه برای به دست آوردن آزادی میهن، در نهایت منجر به دستگیری و اعدام والاس می‌شود اما خشم مردم تحت ظلم، بالاخره به پیروزی علیه حاکمان ستمگر متهی می‌شود.

 کارگردان: مل گیبسون| بازیگران: مل گیبسون، سوفی مارسو، پاتریک مک گوئن، انگس مکفادین

فیلم خارجی قطار بازی

۵- قطاربازی (رگ یابی)  (۱۹۹۶)Trainspotting

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.1

فیلم قطاربازی یک کمدی تلخ یا سیاه بریتانیایی است که با اقتباس از رمانی به همین نام از آثار «ایروین ولش» ساخته شده است.

در این فیلم تعدادی معتاد به هروئین، در شهری پرهرج و مرج، با فقر و آسیب‌های اجتماعی زیادی درگیر هستند. بحران اقتصادی اواخر دهه ۸۰ میلادی، شخصیت‌های داستان را در موقعیت‌های دشواری قرار می‌دهد که برای خلاصی از مواد مخدر و بقا، باید با شرایط نابسامان محیط و دوستان ناباب مبارزه کنند.

کارگردان: دنی بویل| بازیگران: ایوان مک گرگور، ایون برمنر، جانی لی میلر، کوین مک‌کید

فیلم داستان‌های عامه پسند

۶- داستان‌های عامه پسند (۱۹۹۴) Pulp Fiction

ژانر: جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.9

داستان‌های عامه پسند یکی از بهترین فیلم های خارجی دهه ۹۰ میلادی است که توانسته جایزه نخل طلا را از جشنواره کن دریافت کند و علاوه بر آن نامزد ۷ رشته از جوایز اسکار هم بشود.

این فیلم ۳ داستان مختلف را با روایتی دوار به تصویر می‌کشد. ترکیبی کنایه‌آمیز از خشونت و شوخ‌طبعی را با ارجاعاتی به فرهنگ عامه و دیالوگ‌های مبتذل آن دوره زمانی به نمایش درمی‌آورد. ماجراهای گانگسترهای لوس‌آنجلسی، یک بازیکن بوکس، سارقان خرده‌پا و کیفی مرموز در این فیلم به هم تنیده شده‌اند.

کارگردان: کوئینتین تارانتینو| بازیگران:جان تراولتا، اوما تورمن، ساموئل ال.جکسون، بروس ویلیس

فیلم خارجی حس ششم

۷- حس ششم (۱۹۹۹) Sixth Sense

ژانر: درام، معمایی، دلهره‌آور| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 8.1

این فیلم یکی از فیلم‌های موفق و پرفروش سال ۱۹۹۹ است که نامزد ۶ جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

 موضوع فیلم درباره روانشناس کودکی است که با اصابت گلوله‌ای به مرگ می‌رسد. پسری که قادر به برقراری ارتباط با ارواح است و از بیماران این روانشناس است به دنبال برقراری ارتباط با روح دکترش است.

کارگردان: ام.نایت شیامالان| بازیگران: بروس ویلیس، هالی جوئل آزمنت، تونی کولت، اولیویا ویلیامز

فیلم در دل طبیعت وحشی

۸- به سوی طبیعت وحشی (۲۰۰۷) Into the Wild

ژانر: ماجراجویی، بیوگرافی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.1

این فیلم با اقتباس از سفر‌های «کریستوفر مک کندلس» در کتابی به همین نام از «جان کراکائر» ساخته شده است.

داستان دانشجویی که پس از فارغ‌التحصیلی، تمام دارایی خود را به موسسه‌ خیریه‌ای اهدا می‌کند و خود به سمت آلاسکا در آمریکای شمالی می‌رود تا زندگی در دل طبیعت وحشی را تجربه کند. در طی این سفر اتفاقاتی برای او می‌افتد که نگاهش به زندگی را به کلی دگرگون می‌کند.

کارگردان: شان پن| بازیگران: امیل هرش، وینس ووگن، کاترین کنر، مارسیا گی هاردن

پرتقال کوکی

۹- پرتقال کوکی (۱۹۷۱) A Clockwork Orange

ژانر: جنایی، درام، علمی-تخیلی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

این فیلم زندگی جوان تبهکاری را به تصویر می‌کشد که پس از ارتکاب به جرایم مختلف به زندان می‌افتد و در زندان، داوطلب آزمایشات انزجاردرمانی دولت می‌شود. آزمایش‌هایی که با هدف از بین بردن خشونت، انسان‌ها را شبیه به رباتی بی اراده می‌کند.

فیلم اقتباسی از رمان کوتاه «آنتونی برجس» است. برای گرفتن درجه R مجبور به تغییر ۳۰ ثانیه از صحنه‌های بسیار خشونت‌بار آن شدند. با این حال جوایز و افتخارات بسیاری در کارنامه پرتقال کوکی وجود دارد.

