معرفی انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ (ویدیو بلاگینگ)

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

ویلاگینگ یا ویدیو بلاگینگ به تهیه و تولید محتوایی و انتشار آن در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی گفته می‌شود. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما با اصطلاحات بلاگر (Blogger) و ویلاگر (Vlogger) به‌دفعات روبه‌رو شده‌اید. بلاگر فردی است که در شبکه‌های اجتماعی اتفاقات، تجریه‌ها و مطالب مرتبط با خودش یا حتی دیگران را منتشر می‌کند. در مقابل، ویلاگر یا ویدیوبلاگر فردی است که ویدیو تولید کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی مانند یوتیوب به اشتراک می‌گذارد. همانند بلاگرها، ویلاگرها نیز به نوبه خود تلاش می‌کنند که در حوزه کاری خود از رقبا پیشی بگیرند و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اما راز موفقیت ویلاگرها در تولید محتوای با کیفیت‌تر و جذاب‌تر و جذب مخاطبین بیشتر چیست؟

فهرست مطالب

به‌کارگیری تجهیزات صوتی و تصویری مناسب یکی از مهمترین نکاتی است که باید ویلاگرها برای تولید ویدیو مدنظر قرار بدهند. ویلاگرها با استفاده از بهترین انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ می‌توانند ویدیوهای باکیفیت و جذابی تولید کرده و مخاطبین بیشتری را جذب کنند. آیا به‌عنوان یک ویدیوبلاگر، با انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ آشنایی دارید؟

گوشی هوشمند و یک دستگاه لرزش گیر؛ یک ابزار کاربردی برای ویلاگینگ

فرقی نمی‌کند که گوشی هشمند شما آیفون یا اندروید باشد. استفاده از یک گوشی هوشمند می‌تواند آسان‌ترین راهکار برای ثبت لحظه‌ها، ضبط ویدیو یا پخش ویدیو به‌صورت مستقیم و زنده باشد. اگر گوشی هوشمند شما قدیمی نباشد، احتمالاً کیفیت تصاویر شما خوب و قابل‌قبول باشد. یکی از مسائلی که می‌تواند منجر به افت کیفیت یک ویدیوی مطلوب و خوب شود، حرکت دوربین و لرزش آن است. بنابراین برای ویلاگینگ، استفاده از یک دستگاه لرزش گیر موبایل می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

لرزش گیر موبایل DJI Osmo Mobile 2

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

شما به‌عنوان یک ویدیوبلاگر باید سطح مطلوبی از انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ را در اختیار داشته باشید تا بتوانید محتوایی با کیفیت تولید کنید و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید. دستگاه لرزش گیر یا سه پایه تثبیت‌کننده تصاویر که به‌عنوان گیمبال هم شناخته می‌شود، یکی از لوازم جانبی ضروری و بسیار کاربردی برای ویلاگرها به‌شمار می‌رود. این ابزار به شما اطمینان می‌دهد که تصاویر ثبت‌شده‌ی شما خوب و بی‌نقص به‌نظر خواهند رسید. دستگاه لرزش گیر موبایل DJI Osmo Mobile 2 با توجه به قیمت 130 دلاری آن، ویژگی‌ها و عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند. به‌کمک این لرزش گیر موبایل شما می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود ویدیوهایی ضبط کنید که کیفیت آن‌ها با کیفیت پهپادهای مشهور DJI برابری می‌کند.

قابلیت‌های تعقیب هوشمند هدف (Auto Track) در سیستم‌های Osmo، شما و سوژه موردنظرتان را به‌صورت خودکار در فریم نگه می‌دارد. فرقی هم ندارد که به‌صورت افقی یا عمودی تصویربرداری کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید بر روی دوربین خود کنترل کامل داشته باشید؛ درست مانند تصویربرداری‌های برنامه‌ریزی‌شده و حرفه‌ای که شما می‌توانید با استفاده از ابزار حرفه‌ای و بدون هیچ‌گونه تلاشی، درست مانند یک تصویربردار حرفه‌ای به‌نظر برسید.

شاید بخواهید که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود به پخش ویدیوهای زنده و مستقیم شبکه‌های اجتماعی ویدیومحور مانند یوتیوب بپردازید. برای این منظور شما به حداقل 1000 دنبال‌کننده نیاز دارید تا از قابلیت لایو یوتیوب با استفاده از یک دستگاه موبایل استفاده کنید. در غیر این صورت به یک اپلیکیشن رمزنگاری مانند Streamlabs OBS نیاز خواهید داشت.

