با نزدیک شدن تابستان، فصل مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، لاغری و تناسب‌اندام تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها می‌شود. مخصوصا برای کسانی که نه وقت کافی برای رفتن به باشگاه را دارند، و نه تحمل رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا را. بنابراین هرچیزی که به لاغر نشان دادن اندام‌شان کمک کند، می‌تواند یک معجزه به حساب بیاید.
قطعا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای لاغر نشان دادن اندام، انتخاب لباس مناسب  با توجه به دنیای مد و پوشاک است. شما با رعایت چند نکته ساده به راحتی می‌توانید لاغرتر از چیزی که هستید به نظر برسید و تبدیل به یکی از زیباترین خانم‌های مهمانی شوید.
پس با ما همراه باشید تا مهم‌ترین رازهای لاغر دیده شدن را، دریابید.

۱. لباس‌های مشکی و تیره بپوشید

لاغر نشان دادن

لباس‌های مشکی هم جذاب و اصیل هستند و هم اندام را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. رنگ سیاه، بر خلاف سایر رنگ‌ها نور را منعکس نمی‌کند، در نتیجه بدون ایجاد سایه و انحناهای ناخوش‌آیند اضافه وزنتان را به خوبی میپوشانند. رنگ‌های سیاه و تیره از لحاظ بصری، با متمرکز کردن چشم به یک قسمت موجب باریک‌تر دیده شدن می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید لباس‌های تیره را با انواع کفش‌ها و زیورآلات هماهنگ کنید و در عین سادگی و شیک‌بودن، لاغر و خوش‌اندام به نظر برسید.

۲. چند جین تیره‌رنگ در کمدتان داشته‌باشید

لاغر نشان دادن

خوشبختانه، جین‌ها همیشه مدل‌هایی قشنگ و پرکاربرد هستند. این لباس‌ها به دلیل راحتی، دوام بالا و البته زیبایی، همیشه طرفدار دارند و به سختی از عرصه مد و فشن خارج می‌شوند. اگر دارای اضافه‌وزن هستید و نیاز دارید لاغرتر به نظر برسید، جین‌های تیره‌رنگ به لاغر نشان دادن اندام شما کمک فراوانی خواهندکرد. شلوارهای جین تیره، پاهای شما را سفت‌تر و باریک‌تر از چیزی که هست نشان‌می‌دهند. اما به یاد داشته‌باشید که به هنگاه خرید، از انتخاب شلوارهای جین خیلی کوتاه و دارای جیب‌های بزرگ و پهن خودداری کنید. این جین‌ها هم پاهایتان را کوتاه و هم باسن‌تان را بزرگ‌تر نشان‌ می‌دهند.

۳. از لباس‌هایی با خطوط و رنگ‌های محدودکننده استفاده‌کنید

لاغر نشان دادن

منظور از طرح‌ها و رنگ‌های محدودکننده (Blocked colors)، لباس‌های دارای خطوط و مرزهای مشخص، با طرحی خاص روی آنها است. مانند لباس‌های دو یا سه رنگ که رنگ‌های متضاد کنار هم قرار‌میگیرند و با منعطف کردن چشم به سمت یکی از رنگ‌ها، خطای دید ایجاد‌می‌کنند.
این خطای دید باعث‌ می‌شود چشم ابتدا رنگی که سطح بیشتری دارد را ببیند. در نتیجه استفاده از چنین ترفندی به لاغرنشان دادن قسمت‌های خاصی از بدن‌تان کمک فراوانی می‌کند.