کارگردان: استنلی کوبریک| بازیگران: مالکوم مک داول، پاتریک مگی، مایکل بیتس، وارن کلارک

فیلم شهدا

۱۰– شهدا (۲۰۰۸) Martyrs

ژانر: ترسناک| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.1

این فیلم ترسناک فرانسوی که محصول مشترک فرانسه و کاناداست، در کشور فرانسه برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام شد؛ اما سازندگان آن اعتقاد داشتند که فیلم فراتر از صحنه‌های پورنوی خشونت‌بار است و با رویکردی فلسفی، روایت‌گر درد و رنچ انسان‌هاست.

موضوع فیلم درباره دختر جوانی است که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تلاش می‌کند از باعث و بانی اتفاق‌هایی که در گذشته برایش افتاده انتقام بگیرد. در این راه با دختری آشنا می‌شود که گذشته مشابهی با وی دارد.

کارگردان: پاسکال لوژیه| بازیگران: مرجانه علوئی، میلن ژامپانوی، کاترین بگین، روبرت توپین

فیلم سینمایی ساحل

۱۱- ساحل (۲۰۰۰) The Beach

ژانر: ماجراجویی، درام، رمانتیک| رده سنی R| امتیاز IMDb: 6.7

مرد اسکاتلندی معتادی قبل از خودکشی در تایلند، نقشه جزیره‌ای رویایی را به ریچارد می‌دهد. ریچارد که جوان امریکایی عاشق سفر و ماجراجویی است، همراه با زن و شوهر توریست فرانسوی، به دنبال یافتن جزیره عازم سفری پرماجرا می‌شود.

کارگردان: دنی بویل| بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل یورک، پاچاراوان، ویرجینی لدوین

فیلم خارجی هاچی

۱۲-هاچی: داستان یک سگ (۲۰۰۹) Hachi: A Dog’s Tale

ژانر: درام، خانوادگی| رده سنی G| امتیاز IMDb: 8.1

این فیلم اقتباسی از ماجرای واقعی سگی ژاپنی به نام «هاچیکو» است که به عنوان سمبل وفاداری در ژاپن شناخته می‌شود. مجسمه این سگ نه تنها در ایستگاه قطاری در ژاپن، بلکه در رودآیلند آمریکا، محل فیلمبرداری این فیلم نیز نصب شده است.

«هاچی» صاحب خود را گم کرده و پروفسور «پارکر ویلسون» در ایستگاه قطار او را پیدا کرده و به خانه‌اش می‌برد. از همان ابتدا ارتباط عمیقی بین این دو برقرار می‌شود به حدی که پس از سکته قلبی و درگذشت پروفسور در دانشگاه، هاچی هر روز به مدت ۱۰ سال روی سکوی همیشگی در ایستگاه قطار به انتظار دوست خود می‌ماند. تماشای این فیلم برای کسانی که به حیوانات خانگی علاقه دارند به شدت توصیه می‌شود.

کارگردان: لاسه هالستروم| بازیگران: ریچارد گی‌یر، جوآن آلن، کری هیرویوکی ناگاوا، سارا رومر

مسیر سبز یکی از بهترین فیلم های خارجی

۱۳- مسیرسبز (۱۹۹۹) The Green Mile

ژانر: جنایی، درام، تخیلی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.6

این فیلم یک اثر درخشان درباره قضاوت اشتباه درباره انسان‌ها براساس ظواهر است. فیلم از نگاه تماشاچیان و منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و به مرور زمان جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف به دست آورد و به لیست اثرگذارترین و بهترین فیلم های خارجی راه یافت.

فیلم درباره مرد سیاه‌پوست درشت‌هیکلی است که به جرم قتل و تجاوز به دو دختر بچه به زندان افتاده و در بخش اعدامی‌ها نگهداری می‌شود. مسئول زندان در ارتباطی نزدیک با این مرد متوجه پاکی درون و قدرت شفابخشی او می‌شود و تلاش می‌کند بی‌گناهی وی را ثابت کند.

کارگردان: فرانک دارابونت| بازیگران: تام هنکس، مایکل کلارک دانکن، دیوید مورس، بانی هانت

فارست گامپ

۱۴- فارس ت گامپ(۱۹۹۴) Forrest Gump

ژانر: درام، رمانتیک| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 8.8

فیلمی که عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال، نامزدی ۱۳ جایزه اسکار و دریافت‌ ۶ اسکار را در کارنامه خود دارد، بی‌تردید می‌تواند یکی از بهترین فیلم های خارجی لیست ما باشد.

«فارست گامپ» مردی با اختلالات جسمی و ذهنی مادرزادی است که در کودکی بهره هوشی زیر ۷۵ داشته اما به مرور استعدادهایش شکوفا شده و به موفقیت‌های ورزشی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای دست می‌یابد. او در خاطراتی که برای زنی غریبه در ایستگاه اتوبوس تعریف می‌کند، بسیاری از حوادث نیم قرن تاریخ معاصر آمریکا را با زبانی ساده مرور می‌کند.

کارگردان: رابرت زمیکس| بازیگران: تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، سالی فیلد

آخرین بازمانده موهیکان

۱۵- آخرین بازمانده موهیکان‌ها (۱۹۹۲) The last of Mohicans

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.7

این فیلم حماسی تاریخی از رمانی به همین نام، اثر «جیمز فنمور کوپر» اقتباس شده است.