وبکم پی سی، مناسب‌ترین ابزار برای ویلاگرهای پشت میز نشین

لوازم جانبی ویلاگینگ

ممکن است تصمیم داشته باشید که یک ویدیو آموزشی فوری را با استفاده از کامپیوتر خود ضبط کرده و منتشر کنید. اگر بخواهید که در حین ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش کامپیوتر، تصویر خودتان هم در ویدیو قرار بگیرد، بهترین روش استفاده از یک وبکم است. اگر چه با استفاده از وبکم نمی‌توانید تحرک زیادی در مقابل دوربین داشته باشید؛ اما باید توجه داشته باشید که با این روش دیگر به یک اپلیکیشن برای رمزنگاری نیازی ندارید. این یک تجربه‌ی کاملا plug&play برای شما خواهد بود.

وبکم Logitech C922 Pro یا Brio 4K بهترین انواع وبکم برای پی سی

بهترین انواع وبکم

هر دو وبکم C922 Pro و Brio 4K انتخاب‌های خوبی برای ویلاگینگ هستند. اما از نظر قیمت، وبکم C922 گزینه مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری است. وبکم C922 با کیفیت 720p و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه (fps) فیلم‌برداری می‌کند. کیفیت تصاویر وبکم C922 سه‌بعدی است و میکروفن تعبیه‌شده در این وبکم صدا را با کیفیت مطلوبی ضبط می‌کند. همچنین این وبکم یک اشتراک سه ماهه برای نرم‌افزار ضبط و پخش فیلم و تصویر XSplit Broadcaster و نرم‌افزار ضبط گیم‌پلی XSplit Gamecaster به شما ارائه می‌کند که فراتر از یک نرم‌افزار ضبط و پخش ساده است.

شما می‌توانید از نرم‌افزار Logitech ببه‌منظور کنترل دو وبکم برای ویدیوهای تصویر در تصویر، یا حتی سوییچ کردن میان دو وبکم استفاده کنید. حتی می‌توانید تصاویر را در حالت منظره یا پرتره ضبط کنید.

وبکم Brio 4K در مقایسه با وبکم C922 ویژگی‌های بیشتری دارد. برای مثال، با استفاده از ویژگی تشخیص چهره وبکم Brio 4K می‌توانید به حساب کاربری ویندوز 10 خود وارد شوید. اما ویژگی برجسته و متمایز وبکم Brio 4K جای تامل دارد. وبکم Brio 4K  دارای قابلیت تصویربرداری با رزولوشن فول اچ دی 1080p و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است و البته ثبت تصاویر با رزولوشن 4K با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه است. این وبکم حتی می‌تواند با استفاده از کیفیت HDR پشتیبانی می‌کند؛ از این طریق می‌تواند کیفیت بد تصاویری که در نوردهی نامناسب ثبت می‌شوند را جبران کند. به هر حال، برای خرید وبکم Brio 4K باید در حدود 100 دلار هزینه کنید.

دوربین ضد آب برای فیلم‌برداری در آب‌وهوای بارانی و نامساعد

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

آب‌وهوای مساعد یکی از عواملی است که تاثیر بسیارخوبی در عکس‌های مناظر و فضای باز دارد. اما عکاسی از مناظر در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نیز یکی از جذابیت‌های حوزه عکاسی است که همواره علاقمندان عکاسی و فیلم‌برداری را به چالش می‌کشد. علاوه‌براین، شاید لازم باشد که در شرایط آب‌وهوایی نامساعد فیلن‌برداری کنید و در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های ویدیویی منتشر کنید. در این شرایط داشتن یک دوربین فیلم‌برداری ضد آب برای شما ضروری خواهید بود. بنابراین دوربین ضد آب یکی از ابزارهای مهمی است که به‌عنوان ویلاگر باید در مجموعه‌ی دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ در اختیار داشته باشید.

دوربین فیلم‌برداری ضد آب گوپرو مدل Hero7 Black

دوربین فیلم‌برداری ضد آب گوپرو

دوربین فیلم‌برداری گوپرو (GoPro) مدل Hero 7 Black یکی از بهترین دوربین‌های همه‌کاره‌ای است که می‌توانید برای ضبط ویدیو در آب‌وهوای بارانی و نامساعد از آن استفاده کنید. طراحی کوچک و ضد آب این دوربین، در کنار قابلیت‌هایی مانند تثبیت عکس باورنکردنی و کیفیت بسیار عالی ویدیوها از جمله ویژگی‌های خیره‌کننده و قابل‌توجه دوربین Hero7 Black هستند.

