دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی مفهوم تازه‌ای به فروش اینترنتی اضافه کرده است. اینکه شما چطور با ابزار اجتماعی، استراتژی های معرفی محصولات یا خدمات و سایر موارد بازدیدکنندگان را به همراهی با خود دعوت کنید، همه و همه زیر مجموعه ای از علم دیجیتال مارکتینگ است. اگرچه در حوزه‌های اقتصادی رشته‌هایی برای تحصیل دانشگاهی فراهم شده اما هنوز بسیاری از مفاهیم مربوط به بازاریابی دیجتالی آکادمیک تدریس نمی‌شوند. لااقل برای کاربران ایرانی این مشکلات دو چندان آزاردهنده است، زیرا هیچگونه بستری برای مطالعات حرفه‌ای فراهم نیست. البته خیلی از افراد هم به دنبال مدرک بین المللی آنلاین هستند تا علاوه بر فراگیری جدیدترین متد روز، با مجوزهای جهانی بر اعتبار خود بیافزایند. اگر از علاقمندان حوزه آموزش دیجیتال هستید، پیشنهاد می کنم که ما را در ادامه این مطلب از مالتینا بلاگ همراهی نمایید!

چرا به مدرک بین المللی آنلاین دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می‌رسد، این دانش به روز است که حرف اول را می‌زند! همین باعث شده تا موسسه‌های زیادی در حوزه اعطای مدرک بین المللی آنلاین پیش قدم شوند. تنها افراد خبره دیجیتال مارکتینگ از فوت و فن برنامه ریزی یک استراتژی برای انتخاب کلمات کلیدی باخبر هستند. اینکه چطور از رسانه‌های اجتماعی بهره ببرند و چگونه محتوایی را برای جامعه هدف خود در نظر بگیرند تا کم کم علاوه بر افزایش بازدیدکننده، افراد بیشتری را به سایت خود وفادار کنند.

شاید از نظر افراد تازه کار به وجود آوردن چنین شرایطی جزو ویژگی‌های موجودات فوق بشری باشد اما ما در پی دست یافتن به راز آنها هستیم. توجه داشته باشید که بازاریابان دیجیتالی خوش شانس یا با استعداد فرازمینی نیستند، بلکه سال‌ها آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌اند.

در واقع میان یک فردی که تازه به این راه قدم گذاشته با آن بازاریاب کار کشته، همین تجارب گرانبهاست! البته اگر متد روز را بدانید اما از قدرت کافی برای اجرای نقشه‌های خود برخوردار نباشید نیز نتیجه‌ای در کار شما حاصل نخواهد شد.

به هر حال برجسته شدن در دنیای وب و حوزه دیجیتال و رقابت در آن یک چالش حساس خواهد بود، به همین دلیل است که نیاز به مدرک بین المللی آنلاین دارید.

مدارک بین المللی آنلاین دیجیتال مارکتینگ را از کجا دریافت کنیم؟

مدرک بین المللی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

مدارک بین المللی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

سال‌های زیادی در مورد داشتن گواهینامه بحث شد که اغلب به نتیجه خاصی نمی‌رسید. اگرچه در حال حاضر متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ اعتقاد دارند که در زمان قدیم خیلی نیاز به مدرک بین المللی آنلاین نبود. اما در شرایط امروزه که گواهینامه‌های بازاریابی تکامل یافته، یک فرصت عالی به وجود آمده است. دوره‌های آموزشی تخصصی و عملی شدند و به طور کل ارزش بالایی پیدا کردند. اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، جای خالی در رزومه شما وجود دارد که باید با مدرک بین المللی آنلاین پر شود! البته نه فقط به این صورت که یک گواهینامه دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید، بلکه با دریافت آن دانش خود را در این حوزه افزایش دهید.

متاسفانه هنوز تعداد زیادی از مراکز صدور گواهینامه بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که ارزش بالایی برای شرکت در دوره‌های آنها وجود ندارد. اما به این فکر کردید که چگونه به یک مدرک بین المللی آنلاین معتبر دست پیدا کنید. خوشبختانه ما در مالتینا بلاگ کار سختی را انجام داده‌ایم و داده‌های زیادی را جمع آوری و سپس مورد بررسی قرار دادیم تا بالاخره ارزش گواهینامه‌های مختلف برایمان روشن شد.

بنظر می آید که چیزی در حدود ۱۰ مدرک عالی از موسسات معتبر برای شما خوب باشد! ما سعی کرده‌ایم اطلاعات خوبی را در این مورد برایتان آماده کنیم، همراه ما باشید.

