این روزها زندگی بدون دسترسی به شبکه و اتصال اینترنت تقریبا غیرممکن است. شما برای گرفتن تاکسی اینترنتی، سفارش آنلاین غذا، وب‌گردی، خواندن اخبار روز از سایت‌ها، حضور در پیام‌رسان‌های مجازی و غیره به اینترنت نیاز دارید. درواقع بدون اینترنت ممکن است حتی زندگی‌تان لنگ بماند و به خیلی از کارها نرسید. در بسیاری از مواقع اینترنت همراه گوشی ها تنها راه دسترسی به اینترنت برای ما هستند. بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول جز پرفروش‌ترین بسته های اینترنت در کشور هستند.

معمولا افراد ترجیح می‌دهند که از اینترنت ADSL استفاده کنند. چرا که قیمت‌گذاری به صرفه‌تر و سرعت بهتری دارد. اما بعضی از افراد هم هستند که تنها به اینترنت گوشی دسترسی دارند. یا حتی از مودم‌ های اینترنت ثابت اپراتورها استفاده می‌کنند. از طرفی شما اگر در خانه یک مودم با اتصال اینترنت هم داشته باشید، باز ممکن است برای ساعاتی که بیرون خانه هستید، به اینترنت همراه نیاز پیدا کنید. با این وضع حتما کیفیت و سرعت اینترنت همراه و البته قیمت و صرفه اقتصادی آن‌ها برایتان اهمیت دارد.

تغییرات جدید اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول

از اواخر سال گذشته باوجود نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌ها در کشور، مردم شاهد افزایش قیمت هم‌زمان بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل نیز بودند. تا قبل از این اپراتورهای ارتباطی کشور در یک فضای رقابتی سعی داشتند با جلب رضایت مشتریان، آن‌ها را به استفاده از خدمات خودشان ترغیب کنند. به همین علت مشترکین همیشه شاهد ارائه خدمات به‌صرفه و متناسب بودند و در صورت نارضایتی از یک اپراتور به‌راحتی به سراغ یک اپراتور دیگر می‌رفتند. اما این‌بار ایرانسل و همراه اول که ۲ تا از ۴ اپراتور غالب در کشور هستند، پیش‌دستی کردند و به‌صورت هماهنگ قیمت بسته های اینترنت خود را افزایش دادند. به این ترتیب مشترکین دیگر راه گریزی نداشتند. و مجبور بودند به این افزایش قیمت‌ها تن بدهند.

در ادامه طبق جدید‌ترین قیمت‌ها و تعرفه‌های اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنت این دو اپراتور را مقایسه و بررسی می‌کنیم. با وبلاگ مالتینا همراه باشید.

پس از ورود رایتل به جمع اپراتورهای کشور، رقبای این اپراتور یعنی ایرانسل و همراه‌اول احساس خطر کرده و واکنش‌های متعددی نشان دادند. اما بعد از مدتی مشخص شد که رایتل عملا نمی‌تواند با این دو اپراتور رقابت کند و روز به روز از تعداد مشترکین رایتل کم شد. امروز اینترنت ایرانسل و همراه اول به روزترین و در دسترس‌ترین اینترنت‌های همراه در کشور هستند. این دو اپراتور بسته اینترنت های متنوع و سرویس‌های مختلفی دارند. به منظور بررسی تفاوت‌ها و برتری‌های این دو اپراتور قصد داریم بسته‌های نوترینو همراه اول و اینترنت همراه (۴G/۴.۵G) و اینترنت ثابت (TD-LTE)را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

بسته های اینترنت همراه اول

همراه اول اینترنت نسل چهارم خود را با نام نوترینو ارائه می‌دهد. این سرویس دارای بسته اینترنت هدیه به اندازه حجم خود بسته خریداری شده است.

همراه اول واژه نوترینو را از نام ذرات ریزماده‌ای به همین نام گرفته است. نوترینو یک ذره بنیادی است که جرم بسیار کمی داشته و سرعت بالایی نزدیک به سرعت نور دارد. این نوترینوها ذرات شگفت‌انگیزی هستند که در تمام دنیا وجود دارند. این ذرات با هم و با سایر ذرات ماده برهم کنش ضعیفی داشته و قادرند مسافت‌های طولانی را بدون هیچ توقفی طی کنند.