شما حتی می‌توانید از این دوربین برای ضبط ویدیو در استودیو هم استفاده کنید؛ اما کاربرد اصلی آن ضبط ویدیو در هنگام حرکت است. توانایی ضبط ویدیو دوربین Hero 7 Black در هنگام حرکت واقعا شما را هیجان زده و غافل‌گیر می‌کند.

اگر می‌خواهید که ویدیوهایی را به‌صورت مستقیم و زنده در فضای مجازی پخش کنید، می‌توانید از اپلیکیشن موبایل گوپرو (GoPro) استفاده کنید؛ چرا که این دستگاه مجهز به خروجی HDMI است.

دوربین فیلم‌برداری واقعیت مجازی برای پخش ویدیو به‌صورت مستقیم و زنده در محل

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

به‌عنوان یک ویدیوبلاگر، شما ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که نیاز داشته باشید ویدیویی را تهیه کرده و آن را به‌صورت مستقیم و زنده پخش کنید. به همین دلیل باید دوربینی برای تصویربرداری از رویدادهای زنده داشته خریداری کنید.

دوربین Mevo Plus با قابلیت پخش مستقیم و زنده ویدیو

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

دوربین Mevo Plus پخش ویدیو به‌صورت مستقیم و زنده را برای شما ممکن می‌کند. شما با استفاده از این دوربین کوچک می‌توانید یک فیلم‌برداری حرفه‌ای داشته باشید. شما می‌توانید با اتصال یک گوشی هوشمند و یک دوربین به یک شبکه وای‌فای مشترک، ویدیوها را به‌صورت مستقیم و زنده پخش کنید. همچنین با اتصال مستقیم یک دوربین به شبکه وای‌فای و سیگنال‌های پهنای باند LTE موبایل‌تان هم می‌توانید ویدیوها را به‌صورت مستقیم و زنده منتشر کنید. با استفاده از دوربین پخش زنده Mevo Plus می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن 4K ضبط کرده و در یک کارت حافظه microSD 16 گیگابایتی ذخیره کنید.

به هر حال، اپلیکیشن موبایل یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای موردنیاز شما خواهد بود. زیرا با استفاده از آن می‌توانید سنسورهای روزولشن بالای آن را برای ثبت تصاویر عریض و کم‌عرض به‌کار بگیرید؛ سپس می‌توانید  با لمس صفحه‌نمایش میان این تصاویر سوییچ کنید.

به هر حال، شما به اپلیکیشن موبایل هم نیاز خواهید داشت تا سنسورهای کیفیت بالای این دوربین را به‌کار بگیرید و ویدیوهای عریض و کم‌عرض متعددی ایجاد کنید؛ سپس با لمس صفحه‌نمایش میان این ویدیوها سوییچ کنید. همچنن می‌توانید اپلیکیشنی داشته باشید که به‌صورت خودکار ویدیوهای دیگر را پی‌گیری کرده و میان آن‌ها سوییچ کنید.

دوربین فیلم‌برداری Point & Shoot

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

دوربین های Point & Shoot یا «نشانه بگیر و عکاسی کن»، کاربردی مشابه اسمشان دارند. برای عکاسی با دوربین Point & Shoot را به سمت سوژه نشانه می‌گیرید؛ در صورت نیاز زوم کرده و در نهایت با فشردن کلید مربوطه عکس را ثبت می‌کنید. استفاده از این دوربین‌ها بسیار ساده است. دوربین‌های Point & Shoot معمولا تنظیمات فوکوس و نوردهی را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهند.

دوربین سونی سایبرشات RX100 III یا مدل‌های جدیدتر آن

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

دوربین سونی سایبرشات RX100 III با نام RX100 Mark III یا M3 هم شناخته می‌شود. این دوربین جایگزین بسیار ارزنده‌ای برای دوربین موبایل است که با توجه به اندازه مناسب آن، در جیب هم جای می‌گیرد.

دوربین سونی سایبرشات RX100 III یک سنسور تصویربرداری بزرگ دارد. این دوربین حتی در موقعیت‌هایی با نوردهی ضعیف، به‌کمک لنزهای روشن خود کیفیت فیلم‌برداری بهتری به شما ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش متحرک این دوربین شما را قادر می‌سازد تا در هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی سلفی بتوانید خودتان را ببینید.

