پس از عرضه نسل‌های اولیه بازی‌های ویدئویی، شرکت‌های توسعه دهنده سعی کردند که داستان را وارد بازی‌های ویدئویی کرده و به نوعی بازی‌های ویدئویی به سرگرمی تبدیل شوند که بازیکنان در آن داستانی را خود تجربه می‌کنند. با پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر، المان‌های هنری مختلفی وارد بازی‌های ویدئویی شده است. از جمله این المان‌ها می‌توان به سینمایی‌تر شدن بازی‌های ویدئویی اشاره کرد. کات سین به صحنه‌ای ویدئویی در بازی گفته می‌شود که در گیم پلی بازی قرار داده می‌شود و قابل بازی کردن نیست. اگر به بازی‌های ویدئویی علاقه داشته باشید به طور قطع تحت تاثیر حداقل یک صحنه سینمایی در بازی‌های مورد علاقه خود بودید. در ادامه همراه وبلاگ مالتینا باشید تا به بررسی ۱۰ کات سین برتر در بازی‌های ویدئویی بپردازیم.

۱۰) صحنه پایانی بازی Portal

کات سین بازی portal

صحنه پایانی بازی Portal را می‌توان جز برترین پایان بندی‌های بازی‌های ویدئویی دانست. کات سین عوامل تولید کننده از تم کلی بازی الهام گرفته و بازیکن را به خنده وا خواهد داشت. این صحنه GlaDOS را به عنوان جذاب‌ترین، ترسناک‌ترین و خنده‌دارترین کاراکترهای بازی‌های ویدئویی نشان می‌دهد. در کنار این صحنه، موسیقی آن نیز بسیار خاطره انگیز است.

۹) کات سین Act II در بازی Diablo III

کات سین بازی diablo 3

شرکت بلیزارد نه تنها در ساخت بازی‌های ویدئویی مهارت دارد بلکه این شرکت به ساخت کات سین‌هایی جذاب نیز شهرت دارد. در کات سین Act II بازی دیابلو ۳ شاهد هنرنمایی این شرکت در خلق صحنه‌ای جذاب هستیم. در این کات سین می‌توانید رویارویی بین Tyrael و Imperius را مشاهده کنید.

۸) کات سین Return to Sender بازی Halo 2

کات سین بازی halo 2

صحنه‌ای بسیار جذاب که بدون شک تمامی طرفداران سری بازی‌های Halo آن را به یاد دارند. بازی Halo 2 نسبت به نسخه اولیه آن بسیار پیشرفت داشت و داستان آن را متحول کرد. در این صحنه شاهد هستیم که Master Chief درخواست مجوز برای ترک فضاپیما را دارد. اما برای چه؟ برای بازپس فرستادن بمب!

۷) کات سین کشته شدن پدر Arthas در بازی Warcraft III

کات سین بازی warcraft 3

همانطور که پیش‌تر عنوان شد، شرکت بلیزارد هیچگاه در ساخت کات سین‌های جذاب در بازی‌های خود کم لطفی نکرده است. بازی Warcraft III شامل یکی از تاثیرگذارترین داستان‌ها در ژانر بازی‌های استراتژی است. در اوج داستان این بازی، شخصیت Arthas پدر پادشاهش را می‌کشد و خود را به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین شروران بازی‌های ویدئویی ثبت می‌کند.

۶) صحنه پایانی بازی Mass Effect 3

کات سین بازی mass effect 3

با وجود اینکه بازی Mass Effect 3 دارای پایان‌بندی‌های متفاوتی است اما بدون شک کات سین پایانی این بازی به نام Battle for Earth از جمله صحنه‌های تاثیرگذار در بازی است. البته در این بازی صحنه‌های تاثیرگذار دیگری نیز وجود دارد اما این کات سین بسیار جذاب و خلاق کار شده است و سبب می‌شود تا جمع بندی از مجموعه این بازی‌ها باشد.

