مسئله دلار و تفاوت ارزش ارزی در داخل کشور به یک مبحث جذاب برای انجام کارهای بین المللی تبدیل شده است. اگرچه اختلاف فاحش تفاوت ارزی مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده اما می‌توان به همین بحران هم به چشم یک فرصت نگاه کرد. در حال حاضر درآمد دلاری نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و منبع مالی خوبی به حساب می آید. تنها چالش پیش روی ما اطلاعات کم و اغلب ناقص در این مورد است که توان فعالیت را از ما می گیرد. از این رو ما در مالتینا بلاگ تصمیم گرفتیم تا پیشواز این چالش هیجان انگیز و پرسود رویم و شما را نیز همراه خود کنیم.

زمانی در مورد مسئله جزیره جهانی اینترنت نکات ریز و درشت زیادی مطرح شد که اغلب منفی هم بودند. اما در همان زمان هم افرادی بودند که این قضیه را به چشم یک فرصت طلایی نگاه می‌کردند. همینطور سالها گذشت و اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که کسب و کارهای زیادی از این فضا منتفع شده‌اند. ایده‌های جذاب و محصولات متنوع یا حتی خدمات منحصر به فرد، هر کدام به شکلی ما را ناگزیر به استفاده از اینترنت نموده‌اند. تا اینکه همین اواخر موضوع بحث درآمد دلاری به میان آمد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت. برخی از فعالان این حوزه از شرایط خود به اندازه کافی رضایت دارند و همین مسئله پای افراد بیشتری را باز کرده است. همه چیز از اینترنت شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، پس بیایید باهم اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آوریم!

چرا کسب درآمد دلاری اهمیت دارد؟

کسب درآمد دلاری

کسب درآمد دلاری

در ابتدا سعی کردیم با یک مقدمه مناسب برایتان زمینه مناسبی در جهت شغل‌های بین المللی ایجاد کنیم. اما این سوال پیش می آید که چرا باید به دلار درآمد کسب کنیم، مگر تومان چه ایرادی دارد؟ خیلی وقت‌ها این بحث که پیش می‌آید، برخی افراد می‌گویند مگر در داخل کشور کار نیست که به فکر خارج افتاده‌ای، یا اینکه پولت را چگونه دریافت می‌کنی؟ حتی امکان دارد این فکر به سرتان بزند که احتمال دریافت نکردن دستمزدتان هست. اما ما در مالتینا بلاگ برای تمام سوالاتتان، پاسخی آماده کرده ایم! همه از وضعیت دلار در داخل کشور آگاهیم و ارزش آن را به خوبی می دانیم. اکنون که این مقاله را می‌نویسم، قیمت هر دلار در بازار حدود ۲۶ هزارتومان است. با این احتساب شما به راحتی با کسب درآمد ۳ دلار به صورت روزانه، صاحب درآمد مناسبی در پایان ماه خواهید بود.

پاسخ این سوال چندان پیچیده نیست که درآمد دلاری در ایران ارزش بالایی دارد و اگر کمی روی آن تمرکز کنید، چندین برابر درآمد فعلی به جیبتان واریز خواهد شد. فرض کنید یک کتاب الکترونیک را در ایران ۲۰ هزارتومان بفروشید و کتابی را در آمازون ۲۰ دلار بفروشید، چه اتفاقی می‌افتد. با زحمت یکسانی که می‌کشید، چندین برابر سود خواهید کرد. به این نکته توجه کنید که مارکت‌های بین المللی مانند آمازون از سراسر جهان بازدیدکننده دارند و جامعه هدف بسیار بزرگتری نسبت به داخل کشور دارید. بنابراین احتمال فروشتان چندین برابر خواهد شد.

چگونه درآمدزایی دلاری داشته باشیم؟

احتمالا به این فکر می‌کنید که با این حجم از تحریم‌های ارزی و مالی کارتان حتما گره خواهد خورد و کسب درآمد دلاری امکان ندارد. اگرچه در ابتدای کار باید همه جوانب را خوب بسنجید اما هیچ چیزی مانع درآمدزایی شما نخواهد شد. شما به راحتی قادر به عبور ازمحدودیت‌ها خواهید بود، فقط باید روش‌های مختلف آن را بدانید. ما در مالتینا بلاگ در مرحله اول سعی خواهیم کرد تا راه‌ها و سایت‌هایی را معرفی کنیم که با علایق و مهارت شما سازگار باشد و سپس بتوانید از آنها درآمد دلاری داشته باشید. حتی اگر سرمایه‌ای داشته باشید، قادر به کسب سود از آن در شرکت‌های بین المللی خواهید بود.