همچنین، دوربین سونی سایبرشات RX100 III مجهز به یک خروجی HDMI است. اگر از طریق خروجی HDMI دوربین خود را به یک صفحه‌نمایش، رمزنگار یا یک ضبط‌کننده‌ خارجی وصل کنید، در ویدیو خود به اطلاعات و تنظیمات دوربین دسترسی نخواهید داشت. دوربین RX100 M3 تصاویر را با کیفیت فول اچ‌دی ثبت می‌کند؛ اما مدل جدیدتر آن، دوربین RX100 IV، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارد.

بهترین دوربین فیلم‌برداری خانگی

دوربین فیلم‌برداری خانگی

 

ممکن است قصد فیلمبرداری از موقعیت‌های غیر رسمی، مانند مهمانی‌ها، جشن تولد، جشن‌های خانوادگی و در کل فیلم‌برداری غیر حرفه‌ای را داشته باشید. در این شرایط که تنها هدف شما ثبت لحظات با کیفیت مطلوب است، داشتن دوربین‌های خنگی یا کامپکت به شما توصیه می‌شوند. این دوربین‌ها با وزن کمی که دارند به راحتی قابل حمل هستند.

دوربین فیلم‌برداری کانن ویکسیا اچ اف جی 21

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

دوربین Canon Vixia HF G21 یک انتخاب مناسب برای مصارف خانگی است. بر خلاف سایر گزینه‌ها، این دوربین به‌صورت صریح و مشخص برای فیلم‌برداری طراحی شده‌است.

بسیاری از ویژگی‌های کلیدی که برای ویلاگینگ در یک دوربین جستجو می‌کنید، در دوربین Canon Vixia HF G21 وجود دارند. به‌عنوان نمونه، دوربین Canon Vixia HF G21 مجهز به جک‌های میکروفون و هدفون، یک مانت کفشکی (cold shoe) و پورت کوچک برای یک میکروفون یا نور، یک خروجی HDMI، یک صفحه‌نمایش چرخشی متحرک، موقعیت‌یاب الکترونیکی بوده و دارای قابلیت کنترل‌های دستی است. علاوه‌براین، به لطف لنزهای زوم 20x f1.8-2.8 26.8-576mm آن، می‌توانید از دردسرهای نصب و جدا کردن مداوم لنزها فرار کنید!

دوربین‌های بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless) نوعی از دوربین‌های دیجیتال هستند که برخلاف دوربین‌های DSLR، فاقد آینه و منظره‌یاب اپتیکی هستند. در این دوربین‌ها، سوژه مقابل دوربین به‌صورت الکترونیکی از روی حسگر دوربین خوانده می‌شود؛ سپس بر روی نمایش‌گر ال‌سی‌دی نقش می‌بندد. در برخی از این مدل‌ها یک منظره‌یاب الکترونیکی به‌عنوان جایگزینی برای منظره‌یاب اپتیکی به‌کار می‌رود.

دوربین پاناسونیک لومیکس مدل DMC-GH5

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

ظاهر دوربین Panasonic Lumix DMC-GH5 شبیه دوربین‌های SLR سنتی است. اما این دوربین برای فیلم‌برداری ساخته شده‌است. فارغ از سطح تجربه‌ای که در این زمینه دارید، می‌توانید تمامی ویژگی‌هایی که از یک دوربین انتظار دارید را در این دوربین مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته دوربین پاناسونیک لومیکس مدل DMC-GH5 مقاوم بودن بدنه آن در برابر سرما، آب و گردوخاک است.

بهای این دوربین 1500 دلار است و البته باید به‌صورت جداگانه لنزهای موردنیاز خود را نیز خریداری کنید. اگر می‌خواهید که هزینه کمتری برای خرید یک دوربین صرف کنید، مدل قدیمی‌تر GH4 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دوربین پاناسونیک مدل GH4 علی‌رغم این که مدت زیادی ورود آن به بازار می‌گذرد، همچنان یک گزینه عالی برای خریداران به‌شمار می‌رود. این دوربین در سال 2014 به بازار آمد. قیمت دوربین پاناسونیک مدل GH4 در حدود 800 دلار است.

دوربین DSLR

دوربین DSLR

دوربین DSLR یا دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی، یک دوربین دیجیتال است که بر خلاف دوربین‌های خانگی و دوربین‌های موبایل، معمولا از لنزهای قابل تعویض استفاده می‌کنند. در این دوربین، نور با استفاده از یک سیستم آینه از لنز به سمت منظره‌یاب اپتیکی هدایت می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید سوژه عکاسی خود را از لنز دوربین تماشا کنید.

