دانلود از یوتیوب

یوتیوب دومین سایت پربازدید جهان است و کمتر پیش می‌آید شما چیزی را در گوگل جستجو کنید و یکی از نتایج جستجو، سایت youtube نباشد. به همین صورت، واژه دانلود از یوتیوب نیز یکی از پر جستجوترین واژه ها میان کاربران ایرانی است. برای این‌که نیازی نباشد درباره اهمیت این سایت بیشتر توضیح دهیم، توجه شما را به آمارهای جالبی در رابطه با استفاده از این سایت در سال ۲۰۱۹ جلب می‌کنیم:

آمار استفاده از یوتیوب در سال ۲۰۱۹

خیلی از مواقع پیش می‌آید که می‌خواهیم ویدئویی که از youtube دیده‌ایم را ذخیره کنیم تا در فرصت دیگری دوباره آن را ببینیم و یا آن را به دوستانمان نشان دهیم. اگر پیش از این اقدام به دانلود ویدئو از یوتیوب کرده باشید می دانید که این امکان در سایت وجود ندارد. ضمن اینکه این کار در ایران به دلیل مسدود بودن این سایت مشکل‌تر هم هست. دانلود ویدیو از youtube موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

آیا این روش‌های دانلود از یوتیوب واقعا کار می‌کنند؟

سعی کرده‌ایم تمام روش‌های موجود را پوشش داده و همچنین تلاش نموده‌ایم که قبل از معرفی هر روش، خودمان آن را تست کنیم و از کارایی آن مطمئن شویم. تا زمان نوشتن این مطلب تمام روش‌های گفته شده عملی و درست بوده و با کمترین زمان ما را به هدفمان که دانلود ویدئو از یوتیوب است می‌رساند.

در ادامه با معرفی این روش‌ها با ما همراه باشید.

استفاده از نرم‌افزار مدیریت دانلود IDM

شاید راحت‌ترین و بهترین راه دانلود ویدئو از youtube استفاده از نرم‌افزار محبوب دانلود منیجر IDM باشد. اگر شما هم جزو استفاده‌کنندگان نرم‌افزار مدیریت دانلود IDM بوده باشید و افزونه‌ی آن در مرورگرتان نصب شده باشد، حتماً برایتان پیش آمده که هنگام پخش یک آهنگ یا ویدئو در سایت، یک کادر در کنار پنجره‌ی ویدئو یا موزیک باز شده و به شما پیشنهاد دانلود آن فایل را می‌دهد.

IDM chrome extension

این افزونه در یوتیوب هم به خوبی کار می‌کند. فقط کافی است زمانی که در حال تماشای ویدیوها هستید، با کلیک بر روی دکمه این نرم‌افزار و انتخاب کیفیت مورد نظرتان به‌راحتی فایل ویدئو را دانلود کنید. برای نصب افزونه IDM برای گوگل کروم روی دکمه زیر کلیک کنید.

نصب افزونه روی گوگل کروم

استفاده از افزونه‌های مرورگرها

راه دومی که برای دانلود ویدئو از یوتیوب می‌خواهیم به شما معرفی کنیم استفاده از افزونه‌هایی است که برای این کار درست شده است. افزونه‌ها یا اکستنشن های مرورگرها، برنامه‌های کوچکی هستند که به مرورگرها اضافه می‌شوند و امکانات جانبی به آن‌ها اضافه می‌کنند.

حتماً می‌دانید که گوگل، youtube را خریده و از طرفی هم می‌دانیم گوگل کروم یکی از محصولات گوگل است پس طبیعی است که گوگل اجازه ندهد افزونه‌هایی که با هدف دانلود ویدئو از یوتیوب ساخته شده‌اند در گوگل کروم نصب شوند.

بیشتر افزونه‌هایی هم که در اینترنت معرفی شده‌اند یا ازکار افتاده‌اند و یا تنها برای سایت‌هایی غیر از youtube فعال‌اند. اما ما در اینجا یک افزونه به شما معرفی می‌کنیم که تا زمان نوشتن این متن به‌خوبی کار می‌کند. Youtube Download Assistant افزونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه گوگل آن را به مرورگرتان اضافه کنید و هنگام تماشای فیلم، ویدئو رو با کیفیت دلخواه دانلود کنید.

نصب افزونه روی گوگل کروم

افزونه دانلود ویدئو از یوتیوب

افزونه‌های زیادی هم وجود دارند که در مرورگرهای دیگر به‌راحتی کار می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها برای فایرفاکس، FastestTube و FVD Downloader هستند.