ویژگی‌های بسته اینترنت همراه اول نوترینو

برای شروع اجازه دهید نگاهی به بسته‌های یک ماهه نوترینو همراه اول بیندازیم.

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

با توجه به جدول بسته اینترنت ماهانه همراه‌اول به نظر می‌رسد حسنی که بسته اینترنت های همراه اول نسبت به ایرانسل دارد این است که بسته‌هایی با حجم بیشتر ارائه می‌دهد. برای مثال پرحجم‌ترین بسته ۱ ماهه ایرانسل بسته ۱۰ گیگ با قیمت ۲۹.۵۰۰ تومان است. درحالی که پرحجم‌ترین بسته ۱ ماهه همراه اول بسته ۱۵ گیگ نسل چهارم به علاوه ۱.۵ گیگ اینترنت صبحانت با قیمت ۳۶.۹۰۰ تومان می‌باشد. برای خرید بسته‌های ماهانه همراه‌اول می‌توانید در این صفحه از سایت همراه اول اقدام به خرید کنید.

همچنین همراه‌اول چند بسته بلند مدت آلفا + دارد که در مدت‌های ۳ ماهه، شش ماهه و یکساله عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین بسته این سرویس ۳۵.۰۰۰ تومان قیمت داشته و بسته ۱۰ گیگ سه ماهه است. گران‌ترین بسته هم با حجم ۷۰ گیگ یک‌ساله با قیمت ۱۵۹.۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

بسته اینترنت ایرانسل

ایرانسل در کل دو نوع سرویس اینترنت شامل سرویس‌های اینترنت همراه (۴G/۴.۵G) و اینترنت ثابت (TD-LTE) را ارائه می‌دهد. نکته‌ای که همیشه باعث انتقاد مشترکین به سرویس‌های اینترنت ایرانسل شده است، بسته‌های محدودتر با حجم کمتر نسبت به گذشته بوده است. با افزایش قیمت‌های اخیر این اعتراض‌ها بیشتر هم شده است. اما همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، مشترکین به خاطر انحصاری بودن بازار مجبور به استفاده از همین بسته‌ها شدند. در بین سرویس‌های یک‌ماهه ایرانسل، ارزان‌ترین بسته‌، یک بسته ۱ گیگابایتی است. که با قیمت ۱۰.۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. گران‌ترین و پرحجم‌ترین بسته هم یک بسته ۱۰ گیگابایتی با قیمت ۲۹.۵۰۰ تومان می‌باشد.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بسته‌های ۱۰ گیگ ایرانسل یا ۱۵ گیگ همراه اول برای خیلی از کاربرانی که به طور معمول از اینترنت برای تماشا و دانلود فیلم، حضور در شبکه‌های اجتماعی و انجام کارهای روزانه استفاده می‌کنند، اصلا کافی نیست. به عبارتی هر دو این اپراتورها نتوانسته‌اند به خوبی نیازهای مشترکین را در نظر گرفته و متناسب با همان‌ها بسته‌های خود را طراحی کنند.

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

بسته اینترنت سه ماهه ایرانسل

سرویس‌های سه ماهه اینترنت نسل چهارم ایرانسل تنها ۴ بسته دارد. که از ۹ گیگ تا ۱۸ گیگ می‌باشند. قیمت بسته اینترنت سه ماهه ۹ گیگ ۳۳.۰۰۰ تومان بوده و بسته سه‌ماهه ۱۸ گیگ هم به قیمت ۴۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. به این ترتیب هر گیگ اینترنت نسل چهارم ایرانسل در گران‌ترین حالت ۳.۶۶۶ تومان و در ارزان‌ترین حالت هم ۲.۶۱۶ تومان می‌باشد.

بسته اینترنت شش ماهه ایرانسل

بسته های اینترنت شش‌ماهه ایرانسل تنها سه بسته ۱۸، ۳۶ و ۴۸ گیگابایتی دارد. قیمت بسته اینترنت ۱۸ گیگابایتی ۵۵.۰۰۰ تومان و قیمت بسته ۴۸ گیگابایتی هم ۱۱۵.۰۰۰ تومان است. همه هزینه‌ها بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند. و هنگام خرید ۹ درصد مالیات هم به قیمت‌ها اضافه می‌شود. برای خرید بسته‌های ماهانه ایرانسل به این صفحه مراجعه کنید.