داستان فیلم در خلال جنگ فرانسه و سرخ‌پوست‌ها در سال ۱۷۵۷ اتفاق می‌افتد. ۳ نفر مامور می‌شوند از دختر سرهنگ بریتانیایی محافظت کنند.

کارگردان: مایکل مان| بازیگران: دانیل دی-لوئیس، مادلین استو، راسل مینز، اریک شوینگ

فیلم سینمایی دوست قدیمی

۱۶- دوست قدیمی (۲۰۰۳) Oldboy

ژانر: اکشن، درام، معمایی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.4

«رفیق قدیمی» و «پی» از دیگر نام‌های این فیلم کره‌ای هستند که جایزه جشنواره کن را در کارنامه دارد و به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر آسیا توسط سی ان ان معرفی شده است. این فیلم دومین اثر از سه‌گانه انتقام است که شامل «همدردی با آقای انتقام» و «بانوی انتقام» می‌باشد.

داستان، زندگی مردی خوشگذران را روایت می‌کند که در روز تولد دخترش ربوده شده و در اتاقی در یک هتل زندانی می‌شود. او پس از ۱۵ سال بدون آن که بداند چه کسی و به چه هدفی او را ربوده است آزاد می‌شود و به دنبال پاسخی برای این پرسش می‌گردد.

کارگردان: پارک جان ووک| بازیگران: چویی مین-سیک، یو جی-ته، کانگ هیه-جونگ، جی دائه هان

به دیگران نیکی کن

۱۷- به دیگری نیکی کن (۲۰۰۰) Pay It Forward

ژانر: درام| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 7.2

موضوع فیلم درباره آموزگاری است که از دانش‌آموزان خود می‌خواهد فکر کنند چطور می‌توانند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند. یکی از شاگردان تصمیم می‌گیرد ایده خود را با کمک معلم اجرایی کند اما این اقدام، ماجراهای دیگری به دنبال دارد.

این فیلم با اقتباس از رمانی‌، نوشته «کاترین رایان هاید» با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شده است.

کارگردان: می‌می لدر| بازیگران: کوین اسپیسی، هالی جوئل آزمنت، هلن هانت، جی مور

فیلم خارجی تماس

۱۸- تماس (۱۹۹۷) Contact

ژانر: درام، معمایی، علمی-تخیلی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 7.4

رمانی به نام تماس اثر «کارل ساگان» دستمایه ساخت این فیلم سینمایی قرار گرفته است.

ستاره‌شناسی که به دنبال هوش فرازمینی در جستجوی حیات در جاهای دیگری از کهکشان است، به دلیل قطع بودجه تحقیقات توسط دولت، مجبور به استفاده از کمک شرکت‌های خصوصی می‌شود. بالاخره تلاش وی و تیمش نتیجه داده و سیگنال‌هایی از فضا دریافت می‌کند که او را به سفری فضایی راهنمایی می‌کند. سفری که در بازگشت، اثبات آنچه دیده است برای زمینیان بسیار مشکل خواهد بود.

کارگردان: رابرت زمیکس| بازیگران: جودی فاستر، متیو مک کانهی، تام اسکریت، جان هارت

احمق ها

۱۹- احمق‌ها (۱۹۹۷) The Goonies

ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 7.8

فیلم گونی‌ها درباره چند جوان اهل محله «گون» است که برای نجات خانه‌هایشان از اجرائیه سند رهنی در تلاشند. در این میان نقشه گنج دزدان دریایی را پیدا می‌کنند که آغازی برای یک سفر ماجراجویانه به اعماق زمین می‌شود.

پس از اکران فیلم و طی سال‌ها، از واژه گونیز برای اشاره به افراد عجیب و غریب و خل وضع در زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

کارگردان: ریچارد دانر| بازیگران: شان آستین، جاش برولین، جف کوئن، کوری فلدمن

فیلم آرماگدون

۲۰- آرماگدون (۱۹۹۸) Armageddon

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی-تخیلی| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 6.7

لقب پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۸ علیرغم نظر منفی منتقدان را فیلم آرماگدون یدک می‌کشد.

 این فیلم روایتی است از گروهی از کارگران دکل حفاری که توسط ناسا مامور می‌شوند تا سیارک غول‌پیکری که ناسا به تازگی کشف کرده و خطر برخورد آن با زمین وجود دارد، منفجر کنند.

کارگردان: مایکل بی| بازیگران: بروی ویلیس، بیلی باب تورنتون، بن افلک، لیو تایلر

باشگاه مشت زنی یکی از بهترین فیلم های خارجی رزمی

۲۱- باشگاه مبارزه (۱۹۹۹) Fight Club

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.8

این فیلم که اقتباسی از رمانی با همین نام اثر «چاک پالنیک» است، مدت‌ها پس از اکران و با پخش دی‌وی‌دی‌هایش توانست به عنوان جنجالی‌ترین فیلم دهه ۹۰ در لیست بهترین فیلم های خارجی تاریخ سینما قرار گیرد.

