اغلب مردان نگاه ساده‌تری نسبت به جهان اطراف خود دارند و این امر در مورد روابط عاطفی و عاشقانه آنان نیز صدق می‌کند. یک مرد عاشق رفتارهای ساده و در عین حال بارز و مشخصی از خود، در مقابل زن مورد علاقه‌اش نشان می‌دهد. گاهی این نشانه‌ها به راحتی قابل تشخیص هستند و گاهی نیاز به دقت در برخورد و رفتارهای یک مرد نیاز دارند. در هر صورت، اگر مردی واقعا به شما علاقه‌مند بوده و در فکر برقراری یک رابطه جدی و هدفمند باشد، آنگاه نشانه‌های واضح و آشکاری وجود خواهند داشت که این مطلب را نشان دهد. در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا به ذکر موارد و نشانه‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید با توجه به آن‌ها از میزان علاقه و هدف یک مرد از برقراری ارتباط عاطفی، مطلع شوید.

البته همه‌ی موارد ذکر شده در این مطلب با اینکه نشانه‌های بارز و مهمی هستند ولی می‌توانند بنابر شرایط رابطه عاطفی شما، اخلاق و روحیات طرفین رابطه متفاوت باشند و قانون کلی و قطعی در این مورد وجود ندارد.

مرد عاشق

خصوصیات یک مرد عاشق

چند نشانه‌ی رفتاری واضح و مهم در مرد عاشق

نخستین نشانه عشق در مردان، در نوع نگاه کردن به زن مورد علاقه‌شان است. یک مرد عاشق نگاه‌های زیبا و تحسین‌آمیزی نسبت به زن مورد علاقه‌ی خود دارد. در نگاه‌های او اشتیاق و هیجان وجود دارد و ممکن است علی‌رغم تلاش‌هایشۀ نتواند این موضوع را پنهان کند. یک مرد هنگامیکه در رابطه عاطفی قرار می‌گیرد، لحن صدا و رفتارش تغییر می‌کند و رفتار دوستانه‌تری از خود نشان دهد و اغلب از عبارت‌های صمیمانه استفاده می‌کند.

همچنین یک مرد عاشق در مورد شما کنجکاو است و سوالاتی درباره شما می‌پرسد. چون شما را دوست دارد و می‌خواهد تمام جزئیات مربوط به شما را بداند. همچنین مردان عاشق با سماجت دنبال زن مورد علاقه‌شان می‌روند و از تلاش برای به دست آوردن او دست نمی‌کشند.

مرد عاشق

نشانه‌های عاشق شدن يك مرد

برای برقراری ارتباط با شما تلاش می‌کند

اگر با مردی در مراحل ابتدایی آشنایی هستید، تشخیص میزان علاقه‌مندی او بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر تعداد تماس‌های او زیاد بود، هر روز برای شما پیامک فرستاد و مدام سعی کرد شما را ببیند، او بسیار علاقه‌مند است. مهم نیست شرایط او چگونه باشد، هر دلیلی مانند کار پراسترس، برنامه کاری سنگین و… همه بهانه هستند. اگر برای چند روز متوالی خبری از او نمی‌شنوید و برنامه‌ریزی‌ها فقط بر اساس زمان‌بندی امور و شرایط او انجام می‌شود و هر وقت تنهاست با شما تماس می‌گیرد، به این معناست که او تلاش و میل آنچنانی مبنی بر برقراری ارتباط با ندارد.

اگر او نشانه واضح و روشنی مبتنی بر علاقه مندی نمی‌فرستد، به این دلیل است که میزان علاقه او کم است. در هر صورت، شما باید با خودتان صادق باشید و این را درک کنید که احتمال دارد  میزان علاقه شما به او، از میزان علاقه وی به شما بیشتر باشد.

مرد عاشق

روانشناسی مرد عاشق

به شما توجه ویژه و به خصوصی دارد 

شما می‌توانید با ارزیابی توجه مرد نسبت به خودتان، در مورد جدیت اهداف او در رابطه عاطفی قضاوت کنید. یک مرد عاشق و با اهداف جدی، همواره مشتاق و صمیمانه رفتار می‌کند و در مورد همه چیز با شما حرف می‌زند. او از محل کار یا دیروقت با شما تماس گرفته و می‌خواهد در مورد مسائل جالب و مرتبط با ارتباطتان با شما حرف بزند. او نه تنها در مورد گذشته و خاطراتش، بلکه در مورد خانواده‌اش نیز با شما صحبت می‌کند. حتی از شما می‌خواهد که با خانواده اش آشنا شوید و از صحبت‌هایش در مورد آینده، خواهید فهمید که در ارتباط شما مسیری جدی‌تر را دنبال می‌کند.