دوربین کانن مدل EOS 80D

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

دوربین Canon EOS 80D به دلایل بسیار خوبی در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. کمپانی کانن به‌کمک سنسور Dual Pixel CMOS یک سیستم اوتوفوکوس (فوکوس خودکار) سریع به سنسور اضافه می‌کند. این دوربین قادر به نمایش مستقیم صحنه‌ی در حال فیلم‌برداری بر روی صفحه‌نمایش خود است؛ بدون این که در میان منظره‌یاب قرار بگیرد. 80D مجهز به جک‌های هدفون و میکروفون است و از رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60fps پشتیبانی می‌کند.

یکی از معایب 80D این است که از خروجی HDMI پشتیبانی نمی‌کند. به‌همین دلیل اگر می‌خواهید که ویدیوهای خود را به‌صورت مستقیم و زنده منتشر کنید، لازم است که تمامی داده‌های صفحه‌نمایش را مسدود کنید و آن‌ها را بر روی حالت دستی تنظیم کنید.

این دوربین مجهز به سنسورهای کراپ است. بنابراین اگر به دنبال دوربین‌های مجهز سنسورهای فول فریم هستید تا ویدیوهایی با بهترین کیفیت ضبط کنید، دوربین Canon EOS 5D MIII همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. اگر چه دوربین EOS 5D MIII در سال 2012 وارد بازار شد، اما همچنان با قیمتی بیشتر از 2000 دلار به‌فروش می‌رسد.

سایر لوازم جانبی ویلاگینگ

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

برای تهیه ویدیو و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب به لوازمی بیشتر از یک دوربین نیاز است. برای مثال، ممکن است تصمیم داشته باشید که ویدیو خود را به‌صورت مستقیم و زنده منتشر کنید. برای این کار به یک کارت کپچر یا رمزنگار نیاز دارید تا ویدیو را از دوربین بر روی رسانه‌هایی مانند یوتیوب یا سایر سایت‌ها اشتراک‌گذاری ویدیو بارگذاری کنید.

یکی از ابزارهای ضروری ویلاگینگ، سیستم‌های تنظیم نوردهی و تنظیم صدا هستند.

بهترین ابزار نوردهی موبایل: لومی کیوب ایر مدل VC

ابزار نوردهی موبایل

ممکن است لازم باشد که در موقعیت‌هایی با وضعیت نوردهی نامناسب ویدیو تهیه کنید. در چنین موقعیت‌هایی، Lume Cube Air شما را در وضعیت نوردهی مناسب‌تری قرار می‌دهد. این ابزار در اندازه‌ای است که به‌راحتی در جیب جای می‌گیرد. به‌کمک اپلیکیشن موبایل و بلوتوث داخلی آن شما می‌توانید به‌صورت بی‌سیم نور را به موبایل خود متصل کنید و نوردهی موبایل‌تان را برای تصاویر، به‌سرعت تنظیم کنید.

دیفیوزر یا پخش‌کننده‌های نور که در این ابزار قرار گرفته‌اند، نور منتشر شده از آن را ملایم می‌کند. لومی کیوب ایر مدل VC از یک طراحی فشرده و کم وزن بهره‌مند شده است.همچنین قسمت مغناطیسی که در پشت آن تعبیه شده است، یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این ابزار هستند. علاوه‌براین، شما می‌توانید لومی کیوب ایر مدل VC را به یک سه‌پایه وصل کرده و به‌صورت هندزفری از آن استفاده کنید.

ابزار نوردهی VC که در کنفرانس‌های ویدیویی بسیار کاربردی است، مجهز به یک پایه‌ی مکش هوا یا ساکشن است. به‌کمک پایه کش هوا سیستم نوردهی لومی کیوب ایر VC شما می‌توانید به‌راحتی موبایل، تبلت یا صفحه‌نمایش خود را به آن وصل کنید و سوژه یا چهره خود را به نوردهی بهتری به‌‌نمایش بگذارید؛ بدون آن‌که نیازی باشد که موقعیت نوری صحنه را با هر بار حرکت دوربین تنظیم کنید.

بهترین میکروفون برای دوربین: Rode VideoMicro

میکروفون برای دوربین

میکروفون نیز یکی از لوازم جانبی ویلاگینگ است که تاثیر بسیاری بر کیفیت صوتی ویدیوهای شما خواهد داشت. میکروفون‌های کمپانی Rode یکی از بهترین میکروفون‌های قبل استفاده برای موبایل یا دوربین هستند. میکروفون‌های مدل SmartLav Plus و VideoMicro این کمپانی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند.