مرد جوانی که دپار بیماری بی‌خوابی است به توصیه پزشک در کلاس‌های شبانه شرکت می‌کند. آشنایی‌اش با فردی دیگر که یک صابون‌ساز است، منجر به افتتاح یک باشگاه مبارزه می‌شود. اما پای فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی به این باشگاه باز می‌شود. در پایان، مخاطب به شدت غافلگیر خواهد شد.

کارگردان: دیوید فینچر| بازیگران: برد پیت، ادوارد نورتون، میت لاوف، زک گرنیز

فیلم آر ای سی

۲۲-  آر ئی سی (۲۰۰۷) REC

ژانر: ترسناک، معمایی، دلهره‌آور | رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.4

این فیلم محصول کشور اسپانیا است که با بودجه ۲ میلیون دلاری به فروش ۳۲ میلیون دلار دست یافت.

داستان از آتش‌سوزی آپارتمانی شروع می‌شود که ساکنین آن  رفتار عجیب و خوی حیوانی دارند. گزارشگر تلویزیونی به همراه همکارش برای تهیه گزارش به آنجا می‌روند تا با آتش‌نشانان مصاحبه کنند اما حوادث عجیبی اتفاق می‌افتد که برای طرفداران ژانر ترسناک می‌تواند جذاب باشد.

کارگردانان: ژاوما بالاغارو، پاکو پلاسا| بازیگران: مانوئلا پلاسکو، فران ترازا، پابلو روسو

فیلم خارجی کابوس در خیابان الم

۲۳- کابوس در خیابان الم۳: جنگجویان رویا (۱۹۸۷) Nightmare on Elm street3: Dream Varriors

ژانر: ترسناک، تخیلی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 6.6

فیلمی با همین عنوان در سال ۱۹۸۴ ساخته شده بود و بعدها در سال ۲۰۱۰ توسط تیمی دیگر بازسازی شد.

داستان درباره چند نوجوان است که کابوسی مشابه درباره فردی به نام «فردی کروگر» را می‌بینند و اصرار دارند که او واقعی است. آنها در بیمارستان روانی تحت درمان قرار دارند. اما مسئولان بیمارستان ادعای آنها را باور نمی‌کنند و شمار قربانیان فردی هر روز بیشتر می‌شود.

فردی کروگر یکی از برترین و معروف‌ترین شخصیت‌های شرور تاریخ سینما است.

کارگردان: چاک راسل| بازیگران: هیتر لانگن کمپ، روبرت انگلند، کریج ویسن، پاترشیا آرکوت

کی-پکس

۲۴- کی پکس (۲۰۰۱) K-Pax

ژانر: درام، علمی-تخیلی| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 7.4

کی پکس با اینکه در گیشه موفق نشد، اما با داستان پر تعلیق خود دست بر روی سوژه جالبی گذاشته است.

این فیلم رابطه یک پزشک روانشناس با یکی از بیمارانش که ادعا می‌کند از سیاره  کی-پکس به زمین آمده را روایت می‌کند. این بیمار قدرت دیدن نور ماورای بنفش را دارد و رفتاری دارد که پزشک کم‌کم فکر می‌کند که شاید ادعای بیمارش واقعی باشد.

کارگردان: ایان سافتلی| بازیگران: کوین اسپیسی، جف بریجز، مری مک کورمک، آلفری وودارد

ئی تی موجود فرازمینی

۲۵- ئی تی.موجود فرازمینی (۱۹۸۲) E.T. the Extra-terrestrial

ژانر: خانوادگی، علمی-تخیلی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 7.8

پرفروش‌ترین فیلم سال که توانست رکورد جنگ ستارگان را در فروش بزند و نامزد و برنده جوایز زیادی شود، حتما واجد شرایط قرار گرفتن در لیست بهترین فیلم های خارجی خواهد بود.

داستان فیلم درباره فعالیت تحقیقاتی تعدادی موجود فضایی در زمین است که وقتی محل  آنها توسط یک گروه ناشناس که در جستجوی فضایی‌ها هستند لو می‌رود، به سمت سفینه فرار می‌کنند تا زمین را ترک کنند اما یکی از آنها جا می‌ماند. پسری ۱۱ ساله آن را پیدا کرده و به خانه می‌برد و به مرور، خود و خانواده‌اش با این فضایی دوست می‌شوند. اما افراد ناشناس هنوز در پی پیدا کردن موجود فضایی هستند.

کارگردان: استیون اسپیلبرگ| بازیگران: هنری توماس، درو بریمور، پیتر کایوتی، دی والاس

فیلم سینمایی جنگ دنیاها

۲۶- جنگ دنیاها (۲۰۰۵) War of Worlds

ژانر: ماجراجویی، علمی-تخیلی، دلهره‌آور| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 6.5

یکی دیگر از فیلم‌های اسپیلبرگ که در لیست ۱۰۰ فیلم اثرگذار ما قرار دارد جنگ دنیاهاست. این فیلم از کتابی علمی-تخیلی به همین نام نوشته «هربرت جورج ولز» اقتباس شده است.