در منو اینترنت سالانه، نیز تنها ۳ بسته اینترنت وجود دارد. که شامل بسته‌های ۳۰، ۴۸ و ۷۲ گیگابایتی می‌باشند. گران‌ترین بسته سالانه ایرانسل با حجم ۷۲ گیگابایت قیمتی معادل ۱۵۵.۰۰۰ تومان دارد. که هر گیگ آن ۲.۱۵۰ تومان می‌باشد.

بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول ، کدام بهتر است؟

برای اینکه تفاوت‌های اینترنت این دو اپراتور را بهتر ببینید،َ به جدول مقایسه‌ای زیر نگاه کنید.

مقایسه بسته اینترنتی ماهانه ایرانسل و همراه اول

اپراتور حجم قیمت اپراتور حجم قیمت
همراه اول ۱ گیگابایت سی‌روزه + (۱۰۰ مگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۱۰.۴۰۰ ایرانسل گیگابایت۱

به همراه ۱۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۱۰۵۰۰
۲ گیگابایت سی‌روزه + (۲۰۰ مگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۱۳.۹۰۰ بسته اینترنت ۲ گیگابایت

به همراه ۲۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۱۴,۰۰۰
۴ گیگابایت سی‌روزه + (۴۰۰ مگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۱۸.۴۰۰ ۳ گیگابایت

به همراه ۳۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۱۶,۵۰۰
۷ گیگابایت سی‌روزه + (۷۰۰ مگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۲۴.۴۰۰ ۴ گیگابایت

به همراه ۴۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۱۸,۵۰۰
۱۰ گیگابایت سی‌روزه + (۱ گیگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۲۹.۴۰۰ ۵ گیگابایت

به همراه ۵۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۲۰,۵۰۰
۱۵ گیگابایت سی‌روزه + (۱.۵ گیگابایت هدیه صبحانت سی‌روزه) ۳۶.۹۰۰ ۷ گیگابایت

به همراه ۷۰۰ مگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۲۴.۵۰۰
۱۰ گیگابایت

به همراه۱ گیگابایت هدیه (۶صبح تا۱۲ظهر)

۲۹,۵۰۰

در مقایسه قیمت‌ها هم میبینید که قیمت بسته‌های هم حجم ایرانسل و همراه اول، تفاوت زیادی با هم ندارند. برای مثال بسته ۱۰ گیگ همراه اول ۲۹.۴۰۰ تومان و بسته ۱۰ گیگ ایرانسل با قیمت ۲۹.۵۰۰ فروخته می‌شود. یا مثلا بسته ۴ گیگ ایرانسل ۲۴.۴۰۰ است و بسته همراه اول با همین میزان حجم به قیمت ۲۴.۵۰۰ فروخته می‌شود.

با مقایسه بسته‌های ماهانه این دو اپراتور تنها چند تفاوت وجود دارد. اول اینکه بسته های اینترنت ایرانسل تنوع بیشتری دارند. و تعداد بسته ماهانه بیشتری در این جدول وجود دارد. اما در مقابل همراه اول بسته‌های پرحجم‌تری ارائه میدهد. و یک بسته اینترنت ماهانه ۱۵ گیگ دارد. درحالی که پرحجم‌ترین بسته ایرانسل بسته ۱۰ گیگابایتی است.

مقایسه بسته اینترنت سه ماهه اینترنت همراه اول و ایرانسل

اپراتور حجم قیمت اپراتور حجم قیمت
همراه اول ۱۰ گیگ ۳۵.۰۰ ایرانسل ۹ گیگابایت ۳۳.۰۰۰
۱۶ گیگ ۴۴.۰۰۰ ۱۲ گیگابایت ۳۷,۵۰۰
۲۵ گیگابایت ۶۴.۰۰۰ ۱۸ گیگابایت ۴۷,۰۰۰
۳۵ گیگ ۷۹.۰۰۰ ۲۴ گیگابایت ۵۸,۰۰۰

برخلاف بسته های اینترنت ماهانه، بسته‌های سه ماهه ایرانسل و همراه اول تفاوت های بیشتری با هم دارند. در یک بازبینی کلی می‌توان گفت که همراه اول در قالب بسته‌های سه ماهه، بسته‌های پرحجم‌تری را رائه میدهد. برای مثال پرحجم‌ترین بسته اینترنت همراه اول ۳۵ گیگابایتی است. ولی پرحجم‌ترین بسته ایرانسل تنها ۲۴ گیگابایت حجم دارد.

