ویلیام هنری گیتس سوم، معروف به بیل گیتس، نامی است که وقتی به رایانه فکر می‌کنیم، ذهن ما را فرا می‌گیرد. او به عنوان پدر کامپیوتر و یک شخصیت کاریزماتیک شناخته می‌شود. او مالک مایکروسافت، بزرگترین شرکت نرم افزاری رایانه‌ای در جهان است. گیتس کارآفرین، سرمایه‌گذار، بشردوست، برنامه نویس رایانه و مخترع موفقی است که حتی نامش انسان را به یاد موفقیت می‌اندازد. او کامپیوتر را با تمام نوآوری‌های خود، به یک کالای خانگی تبدیل کرده است. در اینجا به نقل قول‌های با موضوع موفقیت از زبان بیل گیتس می‌پردازیم که می‌توانند بسیار انگیزه‌بخش باشند.

موفقیت از زبان بیل گیتس

بیل گیتس

موفقیت از زبان بیل گیتس

۱. “موفقیت یک معلم شیطانی است. او افراد هوشمند را اغوا می‌کند تا فکر کنند که هیچ چیز نشدنی و باخت برای آن‌ها وجود ندارد.”

۲. “خود را با هیچ کس در جهان مقایسه نکنید که اگر چنین کنید، گویی که به خود اهانت کرده‌اید.”

۳. “ناراضی‌ترین مشتریان شما، بزرگترین معلم‌ها برای پیشرفت‌تان هستند.”

۴. “زندگی ناعادلانه پیش می‌رود، باید یاد بگیرید که چطور با آن کنار بیایید.”

۵. “صبوری، عنصر اصلی موفقیت است.”

۶. “جشن گرفتن موفقیت، بسیار لذت‌بخش است؛ اما مهم‌تر از آن، این است که از شکست‌های خود بیاموزیم.”

۷. “برای به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ، گاهی لازم است که ریسک‌های بزرگی را متحمل شوید.”

۸. “من از اشخاص تنبل برای انجام کارهای بزرگ استفاده می‌کنم، زیرا معمولا این افراد بهترین و کوتاه‌ترین راه را پیدا خواهند کرد.”

۹. “اگر فکر می‌کنید که معلم شما سختگیر است، صبر کنید تا خود به یک مدیر تبدیل شوید!”

۱۰. “فقیر به دنیا آمدن، خطا نیست. اما این که فقیر از دنیا بروید، اشتباه خود شماست.”

۱۱. “من در بعضی امتحانات خود، نمره رد گرفتم؛ اما دوستم تمام آن‌ها را با نمره قبولی گذراند. اکنون او کارمند مایکروسافت است و من مالک آن!”

۱۲. “مردم همیشه از تغییر می‌هراسند. آن‌ها هنگام اختراع برق، از آن نیز هراس داشتند.”

۱۳. “همه به مربی احتیاج دارند. فرقی نمی‌کند شما یک بسکتبالیست، یک تنیسور، یک ژیمناستیک یا یک بازیکن باشید.”

۱۴. “راه موفقیت در دنیای نرم افزار، دستیابی به نرم افزار دستیابی به موفقیت است. بنابراین چیزی که مایکروسافت آفیس یا ویندوز را به جلو سوق می‌دهد، ایده‌های جدید، غافلگیرکننده بازار و مهندسی خوب است.”

۱۵. “من فکر نمی‌کنم هیچ چیز منحصر به فرد در مورد هوش انسانی وجود داشته باشد.”

۱۶. “موفقیت ما از ابتدا مبتنی بر مشارکت‌ها بوده است.

۱۷. “دو بار تصمیم مشابه نگیرید. وقت و اندیشه خود را صرف کنید و تصمیم بگیرید. اولین بار تصمیم محکمی بگیرید تا دیگر به طور غیر ضروری، یک موضوع را مرور نکنید.”

۱۸.”بسیاری از ما زندگی را با رویاهای بزرگ شروع می‌کنیم؛ چیزهایی که می‌خواهیم به آن‌ها تحقق بخشیم، بسازیم و تجربه کنیم. اما اگر از بیشتر انسان‌ها در چهل سالگی بپرسیم که چه اتفاقی برای تمام رویاهای آن‌ها افتاده، احتمالا پاسخ مناسبی نخواهند داشت.”

۱۹. “زندگی به طور طبیعی تمایل به رخ دادن اتفاقات تازه و غیرمنتظره دارد. اما بسیاری از آن‌ها، بر اساس انتخاب‌های ما رخ می دهد. انتخاب‌های شما در طول زمان، جمع شده و به ظاهر موارد غیرمنتظره‌ای را به وجود می‌آورند. چیزهایی که رویاها و برنامه‌های ما را خدشه‌دار خواهند کرد. اما می‌توانیم این رویدادها را کنترل کرده و با تصمیم خود یکی را در مقابل دیگری قرار دهیم.”

۲۰. “چیزی که در تلویزیون می‌بینیم، با زندگی واقعی فرق دارد. در زندگی  واقعی به جای کافی شاپ، باید به محل کار خود برویم.”

۲۱. “زندگی مثل سال تحصیلی شامل چند ترم نیست که تابستان آن تعطیل باشد. وقت آن رسیده که خود را پیدا کنید.”

۲۲. “همه ما به افرادی احتیاج داریم که عیب‌های ما را عنوان سازند. این طور پیشرفت کرده و موفق‌تر خواهیم شد.”

۲۳. “همان طور که به قرن ‌های آینده نگاه می‌کنیم، مشخص است رهبران فردا کسانی هستند که دیگران را قدرتمند و توانمند می‌سازند.”

سخن پایانی

حاصل شدن موفقیت از مسیرهای مختلف ممکن خواهد بود و برای رسیدن به آن، به حتم باید از راهی سخت و دشوار عبور کرد. تجربه ثابت کرده که هیچ موفقیت بزرگی بدون چالش‌های فراوان به دست نمی‌آید. شما چطور فکر می‌کنید؟ شما نیز جملات موفقیت از زبان بیل گیتس که خوانده‌اید را در بخش نظرات وبلاگ مالتینا آورده و این جملات را با دیگر کاربران ما در میان بگذارید.

همین طور بخوانید: چگونه یک مدیر نمونه و لایق باشیم و تیم خود را به درستی رهبری کنیم؟

منبع: toppr ، awakenthegreatnesswithin ، everydaypower