حمله موجودات فضایی به زمین، همه شهر را به هم می‌ریزد. تنها راه مقابله با حملات آنها استفاده از باکتری‌های موجود درهوا است. در این میان خانواده‌ای برای نجات جان خود مبارزه می‌کنند.

کارگردان: استیون اسپیلبرگ| بازیگران: تام کروز، داکوتا فانینگ، تیم رابینز، میراندا اوتو

فیلم روز رستاخیز

۲۷- روز استقلال (رستاخیز) (۱۹۹۶) Independence Day

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، علمی-تخیلی| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 7

این فیلم توسط یک نویسنده و کارگردان آلمانی ساخته شده است.

بعد از موفقیت فیلم روز استقلال، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های خارجی در ژانر علمی تخیلی، ادامه و قسمت دوم آن ۲۰ سال بعد در سال ۲۰۱۶ ساخته شد.

مردم ساکن زمین برای ساختن سیستم دفاعی در مقابل موجودات بیگانه تلاش می‌کنند و موفق به شکست آنها می‌شوند. در قسمت دوم بیگانگان برای پس گرفتن تکنولوژی‌های خود دوباره به زمین حمله می‌کنند.

کارگردان: رولند امریش| بازیگران: ویل اسمیت، بیل پالمن، جف گلدبلام، مری مک دانل

لی لیا برای همیشه

۲۸- لیلیا برای همیشه (Lilya 4 Ever (2002

ژانر: جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.8

این فیلم به زبان سوئدی و روسی و محصول مشترک سوئد و دانمارک است و توانست جوایزی چون بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کند.

لیلیا دختر ۱۶ ساله فقیری در روسیه است که در پی رویای زندگی راحت، با وعده‌های مردی جوان که به تازگی با او آشنا شده است، در دام شبکه قاچاق دختران جوان می‌افتد و در دنیای فاسد و تیره و تاری که گرفتار شده است دست و پا می‌زند. سکانس‌های تکان‌دهنده فیلم، حقایق بدی را که در انتظار چنین نوجوانانی است، به تلخ‌ترین شکل ممکن روایت می‌کند.

کارگردان: لوکاس مودیسون| بازیگران: اوکسانا اکینشینا، آرتیوم بوگاچیرسکی، پاول پونوماریوف

فیلم سینمایی قاپ زنی

۲۹- قاپ زنی (۲۰۰۰) Snatch

ژانر: کمدی، جنایی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

یک مروج بی‌پروای بوکس، کتاب‌فروشی خشن، دزد آماتور دست و پاچلفتی و جواهرفروشی یهودی، با هم درگیر می‌شوند تا رد الماس بی ارزش دزدیده شده را پیدا کنند.

کارگردان: گای ریچی| بازیگران: جیسون استاتام، برد پیت، بانی چیو دل تورو، دنیس فارینا

خاطرات بسکتبال

۳۰- خاطرات بسکتبال (۱۹۹۵) The Basketball Diaries

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.3

داستان، زندگی پنج بچه تا بزرگسالی آن‌ها را روایت می‌کند که دست به خلاف‌های کوچک و بزرگ می‌زنند اما در نهایت به سزای اعمال خود می‌رسند. این فیلم به موضوع سوء مصرف مواد مخدر می‌پردازد.

خاطرات بسکتبال در لیست بهترین فیلم‌ های خارجی معرفی شده در دهه ۹۰ میلادی هالیوود قرار دارد.

کارگردان: اسکات کالورت| بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، لورین براکو، مارلین سوکل، جیمز مادیو

آس های دودی

۳۱- آس‌های دودی (۲۰۰۶) Smokin Aces

ژانر: اکشن، جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 6.7

«پریمو» رهبر مافیایی است که برای کشتن و آوردن قلب یکی از مجریان مشهور لاس وگاس جایزه گذاشته است تا جلوی افشاگری او درباره خلافهای خود را بگیرد. بسیاری از آدمکش‌ها برای دریافت جایزه وارد شهر شده‌اند تا او را به قتل برسانند، اما پلیس امنیت، ماموریت دارد تا از جان وی محافظت کند.

کارگردان: جو کاماهان| بازیگران: جرمی پایون، رین رینولدز، ری لیوتا، جوزف راسکین

فیلم صورت زخمی

۳۲. صورت زخمی(۱۹۸۳) Scarface

ژانر: جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

این فیلم بازسازی ‌شده  فیلم دیگری است که ۵۰ سال قبل به اکران درآمده بود. بازی ماندگار آل پاچینو در نقش تونی مونتانا؛ پناهنده کوبایی، نامزد دریافت گلدن گلوب شد.

فیلم، داستان زندگی پناهنده‌های کوبایی که به آمریکا وارد شده‌اند را روایت می‌کند که به فعالیت‌های گانگستری رو می‌آورند. یکی از آن‌ها برای رسیدن به آرزو‌های دور ‌و درازش تصمیم می‌گیرد مسئولیت یک کارتل مواد مخدر را قبول کند.

