مصطفی صندل متولد ۱۱ ژانویه سال ۱۹۷۰ است و با نام موصتی نیز شناخته می‌شود او یک خواننده، آهنگ نویس، تهیه کننده و تاجر و همچنین بازیگر محبوب ترکی است که آلبوم‌هایش تاکنون بیش از ۲۰ میلیون بار در سرتاسر جهان به فروش رفته است و به همین خاطر در کشورش ترکیه بارها مورد تقدیر قرار گرفته است. پدربزرگ و مادربزرگ مصطفی جزو بزرگ‌ترین هنرمندان و آهنگ‌سازان کشور ترکیه محسوب می‌شوند. او در سال ۲۰۰۸ با خواننده صربستانی‌الاصلی به نام امینا یاهوویچ ازدواج می‌کند و از ازدواج این دو، دو پسر به نام‌های یاوز و یامان متولد می‌شود.

اگر چه او در زمینه تجارت نیز فردی موفق محسوب می‌شود اما عمده شهرت صندل به خاطر فعالیت هنری او است، صندل در زمانی که تنها ۲۰ سال داشت یعنی در اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد دنیای موسیقی سبک پاپ شد و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد. او در استانبول متولد شد و در آنجا نیز بزرگ شد، برای ادامه تحصیل به ژنو در سوئیس رفت و در دبیرستانی به نام College Du Leman تحصیلاتش را ادامه داد و سپس به دانشگاه نیوهمپشایر در ایالات متحده می‌رود و در آنجا مشغول به تحصیل در زمینه اقتصاد می‌شود. او بعدها مدرک مدیریت را از دانشگاهی در لندن نیز کسب می‌کند.

صندل توانایی صحبت کردن به زیان‌های انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی را دارد. صدای قدرتمند او باعث می‌شود تا تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان زیادی شیفته او بشوند، مصطفی با دنبال کردن این استعداد خود توانسته جایگاه خود را در دنیای خوانندگی تثبیت کند. مصطفی در زمینه نوشتن متن آواز نیز از شهرت و توانایی چشم‌گیری برخوردار است. مصطفی در کشورهای اروپایی مثل اتریش، بلژیک، بوسنی، فرانسه، آلمان و سوئیس به خاطر آهنگ‌هایی مثل مون‌لایت، آرابا و ایسیانکار بسیار مورد توجه است.

مصطفی صندل و همسر

مصطفی صندل و همسر

زندگی پیش از شهرت مصطفی صندل

همان ‌طور که اشاره کردیم مصطفی صندل در ۱۱ ژانویه ۱۹۷۰ به دنیا آمد. هنگامی که او تحصیلاتش را آغاز کرد، معلمان و هم کلاسی‌هایش بلافاصله متوجه استعداد ویژه او در زمینه موسیقی شدند. موصتی پس از اینکه آهنگی را می‌شنید بلافاصله می‌توانست ابزارهای متفاوتی را برداشته و ملودی آن را تکرار کند. او دوران دبیرستان را در ژنو کشور سوئیس گذراند. سپس به دانشگاه نیو همپشایر در کشور آمریکا رفت. بعد از فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه مجددا به استانبول بازگشت. در طول این مدت مصطفی در زمینه ترانه نویسی با ترانه نویسان زیادی همکاری کرده است. وی پس از مدت کوتاهی تبدیل به ترانه نویسی مستقل می‌شود و شروع می‌کند به نوشتن ترانه برای خواننده‌های معروفی از جمله Ayşegül Aldinç, Hakan Peker و Zerrin Özer.

مصطفی صندل ازدواج

مصطفی صندل و خانواده

سابقه هنری مصطفی صندل

مصطفی اولین آلبوم خود را با نام Suç Bende در سال ۱۹۹۴ منتشر کرده است. از این آلبوم تاکنون به میزان ۱.۷ میلیون نسخه به فروش رسیده است و تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم سال و آن هم با اختلافی چشمگیر نسبت به نفر دوم شده است. در طی این زمان مصطفی موفق می‌شود بیش از ۱۴۰ کنسرت در سراسر ترکیه و بیش از ۳۰ کشور اروپایی برگزار کند. او بسیار علاقه داشت که در زمینه‌های مختلف موسیقی فعالیت کند، او نمی‌خواست صرفا یک خواننده باشد بلکه می‌خواست ترانه نویسی و تهیه‌کنندگی را هم انجام ‌دهد.

