در زندگی همه ما روزهایی هست که از همان دوران کودکی آرزوی دیدنش را داریم. روزی که احساس کنیم نقش اول آن جمع هستیم. روز عروسی یکی از همان روزهاست، مخصوصا برای دخترخانم‌ها. لباس عروس زیبایی و معصومیت خاصی دارد و به نظر می‌رسد که محال است آرزوی پوشیدن آن را را از دل دختر خانم‌ها بیرون کرد.

روز عروسی نزدیک است و آماده می‌شوید با مرد مورد علاقه‌تان یک زندگی جدید را شروع کنید. در کنار هم به استقبال ماجراهای جدید زندگی بروید و طعم قشنگ زندگی دونفره را بچشید. در هیاهوی آمادگی برای این روز خاص، دوست دارید بهترین‌ها را برنامه‌ریزی کنید. می‌خواهید که همه چیز همان طوری که آرزویش را می‌کردید پیش برود. قطعا انتخاب لباس عروسِ مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای شماست.

اندام شما به چه شکلی است؟ چه نوع لباس عروسی مناسب شماست؟

هر زنی دوست دارد در روز عروسی‌اش، در بهترین و زیبا‌ترین حالت ممکن ظاهر شود. زیبایی که هیچوقت از خاطرها پاک نشود. تا وقتی بعد از سال‌ها عکس‌های آن روز با شکوه را مرور کردید، لبخند رضایت و تحسین‌ روی لبان‌تان شکل بگیرد. به همین دلیل، قبل از اقدام به خرید، باید با برخی نکات ضروری آشنا شوید.

آیا بدن‌تان را به خوبی می‌شناسید؟ فکر می‌کنید چه نوع لباس عروسی این آرزوی شما محقق خواهد کرد؟ می‌دانیم که اینها سوالاتی است که این روزها ذهن‌تان را  به خود مشغول کرده است. استرس را کنار بگذارید و آماده شوید. گروه مد و پوشاک مالتینا، برای باری دیگر به همه سوالات شما پاسخ خواهد داد. با ما همراه باشید. در ادامه مطلب مهم‌ترین نکات انتخاب لباس عروس برای انواع شکل‌های بدن را، برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

۱. خانم‌های لاغراندام و ریزنقش

لباس عروس - عروس لاغر اندام

اگر خانمی با اندام لاغر و باریک هستید، بهتر است از لباس‌هایی با جزئیات فراوان دوری کنید. مثلا لباس عروس‌هایی که دارای پلیسه‌های بسیار یا دامن حجیم هستند، مناسب اندام باریک شما نخواهند بود. این مدل‌ها، طرحی شلوغ و نامناسب دارند. در نهایت ممکن است احساس کنید بدن ریز شما درون آن لباس بزرگ و شلوغ گم شده است. به جای چنین لباس‌هایی بهتر است به سراغ گزینه‌های ساده‌تر بروید. یکی از بهترین مدل‌ها برای اندام‌های لاغر، لباس عروس یکپارچه و یکنواخت است. این لباس‌ها شما را کشیده‌ و جذاب نشان می‌دهند. منظور از یکپارچه، مدلی است که در آن از یک طرح ساده استفاده شده یا اصلا طرح و مدل خاصی در پارچه به کار نرفته است.

نکته مهم:

خودتان را درون لباسی بلند و یکنواخت، با جزئیات توری در شانه‌ها تصور کنید. چنین لباس‌هایی با شانه‌های باز یا دارای تور‌های زیبا، ظرافت خاصی دارند. انتخاب دیگرتان، لباسی ساده و بلند با پشت‌ باز است. چنین برشی در پشت لباس، با نمایان ساختن استخوان‌های ظریف پشت‌تان، آن را از سادگیِ بیش از حد نجات خواهد داد. با به کار بردن این جزئیات، طبق سلیقه شخصی‌تان، به بهترین انتخاب دست خواهید یافت.