استفاده از سایت‌های دانلود ویدئو از یوتیوب

دانلود ویدئو از youtube با کمک دانلود منیجر IDM و افزونه‌های معرفی شده راه‌های خوبی هستند اما گاهی استفاده از یک سایت واسط که این کار را برای ما انجام می‌دهد راه بهتری است. مثلاً وقتی از دستگاه فرد دیگری استفاده می‌کنیم و شاید او مایل نباشد که ما چیزی در سیستم او نصب کنیم.

به‌هرحال سایت‌هایی هستند که با هدف کمک به ما در دانلود ویدئو از یوتیوب راه‌اندازی شده‌اند و خیلی هم در این زمینه موفق عمل می‌کنند و در کمتر از چند ثانیه امکان شروع دانلود را برایمان مهیا می‌کنند. تنها کافی است لینک ویدئو را از بالای صفحه در youtube کپی کنیم و در یکی از این سایت‌ها کپی کنیم تا فایل دانلودی آن‌ها را در اختیارمان قرار دهد.

ما در اینجا سه تا از بهترین سایت‌های این حوزه را برایتان انتخاب کرده‌ایم که در ادامه معرفی می‌کنیم:

وب‌سایت y2d2.com

سایت دانلود ویدئو از یوتیوب

این وب‌سایت یک پکیج کامل از خروجی‌های ویدئو شامل ویدئوی کامل، ویدئو بدون صدا، فقط صدا و حتی زیرنویس ویدئو می‌دهد که می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد. اما خبر بد در مورد این وب‌سایت این است که دانلود ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ و ۴k در آن رایگان نیست. هرچند که فکر می‌کنیم کیفیت ۷۲۰ هم می‌تواند راضی‌کننده باشد.

وب‌سایت qdownloader.net

سایت دانلود ویدئو از یوتیوب

اگر اصرار به دانلود ویدئو از youtube با بالاترین کیفیت ممکن را دارید باید سری به این وب‌سایت بزنید. ممکن است دانلود ویدئو از یوتیوب با کیفیت ۱۰۸۰ وقت و هزینه‌ی زیادی از شما بطلبد اما گاهی اوقات ارزشش را دارد.

وب‌سایت clipconverter.cc

سایت دانلود ویدئو از یوتیوب

اگر چیزی اضافه بر امکاناتی که سایت‌های قبلی به شما می‌دهند می‌خواهید باید این سایت را امتحان کنید. این سایت علاوه بر اینکه به کاربر اجازه می‌دهد تا انتخاب کند چه کیفیتی از ویدئو را دانلود کند به او این امکان را می‌دهد تا انتخاب کند از کجا تا کجای ویدئو را دانلود کند که می‌تواند در مواقعی که حجم فایل بالاست و حجم اینترنت ما محدود! بسیار مفید باشد.

شاید استفاده از سایت‌های دانلود ویدئو از یوتیوب مزیت اضافه‌ای هم برای کاربران ایرانی داشته باشد. آن هم این است که با توجه به مسدود بودن سایت یوتیوب در ایران می‌توانید بدون اینکه لازم باشد سایت یوتیوب برایتان باز شود لینک ویدئویی که می‌خواهید را به این سایت‌ها بدهید و فایل دانلود آن را دریافت کنید. البته میدانیم که برای پیدا کردن ویدئویتان لازم است وارد سایت شوید اما شاید جستجو در گوگل و یا سایت‌های دیگر بتواند این لینک را در اختیارتان قرار دهد. به‌هرحال وقتی امکان وارد شدن به سایت نیست در بیابان لنگه‌کفشی غنیمت است!

استفاده از تلگرام برای دانلود از یوتیوب 

با فراگیر شدن استفاده از تلگرام در ایران و اقبال عمومی که به این پیام‌رسان شد، استفاده از تلگرام هم یکی از روش‌های جالب دانلود ویدئو از یوتیوب به شمار می‌آید. معروف‌ترین ربات تلگرام دانلود ویدئو از یوتیوب، ربات utubebot هست که با گرفتن لینک ویدئو، لینک دانلود آن را در کیفیت‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد. جالب‌تر اینکه امکان تبدیل ویدئوها به mp3 هم در آن قرار داده شده که برای فایل‌های موسیقی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

به نظر ما بهترین و ساده‌ترین راه برای دانلود از یوتیوب، استفاده از همین بات است.