۴. فرم بدن‌تان را بشناسید

لاغر نشان دادن

برای انتخاب لباس مناسب، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه کنید، شناختن فرم بدن‌تان است. ابتدا مقابل آینه بایستید و با دقت به اندام‌تان بنگرید. انحناها و خطوط بدن‌تان را بشناسید و طبق چیزی که میبینید تصمیم‌ بگیرید چه نوع لباسی برازنده‌تان است و می‌تواند شما را خوش‌اندام و زیبا نشان داده و ایرادها را پوشش دهد.
برای مثال اگر متوجه شدید بالاتنه‌تان بلندتر از پایین‌تنه‌تان است، باید از کمربندهایی استفاده‌کنید که نزدیگ به گودی کمرتان قرار‌میگیرند نه پایین‌تر.
و یا اگر فکر‌می‌کنید بالاتنه‌تان چاق‌تر از پایین‌تنه‌تان است، باید از لباسی تیره و ساده برای بالاتنه و لباسی روشن‌تر برای پایین‌تنه‌تان استفاده کنید. به همین سادگی!
پس نخست اندام‌تان را بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید.

۵. با یک کت تک اندازه، اضافه‌وزن‌تان را پنهان کنید

لاغر نشان دادن

کت‌هایی(Blazer Jackets) با برش‌ها و خطوط صاف همیشه به لاغر نشان دادن اندام کمک‌ می‌کنند . به‌علاوه، این نوع کت‌ها به طور زیرکانه‌ای پهلوها و شکم‌تان را پنهان خواهند‌کرد. فراموش‌ نکنید کُتی که انتخاب کرده‌اید تنگ یا گشاد، و خیلی بلند یا کوتاه نباشد. زیرا ممکن است به جای نجاتتان، فاجعه به‌ بار بیاورند و حتی چاق‌تر و قدکوتاه‌تر از آنچه که هستید به‌نظر‌ برسید.

۶. از طرح‌هایی با خطوط عمودی استفاده کنید

لاغر نشان دادن

چشم انسان به طور ناخودآگاه خطوط را دنبال‌ می‌کند. خطوط عمودی همیشه نگاه‌ها را از بالا به پایین هدایت‌ می‌کنند. همین ویژگی باعث شده پوشیدن لباس‌هایی با چنین طرحی، به یکی از زیرکانه‌ترین ترفندها برای لاغر نشان دادن اندام به کار رود.
شما می‌توانید از این طرح‌ها در قسمت‌هایی که به نظرتان درشت‌تر هستند، استفاده کنید. اما لازم نیست سر تا پا لباس راه‌راه بپوشید. خبر خوب این است که اخیرا شلوارهای با خطوط عمودی، دوباره صفحه‌های مجله‌های مد را پر‌کرده اند. پس این شلوارها می‌توانند یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های امسال باشند.

۷. دامن‌ها و پیراهن‌های فرم A از بهترین‌ها هستند

لاغر نشان دادن

اگر باسن‌تان بزرگ است، دامن‌های فرم A به راحتی آن را پنهان خواهند‌کرد. البته به شرطی که این دامن‌ها کوتاه نباشد. در غیر این صورت نتیجه‌ی عکس خواهد‌داشت. دامن‌های فرم A کمر شما را باریک‌تر نشان‌می‌دهند. این موضوع در ظرافت شما تاثیر بی‌نظیری دارد. بهتر است بالاتنه لباس‌تان تنگ و بدون گشادی باشد تا شکل A در سراسر بدن‌تان نمایان شود. با پوشیدن چنین پیراهن و یا دامنی با کفش‌های پاشنه‌بلند، مانند ستاره‌های ظریف فیلم‌های قدیمی هالیوودی بدرخشید.

۸. زیر لباس‌تان یک گِن مناسب بپوشید

لاغر نشان دادن

پوشیدن یک گن مناسب، به شکل‌دهی سه نقطه ازمهم‌ترین قسمت‌های بدن‌تان، یعنی کمر، باسن و ران‌ها، کمک خواهدکرد. با این ترفند بدن‌تان سفت‌تر و لاغرتر به نظرمی‌رسد. دقت‌کنید گِنی که می‌پوشید نه به قدری محکم باشد که نفس کشیدن را برای‌تان سخت کند و نه آن قدری شُل باشد که تاثیری در تغییر اندازه‌تان نداشته‌باشد. مراقب‌باشید که به هیچ عنوان از زیر لباس‌تان نمایان نشود.