کارگردان: برایان دی پالما| بازیگران: آل پاچینو، میشل فایفر، استیون باوئر، مری الیزابت ماسترانتونیو

فیلم سینمایی حلقه

۳۳- حلقه (۲۰۰۲) The Ring

ژانر: ترسناک، معمایی| رده سنی PG-13| امتیاز IMDb: 7.1

فیلم حلقه برگرفته از رمان ژاپنی به همین نام(حلقه) اثر «کوجی سوزوکی»، درباره‌ ویدئوی مرموزی که شایعه شده هرکس آن را گوش دهد بعد از یک هفته خواهد مرد است. روزنامه‌‌نگاری تصمیم می‌گیرد روی این نوار ویدیویی تحقیقاتی انجام دهد.

این فیلم دارای دو دنباله به نام‌های «حلقه دو ( ۲۰۰۵)» و «حلقه‌ها (۲۰۱۷)» است.

کارگردان: گور وربینسکی| بازیگران: نائومی واتس، مارتین هندرسون، برایان کوکس، دیوید دورفمن

دختر از هم گسیخته

۳۴- دختر از هم گسیخته (۱۹۹۹) Girl Interrupted

ژانر: بیوگرافی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.3

اولین و تنها اسکار آنجلینا جولی در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل را این فیلم برایش به ارمغان آورد. این فیلم براساس روایت واقعی اقامت ۱۸ ماهه یک نویسنده به نام «سوزانا کایزن» در بیمارستان روانی در سال ۱۹۶۰ است.

دختر جوانی که بعد از فارغ التحصیلی دچار افسردگی شدید است و دست به خودکشی می‌زند اما موفق نمی‌شود. خانواده‌اش او را به بیمارستان روانی می‌برند که دختران مشکل‌دار زیادی آنجا بستری هستند، اما او می‌خواهد از بیمارستان فرار کند.

کارگردان: جیمز منگولد| بازیگران: وینونا رایدر، آنجلینا جولی، کلیا دووال، بریتانی مورفی

فیلم اره

۳۵- اره (۲۰۰۴) Saw

ژانر: ترسناک، معمایی، دلهره‌آور| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.6

فیلم ترسناک اره تنها ۱۸ روز بر روی پرده بود اما به موفقیتی در گیشه رسید که قسمت‌های ۲ تا ۹ آن نیز خیلی زود ساخته شد. کل هزینه ساخت فیلم حدود ۱ میلیون دلار و فروش آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بود.

داستان فیلم درباره دو مردی است که در اتاقی بیدار می‌شوند، در حالی‌که نمی‌دانند چگونه به آنجا برده شده‌اند. به زودی متوجه می‌شوند که در دام یک قاتل سریالی افتاده‌اند و برای رهاشدن، باید وارد بازی مرگبار او شوند.

مجموعه اره یکی از بهترین فیلم‌ های خارجی ترسناک است که در طی این سال‌ها ساخته شده است.

کارگردان: جیمز وان| بازیگران: کری الویس، لی ونل، دنی گلاور، کن لئونگ

فیلم سگ های انباری

۳۶- سگ‌های انباری (۱۹۹۲) Reservoir Dogs

ژانر: جنایی، درام، دلهره‌آور| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

وقتی نقشه سرقت از یک جواهرفروشی لو می‌رود، سارقان اجیر شده با نام‌های مستعار آقای آبی، آقای قهره‌ای، آقای طلایی، آقای نارنجی، آقای سفید و آقای صورتی در پی یافتن جاسوس با هم درگیر می‌شوند.

کارگردان: کوئنتین تارانتینو| بازیگران: هاروی کایتل، تیم راس، مایکل مدسن، کریس پن

دیوانه از قفس پرید

۳۷- دیوانه از قفس پرید (۱۹۷۵) One Flew Over the Cuckoos Nest

ژانر: درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.7

«پرواز بر فراز آشیانه فاخته» که در ایران با نام دیوانه از قفس پرید معروف شده است، با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته «کن کیسی» ساخته شده و در لیست بهترین فیلم‌ های خارجی با دریافت ۵ اسکار اصلی بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه، نقش اول مرد و زن قرار دارد.

داستان درباره متهمی است که به جرم داشتن رابطه با دختری ۱۵ ساله، دستگیر می‌شود و برای کاهش جرمش تمارض به روانی بودن می‌کند. او به بیمارستان منتقل می‌شود ولی در تلاش برای فرار کردن از بیمارستان و سرپرستار خشن آن، ماجراهایی برایش پیش می‌آید.

کارگردان: میلوش فورمن| بازیگران: جک نیکلسون، لوئیس فلچر، ویل سامپسون

قاتلین بالفطره

۳۸- قاتلین بالفطره (۱۹۹۴) Natural Born Killers

ژانر: اکشن، جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.3

فیلمی با مایه‌های کمدی سیاه است که به موضوع قربانیان آزار و اذیت در کودکی می‌پردازد.