۱- Digital Marketing Institute’s Digital Marketing Pro

در ابتدا توجه کنید که این مدرک بین المللی آنلاین دو منظوره است. وقتی دوره Digital Marketing Pro خود را به پایان برسانید، دو گواهینامه دریافت خواهید کرد؛ هم از موسسه بازاریابی دیجیتال و هم از طرف انجمن بازاریابی آمریکا.

احتمالا الان با این پرسش درگیر شده اید؛ چه درس‌هایی خواهید آموخت و چگونه می‌توان از آنها در پیشبرد کارهای خود استفاده نمود؟

خوب اجازه دهید تا برنامه درسی را مرور کنیم! این گواهینامه شامل ده دوره می‌باشد، شروع با مقدمه‌ای در مورد دیجیتال مارکتینگ و ادامه با کلاس‌های پیشرفته و کاربردی. هنگامی که اصول بازاریابی دیجیتال شامل دستورهای اصلی، روش‌های تحقیق، روانشناسی بازدیدکننده و غیره را یاد گرفتید، قادر به جستجو در مورد موضوعات چالش برانگیز مانند موارد زیر خواهید بود:

  • پارامترهای ایجاد استراتژی موفق بازاریابی کدامند؟
  • چگونه باید روی تولید محتوا تمرکز کنید؟
  • هر چند وقت یک بار محتوا تولید نمایید؟

این مدرک بین المللی آنلاین برنامه‌های مختلفی از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بهینه سازی وب سایت را پوشش می‌دهد. اگرچه به صورت کامل رایگان نیست اما هزینه بسیار پایین شرکت در این دوره از آن یک انتخاب ویژه می‌سازد.

۲- Microsoft Advertising Certification

وقتی اسم گواهینامه بازاریابی به وسط می‌آید، همه به دنبال معروفترین آنها هستند. اما در واقیت، بهترین پیشرفت‌های بازاریابی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که خارج از چارچوب همیشگی فکر کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مدرک بین المللی آنلاین Microsoft Advertising Certification انتخاب ویژه‌ای است. خوشبختانه این آموزش رایگان است و به شما کمک می‌کند تا از کمپین‌های تبلغاتی خود بیشترین بهره را ببرید.

به علاوه، پس از گذراندن دوره در فهرست ویژه‌ای مخصوص اعضای این موسسه قرار خواهید گرفت، بنابراین کارفرمایان قادر به تایید وضعیت شما هستند. حتی مدیران بازاریابی می‌توانند رزومه را مورد بررسی قرار دهند و نسبت به همکاری با شما اقدام کنند. این مدرک آنلاین برای تمام علاقمندان دنیای بازاریابی یک مرحله عالی به حساب می آید.

کاملا مجانی!

۳- Google Analytics Individual Qualification

مدرک بین المللی آنلاین Google Analytics Individual Qualification بسیار تخصصی و حرفه‌ای است. گوگل آنالیتیکس به عنوان کمربند بازاریابی شناخته می شود. یک متخصص بازاریابی دیجیتالی ماهر با استفاده Google Analytics نقاط قوت و ضعف هر استراتژی را شناسایی می‌کند. با درک قوی از این سیستم بهینه سازی گوگل، کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی موثری را راه اندازی نمایید.

برای دریافت گواهینامه گوگل چه باید بکنید؟ یک امتحان ۹۰ دقیقه‌ای انتظار شما را می‌کشد. مانند سایرین برای بدست آوردن این مدرک بین المللی آنلاین باید حداقل ۸۰ درصد امتیازات لازم را بدست آورید. در صورت عدم موفقیت، فرصت یک هفته‌ای به شما داده می‌شود و دوباره امتحان خواهید داد.

با کسب این مجوز به مطالب بسیاری دسترسی خواهید یافت و دوره‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد دوره‌های گوگل آنالیتیکس برای مبتدیان و افراد ماهر در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما اطلاعات حیاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که به عنوان بازاریاب همیشه مورد نیاز شماست!

این دوره بسیار ضروری به حساب می‌آید و تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، تنها توجه و صرف وقت است.

این دوره نیز کاملا رایگان در اختیار قرار می‌گیرد!

۴- OMCP Digital Marketing Certification

اگر تا به حال در مورد مدرک بین المللی آنلاین OMCP Digital Marketing Certification چیزی نشنیده‌اید، جای تعجب وجود ندارد. این گواهینامه به معنای واقعی پیشرفته بوده و برای افراد تازه کار گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید. اگر خواستار بدست آوردن گواهی نامه بازاریابی دیجیتال OMCP هستید، باید دانش فنی خود را به سطح بالایی برسانید!