اگر به محصولات خود کمی هم تنوع بدهید، مطمئنا سود سرشاری از این حیث بدست خواهید آورد. البته این فقط یک راه برای کسب درآمد دلاری از اینترنت است، چندین روش دیگر بدین منظور وجود دارد که اتفاقا بازدهی بسیار خوبی برایتان رقم خواهند زد. چندین مارکت بین المللی دیگر با حوزه کاری متفاوت وجود دارد که به شما برای کسب درآمد بیشتر کمک می‌کنند.

نقد کردن درآمدزایی دلاری در ایران

برای اینکه درآمدهای خود را دریافت کنید، نیاز به حساب ارزی دارید. این امکان در داخل کشور فراهم است، برای هر مشکلی چاره‌ای وجود دارد. همچنین می‌توانید از حساب بانکی اقوام خود در خارج از کشور برای تسویه حساب با سایت های خارجی استفاده کنید. برای سایت‌های خارجی مشکلتان با یک حساب پی پال وریفای شده حل خواهد شد؛ یعنی یک حساب واقعی پی پال داشته باشید که مشخصات مربوط به آدرس محل سکونت و شماره تماس در اروپا صحیح باشد.

همچنین می توانید از خدمات ارزی و صرافی‌های آنلاین در داخل کشور استفاده کنید. سایت‌های به صورت ویژه بدین منظور طراحی گردیده‌اند و امکان خدمات ارزی را فراهم نموده‌اند. شما با استفاده از حساب ارزی که آنها در اختیار شما قرار می‌دهند، قادر به تبادلات مالی هستید. همچنین در صورت دلخواه به صورت مستقیم درآمد دلاری شما را ریال تبدیل کرده و به حساب های داخلی شما واریز می نمایند. به طور خلاصه برای نقد کردن درآمد ارزی باید یکی از روش‌های افتتاح حساب ارزی، انواع کردیت کارت مانند ویزا کارت یا مستر کارت، حساب پی پال و غیره را امتحان کنید.

آیا برای کسب درآمدزایی دلاری باید مصاحبه بدهم؟

بسیار خوب! فضا در خارج از کشور متفاوت با اینجاست؛ اینکه چه کارهای شخصی انجام می‌دهید به خودتان مربوط است و برای کار باید مهارت کافی داشته باشید. بسیاری از مشاغلی که برای کسب درآمد دلاری معرفی می‌شود نیاز به انجام مصاحبه ندارد. اما شاید شما خواستید با جایی کار کنید که شرایط متفاوتی داشته باشد. در این صورت چندین مرحله را باید پشت سر بگذارید؛ اول اینکه رزومه خود را ارسال کنید، پس از تایید آن احتمالا ایمیلی از سوی آن شرکت دریافت خواهید کرد و قرار ملاقات اسکایپ با شما خواهند گذاشت. شاید از انگیزه‌های شما برای کار بپرسند یا ایده‌هایتان برایشان جذاب باشد، به هر حال خود را برای هر گونه سوالی از پیش آماده کنید.

روش های کسب درآمد دلاری

 در ادامه شما را با چندین راه آشنا خواهیم کرد که از آن طریق قادر به کسب درآمد ارزی خواهید بود. بنابراین با مطالعه هر بخش قادر به انتخاب بهترین روش با توجه به علایق و تخصصتان خواهید بود. از آنجایی که توضیحات صفر تا صد هر کدام از این روش‌ها از حوصله مطلب خارج است، سعی نمودیم تا به صورت خلاصه مهمترین نکات را خدمت شما عرض کنیم. همراه مالتینا بلاگ باشید!

  1. فریلنسری

روش های کسب درآمد دلاری

روش های کسب درآمد دلاری

شما می‌توانید با سکونت در هر گوشه این دنیا، به فعالیت بپردازید. فریلنسری یعنی کار خود را به صورت آزادانه انجام بده و در قبالش دستمزد دریافت کن! ما نمونه‌هایی از آن را در ایران داریم که اتفاقا کسب و کار خوبی هم راه انداخته‌اند. اما در مارکت جهانی نمونه‌های حرفه‌ای مانند سایت freelancer.com و peopleperhour.com وجود دارد که امکان درآمدزایی دلاری را فراهم می‌کند. اصول کار بدین گونه است که کارفرمایان پروژه‌های خود را درون سایت قرار می‌دهند و برخی از افراد مانند شما، کار را انجام می‌دهند. حالا می‌خواهید در هر زمینه‌‍ای مانند طراحی وب، سئو، عکاسی، کدنویسی، تولید محتوا و سایر به فعالیت بپردازید.