در سال ۱۹۹۵ مصطفی صندل به ‌صورت مشترک و همراه با Sibel Alaş آلبومی را تحت عنوان آدام به بازار منتشر کرد که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

در سال ۱۹۹۶ صندل به لندن می‌رود تا بتواند در محیطی آرام و به دور از هیاهوی هوادرانش روی آلبوم بعدی‌اش کار کند. چندین ماه بعد و در همان سال ۱۹۹۶ وی دومین آلبوم خود را تحت عنوان Gölgede Aynı به بازار عرضه کرد که بیش از ۲.۶ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. صندل در سومین آلبومش و برای آهنگ Bir Anda یک نسخه ویدیویی نیز تهیه می‌کند که این اتفاق برای نخستین بار در ترکیه اتفاق می‌افتد. چند ماه بعد مصطفی صندل تهیه ‌کنندگی آلبوم جدید خواننده معروف ترک به نام İzel را بر عهده می‌گیرد و آلبوم او تحت عنوان امانِت را تهیه و تولید می‌کند.

در سال ۲۰۰۰ و پس از موفقیت‌هایی که تارکان به دست می‌آورد، مصطفی صندل قراردادی را با Sony music france منعقد می‌کند و به گردآوری آلبومی تحت عنوان آرابا می‌پردازد. آلبوم چهارم او با نام Akışına Bırak باعث ناامیدی او می‌شود زیرا تنها ۲۰۰۰ نسخه از آن به فروش می‌رسد. با این وجود اجرای یک موسیقی دو نفره به همراه Natalia Doussopoulou در آهنگی به نام Hatırla Beni با موفقیت چشمگیری مواجه می‌شود و نتیجه آن هم این است که یک کنسرت پر جمعیت را پس از آن در ترکیه اجرا می‌کند.

در سال ۲۰۰۱ Prestij Müzik اولین شرکتی که مصطفی صندل با آن همکاری کرد، دچار ورشکستگی می‌شود به همین دلیل مصطفی برای ادامه کار قراردادی را با Erol Köse Productions به امضا می‌رساند.

در سال ۲۰۰۲ مصطفی موفق می‌شود که پنجمین آلبوم خود را نیز منتشر کند که دو آهنگ معروف Pazara Kadar و Kopmam Lazım نیز در این آلبوم قراردادند.

در سال ۲۰۰۳ و در آلبوم جدیدش، صندل تلاش می‌کند که آهنگ‌هایی را به زبان انگلیسی بخواند، اما به خاطر اختلافاتی که با تولیدکننده‌اش یعنی Erol Köse داشت، مجبور می‌شود تا این آلبوم را از طریق Universal Music Group به انتشار برساند.

در سال ۲۰۰۴، صندل دومین نسخه از آرابا را تحت عنوان آرابا ۲۰۰۴ و همچنین نسخه جدیدی از سون را منتشر می‌کند که از لحاظ مالی باعث موفقیت نمی‌شود.

مصطفی صندل

او در سال ۲۰۰۵ اجرای مشترکی را به همراه Punjabi MC نیز تجربه می‌کند. در ۱۱ آگوست سال ۲۰۰۵ مصطفی صندل آهنگ İsyankar را در اروپا منتشر می‌کند و مدتی بعد به خاطر میزان فروش بالا به او در کشور آلمان یک مدال طلا اهدا می‌کنند. این آهنگ در ۲۰ کشور اروپایی تبدیل به آهنگی محبوب می‌شود. چند ماه بعد نسخه سوم از آلبوم سون با نام Seven Reloaded منتشر می‌شود. پس از اینکه این آلبوم از نظر فروش عملکرد ضعیفی نشان می‌دهد، مصطفی اعلام می‌کند که می‌خواهد برای مدتی استراحت کند. در طول این زمان مصطفی در چندین برنامه تبلیغاتی تلویزیونی به ایفای نقش می‌کند. همچنین به برگزاری کنسرت در ترکیه می‌پردازد. در طی یکی از کنسرت‌ها مصطفی صندل می‌گوید: این تابستان خیلی کم ‌کار بوده‌ام و مجددا باید فعالیت خودم را آغاز کنم.

در سال ۲۰۰۶ مصطفی همچنان مشغول به فعالیت در برنامه‌های تبلیغاتی است و همچنین اعلام می‌کند که شکیرا می‌خواهد در کار جدید خود از نسخه آرابا استفاده کند.