در حالی که هیچ پیش شرط یا پیشنیاز رسمی در امتحانات OMCP وجود ندارد اما باید چندین معیار را به طور کامل رعایت نمایید. شما به تجربه زیادی نیاز دارید. در امتحانات OMCP خود نه تنها به نمره قبولی احتیاج دارید، بلکه باید حداقل یکی از سه شرط زیر را داشته باشید:

  • ۵۰۰۰ ساعت تجربه
  • مدرک post-secondary با ۲۰۰۰ ساعت تجربه
  • به اتمام رساندن مدرک دیجیتال مارکتینگ به همراه ۱۰۰۰ ساعت کار

پس از قبولی در آزمون، می توانید نسبت به درخواست گواهینامه اقدام کنید و سپس وضعیت آن را تایید نمایید.

شما با دریافت این مدرک بین المللی جزئیات بازاریابی محتوا، نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل و اطلاعات مفیدی در مورد استراتژی دیجیتال ماکتینگ از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

این دوره با نگاهی عمیق به سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تحلیل عمومی به پایان می‌رسد.

اگرچه این دوره طاقت فرساست اما با افزایش پتاسیل کسب و کارتان موجب بهبود ۲۶درصدی درآمد شما خواهید شد. همین دلیل کافیست تا بدانیم که این دوره تا چه حد متقضی دارد.

۵- Hootsuite Academy Marketing Certification

مدرک بین المللی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

صرف وقت برای آموزش دیجیتال مارکتینگ

نکته جالب آکادمی Hootsuite، دارا بودن یک ابزار حرفه ای برای شناسایی نقاط ضعف بازاریابی دیجیتال و تقویت آنهاست. اگر پیش از این اطلاعاتی در مورد بازاریابی دیجیتال کسب کرده‌اید اما راهنمایی بیشتری می‌خواهید، از دوره‌های Hootsuite استفاده نمایید. از طرف دیگر اگر به دنبال برنامه‌ای عمیق و کاربردی جهت رفع مشکلات عمده بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هستید، آکادمی Hootsuite دوره‌ی مفیدی را ارائه می‌کند.

آنها حتی دوره‌های بسیار تخصصی بازاریابی را برای افراد فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی یا حمایت اجتماعی دارند که مهارت‌های شما را در این زمینه افزایش می‌دهند.

توصیه می‌‌کنیم رزومه خود را مرور کنید و ببینید به چه مهارت‌هایی برای توسعه نیاز دارید. با صرف مقداری وقت و هزینه از دوره‌های Hootsuite استفاده کنید و مدرک بین المللی آنلاین معتبر دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که هزینه گواهینامه‌های آنها از ۹۹ تا ۹۹۹ دلار متغیر است.

۶- Google Ads Marketing Certification

Google Analytics و Google Ads دو روی یک سکه هستند. هرچه اطلاعات بیشتری از ابزار گوگل داشته باشید، احتمال اشتباه در بازاریابی کمتر خواهد شد. مدرک بین المللی آنلاین Google Ads به شما در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتالی کمک می‌کند. این مدرک معتبر در افزایش فروش یاری می رساند اما اگر به خوبی از دستورات آن پیروی نکنید، تغییری احساس نخواهید کرد.

حتی اگر تجربه برگزاری چندین کمپین را یدک می‌کشید، ارزش دارد که حدودا پنج ساعت وقت بگذارید و مدرک بین المللی آنلاین فوق را دریافت نمایید.

این دوره به شما در درک موضوعات پیچیده Google Ads کمک می‌کند. اگر از ارزش تبلیغات دیجیتال و کمپین‌های بازاریابی اطلاعاتی ندارید، این دوره مورد نیاز شماست.

هزینه این دوره رایگان است!

۷- YouTube Certified

جای تعجب دارد که چرا اقبال به این مدرک بین المللی آنلاین چنین پایین است، با اینکه مخاطبان زیادی از سراسر دنیا دارد. هر زمان صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، در واقع بحث روی پوشش تمام موارد موثر بر آن است. تمرکز روی یک پارامتر و تک بعدی بودن باعث می شود تا از یک سری مزایا محروم شوید.

برخی اوقات به یک مدرک بین المللی آنلاین نیاز پیدا می کنید که مربوط به یک ابزار خاص مانند YouTube باشد. آنچه بازاریابی ویدیویی را بسیار اثرگذار می کند، میزان جذابیت آن است. یادگیری نکات و ترفندهای ایجاد محتوای بصری جذاب ارزش وقت گذاشتن را دارد.

صدور گواهینامه YouTube به شما در فراگیری المان های اصلی بازاریابی دیجیتالی و نحوه استفاده آنها در بستر YouTube کمک می‌کند.