۹. از پارچه های ضخیم استفاده کنید

لاغر نشان دادن

پارچه‌های ضخیم به راحتی روی بدن می‌نشینند. این پارچه‌ها بدون نمایان ساختن برجستگی‌ها و اضافات، باعث‌می‌شوند بدن شما صاف‌تر و مرتب‌تر دیده شود. به خصوص اگر در لباس‌هایی با مدل تنگ و اندامی و به رنگ تیره و ساده باشند.

۱۰. کفش‌تان را با رنگِ پوستِ بدن‌تان هماهنگ کنید

لاغر نشان دادن

انتخاب کفش مناسب، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های داشتن تیپ و استایلی مناسب است. پس هرگز از این موضوع غافل نشوید و به‌ یاد‌ داشته‌ باشید کفش مناسب چه تاثیری در ظاهرتان دارد. برای لاغر نشان دادن اندام‌تان، بهتر است رنگ کفش به رنگ پوستِ تَن‌ِتان باشد. این کار باعث‌می‌شود پاهایتان کشیده و باریک به نظر برسند. بنابراین کفش‌های رنگِ تن (یا همان Nude) را در اولویت قراردهید. در فصل زمستان نیز می‌توانید با پوشیدن یک شلوار تنگ مشکی با کفشی بسته در همان رنگ، به این هدف دست‌یابید.

۱۱. دامن‌های قلمی با کمرهای بلند را هرگز فراموش نکنید

لاغر نشان دادن

دامن‌های قلمی یا مدادیِ بلند، همیشه مانند لباسی سحرآمیز عمل می‌کنند. آنها در یک چشم به‌هم‌زدن شما را تبدیل به خانمی شیک و زیبا و در اوج ظرافت کرده و کمک بسیاری به لاغر نشان دادن اندام‌تان می‌کنند. این دامن‌ها که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دامن خانم‌های ظریف هستند، با تمرکز بر روی کمر و باسن و نمایان ساختن ساق پاها که لاغرتر از سایر قسمت‌های بدن است، شما را حداقل پنج کیلو لاغرتر نشان‌می‌دهند.

نکته‌ای که در مورد این دامن‌ها باید بدانید، توجه به جای کمر و بلندی دامن است. یادتان باشد، کمر دامن‌تان روی گودی کمر قرار بگیرد و بلندی دامن تا زیر زانو یا وسط ساق پایتان باشد. در این صورت بسیار باریک‌تر و کشیده‌تر از چیزی که هستید به‌ نظر می‌رسید.

۱۲. زیورآلات چشم‌نواز، این بار هم بهترین دوستان شما خواهند بود

لاغر نشان دادن

فرض کنید لباسی ساده با رعایت تمام نکاتی که تاکنون گفته‌ شد، انتخاب کرده‌اید. اما هنوز هم احساس‌می‌کنید به هدفی که داشته‌اید نرسید‌ه‌اید و  ممکن است اضاف‌وزن شما جلب توجه‌ کند. با یک ترفند ساده همه‌ی نگاه‌ها را از روی بدن‌تان دور کنید. به سراغ جعبه جواهرات‌تان بروید و زیورآلاتی جذاب و درخشنده در اندازه بزرگ انتخاب کنید. حالا دیگر نگاه‌ها را به جایی دیگر هدایت خواهید‌کرد و توجه اطرافیان‌تان نخست به زیورآلات شما و سپس اندام‌تان جذب می‌شود.
البته یادتان‌باشد در این مورد نیز نباید اغراق کرد. همیشه شرط اول برازندگی و تناسب در انتخاب‌هاست.

۱۳. با ترفند لباس‌های یقه‌باز آشنا شوید

لاغر نشان دادن

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین قسمت‌های بدن خانم‌ها، ناحیه گردن است. این قسمت به دلیل برجستگی استخوانها، حتی در خانم‌های چاق، لاغر و ظریف به نظر می‌رسد. بنابراین، استفاده از لباس‌های یقه‌باز، با نمایان ساختن این قسمت و جلب توجه‌ به آن، برای لاغر دیده شدن بسیار توصیه می‌شود.