بهترین میکروفون مناسب برای استودیو: میکروفون بلو مدل Yeti

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگکمپانی بلو (Blue) یکی از پیشتازان تولید میکروفون است. این کمپانی تولیدکننده میکروفون‌های محبوب Yeti است که همچنان پس از مدت‌های طولانی در حال رقابت‌ جدی با محصولات سایر کمپانی‌ها هستند. به‌تازگی نیز کمپانی بلو میکروفونز از میکروفون‌های جدید Ember XLR رونمایی کرد. این کمپانی همچنان به تولید بهترین میکروفون‌های مقرون‌به‌صرفه برای استودیو و پخش زنده مشغول است.

بهترین کیت لنز موبایل برای ویلاگینگ: لنزهای بلک آی پرو مدل G4

دوربین و لوازم جانبی کاربردی ویلاگینگ

شما می‌توانید با استفاده از لنزهای افزودنی، ویدیوهای بسیار عالی با دوربین موبایل‌تان ضبط کنید. لنزهای بلک آی پرو (Black Eye Pro) انتخاب‌های بسیار خوبی هستند؛ زیرا به‌سرعت می‌توانند با هر موبایل، تبلت، وبکم لپتاپ یا هر دستگاه دیگری تنظیم شده و به آن متصل شوند. به همین علت یکی از محبوبترین لوازم جانبی ویلاگینگ به حساب می آیند.

لنزها از جمله ابزارهای لازم برای ویلاگینگ به‌شمار می‌روند که تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذابیت تصاویر و ویدیوهای شما خواهند داشت. شما هم می‌توانید این لنزها را به‌صورت تکی خریداری کنید و هم می‌توانید مجموعه آن‌ها را به‌صورت سفارشی تهیه کنید. مجموعه سفارشی این لنزها شامل لنزهای سینمایی زاویه عریض، تله‌فوتو ×۲.۵ و چشم ماهی است.

بهترین سخت‌افزار رمزنگاری: Epiphan Webcaster X2

سخت‌افزار رمزنگاری

اگر تصمیم دارید که از یک دوربین به پخش مستقیم و زنده ویدیو بپردازید، شما به یک سخت‌افزار رمزنگاری مانند Webcaster X2 نیاز خواهید داشت. این ابزارِ ضروری برای ویلاگینگ، شما را قادر می‌سازد که منابع ویدیویی و صوتی USB و HDMI را متصل کنید و از طریق وای‌فای یا اترنت، آن‌ها را بر روی یوتیوب، فیسبوک یا تویچ دات تی‌وی پخش کنید. همچنین این ابزار مجهز به یک خروجی HDMI هست. به‌لطف این قابلیت شما می‌توانید به‌کمک آن بر روی استریم ویدیو خود نظارت داشته باشید.

بهترین کارت کپچر بازی: الگاتو مدل HD60 S

کارت کپچر بازی

یک نرم‌افزار رمزنگاری شما را قادر می‌سازد که ویدیو وبکم و بازی‌های پی‌سی خود را در سایت‌های یوتیوب و تویچ دات تی‌وی منتشر کنید. اما به‌هرحال، بازیکنان کنسول به یک کارت کپچر مانند Elgato HD60 S نیاز خواهند داشت. کارت کپچر یکی دیگر از لوازم جانبی ویلاگینگ است که داشتن آن به شما به‌عنوان یک ویلاگر توصیه می‌شود. کارت کپچر Elgato HD60 S یکی از بهترین کارت‌های کپچر بازی برای ضبط و اشتراگ‌گذاری بازی‌های ویدیویی است. این دستگاه را به ایکس باکس، پی اس 4 یا نینتندو سوییچ، و پی سی یا لپتاپ مک، و یک صفحه‌نمایش متصل کنید؛ از این طریق می‌توانید بازی خود را ضبط و استریم کنید.

همچنین بخوانید:

۶ کالایی که در ایران نیست اما مالتینا برای شما فراهم میکند!

هرآنچه که باید درباره PlayStation Vita کنسول دستی سونی بدانید

آیا شما تجربه‌ی استفاده از انواع دوربین و لوازم جانبی ویلاگینگ که در بالا معرفی شدند، دارید؟ شما می‌توانید تجربیات، پیشنهادات و نظرات خود را در بخش نظرات با مالتینا به اشتراک بگذارید.

منبع: cnet

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024