اعلام می‌شود که آلبوم بعدی مصطفی تحت عنوان Devamı Var در ماه دسامبر ۲۰۰۶ منتشر خواهد شد.

در سال ۲۰۰۷ مصطفی صندل از طریق وب‌سایت خود اعلام می‌کند که به خاطر مشکلات به وجود آمده انتشار آلبوم Devamı Var تا ۲۳ آوریل ۲۰۰۷ به تعویق خواهد افتاد و سپس این تعویق تا ۱۹ می نیز تمدید شد. بالاخره اما این آلبوم به‌ صورت رسمی در تاریخ ۱۳ ژون ۲۰۰۷ منتشر شد. در ماه می سال ۲۰۰۷ مصطفی، جوهاویچ را به استانبول دعوت می‌کند و سه ترکی که برای آلبوم جدید او نوشته است را معرفی می‌کند. جوهاویچ شدیدا تحت تاثیر این آهنگ‌ها قرار می‌گیرد. مصطفی در برخی از برنامه‌های تبلیغاتی خود از پدربزرگش نیز استفاده کرده است. در یکی از مصاحبه‌ها مصطفی بیان می‌کند که پدربزرگش کسی بوده که در زمان نوزادی او را بزرگ کرده و در مسیر گام برداشتن در دنیای موسیقی، او را همواره مورد حمایت قرار داده و تشویق کرده است.

در یکی از مصاحبه‌هایی که مصطفی با برنامه‌های ترکیه‌ای داشت اعتراف می‌کند که او برای بار دوم با Emina Jahović در رابطه بوده است.

چند ماه بعد Seyhan Müzik اعلام می‌کند که آلبوم Devamı Var در اولین هفته انتشار بیش از ۲۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رفته است و از این نظر در بین تمام آلبوم‌های ترکیه‌ای رتبه اول فروش را از آن خود کرده است. از این آلبوم در سرتاسر جهان بیش ۲.۳ میلیون نسخه به فروش رسیده است.

در سال ۲۰۱۰ مصطفی صندل بازیگری را نیز تجربه می‌کند و در فیلم Five Minarets in New York با کارگردانی Mahsun Kırmızıgül به ایفای نقش می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۲ مصطفی صندل به همراه امینا یاهوویچ در برنامه‌های تبلیغاتی Akıllı Telefon Hareketi for Turkcell شرکت می‌کنند که این کمپانی موفق می‌شود در آن سال و در زمینه گوشی‌های هوشمند انقلاب عظیمی را در کشور ترکیه به وجود بیاورد.

در فوریه ۲۰۱۳ تورک‌سل اعلام می‌کند که برای برنامه‌های تبلیغاتی جدید خود قصد دارد از مصطفی صندل و Maxi’yi Alan Yaşadı استفاده کند.

مصطفی صندل خواننده

خلاصه‌ای از آثار منتشرشده توسط مصطفی صندل

آلبوم‎ها

(Suç Bende (My Fault) (1994

(Gölgede Aynı (Same In the Shadow) (1996

(Detay (Detail) (1998

(Araba (Car) (2000

(Akışına Bırak (Let It Go) (2000

(Kop (Break) (2002

(Seven (Lover) (2003

(İste (Ask for It) (2004

(Yamalı Tövbeler (2005

(Devamı Var (To Be Continued) (2007

(Karizma (Charisma) (2009

(Organik (Organic) (2012

(Don Dunya (2016

تک آهنگ‌ها

(Aya Benzer (Like the Moon) (2003

(İsyankâr (Rebel) (2005

فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مصطفی صندل

(Mr. E (Turkish: Bay E) (1995

(Interaktiv (2003

(TV total (2004

(Wetten, dass…? (2005

(Five Minarets in New York (Turkish: New York’ta Beş Minare) (2010

(Başrolde Aşk (2011

دانلود برترین و بهترین آهنگ‌های مصطفی صندل

در انتها تصمیم گرفته‌ایم تا تعدادی از آهنگ‌های این خواننده محبوب ترکیه‌ای را که با استقبال بیشتری از طرف مخاطب مواجه شده است در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم که از شنیدن آنها لذت ببرید.

 

دانلود آهنگ reset

دانلود آهنگ aya benzer

دانلود آهنگ gidenlerden

دانلود آهنگ isyankar

دانلود آهنگ jest oldu

دانلود آهنگ kalamdi

 

منبع: peoplepill.com