وقتی مردی در ارتباط با زنی، هدفی جدی را دنبال می‌کند، او را به هر چیزی در زندگی‌اش ترجیح می‌دهد. فرقی نمی‌کند که چقدر سرش شلوغ باشد، به هر حال وقت قابل توجهی را به او اختصاص می‌دهد و برنامه‌ی خود را مطابق با برنامه‌ی او پیش می‌برد.

در واقع، میزان توجه مرد نسبت به شما، میزان جدیت و علاقه‌ی او را نشان می‌دهد. وقتی با مردی که به دنبال ارتباطی جدی نیست قطع ارتباط کنید، خود را در مواجهه با فرصت‌ها و روابط نویدبخش‌تری خواهید یافت.

مرد عاشق

مردان عاشق چگونه رفتار می‌کنند؟

برای دیدارتان لحظه شماری می‌کند و مشتاق دیدار شماست

شما بر اساس زمان و دفعات دیدارهای‌تان می‌توانید پی ببرید که هدف  یک مرد تا چه حد جدی است. اگر او تنها به دنبال رابطه ای موقتی باشد، دائم بهانه‌ای می‌آورد تا آخر هفته با هم بیرون نروید و بیش از یکبار در هفته با شما قرار ملاقات نخواهد گذاشت. مردان به بهانه‌های خوبی متوسل می‌شوند تا ارتباط‌شان را به حداقل برسانند. حتی اگر با مرد پرمشغله‌ای آشنا شده‌اید، اگر او بخواهد زود به زود شما را ببیند، حتما  برای‌تان وقت خواهد گذاشت و چه بسا برای دیدارتان لحظه شماری خواهد کرد.

برای مثال، روزهای آخر هفته و تعطیلات، برای مردان شاغلی که تمام طول هفته را سخت کار کرده‌اند، مهم ‌هستند. اگر او آخر هفته با مردان دیگر بیرون می‌رود، مفهومش این است که مایل نیست با کس دیگری بیرون برود. اگر مردی بخواهد روزهای آخر هفته و تعطیلات خود را در کنار شما بگذراند، مفهومش این است که می‌خواهد ارتباطی جدی با شما داشته باشد.

مرد عاشق

از کجا بفهمیم مردی عاشق مان است؟

دوست دارد شما را به خانواده‌اش معرفی کند

یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی برای یک مرد عاشق زمانیست که می‌خواهد زن مورد علاقه‌اش را به پدر و مادر خود معرفی کند. اگر با مردی آشنا شده‌اید که مایل است شما را به والدینش معرفی کند، مطمئن باشید که او برای شما احترام قائل است، به نظرات شما اهمیت می‌دهد و به دنبال ارتباطی جدی است. این کار برای یک مرد اهمیت بسیاری دارد، زیرا برای خانواده اش و نظرات آنان ارزش بسیاری قائل است. اگر مردی زنی را به عنوان همسر آینده اش انتخاب نکرده باشد و یا فعلا آمادگی تشکیل خانواده را نداشته باشد، قطعا او را به پدر و مادرش معرفی نمی‌کند.

اگر او به شما علاقه‌مند باشد، متوجه می‌شود که این موضوع برای شما اهمیت دارد و لازم است که شما را با خانواده اش آشنا کند. اما پس از آنکه شما برای آشنایی با خانواده اش ابراز علاقه کردید و او باز هم این کار را نکرد، در صورتی که رابطه ی خوبی با خانواده‌اش داشت، باید کمی بیشتر در این موضوع فکر کنید

اگر او از شما خواست که با خانواده اش آشنا شوید، بنابراین او شما را به عنوان همسر آینده‌اش انتخاب کرده است. البته این کار او به این مفهوم نیست که می‌خواهد بلافاصله برای شما حلقه‌ی نامزدی بخرد و بعد فورا ازدواج کنید، بلکه تنها به این معناست که او در فکر ازدواج با شماست.

