دوخت فانتزی و به طور کلی دوخت‌های تزئینی برای رفو کردن و زیباسازی بیشتر لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای لباس‌های رسمی و اداری معمولا از دوخت فانتزی بسیار ساده، شیک و خلوت بهره‌ می‌برند و برای لباس‌های مجلسی و غیر رسمی می‌توانید از دوخت فانتزی شلوغ، پر کار و پر زرق و برق استفاده کنید. دوخت‌های تزئینی و فانتزی معمولا بر روی لبه آستین‌ها، یقه و جا دکمه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در پشت لباس هم می‌توان دوخت‌های فانتزی بسیار زیبایی انجام داد تا بدین وسیله لباس را از سادگی در بیاورد. ما در این مقاله شما را به اصول این هنر یعنی انواع کوک‌ها آشنا می‌کنیم.

دوخت فانتزی زیبا

دوخت‌های فانتزی

می‌توان به گلدوزی با دست به عنوان یک هنر سرگرم کننده و آرامش بخش نگاه کرد. این هنر زیبا خوشبختانه به لوازم گران قیمت هنری نیاز ندارد. تنها با خرید اصلی‌ترین وسایل و با کمی حوصله و دقت می‌توانید از این هنر لذت ببرید و حتی درآمد خوبی کسب کنید.

دوخت‌ فانتزی و معرفی وسایل مورد نیاز برای آن

  • نخ گلدوزی
  • سوزن
  • کارگاه گلدوزی
  • پارچه
دوخت فانتزی جدید و آسان

آشنایی با انواع دوخت های فانتزی

دوخت فانتزی و انواع کوک با با دست قابل انجام است

شما با انواع مختلف کوک‌ها آشنا می‌شوید. با کمی تمرین اصول کار را یاد می‌گیرید و با کمی خلاقیت می‌توانید طرح مورد نظر را بر روی لباس خود اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: راه های تشخیص پوشاک برند اورجینال از فیک

کوک بخیه

این کوک زیاد جنبه زیبایی ندارد و بیشتر برای استحکام کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.  بهتر است تا حد ممکن از این مدل کوک استفاده نکنید تا دوخت تزئنی و فانتزی شما زیباتر به نظر برسد.

کوک ساده

کوک ساده برای اتصال موقت چند پارچه‌ به یکدیگر به کار می‌رود، به طور متوسط طول هر کدام از این کوک‌ها حدودا یک تا نیم سانتی متر است.

دوخت فانتزی و انواع آن

دوخت های فانتزی و تزئینی

دوخت فانتزی کوک بخیه تزیینی

این کوک از لحاظ ظاهری به بخیه معمولی شبیه است. لازم است بدانید که فاصله بین بخیه‌ها تقریبا معادل طول هر بخیه است. از این مدل بخیه دوزی برای مچ، یقه، جیب و سایر قسمت‌های لباس استفاده می‌شود.

کوک برجسته

از کوک برجسته بیشتر برای اتصال لایی به لباس استفاده می‌شود و پارچه یا لباس ثابت سر جای خودش قرار می‌گیرد. معمولا از مدل دوخت برجسته برای پشت لباس بهره می‌گیرند.

فیلم دوخت تزئینی

در ادامه نظر شما را به تماشای چند فیلم جذاب در مورد دوخت تزئینی جلب می‌کنم.