برای آشنایی بیشتر با سایت های فریلنسری سری به مقاله ی زیر بزنید :

بهترین سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی کدام ها هستند؟

شما برای انجام این کار باید سطح زبان انگلیسی خوبی داشته باشید تا به صورت کامل انتظارات کارفرما را متوجه شوید و در نهایت به بهترین نحو پروژه را به اتمام برسانید. هرچه موارد بیشتری را انجام دهید، رزومه قدرتمندتری برای خود خواهید ساخت و کار بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد. اگر واقعا در یک رشته مهارت بالایی دارید، از این راه درآمد دلاری زیادی بدست خواهید آورد. برای دریافت دستمزد خود نیز طبق آنچه که در بالا گفته شد از سایت‌های واسطه مالی در ایران استفاده کنید تا پولتان را به راحتی برداشت نمایید.

  1. فروش کتاب الکترونیکی در آمازون

بی اغراق این روش بسیار ساده و کم دردسر است! شما می‌توانید کتاب‌هایی با بیشترین دنبال کننده را لیست کنید و سپس نسخه الکترونیک آن را در سایت‌های مانند آمازون به فروش برسانید. موضوعاتی مانند اطلاعات عمومی، رمان و آموزش همیشه طرفداران زیادی را جذب می‌کند. شما در این روش مجبور به دادن پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیستید و یک بار برای همیشه، اطلاعات مربوط به فروش را در سایت قرار می‌دهید.

خوشبختانه در آمازون کتاب‌های با زبان فارسی هم می‌توان به فروش رساند و این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین افراد فارسی زبان در سراسر دنیا قادر به خرید کتاب خواهند بود. پیشنهاد ‌می‌کنیم برای درآمد دلاری بیشتر، به فکر فروش کتاب‌های انگلیسی باشید.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع خرید کتاب از آمازون

  1. سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش به لاتین Affiliate Marketing که همین اواخر به صورت گسترده‌ای توسط بسیاری از سایت‌های ایرانی هم به کار گرفته می‌شود، در خارج از کشور بسیار محبوب است.شما می توانید با شرکت‌های بزرگ دنیا همکاری کرده و پورسانت فروش از آنها دریافت کنید. این سیستم بازاریابی روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند و یکی از روش‌های نوین فروش در دنیا به حساب می‌آید. هم اکنون در داخل کشور بازاریان زیادی وجود دارند که محصولات شرکت‌های مختلف را به فروش می‌رسانند.

سایت‌های مختلفی مانند آمازون، علی بابا و غیره سیستم همکاری در فروش فعالی دارند که از این طریق نیز قادر به کسب درآمد دلاری خواهید بود. شما می‌توانید با کسب پورسانت از فروش محصولات، درآمد بسیار بالایی بدست آورید. گاهی باید محصول را در سایت خود معرفی کنید، پیثنیاز به یک محتوای انگلیسی قوی دارید. پس روی مهارت‌های بلاگ نویسی کمی بیشتر زمان بگذارید.

  1. کدنویسی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد ارزی فروش محصولات وردپرسی مانند افزونه، قالب و غیره در مارکت بین المللی evanto است. این مارکت کمی نیاز به مهارت تخصصی دارد و باید در این زمینه کار کرده باشید. البته تم فارست هم فضای دیگری برای فعالیت شماست که در آن هم ‌می‌توان فایل به فروش رساند. برنامه نویس‌های زیادی از اقصی نقاط دنیا پروژه‌های خود را در این دو سایت قرار می‌دهند و محصولات متنوعی را عرضه می‌کنند. فقط انگلیسی را خوب بیاموزید، زیرا برای پشتیبانی محصولات خود به آنها احتیاج خواهید داشت.

شیوه پرداخت دستمزد هم مانند سایر مشاغلی است که تاکنون معرفی نمودیم.