نکته تکمیلی:

یکی دیگر از مدل‌های مناسب برای خانم‌های ریزنقش، لباسِ مدل ماهی است. مخصوصا اگر بدن‌تان لاغرِ مستطیلی‌ و بدون انحنا باشد. شاید شما هم از زنانی هستید که به لباس عروس کلاسیک سیندلایی علاقه دارند. اما  اندام‌ ریزنقش‌تان به شما اجازه‌ چنین انتخابی را نمی‌دهد. درست است؟ مدل‌های ماهی بهترین جایگزین برای این موارد هستند. مدل ماهی، به لباس‌هایی گفته می‌شود که تا زانو‌ها تنگ بوده و سپس حجیم‌تر یا پلیسه‌دار می‌شوند. این حرکت باعث ایجاد انحنا در بدن و باریک دیده شدن کمر می‌شود.

۲. خانم‌های با سایزبزرگ یا چاق

لباس عروس - لباس برای عروس چاق

آیا اضافه وزن دارید و می‌ترسید که نتوانید لباس عروس دلخواه‌تان را بپوشید؟ نگران نباشید. کافیست چند نکته ساده را رعایت کنید تا به ظاهر مطلوب برسید و همچنان بدرخشید. خانم‌هایی که اضافه وزن دارند، برای انتخاب لباس عروس، یکی از این دو روش را به کار ببرند: لباسی را انتخاب کنید که قسمت‌های باریک‌تر یا انحناهای اندام‌تان را بیشتر نمایان می‌سازند. یا لباسی بپوشید که شما را لاغرتر از چیزی که هستید نشان دهد. اما چگونه؟

پیراهن‌هایی که به صورت چندلایه چین خورده‌اند، لباس‌های توردار یا گزینه‌هایی که کمر دارند، جز بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند. این مدل‌ها تا حد امکان اضافه‌وزن را پوشش می‌دهند. مخصوصا پیراهن‌های کمردار با ایجاد انحنا در ناحیه میانیِ بدن‌تان، اندام شما را متناسب و زیبا نشان خواهند داد.

لباس عروس_لباس عروس آستین بلند

اگر بازوها و سرشانه پهن و چاقی دارید، لباس عروس آستین‌بلند بپوشید. آستین‌های بلند با پوشش دادن این قسمت مانع از جلب توجه اضافه‌وزن در این بخش از بدن می‌شوند. آستین‌های‌ توریِ ساده یا گل‌دار ضمن اینکه شما را لاغر نشان می‌دهند، زیبا و ظریف نیز هستند. این مدل‌ها که یادآور فیلم‌های قدیمی، مخصوصا زنان فرانسوی‌‌اند، جلوه‌ای رمانتیک و رویایی دارند.

نکته تکمیلی

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی در دنیای مد، برای لاغر نشان دادن اندام‌تان، پوشیدن لباس‌هایی با یقه بزرگ و باز است. یقه‌های بازِ گرد یا شکل هفت (۷)، به لاغر دیده شدن شما کمک خواهند کرد. چنین یقه‌هایی با نمایان ساختن سطح بیشتری از گردن و سینه، توجه بیشتری را به این ناحیه جلب می‌کنند. به طوری که چشم در نگاه اول به این سمت هدایت می‌شود. در نتیجه سایر قسمت‌های بدن مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این امر باعث لاغرتر دیده شدن شما می‌شود.

۳. خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ

لباس عروس_خرید لباس عروس شیک

اگر بالاتنه بزرگی دارید (سینه‌های بزرگ)، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید یقه لباس عروس است. باید لباسی را انتخاب کنید که تا حد امکان سینه شما را کو‌چک‌تر و متعادل نشان دهد. از لباس‌هایی که سینه شما را سنگین و آویزان، یا شل و غوطه‌ور در لباس نشان می‌دهند، به شدت دوری کنید.