۱۴. برنزه‌شدن شما را لاغرتر نشان میدهد

لاغر نشان دادن

آیا شما هم بعد از یک زمستان سرد و کسل‌کننده در انتظار آفتاب گرم و دلنشین تابستانی هستید؟ آفتابی که پوست خسته و سرد شما را نوازش کند و به آن رنگی گرم و تیره بدهد! تابستان امسال دو دلیل برای برنزه‌ شدن دارید. یکی برای زیبایی و دیگری برای لاغر نشان دادن بدنتان. شاید تاکنون متوجه نشده‌ باشید، پوست‌های تیره معمولا لاغرتر دیده می‌شوند. بنابراین برنزه‌شدن نیز یکی از راه‌های موثر برای پنهان کردن اضافه وزن‌تان است. همچنین، با تیره‌تر شدن رنگ پوست، سلولیت‌ها، رگ‌های واریسی و ترک‌های پوستی کمتر به چشم می‌خورند.

۱۵. کمی جسارت به خرج‌ دهید و سرتاپا یکرنگ بپوشید

لاغر نشان دادن

استفاده از یک رنگ خاص در تمام لباس‌ها، موجب ایجاد ظاهری یکدست، صاف و کشیده می‌شود. با این ترفند، به جای این که چشم به دنبال رنگ‌ها و طرحهای مختلف منحرف شود، با ظاهری یکدست و کشیده روبه‌رو می‌شود. در نتیجه بدن شما لاغرتر به نظر می‌رسد.

۱۶. کفش‌های پاشنه‌بلندِ میخی شما را کشیده‌ و لاغر نشان می‌دهند

لاغر نشان دادن

هنگامی که کفش پاشنه‌بلند به پا می‌کنید، حالت بدن‌تان به طور طبیعی تغییر‌ می‌کند. مجبور می‌شوید صاف‌تر بایستید و تعادل‌تان را حفظ‌ کنید. این کفش‌ها پاهایتان را بلند کرده و به شما ظاهری کشیده‌تر می‌دهند، در نتیجه لاغرتر به نظر می‌رسید.
امروزه انواع مختلف و بی‌شماری از کفش‌های پاشنه‌بلند در بازار یافت‌می‌شود، اما به یاد داشته‌باشید نوع پاشنه و مدل کفشی که انتخاب می‌کنید تاثیر بسیاری در ظاهر شما دارد.

برای لاغر نشان دادن پاها و بدنتان بهتر است کفش‌هایی با پاشنه‌های میخی بپوشید. یادتان باشد، از پاشنه‌بلندهای توپُر دوری‌کنید. این کفش‌ها پاهایتان را تپل نشان‌می‌دهند، پس دیگر اهمیتی ندارد چقدر بلند باشند. دقت‌کنید، کفشی که انتخاب کرده‌اید بندی روی مچ پا نداشته‌باشد، زیرا این بند با ایجاد خطی روی پا، آن را به دو نیم تقسیم می‌کند و باعث کوتاه‌تر دیده‌شدن پاها میشود.

۱۷. موهایتان را بالای سر ببندید

لاغر نشان دادن

شاید فکر کنید موهایتان تاثیر چندانی در لاغر نشان دادن بدن‌تان ندارد. ولی اشتباه می‌کنید. قطعا موها نیز به نوبه‌ی خود و به عنوان بخشی مهم در ظاهر شما، تاثیرگذار هستند.
وقتی موهایتان را از بالا می‌بندید، با نمایان شدن بیشتر گردن و گوش‌ها، این نواحی کشیده‌تر و لاغرتر به نظر می‌رسند. وقتی جهت موهایتان به سمت بالا باشد، قدبلندتر نیز به نظر می‌رسید.

حال با آگاهی و رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید لاغرتر به نظر برسید. دیگر نیازی نیست ساعت‌های طولانی را در سالن‌های ورزشی بگذرانید و رژیم‌های سخت بگیرید. از تابستان خود لذت ببرید. البته اهمیت ورزش کردن در داشتن اندامی زیبا و حفظ سلامت بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. فقط گاهی نیاز به ترفندهایی فوری داریم تا کمی لاغرتر به نظر برسیم.

منبع: ranker.com