  1. ولاگری

ولاگری

ولاگری مفهوم جدیدی بوده که اتفاقا با استقبال فراوانی روبرو شده است. برای اطلاع عرض کنیم که ولاگر از ترکیب دو کلمه ویدیو و بلاگر ساخته می شود و بازار آنها در اینستاگرام بسیار داغ و جذاب می‌باشد. ویدیو بلاگری نوعی دیگر از تولید محتواست که با کمی فن بیان درآمیخته می‌شود که برای بازدیدکنندگان جذاب به نظر می‌رسد. نمونه‌های زیادی از ولاگرها در اینستاگرام می‌بینیم که به افراد تاثیرگذاری در حیطه کاری خود تبدیل شده‌اند. آنها از این طریق درآمدهای هنگفتی را بدست می‌آورند که اغلب از طریق تبلیغات است. البته هدف ما درآمد دلاری می‌باشد، پس باید ویدیوهای بین المللی درست کنید و در سرویس‌های بصری مانند یوتیوب به اشتراک بگذارید. آنگاه یوتیوب برای هربار دیده شدن ویدیوهایتان و لایک کاربران، به شما پول پرداخت می‌کند.

با همکاری با سرویس‌هایی مانند یوتیوب به درآمدهای بالایی خواهید رسید. نمونه‌های از کارهای اینفلوئنسرهای ایرانی که در زمینه طنز کار می‌کنند در یوتیوب فراوان است. همچنین محتواهای آموزشی نیز طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ (ویدیو بلاگینگ)

  1. فروش آموزش

خب شما می‌توانید محتواهای آموزشی منحصربفرد درست کنید و در سایت‌هایی مانند Udemy به فروش برسانید. این سایت اعتبار بالایی دارد و بازدیدکنندگان فراوان آن، یک مارکت حرفه‌ای را به وجود آورده‌اند. سایت دیگری که اکثر فارسی‌زبانان با آن سروکار داشته‌اند، لیندا است که از محتواهای آموزشی فراوانی در زمینه‌های مختلف تشکیل شده است.

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، آموزش‌های انگلیسی طرفداران بیشتری در خارج از کشور دارد و درآمد دلاری بیشتری را به جیب شما واریز می‌کند.

  1. فروش آنلاین عکس

اگر عکاس حاذقی هستید، سایت‌های زیادی برای فروش شات‌های حرفه‌ای شما وجود دارد. شما می‌توانید از طریق فروش عکس در سایت‌های مانند unsplash.com، dribble.com و shutterstock.com درآمد دلاری سرشاری داشته باشید. اگر به فتوشاپ تسلط دارید، طرح‌های متنوع خود را تجاری کرده و بفروشید. در چنین شرایطی با یک تیر، دو نشان را هدف قرار دهید؛ هم آثار خود را در فضای بین المللی به نمایش در آورید و هم از سود حاصل از فروش آنها درآمدزایی دلاری کنید.

اگر در زمینه طراحی لوگو مهارت دارید، سایت teespring.com نیز مرجع مناسبی برای عرضه کارهای شماست. این سایت، طرح‌های شما را می‌خرد و از آنها برای چاپ روی تی‌شرت، لیوان، قاب، شلوار و غیره استفاده می‌نماید. نکته جالب اینکه با بارگذاری فایلتان، سریع یک طرح از کار شما به صورت مجازی روی لباس یا سایر قرار می‌گیرد و در معرض نمایش مشتریان قرار می‌گیرد.

  1. ارز دیجیتال و بازارهای مالی بین المللی

ارز دیجیتال و بازارهای مالی بین المللی

بیت کوین

بازارهای مالی بین المللی مانند کریپتوکارنسی و فارکس یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری در داخل کشور است. البته خیلی از افراد تنها آشنایی سطحی با بیت کوین دارند اما ارزهای دیجیتال مختلفی وجود دارد که می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. در این بازار سرمایه شما به دلار تبدیل می‌شود و ارزش خود را نیز حفظ می‌کند. با بالارفتن ارزش ارزهای دیجیتال، درآمد دلاری شما هم بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید : معرفی تمام ارزهای دیجیتال دنیا و قیمت جهانی آن‌ها

جدا از ارز دیجیتال، بازار بین المللی فارکس نیز مورد توجه قرار گرفته است. این بورس جهانی شامل سهام شرکت‌های بزرگ و صاحبنام می‌باشد و می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری نمود. با خرید برگ سهام شرکت‌های مختلف و کمی صبر قادر به کسب درآمد از این طریق خواهید بود. شما می‌توانید با ایجاد حساب ارزی به راحتی کسب درآمد ارزی داشته باشید و این بازارهای مالی ایرانیان را تحریم نکرده‌اند.

امیدواریم که مطلب شیوه کسب درآمد دلاری مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

۷۵ ایده برای راه اندازی کسب و کار

اصول فروشندگی | چگونه یک فروشنده بهتر شویم؟