لباس‌های دکلته (بدون آستین و بند) در این دسته هستند. اینها شما را بدتیپ و نامرتب نشان خواهند داد. به جای آن، لباسی بپوشید که با برش‌های متناسب سینه شما را پوشش دهد و محکم باشد. البته نه به اندازه‌ای که به سینه‌تان فشار بیاورد و سینه از کناره‌های آن به سمت بیرون خارج شود.

نکته مهم

پوشیدن پیراهن‌هایی که بندهای نازک دارند نیز، برای شما عزیزان توصیه نمی‌شوند. به جای آن پیراهنی با آویزهای پهن انتخاب کنید. این گزینه جز ایده‌آل‌ترین مدل‌ها برای خانم‌هایی است که سینه‌های بزرگی دارند. مخصوصا اگر قصد دارید ساعت‌های طولانی برقصید. این مدل یقه، هم محکم و متناسب است و هم زیبا دیده می‌شود.

اگر پیش‌تر لباسی با یقه دکلته (بدون آستین و بند) پسندیده‌ یا خریداری کرده‌اید، می‌توانید از یک خیاط درخواست کنید تا بندهای پهن توری یا گیپور، روی یقه لباس‌تان بدوزد. به همین سادگی!

۴. خانم‌هایی با سینه‌های کوچک

لباس عروس - قیمت لباس عروس

شاید فکر کنید خانم‌هایی که سینه‌های کوچک دارند، از شانس بیشتری برای انتخاب لباس عروس برخوردارند. اما فراموش نکنید که هر شکل بدنی نیاز به لباس مناسب خود دارد. اگر سینه‌های کوچکی دارید، لباسی با یقه کوچک یا بسته بپوشید. یقه‌های خطی یا قایقی، که تا نزدیکی گردن ادامه دارند، برای شما مناسب‌ترند. یقه‌های حلقه‌ای یا به اصطلاح چینی نیز، گزینه خوبی برای خانم‌هایی هستند که سینه‌های کوچک دارند. به جای این کار می‌توانید جواهرات گردنی چشمگیر را نیز جایگزین کنید.

لباس عروس - خرید لباس عروس مناسب

یقه‌های هفت (۷) عمیق، در هیچ اندامی به اندازه اندام خانم‌های با سینه کوچک، زیبا دیده نمی‌شوند. برای پوشیدن چنین لباسی، شما جز خوش‌شانس‌ترین زنان هستید. اگر به لباس عروس دکلته علاقه دارید، بهتر است شکل قلبی آن را انتخاب کنید. این مدل در مقایسه با مدل خطی، برای شما مناسب‌تر خواهد بود. زیرا با ایجاد انحنا روی سینه‌، باعث بزرگ‌تر دیده شدن سینه‌هایتان می‌شود. نکته‌ای که در مورد لباس‌های دکلته باید به یاد داشته باشید، توخالی نماندن آن است. به این معنا که قسمت سینه آن باید در اندازه مناسب شما باشد و به خوبی روی بدنتان قرار گیرد.

۵. اندام گلابی شکل ( سرشانه‌ها کوچکتر از باسن)

لباس عروس - لباس عروس ساده

اندام گلابی، به بدنی گفته می‌‍شود که سرشانه‌های آن کوچک‌تر از باسن باشند. پیراهن‌های شکل هشت(۸) یا A ، برای این خانم‌ها بسیار مناسب هستند. این مدل‌ها از بالا به پایین به تدریج حجیم‌ می‌شوند. به همین دلیل باسن‌تان را به خوبی پوشش خواهند داد. در این صورت اندازه سرشانه و باسن متناسب به نظر می‌رسد. در نتیجه بهتر است ازانتخاب لباس‌های مدل ماهی و دامن‌های حجیم دوری کنید.