مرد عاشق

یک مرد عاشق چه ویژگی هایی دارد

شما را همانطور که هستنید، دوست دارد و تلاشی برای تغییر شما نمی‌کند

یک مرد عاشق، شما را به همان شکلی که هستید، عالی می‌بیند و می‌خواهد در کنار شما باشد. برای یک مرد واقعی، شما با همه عیب‌ها و نواقص خود، شایسته خواهید بود و او تلاشی برای تغییر شما یا تحمیل هر آنچه که در نظر خودش خوب است، نمی‌کند.

مرد عاشق

یک مرد عاشق چگونه رفتار می کند؟

تغییر ناگهانی در رفتار و اخلاق مردان

اگر نمی‌خواهید در ارتباط با مردی آسیب روحی ببینید، باید به نشانه‌های بارزی که در اعمال، رفتار و احساساتش وجود دارد و به شما نشان می‌دهد، توجه کنید. تغییر ناگهانی در رفتار و اخلاق مرد، یکی از بارزترین نشانه‌هایی است که می‌گوید مشکلی وجود دارد. مرد ممکن است به تدریج علاقه‌ی کمتری به زندگی با شما نشان دهد. ممکن است دیگر در مورد مشکلاتی که در محیط کار یا زندگی با آن‌ها مواجه هستید، سوالی از شما نپرسد، یا از صحبت در مورد خانواده‌تان امتناع کند. ممکن است به بهانه‌های گوناگون، مانند خستگی زیاد یا صبح زود بیدار شدن، ارتباطش را با شما کم کند.

اگر این موارد قبلا سبب نمی‌شد که او رابطه‌اش را با شما کم کند، پس چرا ناگهان رفتارش تغییر کرده است؟ مراقب عذر و بهانه‌هایی که او در این مواقع می‌آورد، باشید. او کم کم برای نبودن با شما، بهانه‌هایی می‌آورد. دیگر در مورد آینده‌ی مشترک تان صحبت نمی‌کند و از گفتگو در مورد مشکلات‌تان اجتناب می‌کند.

یک مرد عاشق به هیچ وجه دوست ندارد، زنی را که عمیقا دوستش دارد، بیازارد. در نتیجه اغلب مردان وقتی زنی را دوست ندارند، چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند تا ارتباط خود را بتدریج و به آسانی کم کنند.

مرد عاشق

نشانه های عشق واقعی مردان

سخن پایانی

اگر بتوانید حرکات و نشانه‌های رفتاری مردان را در روابط عاطفی، به درستی درک کنید، می‌توانید به شخصیت و هدف اصلی آنان پی ببرید. توصیه ما این است که ارتباط خود را با مردانی که تنها مایه‌ی دلشکستگی و یاس‌تان هستند، قطع کنید و از صرف وقت برای آدم‌ها و روابط اشتباه بپرهیزید تا بتوانید در مسیر و فرصت‌های جدید برای برقراری یک رابطه عاشقانه خوب و سالم قرار بگیرید. چرا که شما سزوار مردی هستید که تمام عشق، محبت و توجه خود را نثارتان کند.

هیچ وقت برای رفتارهای بد شریک عاطفی خود، بهانه تراشی نکنید. ممکن است روبه رو شدن با این حقیقت که مرد مورد علاقه شما، ممکن است به اندازه شما، علاقه‌مند نباشد، سخت باشد. اما اگر برای رفتار او بهانه تراشی کنید، تنها خود را به تمسخر گرفته و خود را در معرض آسیب روحی قرار داده‌اید.

مرد عاشق

مردان عاشق

اگر تجربه یا دیدگاه مفیدی در مورد نشانه‌های عشق در مردان و اینکه چه مواردی نشانگر توجه و علاقه واقعی یک مرد است، دارید، خواهشمندیم در بخش نظرات این مطلب، با ما و خوانندگان وبلاگ مالتینا به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سایر مطالب جذاب و کاربردی دیگر را در زمینه روابط عاطفی و سایر موضوعات مهم را در بخش مجله بانوان وبلاگ ماتینا مطالعه و از آن‌ها بهره ببرید.

منابع: thoughtcatalog.com، herway.net

در مالتینا بیشتر بخوانید:

تقویت عشق و چگونگی افزایش عشق در روابط خود با همسرتان

جملات عاشقانه الهام بخش و زیبا را یاد بگیرید و به عشق تان بگویید

بهترین جملات جان گری نویسنده مردان مریخی و زنان ونوسی