درخصوص قیمت هر گیگ هم در گران‌ترین حالت ممکن هر گیگ اینترنت سه ماهه ایرانسل ۳.۷۰۰ تومان است. درحالی که هر گیگ اینترنت سه ماهه همراه اول ۳.۵۰۰ تومان است. در ارزان‌ترین حالت ممکن هم هر گیگ اینرتنت ایرانسل ۲.۴۰۰ تومان است. و هر گیگ اینترنت همراه اول ۲.۲۵۰ تومان است. همانطور که میبینید قیمت این دو اپراتور در بسته‌های اینترنت سه ماهه هم تفاوت چندانی با هم ندارند.

مقایسه بسته اینترنت شش ماهه اینترنت همراه اول و ایرانسل

اپراتور حجم قیمت اپراتور حجم قیمت
همراه اول ۳۵ گیگ ۹۹.۰۰۰ ایرانسل ۱۸ گیگ ۵۵.۰۰۰
۵۰ گیگ ۱۱۹.۰۰۰ ۳۶ گیگ ۹۵.۰۰۰
  ۴۸ گیگ ۱۱۵.۰۰۰

در بسته‌های شش ماهه هم همراه‌اول بسته‌های پرحجم‌تری ارائه می‌دهد. اما ایرانسل تنوع بیشتری دارد. پرحجم‌ترین بسته ایرانسل ۱۸ گیگ حجم دارد. که در صورتی که ماهی ۲ گیگ برایتان کافی باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید. دو بسته دیگر ایرانسل و همراه اول تفاوت زیادی از نظر حجم و قیمت ندارند.

در این بسته‌ها هم در ارزانترین حالت هر گیگ اینترنت ایرانسل ۲.۳۹۰ تومان و همراه اول ۲.۳۸۰ تومان است.

مقایسه بسته اینترنت یکساله اینترنت همراه اول و ایرانسل

اپراتور حجم قیمت اپراتور حجم قیمت
همراه اول ۳۰ گیگ ۸۹.۰۰۰ ایرانسل ۳۰ گیگ ۹۰.۰۰۰
۴۵ گیگ ۱۱۲.۰۰۰ ۴۸ گیگ ۱۲۰.۰۰۰
۷۰ گیگ ۱۵۹.۰۰۰ ۷۲ گیگ ۱۵۵.۰۰۰

بسته‌های یک ساله اینترنت ایرانسل و همراه اول هم همانطور که میبینید، تفاوت زیادی با هم ندارند. و چه از نظر حجم و چه از نظر قیمت شبیه به هم هستند.

در ارزانترین حالت ممکن هر گیگ اینترنت ایرانسل ۲.۱۵۰ تومان و هر گیگ اینترنت همراه‌اول ۲.۲۷۰ تومان است.

جمع‌بندی

در نهایت با وجود تغییرات جدید قیمت‌ها و حتی چینش، بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول شباهت زیادی به هم دارند و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند. ویژگی شاخص بسته های اینترنت ایرانسل این است که تنوع بیشتری دارد و شاخصه همراه اول هم در ارائه بسته‌های پرحجم‌تر است.

برای مطالعه مقالات و مطالب جالب توجه دیگر نیز می‌توانید به وبلاگ مالتینا سر بزنید.

شاید خواندن این مقالات هم برای‌تان جذاب باشد

راهنمای جامع خرید هدفون و معرفی جدیدترین هدفون های ۲۰۱۹ دنیا

راهنمای کامل استفاده از پایه چند رسانه‌ای سامسونگ دکس

راهنمای خرید لوازم جانبی دوربین گوشی‌های هوشمند + لینک خرید محصول

منابع

سایت‌ایرانسل

همراه‌اول