به جای آن پیراهنی بپوشید که باسن‌تان را به طور کامل بپوشاند. اگر اندام گلابی شکل دارید، به جزئیات یقه بیشتر دقت کنید. در صورتی‌که لباس‌تان در مدلی باشد که نگاه‌ها بیشتر به سمت بالاتنه جلب شوند، باسن‌تان در اندازه متناسب دیده خواهد شد.

۶. اندام شکل سیب ( بالاتنه بزرگ‌تر از پایین‌تنه)

لباس عروس - لباس عروس پفی

خبر خوب برای خانم‌هایی که اندام شکل سیب دارند: ظاهرا دامن‌های حجیم مخصوص شما طراحی شده‌اند. اندام سیب شکل، به شکل بدنی گفته می‌شود که بالاتنه بزرگ‌تر از پایین‌تنه باشد. اگر چنین اندامی دارید، به راحتی می‌توانید لباس عروس پرنسسی بپوشید. این مدل لباس، در قسمت کمر انحنا ایجاد می‌کند. هم شما را کمرباریک نشان می‌دهد و هم پاهای تان را پوشش می‌دهد. در این صورت اختلاف اندازه بین بالاتنه و پایین‌تنه قابل تشخیص نخواهد بود.

۷. اندام ساعت شنی (باسن و سرشانه پهن و کمرباریک)

لباس عروس - لباس عروس ساده

کسانی که اندامی به شکل ساعت شنی دارند، احتمالا خوش‌شانس ترین افراد هستند. معمولا هر نوع لباسی در تن این افراد زیبا و متناسب به نظر می‌رسد. زیرا پهنای سرشانه‌ها و باسن باهم در تعادل هستند و کمر باریکی دارند. مخصوصا اگر لباس عروس مدل ماهی یا لباس بلند یکنواخت و ساده به تن کنید. پس، از موقعیتی که دارید، نهایت لذت را ببرید.

۸. اندام کشیده بدون انحنا یا مستطیلی

لباس عروس - خرید لباس عروس شیک

اندام مستطیلی به شکلی از بدن گفته می‌شود که کمر فرد انحنای کمی داشته باشد و سرشانه‌ها، کمر و باسن تقریبا در یک راستا قرار گیرند. این افراد باید لباسی بپوشند که پیش از هر چیزی، کمرشان را نمایان کند. این کار شما را به اندام ایده‌آل ساعت شنی نزدیک‌تر خواهد کرد.

اگر بدن مستطیلی شکل دارید و به دنبال لباس عروس مناسب می‌گردید، به سراغ مدل‌های کلاسیک حجیم بروید. لباس‌های عروسی که بالاتنه تنگ و دامن پفی دارند، برای شما مناسب‌ترند. این مدل‌ها با دامن پهن، بالاتنه را از پایین‌تنه جدا می‌کنند. همین امر باعث تاکید بیشتر به قسمت کمر می‌شود و آن را باریک نشان می‌دهد. ضمنا کسی متوجه شکل بدنی شما نخواهد شد.

نکته تکمیلی

پیراهن‌های مدل‌ یکنواختِ بلند نیز در دسته لباس‌هایی هستند که برای اندام مستطیلی بسیار مناسب‌اند. به شرطی که کمربند داشته باشد. یا کاملا تنگ و اندامی بوده، تا انتهای پاها برسد. در این صورت با نمایان ساختن بیشتر انحناهای بدن‌تان، باسن و سرشانه‌ها را بزرگ‌تر از چیزی که هست، نشان خواهد داد.