دو قربانی که سرگذشتی مشابه هم را در کودکی داشته‌اند، در بزرگسالی  به هم علاقه‌مند شده و مرتکب یک سری قتل‌های سریالی می‌شوند، اما در کمال تعجب مورد تحسین رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

کارگردان: اولیور استون| بازیگران: وودی هارلسون، جولیت لوئیس، تام سایزمور، رادنی دانگرفیلد

کن پارک

۳۹- کن پارک (۲۰۰۲) Ken Park

ژانر: درام| رده سنی (رده‌بندی نشده)| امتیاز IMDb: 5.9

این فیلم زندگی چند اسکیت‌باز کالیفرنیایی را نشان می‌دهد و به روابط خانوادگی هر یک از آن‌ها با والدین و بدون والدین‌شان می پردازد.

کن پارک محصول مشترک آمریکا، هلند و فرانسه است و به خوبی اثر محیط نابسامان دوران کودکی را در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان به تصویر می‌کشد.

کارگردانان: لاری کلارک، ادوارد لاشمن| بازیگران: آدام چوبوک، جیمز بولارد، ست گری، تیفانی لیماس

به نام پدر

۴۰- به نام پدر (۱۹۹۳) In the Name of Father

ژانر: بیوگرافی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.1

به نام پدر را می‌توان یکی از بهترین آثار ساخته شده از کارگردان معروف آن دانست. زیرا افتخارات زیادی برایش به همراه آورده و در جشنواره‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

داستان این فیلم براساس واقیعت ساخته شده و درباره‌ ۴ متهمی‌ است که به جرم بمب‌گذاری، توسط جبهه آزادی‌بخش ایرلند دستگیر شده‌اند و بی‌گناه محاکمه می‌شوند.

کارگردان: جیم شریدان| بازیگران: دانیل دی لوئیس، پیت پاستویت، آلیسون کراسبی

برخورد نزدیک از نوع سوم

۴۱- برخورد نزدیک از نوع سوم (۱۹۹۷) Close Encounters Of third Kind

ژانر: درام، علمی-تخیلی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 7.6

برخورد نزدیک از نوع سوم، یکی دیگر از آثار درخشان استیون اسپیلبرگ، از بهترین فیلم های خارجی ساخته شده در ژانر علمی- تخیلی می‌باشد.

«روی نیری» یک مرد برق‌کار است که پس از تماشای برخورد یک بشقاب پرنده به زمین، زندگی عادی و روزمره‌اش دستخوش تغییر می‌شود.

کارگردان: استیون اسپیلبرگ| بازیگران: ریچارد دریفوس، فرانکوئیس ترافوت، تری گار

پسرها گریه نمی کنند

۴۲- پسر‌ها گریه نمی‌کنند (۱۹۹۹) Boys Dont Cry

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.5

داستان روایت‌گر زندکی واقعی یک زن تراجنسی به نام «براندون تینا» است که با ظاهر پسرانه خود به عنوان یک مرد در جامعه زندگی می‌کند. اما زندگی معمولی وی پس از تخلف رانندگی و بازداشتش دچار تغییر می‌شود و رازش برملا می‌شود.

بازیگر نقش براندون، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در سال ۱۹۹۹ شد. این فیلم در به تصویر کشیدن مشکلات افراد ترنس در جامعه بسیار موفق عمل کرده است.

کارگردان: کیمبرلی پیرس| بازیگران: هیلاری سوانک، کلویی سوینی، پیتر سارسگارد

فیلم سینمایی کوکائین

۴۳-  کوکائین (۲۰۰۱) Blow

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.6

«ضربه» یا کوکائین بر اساس زندگی‌نامه «جورج جانگ» قاچاق‌چی معروف آمریکایی است که در سال ۱۹۷۰ میلادی بازار کوکائین را تاسیس کرد.

این فیلم از کتاب بروس پورترز اقتباس شده است.

کارگردان: تد دم| بازیگران: جانی دپ، پنه لوپه کروز، فرانکا پوتنته، ریچل گریفیتس

فیلم سینمایی بچه ها

۴۴- بچه‌ها (۱۹۹۵)The Kids

ژانر: درام| رده سنی (رده‌بندی نشده)| امتیاز IMDb: 7.1

این فیلم به موضوعاتی چون بی‌بند‌و‌باری، کفرگویی و تاثیر تربیت والدین روی آینده فرزندان می‌پردازد.

داستان فیلم درباره‌ی زندگی پسر جوانی است که مبتلا به ایدز شده‌ است و شروع به انتقال این ویروس به افراد دیگر می‌کند.

این فیلم از جنجالی‌ترین فیلم‌‌های تاریخ هالیوود است که توجه منتقدان زیادی را به خود جلب نموده است.

کارگردان: لری کلارک| بازیگران: لئو فیتزپاتریک، جاستین پیرس، کلوئی سونی

درخشش ابدی یک ذهن پاک

۴۵- درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴) Eternal Sunshine

ژانر: درام، رمانتیک، علمی-تخیلی| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

پزشکی که در یک کلینیک روانکاوی کار می‌کند، می‌تواند خاطرات بد بیماران را از ذهن‌شان پاک کند. زوجی که خاطرات مشترکشان در این کلینیک پاک می‌شود، باز هم عشق آنها را کنار هم قرار می‌دهد.

