رنگ مو از آن موضوعات مهم دنیای مد و فشن است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. انتخاب درست رنگ موها می‌تواند زیبایی و جذابیت‌تان را دو چندان کند و از آن مهم‌تر نشان بدهد که به روز هستید و درک صحیحی از دنیای مدُ دارید. این روزها، رنگ‌های متنوع و جدیدی در قالب ترندهای جهانی معرفی می‌شوند که الحق و الانصاف، همگی زیبا و چشم‌نواز هستند.

اگر سری به شبکه مجازی پرطرف‌دار اینستاگرام بزنید، قطعا با انواع مدل‌های جدیدی از کوتاهی مو رو به رو خواهید شد که با رنگ‌های زیبا و متنوع، دل بانوان خوش‌سلیقه را می‌ربایند و از آن خود می‌کنند. اگر دوست دارید با انواع رنگ موی سال ۲۰۱۹ آشنا شوید و ظاهری شیک‌تر و به روزتر داشته باشید، خواندن این مقاله از گروه مد و پوشاک وبسایت مالتینا به شما به طور جدی توصیه می‌شود.

آخرین تحولات رنگ مو در سال ۲۰۱۹ 

رنگ مو - رنگ موی سال ۲۰۱۹

شاید اگر در گذشته به شما می‌گفتند که شخصی، موهایش را آبی کرده است به نظرتان خنده‌دار می‌رسید و در صحت عقل آن فرد کمی دچار تردید می‌شدید. اما واقعیت این است که دنیای مد و پوشاک به شدت گسترده و بی‌انتهاست. در این دنیای بزرگ و متنوع، فقط غیرممکن، غیرممکن است.

این روزها که جسارت و خلاقیت طراحان مد هم بیش از گذشته‌هاست، در سالن‌های مُد و فشن می‌توان انتظار چیزهای بسیار متفاوتی را داشت. انواع رنگ مو و رنگ مو ترکیبی در حال حاضر در دنیا دیده می‌شود و اگر طرح و رنگ مناسب صورت و رنگ پوست‌تان را پیدا کنید، قطعا از بانوی زیبایی که اکنون هستید، زیباتر هم خواهید شد.

۱. رنگ مو ارغوانی زنده؛ رنگ سال روی موهای شما

رنگ مو - انواع رنگ مو

شرکت پانتون(Panton) هر سال، رنگ مو سال را اعلام می‌کند. با اعلام رنگ سال، رنگ مورد نظر به دنیا پا می‌گذارد و در حیطه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. رنگ امسال هم نوعی رنگ ارغوانی شادی است که علاوه بر دنیای لباس‌ها به سرزمین رنگ‌ موها هم قدم گذاشته است. رنگ مو ارغوانی زنده، حالتی طبیعی دارد و اگر به خوبی از پس ساخت آن و رنگ کردن موهای خود با آن برآیید، موهایی زیبا و شیکی خواهید داشت که حالتی بسیار طبیعی دارند.

اگر تصمیم دارید که از میان انواع رنگ مو به سراغ ارغوانی زنده بروید، بعد از رنگ کردن حتما از نرم‌کننده استفاده کنید تا ضمن ثابت نگه داشتن رنگ تازه روی موهای‌تان به تقویت و سلامت آن هم کمک کند. کسانی که دارای موهای بلوند هستند، قبل از رنگ کردن مو با رنگ ارغوانی باید دکلره کنند و رنگ موهای قبلی را خنثی سازند تا رنگ ارغوانی به خوبی روی موهای‌شان بنشیند.

۲. رنگ رنگین کمانی؛‌ آسمان لا به لای موهای شما

رنگ مو - رنگ مو ترکیبی

این روزها، رنگ زدن مو با رنگ‌های غیرمنتظره‌ای که حتی در ۱۰ سال پیش هم کسی به آنها فکر نمی‌کرد به شدت رواج پیدا کرده است. انواع رنگ مو در طیف‌های آبی، صورتی، قرمز و… روی سر خانم‌های جسور و پیش‌رو دیده می‌شود. یکی از این مدل‌های رنگ مو، مدل رنگین کمانی است.

رنگین کمانی که با رنگ‌ها روی موهای‌تان ایجاد می‌شود، شما را به شدت اهل مُد و البته تا حد زیادی اهل تجربه‌های عجیب و جسورانه نشان خواهد داد. پس یادتان باشد که رنگ مو فقط دلیلی برای زیباتر شدن نیست بلکه ناگفته‌های زیادی درباره شخصیت‌تان هم به دیگران ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که رنگین‌کمانی از آن رنگ‌های بسیار خاص در میان انواع رنگ موی سال ۲۰۱۹ است.