۹. خانم‌های قد کوتاه

لباس عروس - لباس عروس برای عروس قد کوتاه

همه خانم‌ها دوست دارند در روز عروسی‌شان مانند مدل‌های روی مجله‌های مد به نظر برسند. شاید تصور چنین چیزی برای خانم‌هایی که قد کوتاه‌تری دارند غیر ممکن به نظر برسد. اما فراموش نکنید که در دنیای مد و فشن هزاران ترفند زیرکانه وجود دارد که تا حد ممکن می‌تواند شما را به خواسته‌تان نزدیک کند. چه لباس عروسی بپوشیم تا قدبلندتر به نظر برسیم؟

لباس عروسی را انتخاب کنید که کمر آن کمی بالاتر از حد معمول (Empire waist dress) باشد. یعنی به جای این‌که دقیقا به محل گودی کمرتان تاکید شود، کمی بالاتر از آن قرار گیرد. این کار باعث می‌شود پاهایتان کشیده‌تر به نظر برسد. بهتر است این لباس خیلی تنگ نباشد. زیرا ممکن است حقه کوچک‌مان برملا شود. پس هوشمندانه عمل کنید.

لباس‌های شکل A با دامن توری چندلایه، برای دست یافتن به این هدف بسیار مناسب هستند. دامن‌های حریری حجیم A که از چندین لایه روی‌هم تشکیل شده‌اند، از لحاظ بصری حس کشیدگی و عمودی را القا می‌کنند. در نتیجه شما را قدبلندتر نشان می‌دهند. کفش‌های پاشنه‌بلند را نیز، از یاد نبرید.

چند نکته دیگر که در انتخاب لباس عروس مناسب به شما کمک می‌کنند:

لباس عروس - نکات خرید لباس عروس

شماره ۱

  • لباس‌زیر مناسب انتخاب کنید. دقت کنید که هرگز از زیرِ لباسِ عروس دیده نشوند. بهترین گزینه برای این مواقع، لباس‌زیرهایی هستند که به اندام‌تان شکل می‌دهند و انحناها را بهتر نمایان می‌کنند.

شماره ۲

  • همیشه سعی کنید لباسی را بپوشید که قسمت‌های زیباتر بدن‌تان را نشان دهد. برای مثال اگر کمر باریکی دارید پیراهنی را انتخاب کنید که نگاه‌ها را به این قسمت هدایت کند. یا اگر سرشانه‌های صاف و ظریفی دارید، لباسی بدون بند و آستین (دکلته) بپوشید.

شماره ۳

  • هرگز لباسی را صرفا به خاطر به‌روز بودن آن انتخاب نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه بهترین گزینه برای هر خانمی، لباسی است که متناسب با شکل اندامش باشد. به قول متخصصان مد، خودتان را قربانی مد و ترندهای موقتی نکنید.

شماره ۴

  • به اندازه صحیح لباس عروس دقت کنید. گاهی شماره درج شده روی لباس، متناسب با اندازه همیشگی بدن‌تان نخواهد بود. یعنی پس از پوشیدن، متوجه می‌شوید که آن لباس برایتان تنگ یا گشاد است. ممکن است اندازه‌ها در هر برندی متفاوت از دیگری باشد. پس قبل از خرید حتما لباس موردنظر را امتحان کنید. اگر قصد خرید اینترنتی دارید، به اندازه نوشته شده در صفحه مرتبط توجه کنید. بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی طول قسمت‌های مختلف لباس (سرشانه، کمر، باسن، قد و غیره) را به سانتی‌متر درج می‌کنند.

خرید لباس عروس یکی از مهم‌ترین خریدها در زندگی هر زنی است. هر خانمی دوست دارد در این روز رویایی که همه نگاه‌ها به سمت اوست، در اوج زیبایی و ظریف به نظر برسد. با شناختن صحیح شکل بدن‌تان، با خیالی آسوده به خرید بروید. یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی‌تان را در پیش رو دارید. روزی که خاطراتش تا آخر زندگی‌ با شما همراه خواهد بود. پس لیاقت بهترین‌ها را در این روز خاص دارید.
برای دیدن مدل‌های لباس عروسِ متنوع، به فروشگاه اینترنتی مالتینا سر بزنید. پشیمان نخواهید شد. مالتینا در این روز بزرگ نیز، آماده کمک کردن برای دست یافتن به آرزوهای‌تان است.

 

منبع: rd.com و thetrendspotter.net