این فیلم یکی از بهترین فیلم های خارجی مورد تحسین مردم و منتقدان است که توانسته است تعداد زیادی از جوایز جشنواره‌های محتلف را از آن خود کند.

کارگردان: میشل گوندری| بازیگران: جیم کری، کیت وینسلت، تام ویلکینسون

نمایش ترومن

۴۶- نمایش ترومن (۱۹۹۸) The Truman Show

ژانر: کمدی، درام، علمی-تخیلی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 8.1

یکی از بهترین فیلم های خارجی ساخته شده در ژانر کمدی-تخیلی، نمایش ترومن است که بازی درخشان جیم کری و ادی هریس آن را جزو ۵۰ فیلم برتر و تاثیرگذار سایت Imdb  قرار داده است.

این فیلم داستان زندگی مردی است که در کارگزاری بیمه کار می‌کند و از اوضاع زندگی‌اش رضایت ندارد. یک روز متوجه می‌شود که زندگی‌اش، از روز تولدش تاکنون، ۲۴ ساعته از تلویزیون برای هزاران نفر از مردم در حال پخش است.

کارگردان: پیتر ویر| بازیگران: جیم کری، اد هریس، لورا لینی

مرد دویست ساله

۴۷- مرد دویست ساله (۱۹۹۹) Bicentennial Men

ژانر: کمدی، درام، علمی-تخیلی| رده سنی PG| امتیاز IMDb: 6.9

یک مخترع قصد دارد ربات خانگی‌اش را به یک انسان، تبدیل کند اما با مخالفت‌‌ دولت مواجه می‌شود. هوش مصنوعی و همزیستی انسان و ربات‌ها در سال‌های اخیر، مورد توجه ویژه فیلم‌سازان ژانر علمی-تخیلی قرار گرفته است. باید ببینیم مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر آیا روزی این داستا‌ن‌های تخیلی جامه حقیقت خواهند پوشید یا نه.

کارگردان: کریس کلمبوس| بازیگران: رابین ویلیامز، امبت دیویس، سام نیل

پای چپ من

۴۸- پای چپ من (۱۹۸۹) My Left foot

ژانر: بیوگرافی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 7.9

پای چپ من سرگذشت «کریستی براون» را با اقتباس از کتاب زندگینامه وی به تصویر می‌کشد. این فیلم یکی از تاثیرگذارترین و بهترین فیلم های خارجی در ژانر بیوگرافی و درام سینمای هالیوود به شمار می‌رود که موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل زن شده است.

داستان زندگی مردی که مبتلا به فلج مغزی است و تنها پای چپش قدرت حرکت دارد. اما با وجود این محدودیت، او سرشار از امید و آرزو است و با استعداد‌ فوق‌العاده‌اش همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارگردان: جیم شریدان| بازیگران: دانیل دی- لوئیس، برندا فریکر، آلیسون ولان

آسمان وانیلی

۴۹- آسمان وانیلی (۲۰۰۱) Vanilla Sky

ژانر: تخیلی، معمایی، رمانتیک| رده سنی R| امتیاز IMDb: 6.9

مرد ثروتمند و جذابی که مالک موسسه انتشاراتی است و همه چیز دارد از جمله یک نامزد زیبا. اما وقتی دختر دیگری بر سر راهش قرار می‌گیرد، عشق واقعی را در این دختر می‌یابد اما همه چیز قرار نیست آنگونه که می‌خواهد پیش برود.

کارگردان: کامرون کرو| بازیگران: تام کروز، پنه لوپه کروز، کامرون دیاز

راننده تاکسی

۵۰- راننده تاکسی (۱۹۷۶) Taxi driver

ژانر: جنایی، درام| رده سنی R| امتیاز IMDb: 8.3

یک فیلم جنجال‌برانگیز روانشناسانه که بیش از ۴۰ سال پیش بر روی پرده رفت و الهام‌بخش فردی شد که در سال ۱۹۸۱ اقدام به ترور نافرجام رئیس جمهور آمریکا، رونالد ریگان کرد!

داستان درباره‌ مرد جوانی از اعضای سابق نیروی دریایی ایالت متحده است که دچار افسردگی و بیخوابی شده است. او برای فرار از بی‌خوابی‌های شبانه‌اش، شغل راننده تاکسی شب را انتخاب می‌کند و در سطح شهر نیویورک، با جنایت‌هایی مواجه می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

کارگردان: مارتین اسکورسیزی| بازیگران: رابرت دنیرو، جودی فاستر، سیبل شفرد

 

امیدوارم این لیست تا اینجا برایتان مفید بوده و کار انتخاب را برایتان راحت کرده باشد. ادامه بهترین فیلم های خارجی ، از فهرست ۱۰۰ فیلمی که نگاه شما را به زندگی تغییر می‌دهند، را در قسمت بعد بخوانید.

ادامه دارد…

منبع: IMDb