۳. رنگ موی یاسی؛ عجیب اما چشم‌نواز

رنگ مو - رنگ موهای ۲۰۱۹

رنگ موی بنفش هم از جمله رنگ‌های عجیب و پرطرف‌دار سال ۲۰۱۹ است. نوعی بنفش ملایم که دیدن آن بسیار چشم‌نواز است. بسیاری از افراد مشهور مانند لیدی گاگا(ladu Gaga) هم این رنگ را روی موهای‌شان، امتحان کرده‌اند. با وجود چنین رنگی روی موهای‌تان به زنی بدل خواهید شد که از امتحان کردن چیزهای تازه و کسب تجربه‌های جدید نمی‌هراسد.

بهتر است بعد از رنگ کردن موها و تبدیل رنگ‌شان به بنفش/یاسی از شامپوهای بدون سولفات در بازار استفاده کنید. این نوع از شامپوها به موهای‌تان آسیب وارد نمی‌کند و باعث می‌شود تا موی رنگ‌شده بهتر و سالم‌تر بماند.

۴. رنگ مو ترکیبی ؛ تلفیق فندقی و طلایی

رنگ مو - رنگ موی سال ۲۰۱۹

یکی از اصلی‌ترین مزایای داشتن رنگ مو ترکیبی در این است که نیاز به محافظت و مراقبت زیاد ندارد. زیرا ترکیب رنگ‌ها در کنار یکدیگر، این اجازه را به شما می‌دهد که مدام مجبور به احیا و بازسازی رنگ نباشید. استفاده از دو رنگ طلایی و فندوقی در کنار یکدیگر، شما را جذاب‌تر می‌کند. انواع رنگ مو ترکیبی در سال‌های جدید به دنیای مد و فشن پا گذاشته‌اند و برخی از آنها به شدت زیبا و چشم‌نواز هستند.

اگر از طرفداران رنگ‌های طلایی و فندوقی هستید، این بار کمی خطر کنید و از تلفیق این دو برای موهای‌تان بهره ببرید. اگر رنگ‌ها به پوست صورت‌تان هم بیایند، دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و تنها یک گام با شیک‌تر شدن فاصله خواهید گرفت.

۵. مشکی پرکلاغی؛ کلاسیک اما همیشه جذاب

رنگ مو - ترکیب رنگی

رنگ مشکی پرکلاغی همواره از رنگ‌های زیبا در دنیای مد و فشن بوده است. بانوان بسیاری به این رنگ عشق می‌ورزند و باید گفت که کاملا هم حق دارند.

زیرا رده‌های براق رنگ مشکی در پس‌زمینه‌ای سیاه باعث می‌شود تا نخستین چیزی که در چهره فرد مشاهده می‌شود، رنگ موهایش باشد. کسانی که دارای پوستی سفید هستند با داشتن رنگ موی مشکی تیره به شدت جذاب‌تر خواهند شد.

۶. رنگ دودی/خاکستری؛ شکوه خلاقیت روی موهای شما

رنگ مو - رنگ موی سال ۲۰۱۹

هیچ‌کس از پا به سن گذاشتن، خوشش نمی‌آید. اگر دست ما انسان‌ها بود قطعا دوست داشتیم که همیشه جوان بمانیم. این‌طور نیست؟ اما واقعیت دنیا طور دیگری برای تمام‌مان رقم می‌خورد. موها به تدریج سفید می‌شوند و این کاملا طبیعی است. رنگ دودی/خاکستری از آن رنگ‌هایی است که به شدت نوآورانه و خاص به نظر می‌رسد.

اگر موهای‌تان در ناحیه ریشه یا هر بخش دیگری از آن، شروع به سفید شدن کرده باشد، با وجود رنگ دودی/خاکستری دیگر لازم نیست نگران پنهان کردن آنها باشید و همیشه حالتی مرتب و زیبا پیدا خواهید کرد. این رنگ مو بسیار خاص و جذاب است.