۵) صحنه تیراندازی به Charles Lee در بازی Assassin’s Creed III

کات سین بازی Assassins Creed 3

کات سین‌های زیادی در سری بازی‌های اساسین کرید که یکی از سینمایی‌ترین بازی‌های ساخته شده است وجود دارد اما این صحنه شاید به یادماندنی‌ترین آن باشد. در این کات سین شاهد تیراندازی به Charles Lee توسط Ratonhnhaké:ton هستیم. در آخر صحنه، این دو نفر در حالی که خونریزی دارند با یکدیگر نوشیدنی می‌خورند و در آخر Ratonhnhaké:ton خنجری را در قلب Lee فرو می‌کند.

۴) کات سین Mad World در بازی Gears of War 3

کات سین بازی gears of war 3

سری بازی‌های Gears of War ممکن است بیشتر به خاطر گیم پلی اکشن و شوتر خود معروف باشد اما در این بازی نیز صحنه‌های احساسی وجود دارند که می‌توانند بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار دهند. نسخه سوم این بازی همانند یک رولرکوستر شما را به اوج احساسات می‌برد. در این کات سین شاهد مرگ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای این بازی یعنی Dom هستیم که خود را فدای بقای گروه می‌کند.

۳) کات سین ابتدایی در بازی Fallout

کات سین بازی fallout

جنگ. جنگ هیچ وقت تغییر نمیکنه!

با همین جمله بود که بازیکنان با دنیای زیبا و تلخ و شیرین سری بازی‌های Fallout آشنا شده و بعدها با عرضه نسخه‌های دیگر از آن عاشق این مجموعه بازی شدند. در این کات سین که با موسیقی دلپذیری همراه است بازیکنان خرابی‌هایی را که جنگ برجا می‌گذارد مشاهده می‌کنند و بعد هم که جمله معروف جنگ هیچ وقت تغییر نمی‌کند را می‌شویم. این صحنه بدون شک یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های سینمایی در بازی‌های ویدئویی است.

۲) صحنه ابتدایی در Final Fantasy VII

کات سین بازی final fantasy vii

شاید باور اینکه این کات سین در بین برترین کات سین‌های بازی‌های ویدئویی باشد چندان قابل باور نباشد اما به کسانی بازی Final Fantasy VII را تجربه نکرده‌اند باید گفت که این صحنه به قدری جذاب است که آن را در رتبه دوم قرار می‌دهد. صحنه ورودی بازی به قدری در زمان خود نوآورانه و جذاب کار شده بود که بازیکن پس از شروع به خود می‌گفت که آیا این یک بازی است یا یک فیلم سینمایی؟ در صحنه ابتدایی بازی Final Fantasy VII شاهد ورود Aerith به شهر هستیم و پس از آن دوربین به شکلی زیبا از میان شهر گذشته و لوگو بازی نمایان می‌شود.

۱) صحنه کشته شدن دختر جوئل در بازی The Last of Us

کات سین بازی the last of us

بازی The Last of Us از جمله بازی‌هایی است که عوامل آن هیچ گاه فکر نمی‌کردند به چنین موفقیتی دست یابد. این بازی با داشتن صحنه‌های سینمایی بسیار به یکی از خاطره‌ انگیزترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۴ تبدیل شده است. شاید داستان آخرالزمانی و بقا برای زنده ماندن آن کلیشه‌ای باشد اما وجود کات سین‌های جذاب سبب شد که بازیکنان هیچگاه این بازی را فراموش نکنند. در یکی از کات سین‌های خاطره انگیز این بازی شاهد مرگ دختر جوئل، سارا هستیم. این صحنه بسیار زیبا و احساسی ساخته شده است.

خب نوبت شما است تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام یک از صحنه‌های سینمایی فوق جذاب‌تر و تاثیرگذارتر خلق شده است؟ برای مشاهده سایر مقالات به بخش بازی و سرگرمی در وبلاگ مالتینا سر بزنید.

منبع:whatculture.com