بات تلگرامی دانلود ویدیو از یوتیوب

تلگرام این ربات را هنگام جستجو نشان نمی‌دهد اما مشکلی نیست شما می‌توانید از نتایج دیگر به این ربات برسید و یا مستقیماً از این لینک وارد صفحه ربات شوید. برای دانلود ویدئو از یوتیوب با تلگرام کافی است بعد از استارت ربات، لینک اصلی ویدئو را به آن بدهید و فایل و لینک دانلود را در فرمت‌های مختلف تحویل بگیرید.

ربات تلگرام دانلود ویدئو از یوتیوب

ربات‌های دیگری مثل GetMediaBot هم چنین کاری را برای ما انجام می‌دهند که امتحان کردن امکانات آن را به شما می‌سپاریم!

استفاده از نرم‌افزارهای دانلود از یوتیوب

علاوه بر روش‌های گفته شده، نرم‌افزارهای زیادی هم برای دانلود ویدئو از youtube وجود دارد. شاید استفاده از نرم‌افزار در مقایسه با روش‌های قبلی کمی وقتگیرتر و سخت تر به نظر بیاید اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که زیاد از یوتیوب ویدئو دانلود می کنید استفاده از نرم‌افزار شاید راه بهتری برایتان باشد. نرم‌افزارهای دانلود ویدئو از یوتیوب بسیار قدرتمند هستند و هیچگاه نا امیدتان نمی‌کنند. نرم‌افزار های زیادی مثل direct video downloader اینکار را برای ما انجام می‌دهند اما نرم‌افزاری که ما بیشتر از بقیه آن را پسندیدیم نرم‌افزار MP4 Download pro بود که میتونید از این لینک دانلودش کنید.

این نرم‌افزار علاوه بر اینکه قابلیت صف برای چند دانلود را دارد امکان جستجو را هم به کاربر می‌دهد. در زیر تصویر صفحه‌ی اول نرم‌افزار حین دانلود ویدئو از یوتیوب را می‌بینید.

نرم افزار دانلود ویدئو از یوتیوب

اگر از سیستم‌عامل mac استفاده می‌کنید نگران نباشید نرم‌افزار YouTube Downloader Pro Mac برای کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند به خوبی جوابگوست.

دانلود از یوتیوب با استفاده از پیشوند و پسوند در لینک ویدئو

یکی دیگر از بهترین راه‌های دانلود ویدئو از یوتیوب اضافه کردن پیشوند و پسوند به کلمه youtube در لینک ویدئو درخواستی است. درواقع شما با اضافه کردن این پیشوند و پسوندها وارد سایتی می‌شوید که به شما اجازه می‌دهد آن ویدئو را با کیفیت دلخواه دانلود کنید. شاید بشود این روش را هم در دسته وب‌سایت‌هایی که به دانلود ویدئو از یوتیوب کمک می‌کنند قرار داد با این تفاوت که در این روش دیگر نیازی به کپی و پیست کردن لینک ویدئو هم نیست و مستقیماً به صفحه‌ی دانلود ویدئو مورد نظرتان برده می‌شوید.

اضافه کردن ss قبل از youtube و pp بعد از آن دو نمونه از معروف‌ترین و بهترین‌های این روش برای دانلود ویدئو از یوتیوب هستند. تصاویر زیر به سادگی نشان می‌دهد چطور باید این کار را انجام داد.

دانلود ویدئو از یوتیوب با پسوند

دانلود ویدئو از یوتیوب با پیشوند

دانلود از یوتیوب در موبایل

تقریباً بیشتر روش‌های گفته شده در موبایل‌ها هم قابل‌استفاده هستند. علاوه بر این شما می‌توانید با یک جستجوی ساده مثل youtube download در فروشگاه‌های نرم‌افزاری گوشی‌تان مثل اپل استور و پلی استور کلی نرم‌افزار پیدا کنید که به شما در دانلود ویدئو از یوتیوب کمک می‌کنند. ما به شما نرم‌افزار SnapTube برای اندروید و McTube برای ios را پیشنهاد می‌کنیم.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که یوتیوب نسخه‌ای غیر رایگان از سایت خود به نام یوتیوب پرمیوم (YouTube Premium) معرفی کرده که امکان دانلود ویدئوها را در آن قرار داده است اما با توجه به محدودیت‌های موجود، استفاده از آن برای کاربران ایرانی چندان راحت نیست.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و توانسته باشد دانلود ویدئو از یوتیوب را برایتان راحت‌تر از همیشه کرده باشد. خوشحال می‌شویم که تجربیاتتان در دانلود ویدئو از یوتیوب با روش‌های گفته شده را با ما به اشتراک بگذارید و یا اگر راه بهتری برای دانلود ویدئو ازyoutube می‌شناسید آن را به ما معرفی کنید.