۷. صورتی پاستلی‌؛ زیبا و خوش‌رنگ

رنگ مو - رنگ پاستلی

شما هم اهل تنوع دادن به استایل و چهره‌تان هستید؟ اگر این طور باشد، قطعا از رنگ صورتی پاستلی برای موهای‌تان به شدت استقبال خواهید کرد. صورتی پاستلی می‌تواند شما را خانمی متهور و شاداب نشان بدهد که از قضاوت دیگران نمی‌هراسد و برای خودِ خودِ خودش زندگی می‌کند.

در سال‌های اخیر رنگ‌های پاستلی مختلفی در دنیای مُد مطرح شده‌اند اما صورتی از موارد دیگر معروف‌تر و محبوب‌تر شده است. راستی فراموش کردیم که بگوییم، منظور از رنگ مو پاستلی همان رنگ‌هایی است که ملایم‌اند و به طیف رنگی خنثی نزدیک‌ترند.

۸. بلوند روشن؛ رنگی خاص و جذاب

رنگ مو - رنگ موی ترکیبی

اگر به طیف رنگی بلوند علاقه‌مند هستید، بلوند روشن هم انتخاب بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. بلوند، رنگ جذابی است و در میان بانوان محترم از شهرت و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

بلوند روشن نسبت به طیف‌های دیگر بلوند، رنگ مو جذاب‌تر و خاص‌تری است. پس اگر دوست دارید که به موهای‌تان، حال و هوایی جدید بدهید و در ظاهرتان تنوع ایجاد کنید حتما به رنگ مو با طیف بلوند روشن هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

البته یادتان نرود که برای رنگ کردن موها به این شکل باید حتما به آرایشگری ماهر مراجعه کنید زیرا اگر فردی حرفه‌ای، موهای‌تان را رنگ نکند، احتمال اینکه نتیجه نهایی دقیقا به شکل دلخواه‌تان نباشد بسیار زیاد خواهد شد.

۹. تلفیق شکلاتی و مِسی؛ رنگ مو ترکیبی زیبا و دیدنی

رنگ مو - رنگ موی سال ۲۰۱۹

رنگ‌های تلفیقی هم اگر به درستی در کنار هم بنشینند به صورت‌تان، جذابیت بی‌نظیری خواهند داد. رنگ مو ترکیبی که از دو رنگ شکلاتی و مِسی به وجود بیاید هم بسیار شیک و دیدنی است و از بهترین گزینه‌ها میان انواع رنگ موی سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. این دو رنگ زیبا یعنی شکلاتی و مسی معمولا به همه افراد با هر رنگ پوستی تناسب دارند.

۱۰. ترکیب بلوند طلایی و مِسی؛ جذابیت ترکیبی

رنگ مو - رنگ موی تلفیقی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ مو ترکیبی می‌تواند، موهای‌تان را به شدت خاص، زیبا و متفاوت کند. مثلا ترکیب بلوند متمایل به طلایی در کنار رنگ زیبای مِسی می‌تواند شما را زیباتر از پیش کند.

اگر طرف‌دار رنگ قرمز و سرخ برای مو هستید اما هنوز جسارت این را ندارید که موهای‌تان را کاملا به رنگ قرمز، صورتی یا طیف‌های دیگر آن درآورید، بهتر است به سراغ بلوند طلایی و مسی بروید که هاله‌ای از نور قرمزی را منتقل می‌کند. نکته مهم دیگری هم در زمینه رنگ کردن موها وجود دارد و آن استفاده از شامپوهای مناسب و باکیفیتی است که به موهای رنگ‌شده جلوه بهتری می‌دهند. برای خرید انواع شامپوهای مرغوب و باکیفیت می‌توانید دکمه زیر را انتخاب کنید:

دکمه خرید

در آخر

در آخر، یادتان باشد که هماهنگی رنگ مو انتخابی با رنگ پوست، سلیقه و مواردی دیگر در ارتباط است. پس با شناسایی رنگ مناسب برای چهره‌تان، اقدام به رنگ کردن موها کنید و از همیشه زیباتر و مرتب‌تر به نظر برسید. یکی از روش‌های مناسب برای طراحی تیپ و داشتن استایلی شیک، توجه و نگاه کردن از روی دست افراد مشهوری مانند هنرپیشه‌ها و هنرمندان مختلف است.

مثلا با دیدنمدل موی ستارگان جذاب به ایده‌های خوبی برای رنگ کردن مو یا اصلاح آن به دست خواهید آورد. برای خرید رنگ موهای خارجی درجه یک می‌توانید به سایت  مالتینا هم سری بزنید. قطعا پشیمان نخواهید شد!

برگرفته از: cosmopolitan.com