با دوره‌هایی مانند رشد کانال، مالکیت محتوا و درآمدزایی به روی آموزش ایجاد محتوای جذاب تمرکز می‌نمایند و بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهند. خوشبختانه شرمت در این دوره‌ها هزینه ‌ای ندارد و به صورت کامل رایگان ارائه می‌شوند.

۸- HubSpot Content Marketing Certification

اگر در مورد توسعه دانش دیجیتال مارکتینگ خود مصمم هستید، باید مدرک بین المللی آنلاین HubSpot را نیز در رزومه خود داشته باشید. گواهینامه بازاریابی HubSpot شامل ۱۲ دوره است که به شما در ایجاد یک بنیاد قوی بازاریابی محتوایی کمک می‌کند. ارزش داستان سرایی و نحوه ایجاد چارچوب محتوا همان چیزی است که این موسسه را متمایز می‌کند.

در حقیقت استراتژی وبلاگ نویسی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید انواع پست‌های مختلف را به خوبی نگارش کنید. کسی که به تازگی یک وبلاگ ایجاد کرده با استفاده از این مدرک معتبر قادر به ایجاد تغییرات مثبتی در روند سایت خود خواهد بود.

خوشبختانه هزینه این دوره هم رایگان است!

۹- Facebook BluePrint Marketing Certification

دسترسی گسترده و جامعه آماری بالای فیسبوک از آن یک گزینه جذاب برای بازاریابان دیجیتالی ساخته است. اما در واقعیت آنها اطلاعات زیادی در مورد کمپین‌های تبلیغاتی فیسبوک ندارند و نیاز به یک ندرک بین المللی آنلاین بیش از پیش احساس می‌شود. معمولا بازاریاب‌های دیجیتال از همان شیوه‌های مرسوم Google Ads برای کمپین‌های فیسبوک استفاده می‌کنند که اقدام صحیحی نیست!

فیسبوک دنیای خودش را دارد و اگر به دنبال ترافیک و افزایش نرخ تبدیل هستید، باید درک صحیحی از سازوکار آن داشته باشید. فیسبوک دو گواهینامه منحصربفرد و کاربردی را ارائه می‌دهد:

  • Facebook Certified Planning Professional
  • Facebook Certified Buying Professional

قبل از اینکه به یک بازاریاب دیجیتالی حرفه‌ای در فیسبوک تبدیل شوید، استراتژی‌های صحیح برگذاری کمپین‌های موفق را بیاموزید. مخاطبین مناسب را برای جذ حداکثری هدف قرار دهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید. اگر به دنبال تبدیل شدن به یک فرد ماهر در بازاریابی دیجیتالی فیسبوک هستید، باید یک سری اطلاعات در مورد مدیریت صفحات، درک Facebook Pixel و غیره را به طور کامل بیاموزید.

برای هر کدام از این مدارک، هزینه‌ای ۱۵۰ دلاری انتظار شما را می‌کشد!

۱۰- SEMrush SEO Toolkit Course

خلاقیت در توسعه کسب و کار

خلاقیت در توسعه کسب و کار

اگر میان صفحات نتایج موتورهای جستجو، وب سایت شما به نمایش در نمی‌آید باید تغییراتی در استراژی خود ایجاد نمایید. اگر تکنیک‌های سئو سایت شما موتورهای جستجو مانند گوگل را راضی نگه دارد، میزان بازدیدکنندگان سایت تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

احتمالا افراد زیادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به فعالیت می‌پردازند، اطلاعاتی در مورد سئو بدست آورده‌اند. اغلب داده‌های ناقص در این مورد باعث دشوار شدن روند توسعه می‌گردد. خوشبختانه SEMrush به کمک شما آمده تا روند صحیح رتبه قائل شدن در گوگل را آموزش دهد.

دوره SEMrush SEO Toolkit پس از پایان یافتن یک مدرک بین المللی آنلاین به شما اعطا می‌نماید و در مدت زمان کوتاهی رازهای فراوانی را بازگو می‌کند. پس از گذراندن آزمون آن، برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، اندازه‌گیری متریک و ایجاد کمپین آماده خواهید شد. توجه داشته باشید این دوره نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد که خبر خوبی برای افراد فعال در این حوزه است.

امیدواریم که مطلب مدرک بین المللی آنلاین مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از زندگی پر فراز و نشیب این نقاش برجسته آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد موضوعات مطرح شده با ما در میان بگذارید.

منبع:

neilpatel

مطالب پیشنهادی:

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟ ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدامند؟

مهمترین دلایل شکست کسب و کارهای نوپا

۷۵ ایده برای راه اندازی کسب و کار